**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Tiqustiina
mites muut jaksaa vielä liikuntaa harrastaa ?
itse koitan niin pitkälle kuin vaan pystyy/ saa. 2xvko balancessa+ 1xpumppi ja salit päälle.
Pumppi alkaa tuntumaan jo aika rankalle tän mahan kanssa, mutta pitää vissiin ottaa vaan painoja enemmän pois ja tyytyä siihen ettei jaksa normisti enään
:p
 
synttärionskut :flower:

ja uusille moi :wave:

Kantoliinoista: oon tykännyt alkuviikkoina pitkästä liinasta. Hug-a-bub oli mun lemppari. Trikoinen ja päät kapenee solmimisen helpottamiseks. On tyyris, mutta jälleenmyynti arvo on myös hyvä. Jälleenmyyjä taatusti auttaa sua opetteleen sidontaa, jos netin ohjeet on omituisia!

Oksentaako joku muu vielä?
Mun oksut tässä raskaudessa on laskettavissa kahden käden sormilla, mutta se etova olo oli aluks jatkuva seuralainen. (tosin mull aoli ne rannekkeet..oisko ollu apua?)
Nyt sit tulee sellasia satunnaisia pahoja oloja/närästystä/painetta ja sit oksennetaan.... Mahatautiin ei kai oikein voi laskea, kun ei muuta oiretta ja ruoka maittaa taas het toimituksen jälkeen..

 
Hips, ja tervetuloa uusille kun en vissiin muistanu sitä tuossa aiemmin toivotella =)

Hooh.. imetyksestä olette puhuneet, mä 7.5 kk imetin josta osan täysin ja osan sekaisin korviketta ja omaa maitoa. Mulle imetys oli kyllä melkosta hommaa, siis mitkään yöheräämiset tai tiheän imun kaudet ei haitanneet, vaan se, että joko mulla oli rintatulehdus tai sitten alkuun tyttö ei saanut kunnon otetta ja piti käyttää sitä helkatun kumilärpäkettä, niin sen kanssa ei todellakaan tullut lähdettyä mihinkään. Eli käytännössä ekat puolivuotta olin aina kotona kun oli imetysaika ja joissain väleissä vaan istuin sohvalla ja imetin ja imetin. En yhtään jaksa miettiä miten tuleva menee, onnistuu tai on onnistumatta, korvikkkeellakin kasvaa terveitä lapsia. Nyt tosin pitäis olla jo tytön venyttämät tissin kuvatukset, niin jospa otekin löytys paremmin. Mutta nyt on myös se vajaa 2v typsy kotosalla, eli imetysmaratonit saattaa olla aikamoinen haaste. Mennessä näkee miten käy, en aio stressata asialla yhtään.

Meillä tyttö ei jatka hoitopaikassa (yksityinen pph) kuin satunnaisesti, sillä tytön tilalle tulee 4 pv heti syyskuussa. Siihen saakka on kyllä hoidossa ja sitten syksymmällä joskus on päiviä, jos tuntuu siltä että tarvii. Hoitotäti on valmis ottamaan vaikka joka viikko sen päivän, kun tykkää niin kovin tuosta meidän ipanasta, ja on jo valmiiksi sovittukin että molemmat koitetaan sitten saada muutaman vuoden päästä hälle taas hoitoon. Arvostan sitä kotonahoitoa ja kotiruokaa ihan hirveesti, ja tämä meidän hoitotäti on kyllä ihan löytö. Ja asuu vielä melkein naapurissakin =)

Mulla on tänään ollu tämmönen "vihaan elämääni"-päivä. Siis johtuu siitä, että olen ihan tukossa (kai joku heinä taas kasvaa ja tämä raskaus altistaa niinkuin tytölläkin, muuten en ole ikänä ollut allerginen millekään), viikonloput menevät vain siihen, että siivoan, pesen pyykkiä, koitan järjestellä paikkoja, siivoan siivoan silitän mankeloin pesen ja pesen ja pesen pyykkiä. Tänään pesin lakanoita ja kun vein ne ulos (valkosia lakanoita), niin jösses miten ne on talven aikana pinttyneet. Klorintilla uudelleen pesuun ja nyt ne on vielä kertaalleen normipesussa. Sit kipastiin tytön kanssa vielä ostamassa muutamat uudet aluslakanat, kun ajattelin jos noista ei hyviä tulekaan, niin on muutama valkonenkin sitten tuolla kaapissa.

Jaa mikä urheilu? Lantio ei kyllä kestäis nyt mitään rankempaa, mutta mistä sitä aikaa siihen repisi?? Tuntuu, että töissä kun käy, se vie se 9h päivästä tytön hoidosta hakuineen ja sitten siihen päälle koittaa pitää mökkiä pystyssä ja opiskella, niin ei kyllä muuhun enää jää aikaa. Piha pitäis haravoida kans, ja just ajattelin että pitääköhän naapurit ihan hulluna jos lähden sinne nyt heilumaan... kun olis ollu hieno päivä tänäänkin mutta koko päivä meni pyykätessä,petivaatteita tuulettaessa ja vaihtaessa, ulkoillessa tytön kanssa, siivotessa ja kaupassa käydessä. No, laitoin sentään muutaman pelargonin tuonne pihalle yhteen pönttöön, jarhodot lannoitin. Huomenna pitää sitten taas mennä töihin... tiistaina on neuvolalääkäri ja loppuviikko on töissä yhtä pää kolmantena jalkana juoksemista. Vielä reilut 2 kk töitä jäljellä, huh.

Jep, anteeksi valitukseni mutta tuntuu taas että olen yksi kodinhoitaja jolla muuta elämää ei ole kuin siivota ja päivän hohdokkain hetki osuu siihen, kun pääsee nukkumaan.

Toivottavasti muilla on vähän aurinkoisemmat tunnelmat =)

runttis ja sytkylä 25+
 
Tarvis varmaan pikku hiljaa hiipiä unten maille, kun tarvis yöllä lähteä töihin. Jotenkaan vaan ei huvittais mennä nukkumaan eikä yöllä töihin. vielä kun vaan olis noita töitä tonne juhannukseen asti ni sit alkaakin tuo mammaloma:)

Maijamehi ja Toukka rv 27+0
 
Imetyksestä oli puhetta. Mä imetin esikoista n. 11kk, olin siis raskaana 5. kuulla kun esikoinen itse lopetti. Kakkosta imetin 1v 2kk. Lopetti ite myöskin mahataudin aikana. Molempia olen täysimettänyt ekat 6kk. Nyt jotenkin luotan että imetys taas sujuu...

Kestovaippailua täälläkin aikomus kokeilla, ainakin päivisin. Oon ostellut muutamia erilaisia vaippoja mitä voin testailla.

Liikunnasta, ei paljon tuu harrastettua täälläkään. Reippaampi kävely jo aiheuttaa liitoskipuja. Koiran kans ihan rauhallisia kävelylenkkejä teen ja silloin tällöin oon käynyt vesijuoksemassa/vesijumpassa.

-Sandeliini ja kolmas toukka 25+0
 
imetyksestä ... ekaa täysimetin 3kk , ei riittänyt pelkkä rintamaito täyttämään ison pojan massua .. muuten imetin n. 9-11kk (ei musiti riitä enään :headwall: )
kakkosta täysimetin 4kk ja muuten sai maitoa n. 11kk .
kolmosta täysimetin 4-5kk ja muuten sai maitoa taasen n. 11kk . nelosta täysimetin 6kk ja muuten 7kk , piti lopettaa jotta sain aloittaa lääkityksen (metforem , paino kun alkoi nousta reippaasti jo n. 15kg 2kk:ssa .. ) Mutta muuten sai rintamaitoa kyllä vielä pari kuukautta ...

Mulla siis tulee aina niin reippaasti maitoa että sitä on pakkasessa pitkäksi aikaa n. 2 kk vielä imetyksen lopettamisen jälkeen .. ja loput oon antanut sekoittaen vastikkeeseen ....
Mulla tuli paha rintatulehdus 2 kertaa viimeksi imettäessä ja en aluksi edes tajunnut että mulla on rintatulehdus , ihmettelin vaan outoa oloa ( n. 39-40 astetta kuumetta !!!! )
Mulla on ongelmana että maitoa tulee niin paljon , että sitä pakkautuu rintoihin ja mun on pakko ensimmäiset kuukaudet lypsää maitoa n. 2-4 kertaa päivässä ja maitoa on sitten yksi pieni arkkupakastin täynnä :LOL:
Mutta viimeksi luotin liikaa omaan sähköiseen pumppuun , että saisin sillä rinnat tyhjiksi , vaan ei ... mä tarvitse tuota sairaalan pumppua ekat kuukaudet ja lähes synnytyksestä lähtien , tai muuten en meinaa saada maitorauhasia tyhjiksi ,vaan maito pakkautuu ja tulehtuu ...

neitim + tytsy 26+2
 
Heips, mimmoset sähköiset pumput olis muuten hyviä? Mä kans pumppailin aventin käsipumpulla aina kun alko pakkautumaan, mutta nyt mietin jos hankkis kunnollisen, luultavasti tulen sitä tarvitsemaan sit kuitenkin...

Blääh, nenä ja kurkku kihelmöi inhottavasti ja tuntuu että joku karvapallo olis kurkussa. Voin kyllä nyt samaistua meidän pitkäkarvaisiin asukkaisiin jos niillä on sama tunne kun karvamöttöjä oksentavatte :D

Jaaha, pitäisköhän tässä kipasta hakemaan aamukaakaot ja sitten ihmetellä että mitä tämän päivän sisältöön pitäisikään kuulua...

runttis ja sytkylä 25+

ps. milläs viikolla se vika kolmannes virallisesti alkaakaan??
 
Neitim,mulla oli kuudennen kohdalla vähän samoin.Kotiinlähtötarkastuksessa kätilö kysyi että onko mulla ollut rintatulehduksia johon vastasin ettei ikinä ja hän sitten meinas ettei niistä sit tarvii sen enempi puhuakaan,tuskin niitä sit koskaan tulee...
Mut niinpä tuli ja mä en yhtään tajunnut mikä mua vaivaa ja soittelin ystäviä ympäri kaupungin,joiden tiesin sairastaneen rintatulehduksia,että mikä mulla on :D Ennenkuin 40 asteen kuumeessa kesäkuussa,toppatakki päällä,tajusin hakea lääkäristä ap-kuurin :whistle:
 
Aurinkoista huomenta =)

Runttis Mä tiedän ton sun tunteen enemmän kuin hyvin. Vaikka mä olen kotona töissä niin silti tulee sellanen olo. Nyt on alkanu välillä tuntua et kaikkialla minne kävelen odottaa jotain tehtävää eikä tätä pääse karkuun edes töihin :( Sit huomaan etten saa mitään aikaiseksi vaan istua möllötän.

Mä tein eilen sit toiselta palstalta lukemani [/b]sormustestin =) Ikinä aiemmin en ole moista tehny enkä edes tienny kuinka se tehdään. Ensin se heilui edestakas ja sit alkoi pyöriä et tyttöä se kait meinaa =)

Liikuntaa ei tuu kyl paljo harrastettua. Mä kun en muuta harrasta kun ratsastusta ja ajamista enkä nyt oikein kumpaakaan halua tehdä. Tosin muuten kyl tulee tallissa liikuttua ja paskakärryjä työnneltyä.

Peppi ja masukki 22+6
 
Eikös viimeinen kolmannes ala 27+0 viikosta,kun siis käydään viikkoa 28?

Mä oon töissä juhannukseen(eli rv 33 asti)Mutta mulla ei taida olla edes 20:tä työpäivää enää=)

Moona1,niinhän se aika kuluu ja lapsissa sen näkee vaikkei peiliin katsoessa myönnä :heart: :heart:
 
Mä käyn öisin töissä (toivottavasti vaan töitä piisais), juhannuksen jälkeen alkaa mammaloma. Tosin mulla olis 8 kesälomapäivää, joten tarvii vähän miettiä et pidänkö mä ne vai en...

tänään sit tarvis varata seuraava neuvola-aika, jos vaan muistaa

Maijamehi ja toukka rv 27+1
 
Huomenta |O

Töitä vielä tasan 3 viikkoa, sitten kesäloma ja mammaloma. Vähiin käy :) Viime viikolla tuli vihdoin tieto, että sain taas sen verran henkilökohtaista apurahaa, että äitiyspäivärahat saan sitten maksimina. Jes!

Viimeisen viikon aikana on tuntunut mahan kasvu ryöstäytyvän käsistä. Varmaan siitä syystä myös viikonloppuna alkoi ekat selkäsäryt. Mullahan mahaa ei näkynyt oikeastaan ollenkaan 20+ viikolla vielä ja siitä eteenpäin on vähitellen kasvanut. Toivottavasti tuo viimeviikkoinen on vain hetkellinen kasvupyrähdys, muuten ei kyllä varmasti pysy kroppa mukana... Muutenkin tuntuu, että liikkeet ovat voimistuneet hurjasti muutaman päivän aikana. Usein mahan päällä näkyy "aaltoja" kun kaveri mönkii. Lisäksi taitaa välillä yrittää tunkea takapuoltaan mahasta läpi :D

Dino & Hobi 26+0 *POKS*
 
Huomenta!
Kiitos kaikille onnittelijoille!
Täällä ollaan ihan puhki Vapun ja synttäreiden jäljiltä, koko viikonlopun satoi täällä vettä mutta nyt taas paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta ihanaa =)
Mä oon kans ymmärtäny et tuo viimenen kolmannes alkaa 27+0 eli kun aletaan elämään rv 28:aa. Täällä siis on jo viimenen kolmannes alkanu, hui kauhea ku aika on menny nopeesti
Papunen: kiva ku oot tullu takas mukaan kirjotteleen :hug:

Jonetta ja poikavauveli 27+1
 
Tiqustiina
Työssäkäynti mulla olisi tän kuun loppuun töitä siitä kesäloma ja suoraan äippäloma,mutta olen nyt saikulla ja saa nähdä palaanko enään ollenkaan.
Tänään tulee töihin haastatteluun mun uusi sijainen,tuntuu tosi oudolle :/

Mä eilen huomasin että multa tihkuu rinnoista maitoa,se oli jotenkin shokki en tajua. Siis normaalia on ja ennenkin alkanut tihkuu ennen kuin synnyttänyt mutta jotenkin se taas todisti enemmän että hei vauva on kohta pihalla. :D
 
Huomenia :wave: Ihanaa kun vähän aurinko näyttäytyy pilvien takaa..

Tyttö tarhassa ja pitäis alkaa kirjoitushommiin, vimppa raportti pitäis tehdä tänään.. Onneksi ei ole kova urakka :)

Tässä selailin noita kylpylälomia, saatiin häälahjaksi lahjakorttia ja se aateltiin nyt käyttää joku viikonloppu.. IHANATA! Ensin meinattiin vasta loppu vuodesta mennä mutta sitten hoksasin että on kaikki jälkivuodot sun muut, eikä viimeksikkään puoleen vuoteen oikein haluttanu ollenkaan.. Elikkä menemme nyt :D Lomaa tässä jo kaipaakin... Kesäkuun alussa päästään sitten koko perheen voimin tuetulle lomalle, täysihoito ja kaikki :heart:

Mulla on tuo Ainun sähköinen rintapumppu ja sitten myös ihan tavis-pumppu.. oon kokeillut molempia ja molemmilla tuli ihan hyvin, muistaakseni.. Se mitä multa nyt tuli, pakkaseen asti ei todellakaan riittänyt. Kerran-pari sain jääkaappiin asti säilöön ja sieltä annoin pullosta..

Ääh, täytynee alkaa hommiin...

Oon nyt epäävarma poksunko ma vai ti... neuvolassa sanottu kahta eri la:ta: 15.8 ja 16.8. Mutta oon ottanut tavakseni poksua aina maanantaina, helpoiten muistaa.. Elikkä POKS POKS 25 :D
 
Helou ja terveisiä kuuman etelän auringon alta! B) Täällä kotiuduttiin eilen taas suomenmaalle ja tänään jo taas normaali arjessa kiinni. Kyllä oli mahtava loma! Ihana turkoosi meri ja polttava aurinko ja kauniit maisemat....aah...ja nyt sitten pitäisi taas jaksaa orientoitua töihin...plääh!

Masukin sai nätin rusketuksen auringossa ja bikineissä kehtasin vielä keikaroida rannalla. Lentomatkatkin sujui vielä tosi hyvin ja hyvin jaksoin kuljeskella ja retkeillä paikasta toiseen. Ainoa vaiva oli öisin vaivaava jalkojen pakotus, mutta sitä nyt on esiintynyt muutenkin lähes joka yö.

Tänään pitäis soitella neuvolaan päivällä ja kysyä sokerirasituksen tulokset ja siirtää seuraava nevola aika jonka huomasin osuvan helatorstaille.

Äippis alkaa mulla juhannuksena eli sinne asti vielä pitäis jaksella töissä käydä. Toivottavasti nämä viimeiset viikot menis super nopeesti. Vaikka voihan se olla, että joudun saikulle ennen äippistä, kuten kahtena edellisenä kertana.

loman jälkeisissä tunnelmissa... :wave:

sintyli ja sälli 26+6
 
Moipsista!

Olen käyny lukasee kirjoituksia mutta ihteeni jotenkin masentanu/ahdistanu niin en ole viittiny tulla teit häiriköimään omine ajatuksineni jotka siis olleet todella negatiivisia. Nyt alkaa onneksi elämä maistumaan ja aurinko paistamaan (kirjaimellisesti) :D

MULLA ENÄÄ 5PV TÖITÄ!!!!!!!!!! :whistle: JIBBIIIIII!!! Ei vois tää työ enää vähempää kiinnostaa! vaikka muutakaan en haluisi töikseni tehdä...

imetyksestä, niin oli senverran kangertelua esikon kohdalla ja huono kokemus niin en kyl tällä kertaa tiedä imetänkö... Toki kokeilen imetystä, mutta korvikkeella tuosta esikostakin iso neiti tullu :heart: 2kk imetin jo molemmat itkettiin lopuksi kilpaa, ei lainkaan mukava kokemus!

K ja "pekkapötkylä" rv 26+4 (muistaakseni) :wave:
 

Yhteistyössä