**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Kiitoksia kaikille tervetuloa toivotuksista!Täällä on ihanan lämmin sydämisiä ihmisiä. :hug:

Ihana masu Moona!

Lueskelin noita teidän aikaisempia kirjoituksia ja ajattelin myös kirjoittaa,miten tämä raskaus on sujunut .
Odottelen siis kolmatta lasta.Kaksi poikaa ennestään 05/06 ja 04/08.Näistä kahdesta ekasta raskaudet olivat melkein samanlaiset,kummastakin alusta asti närästystä ,lievää pahoinvointia,sydänäänet 120-150,verensokerin heittelyä seurattu TAYS:sissa tarkasti,ruokavaliolla sain kuitenkin hoitaa noita sokereita,syntymäpainot 3795g ja3930g.Suklaa olisi hyvin maistunut ja kaikki muukin makea.
Nyt sitten tämä kolmas raskaus on ollut aivan vastakohta näille kahdelle aikaisemmalle.Pahoivointia oli puoleen väliin asti,kovaa,mutta kertaakaan en oksentanut.Suklaata enkä muutakaan makeaa en ole vieläkään oikein pystynyt syömään,heti tosi pahaolo.Sen sijaan raikas salaatti on maistunut.Nuo edelliset on kyllä vaikuttanut tuohon painon kehitykseen.Olen vieläkin miinuksella tuosta raskauden alkupainosta,noista kahdesta ekasta tuli kummastakin 13kg.Neuvolassa eivät ole mitenkään huolissaan,koska vauva kasvaa hyvin ja itsellä tuota ylipainoa oli kuitenkin alkuunsakin.
Mutta ihan hullulta tuntuu,kun suklaa ja makea on aina maistunut.
Olen ajatellut alusta alkaen,ettei sieltä voi tulla muuta kuin kolmas poika,mutta tää erilainen raskaus kyllä vähän arvelutti,mutta jotenkin ei uskaltanut edes toivoa,että siellä vois olla tyttö.
Sydänäänet on olleet tässä raskaudessa 150-170.
No nyt yhteensä kolmessa ultrassa on sanottu,että kyllä tämä tytöltä näyttäis,jotenkin vaan jännittää kahta kauheemmin.No nyt tiistaina on sitten 4.ultra tän sokerinseurannan vuoksi,aion kyllä taas kysäistä,jotenkin vaan tuntuu,että ne pojan vehkeet sinne jossakin vaiheessa ilmestyy =) .
Molemmista pojista sanottiin heti ekassa ultrassa,jossa jotakin näkyi,että poika tulossa,enkä epäillyt sitä ollenkaan,miksi nyt sitten olen näin epäileväinen?
Vaikka loppupeleissä tärkeintä vain on että lapsi syntyisi terveenä,yhtä paljon häntä rakastan on hän sitten tyttö tai poika :) .

mimosa 73 ja typykkä rv 25+3
 
Mimosalle tervetuloa porukkaan. =)

Punakaneli onneks selvisit säikähdyksellä. :heart:

peneteleen räkätauti meinaa muhun kans nyt iskeä väkisin. :snotty: mutta kovin koetan taistella vastaan ettei kovin pahaks äityis.

Otettiin just miehen ja poikien kanssa sellaset kolmen tunnin päikkärit ja vieläki ois jaksanut. :whistle: :saint: Kohta sit taas syödään. :p meneehän tää vappu näinkin, kun ei minnekään voida mennäkään.

Katjuska ja sintti 25+0 :heart: *POKS*
 
Hyvää vappua kaikille!! Minäkin kävin ostamassa vappujuotavaa, herra hakkaraista :D ihan parasta janojuomaa!

Nukkumisjärjestelyistä Vauva nukkuu meidän makkarissa omassa pinniksessä.. Meillä on tällä hetkellä tosi iso makkari, meidän 2,5 v neiti nukkuu myös omassa sängyssään siellä. Mietinnässä on jos neidin siirtäis omaan huoneeseensa nyt kun tutista ollaan päästy kokonaan eroon. Jos ei siirretä ennen vauvan tuloa, niin vauva pinnis laitetaan meidän sängyn jalkopäähän. Olis kyllä mahtavaa jos sais neidin nukkuun ihan omaan huoneeseen. Toinen vaihtoehto on että siirretään oma sänkymme tuohon pienempään makkariin ja tytöt saavat sitten oman huoneen isommasta makkarista :)

Viereen ei mielellään oteta vauvaa nukkumaan, nukutaan nytkin niin ahtaalla välillä kun tyttö änkeää viereen :/ Onhan se ihanaa kun se tuhisee siinä vieressä, mut hankalaa kun ahtaaksi menee ja sitten kaikki nukkuu huonosti. Meillä ukko monesti lähteekin olkkariin patjalle nukkumaan.

Punakaneli Onneksi oli väärä hälyytys ja ihanaa ku pääsit kurkistamaan pikkusta :heart:

Täällä myös maha jo tiellä ja välillä ihan tuskaista laittaa kenkiäkin jalkaan! Käsittämätöntä... Moonalla iiiihana massu.. Sivuprofiilista katsottuna tosi samanlainen kuin täälläkin :) pyöree pallo..

Tervetuloa Mimosa :flower:

Mekin paistettiin munkkeja toissapäivä oikeen iso satsi, tais tulla yli 100 munkkia :D Mut jaettiin ne sitten siskojen kesken, meillä pakkasessa 5 pussillista, kiva sieltä lämmäyttää kun tekee munkkia mieli...

Mitäs mieltä ootte imetyksestä? Aiotteko imettää ja kuinka kauan... Meillä tytön kans ei oikeen imetys onnistunu.. maidon tulo oli vissiin niukanpuoleista, tai sitä kyllä varmaan ois tullutkin mutta tyttö alko riuhtoon eikä suostunut loppujen lopuksi enää syömään tissiä.. tykkäs pullosta, kun tuli enemmän vähemmällä vaivalla. Tais olla äitissäkin jotain vikaa, kun ei oikeen yösyöttöjä aklkuvaiheessa jaksanu :ashamed: Mulla oli jotenki hirvee ressi tai jopa vähän masennusta synnytyksen jälkeen. Vaikka tiesi että elämä muuttuu hurjasti vauva jälkeen ja siihen oli muka valmistautunut, niin se oli silti tosi rankkaa aluksi. Nyt seuraavaa yritän imettää myös öisinkin heti synnytyksen jälkeen, tuskin se väsymys niin hirvittävä on kun siihen on jo tottunut :D Toivon että imetys alkaisi onnistumaan!

Tyttö katselee muumeja... ite pitäis alkaa imuroimaan.. jotenki apee mieli ollu pari päivää. En tiiä sit mistä johtuu, ehkä siittä kun mieskin eilis aamusta asti ollu muutto- ja remppakaverina ja vasta huomenna illasta kotiutuu.. huoh... jotenki itekki alkaa kaipaan omaa aikaa, sais levätä ja tehä omia hommia ihan rauhassa. Sekin kummasti piristää jos tyttö menis yökylään ja sais rauhassa ladata akut täyteen. Ehkä joku päivä tässä :)
 
täällä taas yks pyhä menny töissä.. ja ihan sata varmaan myös jussi menee samaa linjaa mut sit eipä tehdäkään piiiiitkään aikaan töitä :D ja onhan nää ylimääräset tuplaliksapäivät ihan kivoja.. tosin jalat järkeny nyt pari päivää ihan törkeesti ja eilen erehdyin syömään urakalla sipsejä -voi luoja et yö oli tuskaa ku koko aika pohkeet ihan krampissa :(
täällä kans eilen munkkeja paisteltiin ja nyt sit kädessä nätti palovamma :D no onneks noihin on tottunu töissä ku vähintään pari kertaa viikossa jossai uus vekki.. en mä silleen paljoa sählää mut mut :LOL:
onko muuten täällä sellasii jotka hakenu äippisrahaa 6kkn tulojen perusteella? ku meillä on työkaverin kaa sama laskettuaika -mulla kelpas kelaan se todistus jossa tulot ilmotettu maaliskuun loppuun asti, työkaverilta oli ruettu vaatimaan selvitystä myös huhti-ja toukokuulta.. tosi outoa.. ne oli sanonu kelalta et kuukauden antavat 'anteeks' et siks riittää toukokuun loppuun, muuten pitäis olla kesäkuunloppuun asti ilmotettu.. mulle kukaan sanonu mitään ja luulis et ne ois ilmotellu et tarviivat lisätietoo ku ne on sitä jo käsitelly.. ei tajuu.

pikkumökö+ elmo
 
Tervetuloa Mimosa!! :flower:

Täällä on ollu ihanan lepposa vappupäivä. Ei oo tarttenu paljoo ulos mennä ku vettä tullu koko päivän..käytiin me vähän kylillä kuitenki vappua kattomassa.

Imetyksestä, mä oon jokaista imettäny, vaikka mun maidontuontanto ei hirveen hääviä ole ollut. Kaikki temput oon tehny mutta maitoa ei vaan tule niin paljon että pystyisin täysimetykseen, joten pullo on ollu kaverina. Koskaan eivät oo tissiä hyljeksineet vaikka pullosta ovat osan saaneet. Ekana aina imetän ja sit ku vauva alkaa tissiä repiin ja riuhtoon niin oon ajatellu ettei raasu saa enempää ja oon antanu loput pullosta. Näin meillä. Toki ois helpompaa jos ei tarttis pullojen kans pelailla mutta mun tisseistä ei vaan tuu tarpeeksi maitoa. Kuitenkin oon imettäny suht pitkään, esikoista 8kk, keskimmäistä 1v3kk ja nuorimmainen lopetti omasta tahdostaan 9kk ikäisenä. Mutta oon tyytyväinen näin kun vauvatkin ovat olleet =)

Muksaa Vappuiltaa!

jonnuli ja hertta 26+6
 
Dodii,täällä on aherrettu koko päivä:päätettiin vaihtaa jio nyt noita huoneita ja nyt 2 vanhinta jakaa huoneen ja 6v tulee aikanaa jakamaan huoneensa vauvan kanssa =)

Imetyksestä; oon kaikkia imettänyt.Ekaa 7kk,mut aloin oottaa kakkosta kun eka oli n 5kk ja aika pian alko rimpuileen rinnalla.Kakkosta imetin "vaan"3kk kun oli niin allerginen ja itse en jaksanut alkaa supistamaan omia syömisiä :ashamed: Kolmatta 6kk ja taas imetys loppui aikaisin kun vauvan sammas tarttui mun rinnanpäihin ja ne tulehtu ja meni verelle...
Neljättä 8kk,viidettä 9kk ,kuudetta9kk ja seiskaa 1v2kk(eli vielä raskaana ollessa)
Kaikkia kolmannesta eteenpäin oon täysimettänyt sen 6kk ennen kiinteitä.
Toivon kyllä että imetys onnistuu tälläkin kertaa,mutten ota stressiä.
 
Vapputorilla tuli käytyä ja ostettua karkkia , jota nyt sitten "hyvällä omallatunnolla" ollaan miehen kanssa syöty ... no ens viikolla (muistaakseni) neuvola+neuvolalääkäri saas katsoa mitä puntari näyttää....

neitim+ tytsy 26+
 
Tulipahan pihaa siivottua. Saatiin talliedustalta iso kasa kaikkee roinaa ja heinää kerättyä poies. Nämä vanhat maalaistalot kun on sellasii "kaatopaikkoja" osittain kun on tilaa minne työntää niin johan kerätään. Tämä meidän paikka on mun miehen synnyinkoti ja se on tietty tullu jo "sokeeks" kaikelle kamalle ja mua ne ottaa hermoon.

Imetyksestä Ekaa imetin 8kk. Toista 1v7kk ja kolmatta 6kk. Tätä tulokasta ajattelin täysimettää kans sen 6kk jos hyvin menee mut jos ei mene niin en ota stressiä.

Peppi ja masukki 22+4
 
Jokohan minäkin joutaisin enemmän kirjottelemaan..

Tosiaan sukkapuikkokivuilla tarkoitin niitä kamalan tuntoisia vihlaisuja kohdunsuulla :eek: Että ne osaakin olla ilkeän tuntoisia :|

Vauva tulee nukkumaan joko ihan vieressä tai sitten sivuvaunussa pinniksessä. Esikoinen nukkui kokonaan vieressä. Mä en vaan osannu nukkua ilman pientä tuhisijaa. Nyt parin viikon sisällä poika (pian 1v3kk) rupes nukkumaan suoraan lasten jatkettavaan, kun ajattelin, että olisi hyvä opettaa hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa koska koko porukka ei kuitenkaan mahduta samaan sänkyyn. Poika sopeutui hyvin, mutta tää mamma valvoi sen ekan yön kun ei osannu nukkua :D
En osaa kuvitella vauvaa nukkumaan muualle, kuin siihen lähelle. Koin yöimetyksenkin helpoksi, kun ei tarvinnut nousta.

Imetyksestä: Toivon, että imetys onnistuu. Esikoista täysimetin 6kk ja kokonaisuudessaan 1v1vko. Sitten poika lopetti itse, kun tämän raskauden myötä maidon maku luultavasti muuttui. Olisin jatkanut kyllä pidempäänkin. Korviketta sai ainoastaan synnärillä, kun antoivat varalta, ettei sokerit laske (mun rd:n takia).
Mietityttää kyllä välillä, että mitenköhän sitten käy jos tulevalla vauvalla on samanlaisia tiheänimun kausia kuin esikoisella. En tiedä miten ehdin illat istumaan sohvan nurkassa ja imettämään kun kaitsettavana on 1,5v vilkas poju. Mutta kai sitä oppii imettämään vauhdissa..?! B)

Juu ja söin niitä munkkeja eikä sokerit noussu :) Että vähän sai vapun tuntua kuitenkin!

Kauhee stressi kun isompaa asuntoa ei löydy :kieh: Olis kiva saada muuttaa viim. heinäkuussa ettei tartte kesken muuton lähteä synnyttämään ja että sais sinne uuteen kotiin vauvalle kaiken valmiiksi. Myös esikoinen tarvitsee aikaa sopeutua uuteen kotiin ennen kuin tulee vauva, joka taatusti koettelee esikoista kun ei saakaan enää kaikkea huomiota.

MiljaK ja napero 24+6 (huomenna poksutaan :) )
 
Ihanaa, kun on vasta sunnuntai!!
Ollaan vietetty vappua pienistä erilaisista palasista kooten ja mukamas siis tehty ja nähty paljon..ja sit kuitenkin on vielä tää sunnuntai. Ihanaa!
Toivottavasti sataa vaan pieninä kuuroina, niin vois rapsutella tota pihamaata.

imetyksestä: Molempia oon täysimettänyt vajaan puoli vuotta ja tissillä ovat viihtyneet yli vuoden. Toivottavasti toimii taasen.

pieniä hankintoja on tullut tehtyä -kestovaippoja ja vaatteita kirpiltä, vaunut.. ;)
Tosin ne vaunut tarvii käydä vielä kokeilemassa. Emmaljungan mustat Ceroxit, pehmeällä kantokopalla. Se mua vähän jännittää ja arveluttaa, kun aiemmin mulla on ollut vaunu- ja rataskoppa erikseen, niin ei voi ymmärtää tollasta pehmeetä kantokoppaa..
Kehukaas mulle sitä pikkasen, ettei mun ehkä tarvis mennä ostaan siihen kovaa kantokoppaa... ;D

Mutta ihanaa, nään jo sieluni silmin sen uuden makuupussin niissä vaunuissa ja meiän pikkasen mahdollisesti poijan siellä makuupussissa..
Jotain siellä jalkovälissä viime ultrassa häämötti, mutta ultraaja ei antanut niin vahvaa mahkua, ku viime kerralla = "en laittais rahojani likoon" vs. "hyvin vahvasti näyttää, että"
noo, poikaolo mulla on ollut (ja pieni orastava tyttötoive :p ),
mutta mennään varmaan 4D. ehkä. Niin päivitellään sit vasta mikä lupaus annettiin.

Me 24+1
 
Huomenia täältäkin... hieman väsy olo, mutta jos tuo kahvi auttais..

Vapun syömiset sitten pompautti painon reilulla kilolla ylöspäin :ashamed: Ei nyt ihan älyttömiä määriä ole tullu syötyä mut varmaankin sen verran suolaista että nestettä kerääntyy.

Kiva kuulla miten muilla menny tuo imetys. Ite toivon myös, että onnistuis edes muutaman kuukauden, mutta en ota siitä ressiä. Joko onnistuu tai sitten ei... Tyttöä tosiaan imetin yhteensä jonkun pari kuukautta. Ja höpöhöpö sellasille jutuille, et lapsi sairastaa enemmän jos se ei ole saanut äidinmaitoa. Meillä ei ole edelleenkään ollut yhtään ainoaa korvatulehdusta :D

månsdottir Toivottavasti ei sada! Itekkin ajattelin jos tässä jaksais alkaa pesemään jo noita ikkunoita, tai ees jo muutaman ikkunan.. Tytöltä nyt rauhassa montaa ikkunaa pestä, on kuitenkin siinä vieressä sähläämässä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Mietityttää kyllä välillä, että mitenköhän sitten käy jos tulevalla vauvalla on samanlaisia tiheänimun kausia kuin esikoisella. En tiedä miten ehdin illat istumaan sohvan nurkassa ja imettämään kun kaitsettavana on 1,5v vilkas poju. Mutta kai sitä oppii imettämään vauhdissa..?! B)
Tässä suosittelen lämpimästi kantoliinaa jossa voi imettää(vaikka sujuuhan se liikkessä imettäminen ilmankin,sitten vaan kunto kasvaa yksikätisenä=))Meillä kaikilla lapsilla on ollut nää iltatissimaratoonit ja liina ollut kyllä oiva apu!!!

Kiva että sait nauttia munkeista ja toivottavasti isompi asunto löytyy pian :hug:
 
Tiqustiina
MiljaK Mä kärsin kanssa noista sukkapuikko kivuista :| ei kai niihin mikään auta.

Hankinnat Vauvalta puuttuu turvakaukalo,sitteri +vaatteita. Muuten oon hankkinut ihan kivasti jo kaikkea. Niin joo rintapumppu yms pitäisi ostaa sitten myös.

Punakaneli Tosissaan onneksi oli väärä hälytys :hug: miten ne on neuvolan lääkärillä voinut noin pieleen katsoa :eek:

Mun pitäisi mennä apteekkin tutustumaan rautalääkkeisiin,koska toi obsidan ei nosta mun rauta arvoja vaan ne on laskussa nytkin :ashamed:

Meillä meni vappu mukavasti, oltiin kotona enimmäkseen ja eilen käytiin mun vanhemmilla syömässä. Nyt odottelen josko se aurinko tulis esille ja pääsis ulkoilemaan.
Pitäisi lähtee kaupoillekkin pyörimään, etsimään makkariin lamppua.

Tiqustiina & Tiqu rv26+2
 
Ketkä kaikki aikoivat kestovaippailla vauvan kanssa?
Mikä on alkusuunnitelma,siis mikä vaippa systeemi?

Mulla on nb villahousuja ja harsoja,tykästyin niihin tän seiskan kohdalla.
Ja kun hiukan kasvaa ja pissamäärä lisääntyy,niin ajattelin taskuja siihen lisäksi.
Mulla on jonkin verran vaippoja olemassa mutta osan vein myyntiin,kun niin vaalean punaisia ovat :D Nyt jotain vihreen ja ruskeen sävyisiä olis kiva löytää.äp:ssa oli kuosiltaan tosi kivan näköisiä vaippoja =) Mut täytyy vaan metsästää muualta....

 
Huomenta!

Ihan pikasesti nyt vaan jotai kirjottelen.
Imetyksestä Mä en kans imettäny esikoista ku muutaman viikon.. olisin halunnu mut maitoa ei vaan yksinkertaisesti tullut ja sitte alkoi synnytyksen jälkeinen masennus joten päätin lopettaa sen yrittämisen koska siitä tuli liian suuri stressi. Aloin myös tupakoimaan uudelleen pian esikoisen syntymän jälkeen, kun masennuskin iski. Toivon että tällä kerralla pystyisin imettämään kauemmin mutta en ota siitä mitään stressiä, terve neiti tuostakin meidän 3-vuotiaasta on tullut ei pahemmin koskaan edes sairastellu vaikka alusta asti saanu korviketta.
Ikä Täällä vietetään tänään mun synttäreitä joten iän saa päivittää etusivulle, nyt siis 21-v.

Jonetta ja poikavauveli 27+0
 
Hyvää syntymäpäivää Jonetta!!!

Mä tuossa juuri mittailin tota pienempää makkaria mahtuuko meidän parisänky sinne.. Hyvin mahtuu ja saa kaapin ovetki vielä auki :) Tehdään siis niin, että tytöt saa isomman makkarin ja me muutetaan tuonne pienempään.. Itse kun ei tarvi muuta kun sen nukkumatilan. Saas nähdä muutetaanko jo ennen vauvan tuloa vai vasta sitten, kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen. Tosin jos yösyötöt on kauheita, niin voin aina muuttaa patjalle nukkumaan tyttöjen huoneeseen :heart:
 
Onpas tänne tullut taas paljon tekstiä! Olen lukenut kyllä säännöllisesti, mutten ole jaksanut kommentoida, kun tuo unettomuus vaivaa edelleen ja olen aivan naatti..

Toivottavasti kaikilla oli mukava vappu, vaikka ilmeisesti jossain päin Suomea satelikin. Täällä aavikolla ei vapusta tiedetä mitään, eikä me alettu sitä ominpäinkään mitenkään juhlimaan, kun mieskin oli koko ajan töissä.

Koitan myöhemmin kommentoida jotain lisää, mutta nyt haluan lisätä ihka ensimmäisen kuvani tänne foorumille! :) Se on otettu jo melkeen pari viikkoa sitten, rv 24+4, nyt on jo siis 26+1. Onko teillä mun mielestä kovinkin iso tuo maha?? Kun se tuntuu itsestä niin isolta jo! :eek: Ja kun ei ole vertailupohjaa, kun esikko tulossa..

http://www.aijaa.com/v.php?i=6148106.jpg




*Murske ja poju*
 
Huomenta.

Liikkeistä vielä kyselisin. Onko teillä liikkeet toisina päivinä vaimeampia vai aina yhtä voimakkaita. Täällä masuasukki vielä perjantaina potki tosi kovasti ja eilen ja tänään on liikkeitä tullut mutta ne on vaimeampia. Istukka on etuseinässä ja oon yrittäny järkeillä että vauveli on vain nyt sellasessa asennossa että liikkeet on vaimeampia.

OOn varmaan turhan hermostunut vaan kun ympärillä ollut nyt nuita onnettomia juttuja ja vielä luin täältä yhden palstailijan 21+ ultran todella huonoista uutisista :(
Taidan alkaa sittenkin varaamaan sitä 4d ultraa vaikka lähimpään on 100km matkaa..

ensi viikolla taas labraan, jotta näkee missä nuiden maksa-arvojen kanssa mennään :/
Sorry, tuli oikein valitus teksti

UpsyDaisy ja veikka(liini) 24+1
 
Tiqustiina
UpsyDaisy mä olen huomannut että vauvalla on toisinaan hiljaisempia päiviä ja silloin toki huolettaa kovasti. olishan mulla tuo doppleri tuolla mutta oon sitten malttanut mieleni ja odotellut seuraavaan päivään.
Muutoin kyllä todella vilkas kaveri täällä, maha heilahtaa kun hän potkii ja tuntuu että koko ajan touhuaa jotain tai hikottelee :heart:

Jonetta onnea synttärisankarille :flower:

Murskehyvän kokoinen masuhan sinulla on, normaaleissa mitoissa :heart:
 

Yhteistyössä