**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Huh, kiitos :heart: Oon mässäillyt väsymykseeni niin älyttömästi herkkuja, että maha pompsahti tuollaiseksi ihan muutamassa viikossa. Alkuunhan se ei meinannut kasvaa ollenkaan, mutta nyt ei ole enää sitä ongelmaa :LOL:

Upsydaisy, täälläkin istukka etuseinämässä, ja selvästi hiljaisempia päiviä sillon, kun poitsu on pää alaspäin ja touhuaa kai selkäpuolella. Ja Tiqustiina, täälläkin vauveli tuntuu pääsääntöisesti olevan kovin vilkas! Viimeisen kahden päivän aikana se ei ole touhuamiseltaan juuri taukoa pitänyt, ihmettelen että missä vaiheessa se oikein muka nukkuu, kun potkuja tuntuu päivin öin.. Ja se on ollut jalat virtsarakon tienoilla nyt koko ajan, tuntuu inhottavan pistävältä kun osuu oikein mojovasti! Mutta vahvajalkainen ainakin taitaa hänestä tulla =)

Niin ja onneksi olkoon, Jonetta! :flower:
 
Pikkumökö: Mä hain/haen äippärahaa 6kk tulojen perusteella. Mulla riitti todistus 4.4 asti, mutta multa loppuikin työsoppari ja työttömyyskorvauksiahan ei lasketa mukaan noihin rahoihin vaan äippäraha maksetaan työtulojen perusteeella.

Vapputorilla tuli eilen käytyä koko perheen voimin. Jäi torikierros vaan melko lyhyeksi kun joku pamautti paukkuserpentiinin niin meidän koira sai hirveän kohtauksen eikä suostunut enää torille menemään.

Tänään pitäis käydä tyhjentämässä kirpparipöytä. Tytön pienet vaatteet olleet mynnissä. Hyvin ovat näyttäneet menneen kaupaksi =) Huomenna sitten kirppisrahoilla ostaan kaupasta kaikkee ihanaa tälle masukille :heart: Oon jo joitain vaatteita hommannutkin kun Lindeksillä ja H&M:llä tullut vastaan. Ens viikolla aateltiin myös vaunut käydä varaamassa. Emmaljungan ceroxit, silver check värillä varmaankin.

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!!
jonna ja pikkuveli 24+6 Huomenna edessä sokerirasitus :$ :x
 
En muuten voinut uskoakaan, miten vaikeaa voisi olla patjan osto pinnasänkyyn! Ostettiin pinnis Dubain Ikeasta, ja aattelin, että varmaan patjakin (vaahtomuovinen tai jousitettu) ostetaan sieltä. No, nyt selailtuani aamun nettiä oon löytäny monenlaista mielipidettä patjoista. Joidenkin mukaan ei missään nimessä vaahtomuovipatjaa, sillä se homehtuu helposti kastuessaan ja on muutenkin hiostava! Toisten mielestä jousipatja on ihan turha kevyelle vauvalle. Osa tuntuu liputtavan luonnonmateriaalien (kookos, jouhet jne.) puolesta, kun taas toiset tyrmäävät nekin, sillä ne voivat aiheuttaa vauvalle allergiaa. Argh! :kieh: Eihän patjan osto VOI olla näin monimutkaista! Saa nähdä mihin päädyn. Varmaan siihen Ikean patjaan loppujen lopuksi kuitenkin :LOL:
 
Meiltä puuttuu vauvalle turvaistuin. Sänky, hoitopöytä ja vaunut pitäis jossain vaiheessa hakea säilytyksestä pois. varsinkin tuo hoitopöytä olis kiva saada kotiin, jotta sais pikku hiljaa noita vaatteita laitettua laatikoihin. vaatteita en oo kauheesti vielä haalinut, mut eiköhän niitä tässä vielä kerkeä=)

Imetyksestä... esikoista taisin imettää 1-2 kk, kunnes poika päätti ettei tykkää enää olla tissillä. Jos nyt tästä sitten tuo imettäminen sujuis vähän paremmin

Maijamehi ja Toukka rv 27+0 :heart:
 
hirveätä kiirettä pitelee, mutta pakko oli tulla pikaiseen käymään.
Ekana onnittelut synttärisankarille :flower:

Murske Meillä oli tuo sama patja ongelma esikoisen kanssa. Meinasin tulla hulluksi kun tutkin asiaa tarkemmin. Lopulta löysin unikulmalta patjan, jonka päällinen on konepestävä ja se sisus vesipestävä (kuivuu alle vuorokaudessa). Se on ollut ihan tosi hyvä ja nyt ostetaan tuolle isolle pojalle samasta paikasta uusi patja, jotta pikku prinsessalle jää se pinniksen patja. Jossain oli, että ne vaahtomuovit voi kerätä jotain pölyä, mikä kastuessaan voi aiheuttaa jotain. Jossain oli jopa jotain yhteyttä kätkyt kuolemiin, mutta en oikein usko tuollaisiin.
Päädyttiin siihen patjaan siitä syystä, että tuo esikoinen oli jo vatsassa aivan mielettömän vilkas liikkumaan ja ajateltiin, että on varmaan hyvä saada jotain tukea nukkuessaan. Mut tulipa taas pitkästi selostettua yksinkertainen asia :whistle:

Nukkumisesta nukkuu varmasti ainakin osan yöstä kainalossa ja muut unet pinniksessä (meidän sängyn vieressä). Tai riippuu vähän neitistä itsestään, missä hän parhaiten nukkuu

Tiquistiina Kannattaa kokeilla nestemäistä rautaa. Mulla ei tuo Obsidan tällä kertaa riittänyt (laskimoverestä hb 100) joten neuvolantäti suositteli tuota. Tuntuu että se olis jopa vähän auttanut :)

Kantolaitteista Osaisko teistä joku suositella jotain kantoliinaa tai vastaavaa. Me tarvittais sellainen, jonka avulla tämän pienen saisi pidettyä mahdollisimman lähellä, samalla kun tekee muita hommia (leikkii isomman kanssa). Lisäksi tarvis kantaa ulkona, niin että voitais hakea tuo isoveli hoidosta. Meillä siis isompi poika jatkaa kerran/kaks kertaa viikossa päiväkodissa, vaikka olenkin kotona vauvan kanssa B) perusteluna se, että hän tarvitsee muiden lasten seuraa ja tykkää ihan tosi paljon olla siellä. Lisäksi ei haluta menettää sitä paikkaa, kun se oli aika vaikea saada (yksityinen pk)! Ja kaiken kukkuraksi saan olla yhden päivän viikossa vauvan kanssa ihan kahdestaan. Tekee varmasti kaikille meille ihan hyvää :whistle:

Enää 12 päivää ja sit ois 4d wuhuuuu!! Huomenna 25 viiikkoa täynnä :D :D

Ruuth ja murunen (joka liikkeistä päätellen on todella paljon veljeään rauhallisempi :)
 
Voi kun teillä on ihania masuja! :heart:
Mulla on oma masu vielä kovin kaksiosainen. Vaikka oon aika hoikka, niin mulla maha jotenki kupruinen...eli läskit tai nahat eiv oo vielä kiristynyt täysin kauniiksi palloksi. En muistakaan oliko tätä esikoisella.

imetyksestä Kannattaa tutustua www.imetystukilista.net -sivuihin. Mä sain sieltä kovasti hyödyllistä tietoa ja ohjeita. Mun lähisuvun naisilla ei kellään ollut onnistunut imetys, mutta etukäteen aattelin haalia mahdollisimman paljon asianmukaista tietoa. Ja imetys sitten onnistuikin esikon kohdalla oikein hyvin ja loppui noin vuoden iässä. Sairaalassa sai jotain lappusia imetyksestä ja kätilötkin vähän ehtivät neuvomaan, mutta mulla ainakin auttoi tosi paljon se, että etykäteen otin selvää asioista.

kestoilusta Eskoisen kohdalla ei kestoiltu. Vähän kiinnostais nyt, ainakin sillaa, että jonkun verran kestoiltais. Saa nähdä viitsinkö perehtyä siihen asiaan. Jos sais ainakin ensimmäisen opetettua kesällä kuivaksi.

vauvan liikkeistä meillä ainakin on välillä vilkkaita päiviä ja sitten taas hiljaisia. Viime aikoika vauva on välillä potkiskellut inhottavasti virtsarakon suuntaan.

Vappu meni pääasiassa sisällä, kun niin sateli. Simaa en jaksanut laittaa. Aluksi pärjättiin anopin hyvällä simalla, mutta jouduttiin ostamaan kaupasta lisää. Siis onko kaikki kaupan simat hapollisia? Ostettiin vähän kalliimpaa, kun aateltiin, että se ois lämepänä "oikeaa simaa", mutta niimpä oli siinäkin vaan hapot mukana, vaikka muuten olikin aika oiekan makuista.

Minervi ja pikkuinen rv noin 24
 
Murske ihana massu ja ihan normaalin kokoinen :) Jonetta hyvää synttäriä!

Tiistaina olis taas vuorossa neuvolakäynti. Tähän kuuhun mahtuukin kaikenlaisia käyntejä enemmänkin kun on sokerirasitus ja lääkärineuvolakin.

Sannuli ja tytti 24+1
 
ruuth Minä kans pohdin tuota samaa juttua... Meilläkin tyttö luultavasti jatkaa tarhassa 2 pv viikossa, koska tykkää niin kovasti olla siellä ja emme haluaisi menettää tuota tarhapaikkaa. Oon miettiny miten ois järkevin hakea tyttö tarhasta vauvan kanssa... Tuo kantoliina olis tosi kätevä, mutta en oikeen tiiä osaisko sitä sitoa :eek: Tytölle joskus kattelin semmosta niin oli tosi monimutkasen näkönen ohjeistus siihen sitomiseen..

Jooh.. .täällä mamma tarttis vähän lepoa |O On nimittäin pinna niiiiiin kireellä, ei tartte paljon tapahtua ku savu nousee korvista... ja kyllähän tuo 2,5 v koettelee välillä.. ei uskota enää mitään, jokaikinen asia pitää tehä ite... tänään se on jo ehtinyt kaataa maidot pöydälle, tiskata keittiön märäksi, kiikkunut ja tippunut kun ei usko ettei saisi kiikkua... ja vaikka meillä onkin tosi helppo tyttö, niin nyt kyllä ottaa jotenki niin voimille että ARGH!(/¤!)&/#!I6. Pääsi muutama ärräpääki, mutta onneks tuo ei näyttäny huomaavaan.. Nyt pieni hermolepo kun muumit pyörii telkkarissa...
 
Heipparallaa! =)

Oon "uusvanha" kirjoittelija. Kirjoittelin tänne ketjun alkuvaiheessa, mut sit mulla alko oleen niin kauheat pahoinvoinnit 24/7, et ei koneella juurikaan pystyny olla. Sit tuli muutto uuten kotiin ym ja kirjottelu vain jäi. Oon käynyt täällä silloin tällöin taustailemassa ja lukemassa juttuja, mutta vasta nyt sain aikaiseksi kirjoitettua!


Raskaus täällä niiden alkupahoinvointien jälkeen edennyt hyvin. Todella mukavaa sen jälkeen ku ällötystä oli tosiaan 24/7 ja oksentaakin piti usein. Nyt ei oo tosiaan ollu mitään ongelmia, mitä nyt hb tuossa yhdessä vaiheessa laski 99.. Mut nyt to lääkärineukussa oli 144! Ikään ollu noin hyvä. :LOL: Lääkärineukussa muutenki kaikki hyvin, kohdunsuulla kaikki ok ja vauva hyvin kasvanut.

Liikkeistä. Meillä tuo vauva on kovinkin vilkas (rakenneuä:ssä saatiin tyttölupaus), mut kyl silti päivissä on eroa ja siinä miten vauva on tuolla masussa. Nyt tuntuu olevan pää alaspäin eikä liikkeet tunnu niin voimakkaasti, kun taas to esim. siellä neukussa istui tuolla kohdussa ja potkut tuntu tosi voimakkaasti. On mulla kuitenki toi dobleri, jolla välillä kuuntelen vauvan sydänääniä.

Vauvanvaatteita olen minäkin jo ruvennut laittaan. :D Tai itseasiassa kaikki jo olemassa olevat on pesty ja kaappiin järjestetty. Kyllä niitäkin on jo aika paljon kerääntyny. =)

4D ultraan olleena menossa nyt tulevana ke. Jännityksellä sitä odotetaan! =) Lähin Terveystalo, josaa 4D ultria tehdään on Oulussa, jonne tulee matkaa vähän vajaa 200km. Haluttiin nyt kuitenkin siihen mennä ja yhdistetään tuohon reissuun shoppailu ja kyläily, kun kavereita siellä asuu. Kivaa kyl mennä, oon niin kauan miettiny, et haluan tuohon 4D:hen! =)

Onnea Jonettalle synttäreiden johdosta! :flower:

Sekä poksujille tasaviikoista! =)


Papunen 26+0

Ja tässä omaa masua 24+0. Pitäis kyl taas ottaa uutta kuvaa vaikkei se tunnu tuosta enää hirveesti kasvaneen. =)

http://www.aijaa.com/v.php?i=6150865.jpg

Muoks. Pöh miksen saanu kuvaa näkyyn niinko muilla?
 

Yhteistyössä