**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Luin kanssa ketjua, koskaan en ole mihkään ketjuun kuulunut, mutta nyt on olo, että ois kivaa olla myös nettikamuja mamma-aikaan ;)) Olen siis kolmatta odottava äippä, jolla pojat on syntyneet 02 ja 04. Nyt pitäisi olla tyttö tulossa ;) ja rv nyt 26 + 5. =)

Sain tänään sokerirasituksen tulokset ja ihmetyksekseni ihan ok oli kaikki arvot, ihana uutinen näin maanantaille :D
 
Huih, kun olitte taas kirjotellu! Muistankohan enää mitä kaikkea pitikään kommentoida.

Neitim, kiitos listan päivittämisestä. =)

Tervetuloa Sunshine08!

Maidosta. Mulla maitoa on alkanu heruun jo joskus kk sitten ekan kerran. Vaihtelee vähän minkä verran tulee, on päiviä ettei tule juuri ollenkaan ja sit välillä taas enempi, että yöpaidassaki selvät märät läntit. :D No ainakin homman pitäisi siis toimia niinku pitää.

Kantoliinan tai repun olen minäkin ajatellut hommata. Tässä nyt vielä jahkailen Hug-a-bubin ja Manducan välillä. Månsdottirilla ainakin oli muistaakseni hyviä kokemuksia tuosta Hugista. Onko kellään kokemuksia Manducasta?

Töistä. Itsekin olen edelleen töissä ja tähän asti ainakin olen voinut ja jaksanut hyvin. Katsoo nyt sitten miten jaksaa loppuun asti. Mammaloma alkais 5.7, eli ei tässä oo enää ku 9vkoa, josta vielä viikko pois loman takia, joten vähiin käy. Hui, kuinka tuo aika rientääkään eteenpäin!

Tänään sit käytiin vauvelille kärryt ostamassa. Saatiin heti mukaan, ku sieltä löyty meidän haluama väri. Päädyttiin nyt sit Gessleinin Futureihin, joita ollaan jo pitkään mietitty. Nyt sit pitäs vaan sinne elokuulle odotella, et saa kyytiläisenkin sinne, onhan tää aika kylle menny niin nopiaan, et tuntuu uskomattomalta, että enää 14 vkoa laskettuun! :O

Ylihuomenna 4D!! Jännittää!!


Papunen 26+1
 
Sartsa83
:LOL: täälläki tuttuja vaikka kuinka.. meikä on tuolla plussanneissa vaan kirjotellu kun sinne perustin kaksi pinoa plussaamisen jälkeen. :D Mitä tänne kuuluu? :hug:

Täällä siis esikoista oottava 27v mamma, jolla laskettu ois 10.8.2010 ja synnärinä TAYS.

Sartsa ja pähkinä 25+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Kyselenpä uudestaan kun en aijemmin vastauksia saanut eli onko tietoa Oulu/Roi 4D ultran hinnasta ja tehdäänkö muualla kuin terveystalolla?
Me ollaan menossa Oulun Terveystalolle ja tietääkseni siellä ei muualla tehdä. Hinta on aika suolainen, mut kokemus varmasti sen arvoinen. Ja meillä rakenneultra oli jotenkin niin hätäinen, et ihana ihan vaan vauveliakin katsella enempi. =) Ja hinta siis yhteensä n. 293?.
 
Liikunnasta Täällä edelleen käydään 2 krt/vko pumpissa ja kerran superbodyssa. Sitten välillä tulee innostuttua lähtemään uimaan. Lisäksi on nuo meidän koirat joiden kanssa tulee kyllä lenkkeiltyä. Eli hyvissä voimissa ollaan :wave:

Imetys Ei esikoisesta oikein onnistunut, maitoa ei riittänyt kun 1,5kk ja neiti sai jo synnärillä lisämaitoa, ja loppujaan huomasi että pullosta saa helpommin kuin rinnasta. Jospa tällä kerralla onnistuisi paremmin, mitää ressiä en tällä kerralla meinaa ottaa, viime kerralla meinasi syyllisyys vaivata, tuli tunne että onkohan sitä äitinä nyt epäonnistunut kun imetys ei onnistu... No eihän se niin ole.

Neuvolassa tänään käyty ja painoa tullut 592g/vko :ashamed: mulle näköjään joka toinen kerta ei tule painoa(niinkuin viimeksi 95g/vko) ja sitten taas joka toinen kerta nousee sitten reilusti..Herkut täytyy jättää nyt pois lähes kokonaan.
Sf-mitta 20.
Kaikki muutenkin hyvin, paitsi painoa saisi vähemmän tulla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Papunen84:
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Kyselenpä uudestaan kun en aijemmin vastauksia saanut eli onko tietoa Oulu/Roi 4D ultran hinnasta ja tehdäänkö muualla kuin terveystalolla?
Me ollaan menossa Oulun Terveystalolle ja tietääkseni siellä ei muualla tehdä. Hinta on aika suolainen, mut kokemus varmasti sen arvoinen. Ja meillä rakenneultra oli jotenkin niin hätäinen, et ihana ihan vaan vauveliakin katsella enempi. =) Ja hinta siis yhteensä n. 293?.
HUH HUH, onpa hinnakasta todella ! :eek: jännä, miten eri puolella suomea on näin paljon eroja hinnoissa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
Alkuperäinen kirjoittaja Papunen84:
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Kyselenpä uudestaan kun en aijemmin vastauksia saanut eli onko tietoa Oulu/Roi 4D ultran hinnasta ja tehdäänkö muualla kuin terveystalolla?
Me ollaan menossa Oulun Terveystalolle ja tietääkseni siellä ei muualla tehdä. Hinta on aika suolainen, mut kokemus varmasti sen arvoinen. Ja meillä rakenneultra oli jotenkin niin hätäinen, et ihana ihan vaan vauveliakin katsella enempi. =) Ja hinta siis yhteensä n. 293?.
HUH HUH, onpa hinnakasta todella ! :eek: jännä, miten eri puolella suomea on näin paljon eroja hinnoissa..
Täällä ei oo oikein varaa valita, ku omassa kotikaupungissa ei ensinnäkään tarjota ja tuokin on lähin eikä muut ku terveystalo tarjoa, ainakaan mun tietääkseni. Kilpailuhan kyl varmaan laskis hintaa. Onneks verokarhu oli niin anteliaalla tuulella palautusten suhteen, et tuhlaan osan tuohon. =) Mitäs sielläpäin sitten maksaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Papunen84:
Kantoliinan tai repun olen minäkin ajatellut hommata. Tässä nyt vielä jahkailen Hug-a-bubin ja Manducan välillä. Månsdottirilla ainakin oli muistaakseni hyviä kokemuksia tuosta Hugista. Onko kellään kokemuksia Manducasta?
jep. Aivan mahtava liina oli! (ja nätti ;) )
Mulla on ollut myös Ergo ja se oli tosi kätevä ja hyvä!! (Iskäkin vei siinä, vaikkei liinoja kokeillut..) Manducan sanotaan olevan siitä parempi, joten mä luulen, että sellanen hankitaan nyt. Tosin yhdellä tutulla on kehuttu Baby Hawk ja tarvis kai ite kokeilla molempia ja miettiä sit..

Töistä: Menin toukokuun loppuun asti "kesätöihin". Siks valveilla jo (taas) tähän aikaan. Liikuntaa tulee siinä samalla. Joskaan en rappukäytävissä aiempien kesien tavoin juokse.. ;)
Uimassa ja vesijumpassa käyn satunnaisesti, mutten niin usein kuin toivoisin. Ei vaan jaksa ja ehi. tai toisinpäin..


Painon mittaamisen aloitin plussaamisesta. Mulla oli se painon pudotus projekti ja joka päivä tuli punnittua. Alukshan mua vähän hirvitti mun suhtautuminen painon nousuun ja löytyneen vyötärön kadottamiseen, mutta onneks se ajatus on laimentunut. :heart:
Ja onneks tuota painoakin on tullut maltillisesti, himppasen vajaa 4kg. Lähtöpainoa kun kuitenkin oli ihan riittämiin.

Vakuutuksia alettiin selvitteleen eilen. Ei ollut meidän oma asiamies vaan kanslisti, mutta meinas, ettei sais mitn (keskittämis/sisarus)alennuksia :D toisesta. Aika hurjaks nousis noi kulut vuodessa.... huhhuh.. Toisaalta, tuon kuopuksen infektioastman lääkityksen korvaukset aika hyvin maksaa jo itteensä takas..

Me 24+3
 
Tervetuloa Äiti Orkidea ja moi Sartsa83 :flower: =)

Mehän ei tälle kasille saada syntymättömän vakuutusta,vasta sitten 3 päivää syntymän jälkeen.

Mulla esikoinen kipeänä kotona ja pitäis tilata lääkäriä. :|

Mut huomenet tulin huikkaamaan :wave:
Me9 rv 25+4 kö?
 
imetys ekasta ehkä kk -loppui motivaatio.. tokasta ehkä jotain 3kk mut sit muksu ei enää kasvanu omalla maidolla tarpeeks kun mun ravinto oli mitä oli ni maito lähes vettä.. sit sai pikkuhiljaa enempi ja enempi korviketta ja vähänajan päästä siirty kokonaaan siihen. nyt kyl tahtois imettää vähä kauemmin, tulin niin paljon halvemmakski mut eipä sille mitään voi jos ei elämä mee niinku oppikirjoissa =)
painosta alotin mittaamaan ekasta neuvolasta ku ei ollu mitään tietoo paljon ennen sitä oli, jä kävin viikolla 5 ekan kerran et eipä toi paljoa ois ehtinykään muuttua.
töistä 4iltavuoroo ja sit 4viikkoo kesälomaa :heart: :heart: odotan. tosin sen jälkeen viel 4viikoks töihin mut se on sit sen ajan ongelma, nyt alkaa olla jo niin lomafiilis et työmotivaatio pikkasen pakkasella...

eilen oli ihan järkkyilta! sain taas vaihteeks sellasen vatsakrampin josta oli joskus aiemmin puhetta, törkeen kipee maha n.puol tuntii ja sit ripuli ja ohi, nyt ei oo aikoihin tullukaan noita. mut eilen ku alko sattuu mahaan alko samaan aikaan puskee tosi kipeitä suppareita parin minsan välein, vähä kävi jo mielessä et älä kultapieni vielä synny. onneks sit vähä jälkeen ton ripuloinnin myös supparit alko helpottaa ja sit nukahdin ni meni varmaan ohi täysin.

nyt jos lähtis taas tappelee ton esikoisen kouluun -joka aamuinen traditio ja vasta ekaluokkaa mennään |O :/

pikkumökö+ elmo
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Tulin vain poksumaan Rv 27+0 ja huomena neuvolalääkäri,apuva ja JEE :)
Nuha jatkuu ja jatkuu... :( Väsy painaa kovasti joka päivä,suontakin alkanu vetää jaloista,uusi vaiva mulle.

sirri81 ja typy 27+0
 
Tervetuloa kirjoittelemaan Äiti Orkidea ja Sartsa82 :flower: =)

Pikkumökö Meillä on kans ihan älytöntä kaksintaistelua kouluun lähteminen, ja ekaa mennään meilläkin. Toisina päivinä jopa lähtee kerta sanomisella ja toisina sit ei :| Nyt on jo helpompaa kun voi mennä pysäkille pyörällä mut kyl talvella oli sellasta et huhuh :headwall:

Kantoliinasta Mä en ole ikinä käyttänyt liinaa tai reppua. Tai viimeksi yritin kun sain kaverilta jonkun sellaisen trikooliinan lainaan mut en vaan saa sitä "taiteltua" päälleni ja luottaa et vauva pysyy siel matkassa :ashamed:

Peppi ja masukki POKS 23 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Papunen84:
Alkuperäinen kirjoittaja marsa22:
Alkuperäinen kirjoittaja Papunen84:
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Kyselenpä uudestaan kun en aijemmin vastauksia saanut eli onko tietoa Oulu/Roi 4D ultran hinnasta ja tehdäänkö muualla kuin terveystalolla?
Me ollaan menossa Oulun Terveystalolle ja tietääkseni siellä ei muualla tehdä. Hinta on aika suolainen, mut kokemus varmasti sen arvoinen. Ja meillä rakenneultra oli jotenkin niin hätäinen, et ihana ihan vaan vauveliakin katsella enempi. =) Ja hinta siis yhteensä n. 293?.
HUH HUH, onpa hinnakasta todella ! :eek: jännä, miten eri puolella suomea on näin paljon eroja hinnoissa..
Täällä ei oo oikein varaa valita, ku omassa kotikaupungissa ei ensinnäkään tarjota ja tuokin on lähin eikä muut ku terveystalo tarjoa, ainakaan mun tietääkseni. Kilpailuhan kyl varmaan laskis hintaa. Onneks verokarhu oli niin anteliaalla tuulella palautusten suhteen, et tuhlaan osan tuohon. =) Mitäs sielläpäin sitten maksaa?
Oulusta ollaan itsekkin, mutta täälläkin on puhuttu jostain edullisesta paikasta jossain päin suomea, jossa hinta ollut noin 150e.
eikö täällä Gyneko tee 4d-ultria? ainakin muistelisin että jossain vaiheessa on tehnyt.
 
Uusille tervetuloa =)

Jos sitä taas ehtis paremmin kirjoittelemaankin, kun pojat alkaa olemaan paremmassa kunnossa. =) Köhää ja nuhaa vielä löytyy, mutta kuumetta ei.
Äidillä itsellään taas on ääni ihan kateissa, joten koetan täällä jottain noille mukeloille pihistä, kun intoutuvat liikaa riehumaan. :kieh: Pitäs vaan omalääkärinkin soittaa tänään, niin mietin mites senkin puhelun mahdan hoitaa. :whistle: No toivottavasti ääni vähän palautuis päivän mittaan.

Täällä vaan lasketaan päiviä siihen ultraan. :whistle: 6 enää :D niin ja täällä se hinta on 150, kun niistäkin juttua oli. Hurjia hintaeroja kyllä, kun tuonne pohjoisen suuntaan mennään. :/

Katjuska ja sintti 25+3 :heart:
 
Peruin sitte sen soittoajan ja senkin asian pihiseminen puhelimeen oli tuskaa. :whistle: :kieh: :headwall: Joo ja vanhempainiltakin ois koululla tänään. Taidan sielläkin olla kuunteluoppilaana vaan ja nyökytellä, kun oon samaa mieltä ja hyppiä tasajalkaa jos on eriävä mielipide. :kieh: :LOL: AAArgh.... Tää on niin ärsyttävää. |O
 
Sartsa83
*yrittää selvittää mistä täällä ollaan keskusteltu* Äiti Orkialle täältäkin moikat! :) :wave:

Teillä taitaa olla kaikki vauvatarvikkeet hankittuna? Ainakin tietysti niillä joilla on jo entuudestaan lapsia. :)

Mulle on ilmeisesti tullu eilen ä-pakkaus postii. Iiiiik. Jännittää aika lujaa! :) Tarvii tänään käydä hakemassa se ja kurkistella tulikos sieltä nyt 2009 vai tämän vuoden pakkaus. :)

Ja tuosta 4D:stä. Me nähtii meijän pikkunen Suomen terveystalossa 4D:ssä. :) Se oli aika veikeetä, kun näky selvästi kasvonpiirteet ja kädet, jalat.. huh. Oikea ihminen siellä. :heart:

Tänään onkin poksumispäivä! 26+0 pärähti alkuun! :) Muutama viikko niin ollaan jo kolmessa kympissä. Huih! :)

Sartsa ja pähkinä 26+0 :heart:
 
Tervetuloa kaikille tasapuolisesti :flower: :)

Liikunnasta liikun niin paljon kuin ehdin eli tällä hetkellä en juurikaan :D Mihinkään ryhmäliikuntaan on ihan turha yrittää ehtiä, joten liikun mahdollisuuksien mukaan pojan kanssa kotona. Mieheni tekee n. 12 h/pv väh 6pvä/vko työviikkoja, joten kaikki koulujutuilta liikenevä aika menee ihan kotihommissa ja pojan kanssa.

Imetyksestä esikoinen meni täysimetyksellä 6kk ja reilu 7kk:n iässä hän päätti että pullo on huomattavasti nopeampi vaihtoehto. Maitoa riitti eikä ollut mitään tulehduksia tai muuta vastaavaa. Toivoisin että tällä kertaa menis samalla tavalla. Meillä nukuttiin yöt läpeensä, kun tuo poika oli kainalossa ja aina nälän yllättäessä sai ruoan suuhun ennen heräämistä. Meillä on myös niin huonot geenit allergioiden suhteen, joten olis kai hyvä imettää ja toivoa, että vauva kestää äidin ruokavalion.
Imetysaikana söin kuin hevonen ja mm. suklaata ihan törkeän paljon. Normisti en edes kauheasti tykkää suklaasta :D Aamiaiskoko oli jotain aivan järkyttävää, mut ehkä siitä oli apua maidon riittämiseen (I hope) :D

Me päätettiin ottaa Pohjolasta vauvavakuutus. Nyt täytyy toivoa että se hakemus menee läpi. Neuvolantäti olikin kirjoittanut mun neuvolakorttiin kaikki mahdolliset sairaudet ihan lapsuudesta asti. On siinä vakuutustyypeillä selvittämistä :LOL:

Täälläpäin tuo 4D maksaa n. 250 ?! On kuulemma tunnin aika, joten todellakin aion ottaa siitä tunnista kaiken irti. :D

Töitä en tee, mutta sitäkin enemmän noita koulujuttuja. Kesäkuussa ajattelin jäädä lomalle (valmistua) :)

Taidan päätyä tuohon Manducaan, sitä on aika paljon suositeltu! Jos siitä on kokemuksia niin mielelläni kuulisin :)

Nyt on tullut ihan malttamaton olo kesän suhteen. Tulispa jo nopeasti heinä-elokuu :) vähänkö ihanaa saada vauva ja samalla mies välillä lomalle tuolta "oravanpyörästä"

Valmisteluista vielä...ajattelin aloittaa valmistautumisen vasta kesäkuussa. Pesen ja silitän kaikki vauvan vaatteet laatikoihin ja pakkaan sairaalakassit ja muut valmiiksi. En tykkää silittämisestä, mut jotekin niiden pikkuvaatteiden kohdalla se on jopa nautinnollista :heart:

Ruuth ja murunen 25+2
 
Moi Sartsa ja Äiti Orkidea :flower:

Täällä pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana (6-7 tuntia vain kolmessa pätkässä ), ja maailma näyttää taas ihan erilaiselta paikalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Teillä taitaa olla kaikki vauvatarvikkeet hankittuna? Ainakin tietysti niillä joilla on jo entuudestaan lapsia. :)

Mulle on ilmeisesti tullu eilen ä-pakkaus postii. Iiiiik. Jännittää aika lujaa! :) Tarvii tänään käydä hakemassa se ja kurkistella tulikos sieltä nyt 2009 vai tämän vuoden pakkaus. :)
Jännittävää! Kerrohan sit kumman sait! Mää en oo vieläkään lähettäny hakemuksia, haluan sen uuden pakkauksen niin kovasti... Mullakin muuten tänään/huomenna tulossa paketti Saksasta! Tilasin kaikkee vauvatarviketta, mm. Manducan kantorepun, peiton, imetystyynyn jne. En malta odottaa millon saan tekstarin että se on haettavissa! (Emirates Post lähettää aina tekstarin kun jotain saapuu, kätevää )

Mutta muuten mulla ei ole vielä läheskään kaikki tarvikkeet hankittu.... se on vähän vaikeaa, kun kaikki pitää tilata. Täytyy ottaa huomioon mm. suuret postikulut jne. Sit suurin osa nettikaupoista ei edes toimita tänne maahan :( Ja lisäksi mitään isoa (patja ym.) ei toimiteta, joten täytyy ostaa pinniksen patja Dubain Ikeasta. Parin viikon päästä mentäis taas Dubaihin neuvolakäynnille, niin josko siinä samalla ostais sen ja muutakin! Sinne (siis Ikeaan) on vastikään tullut ruottalaista salmiakkia valikoimiin, ostetaan aina parikyt pussia kerralla, ja ne valitettavasti menee aina parissa viikossa.... :ashamed: heh
Mutta jee, suomalainen Kestovaippakauppa toimittaa tänne, joten nyt eiku vaippoja tilailemaan!! :p

Terkuin Murske ja poitsu 26+3

*muoks: Se tekstari postista tuli, nyt pakettia hakemaan :heart:
 

Yhteistyössä