Elokuiset 2010 tammikuussa !

Runttipulla: Olipa mainion näköiset housut. Siinä luvattiin kolmee eri lahkeenpituutta, mutta en löytänyt niitä vaihtoehtoja mistään..
Mä kattelin kans Täydellisiä naisia ja otti koville myös tuo kohtaus..

ja paranemisia!!

Jos en oo raskaana, oon (suht) varma, etten jaksais/pystyis/vois hoitaa vammaista lasta ja mahdolliset löydökset on sen puolesta "helpommin" ratkaistu. Mutta sit kun on raskaana, ei ajatus keskeyttämisestä ookkaan ollenkaan niin yksinkertainen..Vaikka oon ihan yhtä epävarma omasta jaksamisesta ja pystymisestä.
Mä oon myös työskennellyt alalla ja nähnyt ne parhaimmat ja pahimmat puolet, niinku joku täällä kans kirjoittikin
Miehen sisaruksista yks on kehitysvammainen ja kyllä siinä todellisuus iskee vasten kasvojakin, kun näkee sitä arkea. Oon myös ehtinyt jo miettimään kuinka mahdollinen keskeytys loukkais anoppia ja hänen lastaan, vaikkei sitä voi noin ajatella. ehkä. Mutta eipä kyllä olla vielä kerrottu tulokkaastakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Täällähän on kaikki vähän pahantuulisia... Kuvitelkaa meidät samaan tilaan, vois sitä itkun ja raivon määrää :LOL:
hahahahahahhaaaa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Seuloista vielä, että mun mies ei ala keskustelemaan näistä asioista ennen kuin on oikeasti tarve, ei halua jossitella. Minusta olisi hyvä puhua asioista kaiken varalta mutta nyt joudun siis taas yksin päässäni pyörittelemään kaiken.
Np-ultraan vielä reilu viikko. Pitkältä tuntuu aika.
meillä samoin. Tosin kerran sain sellasen ksäityksen, että no mitäs sillä olis väliä..
Mulla aikaa on kaks viikkoo. uuh ja puuh


tervetuloa nainen 1981 :wave:

Huisille ja epplulle onskut kivoista näkymistä

Matilda84: musta on kans tuntunu niinku supistais, mutta ne tuntuu muka ihan ylämahalla asti, joten ei kai vois olla. Vai voisko?


Kuopuksen neuvolan yhteydessä yritettiin kuunnella sydänääniä, mutta tota talvivaraa on sen verran, ettei onnannu. Täti sano silti koneen näyttävän sykkeiks 190... Jaa-a
ultra vasta parin viikon päästä. Odottavan (kirjaimellisesti) aika on vaan niin pitkä..

m&M 10+3
 
Tervetuloa uusille ! :flower: Lista päivitetty !

Onnea hyvistä ultrakuulumisista

Matilda ja dreamer Koittakaahan ottaa rauhallisesti nyt molemmat !!!!

Itselläni oli tänään ihan hyvä päivä ja leivoinkin 2 litran taikinan sämpylöitä :)

neitim
 
Nyt oon taas pikkasen aktiivisemmin ehtinyt seuraamaan jutustelua. Ihan kaikkia viestejä en ehdi/jaksa lukea, mut kommentoinpa nyt omat mielipiteeni.
Joskus ajat sitten oli juttua sikipiikistä. Ite en aio sitä ottaa, lähinnä siks, kun käsittääkseni sen vaikutuksista sikiöön ei hirveesti tiedetä.
Sikiöseulonnoista on kans näköjään hyvää ajatusten vaihtoa. Alkuun mietin itse, et menenkö veriseulaan vai en, koska jo esikoista odottaessani päätin, että jos np-ultrassa jotain löytyy, niin jatkotutkimuksiin en halua. Veriseulaan menin kuitenkin mukaan, koska siitä ei sikiölle mitään haittaa ole. Mut edelleenkään en oo jatkotutkimuksiin menossa, jos jotain np-ultrassa tai veriseulassa ilmenee. Me otetaan siis sen vastaan mitä annetaan, oli lapsi sairas tai terve. En mä osaa ees hirveesti huolehtia etukäteen, et jos jotain löytyykin (vaik yleensä aattelen kaiken pahimman kautta). Viikon päästä oliskin aika np-ultraan.

Nyt on pari päivää ollut jotenkin tosi väsyny olo, töissä on ollu kyl rankempia päiviä. Liekö sillä vaikutusta asiaan. :)
 
jo seuloissa käyneet .... Kuinka nopeasti on tullut vastaus veriseulan tuloksista ??? Montako päivää siis on mennyt välissä ??? Meille ei ilmoiteta kirjeitse vaan tulee soitto jos tulos on positiivinen ja ei mitään jos on negatiivinen ....

neitim
 
Supistuksista Täällä kans samaa, eikä oo yhtään kivaa :snotty: Maha menee vähän väliä kivikovaksi, kiristää ja kinnaa ja tuntuu niinku ois tosi painava masu. Ja välillä tulee samalla myös menkkamaista aaltoilua. Huomenna onneks lääkärineuvola heti aamusta! Muistakaas, että supistukset voi johtua jostain tulehduksestakin! Siks mä pyydän huomenna lääkäriä ottaan näytteen ettei vaan oo mitään.

Tuun myöhemmin kirjotteleen paremmin, nyt vaan oli pakko noista supistuksista tähän väliin käydä sanomassa kun muillaki niitä kerta ollut!

mmiilia ja ipanapa 11+1
 
Siis voi luoja että on väsyttäny tänään. Vähän ennen ysiä söin töissä, ja siitä se väsymys alko. Ois voinu vaikka nukahtaa siihen kassalle :| Tähän asti vältelly päikkäreitä, ku sen jälkeen on sitten niin paska olo, mutta tänään oli pakko ku ei silmät yksinkertasesti pysyny auki. Onneks poika suostu nukkuun toiset päikkärit. Rupesin heräileen päikkäreiltä, niin toinen ei ois halunnu. Pisti vaan päätä rinnan päälle ja jatko unia :heart:

Täällä kans yks joka pillittää lähes joka asiasta, ja kaikki asiat ärsyttää. Eilen rupes jo hieman huvittaan ku piti täykkäreillekki pillittää.

Huomenna ois lääkärineuvola. Pääsee kuulemaan pientä jumputusta, vaikka kuultiin jo eilenki siellä ultrassa :heart: Vaikka ei sillä, kyllähän nuita kuuntelis joka päivä. Saas nähä paljon on hg, että johtusko siitä tää väsymys. Esikoista ku ootin, niin se ei noussu yli 110, vaikka rautaaki söin. Nyt oon popsinu nuita Multivitan raskaus ja imetys nappeja alusta asti.

Marlin ja sätky POKSPOKS 13
 
Matilda84
mmilia multa just otettii valkovuodosta testi ja pissatesti ja kaikki nega, eli kun ei tulehdusta ei auta lääkkeet ainut lepo,ihan tylsää :(

neitim mulla tuli kirje kotiin vajaassa viikossa ja siin oli viikonloppukin välissä.
 
Supistelua mulla oli viime raskaudessa alusta asti. Saikkua vaan ja ylimääräset juoksentelut pois.
Nyt ei ole onneks vielä ainakaan alkaneet!

Mulla on nyt stressi kun viikon päästä viikonloppuna pidetään esikoisen 1v synttärit ja mulla ei ole päälle pantavaa, siis sellaista mahapalloa peittävää :whistle: Mun vaatekaapissa on pelkästään ihonmyötäisiä vaatteita eikä haluta vielä paljastua! Josko lakanasta hurauttais jonkun mekon itelleen :LOL:

Mutta nyt pikkuhiljaa nukkumaan :wave:
 
Eilinen oli mukava päivä.keksin itselleni tekemistä :D Kävin ostoksilla sisustuskaupassa,sisustelin ja järjestelin kotona,raivasin meidän makuhuoneen 4 vaatekaappia,leivoin ja hääräsin.Illalla luin rauhallisesti sängyssä enkä roikkunut netissä :saint:

Mutta silti yö oli levoton ja näin painajaisia,viiden jälkeen ei uni enää tullut ja olenkin ollut pystyssä jo aikaa |O
Miksiköhän....ultra tänään kl 9.20 :eek: Jiiks!

Mulla on supistukset vaivanneet ja kiusanneet,mutta onneksi ei ihan näin aikaisista viikoista.
Tsemppiä ja lepoa supisteleville :hug:

Vatsa mulla tuntui aiemmin jo pompsahtaneen pikkaisen ulos,mutta nyt kadonnut :eek: Varmaan oli sitten turvotusta!Jännä vaan miten mun vatsa ei oo edellisestä eikä tästä kasvanut ajoissa kuten lähes kaikista muista aiemmista,pullahtanut rv 10 paikkeilla =) Ehkä on kohtu väsynyt kantamisensa määrästä...

Repäisykipuja on ajoittain ja kovia sitten ovatkin!

Työmatkalle "joudun"su-ma ja kiinnijääminen kahdelle sukulaiselle lähes 100% varma.Olisin mieluusti vielä salaisuuteni pitänyt :headwall: No ennemin tai myöhemmin....

Jep,mukavaa päivää koko elomamma porukalle :flower:

 
Huomenia!

Just eilen kun pähkin ettei ole mitään oireilua niin oikeasti, mun kuuma-kylmä-hikoilu on kyllä ihan hirveetä. Välilä palelee (varsinkin iltasin nukkumaan mennessä ja täällä töissä) ja sit välillä on niin hiki että haisen kuin mikäkin rankkitynnyri, yöks. Ja mun hermot, missä ne on?? |O Aamullakin olin valmis kuristamaan edelläajavan jätekuskin joka ei näyttäny missään risteyksessä vilkkua, kun sen perässä ajelin... onneks ei ollu mitään liikennevaloja, olisin varmaan pompannu autosta ja käyny ryöpyttämässä sen :LOL: Ja väsymys vaivaa kyllä kans edelleen, menin eilenkin 21 aikaan jo nukkumaan. Sit aamuöstä pyörin kun uni ei enää tule... ihme hommaa.
Ja tasasta jomottelua ja selän juilintaa täällä kyllä on. Sydänääniä ei vieläkään kunnolla kuulunu, istukka on kyllä takuulla tuossa edessa kun se metelöi niin hirveesti!

Aika huolettomasti neuvolassa suhtautuu se tätsä dreamerin raskauteen?? :eek: Eikös kaksosraskaudessa kuitekin pitäis olla erityisen tarkkana ja koittaa ottaa hyvin rennosti.. siis lähinnä ylipäätään kaikkeen pitäisi suhtautua hyvin huolella??

Jep, nyt hakemaan kahvi ja pakko ottaa sämpyläkin kuolen nälkään :LOL:

runttis ja sytkylä 11+0 (poksista), viikon päästäkös sitä pitäis olla sitten jo turvallisemmilla vesillä?

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Aika huolettomasti neuvolassa suhtautuu se tätsä dreamerin raskauteen?? :eek: Eikös kaksosraskaudessa kuitekin pitäis olla erityisen tarkkana ja koittaa ottaa hyvin rennosti.. siis lähinnä ylipäätään kaikkeen pitäisi suhtautua hyvin huolella??
niin munkin mielestä... mut minkäs teet... oli nyt ees suositellut jotain pissakoetta tms. :/
viime raskaudessa, joka oli siis eka raskaus(kaksoset myös), ei ollut mun muistaakseni ihan tässä vaiheessa vielä näin voimakasta supistelua... mutta silloin sainkin lepäillä vähän enemmän työpäivänä.
tuntuu tosiaan että vatsa on kasvanut nyt enemmän kuin silloin samoilla viikoilla; tosin mulla on nyt fläsää hiukan enemmän. tarvis varmaan kaivaa jostain masukuvat: alettiin kuvaamaan masua viimeksi rv10 eteenpäin... nyt ei tulis mieleenkään kuvailla tätä roikkuvaa reppua.
eilen töissä yks työkaveri tuli aamulla sanomaan, että: "kyllä se vatsa on kasvanut" .. hmmmm... en edes muistanut/tietänyt koko tyyppiä, koska olen uudessa paikassa; luulen että hän oli varmaan ollut lomalla viikon tai reilun viikon... koska menin tähän nykyiseen paikkaan 11.1.

nooh - katsellaan... onneksi tänään on vapaapäivä, ja ajattelin olla kuin ellun kanat. :D (mitä nyt hiukan laitan astioita koneeseen ja pyykkiä koneeseen... ja roskat vien ulos - kait siinä on jo tavoitetta :LOL: )

dreamer 13+2
 
voihan väsymys |O muksut ylhäällä jo puol 7 ja nyt ku on taas viikon nukkunu tonne puoleen päivään ni tällaset herätykset pikkasen haussa.. no nyt ku noi muutti vakkaristi mulle, ei enää viikko mulla ja viikko isällään, ni ei tuu enää näitä puoleenpäivään nukkumisia ni kai näihin aamuihin tottuu. Suunnittelin et nythän mulla on koko päivä aikaa siivota...voip olla vähä hiljasta :whistle: ei kai aina oo pakko....tai ikinä.. :D
Huominen pelottaa jo ihan tosissaan, oli tosi fiksuu käydä lukemassa netistä kaikkee muiden kertomuksia sikiöseuloista kiinni jäännistä ja niistä tutkimuksista ym.sai oman olotilan ihan hysteeriseks vaikka oon ollu yllättävän rauhallinen. Sit ku huominen vihdoin tulee ja menee ni alkaa sit piinaava odotus tuloksista.. mä vihaan odottamista!! :kieh:
 
Moi!

Supistuksista ollunna puhetta..kiusaavat täälläkin :( Tosin kivuttomia mutta varsinkin työpäivän jälkeen kun joudun paljon nosteleen ja kantaan niin illat menee pötkötellessä ku mahaa niin kiristelee..täytyy koittaa odottaa sinne lääkärineuvolaan ja vinkua sit siellä..se olis 11.helmikuuta. Ei tartte juuri ku aivastaa niin kirraa masua, ja viiltokivut on aika karseita..Kun kylkeä kääntää tai venyttelee niin kauheesti riipasee mahasta, huh..Kauhulla odottelen että millon alkaa taas lonkkavaivat kun mulla on joka raskaudessa ollut ihan mahdottomat kivut lonkissa, jostain puolesta välistä eteenpäin. Tuntuu niinkö ois puukot tuikattu lonkkiin ja käveleppä siinä sit..Aamulla sängystä nousu on kauheinta :x

Joku kyseli raskausoireiden loppumisesta keskenmenon tultua 12+ viikolla, en tarkon kyllä muista kun meillä oli hääjärjestelyt siinä päällänsä niin hyvä et muisti koko raskautta..mut itse keskenmeno alko rajulla vuodolla ja kauheilla synnytyskivuilla, jotka kesti 12 tuntia..olin yltäpäätä veressä, samoin ambulanssi :'( En toivo kenellekkään koskaan enkä milloinkaan sellaista kokemusta..Nyt tuntuu pahalta kun kävin kattelees Huisin linkistä noita sikiöitä että kuinka iso se enkelivauva sit oliskaan ollu..mulle ei sitä näytetty kun syntyi..hyvä niin.

Nyt mukavempiin juttuihin, mua niin naurattaa ajatus tästä känkkis porukasta yhdessä. Tosi lyhyt on munkin pinna vielä entisestään..niinkö se joskus ois pitkä ollukkaan :LOL: Mutta mies joskus kattelee suu auki kun tiuskin pienistäkin risahduksista..ihan seko akka :snotty:

Mut nyt me lähdetään kuopuksen kanssa kylästeleen kaverin luo, kun saatiin nuo kaks koulukasta taipaleelle. Oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!

jonnuli ja potkiva hipsu 13+3 :heart:

psst: kävin eilen sokrurasituksessa ja en oo viel saanu arvoja kun ottivat suoniverinäytteet. Paastoarvo oli 5,1 eli kuulemma ok. Mutta olipa se litku "hyvää" verrattuna edellisissä kokeissa litkimääni..nyt oli mustaa kokiksen makusta ja kylmää, ennen on ollut semmosta huoneenlämpöstä paksua kirkasta sokerilientä joka ei kunnolla valu edes kurkusta alas kun on niin paksua :$
 
Sikapiikistä teillä ollut puhetta. Itse otin sen valitettavasti raskaudesta tietämättäni viikolla 4+ (kuulun hoitohenkilökuntaan, joten sain sen siksi etukäteen). Ajankohdan olisin valinnut toiseen, jos olisin tiennyt. Mutta näillä mennään, en ala panikoimaan ja jossittelemaan tuon asian takia koko raskautta, tehty mikä tehty.
Toivon parasta.

Väsymys ja pahaolo senkun jatkuu, aamu alkaa oksennuksella ja kuvottava olo jatkuu koko päivän :x Rannekkeista en ole oikein hyötyä nähnyt, eipä tähän taida auttaa mikään muu, kuin aika. Viimeistään kesällä helpottaa.

Onko teillä ollut paljon eroja eri raskauksissa ja oloissa?
Kun sanotaan, että kaikki raskaudet ovat erilaisia, niin mulla menee täsmälleen samaa kaavaa, kuin edellinenkin. Mieliteot ja yökötyksen aiheetkin on samat :LOL:
Odotin kyllä, että tästä raskaudesta varmaan saa nauttia sit kunnolla, kun edellisessä olikin kaikki mahdolliset vaivat peräpukamia lukuunottamatta. Nyt saan varmaan nekin riesakseni :LOL:

Hohhoi ja pakkanen eikun jatkuu. Taidan alkaa lapsukaisen kanssa tekemään laskiaispullia, kun niin monta päivää niitä jo tehnyt mieli =)

äitivaan 13+5
 
No nyt on sitte ukkokin kipeä :snotty: :kieh: Arvasinkin, että tää on erittäin tarttuvaa sorttia tää flunssa. Että oli ihan järkevää perua se neuvolalääkäri tältä päivältä. Vaikka sydänäänet kyl olisin halunnut kuulla. :/

Eri raskauksien erot
Ensimmäinen oli mun mielestä sellainen helppo raskaus ja meni omalla painollaan, paitsi jotain kipuja mulla oli mahassa ja päädyttiin umpisuolen lisäkkeen poistoon, kun kivut oli niin kovat. Ei se kyl sitte ollut tulehtunut kuitenkaan. Töissä jaksoin olla keittiössä loppuun asti. Huonoa oloa oli jonkin verran ja närästystä oli paljon. Tällöin syntyi tyttö. Himoherkut oli salaatit ja hedelmät ja coctail-hedelmät.

Toinen raskaus oli hankalampi, kun oli niitä vuotoja ja selän kanssa ongelmia. Ei kamalasti pahoinvointia. Syntyi poika. Himoherkkuna coca cola, coctail-hedelmät, tuc-keksit ja rasvaiset ruoat.

Kolmas raskaus oli suht samanlainen kuin toinenkin ja oli myös vuotoja ja selkäkivut olivat todella pahat. (Myöhemmin sit selvis, että mulla on alimmassa nikamassa alenemaa ja kulumaa ja lonkissa kans kulumaa) Poika syntyi tästäkin. Himoherkkuja oli tuc-keksit ja jogutti ja rasvaiset ruoat.

Nyt tää neljäs sitten on mennyt niin, että pahoinvointi on ollut ihan hirveää. :x Ja kovasti toivon, että vuotoja ja selkäkipuja ei tulis, mutta sen sitte näkee. Yleensä jo tässä vaiheessa on niitä vuotoja ollut. Ja selkäkivutkin on alkaneet aika varhaisessa vaiheessa. Nyt tuntuu maistuvan mielummin kaikki kasvikset ja hedelmät ja lihat välillä ällöttää.

nyt parantelemaan itseään ja muuta perhettä :snotty:

Katjuska ja sintti 11+4 :heart:
 
Månsdottir, siellä on eri sivu omille pituuksilleen, eli kun menet lemonkids.fi sivulla aletuotteisiin, on FunMum Fashion long, petite (se lyhyt) ja sit ilman kommenttia varmaan se normaali pituus.

Mulla on tuc-keksejä kans menny nyt vaikka kuinka ja meetvurstia piti oikein erikseen ostaa... ja paprikaa tekis mieli syödä vaikka kuinka, sitä vaan en voi syödä oikein kun on refluksitauti ja se vaivaa muutenkin nyt.. kun en tällä ekalla kolmanneksella syö lääkkeitä lainkaan, vaikka saisinkin niin olen jättänyt ne pois.

Jep, mä lähden syömään nyt =) Paljon voimia kaikille elomammoille :heart:
 
Heippa vaan kaikille!

Ei oo taaskaan pitkään aikaan tullut kirjoitettua mitään. Eli lääkäri määräs mut viikon sairaslomalle koska en ole sairastanut lapsena vesirokkoa, ja työpaikallani sitä lapsilla nyt on. Oon tietenki saattanu saaha sen tartunnan jo, koska soitin seuraavana aamuna vasta neuvolaan kun näppylöitä lapselle siellä oli tullut. Ja se itämisaikahan on aika pitkä vesirokossa.

No, vielä huominen olisi saikkua, sitten töihin. Ottivat viikko sitten vesirokon vasta-aineet multa, ja tuloksissa kestää kuulemma viikko kun ne pitää lähettää turkuun asti! Eli huomenna pitäs tulokset saaha. Se mun neuvolatäti on kyllä aivan ihana ihminen. Lupasi joka päivä katella koneelta josko ois tulokset tullu ja soitella heti :)
Se oli kyllä tosi monimutkanen homma, kun se lääkäri joutu soittelemaan ja kyselemään Oysin erikoislääkäreiltä ja gyneiltä mitä tässä tilanteessa nyt pitäs toimia. Vaikka luulis ettei tämä nyt niin harvinaista oo, että raskaana oleva sairastuis vesirokkoon. Mutta riskit on kuitenki liian isot...

Tänään olisi sitten se np ultra!! :) Jännittää ihan hirviästi! En oo viime yönä nukkunu montaa tuntia. PELOTTAA että vauva ei ookkaa jaksanu kasvaa tarpeeksi :'( Viimeksi kävin siis yksityisellä varhaisultrassa 9+0 viikolla ja kaikki oli hyvin.
Onneksi mies lähtee mukaan niin ei tarvi yksin kyynelehtiä, itkuhan siellä tulee joka tapauksessa! :D :heart: Oli uutiset mitkä tahansa.

Miten saisin hillittyä kauheaa vauvanvaateostos-himoa! :eek: Eilen mies joutu väkisin raahaamaan mut pois Lindexiltä, kun olin aivan hurmiossa niitten vaatteitten kans! :D Onneksi ehin napata yhen ihanan paksuhkon kokopuvun (jossa nallekorvat hupussa :heart: ) ja parit pienet sukat ennenku mua vietiin ;)
Se nallepuku oli vielä alessa puoleen hintaan, koko 50cm :heart: Tosi hyvät alet ois ollu, mutta oon yrittäny nyt ostaa vaan semmosta joka passaa sitte molemmille. Ei kuulemma aiota selvittää sukupuolta, vaikka mulla kyllä vähän houkuttais se ajatus :)


himoja on tällähetkellä seuraaviin: PIIMÄ(menee n. purkki päivässä) :p , salaatinlehdet ja tuorekurkku jota voisin nakertaa vaikka viis päivässä.
Ylivoimaisia inhokkeja on koko raskausajan ollu: tonnikala, meetvursti, yrttipatonki!! ja katkaravut! Ajatuksin nuista saa oksennunrefleksin aikaan. Ja kaikkea nuita oon ennen syönyt ihan mukisematta :D

Yöunet on menny nykyään tosi katkonaisiksi! Herään koko ajan ja on tosi vaikea saaha unen päästä kiinni...mulla on aina ollut hyvät unen lahjat...:/

Sitte kysymys, onkohan nämä nyt niitä "liitoskipuja", mitä mulla on...välillä juilii tosi kipeästi alapäässä ja alamahassa (tuntuu että lantionpohjan lihaksia). Kävellessäkin sattuu...
?

Mutta tulipa tästä sepustus...hyviä vointeja kaikille! :heart:

Selmiina ja pallero 13+3 :heart:
 
Jospa itekin laittaas jotain ylös. eileen kirjoitin ja sain karotettua tekstin huitsin nevadaan. :LOL:

Mulla on tää odotus menny aivan erillalailla, kuin pojilla. Pojilla ei oo tarvinnu oksentaa, en muista kamalaa kylmyyttä ja väsyä mitä noita kaikkia nyt on. Poikien aikana on tehnyt roskaruokaa ja rasvaista mieli, nyt alkuvaiheessa sai roskaruoka ym. oksetamaan. Eikä nytkään tee mieli. Hedelmät maistuu ja kaikki kevyt/ raikas. Jotkut ruuat vaan saa vieläkin ihme topin päälle, ettei vaan voi laittaa kurkusta alas. :x Mielen kiinnolla vaan orottaa olisko nyt tyttö tulos. Anoppikin jo kyseli onko erillaisia oireita, kuin pojilla. Sanoin ettei oo, ettei verä itte vääriä johto päätöksiä ja pety jos on poika. Orottaa niin lujaa likkaa, kun serkuksia on syntynyt nyt 6 poikaa peräkanaa. Kyllä sitä kieltämättä itekkin orottaa likkaa, mutta kyllä se poika yhtä rakas on. :heart:

Mua huvittaa töis naiset, kun ne sanoo että teillä kaikki on suunniteltu hyvin, kun vauva tulee. Esikoinen saa olla koko kesän kotona mun kans ja syksyllä aloittaa koulun niin saa tulla suoraan kotia. En oo viittiny sitten niille paljastaa, että aika "ylläri" vauva tää on. Mulla itellä on ollu järkyttävä vauva kuume jo pitkään ja miestä on saanut houkutella ja ikinä kunnon vastausta saanut haluaako ja jos haluaa niin koska. Herra vaan muutaman kerran leikki ja tulin siitä sitten raskaaksi. Mutta onnellinen mieskin on ollut alun jälkeen. Ja oon sanonut,ettet olis ruvennu leikkiin jos ei yhtään olis halunnu vauvaa. Kun mä tuun tosi helposti raskaaksi.
Mutta kyllä se vauvakuume on kauhia tauti. Lopuksi meillä meni siihen, että mä täällä välillä :'( miehelle, kun ei saa vauvaa.

Onko teillä muilla sellaista tilannetta, että on lähipiiris lapsettomuutta ja ite ootte raskaana?
Meillä on tuttavapariskunta joka kärsii lapsettomuudesta ja heille oli tosivaikee kertoa, että meille tulee vauva.

Mulla kans välillä känkkäränkkä kylässä. :kieh: ei yhtään mukava.

Soittelin justiin palkanlaskijalle paljonko mulla on lomapäiviä ja täydethän ne on niinkuin pitää. Saa sitten jäädä esikon kans yhtä aikaa lomalle. Meinaan pitää kesällä kaikki 28 päivää. Onneksi mamma loma kerryttää lisää. Onko teillä muita, että pitää 2 kk:tta ennemmin ilmoittaa oikein paperilla, että on jäämäs mamma lomalle, että saa sitten 3 kk palkan aluksi? Meille on tullut tuollainen uuristus, kun Seinäjokeen liityttiin. Onneksi työkaveri raskaana kans niin siltä saanut neuvoa noihinkin. :)

Pitääs mennä syömään jotain ennen töihin lähtöä. Ja muistaa sitten mitata sokeri iteltä.

Kiitos muuten teille jotka ootte noista supistuksista puhunu. Minä joka jo kolmatta orotan en oo tajunnu, että mullakin supistelee jo. Harvemmin, mutta kuitenkin tulee jo. Itekseni vaan ihmetelly mitä nää on. :Lauhg:

Elli Ja Öttis 11+3
 
neitim Mulle sanoivat, että tulee viikossa. Soittavat neuvolasta jos siinä on jotain, jos kaikki on ok ni eivät ilmoita mitään. Olen melkein jo uskaltanut huokasta helpotuksesta kun viime viikon tiistaina veri otettiin.

n11na ja tiitti 12+5
 
Heip, mulla on ystäväpariskunta joka on saanut täyden lapsettomuustuomion, joten tulee olemaan hankalaa kun kerron aikanaan. Aina kyselee meidän tytön kuulumisia ja oli raskaudestakin "iloinen" vaikka tiedän, että valtava kateus siellä on kun itse on kovasti lasta toivonut. 9 vuotta yrittivät ja kun ei niin ei, vaikka hoitojakin kokeilivatte. Kurjaa vallan kun näitä huumeäitejä tuntuu olevan nykyään enemmän kuin laki sallii :(

Isovanhemmille eli mun vanhemmille ja miehen äidille kerrotaan varmaan vasta sitten pääsiäisenä, rakenneultran jälkeen. Kavereille pitänee kertoa helmikuun lopussa kun silloin on tarkotus tavata isommalla porukalla. Jos siis kaikki menee hyvin, mitä täällä hartaasti toivon kyllä. Jotenkin on olo, että kun tämä näin pitkälle on nyt mennyt niin ei tämä enää saa ja voi mennä kesken, se olisi niin ..väärin. Esikoista odottaessa kun kävin varhaisultrassa, lääkäri sanoi, että jos vkon 9 jälkeen on vielä kaikki ok, on hyvin epätodennäköistä että keskeytyisi, eli luotan nyt sitten vain siihen.

Mä mietin sitä kesälomaa kans, toisaalta olis kiva pitää sitä vähän ainakin ennen mammaloman alkua, mutta toisaalta, jos sitten joutuu vaikka vähän aiemmin sairaslomalle (niinkuin mä viimeksi jäin ja talvilomakin meni siinä sitten), niin sitten lomapäivät menee vähän hukkaan. Kun mä olen tässä vähän pyöritelly ajatusta, että vanhempainvapaan jälkeen jäisin hoitovapaalle ja opiskelisin samalla jotain, eli olisin pari vuotta sitten lisäksi vielä kotona. Ja hakisin uusiin töihin, kun työpaikan vaihdoskin tekisi hyvää. Mutta näkee sitten.. Olen pyöritellyt ajatusta jostain ammatillisesta koulutuksesta, ellen sitten ala tekemään väitöskirjaa, mikä on tietysti toinen vaihtoehto, vaikka akateeminen elämä ei juuri nyt kauheesti houkuttele...
Onko muuten kenelläkään tietoa onko väliä olla hoitovapaalla tai opintovapaalla töistä? Ts. jos jää hoitovapaalle, onko oikeutettu hakemaan esim. aikuiskoulutustukea?

pöh, pitäisköhän tässä jatkaa hommia..
 
Ultrassa käyty,kaikki hyvin.Turvotus 1,3mm ja bebellä mittaa 4,9cm vastasi päivälleen viikkoja.Istukka etuseinämässä ulottuen edelleen kohdunsuun päälle.Rakenneultrassa sitten tsekataan onko noussut.Sydämensyke 174 krt/min.Kävin sitten veriseulassa ja nyt odottelen vaan sen tulosta .
:heart:
 

Yhteistyössä