Elokuiset 2010 tammikuussa !

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Mikä tuo turvotuksen raja on ? Meillä oli 0,7mm
moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Turvotuksen raja on 3mm, jolloin lähetetään jatkotutkimuksiin. Tutulle syntyi lyhytkasvuinen lapsi niin hällä oli tuolloin niskaturvotus 6mm.
Meillä oli niskaturvotus 1,5mm.

Meillä poksuuuuuuuuuuuuuu tänään 13 POKS jeeeeee.

Ihanaaaaa ollaan uskallettu katsella jo vähän lastentarvikkeita. On kyllä hurjat hinnat vaunuilla ja kaukaloilla ja muilla.
Mut ihq alkaa ostelemaan :heart:

Ihanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ollut kuulla iloisia ultrakuulumisia :hug: onnea kaikille :hug: :hug: . Toivotaan, että surullisia uutisia ei enää tule :hug:


Sain tänään sakotkin, kun tuttu tie olikin yhtäkkiä liikenteeltä suljettu. Tuntuu ihan pikkujutulta.

Tsemppiä kakille ultraan meneville. *pitelee peukkuja* :hug:

Heinis ja ConCordia 13 POKS
 
moi vaan Sann-81 :wave:
sulla näyttäis olevan myös menkkojen aika ja jotkut sanoo, että niiden aikaan saattais tuntua menkkamaisia oireita.
Ja niinku Matilda sano, pienet krempat kuuluu asiaan.

Soittelin neuvolaan äsken eikä sekään täti ollut halukas tutkimaan asiaa eteenpäin, pelkkien mahakipujen vuoksi. (ja sit sano, että voithan mennä illalla päivystykseen.... jossa eilen siis sanottiin, että soita neuvolaan.. :kieh: )
Ehkä mä nyt tarkkailen oloo vielä parisen päivää (tai kunnes en enää kestä ) ja meen sit vaikka yksityiselle kurkistaan.. puuh
 
Matilda84 juu täälläkin se raja on 3mm. Kuulemma kaikilla on aina vähän sitä turvotusta.

Sann-81 :wave: tervetuloa joukkoon!

Niin ja meillä ultra näytti että oltaisiin päivän edellä ku mitä neuvola laski. Mutta neuvolaan mukaan tässä elelen

n11na ja pikkume 11+4
 
Argh, kaikki käy ultrassa jo ja mä vieläkin vartoon sitä kutsua :headwall: :headwall: :headwall: Kun eihän se voi sit kuitenkaan tulla päivän varotusajalla, menee vissiin jonnekin helmikuun puoleen väliin sit ennenkun pääsen..

Ärrin purrin murrin kateellisena täällä murisen :LOL:
 
voiiiiiii erka miten surullista :'( olen tosi tosi pahoillani :hug: :hug: ja voimia suuren surun keskelle. Ihan liian paljon tullut näitä uutisia. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Argh, kaikki käy ultrassa jo ja mä vieläkin vartoon sitä kutsua :headwall: :headwall: :headwall: Kun eihän se voi sit kuitenkaan tulla päivän varotusajalla, menee vissiin jonnekin helmikuun puoleen väliin sit ennenkun pääsen..
Mulla tuli kättäriltä viikkoa ennen aikaa ilmoitus. Jaksamista odotteluun, se on ikävä tunne ku ei voi kun odotella... Toivotaan, että kaikki hyvin :hug:
 
voi ONNELLINENX5 JA ERKA :'( kamalia tollaiset uutiset :'( Voimia teille kummallekkin ja muillekkin hunoja uutisia saaneille!! Mulla tänään rv8+0 ja nyt kieltämättä rupes pelottaan ku luin nuo jutut ku muutenki jo mietin et mihin oireet yhtäkkiä hävinneet.No ei auta kun odottaa ja toivoa parasta :heart:
Rakkaudesta äiti ja Aarre 8+0
 
Osanotot kaikille huonoja uutisia saanneille! :(

Sann-81: Me mennäänkin sitten ihan samoissa! :) Mulla ois menkoista laskettuna jo 9+1 (tai 9+2 yhen hoitajan mukaan, toisen mukaan +1.. :D tiiä sitte.. :D) mutta ultrassa kävin pari viikkoa sitte ku mulla kanssa ollu tosi kovia alavatsakipuja niin sen mukaan viikko vähemmän mikä varmasti tosiaan pitääkin paikkansa kun mulla oli pitkät kierrot... mutta 8+1 siis menossa täälläkin. :)

Mulla olo ollut aika normaali nyt pari päivää. Tissit aristaa ja välillä vähän nipistelee mut hyvin pieniä nipistelyjä nyt ollut.. Väsymys vähän helpottanut kun on loma niin saanut nukkua kunnolla. Ja pahaa oloakaan ei ole kuulunut. Mä olen vähän jo lopettanut sen stressaamisen että onko kaikki hyvin. Huomenna varailen nt aikaa ja sitte sen näkee kuin on. Ei se stressaamalla siitä miksikään muutu...

Ainiin ja mulle yks hoitaja sano et kovat alavatsakivut voi johtua siitä kun olen ratsastanut koko ikäni niin on niin vahvat lantiopohjalihakset että ne ei meinaa antaa suosiolla sieltä periks.. tai jotain vastaavaa.. :)

Hyviä vointeja kaikille!
 
Chevanne: Kiva, kun joku menee mun kans samoilla päivillä ja viikoilla =) ! Mullahan neuvolakortissa lukee että l.a ois 22.8, mutta kun itse tiedän kun kävin gynellä 4.12 ja munasolu oli vasta irtoamassa kuulema kohta, joten sen mukaan ja varhaisultran mukaankin l.a on vasta 30.8, mutta neuvolassahan ne haluaa vaan niistä menkoista laskee ja ei huomioi kierron pituutta yms. nooh, jos menee yhtä paljon yli kun esikko niin syyskuun puoliväliä odotellessa :LOL: meni meinaan edellinen 18pvä yli!!

Nännit kipeenä ja sit noi kouristukset ja pientä pahaa oloa välillä ei muuta.. Mä oon muuten kans ratsastanut koko pienen ikäni :) !! no nyt en kuitenkaan enää kymmeneen vuoteen, mutta sitä ennen kymmenisen vuotta tuli sitä harrastettua! Mutta ei kyllä esikoisen kohalla ollut tällasta kouristelua alavatsassa...et en ihan ite pysty laittaa ratsastuksen piikkiin..no en ota ressii, kun ei vuotoakaan tule! =)
 
Onnellinen x5 ja erka
:hug: :hug: :hug: ei tässä muuta voi, kuin toivottaa jaksamista. Kovin ikävää keskenmeno aina, mutta usempi kerta tuntuu jotenkin jo kohtuuttoman epäreilulta ja surulliselta! Koittakaa jaksaa!

Onnitteluja kuitenkin niille, joilla ultrakuulumiset oli parempia!

Alkuperäinen kirjoittaja Sandeliini:
Mites, saako töistä olla pois neuvoloiden takia? Muistelen että oisin kuullut että saa olla, siis ihan palkallisena. Onko kukaan ollut pois?
Olisko jotenki alakohtasta?? Meillä on lupa olla palkallisella pois pakolliset neuvolakäynnit, mikäli niitä ei saa mitenkään järjestettyä työajan ulkopuolelle. Eli viimeviikkoinen lääkärineuvola olisi mennyt osittain palkallisena, kun en olis ihan ehtiny töihin ajoissa, mutta olin pojan sairastumisen takia koko päivän kotona.

Väsymys ja kuvotus alkaa olla pikkuhiljaa takana päin, ainakin viimeiset pari päivää on olo ollut yllättävän hyvä. Tosin flunssa vaivaa (iski tietty viikonlopuks) mutta senkin kanssa alan olla jo sinut. Nyt voikin sitte alkaa stressaamaan anopin kyläilyä, tuo kun tulee perjantaina ja on uhannu viipyä viikon.. Kaikenkukkuraks en niin erityisen paljon pidä anopistani, on vähän tuhran raskasta seura. Mutta pojat tykkää!
palataan taas
kepsukka ja masukki 14+4
 
Pahoittelut erkalle ja onnellinenx5 :hug:

Onpa taas vierähtänyt tovi, kun oon kirjotellut, vaikka säännöllisesti käynki lukemassa teidän juttuja. Jotenki tämä raskaus on "mennyt siinä sivussa", vaikka oireita onkin ollut. Ei vaan ole nyt niin keskittynyt ajattelemaan vielä tulevaa vauvaa. Eka neuvola on nyt torstaina.

Esikoisen odotuksen aikaan asuttiin toisella paikkakunnalla, niin en sitten täällä tiedäkään käytännöistä. Esikosta yritettiin kuunnella sydänääniä ekalla kerralla, mutta vasta seuraavalla kerralla lääkärineuvolassa ne kuultiin. Silloisella paikkakunnalla sai silloin vain rakenneultran. Nyt mukava odottaa, että mitä np-ultrassa toivottavasti näkyy. Rakenneultrasta en itse oikeastaan saanut vauvasta paljoakaan selvää, vaikka ultraaja selittikin, mitä näkyy. Ainoana jäi silloin mieleen selkäranka ja sydän. (ja sukupuoli, vaikka siihen viittaavia merkkejä en nähnytkään :LOL: )

Hieman välillä tuntuu jutuissa ulkopuoliselta, koska oma laskettu aika loppukuusta, niin muut puhuu sellaisista asioista, jotka itsellä ei ihan vielä ajankohtaisia. Onneksi on täällä muitakin, joilla myöhäinen laskettu aika. =)

Minervi ja nöpsykkä 9+1
 
Sann-81: No me ollaan tosi samoissa kun menkkojen mukaan mulla ois la ollu 23.8! :D Mulla ne huomioi kyllä neuvolassa ton kierron pituuden ja ku mä kävin yksityisel kans siel varhaisultras ni sain sielt sen kuvan mukaan ni kiikutin sen sitte neuvolan tädille kans. Se laitto mulle kierron pituudeks 35 päivää ku mul oli kierrot 33 ja 36 päivää. Tosin tosta 36 päivän kierrosta sain pari haamuplussaa eli ilmeisesti oli kemiallinen. Kolmannesta kierrosta tulinki sit jo raskaaks. :)
 
Hirvittävän paljon huonoja uutisia elokuisilla :'( Väkisinkin alkaa itseä pelottamaan. Mulla np ultra vasta 11.2 eli tuntuu hirvittävän pitkältä ajalta odottaa onko Veikalla kaikki kunnossa. Viikko sitten kävin kyllä varhaisultrassa ja silloin oli asiat kunnossa.

Huonoa oloa on mutta ehkä hieman helpompana kuitenkin :/ Väsykään ei enää vaivaa kuten aijemmin.

:hug: kaikille niin hyvien kuin huonojen uutisten johdosta. Toivotaan että aika juoksisi muutaman viikon eteenpäin nopeasti, jotta päästäisiin turvallisemmille viikoille.

UpsyDaisy ja Veikka 9+3
 
Voi Erka, surullista, voimia kovasti :hug:

Mun ultra on ohi ja kaikki hyvin!!!! Vauva oli tosi vilkas masussa ja pää-perä mitta 6,3cm :heart: :heart: Kokonaisuudessaan mittaa oli kintut mukaan lukien vähän yli 8 senttiä. Vastasi aikaa ja laskettu aika pysyy 1.8.10. Kaikki näytti normaalilta, pää, raajat, vatsanpeitteet, sydän jne. Myös sydänäänet laittoi jumputtaan siitä koneesta ja voi kun ne kuulosti hellyttäviltä ja topakoilta! Pari kertaa potkas siihen anturiin kunnon monotuksen. Oli kyllä niin vilkas verinen masuasukki että ihan nauratti..oon ihan fiiliksissä!!!
Mutta mun ihmetykseksi ja harmitukseksi se lääkäri ei jostain syystä ottanutkaan np-mittaa??? :eek: Hoitaja aluksi kysyi että kävinkö seulaverikokeessa ja sanoin että en käyny niin oisko sit käsittäny etten halua niskapoimunkaan mittaa..nohh, eipä siinä mitään..onhan se rakenneultra sitten..kuitenki vähä harmittaa..en älynny sit siitä puhua ku koko toimitus oli hetkessä ohi ja vasta oven ulkopuolella kunnolla älysin että se ei sanonu sitä mittaa eikä lukenut papereissakaan. Tyhmä minä:(( Ei voi mitään, kaikki näytti kunnossa olevan joten odotellaan rauhassa seuraavaa ultraa. Kivi putos sydämeltä kun näki sen vikkelän rakkaan joka näytti ihan oikealta vauvalta jo :heart: :heart:

jonnuli ja rakas pieni hipsu 12+2
 
Minervi Kyllähän itselläkin oli orpo olo kun ihan alkukuiset tai heinäkuunlopussa la:laiset alkoivat jo käydä np- ultrassa yms. ja itsellä nyt torstaina .... paljon tekee jo odotuksessa viikko tai kaksi enemmän kun itsellä ja tää jännääminen ... huoh .. mutta hei , et sä yksin loppukuisissa oo !!! :D Ja luultavasti np-ultran aikoihin tai jälkeen tulee lisääkin poppoota sinne loppukuuhun ...

Onnea hyvistä ultrakuulumisista !

neitim
 

Yhteistyössä