Elokuiset 2010 tammikuussa !

Np-ultra Mulla on vasta viikolla 12+6, eli ens maanantaina. Hieman harmitti ku nuin myöhään sen sain, mutta onneks se on kohta :)

Äitiyspakkausta me ei varmaan oteta, koska kaikki on tallessa ja ihan hyvässä kunnossa tuosta viimevuotisesta.

Possupiikin kävin ottaan viikko sitten, ja hyvin on pieni pysyny matkassa. Miehelle sanoinki, että jos se rokote oikeesti aiheuttas keskenmenon, niin tuskin sitä etes annettas. Ja ajattelin asian myös niin, että jos pojalleni sen oon ottanu, niin pitää myös ite pystyä se ottaan :D

Minkäslaisilla ikäeroilla teillä tulee lapset olemaan, ku uusin syntyy? Meillä tulee olemaan tasan 1½v. Ja kyllä välillä tuntuu että voi ku ois vähän pidempään oottanu tämä tulokas. Meillä ku ei tuo poika vieläkään nuku öitään kunnolla, vaan saattaa herätä jopa 6 kertaa yössä :eek: Oishan se ihanaa jos sais etes muutaman kuukauden nukkuu rauhassa.

Marlin ja pikkuötökkä 12+1
 
Erka :'( Voimia sinullekin! :hug:

Kävin äsken veriseulassa ja varasin ajan sokerirasitukseen helmikuun ekalle päivälle.

Täällä on ollut puhetta np-ultran ajankohdasta niin täällä meillä ei pääse siihen ennen kuin 12 viikkoa on täynnä. Myöskin veriseulassa vaikka siinä onkin viikot 9-11 jolloin pitäisi käydä niin varminta on kuulemma käydä tuon ajan puolessa välissä kuulemma eli 10+.

Sikapiikistä kyselin jo heti ekassa neuvolassa, mutta terkkari vähän ympäripyöreästi antoi ymmärtää että viisain olisi odottaa rv 12 jälkeen. Joten kait saan sen sitten seuraavalla neuvolakäynnillä kun viikkoja on jotain 15+.

Äitiyspakkaus otetaan rahana kun meillä on kaikki tallessa edelliseltä. Vois ne rahat käyttää sitten tuplarattaisiin tms.

Että osaa olla hermot välillä niiiin tiukilla :eek:

ailahteleva MiljaK ja salaisuus 10+3
 
Helou!
Meikäläisellä on ollut vähän hiljaiseloa edelleen, mutta jospa se tästä nyt vilkastuisi kun sairasloma loppui ja normi arki on taas alkanut. Pahoinvoinnit on helpottaneet tosiaan sen verran, että päätin uskaltautua taas töihin ja ihan hyvin on nyt nämä ekat päivät menneet. Jokainen päivä alkaa edelleen oksentamalla ja pitkin päivää on aaltoilevasti paha olo, mutta pahin pahoinvointi on kyllä jo takanapäin.

Possupiikin kävin ottamassa pari viikkoa sitten ja siitä ei tullut mitään muita seurauksia kuin se rokotettu käsi tai pistokohta kipeytyi.

Np-ultra on huomenna!! Jee! Aivan jännityksessä sitä jo odottelen. Varhaisultrassa ainakin oli kaikki hyvin ja sydänäänet kuuluvat kotidopplerilla hyvin ja toivottavasti nyt huomenna sitten tulisi vielä hyviä ultra kuulumisia. Sen jälkeen aion paljastaa tämän salaisuuden, kun ei tätä muutenkaan voi enään salassa pitää, kun maha on jo niin iso.

Sintyli rv 12 tasan
 
Erka :hug: olipa pysäyttävää lukea uutisesi!!

En ole tänne kerennyt kirjoitellakaan kuulumisia.. Vointi on paranemaan päin eli väsymys ja pahoinvointi ei ole enää koko ajan pinnalla :) Tänään kävin lääkärissä ja pikkuisella kaikki hyvin, ultrassa kovasti jalat ja kädet vispasi :heart:

Sikapiikkiä en minäkään ole vielä ottanut, mutta aikeissa on ottaa. Ihan varmuuden vuoksi..

Jokos te missä vaiheessa aiotte tai olette kertoneet tulevasta pienokaisesta sukulaisille ja ystäville? Itse ajattelin odottaa ainakin sinne np-ultraan asti, ellen jopa pidempäänkin. Välillä on kyllä ollut tosi vaikeita tilanteita selittää kavereille, että miksi en ota alkoholia :LOL: mutta tähän asti kaikki selitykseni ovat varmaan menneet läpi B)

Selina + pikkuinen rv9+5
 
:hug: heti aluksi sitä tarvitseville :hug: vetää aina sanattomaksi tollaset uutiset :ashamed:

täällä ei mitään erityistä, väsyttää ja pää kipeä. Muuten olo edelleen hyvä :)
pakkauksesta en tiedä vielä...periaatteessa ei kauheesti olla käytetty kun kotioloissa niitä pakkauksen vaatteita, mutta toisaalta nyt meillä ei oo enää mitään vauvajuttuja tallessa... Mutta nykyinen pakkaus on kyllä yksi rumimmista mitä on ollut (anteeksi, en nirsoile :D ), joten katotaan nyt vielä millanen uus on ;) kuopukselle en ottanut pakkausta vaan sillä koko rahalla ostettiin pieniä ihania, oman maun mukaisia vaatteita ja olin tyytyväinen =) mut katotaan nyt.
sikapiikkiä en ole ottanut enkä ota. ei otettu myöskään lapsille, ja todennäköisesti sairastettiin tauti jo kertaalleen.
ikäerosta meillä tulee vauvan ja tänhetkisen kuopuksen ikäeroksi 4v2kk suurinpiirtein, kuulostaa isolta ja "helpolta", mutta kyllä tuo on ainakin vielä kaikkea muuta kun iso ja helppo :LOL: tai sitten perheen nuorinta pitää aina pienenä vaikka kouluun menis ;)

ei olla kerrottu raskaudesta vieläkään kenellekään, mutta maha alkaa olla jo iso joten ehkä töissä olis hyvä vihjaista :D tuntuu että kaikki jo vähän tiirailee mun mahaa, ehkä aavistavat tai sitten kuvittelen vaan :D

amelie - 12+3 -
 
Heissan =)

Kun ei tullut postissa vieläkään mitään, soitin sinne äpolille ja eihän siellä oltu vielä edes varattu mulle mitään aikoja. No, ystävällinen kätilö tms antoi mulle ajan, ja se on kuitenkin JO 2.2. Sieltä kysyttiin, että tulenko verikokeeseen samalla (se seulonta), ja sanoin että joo, niin sitten sanoi heti että silloin se tehdään vkolla 12. Eli siinä vissiin on aika tarkka se ajankohta... ja rakenneultran ajan saan sitten siellä käynnillä, ne ei lähetä mitään papruja nyt sitten.

Mutta hyvä kun sain tuon ajan, oli just tuo aamupäivä kalenterissakin vapaana niin ei tarvii muutella mitään. Ja melko pianhan se jo on, kun tämä kuu alkaa olemaan jo loppupuolellakin =)


Ja ei kun hommia jatkamaan :)
 
ikäeroista joku kyseli...no meille tulee aika tasan tarkkaan 2 ja puol vuotta..! että haastetta elämään kai tässä lähettiin hakeen :LOL: joten tuntuu liian helpolta tässä vaiheessa kumminki, kaikista "taisteluista" huolimatta :) ! Kolme vuotta ois ollu sillai ihan kiva tai oon joskus niin aatellu, mutta kun pillerit loppu, niin aateltiin, että tulee jos on tulölakseen ja niinhän siinä sitten kävi :LOL: !
 
Pikaseen linjoilla:D

Amelie, meillä on sit saman ikäset kuopukset, tuo nuorimmainen täyttää toukokuussa neljä!

Äitiyspakkauksen otan, kun mulla ei oo juuri mitään vauvajuttuja enää tallella..kun tuon nuorimmaisen piti olla vimonen lapsukainen meidän perheessä :snotty: Otin sen rahan viimeks ja se tuntu niin olemattomalta..

Sikapiikin otin jo ennen joulua josku rv. 8 tjtn..meidän neuvolassa sanoivat että ei oo mitään haittaa sikiölle piikistä, ennemminki siitä taudista kuumeineen. Ei tullut oireita, käsi vähä kipeenä ja vauvakin näytti eilen masussa voivan mainiosti :heart:

Nyt jatkaan leipomuksia..plaaahh..isännän nelikymppiset viikonloppuna ja ei kiinostas pätkääkään...

Jonnuli ja hipsu 12+3
 
erkalle :hug: :hug: :hug: :hug: voimia!!!

äippäpakkaus otetaan :wave: :wave:

ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :flower: :heart:

Tänne ei erikoisempaa...ollaan kokeiltu dopplerilla kuunnella ääniä, muttei olla bongattu viel.
Työputken 10. päivä menossa, sitte parille vapaalle :D :D
Ens viikolla olis eka neuvola käyntiki =)

vauvis 9+2 :heart:

Itseäki alkaa hirvittää, kun nyt on ollut paljon huonoja uutisia :( :'(
 
Pikasesti taas kommentoin täältä flunssan keskeltä.. olo on ihan nuutunut ja huomenna olis pakko yrittää töihin jaksaa :snotty: Jotenkin pahoinvointiki taas nostaa enempi päätään takasi, ku on flunssaa ja kuumetta :x

sikapiikistä en oo viel ottanut, ja jos otan niin mahdollisesti sit jos tulee se uus aalto.

äitiyspakkauksesta Aiotaan kyl ottaa, ihan vaikka vaan siitä tutkimisen ilosta :D Otettiin esikoisenki aikaan se, ja oli se vaan niin kiva kun sen sai käydä hakees postista ja kylhän siellä tarpeellista tavaraa ja vaatetta oli, vaikka osa vaatteista kyl jäi täysin käyttämättä :| Se raha vaan tuntuu aika pieneltä minkä voi ottaa ton pakkauksen sijasta..
Mut vauvanvaatteita tullaan kyllä ostelemaan uusia, vaikka esikoiseltaki niitä on jäljellä parhaimpia. Mut niitä vaan on niin ihana hypistellä ja ostella uusia :heart:

ikäerosta Meillä tulee suurinpiirtein 2v8kk jos nyt oikein laskin tällä päälläni :D Meidän mielestä just passeli ikäero, kun esikoinen kuitenki melkein sen 3v sillon :) Vaikka ei me sitä odoteta, et helppoa olis. Meidän pojalta nimittäin löytyy omaa tahtoa, ja paljon. Ja nukkumaan menot välillä aika työn takana. Vaipoista kyllä yritetään saada poika tos kesän aikana pois, että on sit vaan yks vaippapeppu kerrallaan :)

Nyt huilaileen kun mies lähti poitsun kans ulos pulkkaileen.

mmiilia ja ipanapa 10+2
 
sikapiikistä, en ota.

äitiyspakkauksesta, me saatais niitä sitten 3 tai rahana tai osa rahana... viimeksi otin 2 ja yhden rahana... nyt otan korkeintaan yhden, tai äsken kun katselin sitä taas tuolla nettisivuilla niin ajattelin, ettei oteta yhtään... kait nuo tavarat saa ostettua pikkurahalla kaupastakin ja vaatteita saadaan varmasti käytettynä ja kirpparilta edullisesti. joten vielä mietin... en mä nyt niin ronkeli oo, ettenkö käyttäs niitä vaatteita, mutta viimeksikin osa jäi kyllä melkein käyttämättä, kun tykästyin tiettyihin vaatteisiin niin, että käytin vaan niitä...
Dreamer + hipsunipsut 12+1
 
JAIKS ! Tilasin netistä kauhealla etsimisellä dopplerin jossa olisi sydämensyke näyttökin ja "irtonainen" tuo kuuntelupää .. en oo koskaan kyseisestä kaupasta mitään tilannut , toivottavasti tulee perille , lasku ainakin tulee kun täytyy etukäteen aina maksaa kortilla ... Kallishan tuo oli ... mut jotenkin oon aina halunnu sellaisen ja kyllähän sen saa myytyä sitten jälkeenpäin , kun ei täältä tahdo muita saada kun just noita angelsounds- laitteitta .. eikä tahtonut netinkään kautta löytyä paikkaa jotka toimittavat suomeen ... Jääköön summa vielä tietämättä , toivon vaan että laite tulee kotiin eikä pelkästään maksu ... mut jos laite tulee turvallisesti kotiin niin sit myyn ton angelsoundsin pois :) saa siitä vielä muutaman kympin :D

neitim
 
merkkiä...

ja meille ikäeroksi tulossa 1v2kk. jännittää kyllä, täytyy myöntää. esikoinen on kyllä ollut niin helppo tapaus nämä ensimmäiset 7 kk, että kuten runttipullakin totesi; eiköhän tästä hengissä selvitä :)

sunshine ja pikkukakkonen 10+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Täällä nuita keskenmenoja näkyy koska porukka liittyy plussaamisen jälkeen ja kuitenkin osa (oliko se 15%) menee kesken...
Suurin osa raskauksista jatkuu loppuun asti! :heart: :hug:
jep

pakkauksesta: otan todennäköisesti tuon pakkauksen. ja se laatikko siinä ON todella hyvä. Se raha on kumminkin niin pieni. Tosin jos ne vaatteet olis jotain tod epäkivoja kaikin tavoin, saattaisin miettiä. ehkä. KOiramakuupussi edelleen tallella. Harmi, että sitä kevytvanuhaalaria ei enää oo... se oli hyvä ja kiva

sikapiikki: oon ottanut jo ennen raskautta, tai no rv 0+2 :LOL: :LOL: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Sieltä kysyttiin, että tulenko verikokeeseen samalla (se seulonta), ja sanoin että joo, niin sitten sanoi heti että silloin se tehdään vkolla 12. Eli siinä vissiin on aika tarkka se ajankohta...
no hyvä, että soitit! :)
Mulle sanottiin, että veriseulan ja uktran välissä pitää olla vähintään viikko. Perusteluita en sen kummemmin tajunnut edes kysyä

ikäerosta
Meillä kuopus lähtee eskariin syksyllä. Päivähoitoiltapäivät jääpi kyllä käyttämättä ja on siis sit osapäivänen. Itse asiassa oikein mainio ajoitus (ehkä ). Haaveilen myös ekan kouluvuoden kotonaolosta. Iskäkin väläytti moista ajatusa, saas nyt sit nähdä kumpi jää... ;) :D
 
Onnellinen ja erka :hug: jaksamisia!

Meillä tulee esikoon 7 vuotta 31.8 on sillä synttärit ja tällä hetkellä nuorimpaan 3v 3kk. Aika sopivat mun makuun, kun musta ei olisi pienillä ikäeroilla lapsia kasvattaan. Tai varmaan sitten jos olis pakko. Nostan hattua niille joilla on pienillä ikäeroilla.

Sikapiikin oon ottanut jo ennen joulua, oon lähihoitaja ja ammatin puolesta sain. Onneksi otin silloin niin ei tarvinnu vauvaa miettiä. Poijat on kans saanut ja mies ottaa heti, kun rokotukset aloitetaan.

Äitiyspakkaus otetaan vaikka tavaraa löytyy. Meinaan laittaa kirpparille osaa myyntiin, kun sais vaan aikaaseksi. Säästetään kaikkien äitiyspakkaus sitten tenaville ittelleen. On sitten aikuisena kiva kattoa mitä löytyy.

On se mukava, kun asiatkaakin huomauttaa, että rinnat on kasvanu. :kieh: :LOL: Ei tiennyt mitä olis sanonu, tuli niin puskan takaa.

Ihanaa huomenna ultraan, saa nähä saako yöllä nukuttua kun nyt jo jännittää.
:LOL:

Elli Ja kolmas 11+3
 
Pikaseen ikäerosta... eli 10v6kk, 3v6kk ja 1v11kk. Välil sitä miettii, että mitenhän sitä tulee pärjäämään kolmen pienen kanssa :whistle: No onneks esikoisestakin on jo oma apunsa, mutta hälläkin on ne omat uhmansa :kieh: Että kyllä varmaan hulinaa tulee riittämään. :D

Sikapiikin sain jo riskiryhmien joukossa.

Pakkausta ei vissiin nyt oteta. muuten oon aina kyllä ottanut. Tuntuu vaan, että siitäkin vaatteet vuosi vuodelta vähenee...

Katjuska ja sintti 10+4 :heart:
 
Matilda84
Ultra & veriseula Toi veriseula pitää ottaa tietääkseni rv10-12 välillä.Itselläni oli rv 10+6 kun olin Np ultrassa ja veriseula otettiin.Tänään tuli tulos ja ihan normaali :D Tuli siis kirjeellä kotiiin.
Doppleri tuli kotiin, löysin tuossa hetken ettimisen jälkee sykkeen. Kuunneltii koko porukka sitten niitä.Oli aikamoinen vauhti sykkeellä :heart: Koitin ruuan jälkee uudestaa ja ei löytynyt.Eli aika vaikeeta toi sykkeen löytäminen oikeastaan on.Maltti on valttia siis tässäkin hommassa :whistle:
 
sikapiikin mä sain kans jo ekojen joukossa kun kuulun riskiryhmään. Hyvä että on jo saanu ni ei tarvi enää miettiä sitä ja että onko turvallista sikiölle.

äitiyspaketti varmaan otetaan kun esikoinen kyseessä niin ennestään ei ole yhtään mitään. Ja mä kanssa rakastan tollasia paketteja. :D

sairaslomista Ootteko hakeneet sairaslomaa neuvolan kautta vai työterveyshuollon/julkisen terveyshuollon kautta? Mul ei oo hajuakaan mist sellast tässä tilanteessa haetaan. Ja mitä ylipäätä sanotte ku sinne menette ku musta tuntuu tyhmältä mennä sanomaan et en jaksa olla töissä ku väsyttää niin kovin. :D Vaikka täysin totta toi on ja väsymys niin hirveetä et ei siit työnteost oikein tule mitään. Eikä millään jaksa olla iloinen ja ystävällinen asiakkaille jos koko ajan mahassa vääntää ja meinaa nukahtaa seisovalteen.

Mulla tänään pahoinvointi palannut. Koko ajan vähän etova ollut. Ei kiva.

Onneks olen nyt lomalla niin ei vielä tarvi saikkua hakea mutta noin vastasuuden varalle tuossa asiaa pohdin. Ja huono omatunto tulee jo kun edes etukäteen moista pohtii.. huoh.
 
Chevanne: Mun neuvolan täti sano ite, että soitat vaan, jos tulee jotain. Hän kirjoittaa kyllä sairaslomaa.
No mä kun en oo nyt nukkunut ku 4-5/pv, niin ihan tööt ja zombi.. :ashamed: :eek: ja soitinkin sit maanantaina ja lepäsin (ainakin yritin) 2päivää. Ei jaksa ja pysty, ni ei jaksa ja pysty. Ja se mahakin kisko jalokoja alta..
Oli vähän nolokin olo, mutta koitin päästä sen yli ja ajatella omaa ja masunasun parasta. Ei siellä töissä mitn mitaleja jaeta kuitenkaan
(no nyt mä aloin taas oikeuttaan ja vakuutteleen itelleni.. :LOL: :LOL: :LOL: )
 
Joo totta tuo et pitäs aatella sitä masuasukin parasta kuitenkin. Mut pahalta se tuntuu kun meilläkin on töissä vaan vähän porukkaa ja joku muu joutuu sitten sen mun työvuoron tekemään. Ei siinä paljoa myötätuntoa saa osakseen sillo. Mut pakko se vaan on ajatella tässä vaiheessa "itteään" eliki nimenomaan sitä pikkuötökkää siellä masussa.. Noh, katsellaan mikä on olo ens viikolla...
 

Yhteistyössä