Elokuiset 2010 tammikuussa !

Voi ei Erka, en huomannutkaan aiemmin että sullakin huonoja uutisia! Sanattomaksi vetää :/ :'(

Pöh, ei vieläkään tullut sitä kutsua. Lähinnä mun työn kannalta olis aika hyvä tietää ajoissa millon se on, kun noita meidän johtajia ei saa aina kovin helposti palavereihin ja sit niitä ei niin vaan siirrellä... ja kalenteri täyttyy huimaa vauhtia, eli jaksan kyllä odottaa siihen millon se on, kunhan vaan tietäsin millon. Grr, ylihuomenna on kuitenkin kaksi viikkoa jo neuvolasta, niin luulis nyt parit ajat ehtivän katsoa - ja varsinkin kun esikoisesta tuli parissa päivässä. Mur.

Jep, tänne ei muuta, väsymys on kyllä hirvittävä iltaisin ja taidan kohta mennäkin pötkälleen. Ja huomasinpa tuossa töistä tullessa että mun masunkellikka on kyllä jo semmonen pompula, että kohta kyllä ei enää kukaan epäile vaan lihoeeni vaan tietää kyllä mistä on kysymys... mjooh, taidan vähän doppleroida masua ja sit pötkölleen. Jos torstaihin mennessä ei ole tullut kutsua sinne ultraan, soitan neuvolaan ja kysyn mistä kiikastaa, kun tosiaan tieto siitä millon se on olisi aika oleellista, että voi suunnitela menojaan...


ärrinpurrin runttis ja sytkylä 9+6
 
Matilda84
erkavoimia :hug:
Tuntuu että elokuisissa on ihan LIIKAa tullut huonoja uutisia :'(

Noista NP-ultrista. mulla ainakin tuli kutsu kotiin ultriin jo ennen kuin oli eka neuvola.Vissiin pistävät lähetteet menee jo kun varaa neuvola aikaa.
Rakenne olis sitten maaliskuu 17,sinne on LIIAN pitkä aika. Jotenkin olen ihan hermo heikko nyt koko ajan kun tuntuu että joka toinen saa huonoja uutisia.Miettii koko ajan että mitäs jos meillekkin :ashamed: Onneksi saan tuon koti dopplerin tän viikon aikana niin pääsen sen kanssa sitten hääräämään.Josko se vähän edes helpottaisi sitten sitä huolta?

Mä tulin juuri Fit jumppatunnilta,en tykännyt sitten yhtää.Kyllä mä pysyn tuolla pumpin puolella enemmin,se jotenkin tuntuu mun jutulta/ muutenkin ihan perus sali treenaaminen.
Ja torstaina pääsee ehkä kokeilee kahvakuulia,aivan ihanaaaaaaa :D

oireita: maha ja tissit kasvaa, ei muuta :/ kaikki muut kadonnut. Mikään ei töki eikä ällötä.No joo ainut on hampaiden pesu,se saa joka ikinen aamu ja ilta mut yökkäilee.En tajua miks :|

Matilda & MarjoPirjo Rv 11+4
 
Voi Erka...Tähän pinoon on kyllä tullut jo ihan liikaa näitä huonoja uutisia. Voimia!

jonnuli: Ihanaa, että sieltäkin löytyi yhtä vilkas kaveri...:) Sitä np:n mittaa ei voi enää myöhemmissä ultrissa kattoa, mutta vaikka ne ei sitä mitannu, niin kyllä ne ois sanonu jos jotain ois selvästi ollu nähtävissä. Meillekin kätilö sanoi jo ennen mittaamista, ku vauva kovasti vaihtoi asentoa, että jo nopealla vilkauksella näkee ettei siinä mitään hälyyttävää ole.
 
paljonko teillä on ollu/ on viikkoja kun np ultra. Itse kun varasin aikaa niin eka mahdollinen on sillon 11.2 ja silloin on menkoista laskettuna 12+5 ja varhaisultran mukaan 12+6. Se ihminen jolta aikaa varasin niin sano että pitäs tehä viimeistään 12+6. Itse nyt sitte mietin että voiko tuo viimisenä mahdollisena ajankohtana tehty np-ulta vääristää tulosta. Ärsyttää tollanen ei oo aikoja!! |O |O |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Pöh, ei vieläkään tullut sitä kutsua....Jos torstaihin mennessä ei ole tullut kutsua sinne ultraan, soitan neuvolaan ja kysyn mistä kiikastaa
Meillä täällä ne ajat soitetaan ja varataan ite, näppärää

Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
oireita:Mikään ei töki eikä ällötä.No joo ainut on hampaiden pesu,se saa joka ikinen aamu ja ilta mut yökkäilee.En tajua miks :|
sama täällä, kahtena aamuna nyt on ollut äärimmäisen hankalaa..
:x

Jonnulille onskut ja myötäilot kivoista ultrakuulumisista, tai siis näkymistä.. ;)

maha leppoisampi tänään :heart:
M&M
 
Runttis, pitäskö sun soittaa sinne äippäpolille ja pyytää se aika puhelimitse? Vetoat just tuohon työn luonteeseen ja siihen, et neuvolakäynnistä on jo hyvä tovi aikaa.. Sitä paitsi, sullahan alkaa viikkojakin olemaan jo kasassa, nt-ultrahan tehdään Tekayn mukaan 10.-14. viikolla, joten ihan pian sulla pitäisi se aika olla..
Ei mulla muuta, läppäri on ihana kun voi "hyötykäyttää" nukutusajan (meillä siis vältetään pitkällisiä silittelyjä, mikäli nukutettava on rauhallinen ja yrittää itse nukahtaa, nyt olen muutaman illan istunut sängyn vieressä vahtimassa, että kuopus ei yritä karkuteille) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
paljonko teillä on ollu/ on viikkoja kun np ultra. Itse kun varasin aikaa niin eka mahdollinen on sillon 11.2 ja silloin on menkoista laskettuna 12+5 ja varhaisultran mukaan 12+6. Se ihminen jolta aikaa varasin niin sano että pitäs tehä viimeistään 12+6. Itse nyt sitte mietin että voiko tuo viimisenä mahdollisena ajankohtana tehty np-ulta vääristää tulosta. Ärsyttää tollanen ei oo aikoja!! |O |O |O |O
eikös tuo kuitenkin menis vielä sallitun aikarajan sisään?
Mulla taitaa olla 12+2 mun ultra (, johon on oikeesti niiiiiiiiiin pitkä aika)
 
Kiitos Edda sanoistasi :hug: kyllä mä oon luottavaisin mielin, koska muuten näytti kaikki olevan kunnossa. .vaikka kyllähän se ois ollu tärkee mitta..en tiiä mikä väärinkäsitys siinä tuli..varmaan sen takii kun en siinä verikokeessa käyny..pöh..En käyny kyllä edellisessäkään ja silti ottivat erikseen kysymättä np-mitan..No, en jassa enää sitä ajatella..
Ja onnea sinullekin hyvistä ultrauutisista, piti aivan selata taaksepäin sivuja kun muistin että sinullakin oli tänään ultra =) Vilkkaita kavereita siis tiedossa!

Kiitti månsdottir:D

Toisaalta kurjaa hehkuttaa omia hyviä uutisia kun niin (liian) monella on ollut huonoja uutisia :ashamed: Voimia vielä suuresti heille!!
 
erka olen suunnattoman pahoillani! :hug: :hug: :hug:

Olen ollut itse suht luottavaisin mielin tähän asti, mutta kyllä näitä uutisia on tullut elokuisiin jo niin paljon, että alkaa omakin tilanne jännittää. Viimeisin raskaushan päättyi keskenmenoon... Tällä kertaa on tuntunut erilaiselta, joten sen takia nyt jotenkin varmempi olo, mutta voihan sitä sattua mitä vaan vielä, kun on niin pitkä taival edessä. Yhdessäkään ultrassa en ole vielä käynyt eikä sydänääniä ole kuunneltu, joten yhden ainokaisen raskaustestin ja menkkojen poisjäämisen varassa tässä edetään ja uskotaan raskauteen. Ja onhan niitä oireitakin, tosin vaihtelevasti. Loppupeleissä ajattelen kuitenkin niin, että käy niin tai näin, niin sen on tarkoitettu tapahtuvan niin, ja jos vauvalla olisi jokin pahasti vialla, niin silloin on parempi, että raskaus ei jatkuisi. Mutta mitä pidemmälle tässä pääsee, niin sitä enemmän se varmasti sattuisi. Lapset ovat todellakin taivaan lahjoja!

np-ultraan kutsua myöskin odottaen,
Wanamo & pikkukolmonen 9+5
 
Onnellinenx5 ja Erka :hug: Voimia teille! :hug:

runttipulla Mäkin petyin tänään taas kerran postilaatikolle mennessä, kun ultrakutsua ei sieltä vieläkään löytynyt. Siispä päätin sitten soittaa Kättärille ja kysäistä, että missäköhän se kutsu viipyy. Vastauksena sain, että eihän tuolla nyt niin kiire vielä ollut ja että heillä on iso pino ihmisiä odottamassa ultrakutsua. Kätilö tai kuka lie puhelimessa sitten oli, katsoi kuitenkin koneelta omat tietoni ja np-ultra on mulla 2.2. Kutsu oli kuulemma juuri tänään (tai siis eilen) laitettu postiin ja on mulla parin päivän sisällä.
Soita säkin siis vaan reippaasti sinne Naistenklinikalle, jos sitä kutsua ei rupea lähipäivinä kuulumaan.

Mun ultra-aika on klo 9.00, joka tuottaa hieman ongelmia, kun pitää keksiä mihin esikoinen laitetaan siksi aikaa. Mun vanhemmat on just sillon ulkomailla, ja samoin on miehen sisko joka asuu naapurissa. Tylsä vaihtoehto olis se, että mies jää pojan kanssa kotiin ja mä meen sinne ultraan yksin.
Kauheeta olis vielä se, et jos ultrassa sais kuulla huonoja uutisia. Sit joutuis yksin selvitä autolla kotiin sieltä. :eek:

Nyt äkkiä nukkumaan, huomenna pitää mennä labraan otattamaan veriseulat ym.

Hendu ja toukka 9+6
 
Elokuisten huonoista uutisista .. kyllähän nen itseäkin ovat hieman pelottaneet ..
MUTTA !!! Ei se tarkoita että me kaikki saisimme huonoja uutisia ja muilla listoillahan ei pois tippuneita ole näkynyt , joten meidän listalla tuo on vain hieman konkreettisempaa , mutta toisaalta olisi niin väärin niitä kohtaan jotka ovat tippuneet niin laittaa kokonaan listalta pois ja kuitenkin monelle on vieläkin henkireikä käydä kertomassa kuulumisiaan ja varmasti odotammekin että monesta kuulemme vielä tämän odotuksen aikana :)
Huonoja uutisia en toivo kenellekään sen paremmin kuin itsellenikään , mutta yhdyn sanoihin että mitä aiemmin km tulee tai todetaan sen parempi , mitä myöhempään menee niin sitä raskaampaa tulee olemaan ja yleisestihän km:ssa vauvalla on kuitenkin joku niin pahasti vialla , ettei jaksaisi kuitenkaan elää kohdun ulkopuolella ...
Onneksi itsellänikin on noita lapsosia 4 ja isännän kanssa tuo yksi yhteinen , muistan ekan odotukseni (jolloin sanottiin että suurin osa ensimmäisen odottajista kokee km:n :headwall: )
Mutta se että kaikki näytti ultrassa ok ja vauva olikin sitten kuollut rv 16+ tienoilla niin oli todella iso shokki ja ajatukset siitä että saanko koskaan uutta mahdollissuutta , elävää lapsosta ... Lapset todellakin ovat luojan lahja , niitä ei vain tehdä , ne saadaan !
Sanoin miehellekin , että tuntuu jotenkin niin sekavalta , kun toisaalta on niin onnellinen omasta odotuksesta ja toisaalta on niin peloissaan että jotain tulee eteen ja sitten kun vielä ystävä sai huonoja np-ultra tuloksia niin sitten alkoi pelottamaan jo nekin mittaukset ... Mutta eihän tää marehtiminen mitään auta !!!! Päin vastoin , saa vain kauhean stressin ja koko ilo omasta odotuksesta kaikkoaa ja tottahan on tuokin , että ei se huoli lopu tähän np-ultraan, seuraavaksi odotelleen rakenneultraa , liikkeitä , synnytystä ja sitten ollaan niin huolissaan pienen käärön puolesta että hengittää sängyssä ja välillä on pakko käydä koittamassa , että oikeasti hengittää , sitten pelätään jo putoamisia sohvalta kun vilpertti opettelee kävelemään ja kiipeilemään .

neitim
 
Huomenia!

Matilda, mulla on sama juttu, että käyn välillä kurkkimassa muita jumppia ja sitten aina palaan pumpin ja crossingin pariin, ne vaan kun tuntuu omille. Joskus jaksan pilateksessa käydä, mutta se on niin hidasta hommaa että taas joka viikko ei tule mentyä. Nyt meillä on ihanasti viikonloppuisin yhdistelmätunteja, missä on eka 35 min vk-crossingia kunnon temmolla ja sitten 45 minuutin pumppi heti perään. Minä tykkään :heart:


Niin ja meillä neuvolantäti sanoi laittavansa paprut heti kun olin siellä käynyt, eli siis silloin pari vkoa takaperin. Soitan kyllä tänään jos ei ole tullut, ihan vaan että sais merkattua kalenteriin kun menee muuten hirveeks showks jos tulee ihan puun takaa se kutsu.

Sain eilen kuuluviin dopplerilla jumputuksen, mutta IHAN varma en ole kun se istukkakin viuhkas siinä niin kovin, mutta semmonen tasanen jytke kuului, ihan kuin tytölläkin. Tytöllä ei koskaan ollu mitkään kauheen kovat sykkeet, semmosta 130 luokkaa koko raskauden ajan.

Mulla ei tuo hampaiden pesu ole tehny nyt yhtään pahaa, mutta esikoista odottaessa piti kyllä aika pikaseen pestä hampaat ettei tullu yökkimisreaktiota...

Ja neitim on kyllä oikeassa tuossa huolesta toiseen -jutussa, sitähän se on =) Mutta onneks ne huolenaiheet vaihtuvat, että ei käy aika pitkäksi! :LOL:

Nyt hommiin, tänään alkokin 11. vko

runttis ja sytkylä 10+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wanamo:
[
Olen ollut itse suht luottavaisin mielin tähän asti, mutta kyllä näitä uutisia on tullut elokuisiin jo niin paljon, että alkaa omakin tilanne jännittää. Tällä kertaa on tuntunut erilaiselta, joten sen takia nyt jotenkin varmempi olo, mutta voihan sitä sattua mitä vaan vielä, kun on niin pitkä taival edessä. Yhdessäkään ultrassa en ole vielä käynyt eikä sydänääniä ole kuunneltu, joten yhden ainokaisen raskaustestin ja menkkojen poisjäämisen varassa tässä edetään ja uskotaan raskauteen. Ja onhan niitä oireitakin, tosin vaihtelevasti.

np-ultraan kutsua myöskin odottaen,
Wanamo & pikkukolmonen 9+5
Moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tunnistan niiiiin tuon tunteen. Mulla ihan samat kuviot siis, että sydänääniä ei oltu kuunneltu, en käynyt varhaisultrassa, eikä oireita ollut juuri mitään. Ultrassa olin ihan paniikissa, että tätsykkä sanoo, ettei mitään lasta edes ole. Kaikki oli kuitenkin hyvin. :hug: Toivotaan, että niin käy sullakin :hug:

Tää on vielä ihan hirveen aikasta, mutta tiedättekö te joilla jo lapsia miten noi äitiyspakkaukset pitää hakea, että saa vuoden 2010 pakkauksen?

 
Moi!

Erka :hug:

Keskenmenoista, sen verran että kukas se sano et jos sydän sykkii niin enää 2 pros km riski! Olkaa naiset luottavaisia! Täällä nuita keskenmenoja näkyy koska porukka liittyy plussaamisen jälkeen ja kuitenkin osa (oliko se 15%) menee kesken...
Suurin osa raskauksista jatkuu loppuun asti! :heart: :hug:

Itselleni ei mitään erikoista, eilen sitten kerroin tuöpaikallani koko työyhteisölle että toukokuussa lähden pois ja syyn... B) Oksennus lentää ajoittain mutta perusolo alkaa olemaan jo parempi...

K :wave:
PikkuSiskoVeli 11+4 (muistaakseni)

Ekassa raskaudessa tiesi kyllä tosiaankin tarkalleen tuon rv+pv:n mutta nyt.... :LOL:
 
neuvolasta annetaan se raskaustodistus joka sit viedään hakemuksien kanssa kelalle kun raskaus on kestäny tietyn määrän päiviä. Ja pakkaus vaihtuu uuteen yleensä viimeistään maalis-huhtikuussa et meidän pitäis saada se uudempi ihan automaattisesti. aikooko kuinka moni muuten ottaa pakkaukset? mä otan rahana ku makuupussi on vielä ekalta tallessa ja se on oikeestaan ainoa jota sieltä tarvisin... en oo sillee kovin nirso mut mut mut :p
 
Heip, mä en ota nyt sitä pakkausta kun meillä on tuota tavaraa ihan hirveenä jo! Ainoa mikä olis kiva on se laatikko, siis säilytykseen kun on niin iso ja tukeva :LOL: Iso osa vaatteista on vielä ihan uuden verosia ja kaikkea en edes käyttäny... kestovaipatkin on laatikossa käyttämättöminä, pitäis varmaan myydä joskus pois nekin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Sann-81: No me ollaan tosi samoissa kun menkkojen mukaan mulla ois la ollu 23.8! :D Mulla ne huomioi kyllä neuvolassa ton kierron pituuden ja ku mä kävin yksityisel kans siel varhaisultras ni sain sielt sen kuvan mukaan ni kiikutin sen sitte neuvolan tädille kans. Se laitto mulle kierron pituudeks 35 päivää ku mul oli kierrot 33 ja 36 päivää. Tosin tosta 36 päivän kierrosta sain pari haamuplussaa eli ilmeisesti oli kemiallinen. Kolmannesta kierrosta tulinki sit jo raskaaks. :)
mäkin kävin siellä varhaisultrassa, mutta kun se lääkäri laitto siihen paperille vaan viikot ja sen kuvan liitteeks, eikä laittanut laskettua aikaa erikseen, niin ilmeisesti mun neuvolatäti ei siitä osannu laskee, kun ne on ne kuukautiset

|O on se niin vaikeeta jotenkin...! :) no mut ei sillä oo väliä kun esikosta sen jo tiedän et toi laskettu päivä vaan lisää ressiä kun viimeks odottelin tosiaan siitä 7.2 alkaen sinne 25.2 asti! :LOL: joten olkoon miten on paperilla :) Mullakin yritettiin kikkailla sit ton kierron kans jotenkin, kun sanoin et se on aina ollu pitkä! ja tosiaan söin tossa vuoden ajan minipillereitä, eikä menkkoja tullu vuoteen ja sit tuli yhet menkat ja sit heti tärppäskin! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
AI niin, pitäiskö se saamarin sikapiikki muuten ottaa? Neuvolassa siitä ei puhuttu halastua sanaa..... v-i-haan piikitystä... :whistle:
otin sen heti ku plussasin! ettei tuu sit mitään vaurioo tai en mä tiä oisko tullu, mut sitähän ei kai suositella alkuraskaudessa tai jotein, joten hain heti ku plussasin! ja huomasin ekan neuvolakäynnin jälkeen, että eipä neuvolatäti ees puhunu siitä mitään! no haettu on =)
 
:hug: :hug: :hug: :hug: Huonoja uutisia saaneille, ja oikeen paljon voimia!!!

En olekkaan pitkään aikaan käynyt täällä,lukemista riittää!! :) Mukana ollaan kuitenkin vielä, ainakin väsymys ja pahoinvointi ovat vielä olleet seurana..samoin ku paisuva ulkomuoto!! :snotty: oikeestaan aika kauheeta ku näin aikasin alkaa jo näkymään..ei pysty pitään enää salassa.Töissä en vielä ole sanonut mitään mutta eiköhän se kohta oo edessä!

äitiyspakkausta en oo ajatellu ottaa..tai odotellaan nyt ensin että se uus ilmestyy niin sitten teen lopullisen päätöksen. Mäkään en oo kovin nirso mut mut ei siel oo yleensä ollu kovinkaan montaa vaatetta jota ois voinu ajatella käyttävänsä vauvalla ;)

Tosiaan töitten alotus samoin kuin lasten hoidon alotus on kyllä ollut suht rankkaa.illat on menny ihan lasten kanssa ollessa ja nuokkuessa..Tänään ollaankin kotona koska esikoinen on kuumeessa.onneks jaksaa silti olla aika reipas, raukka :heart:

Nyt lähen jatkamaan näitä rästiin jääneitä kotihommia- niitä riittää!!ai niin ja eka neuvolakin vasta ens viikolla,pitäis sydänäänetki jo kuulua sit..

hepetius ja pikkuisin 9+3 :heart:
 
Ja taas täällä

sikapiikistä, oli ekalla neuvola käynnillä puhetta ja siellä ainakin täti suositteli rokotetta ja malttia että hakee sen sitten rv 12 jälkeen, ihan vaan kun ei nuita vaikutuksia mahdolliseen Km riskiin tiedetä... Jotta nyt seuraan tilannetta ja jos näyttää että uusi aalto tulee niin menen rokotteen hakemaan.

äitiyspakkausta emme ota tällä kertaa, viimeksi jäi kaikki vaatteet käyttämätää!!! Ainoastaan se toppapuku taisi olla 3 kertaa päällä! :LOL: Ei vaan jotenniin tykätty niistä vaatteista (ei kuosit vaan mallit)...

Ai niin mulla ollu nyt 2 pv häpyluu kipeänä iltaisin... AUTS! :headwall:
 

Yhteistyössä