***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Huomenta :)

Tänne ei ihmeitä, kävin vaan kurkkimassa, onko lisää vauvauutisia. Tänään neuvola iltapäivästä, pitkästä aikaa "omalle" terkalle aika. Kohta pitäis lähteä asioille, sit siivoilla kotona, ainakin imuroida ja silitellä pyykkiä.

Kyllä nää liikkeet tällä vauvalla on jo tosi valjuja entiseen verrattuna, semmosta pientä töpöttelyä tai heijausta, ei puhettakaan mistään vatsan pomppimisesta... toivottavasti kuuluu asiaan.

runttis ja sytkylä 39+2
 
Kyllä tais niin käydä että neiti ei omatoimisesti suostunu ulos :/ Huomenna yliaikakontrolli ja voipi olla että käynnistävät sitten samalla. Mikä on toisaalta ihan kiva, pääsee näkemään tulokkaan. Mutta oisin niin halunnu kokee sen jännityksen ku kotoota pääsee lähteen.

Mua rupes hirvittään että miten iso tää vauva on ku katoin esikoisen neuvolakortista että sf on ollu 39+1 viikolla 35½cm, ja nyt tässä raskaudessa sf oli viikolla 39+6 37cm :eek:

vauvis Moneltako oot huomenna menossa polille? Mulla on aika 9.30 :)

Marlin ja Justiina 41+2
 
tin
Runttipulla: ollaan äitivaanin kans kaveria faces lokakuiset 07jen kautta niin siitä bongasin :)
Mä oon kans niin asennoitunu ettei tämä itestään täältä tuu... ja ku ei mitää erikoosta oo niin siirrytään heti sinne 41+5 :x
Ei sillä, ei mulla hassumpi olokaa oo että ihan saa rauhas sielä kölliä. Nyt jo ikävä tätä mahaa ;) :heart:
Eikä esikkokaa antanu _mitää_ merkkejä, sit vain yhtäkkiä vedet meni sohvalle... että toivossa on hyvä elää...
Tin ja lyly(on muuten ruvennu ihan sikana jännittään että minkä näkönen vaavi sielä on ja mitä sukupuolta jne ;) ) 39+4
 
Huomenta!

Eihän sitä eilen kerennyt mitään kirjoittelemaan saatikka sitten lukemaan. Päivä meni niin hujauksessa. Heti aamusta rupesin siivoilemaan, tein hedelmäisen kinkku-pastasalaatin:
http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/salaatit/hedelmainen-kinkku-pastasalaatti.php & kävin neuvolassa. Sitten jo ruvettiinkin odottamaan esikoisen kummeja kylään, jotka tulivat Helsingistä asti käymään.

Oli kiva nähdä heitä pitkästä aikaa. Heillä on 3v tyttö & 5 kk:n ikäinen poika. Molemmat niin suloisia & ihanat nappisilmät. 3-vuotias ei ujostellut yhtään! Tuli minuakin halaamaan ja istumaan syliin, vaikka ei ollut minua nähnytkään.

Eilinen nla:

RV 39+0 / 37+2

Paino: 80 kg / 80,60 kg (-350g)
Pissa: Puhdas / Puhdas
Verenpaine: 121/72 / 110/70
Hemoglobiini: 127 / 122
Kohdunpohjan korkeus: 32 / 31
Tarjonta: RT / RT
Sykkeet: 124-146 / 130
Liikkeet: ++ / ++

Neuvolassa kaikki hyvin. Toinen oli vain nukkumassa, kun sykkeet kuunteli, mutta sitten, kun heräsi, niin oli sykkeet vähän korkeammalla, mutta enemmän 130. Paino sen kuin tippuu, hyvä niin.. Ni ei niin "hirveästi" olisi pudotettavaa 60 kg. Ei ole laskeutunut ja ei myöskään kiinnittynyt. Pää heiluu vielä hyvin :).

Ja hemoglobiini on noussut 115:sta älyttömän hyvin ilman rautatabletteja. Eli kyllä kasvisten syönti kannattaa! Meillä on ruokavalio muuttunut terveellisemmäksi. Ollaan ruvettu vihersalaattia syömään enemmän ja marjoja. Ruokailuun on tullut myös kanaa enemmän, mitä ennen ollaan syöty jne.

Sitten pitäisi muistaa merkitä haikaraan häntäluun murtumasta.. Kysyi, että laittaisiko lähetteen ä-polille, että katsoisivat siellä sen tilanteen.. Mutta ajattelin, ettei se niin pahasti oo murtunut keväällä 2009, vaikkakin vaivaa välillä. Joten katsotaan, mitä tuleman pitää.

Ja, kun mulla on rintaleikkaus tehty 02/2007, joka tehtiin leikkauksella, etten pysty imettämään ollenkaan.. Milkan (tällä hetkellä nuorimman) kohdalla ei rinnoista tullut maitoa ollenkaan, mutta nyt on jonkin verran suihkunnut, kun on käynyt suihkussa/saunassa. Kun puristaa, niin muutamista tiehyeistä tulee maitoa.. Ajattelin, että kokeilen, tulisiko imettämisestä mitään.. Tuskin tulee, ku ei ole esikoisen ja toisen lapsen kohdalla tullut.. Eli on kaksi mietintää: Kokeilenko vai enkö?!?

--

jonnuli: Jopas teille on tauti tullut. Yrjötauti ei ole mitenkään kiva. Voimia! :hug: . Toivottavasti ei tartu sinuun. Ei minullekaan ole painoarviota tehty. Rakenneultrassa viimeksi paino saatu tietää. Eilen nla:ssa nla-täti sanoi, että jotain 3 kg, mutta tuskin ainakaan yli 4 kg.

annukka75: Tervetuloa! :flower:

KaMaAn: Tervetuloa! :flower:

suppis76: Onnittelut eräpäivästä :D :flower:

wallay: Oikein Paljon Onnea! :flower:

Michella: Tervetuloa! :flower:

Sinimarja: Hyvän käynnistyspäivän oot saanut :D

korvapuusti: Minullakin olisi tarkoitus laihtua ainakin 20 kg, katsotaan vaan miten siinä onnistun..

ituhippi: Onnea prinsessasta! :flower:

vilivet: Kyllä siulla on ollut nopia synnytys!!

peppiina: Onnea, onnea, Onnea! :flower:

Sipsunen: Onnea koko perheelle prinsessan syntymän johdosta! :flower:

pikkumökö: Onnittelut! Siullakin o ollu nopia synnytys! Ite varmaan saan vain haaveilla, että olisi nopia synnytys.

Elli Etikka: Kiitos!

kr83: Kiitos kiitos. Itsellä ei ole kokemuksia kestovaipoista, ku nyt vasta kokeilen ensimmäistä kertaa. Oletko lukenut kestovaippainfo:n sivuja? Itse oon tilannu muutaman helmivaipan hahtuvahullusta. Kaveri on tykännyt niitä käyttää. Ja itse saa suunnitella vaipan: http://www.hahtuvahullu.fi/category/19/helmi-vaipat Itse kokeilen alussa harso+kuori -menetelmää, että miten menee.

Mijas: Onnittelut :flower:

huisi: Ihana kuva! :heart:

månsdottir: Kiitos!

jonnuli: Onnittelut prinsessasta! :heart:

äitivaan: Onnittelut! :flower:

--

Tässä tuli melkoinen romaani jo, joten taidan lopetella ennen kuin kaikki jo nukkuu :)

RD & Pörriäinen 39+1 :heart:
 
Täällä supistellut noin 5 minuutin välein jo parisen tuntia ja välillä alkanut kivasti tuntumaan jo tuolla selän ja pakaroiden alueella. ukko tossa ois jo ihan valmis lähtemään, kun itse viel miettii, että jos vähän viel kovenis ja kesto pidentyis :whistle: tai alkais sitä tulppaa ees irtoomaan tai vettä tihuttamaan :xmas:
kauhee pelko vaan, että nää lopahtaa tyystin, kun sairaalaan asti pääsis ja pettymys ois kova :ashamed:

äitivaan valtavasti onnitteluja sinne :heart: :flower:

katjuska ja sintti, joka ihan oikeesti vois kyllä tänään syntyä 39+5 :heart:
 
Nyt on saateltu 3. luokkalainen koulutielle. Vähän joutui itkuja tirauttamaan paluumatkalla.. :'( Söpö tyttö. Niin pieni, mutta jo niin iso. Onneksi antoi pikkusisko vielä odottaa masussa, että pääsin saattelemaan. Nämä on niitä elämän huippuhetkiä.

Nyt saa jo sisko syntyä sitten. Tervetuloa vaan! Äiti odottaa. =)
 
Lykkyä pyttyyn kaikille jotka ovat/ovat menossa vauvan hakuun!

Äitivaan onnittelut :heart:

Täällä on karsee ärrimurri päivä :ashamed: heräsin aamuyöstä enkä saanut unta, nyt siis väsyttää. Tyttöki kiukuttelee, varmaan vaan sen takia kun äitiäkin väsyttää eikä jaksais tehä yhtään mitään :| kyl täällä voisin touhuta, siivota yms, mut jos tytön kans istahtaa leikkiin, niin alkaa ihan julmeton väsymys |O ja kun tuo ei millään sitten keksi mitään omaa tekemistä, aina pitää mennä kaveriksi. Nyt se sitten katsoo titinallea...

Synnytyski vaan pyörii mielessä ja turhauttavaa tämä odottelu, sekin varmaan pistää mielen niin mustaksi.. vaikka nythän tästä pitäis nauttia! Nautinhan minä kyllä, mut kaikki nää kolotukset ja VÄSYMYS...
 
Onnea kaikille vauvan saaneille (teitähän on jo pilvin pimein) :flower: :heart:

Johtuukohan siitä vadelmanlehtitee buumistaa tämä nopea lisääntyminen? :) Oon jotenkin ajatellut, että siinä pari päivää vierähtää tuskaillessa ennen kuin tämä pieni on ulkona, mut täällähän porukka synnyttää parissa tunnissa vauvoja :D

Täällä ei hirveemmin tuntemuksia, ainakaan vielä. Toisaalta yritän nyt nauttia vipoista hetkistä ja hemmotella itseäni oikein kunnolla. Esikoinen meni kaksi viikkoa yli ja sitä aikaa kaipailin ehkä eniten koko raskaudesta. Tietää ainakin, että vauva on valmis ja voi vaan odotella jännityksellä milloin jotain tapahtuu.
Nyt toivois vaan, että tää olisi vähän veljeään nopeampi tai muuten voi mennä pojan hoitokuviot vähän sekaisin. Pelkään myös, että tää kasvaa ihan kauhean isoksi, joten en kyllä panis pahaksi vaikka syntyiskin JO NYT!! :)

Joku täällä muuten mainitsikin siitä, että tuntee itsensä huonoksi, kun ei saa lasta ajallaan pihalle. Mulla kävi sama ajatus mielessä eka kerralla ja neuvolantäti lohdutti sillä, että vauva syntyy vasta sitten kun tuntee olonsa epämukavaksi eli kylläpä vauvalla onkin hyvä olla siellä vatsassa, hyvässä hoidossa :D käänteispsykologiaa

Meen kohta vyöhyketerapiaan yhelle tutulle. Toivottavasti se vähän auttais siinä, ettei synnytys venyisi monen päivän mittaiseksi :)

Ruuth ja muru 39+4


 
Peppi Ai mies ei saa tulla mukaan kääntämiseen? Miksi ei? :eek: Meillä luki vaan lapussa, että ei lapsia tukimushuoneeseen, miehestä ei kieltoa ollut! :D Kättärillä oltiin...

Meillä ainakin ensin kätilö tarkisti nopeesti asennon ja vähän selitti siitä kääntämisestä. Sitten odotettiin lääkäriä, lääkäri ultras, teki paino-arvion ja sitten kysyi haluanko että kokeillaan kääntää. Aikansa kokeili kääntää, mutta kun ei tuottanut tulosta niin lopetti. Sitten keskustelitiin aika kauan synnytystavasta ja sovittiin sektio. sen jälkeen kätilö vielä antoi kaikenmaailman lappuja siitä sektiosta yms. ja istuin joko puolisen tuntia käyrillä. Oli yllä ihan kiva et mies oli mukana, kun siinä tuli jo samalla aika paljon infoa hänelle siitä, miten se leikkaus menee yms.

 
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, vaikka edellisestä kirjottelusta on nyt vissiin viikko vierähtäny.

Vauvoja on tupsahdellu tässä välillä niin hirveästi, etten todella enää muista kaikkien nimiä. Joten kaikille vauvaantuneille oikein paljon onnea näin tasapuolisesti! :flower: :flower: :flower:

Siellä häissä olin siis viime lauantaina ja mukavasti nuo meni. :) Kirkossa vaan oli niin pirun kuuma, kun sattu taas oikein hellepäivä. Hiki valuen istuin siellä kirkonpenkillä. Ja vauva möyri mahassa jotenkin inhasti ja vähän väliä oli tunne, että jotain litrahtaa housuun. :D Hääjuhla sujui ilman kummempia "oireita", joskin aina kun nousi hakemaan ruokaa tms. niin tuntui, että olis saanu mennä ensin vessaan. :LOL:
Koko päivä oli kuitenkin vissiin kropalle aika rankka, vaikka kotiin lähdinkin jo hyvissä ajoin ennen yhdeksää. Illalla olin nimittäin niin poikki, että hyvä etten pystyyn nukahtanu.
No seuraavana aamuna onneks esikoinenkin nukkui pitkään, kun oli edellisen päivän touhunnu mumman ja paapan kanssa.

Mulla ei tosiaan mitään ihmeempiä oireita oo viitaten tulevaan synnytykseen. Muutamia harkkasuppareita ja sit sitä todella inhaa vihlontaa. Mäkin alotin sitten eilen sen vadelmanlehtiteen juonnin kun Ruohonjuuressa piipahtaessani bongasin sitä teehyllystä. Siellä sitä oli muuten myynnissä ihan teepusseina. Ja ite oon tykänny myös sen mausta. :)

Niin ja täällä myös vauva ollu tosi hiljanen nyt jo pidemmän aikaa. Eilen piti oikein tosi tarkkaan illalla kuulostella, että onko mahassa mitään elämää. Eikä nyt tänä aamunakaan oo tuntunu ku muutama pieni muksaus. Tosi ärsyttävää, jos nyt tän koko loppuajan saa stressata, että onko vauvalla kaikki hyvin kun on niin hiljasta... :(

Huomenna olis sit taas neuvola. Rupee pikkuhiljaa ottaa päähän sinnekin meneminen, ku ei mitään uutta kerrottavaa oo kuitenkaan, plaah! Muutenkin ne mun käynnit on ollu sellasia suunnilleen vartin piipahduksia melkeinpä läpi koko raskauden.

Hendu ja herra A 39+1
 
Nonniiin, vyöhyketerapiassa käyty. Olihan se aikamoista, kyyneleet vaan valu kivusta kun se paineli sillä tikulla. Sit se availi lonkkia ja käsitteli hieroen koko kehon. Sanoi että vauva ois valmis ja ei menis enää montaa päivää synnytykseen, saas nähä. Ens viikolla uudelleen jos ei oo siihen mennessä syntynyt.

Tänään ois sitten oman kierron mukainen laskettu aika. Mutta käytetään nyt tuota "virallista" kuitenkin, eli se on sunnuntaina.

Meillä täällä esikoinen kuumeessa. Kävi eilen ekan koulupäivän, illalla nousi kuume ja oli vielä tänäänkin aamulla melkeen 39 astetta :/ Minä oon nyt meijän perheessä ainut jolla tuo kuumetauti ei oo käynyt. Toivottavasti ei tuukaan.

-Sandeliini & kolmas toukka 39+4
 
Neuvolassa käyty. Eikä mitään uutta. Huomenna äippäpolille ja toivottavasti sieltä viisaampana pois tai sit vauvan kera =)

jennik Joo, näin siinä lapussa lukee "Mies tai tukihenkilö EI voi tulla mukaan tutkimushuoneeseen". Mielenkiintoista sinällään... No, me kuitenkin lähdetään kahdestaan matkaan ja jos miestä ei huoneeseen huolita niin kait se pääsee sit käyränottoon mukaan, kun kerran aikaa pitää varata 2h!

 
Moro, neuvolassa ja asioilla käyty (vein vanhoja lääkkeitä apteekkiin, ostin kehyksiä ja kävin rauta- ja ruokakaupassa... ainun puputkin vihdoin hankittu), neuvolassa kaikki niinkuin pitääkin. Ei siis missään mitään sanomista, kaik ok. Terkka toivotteli vaan, että jospa ens vkolla ei enää nähtäis. Ja jos nyt tässä lähipäivinä menis ne vedet, niin ei tarvii ambulanssia tms kun on jo sen verran laskeutunu, vaikka pää vielä heiluukin. Kooksi arvioi, että on sen maks 3,5 kg, ei ihan sitä vielä. En kyllä usko, että tässä vielä olis lähipäivinä mihinkään lähtöä, kun on niin vähän mitään oireita ollu. Annetaan vuoroa muille; yliaikaisille =)

Sandeliini, toivotaan, ettei ole sitä enteroa, sitä on kovasti liikkeellä ja nostaa korkean kuumeen. Ja että paranis esikoinen pian :hug:

Mä olen kans juonu aina kun muistan (suunnilleen kerran päivässä) sitä vattuteetä ja menee ihan ilman mitään makeutuksia, aika miedon makusta. Nyt kuitenkin kahvia nassuun ja pienet tirsat, sit jos kerkeen imuroin ja sit tyttöä hakemaan hoidosta =)

ps.42+1 on mullakin sitten viimeistään käynnistys, eli se on kai sitten viimeinen deadline :whistle:

runttis ja sytkylä 39+2
 
Onnea uusille vauvoille ja äideille :flower: Täällä neidillä ikää 4vuorokautta :heart:
Täytyy nyt jotain kuitenki rutissa.. eli rinnat on ihan pakissa, auts-auts. Nämä ikävät jutut aina unohtaa :whistle: Mutta on tuo vauveli niin ihanan söpö, suloinen rakas :heart: :heart: Sitä vois vaan kattella koko ajan.

Suppareita niitä odottaville :)
-Onnellinen Upsydaisy
 

Yhteistyössä