***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Moips!

Onnea vauvan saaneille! Ja paljon supistuksia niitä kaipaaville!

Täällä arki rullaa tuon pienisuuren miehen tissittelyn ja hellittelyn merkeissä :heart:
Esikolla ei tuo imetys onnistunut, yritin kyllä mutta nyt o "mies" tissillä niin johan o imut ja otteet kunnossa :whistle:

Alakerta on vielä hellänä mutta eiköhän tämä tästä hissukseen

Jaksuja kaikille!!!

K ja SUMOPAINIA 5vrk
 
Huh Jonnuli! Jos tuo olis ollu mun vuoro, niin mieluusti annoin kortin siitä sulle kyllä :hug: Mutta siis onnea oikein kovasti, pienen tyttösen teit :heart: Mitat samaa luokkaa kuin meidän tytöllä syntyessään =)

Mua hirvittää et jos tulis lähtö kans tuolleen, salamana - niin mies ei sit pääse mukaan koko hommaan. Sitähän mä tässä olen valitellu jo useempaan otteeseen.. ja jos kauheesti tämä alkaa menemään ylitte, niin sit varmaan pitää pyytää anoppi tänne jo vartomaan, kun muuten menis se kolme tuntia nyt ainakin (enemmänkin varmaan), ennenkuin tänne saakka ehtis hoitelemaan tuota meidän tyttöä. Huomenna on neuvola, pitää kysäistä et millonkas sitä ronklataan seuraavan kerran alakertaa, jos ylitte menee.

Liikkeitä tuntunu joo vähemmin, mut kun lähdin tyttöä hakemaan hoidosta, niin potkiskeli ihan kunnolla vielä, eli kaipa siellä sitten kaikki kunnossa on. Meinasin, että jos ei ala tuntumaan, soittelen kyllä sit sinne äpolille ja menen näytille.

Tytön kanssa melskattiin koko ilta ja juostiin pihalla (mä koitin pysytellä perässä) ja äsken vielä temuttiin olkkarissa, niin nyt on sekä mamma että tyttö ihan puhki. Likka menikin jo pötkölleen, mä varmaan keekoilen vielä tässä muutaman tunnin.

Minkälaiset supistukset tekee tuolla alakerrassa jotain "jäynää"? Kun mä käsitin, (terkan puheista), että vain pidempikestoiset ja hyvin kivuliaat availee ja valmistelee, muut on ihan turhaa kamaa... ??? Kun mulla esim. särkee tota lantiota, alaselkää ja välillä tuntuu et pepanderista on tulossa ulos jotain muuta kuin mitä pitäis (siis ihan väärästä tuutista) ja vihloo ja pakottaa, niin onko nämä sit semmosia kunhan vaan tulee?

Äh, tulis ne vedet vaan reippaasti ja siitä lähtis sitten etenemään hissukseen, se olis parasta. *tilaa tämmösen synnytyksen alotuksen*

Mutta joo, täytyy syödä vielä jotain, vaikka just vatturahkaa (olipas hyvää pitkästä aikaa kun tein..kermaista sellaista) vetäsin kipollisen. Ihme nälkä täälläkin koko ajan ja sit vielä saa juosta ripuloimassa vähän väliä. Hmpfh.

Niin ja ihana kuulla Neitikat, että teillä imetyskin sujuu mainiosti. Toivottavasti tämä meidän "mies" olisi samanmoinen =)

runttis ja sytkylä
 
Onnea Jonnuli :flower:

Mäkin sain vihdoin ajan sinne äippäpolille. Perjantain pitäs 9 siel olla. Aika jännä et mies ei saa tulla tutkimushuoneeseen??? Saahan mies tulla synnytykseenkin niin voiko se kääntäminen nyt sen kamalampaa olla...
Katsotaan tekeekö Hertta perinteiset ja hujahtaako itse oikeinpäin nyt kun kääntämisaika on tiedossa =)

Peppi ja Hertta 37+1
 
Jonnuli onnea pienestä tytöstä :heart:

Täällä pitkin päivää tullut outoja tuntemuksia mahassa ja alakerrassa... mutta ei oo kunnon suppareita näkyny. Lempiässääkään ei saanut kun mies meni jo nukkumaan :/ kaksinkerroin saa välillä edelleen olla kun tytsi painaa kohdunsuuta vasten..

Mulla aamuisin on aina housut märkänä jos en heti laita pikkuhousunsuojaa :x ärsyttävää... niin lirua valkkaria tulee..

Vähän jänskättää tuo perjantain äippäpolikäynti, mitä ne meinaa.. varmaan tekevät ainakin rankemman sisätutkimuksen.

Runttipulla Mulla ei ole muuta ollutkaan tähän mennessä kuin niitä harkkasuppareita jotka ei siis oo tehny yhtään kipeää. Ja silti on paikat auki.. mut toisellahan saattaa avautua paikat herkemmin kuin toisella, kait...

Pakko mennä pötkölleen, taas supistaa menkkamaisesti..
 
oevoe... jos tänään saunaan menis, sit olis siivottu melkein koko talo, siivottu hiekkalaatikko leluista ja kannettu lelut suojaan, nostettu pestyt matot sisälle, rikkikset nypitty kasvihuoneesta...

mitäs viel.. kauheesti tekis miele tehdä jotain, mut nyt alkaa olla taas kipeempii supistuksii |O
 
tosta pöksyt märkän.. :D
käytä alkkareita ko housujen kans ku valkkarii tulee nii paljo... mut ku hame päällä kekkuloi tääl niin välii tuntuu ko jotai valuu reisii pitki :eek:

ja joku päivä pahimpie suppareide aikaa(yöllä) jotai lilahti ihan lattialle asti, siis muutama tippa mut kuitenki..

onks se valkkarii vai vettä? :x
 
Täällä suppailee nyt ihan mukavasti =) Toivottavasti tietää lähtöä synnärille, eikä lopahda taas kohta.

Taas monta vauvaa syntynyt ja nopeita synnytyksiä ollut monella =) Paljon onnea kaikille!! :flower:

jonna ja toivottavasti pian syntyvä pikkuveli 39+2
 
Kiitos tsempityksistä ja lohduttavista sanoista :flower: !

Onnea vauvautuneille!!

Mä olen kanssa miettinyt, että mistä tietää, jos lapsivettä tihkuu. Muistin, että kuopuksen synnytys alkoi lapsivesien menolla kotona ja lapsiveden tuoksu oli vähän spermamainen :D

Täällä käytiin tänään antamassa verinäyte, josta katsottiin tulehdusarvot, jotka oli taas vähän nousseet. Silti lääkäri sanoi, että jatketaan vielä huomiseen samalla antibiootilla ja annostuksella ja huomenna taas crp kontrolli. Kuumetta on vielä, joten saas nähdä..

Kokeilen huomenna ensimmäistä kertaa MLL:n lastenhoitopalvelua aamupäivällä, kun käyn terveyskeskuksessa. Otin hoitajan kolmeksi tunniksi. Onko kenelläkään kokemusta?

Mua on alkanut supistelemaan aika kipeästi. Viime yönä heräsin pari kertaa supistuksiin. Toivottavasti ei vielä syntyis, kun tauti on päällä.

Viher + tiitiäinen 38+5


 
Uu, äitivaan on sit kans saanut ihan kivalla vauhdilla =) Miten tuolta facesta noita voi bongailla, vai onko porukka sit kamuja keskenään? :snotty:

Hooh, se olis yö taas edessäpäin ja jotenkin ahdistaa, kun tietää ettei unta saa kuitenkaan. Pitänee alottaa joku romaani, jos se edistäs jotenkin unensaantia....
 
Onnittelut Mijas, jonnuli ja äitivaan!! :heart:

Jonnuli Hassu vauva, kun ensin antaa odotuttaa ja sitten kauheella kiireellä täytyy päästä maailmaan! :) Ihanaa, että kaikki meni kuitenkin hyvin!

Mun vuoro ei tuu ikinä... Niin masentavaa.. Ei edelleenkään mitään muutosta olotilaan. Huomenna saan soittaa Jorviin ja varata aikaa yliaikakontrolliin perjantaille kun on 41+5.

n11na ja nate: Niin samanlaiset fiilikset täälläkin! Yritetään tukea toisiamme ja lohduttautua, että jossain vaiheessa vauvojen on pakko tulla ulos!

Kiva kun pääsi taas avautumaan tänne! :)

Tsempit kaikille! :heart:

ansuli ja kullanmuru 41+3
 
tsemppiä ansulille! Jo ois sulla aikakin päästä vauvan hakuun! :)

Täällä aivan ihana yö takana. Siis nukuin 6h vain yhdellä vessareissulla!!! Ennen kuulumatonta! :D Toi on mulle pitkä pätkä nukkua yhdellä heräämisellä ihan normaalitilassakin! Moneen aikaan ei ookaan kunnol tullu nukuttua ja eilen meinasin jo päiväl nukahtaa pystyyn. :D Et ei ihme et uni maistu. :D Puol kuus alkokin sit supistelemaan sen verran kovin et ei unen pääst enää saanu kiinni. Tuli eka 5min välein mut piteni sit vähän ja 6-9min välein tuli. Kipeitä mut ei ehkä niin kovia kun mitä eilen oli.
Käytiin sit koiran kans vähän lenkillä ja varsinaisia kunnon supistuksia ei oo tullu mut kipeetä ottaa koko ajan. Panadolia nassuun ja jos seuraavaks kävis suihkussa.

Verikokeisiinkin pitää muistaa raahautua jossain vaiheessa ja huomen käymään tos Salon äippäpolil tarkistukses jälleen ton turvotuksen ja päänsäryn takia. Ja pikkasen on paineetkin normaalista noussu. Mul on pikkasen hysteerinen neuvolatäti. Todella asiansa osaava kyllä ollut, mut nyt hössöttää ehkä vähän liikaa ton turvotuksen ja päänsäryn takia. Mutta mielelläni mä aina käyn tarkistamas et vauval kaikki on kunnossa. Kalliiks vaan tulee. :D

rv 37+3
 
Huomenta kaikille! Ja onnea vauvan saanneille! :heart: :flower:

Toivottavasti pääset lähteen Ansuli. bd. :)

Itellä vaikka ei oo eres 40 viikkoa täynnä niin hermot menee. Ei muuten,mutta noitten harjoitus suppareitten kans. :kieh: Huomiseen, kun jaksaas niin näkee tulevaa. Oon asennoitunut siihen, ettei tää ite tuu pihalle, ilman käynnistytä. Ja kun max. 40+5 viikolla käynnistellään rd takia.

Nyt olo kyllä tuntuu paaaljooon paremmalta, kun nukuin yön heräämättä. Big Loven jälkeen nukkuun ja heräsin vessaan vasta 6.30, yee. Erellis yö menikin valvoessa, ku jännitti sitä esikoosen koulutouhua ja. :heart:
Saas nähä kuinka ens yönä saa nukuttu, kun se äitipoli käynti. Eileen tuli olo, että onko mun pakko synnyttää. Rupiaa vaan pelkään voiko kaikki mennä 3 kerran hyvin ja muutenkin jännittään synnytys tosi lujaa.

Runttis mulla ainakin onneksi nuo harjoittelu supistelutkin on paikkoja valmistellut. :)

On se jännä kuinka eri ajatusta voi olla tuosta painosta ennen synnytystä. Kai sitten riippuu ihmisestä ittestään. Ja mulla ainakin aika hyvin on lähtenyt turvotukset, heti kun tuli viileämpää.

Nyt koululaasta herättään. :heart:

Kaikille :hug:!

Elli Ja Öttis 39+4
 
Huomenta! Täällä ei edelleenkään mitään. Rasitus ei tuota tulosta. Ekaks mä en saa niitä pysymään sisällä (keskenmeno) ja sitten en saa niitä ulos :) Ei taida olla ihan mun juttu tää. Tänään taas neuvolaan ihmettelemään.

n11na ja Urho 40+6
 
Onnea äitivaan :flower:

Facessa täytyy olla kaveri, kaverinkaveri tai kuulua samaan verkostoon (esim.Finland) jotta pääsee katsomaan jonkun profiilia. Toki on muutamia sellaisiakin joiden profiilin pääsee katsomaan kuka tahansa. Eli siellä on paljon erilaisia asetuksia, millä rajaat omaa yksityisyyttäsi =)

Täällä alkaa tosi monella olla lähtö lähellä, tsemppiä matkaan kaikille :heart:

Tänään taas neuvolaan, tuntuu NIIN turhalta käydä siellä, mut onneks ei kamalan montaa kertaa enää.

Peppi ja Hertta 37+2
 
Eilen oli synnytys-tapa arvionti
Lääkärin mukaan tosi paljon tapahtunu muutosta viikon sisällä, vauva laskeutunu ihan kunnolla ja kiinnittiny, ulkosuu parille sormelle auki, sisäsuu reilulle sormelle, lantio joustaa hyvin ja vauvan paino arvio oli 3350g :) Ainoa huono puoli oli et pissassa oli proteiinit plussalla ja laittovat verikokeisiin, nissäkin jotku arvot koholla, vaan en ymmärtäny siitä selityksestä mitkä eli siis raskausmyrkytys epäily, onneks huomenna on neuvola ja siellä katotaan ne arvot uudestaa ja jos ei oo muutosta tapahtunu niin sit äippäpolille kontrolliin..
Kyllä se kopelointi sit vaan jotain tulosta teetti ku koko yön supistellu ja sit aattelin nousta et jos helpottas vaan eipä tunnu helpottavan, mut ihan hyvä vaan et supistelee jos tässä sit joskus pääsis vaikka tosi toimii :) Nyt pitäs lähteä sit päiväksi istuu kouluun (opettaja eilen kyseliki et meinaanko mä tosiaan jaksaa olla koulussa siihen asti et synnytän:D, meinaan:) )


k-ati ja vaavi 37+2 :heart:
 

Yhteistyössä