***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

AnQ
Jonetta ja neitim, onnea :flower: :flower: :heart:

N11na :hug: :hug:

Esikoinen lähti just mummulaan hoitoon, joten tässä olisi päivä aikaa keksiä ties mitä! Onneks tuolla on isot kasat pyykkiä ja yks hylly pitäis korjata, joten ei tuu niin kauheen tylsää :xmas: Kai sitä vois käydä vähän kaupungillakin pyörähtämässä..

AnQ + tyyppi 38+1
 
neitim: kyllä kuulostaa koko tarina NIIIN TUTULTA! just tollasta se on kun joutuu sektioon, mutta vauvan takia sekin on hyvä juttu. ja onneksi kaikki hyvin!
mä en oo kummassakaan sektiossa oksennellut ja nyt tässä vikassa mulle ei tullut sitä horkkaa edes; odotin kyllä koko ajan että koska se tulee.

täällä jo kolme viikkoiset poikaset - niin se aika vaan menee. :heart: :heart:
 
huomenta!! menipäs vähä aikaa lukea :D hemmetti mikä yö!! masukin takia valvoin kolmeen ja ton 3v:n kaa heräsin kasilta. eilen kehuin että mun 4h supparit on hävinny -oli- eilen illalla 11 aikoihin taas alko, ja kesti just sen 4h. Ois tehny niin mieli huutaa ja itkeä ku mikään ei ollu hyvä mut eipä paljon viittiny ku yksin olin hereillä. Ja vielä pahempi ku noi supparit on ne supparit +sähköt poikki :/ sähköt napsahti poikki joskus ennen yheksää ja vaille 5 sit kaikki valot päälle.. kumman tärkeetä toi sähkö aina sillon ku sitä ei oo :p

Nyt jos alkais lipittää aamukahvia jos vaikka sais ittesä suht hereille, sit päivällä neuvolaan!
 
Kiitos tsempeistä ja :hug: muillekin kärvistelijöille!!

Kai tää tästä taas, päivä kerrallaan prkl.
Enää kahdeksan päivää käynnistykseen ja kaikki mitä sitä ennen tapahtuu on plussaa.

Onnea vauvautuneille :flower:

Äitivaan 40+6
 
Isot onnittelut Jonetta ja Maijamehi!! :flower: :heart:

Ja neitim sulle myös uudemman kerran onnittelut! :heart: tuli mullakin ihan tippa silmään ku luin sun kertomuksen. Tuli esikoisen aikanen synnytys aika pahasti mieleen, mulla kävi silloin ihan samalla tavalla, oli väärä tarjonta ja jouduttiinki yhtäkkiä leikkaussaliin.

Huisilla siellä ihanan jännittävää! Pian on vauva sylissä :heart: onnea leikkaukseen!

Ja Jonettalle vielä :hug: alakuloon! Ja onnekis saat heti apua!

Musta tuntuu, että oon kans ollut enemmän ja vähemmän koko raskausajan ahdistunut, ja varsinki nyt loppua kohden on tuntunut masentuneelta. Mutta suutani en oo saanu auki neuvolassa, jotenki sitä siellä vaan hymyilee ja on sillee, et kaikki ihan hyvin. Tuntuu, että jos sanoisin tästä ahdistuksesta, niin vastaukseksi tulis "se kuuluu raskauteen, ja varsinkin tähän loppuaikaan". Ähh..

Täällä illalla kokeiltiin muut ässät paitsi siivous, pikkasen oli tuntemuksia mut eipä näköjään mihinkään johtavia. Vauva kyllä painaa kovasti alaspäin, mut siinäpä se. Voi kun mä haluisin jo synnyttämään...

Tänään näyttää olevan hieno ilmakin, pakko varmaan raahautua ulos pojan kanssa, ku eilinen meni vaan sisällä kökkiessä kun oli sadepäivä ja muutenkin ihan väsy.

mmiilia ja hubbis-typy 38+3 (just näillä viikoilla syntyi esikoinen illalla klo 23.23 <3)
 
n11na: :hug:

Jonetta: Oikein Paljon Onnea! :flower: Mie en imetä myöskään. Minulla on rintaleikkaus takana, jonka vuoksi en pysty imettämään. En imettänyt myöskään Milkan aikaan. Esikoisen ja tokan lapsen kohdalla yritin, mutta ei siitä mitään tullut. Maitoa ei vain yksinkertaisesti tullut. Nyt oon huomannut, että on leikkauksen jälkeen näköjään muutamat maitotiehyeet löytäneet toisensa, että jonkin verran tulee maitoa, ku puristaa suihkussa, mutta ei se riitä niin imettämiseen, että kannattaisi.

neitim: Onnea Onnea Onnea! :hug: :flower:

huisi: Tsemiä! :hug:

maijamehi: Oih, Onnea! :hug: :flower: :heart:

--

Pitäisi ruveta tekee viikkosiivous.. Mutta itsellä on ollut jo pari päivää, että haluaa vain olla ja levätä.. Pitää kai sitä ottaa itseä niskasta kiinni..

RD & Pörriäinen 38+1 :heart:
 
Huomenet :wave:

Onnittelut Jonetta ja maijamehi ja neitim!! Oli kyllä hurja kertomus neitim... ei kukaan toivois tuollaista synnyttystä :hug: onneksi rinsessalla oli kaikki hyvin!

Jonetta Tiedän tuon tunteen imetyksestä.. Mulla myös viimeksi tuli synnytyksen jälkeen jotenkin alakuloinen olo, enkä tykännyt jostain syystä ollenkaan imettää. No sitähän ei tietysti kehdannut kellekkään sanoa ja yritin parhaani mukaan, että imetys onnistuis.. Mutta eihän se onnistunut, kun sai myös pullosta maitoa ja siihen tottui.. Tyttö alkoi saamaan hirveitä rintaraivareita ja itse olin niin väsynyt että tajusin onneksi lopettaa touhun siihen. Kyllähän se aina vähän kolahti kun (mm. vanhemmat ihmiset) kauhistelivat sitä kun vauva ei saa rintamaitoa, tulee sit sairauksia sun muita kun ei saa maidossa olevia vasta-aineita.. mutta eipä tuolla meidän likalla ole ollut edes yhtään korvatulehusta vaikka 3 vee kohta täyttää :) Katso sinäkin tilanne ihan oman vointisi mukaan, sehän se tärkeintä on! Jos tuntuu raskaalta eikä vain jostain syystä onnistu, kyllä se pulloruokintakin on vauvalle hyväksi. Kun pitää huolta itsestä niin jaksaa myös huolehtia vauvasta :heart: Mä aion yrittää imetystä, mutta jos ei lähde sujumaan, niin otan pullot käyttöön..

n11nalle iso :hug: minäkään en tuskin koskaan ole ihan tyytyväinen omaan ulkonäkööni :ashamed: aina ois jotain muutettavaa... ja itse myös kaipaan ihan hirveästi huomiota nyt raskausaikana, eikä mies tunnu tajuavan sitä aina!

RD kiitti ohjeesta, minä myös kopsasin sen tuonne talteen, jos joskus kokeilisi :)

Huisilla taitaa olla jo vauva sylissä :heart:

Eipä muuta... jotenki on vähän alakuloinen olo.. Pitää yrittää ulkona vähän pyörähtää, jos olo piristyis. Musta jotenki ihanaa ettei aurinko paista, ulkona viileää ja ihan syksyinen tunnelma :heart: oon ihan syksyihminen!!
 
Synnytyskertomusta, muuta en nyt ehdi kommentoida =)

Eli lauantaina aamusta asti supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti jotkut hieman napakampia kuin toiset. Iltaa kohti kipeytyi ja noin kuudesta asti tulivat melko lailla 6-12 minuutin välein. Koitin käydä nukkumaankin, mutta eihän siitä mitään tullut ja lähdin näytille. Sairaalassa olin noin klo 01.00 ja kätilö katsoi tilannetta kohdunsuulla. Supistukset olivat jo kipeytyneet entisestään ja olinkin tyrmistynyt kun kätilö tokaisi, että tilanne on sama kuin edellisen päivän kontrollikäynnilläni (kahdelle sormelle auki, kaula oli onneksi melkein kokonaan hävinnyt) mutta kyllä ahdisti kun kipeitä supistuksia jo pitempään kärsinyt, eikä tapahtunut juuri mitään. Kätilö laittoi minut saliin, ihan vain sen vuoksi kun kaikki avautumishuoneet oli varattu. Sanoi vielä, että älä kuvittele että synnyttämään pääset vaikka saliin laittaakin ja luultavasti aamulla takaisin kotiin, jos ei nyt mitään ala tapahtua. Melkein heti kun pääsin saliin, supistukset kovenivat ja väli laski muutamaan minuuttiin. Kipu oli jo sietämätön ja soitin kelloa, että kätilö katsoisi tilannetta että voisin saada lääkettä. Olin 4cm auki ja kätilö alkoi valmistella epiä tai spinaalia, päätyi kuitenkin spinaaliin, kun olin edistynyt niin nopeasti. Spinaalia odotellessa jouduin makoilemaan kyljellään ja kivut olivat todellakin sietämättömiä, oksennus lensi ja olo oli kamala. Heti kun sain spinaalin olo oli kuin taivaissa =) ja olin auki 6 cm. Spinaalin vaikutus kesti 45 minuuttia ja silloin olikin aika ponnistaa, eli auki täydet 10 cm. Vauvan pää tuli ekalla ponnistuksella ja sitten piti lopetella ponnistamista. Typy huusi heti kun pää oli pihalla =)
Synnytyksen kesto n. 2h30min. ponnistusvaihe 3 minuuttia. Kokemus oli ihana kivuista huolimatta, onneksi eteni vauhdilla ja lääkkeet auttoivat.
Oli vähän pikainen ja sekava selitys, mutta touhua riittää kotosalla ihan kivasti niin pikaisesti tulin kertomaan.
 
Huomenta!

Isosti onnea taas kaikille vauvan jo saaneille :flower: :flower: ,tsempit vauvaa hakemassa oleville ja voima :hug: kaikille sitä tarvitseville näin loppumetreillä.

Neitim,kuulosti tuo kertomuksesi aika hurjalta :hug: .Onneksi kaikki hyvin.Tuo juuri tällähetkellä yksi niistä omista peloista,että meneekin leikkaukseen.........no,kaikki mitä tulee,otetaan vastaan.Kunpa pääsisi jo tosi toimiin.

Nyt lähden masuasukin kanssa neuvolaan.Hyviä vointeja ja kivaa päivää kaikille :wave:

Nate rv39+4
 
Hurjan paljon onnea vauvoista Jonetta, Maijamehi, Iippanen, Neitim ja jos vielä joku unohtui! :flower: :flower: :flower: =)

Neitim:llä oli kyllä hurja tarina, varmasti ihan kamalaa kun ei tiedä onko vauva kunnossa ja leikkaukseen noin äkkiä joutuu. Onneksi kuitenkin meni sitten kaikki parhain päin! :hug:

N11nalle täältä voimahalaus :hug: Kyllähän sitä rohkaisua ja hiukan ihailuakin kaipaisi raskausaikana ainakin omalta mieheltä, kun kaikenmaailman hormonit vielä kropassa jyllää ja muutenkin on paljon tavallista herkempi olo. Itsellä myös ollut välillä ihan itku kurkussa, kun tuntuu ettei ole tuon miehen silmiin yhtään haluttava enää, vaikka varmaan aika paljon omassa päässä kuitenkin se ongelma. Mä oon myös vähän semmoinen itekseni asioiden vatvoja, etten ihan helposti avaudu edes miehelleni tämmöisistä tunteista, joten ymmärrän sua siinä, että ei tavallaan uskaltaudu tuntemuksistaan kertomaan. Kuitenkin kannattais yrittää ilmaista miehelle, jos tuntuu pahalta ja tosiaan vaikka ihan rautalangasta vääntämällä (suurin osa noista kaksilahkeisista ku tuntuu olevan sen verran putkiaivoista porukkaa, ettei mitkään pienet vihjeet mee välttämättä läpi :whistle: ) sanoa että nyt tuntuu pahalta, lohduta mua! Vaikka tuntuis tosi vaikeelta, niin kannattaa silti vaan avata suunsa, kun se yksin itkeminen loppujen lopuksi vaan pahentaa oloa (kokemusta on!). Jaksamista N11na, muista että sä oot oma upea itsesi, vaikka nyt ei siltä tuntuisikaan! :hug:

Huisille synnytystsempit! =)

Ituhippi ja mylläri 40+1
Taas pettyneenä sai herätä, ettei vieläkään pääse synnyttämään :/
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower:

Täällä kovasti odotellaan omaa vuoroa, mutta ei mulla kyllä mikään stressi ole vaikka toivoisikin että pääsis jo pian.. Koitan ottaa vaan rennosti että jaksan sitte sen synnytyksen.. Kyllä mulla sellanen olo on että vielä tällä viikolla syntyy tää pikkanen, toisaalta voi se mennä sinne 41+5 käynnistykseenkin.. Ken tietää ;)

Tänään taas neuvola, tehdään yliaikaisuuslähete jo valmiiksi.. :ashamed:
..Puhelimeen en oikeen enää ees vastaile, kun kaikki vaan soittaa et joko joko? :kieh: *NIIN ÄRSYTTÄVÄÄ* Joku sanoikin että tuntee itsensä jotenkin epäonnistuneeksi kun mennyt yli lasketun.. Sama täällä :wave: Tiedän kuitenkin ettei pitäisi, eihän se mun vikani ole. Vauva tulee kun on tullakseen.

Kiitos ja anteeksi
Rebeska ja luultavasti Aaron Juhani 40+4 :heart:

 
Onnea vauvautuneille!! Teitä oli taas monta joten yhteisonnittelut!! :flower: :heart:

Rebeska, täällä on niin samat tuntemukset..välillä itkustaa kun tuntuu ettei malta enää odottaa ja koulutkin ehtii alkaa jne..Mutta toisaalta ku ei oo mtn vaivoja niin mikäs tässä ois rauhassa odotella..eipä sitä omin avuin ulostautumaan saa joten on odoteltava kun vauva on kypsä syntymään. Tsempit muillekin eräpäivän ohittaneille, montakohan meitä täällä on?

Suuret :hug: :t kaikille alakuloisille!! :heart:

Tänään ois hyvä päivä vauvan syntyä, minulle synttärilahjaksi :heart: Mutta saakai se äiti toivoa :snotty:

Juups, taidan kohta saada kahvivieraita, vähän piristävät päivää!

Jonnuli ja hertta 40+4

:heart:
 
maijamehille onnittelut :heart: :flower:

Jonnulille synttärionnittelut =) :flower: Ja eihän sitä tiedä vaikka vielä sen toivotun lahjankin sais :whistle: onhan tässä päivää vielä jäljellä :D

ja kiitos kaikille jo vauvautuneille noista synnytyskertomuksista. niitä on niin mukava lueskella tässä kun vielä itse vaan odottaa. :heart: onneksi kaikilla rajuistakin kertomuksista huolimatta sitten lopulta kuitenkin kaikki mennyt hyvin.
 

Yhteistyössä