***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnea kaikille vauvansa saaneille!
Tänään oli synnytystapa-arvio ja koin sielä kauhun hetkiä...Lääkärinä oli aika tuoreen tuntunen täti ja aikansa siinä ultrasi ja tuijotteli tosi kauan ruutua.Sitten ilmotti että haluaa toisen lääkärin kattomaan kun vauva jotenkin hengitti puuskuttaen..oli ihan kamala tunne odotella sitä toista lääkäriä joka sitten totesi onneksi kuitenkin että kaik ok, vauva vaan liikkui niin vilkkaasti että vaikutti jotenkin niihin mittaustuloksiin.Kuitenkin, painoarviota oli nyt rv36+2 3200g ja kohdunkaulaa 2cm, pehmeä ja ulkosuu sormelle auki.Sen verran kovakouraisesti ronkkasi että alkoi tihkuttelemaan verta..tosin nyt onneksi jo vähentynyt.Käyrillä kaikki ok.Sappiarvoja nyt seuraillaan sen kutinan vuoksi. Ihan normaalia synnytystä siis tiedossa.Alkoi kyllä jännittämään kovasti ja ehkä jopa hiukka pelottamaankin..toivottavasti kaikki kuitenkin menisi hyvin.
Tsemppiä kaikille jotka kohta pääsevät tosi toimiin!!
 
Iippaselle onnea tyttösestä :heart: :flower:

nyytti nro 3 onneksi ei sitten kuitenkaan mitään hätää pienellä ollut. :heart:

täällä alamaha taas vihloo, mutta ei sitä oikeen supisteluksikaan voi sanoa. sellaista ärsyttävää vihlontaa, että kävely ja muukin liikkuminen kivuliasta ja vaikeaa. :x

väsyttää ihan vietävästi, vaikka päikkäritkin tuli otettua. Oli katkonainen yö ukkosen takia, kun muksu toisensa jälkeen heräili jyrinään ja siirtyi meidän makkariin nukkumaan, kun niin pelotti. joskos tää yö menis sitte rauhallisemmin, kun ei ainakaan nyt vaikuttais siltä, että se ukkonen täällä päin olisi.
 
siitä mehusta kiitoksia neuvoja antaneille, muista nickkejä ku keskityn moneen asiaan kerralla :whistle:

ollaan kotiuduttu "reissulta"muksut temoo lastenhuonees ja muru laittelee vauvalle omaa huonetta.. kun saatiin ostettua se hoitotaso mis on amme samassa eikä hinta huimaa, 80e :p

katottiin ukon tilipäivää ajatellen jo rattaat ja istuinkin valmiiksi, ajattelin et tämän kans ostetaan uudet ite kun kukaan ei voi suostua auttamaan...
ensimmäiset kysymykset olikin puhelimes et mitä kysyttiin et jouduttiinko jäämään osastole ja sit voivoteltiin et miten mä pärjään lasten kans kotona kun raksukin on töis päivät |O
joo, totesin ärtyisänä vaan et on sitä ennenkin lasten kanssa yksin kotona oltu, ettei ole mikään uusi asia mulle.

ilmeisesti kys henkilö suuttu kun ei vastaa :D kyseessä ukon äiti. no eipä pahemmin kiinnosta kun on kuitenkin mut jo moneen kertaan haukkunu ja puhunu pahaa selän takana. :(

mutta neuvola kuulumiset+lääkäri
36+1 (33+6)
66,1kg (64,9)
turvotus +/- (+/-)
99/63 (110/68)
sf 33 (30)
rt
kohdunsuu on pehmee, ulkosuu auki 1cm, pituus n. 1 cm
pyysin sitten sinne terapiaan pääsyä ja lääkäi lupasi tehdä lähetteen..

että ei se ultra näköjään mitään tiedä :D

seuraava neuvola olis sitten 19.8. täytyy kattoo muutetaanko sitä, ja puhuttiin et katsellaan jos synnytän sitä ennen :D

reissu on päivän ajalta ollu mielenkiintoinen omien ostosten jälkeen haettiin lapset ja mentiin ruokaostoksille, päivä on varmaan ollu rankka kun tuli aikas ankarat supistukset kaupassa :D

äity kotiin menon ajaksi selkäsäryksi, nyt on vähän molempia. juu eipä hätiä.

 
niinhän täälläkin olis normaalisti, mutta menen vähän omalla maulla, joudun kuitenkin nevolaan ajaa yhteen suuntaan yli 50km :)

enkä tykkää kauheasti käydä neuvolassa, entisten huonojen kokemusten takia, joten en mene normi kaavan mukaan
 
tin
iippanen ja edda: paljon onnea rinsessoista! :heart:

mä veikkaan tiinuzille tyttöä :)
hendu: ootpas löytäny kivat vaatteet :) mä yritän kans illalla vielä penkoa ja yhen kesäsen mekon löysinki jo joka ehkä menee päälle.. vielä en oo kokeillu. Varvastossut varmaan kans pakko laittaa :)
äitivaan: suppareita sinnekin!
 
UD mulla oli tollanen esikoisessa, liittyi turvotukseen ja raskauteen.
ja oli juuri tuo hermopinne vai hermokanavan tukos. oli tosi ikävän tuntoinen vaiva viim. 6vko ennen synnytystä.
parantui pian synnytyksen jälkeen ihan parissa päivässä. tosin mulla oli sitten siinä kädessä pari kertaa jännetupin tulehdus vauvan ollessa vielä alle 4kk .. en tiiä vaikuttiko tuo asiaan vai ei..

NOKIKANA Meillä on sama synnäri ja lähes sama la :wave: mulla tänään on vkot 37+4 ja sulla päivää vähemmän.
tämä on tosin kolmas. mutta fbn puolella oon oikeella nimellä ykskäriä voit laittaa jos haluat.

Suppis 37+4
 
Täällä ei kummempia tuntemuksia, kuin edelleen sitä kamalaa lantion vihlontaa kun vaavi työntää päällään alaspäin, menee taas ihan jalat alta välillä. Sit koko päivän tullu säännöllisen epäsäännöllisesti suppareita, tosin ei mitään semmosia että tulis mieleenkään synnytys niistä, eli aikas laimeeta menoa..

Laitoin äsken saunan päälle ja aion ottaa kunnon löylyt, ja sen päätteeksi vielä toista ässää. Vaikka juu, eipä noista varmasti mitään apua mulle ookkaan, mut ompahan ainaki yritetty ja kokeiltu kaikkee :p Tänään oon muuten vaan makoillut sohvalla koko päivän, ku ollut niin tajuton väsy, mut välissä tein semmosen jumpan et tein monta kyykkyä, "hyppyytin" poikaa sillai että otin sen käsistä kiinni ja pompitin sitä ylös päin, ja sit vielä marssia rivakasti :D sen jälkeen sit rupeski tuntumaan taas sitä kamalaa lantion vihlontaa ja tuntuu et vauva on tosi alhaalla. Muuten tosiaan ollut tosi laiska päivä.. ulkona satanut koko päivän, mä oon maannut sohvalla välillä torkahdellen, ja pojulle pyöriny lastenohjelmia melkein koko päivän :ashamed: ei vaan oo kyennyt muuta ku ollu niin älytön väsymys ja muutenki tosi huono olla. Toivottavasti huomenna ois vähän pirteempi päivä.

Keneltäköhän tulee sit seuraavat vauvauutiset? :heart:

mmiilia ja hubbistypy 38+2
 
Äiti vaan :hug: :hug: :hug: :hug: mahdottomasti vain suppareita sinnekin päin, toivotaan että ihan pian ja just olis sun vuoro!

Iippaselle onnittelut pienestä tytöstä - meillä tyttö oli vain hiukan isompi syntyessään, muistan miten pienen pieneltä se muihin nähden näyttikään! :heart:

Tänne ei ihmeitä, suppaili taas kauppareissulla, mutta terkka sanoi aika jännästi noista ei niin kovin kivuliaisita supistuksista: kohtu takaa niillä riittävän hapen saannin vauvalle, mutta muuta ne ei oikeastaan tee, eli vasta todella kovat ja kivuliaat sitten avaa paikkoja. Hmm.. mä luulin että harkkasupparit on vain harkkaa, mutta niilläkin sitten on jokin tarkotus, kai, siis muutakin kuin harjotuttaa ruotoa tulevaan.

Tämä napsku oli kans "kiinnittymässä", eli pää heilui enää vähän kun terkka kokeili. Mut en mä kyllä vielä viikon päästä missään ole, kai tässä pitäis enemmän näitä suppareita yms tulla etukäteen. Mutta hyvä että on siellä missä pitääkin, ei pitäisi olla enää pelkoa että kääntyis perätilaan.

:attn: Miten se menee, että jos on epäkypsät paikat, niin silloinko käynnistys tms ei onnistu? Eli sektio on pakko tehdä? Ja onkohan se yleistä, että määräajassa ruoto ei käynnistyksestä huolimatta vain avaudu? Olis vaan aika hurjaa, jos menis sinne 42+ viikoille, käynnistettäs ja sit vielä kaupan päälle sektiokin....???

mutta juu, nyt nappaan kunnon särkylääkkeen naamariin ja toivon, että ens yönä saisin nukuttua kuin tukki. Tulis nimittäin tarpeeseen, alkaa olemaan noita-akan elkeitä jo mun käytöksessä täällä...

runttis ja sytkylä 38+1
 
Suurensuuret onnittelut Edda ja iippanen!!

Täällä on edelleenkin samanlaiset odotukset menossa. Hohhoijaa, vois kyllä kohta jo tulla jotain merkkejä, että sais vauvan jo syliin. Nyt pitäisi tänään illalla vielä vähän siivoilla täällä kotona, kun tavarat on hujan hajan.

Nää yliaikapäivät on kyllä raskaita ja tekisi tosiaan mieli mennä jonnekin pimeään kellariin ilman puhelinta. Aina kun se soi ja joku kysyy, että eikö vieläkään mitään, niin alkaa ärsyttää..

Tsemppiä muillekin teille, joilla odottavan aika rupee käymään pitkäksi!!! :heart:

ansuli ja kullanmuru 40+3
 
ONNEA iippana ja edda!!

Täällä ilmeisesti supisteli päikkäreitten aikaan :D en kattonu kelloa, jomotteli kivasti alamahalla... mutta ihan selkeesti oli vähän potkua, kun hoksas millon tuli ja meni. ei ollu pelkkää kovottelua..

Tää mamma sai siivouskohtauksen tänää :D järkänny kämppää päivän mittaan kun ulkonakin vaan satanu.. kaappeja taas järkänny ja ukko ei taas varmaan löydä mitään :LOL: Sitten silitin harsoja ja pyyhkeitä reilun tunnin, kävin sen jälkeen pesemässä saunan ja kylppärin ja sit vielä saunottiin koko perheen voimin :D

Nyt iltapalaa ja pimu nukkuun ja jos sitä itsekin vääntäytys sitten sänkyä kohden.. ainakin jossain vaiheessa!
 
AnQ
Edda ja Iippanen - TUHANNESTI ONNEA :flower: :heart:

Runttipulla
, mein esikoinen käynnistettiin 42+0 vaikka paikat oli ihan epäkypsät, nappula ei ollut ees laskeutunut. Yhdellä Cytotec-murulla (kohdunsuulle) lähti kuitenkin käyntiin, ekasta supistuksesta meni 4,5 h ja nappula oli ulkona :)

Tänään oli itsellä neuvola ja ensimmäistä kertaa laitettiin nyt turvotuksiin yks plussa. Painoa on tullut 1400 g/vko ja terkka epäili, ettei kukaan saa syötyä tollasia lukemia - no joo, mie ehkä voisin :D Muuten kaikki kunnossa, ärsyttää vaan kun toi terkka vaan vähän läpyttelee mahaa eikä kunnolla kokeile, miten nassikka siellä majailee - RT on kuitenkin, mutta olis kiva tietää onko painunut kuinka alas. No, tuskin tästä ihan heti lähtöä tulee. Tänään on siivottu ja saunottu, tuskin tosin kolmatta ässää pääsee kokeilemaan - mies on niin nihkeä petipuuhiin, että ihan vihaks pistää! |O

AnQ + tyyppi 38+0 POKS :heart:
 
Edda: Lämpimät Onnittelut Koko Perheelle! :flower: :heart:

Tiinuz: Poika :D Kyllä siekii oot niin hoikka.

iippanen: Oikein Paljon Onnea! :flower: :heart:

äitivaan: Oikein Paljon Voimia Sinulle! :hug:

--

Hips hips.. Jospa sitä poika ois tänne tulossa sitten :), kerran niin monet ovat ennustaneet poikaa. Ei tää kyl hirveästi oo viel laskeutunut. Vähän vasta.

RD & Pörriäinen 38+0 (APUAAAA!!! Enää kaksi viikkoa laskettuunaikaan)
 
tin: Itse tykkään Paholaisen Kakusta. Olen sitä synttäreillä tarjonnut ja vienyt synttäreille, vieraat ovat tykänneet kovasti. Ja mikä parasta: Ei tarvitse vatkata ja on erittäin helppo tehdä.

Paholaisen Kakku

Paholaisen kakku

5dl vehnäjauhoja
1tl suolaa
1dl kaakaojauhetta
4dl sokeria
1tl vanilliinisokeria
1tl soodaa
2dl maitoa
2 munaa
150g voisulaa

-Sekoita kuivat aineet keskenään
-Sekoita maito, munat ja voisula keskenään ja lisää ne kuiviin aineisiin. Sekoita vaikka puuhaarukalla.
-Kaada taikina voideltuun kakkuvuokaan ja paista +175 asteessa 50-60minuuttia
 
AnQ ja Copper, kiitos tiedosta =) Taas opin uutta :D Hyvä vaan jos keinot on sitten avata paikkoja tarpeen vaatiessa... nyt tekemään petiä ja jos huomenna jaksais tehdä loput vauvajutut valmiiksi ja siivoilis vähän muutoinkin, niin olis hyvä juttu. Jos siis ei ole särkyjä hampaissa tai muuallakaan...

Öitä mammat! =)
 
Kiitos reseptistä, voisin minkäkin pakkaseen leipoa valmiiksi, ja synttäreille, pidetään esikoisen 7-vee synttärit ja omat 30-vee synttärit tän viikon lauantaina vaikka oikeesti ois vasta viikon päästä.
Täälläkin ollut tänään kaikki S:t käytössä, saas nähä seuraako mitään. Ainakin harkkasuppareita tullut koko illan tiuhaan, vähän väliä maha kovana, eivät vaan oo kipeitä.

Juu, mutta jos menis vielä tuon keittiön siivoamaan iltapalan jäljiltä, öitä vaan ja kovasti supparituulia kaikille niitä toivoville!

-Sandeliini & kolmas toukka 38+3 (huomenna menkkojen mukaan ois 39+0)
 

Yhteistyössä