***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

tin
Onnea paljon kaikille vauvaantuneille, me10:llä hurja kertomus, mutta onneksi kaikki on hyvin! :heart: :hug:

Nettipimennossa ollaan oltu, mökillä pari päivää ja Tampereella vielä pikavisiitillä. Hyvin vain jakso shoppailla koko päivän. Eilen oltiin pojan(2,5vee) kans mustikas ja voi että ku toinen nautti :) Ite en olis jaksanu olla kovin kauaa mut poika halus aina vaan poimia niin kyllä meillä sielä patri tuntia vierähti. Ihana ku on jo paljo syntyneitä :) Omaa vuoroa odotelles, vaikka kovin tuskanen en ookkaa vielä. Loppuviikosta ehkä sitte... La olis vielä häät enkä tiedä mihin kaapuun itteni laitan ;) Jollaki tais olla samaa ongelmaa..

Jestas mikä valitusketju tuo, saa kyllä jättää tommoset omaan arvoonsa :headwall:
Giraffelle :hug: ja voimia koitokseen maijamehille ja huisille. ja tietty muillekki jotka on lähdös nyytin hakuun.

Månsdottir, korvapuusti, runttipulla: Täälä kans yks joka on jo haalinu kaikenmaailman projekteja yms koko ikänsä, mutta nyt oon päättäny että jouluun asti vain ollaan ja nautitaan. Ainut on et oppari pitää käydä esittämäs ja tehdä se loppuun. Tai itse työ on valmis mut posteri ja power point ja jokku lopputunnit siihen kuuluu. Sitte kyselivät jo joulun pyhiksi töihinki mutta saa ny nähdä...

Jonnulille ja neitiKatille soisi jo lähdön! :hug: Mutta kyllä ne kaikki sieltä on pois tullu ;)

Vauvakuulumisia olis kiva lukee jo kotiutuneilta nyyteiltä... alkaako olla jo kamala ristiäishärdelli yms jollain edessä? Tuntuu niin kaukaselta ajatukselta itelle...

Oon suunnitellu leipovani pakkasen täyteen vauvavieraita varten loppuviikosta/ alkuviikosta. Olisko kellää mitää hyvää kuivakakkuohjetta, semmosta joka olis helppo tehdä ja helppo tarjota pakkasesta ja ei olis liian kuivaa. Muitaki hyviä pakastinleivonnaisohjeita otetaan vastaan :)
Nyt meen jatkaan mustikkapiirakoilla
:wave: :wave:

Tin ja Lyly 38+3
 
Jaaha, piti sit nähdä tää POKSAHDUSKIN eli 40+0 :p

Neuvolassakin käyty sen kunniaksi, vauvan pää niin syvällä, ettei terkka meinannut millään saada näppituntumaa. Sinänsä hyvä merkki, suunta ulospäin ennen pitkää. Tosin jos äitiinsä tulee, niin vielä jumittaa monta päivää. :/ Alkaa tosiaan olla malttamaton olo, haluaisin jo vauvan syliin! Ja pelottaa sekin, että jos ehtii kauheen isoksi kasvaa tässä vielä loppuvaiheessa. Mä en kestä jos tätä piinaavaa odotusta jatkuu vielä pari viikkoa :headwall:

Muuten oli kaikki arvot ihan ok, mutta pissassa proteiinit plussan verran koholla, tosin eipä tuo terkka siitä ollut moksiskaan, kun ei kuitenkaan RR-arvot ole mitenkään erityisen korkeat.

En muista toivottelinko jo uudet tervetulleeksi, jos en niin nyt sitten :wave:
Giraffelle ja muillekin sitä tarvitseville :hug:
Huisille tsempit, hyvä että sait eräpäivän! Ja Maijamehille voimia, jos oot jo synnyttämässä!

Ei jaksa nyt enempää, meen vielä tekee tässä epätoivossani vähä vattuteetä, vaikka alkaa jo epäilyttää sekin, et tuskin siitäkään mitään apua on. Katotaan vaan nii oon yhtenä kappaleena vielä 2 viikonki päästä! :| Sori, meni vähä valivali-osastoksi tää...

Ituhippi ja liianki hyvin mahassa viihtyvä tirppu 40+0

muoks, sen verran pitää lisätä ku ootte noista kenkäongelmista puhunu, nii mulle ei oo tosi piiiitkiin aikoihin enää menny muut ku tommoset varvassandaalit jalkaan. Eli tilaisuus mikä hyvänsä, meikä painaa flipflopit läpsyen pallojaloissa... "Mukava" kuulla, että on kohtalotovereita! :hug:
 
tietäskö kukaan tällasesta sanoa..?
Eli mulla on ollu varmaan 1-2 viikon verran puutumista ja turraamista käsissä ja sormissa kyynärpäästä sormiin päin. Etenkin aamulla sormet on ihan turrana (eniten nimetön ja keskari) ja käsiä pitää ravistella. Päivällä vaiva ei oo niin paha. Googlettelemalla löysin että voi olla hermopinne, joka voi tulla raskausaikana :eek: Onko kellään kokemusta tämmöisestä??
 
Sartsa83
RD poikaa veikkaa kyllä tääkin! Koska meitsillä on ihan samanmoinen masunen.. :) Laskeutunukin maha on siellä jo aikalailla. :)

Hirmuiset tsempit oikeasti kaikille joilla on loppu käsillä!!! Täällä oli jollain laskettu ens maanantaina. Itellä on tiistaina, joten kans ootellaan, mahtaako jäbä haluta ulostautuu jo aiemmin vai tahtooko tulla jälkijunassa. ;) Toisaalta toivois että tulis vasta 16.8. tai sen jälkeen koska tällöin pääsis Vammalaan synnyttään koska kuulin että TAYS:ssa se systeemi on ihan perseestä. Hengata nyt jossain käytävällä siihen saakka kun oot 4cm auki ja jos haluisit kivunlievityksenä kokeilla ammetta, niin mies ei pääse sinne mukaan!! Eikä pääse KÄYRÄLLEKÄÄN!!!!!!!!!! :kieh: :headwall: HUOH sanon minä!! Mut kotikonsteja meinaan silti kokeilla.. jos tulee niin sitten mennään kiukkuilee ja kärvitelee Taysiin.. pääasia että saan pojan ulos! :D :heart:

Sartsa ja Pähkis 39+1 :heart:
 
Tsemppausta ja voimia niille, jotka jo yliajalla menee :hug: :hug:

ja tsempit niille kans, jotka jo tositoimissa tai ainakin sinne pääsemässä piakkoin =)

Oon tossa tuon puhelimen kautta enimmäkseen pari päivää lueskellut ja sen kanssa ei paljoo viiti kommentoida, kun on niin hemmetin hidasta touhua. :kieh: mutta hengessä oon täällä mukana ja tulee useesti päivässä käytyy kurkkimassa, että joskos joku ois pääsemässä jo tositoimiin, tai että jos vaikka uusia vauvoja ois syntynyt. :whistle:

Onnitteluja vielä kaikille nyyttinsä jo saaneille :heart: :flower: Jos vaikka on joku jäänyt huomaamatta.

Täällä aamusta supisteli jo ihan mukavasti 8-10 minuutin välein, mutta siitä ne sitte lopahti. :headwall: Alkaa vaan ite olla turhankin malttamaton, vaikka onhan tässä siihen laskettuun aikaankin vielä aikaa. :ashamed:

Katjuska ja sintti 38+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
tietäskö kukaan tällasesta sanoa..?
Eli mulla on ollu varmaan 1-2 viikon verran puutumista ja turraamista käsissä ja sormissa kyynärpäästä sormiin päin. Etenkin aamulla sormet on ihan turrana (eniten nimetön ja keskari) ja käsiä pitää ravistella. Päivällä vaiva ei oo niin paha. Googlettelemalla löysin että voi olla hermopinne, joka voi tulla raskausaikana :eek: Onko kellään kokemusta tämmöisestä??
Mulla on myös samaa vaivaa, mutta oon ajatellut että johtuu vaan tästä turvotuksesta, ja että siksi ei kunnolla veri kierrä? Yölläkin välillä oon herännyt, kun menee ihan turraksi ja tosiaan täytyy ravistella käsiä. Mun piti tänäänki kysyä terkkarilta tuosta, mutta hitto ku aina unohdan! :headwall: Että jos joku tietäisi jotain niin täällä myös asiasta kiinnnostunut!
 
Äitivaan: :hug: Voin vaan kuvitella kuinka pahalta ja turhauttavalta susta tuntuu, kun itse olen liki hermoraunio, vaikka LA vasta sunnuntaina. Voin vaan kuvitella millainen mieliala on sitten kun sekin päivä on ohitettu.

Tsempit muillekin joilla odotus jatkunut jo yli lasketun ja :hug: kaikille ketkä sellaista kokevat juuri nyt tarvitsevansa.

UpsyDaisy: Mullakin on ollut jo monta viikkoa oikean käden keskisormi puutunut ja nyt on myös etusormi. Aamuisin ja levon jälkeen kädet käyttökelvottomat, sillä ne ovat aivan puuduksissa ja sormien nivelet eivät taivu. Ravistelu auttaa. Hermot ilmeisesti pinteessä munkin ranteissani ja turvotus pahentaa puutumista.

Sipsunen & nalle 39+3 :heart:
 
Teinpä sitten eilen illalla vielä toisen hyökkäyksen tonne mun vaatekaapin uumeniin ja kuinka ollakaan löysin sieltä yhen mekon, jonka olin kokonaan unohtanut omistavani. Tai pitäiskö oikeastaan sanoa, että jonka olin unohtanut ostaneeni! Sillä kyseessä tosiaan on mekko, joka ei oo koskaan edes ollu vielä päällä. Tässäkin mekossa on alusmekko-osa hiukkasen tiukanpuoleinen ja olkaimissa vähän taas lyhennettävää, mut niitä pikku korjauksia varten on nyt ompelutaitoinen äiti hälytetty apuun. :)
Ja kenkäongelma ratkaistiin Prisman alennusmyynneistä, josta löysin hieman siistimmät (joskin aika urheilulliset, mut hällä väliä) varvassandaalit. Hintakin oli niin huima kuin 7,45?. :LOL:

Tässä kuvat sekä mekosta (vielä ilman korjauksia) mun päällä ja uusista sandaaleista.



Onneks pääsin lopulta näin helpolla tässä vaatejutussa. Pahin kauhuskenaario kävi jo mielessä, miten mä tuntitolkulla pyörin kaikkia kauppoja läpi löytämättä sopivaa asua. Tai sit, et oisin joutunu törsää omaisuuden johonkin yhteen mekkoon.
Toivottavasti sä Tin myös keksit jotain kivaa päällepantavaa lauantaiksi! :)

Hendu ja herra A 38+0 POKS!!!
 
UD Mulla tosiaan kanssa sormien kanssa ongelmia. Kerroinkin tästä jo kerran aikasemmin. Eli pahimmillaan aina aamulla, sormet niin jäykät ja kipeät, ettei saa käsiä nyrkkiin. Vasen käsi pahempi ja varsinkin peukku ja keskisormi. Joku yö heräsin kans pari kertaa siihen, et rupes sormet jo puutuu. Johtuu vissiin turvotuksesta tää, neuvolassa terkka ei ainakaan ihmeemmin reagoinu ku kerroin ongelmasta.
 
Tuli kuulkaa noista sormikivuista mieleeni, että onko kellään ollut mitään polvitaivekipuilua....? Mulla kun on oikea polvitaive tuottanut kipua ja epämukavaa oloa jo varmaan ainakin kuukauden, mutta en oo asiaa pahemmin pohtinut... Jotenkin nyt vaan se polvitaive on ollut hankalampi. Kipu hankaloittaa ojentamista JA koukistamista, eli esim kyykyssä ei pysty oikein olemaan... Mulla ei oo hajuakaan, mistä vois johtua. :/ Ja tuli vaan mieleeni, että oliskohan jollain ollut jotain vastaavaa joskus tai aavistusta, mitä vois olla...
 
Tiinuz: :wave: Mulla on vasen polvitaive sellainen joka tulee kipeäksi kun seisoessa nojailen esim. seinään tai pidän istuessa esim. toisella tuolilla jalkoja. Ei kyllä liity raskauteen, kun ollut jo vuosia. Luulen polven yliojentuvan jotenkin ja siitä seuraa kipua taipeessa ja polvilumpiossa. Mulla näitä vaivoja näyttää riittävän, kun voin kaikkiin ilmottautua... :ashamed: :LOL:

Sipsunen & nalle 39+3 :heart:
 
Ohhoh, kuinka paljon tänne onkaan tullut tekstiä. Luen myöhemmin, nyt vauva vie huomioni... :heart:

Eli tyttö syntyi su 1.8 rv 39+6 :heart: :heart: :heart: Mitat: 3480g ja 50 cm. Avautumisvaihe meni hurjaa vauhtia, ponnistaminen olikin sitten työn takana aluksi.

Myöhemmin näistäkin lisää. Kaikki hyvin ja vauva on IHANA!!! :heart:
 
Edelleen yhtenä kappaleena. Diabeteshoitaja laitto eilen äitipolille lähetteen, mutta lääkäri oli sitä mieltä että ei tarvi aikasemmin mennä ku vasta ens viikon pe. Sillon on 41+3. Eli nyt vaan ootellaan :headwall:

Marlin ja Justiina 40+1
 
Onnea Edda!!

upsyDaisy: Mulla kans varsinkin oikea käsi särkee ja puutuu välillä ihan seisoessakin. Ja makuulla vaikkei makaiskaan sen päällä niin useinkin. Neuvolassa siitä tänään sanoin niin se on tosiaan ihan normaalia turvotuksen aiheuttamaa eikä se siitä helpota ennen kuin turvotus helpottaa. Mä en pysty juur yhtää nukkuu enää oikeel kyljel, et alkaa nukkuma-asennot olee aika vähissä..
 

Yhteistyössä