***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

yöt on aina jänniä ku aamulla ku tulee lueskelee ni aina joku lähteny synnyttää :heart:
Mä nukuin kans tosi huonosti, ensinäkin heräsin joskus puolenyön jälkeen siihen ku se tv2:n ärsyttävä visa (tai mikä lie) piipittää telkkarissa, potkin sit miehen ylös ku sillä kaukosäädin. Kysyin katotko tätä? kattoo mua suu auki "joo" ja jatkaa unia :headwall:
Sit heräsin yhen jälkeen ku poitsu kampes meiän sänkyyn ku oli käyny pisuvahinko. Sen jälkeen ei sit paljon tarviikaan haaveilla nukkuvansa :/
Tänne on rantautunu yks ärsyttävä uus oire: pyörryttäminen! ihan ku ois kännissä koko aika ku leijailee vaan, varmaan verenpaineet taas matalalla. Huomenna neuvolaan ja perjantaina äitipolin kontrolli..

ja ainiin, mä heräsin tänä aamuna MAHALTEEN! :D kyllä mä välillä makoilen mahalteen mut en mä nukkuu oo pystyny koko kesänä, ilmeisesti masun muoto muuttunu. Tää on kyl muutenki ollu ihme raskaus ku tosiaan kesään asti nukuin aina mahalteen.

pikkumökö 40+0 *poks* :| (neuvolan mukaan 39+5 -et viel oo toivoo ennen laskettua ;) )
 
kiitos kaikille myötätunnosta/halauksista :flower:

tuntuu olo vähän paremmalta kun voi purkaa oloaan edes vähän johonkin... tossakin vaan pääpiirteet, siihen liittyen muita mun elämään tärkeitä ja vaikeita asioita..

jokohan maijamehi läks? kade :whistle:

tääl supisteli eilen illalla sen kl 19- 1.30 välisen ajan ainakin, herätessäkin supisti... ja loppunavettaa kohden supisti joten vähä höllensin otetta...

täs täytyis tunnin päästä lähtee ajeleen neuvolaan (odotan innolla ehtoon supistuksia kun ne tulevat ajon takia..) matkaa neuvolaan yli 50km, huhhei, sit mahd ostoksilla käynti samalla ja hakeen muksut, jonne porista ajaa vielä sen tunnin verran melkein.. ja sieltä kotiin sen pari tuntii... tulee pitkä päivä, katsotaan illemmalla tilannetta ja päivittelen neuvola kuulumisia kun pääsen koneelle asti...ainaki viimeistää 12 aikaan yöllä :D
 
alkaa olla aika tuskasta aikaa.... Onko teillä vauvan liikkeet rauhottunu ennen syntymää? tää ei meinaan tunnu rauhottuvan millään... On alkanut öisin muljaamaan ihan todenteolla. Menee ympäriinsä niin että tunnin välein on mentävä vessaan... Eikä mitään merkkiäkään että tulis ulos, ei kertakaikkiaan mitään. Päivät on tylsiä ja pitkiä kun mies on töissä... ei mitään tekemistä... |O

Kauheeta valitusta... :ashamed: tää ei oo hyvä päivä.

n11na ja Urho 39+5
 
Huomenta. Taas uusi päivä toivoa täynnä...

Maijamehi: Kovasti puhkun supparituulia :whistle: :whistle: ellet sitten ole jo päässyt lähtemään.

Giraffe: :hug:

Täällä tultiin just neuvolasta. Ei mitään ihmeitä. Pissa puhdas, RR seurantaa jatketaan, paino -350g, vauvan sykkeet ja liikkeet hyvät.

Yöllä tuli valvoskeltua ja katseltua ukkosta. Nyt sitten väsyttää, että täytynee heittää pötkölleen tuohon sohvalle. Olo on taas oudon levoton, että saa nähdä tuleeko uni tai maltanko edes pötkötellä aloillani. Syntyisipä tämä pieni jo :xmas:

Pää ei kyllä ollut kiinnittynyt, mutta ei kuulemma välttämättä kiinnitykään kuin juuri ennen synnytyksen alkua. Vatsa on kyllä ollut jo pidemmän aikaa laskeutunut. Välillähän tuo painaa alas kovastikin ja välillä punkaa pyllyä pystysuorassa ylöspäin.

Sipsunen & nalle 39+3 :heart:
 
Hohhoi |O

Minäki venyin sitten ihan liian kauan tuossa telkkarin ääressä eilen ja nyt väsyttää :ashamed: Pakko se on alkaa nyt aamukahvien jälkeen vähän kämppää järkkäämään ja silittään eilen pestyt harsot kaappiin...

Maijamehi tuskin enää on täällä mutta tsempit kuitenki!! :D

Viime yö meni kyllä muuten yllättävän hyvin, nukahtamisen jälkeen en edes käynyt kertaakaan vessassa :eek: eikä mahaakaan ilmeisesti jomotellu, en oo ainakaan herännyt siihen..
 
:wave: Mä tahtoisin olla seuraava! Pahoin pelkään etten kyllä ole :kieh:
Mies on ihan vakuuttunut, että tämä syntyy sunnuntaina kun silloin on 40+0. Maanantaina olisi seuraava neuvola ja jos sen joudun vielä käyttämään, toivon todella etten enää ensi viikon perjantaina ole menossa. Siitä eteenpäin ei olekaan enää aikoja valmiiksi sovittu.

Sipsunen & nalle 39+3 :heart:
 
giraffe: Voimia! :hug: Suku on pahin..

maijamehi taitaa olla vauvan hakureissulla :heart:

--

Itsekin voisin haluta lähteä jo synnyttämään. Ja olen kyllä iloinen, ettei isäntä lähde mukaan. Saan olla ihan rauhassa.. Ja ei toisaalta ole mikään kiire takas edes kotiokaan.

Niin tylsä olo ku voi vaan olla..

Pitäisi kai tästä ruveta jotain tekemäänkin, mutta ei kiinnosta..

RD & Pörriäinen 38+0 :heart:
 
Huomenta!
Täälläkin yöllä oli kipeitä suppareita, huom paljon kipeempiä kuin ennen on ollu.. Olin varma et tulee lähtö mut ei vieläkään.. :/ No ei se mitään, otan rennosti tänäänkin. Täytyy koittaa muistaa nyt nauttia tästä yksinolosta, kun kohta sitä ei sitten enää ole!

Rebeska ja Juhani 40+3 :heart:
 
täällä ollaan yhtenä kappaleena. Huomenna aamulla sairaalaan sisään ja leikataan. Huomenna nyytti sylissä viimeistään iltapäivällä. Tsemejä kaikille. Tää lähtee nyt syömään kaikkea roskaruokaa, kun tietää ettei moneen päivään saa kunnon ruokaa. Keittoa tiedossa monen monta päivää . =) nyt nautitaan sitten tämä päivä kolmestaan perheen kesken ... Syynä leikkaukseen oli siis : hyvin epäkypsä tilanne kohdunsuulla... Huisi ja pikkuinen 39+1
 
Ihanaa jos Maijamehi on tositoimissa jo, kyllä ois munki vuoro jo lähtee..hmph..

Huisille onnea vauvanhakuun huomiselle, ihanaa!!

Ei jaksais näitä ylipäiviä..mieli ihan maassa ja mietityttää että miksi tämä viipyy ku muut on syntynee ennen laskettua..tahtos jo niin vauvan syliin ja ihasteltavaksi! Tuntuu ettei viiti pihalle taikka kauppaan ku kaikki ihmettelee että vieläkö se on yhtenä kappaleena |O tulee epäonnistunu olo..ei voi mtn..ootellaan edelleen..tympäsee vaan ku koulun alku lähestyy ja minä vielä kotona..ei taida ehtiä lapsia kouluun saatteleen, sniiff.. :'(

Sadepäivä=pirttipäivä..kökköä!

jonnuli ja hertta 40+3
 
Tiqustiina kiva kuulla koska kaikki on vaan hokenu että kyllä sen sit huomaat kun se lapsi siellä masussa rauhottuu.

No mitäpä siihen sitten sanomaan.
Oon kyllä huomannu että ne joilla ei ole lapsia ja jotka eivät ole edes raskaana ovat kovimpia neuvomaan/tuomitsemaan :D Pitkään oon ollu niitä kohtaan jo tolla aha asenteella... ei jaksa kiinnostaa... tässä vaiheessa ainakaan...
aamulla ku herää ni toivois jo että olis ilta et pääsis nukkumaan... mukavaa kuluttaa aikaa... Varsinkin kun meillä ei ole edes omaa asuntoa tällä hetkellä vaan asutaan mun äidin luona marraskuun alkuun jolloin päästään unelma kotiimme asumaan... eli ei oo ees mitään kodin järjestely tekemistä..... että voi olla tylsää... toivottavasti muilla on parempi päivä =)
 
Eilen illalla taas supisteli lupaavasti mutta kuinka ollakkaan enään ei mitään :headwall: Tylsistyn kohta kuoliaaksi tämän odottamisen kanssa. Perjantaina sentäs aika äitipolille, jos vaikka sais sitten eräpäivän tälle odotukselle. Luulen että käynnistävät aika nopeasti lasketunajan jälkeen jos mitään ei sitä ennen tapahdu.

Huisi Tsemppiä huomiseen!!

jonna ja pikkuveli 38+2
 
HUISIlle tsemppiä huomiselle!!

GIRAFFEko mehustuksesta kyseli. mä keitin tänä vuonna ihan kattilassa. vettä + marjoja, siivilöin, keitin mehut + lisäsin sokeria ja säilöntäainetta. muuta mehua kun omaa en juo joten nyt nautin taas kun sitä on :)

ON vointi hyvä. ei erikoista. just jaksoin lenkillä käydä ja puutöitä olis vielä pihassa tiedossa... eka uimaan lasten kanssa.

korvapuusti 37+5
 
MÅNSDOTTIR mun mies harrasti esikoisen aikoihin 3 x viikossa + viikonloput. urheili seurassa siis. toisen lapsen synnyttyä tajusi ettei ehdi töitä + lapsia + harrastaa niin paljon joten vähensi kertoja muutamaan / kerran viikossa. nyt kun kolmas lapsi tulossa on alkanu puhuu että taas alkaisi harrastaa samaa lajia useamman kerran viikossa. hm... mä oon tosi huono ottamaan omaa aikaa mutta lenkille pystyn nyt lähtee iltaisin kun lapset nukkumassa ja mies kotona. tosin kun toinen lapsi oli vauva eikä nukkunu niin ekana vuotena en lähteny kertaakaan mihin yksinäni harrastaa. lähinnä tota liikuntaa siis haluaisin harrastaa. eikä omia menoja muutenkaan kun imetin. nyt oon henkisesti valmistautunu että eka vuosi uuden vauvan kanssa menee samalla tavalla ja että mä vuoden päästä taas pääsen lenkille jne. toisaalta 3 kanssa omaa aikaa ei enää välttämättä ole joten jotenkin asiat vaan sovitettava että molemmat joskus pääsee jonnekin. pitää vaan elää sen mukaan että lapset nyt kerran pieniä ja harrastaa ehtii myöhemminkin. ainakin yritän vakuutella näin itselleni :)

korvapuusti 37+5
 
Ja taas supisteli yön. Neljältä heräsin ja tunnin ajan 10 minuutin välein suppasi tiukastikin, ja siitä eteenpäin aina aamukymmeneen asti harventuen, muutaman kerran tunnissa. Mutta sitten laantui. Mitenköhän tämä tästä etenee?

venda 39+2
 
Tiqustiina
n11na oota vaan kun vauva syntyy sitten niitä neuvoja alkaakin satelemaan :D
mua niin huvitti kun oma äitee alko jo heti synnärillä mulle neuvoo miten vauvaa pidetään vaikka sillä on itsellään kaksi lasta eli minä ja sisko ja vauva ajasta jo kuitenkin 15vuotta aikaa :p mutta nuo vanhemmat on sellaisia.kai ne pitää sitten meitä lapsiaan niin lapsina tosissaankin vielä että se on vaikea hyväksyy että oma mussukka onkin myös äitee :D
 
venda toivottavasti pääset pian hakemaan vauvaa.... :heart: Jospa ne suppailut siitä tihenis ja voimistuis :D

Työnantaja laitto ihanaa viestä...maksavat mulle kertyneet lomaltapaluu rahat tän kuun palkanmaksun yhteydessä :D :D Ihanaa! Muutenki ollu nyt tiukkaa, ku ei oo rahaa ollu tuhlattavaksi asti.
jos sitä nyt vähän jotaki sais osteltuaki :p

Huomena sitte taas neuvolapäivä ja ens viikolla polille painoarvioon :)

vauvis ja poju 37+2
 

Yhteistyössä