***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Tigu.. hehee.. mulla oli esikoinen että se sonti OIKEASTI housuusan joka tissireissun jälkeen ja .. no se söi 1,5h välein 24h.
ja sanotaan että joka kakkaa ei tartte vaihtaa ... mutta en mä voinut toista sontiinsa jättää ja oli helle kesä vielä ni ois pylly auennu.

MUUTEN JOS JOLLAKIN ON VAUVALLA VAIVAA ETTÄ PYLLY ÄRTYY .. NIIN OIKEASTI SINKKIVOITEET AUTTAA.
mutta suosin aina noita weledan juttuja en natusania kun meillä ainakin pojilla on iho ärtynyt niistä natusanin pyllyvoiteista ja talkeista.
apteekista saa rasvatalkkia se on hyvä..

Tiqustiina
Suppis76 Joo ei kyllä pysty antaa olee sonnat housuissa. Tulee heti huono äiti fiilis vaikka järkihän sen sanoo että jos sitä koko ajan tulee niin ei vaihtais ihan heti vaan odottelis ees hetken.Nimittäin käynyt nyt monta kertaa niin että kun olen saanut uuden vaipan alle eikä olla edes hoitopöydältä päästy pois niin rutistaa jo uudet ja taas vaihtuu... :D

Heissan! :wave:

Huisille onnea huomiseen koetukseen! :D

Onnea sintyli ja lamminsydan :heart:

Ja tervetuloa mpv :flower:

Sandeliinilla ihana masu :heart: Minäkin innostuin laittamaan masukuvaa, viimeisestä onkin jo aikaa....

Tässäpä se komeilee, viikot 38+2 :D

Äippäpolilla kävin

Lapsivesimäärä eli AFI oli muutama viikko sitten 20 ja nyt se oli 27 :eek: eli lisääntynyt on... Eipä tuo mitään hirveästi sanonut, erikoislääkäriä hätisteli ja kontrolli vielä ens viikolla. Kovasti kyseli onhan rakenteet tarkistettu rakenneultrassa ja mua alko hieman jo epäilyttää että onhan vauvalla kaikki hyvin. Vauva oli kuitenkin tosi virkee ja hyvin voi... Tuumas vaan ettei ainakaan kovin paljon yli ajan.. Painoarvio oli 3,7 kiloa. Ens viikolla tosiaan kontrolli ja sanoi että soittaa aiemmin jos kovin tukalaa on olla tämän ison mahan kanssa.. Ja onhan se kyllä välillä :whistle: Jospa sitä sais jonku eräpäivän sit ens viikolla.... :) Jos ei sen aiemmin päätä tulla maailmaan...

Copper ja pirpana

MUOKS.. sen verran valitusta että onpas ollut taas nivunen kipeenä tänään :headwall: :D

Lämminsydän Onnea pikkuprinsessasta! :flower:

Ja siis EI-OO-TODELLISTA!!! :headwall: :headwall: :headwall:
Mä sit kävin siellä vaatekaapilla ja kumpikaan niistä asuista, joita olin mielessäni ajatellu sinne häihin, ei mahtunu mun päälle! |O
Toinen, sellanen juhlatunika, olis päälikankaan myötä muuten menny, mut sit se alusmekko-osa olikin sellanen vartalonmyötäsempi. AAARRRGGGHHH!!!!!
Juu ja tosiaan ne kengät... Meikäläinen on tällanen kenkäholisti ja kenkiä tosiaan löytyy varmaan reippaat 50 paria. Niin, ei niin mitkään muut mahdu jalkaan ku ne s****nan crocsit. |O :headwall:

Mun vaihtoehdot on sit vissiin
a) lähteä vielä tässä ennen lauantaita kiertelemään kauppoja ettien uutta asua ja kenkiä TAI
b) ruveta tosissaan erittäin pikaisesti häätämään tää pikkuherra täältä masusta ulos, jotta joku vanhoista asuista ja kengistä mahtuu lauantaina päälle.

Vaihtoehto b taitaa kuitenkin olla niiiiiin epätodennäköinen näillä mun olemattomilla synnytysoireilla, että ainoaksi varteenotettavaksi vaihtoehdoksi jää siis vaihtoehto a.

Sori tää mun kauhea vuodatus, mut nyt jos koskaan tunnen itteni sellaseksi sotanorsuksi ettei todellista!!! |O

Hendu79 :hug: etköhän sä jotain keksi niihin häihin:)

Copper, mulla oli vissiin lapsivettä ihan normisti tai jotain. Painoarvio oli 38+5 niin tuo 3,7kg. Eikä mulle katsottu uutta aikaa, vaikka itseni aika norsuks tunnenkin:( Kunpa tää pieni ymmärtäis pian syntyä, kun alkaa olee aika tukalat noi yöt. En pääse kunnolla kääntymään. Mut toivotaan et sä saisit jonkun eräpäivän:)

Onnea vauvan saanneille. :heart: :flower:

Täällä taas supistelut lakannut.....koko päivän tullut jonkun verran kipeitä. Olin eka kävelylenkillä ja sitten vielä pyöräilin 9,5km yhteensä. Mutta nyt ei mitään noitten jälkeen. :kieh: :headwall: Rupiaa oleen vi....nu olo. Tästä nimittäin näköjään tulee taas maratooni supistuksia, ennen synnytystä. Nyt sunnuntaista supistellu enemmän tai vähemmän. Toiveekkaana vaan aina orottaa, että tää olis nyt sitä että pääsis lähteen. Mutta mitä turhaa.... :headwall:
Että tälläinen olo tila itellä täällä. :D
Jotain positiivista yrittää ettiä niin onneksi saa ainakin vielä nukuttua.

Elli Ja Öttis 38+2

Valituspurkaus (ettei lapsille tarvi mouhota, ku asianomainen ei oo vielä paikalla)
viritettiin päivän aikana perheen yhteinen kalenteri nettiin. Isäntä oli sit ehtinyt laittaan sinne jo omia menojaan työhön, opintoihin ja harrastuksiin liittyen.
Kolme kertaa viikossa reenit komeilee listalla + viikonloppusysteemejä niihin liittyen....
Ja just ite kuukaus-pari takaperin mietti jos jättäis vähemmälle ku alottaa työn ohessa opinnot ja työnkuvakin muuttu himpun aikaa vievämmäks.. Ja mä otin sen ajatuksen ilolla ja liki lupauksena vastaan.. Ja varsinkin kun mies ehotti tätä pahnanpohjimmaista ja ilmoitti kuinka haluaa viettää aikaa enempi ku edellisen kanssa ehti..
No, onhan tuo kolme kertaa toissavuotista 5krt/viikossa vähemmän...
Mullahan ei elämää ole. Opintoja, töitä niiden ohella ja koti. Enkä mä olettanut tai suunnitellut, että olis mun vuoro "harrastaa" vauva-arjen ohella, mutta kyllä mä luulin ja toivoin, että täällä olis joku sitä jakamassa..
Ja onhan tietty hyvä, että on harrastuksia, missä voi käydä tuulettumassa..että jaksaa..
Mullakin oli vuonna 2004....
:eek: :kieh: :headwall:
ai hitto nyt valehtelen, kävinhän mammahydrobicissä nelisen kertaa tän kevään aikana

Ja sitten kaiken kukkuraks tehosekotin meni paskaks. Olin tekemässä ittelle herkku(mutta terveellistä )pirtelöö ja eikö PRKL se tiiviste jäänyt sit kai jotenki huonosti sinne väliin ja pirtelö valu ulos ja tiiviste sen joukossa palasina.... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

ja mä lisäsin jo liki täyteen kalenteriin eskarin alkamis- ja loppumispäivän, syyslomaviikon, kaks neuvola-aikaa ja oman syntymäpäivän........... :kieh: :LOL: :headwall: :LOL: :kieh: :eek:

kiitos ja anteeks.
ärrrrh

Hendu - jos se tunika menee päälykankaan puolesta päälle niin onko siihen alupaitaan mahdollista ommella jotku kiilat sivusaumaan? Toisaalta nyt voi aleista saada halvallakin jotain kesätunikaa. Siinä on vaan se ettimisen vaiva..
Oisko sulla jotain kivaa toppia, nehän sinkuun ja jos vaikka jonku pikku boleron hankkisit niin sitähän ainaki vois käyttää myöhemminkin. Alaosa sulla ilmeisesti olikin.

Crocsit ei ehkä kovin juhlavat oo :whistle: Itse en kohta koko popoja halua ees nähä kun niillähän täälläkin mennään :headwall: Oisko jokku mustat nahkasandaalit (tarrasäädöillä ;) ) kuitenkin paremmat juhlaan? Niitä ehkä tulis käytettyä seuraavanakin kesänä. Varpaan kynsiin vaan kirkkaat lakat koristeeksi :D

Toisaalta ei varmaan hirveesti kannata panostaa jospa ootkin häiden aikaan synnärillä ;) Mutta iloista hääjuhlaa. Itse oon yhet ristiäiset käyny urheilusandaaleissa :LOL:

månsdottir :hug: :hug: Meilläkin miehellä alkaa syksyllä treenit (pari kertaa viikossa ja pelit päälle), mutta mä jo sanoin, että joulun alla viimeistään on sitten mun päästävä 3 krt viikossa jumppaan/salille. Ja siitä aion pitää kiinni, näin on sovittu ja miehen menot kans sit joustaa kun mä en muuten kuitenkaan missään ihmeemmin käy. (siis baareissa tai iltamenoja muutenkaan ei ole, kotosalla ollaan tai päivisin käydään jossain mammahommissa)...esikoisen aikaan mies suorastaan patisteli välillä jonnekin, kun ilmeisesti aloin näyttämään mökkihöperölle jo, kun päivät oltiin tytön kanssa kahdestaan.

Mutta noista menoista ja muista jutuista, koita vaan pitää tiukasti kiinni että jaatte niitä tasasesti ja et kotonakin jaatte hommia. Vaikka ainahan ne meinaa enemmän kallistua sen kotonaolevan tehtäviksi....

AI niin, noista kengistä - mulla on itellä yhdet semmoset siistimmät (?) "timantilla koristellut" varvassandaalit, ja niillä olen porskutellu ihmisten ilmoilla, ei haittaa vaikka vähän turvotteleekin kun ei ole mitään rajotteita - kunhan nyt jotenkin jalasta saa pois ja takasin :) Eli varvassandaaleita suosittelen, jos vaan löydät semmoset, ei siis mitään rantasandaaleja... mä ostin nuo pari vuotta sitten brasseista lomareissulta, mutta kaipa niitä täältä kotomaastakin saisi =)

Sartsa83
Tsorppa immeiset etten oo täällä paljon näkyny! Oon noissa parissa omassa pinossa tuolla kirjotellu ja päivitelly niitä. On tässä ollu kyllä muutenkin paljon ohjelmaa, ettei senkää puolesta oo muistan...

Täällä mennään tänään 39+0 eli tasan 1vko laskettuun. Kaikenlaista oireilua on ilmassa.. mm. limatulppa irtos tossa viime torstaina ja suppareita alkanu pikku hiljaa tulemaan.. hitaasti mutta varmasti. ;) Kävelyä oon nyt lisänny ja sillä selvä vaikutuskin. Jumppapallon päällä oon saanu suppareita muutamat aikaseks.. loppu viikosta tarkotus kokeilla kotikonsteja käynnistykseen. ;) Saunomista ja mm. tissien hierontaa. ;) JEP! Kuulin tänään kummitytön äidiltä että kun hieroo tissejä, se erittää jotain o:lla alkavaa hormonia, jolla voi sitten olla käynnistävä vaikutus synnytystä ajatellen. Lääkäri oli hälle näin kertonut, kun oli käynyt nyt niskapoimu-ultrassa kolmannesta lapsestaan. :)

Suuren suuret onnittelut jo vauvansa saaneille!!!! :flower: :flower: :flower:

Ja tsempitykset niille jotka on jo aivan lopussa jännäilemässä koska alkaa ulostautumaan. :)

Sartsa ja Pähkis 39+0 :heart:

Maijamehi Toivottavasti siellä pieni ymmärtäis jo syntyä! Täälläki yöt melkosta tuskaa, maha ihan tositosi kipee, kovana supistuksista ja vessaan hankala päästä.. Selällään ei voi enää nukkua yhtään joten kyljeltä toiselle väännetään koko yö....

Ja näin mennään laidasta laitaan..
Kiitti haleista ja sanoista (ja siitä, että tää paikka on olemassa)
Mies tuli kotiin (reeneistä ) ja vaihdettiin päivän kuulumisia ja sit se kysy, että olinko laittanut kalenteriin mitään, ku ei nähny... :eek: No mähän aloin itkeen, että laitoin mä jotain eskarijuttuja
ja samassa se keskeytti mut, että ei hän sitä määrää tuu todellakaan reenaamaan ja oli miettinyt olisko pitänyt laittaa mulle viestiä erikseenkin siitä päivällä. Oli sijoittanut ne paikoilleen ja se systeemi kopioi sen joka viikolle..
:'( :flower: :hug: :D
Eli onneks en hirveesti ehtinyt hutkimaan ennenku ehdin tutkimaan... :saint:
Ja onneks sain puhistua alkukiukun ulos, etten teilannut toista samantien.. :whistle:

Runttipulla/oma aika: puhut niin totta!! Mä oon vaan (ainakin ollu )niin huono "täsmäaikaharrastamaan", mutta esim uimahalliin tai ihan itte lenkille. kuulostaa luksukselta..
Toivon tosin että ollaan Iivarin kans hyvät tissibuddyt pitkään, mutta jos pikkasen pääsis ja myöhemmin sit enempi.

Hendu Mun tuli kans mieleen jotkut varvastossut/sandaalit. Mä oon kulkenut kans vallan crocseissa ja on mulla yhet mokkasliparit, mutta ei niilläkään juhliin mentäis.....Meillä olis häät 14.päivä ja jos ei sopivasti oo synnärillä, niin sama ongelma edessä

Paljon Onnea kaikille jo vauvan saaneille :flower:

Täällä jännitetään huomista käynnistysharkintaa, vaikka en uskokaan ennen kuin näen (tai koen) :D Ainoa huoli ja murhe on vaan se, että kaikki mitä suunnittelin tekeväni ennen vauvan syntymää ei todellakaan ole valmista, joten silittämään ja vauvan vaatteita laittamaan...

Tsemppiä kaikille joiden odottavan aika alkaa olla jo liian pitkä =)

Theresia ja kyytiläinen 38+

Yhteistyössä