***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Jonnulille synttäri onnittelut täältäkin :flower:

Mua jurppii, nyppii, ketuttaa, ihan kaikki :kieh:
Aamulla olin vielä hyvällä tuulella, mutta jotenkin tossa kauppa reissulla iski tajuton ketutus päälle. Mua alko ottamaan päähän se kun aika tuntuu matelevan ja päivän ainoat ohjelmat liittyy tällä hetkellä kotitöihin.

Mulla kun ei ole mun rakkainta harrastustakaan, eli akvaariota nyt. Muutto oli niin pitkä ja hankala, että luovuin siitä. Uusi allas on sovittu hankittavaksi sitten kun vauva on syntynyt ja arki uusine rutiineineen lähtenyt pyörimään. Olisi vaan mukavaa kun olisi mielekästä puuhailtavaa, niin saisi ajatuksetkin muualle tästä odottelusta.

Juu, tiedän valittavani turhasta, mutta minkäs teet kun armoton ketutus iskee. Viime viikolla näin ystäviä, mies on täysillä mukana odotuksessa jne. Että sen puoleen mulla on kaikki ihan hyvin kuitenkin.

Ehkä tämä on taas vaan tällainen turhautumiskohtaus. Mun kaikki supistukset, ne harkkaritkin, on vaan kadonneet kokonaan. Tavallaanhan se on kiva kun olo on mainio, mutta....

Nyt laittamaan lounasta ja paikat kuntoon. Sitten lohdutan itseäni irtokarkeilla, joita tarttui kaupasta matkaan ja alan odottelemaan sähkömiestä, jonka pitäisi tulla iltapäivästä katsomaan meidän olkkarin pistorasioita. Sittenhän onkin jo taas ilta ja mies tuleekin kotiin. Lähdetään taas yhdessä pitkälle kävelylle, vaikka eipä sieltä eilenkään niitä kadonneita suppareita löytynyt.

Anteeksi tämä turha valitus.

Sipsunen & nalle 39+4 :heart:
 
Paljon onnea taas uusista vauvoista!! :flower:

Voi vaan kuvitella mitä neitim:llä liikkunut päässä tuolla hetkellä kun ei yhtään tiedä onko vauvalla kaikki kunnossa. Onneks kuitenkin vauva voi hyvin ja pikaista paranemista leikkauksesta!

Täällä käyty TYKS:sissä synnytystapa-arviossa.. Eipä ne siel pal muuta tehny ku otti käyrää 130-145 välil oli sykkeet koko ajan. Sit kattoivat pikasesti kohdunsuun tilanteen joka olikin taas viikossa kypsynyt ihan hyvin. On jo sormelle auki ja pehmeä. Ja sen pari senttiä kohdunkaulaa jäljellä. Ja ilmeisesti pitäis vauvan mahtua alakautta tulemaan, mut 4D ultrassa jo sanokin et on tilava lantio et yllätyksenä se oiskin tullut jos jotain ois ollu et vauva ei mahdu tulemaan.
Painoarvioks sai nyt 3.4kg et sen mukaan 400g ois viikos tullu.. Toivottavasti ei sentäs. :O Sano kyl et noi arviot aina heittää et hän sanois et sellanen 3.2kg täl hetkel pitää varmaan paikkaansa..

Käynnistykselle ei onneks oo tarvetta niinkuin itse epäilinkin vaikka neuvolatäti olikin sitä mieltä et saisivat jo käynnistää. Mut kuten arvelin niin kun vauva voi hyvin ja mulla ei kuitenkaan sitä raskausmyrkytystä ole niin ei sitä pelkän turvotuksen ja päänsäryn takia käynnistetä. Oudolta se munkin korvaan kuulosti.

Seuraavan ajan sain 17.8 eli puolentoista viikon päähän, mutta positiivista oli et lääkäri sanoi et paljon mahdollista et vauva on ulkona siihen mennessä. :D Et hän epäilee kovasti et sitä aikaa ei tarvi käyttää. :D :D Kun kohdunsuu oli kypsynyt nyt jo viikossa tosi paljon taas niin synnytys voi alkaa koska vaan.. Vähän jo jännittääkin kun siihen en oo osannu viel valmistautua et se synnytys viel ihan itekseen käynnistyis.. huih.. :) Mut sen verran iso poika alkaa jo olemaan et hyvä ois jos vaikka ens viikolla kun vauva on jo täysaikainen niin synnytys alkais. :)

rv 36+3
 
Jonnulille hyvää syntymäpäivää ja tiiä vaikka tulis pikkunen lahjakin..päivä onvielä nuori ;)

Maijamehi ja Jonetta
: onnea omista pikkuisista :flower: :heart: :flower:

Jonetalle
vielä :hug: imetyspohdinnoissa. Sitä pidetään niin usein itsestäänselvyytenä, vaikkei niin ole

Synnytyskertomuksista isot kiitokset. Tippa linssissä ja välillä niskavillat pystyssä niitä lukee ja eläytyy.

Sipsunen ~~~ auringonsäteitä sinne.
p.s. meillä olis jouten oleva allas kaappeineen. Esikoisen kiinnostus lopahti ;)


Kävin parturissa aamulla ja nyt on sit valmiina olemaan kuvauksellinen.... :LOL: :LOL: :LOL:
Naama irvessä ja punasena, mutta tukka hyvin kaikki hyvin :D
(katotaan niin se on juuri sinä päivänä ja sillä hetkellä, rasvanen, paskanen, kampaamaton yms jne)

Månsku ja Iivari 37+5
 
Onnittelut taas uusille vauvaantuneille! Ei pysy perässä nimimerkkien kans :saint:

Täällä valvottu klo. 24-05 kun supisteli kipeesti 5-10 minuutin välein. Supparit vaan kesti liian vähän aikaa, n. puoli minuuttia. Mutta kaitpa ne jotain sai aikaan, hope so :kieh:

-Sande & kolmas toukka 39+0 (38+4)
 
Voiko limatulppa olla ihan sellast rusehtavaa?? Kävin vessas ja pyyhkies tuli aika paljon sellast ihan ruskeet limaa.. Ja todellakin ruskeeta, ei mitää veristä.. Vai onkohan se jotain vuotoa vaan tosta alapäätutkimuksesta.. hmm....
 
Onnea uusille vauvaantuneille! :heart: :flower: Laitan näin tulee ainakin kaikkia onniteltua. Kun en muista ketä kaikkia aamulla jo onnittelin. :)

Jonnuli onnea paljon!! :flower:

Neuvolassa käyty ja se vauhkoaminen paineista. :headwall: 33 viikolta on suunnilleen pysyny samana, eli alapaine n. 95 ja oireita ei oo mitään uusia tullut. Terkka soittelee, puolenne tunnin päästä sinne äitipolille, etteikö ne ennemmin halua mua nährä kuin 40+5 viikolla vasta. Sain pissa tikut kotia ja verenpaine mittarin. Kuinka usein te jotka mittaatte kotona RR otatte niitä arvoja? sitten sain vielä liikelasku kaavekkeen. :kieh: Ei voi uskoa ilman sitä, että vauva liikkuu hyvin.
Onhan se hyvä, kun huoleditaan, mutta tuo terkka saa mut paniikkiin melkein. :kieh:

Mulla oli kans silloin alkukesästä mieli jonkun verran maassa, onneksi meni itellään ohi. Nuorempana oo sairastanut masennuksen....tapahtu liikaa liian pienessä ajassa. 2 läheistä kuoli ½ vuoden sisällä ja sitten oma äiti sairastui pahaan masenukseen. ym.... Nyt onneksi elämä hymyilee kaikille meille jotka silloin kärsivät. :heart:

Elli Ja Öttis 38+4
 
Moi:)

Tää on taustaillu pitkään, mutta käyny lueskelemassa tekstejä lähes päivittäin. Erityisesti halusin tulla kommentoimaan äitivaan:lle, että samassa tilanteessa ollaan ja aivan yhtä kypsänä koko odotukseen. Meillä oli laskettuaikakin samana päivänä, eikä täälläkään oo edes mitään merkkiä siitä, et poitsu ois tulossa pihalle. Hermot on menny jo ihan totaalisesti ja sitä tuntee itsensä maailman surkeimmaksi epäonnistujaksi, kun ei yhtä lasta saa ajoissa pihalle, etenkin kun koko suku sitä niin kovasti odottaa ja puhelimet pirisee päivittäin. Ens viikolla äippäpolille ihmettelemään tilannetta, mutta kyllä voi pientä ihmistä sitten ottaa pattiin. Kaiken lisäksi koko raskausajan mulle on hoettu, että kun on näin ja noin pieni poika tulossa, että hyvä jos kolme kiloa painaa syntyessään niin viime viikolla kätilö totes käsikopelolla, että kyllä ainakin nelikilonen mahassa majailee :headwall:. Siis apua ja siellä se vaan jatkaa mukavasti kasvamistaan :/ Ei mitään toivoakaan, että vois millään nauttia tästä loppuajasta, kun pelottaa niin älyttömästi.

Onnea valtavasti vauvautuneille :flower: ja paljon tsemppiä muille odotustilassa oleville :)
 
Elli Etikka: Mulla on ollut RR seuranta jostain rv 15 lähtien. Olen mitannut paineet yleensä aamulla heti herättyäni ( kaksi mittausta ). Nyt loppuraskaudessa tuo meidän yli epävarma sijaisterkka halusi, että mittaisin myös illemmalla toisen kerran. En kyllä ole mittaillut toistamiseen saman päivän aikana, jos aamun lukemat ovat olleet "hyvät". Mielestäni turhaa vouhkaamista, eivät ne Jorvissakaan kehottaneet useampaan mittaukseen päivän aikana. Lisää vain stressiä sellainen kyttääminen.

Sipsunen & nalle 39+4 :heart:
 
Elli Etikka: mulla tuo rr seuranta on ollut jo kuukausia, oikeestaan alusta asti. Alkuun saatto olla että mittasin parikertaa viikossa, sitten parin päivän välein ja nyt oo mittaillu n. 1xpvä taikka voinnin/arvojen mukaan. Pissan oon kattonnu toisinaan, mutta mulla onkin nyt otettu se vuorokausikeräys 1xvko. Ei kannata hermostua nuista, mulla viimeks oli prot jo ++ mutta rr ei ollut noussu lisää ja vauva liikkuu niin seuranta vaan jatkuu.

Tänään kävin tosiaan taas käyrässä ja kaikki ok. Seuraava kontrolli lauantaina.. onneks tää on kohta ohi.. käynnistykseen vielä 4 yötä. Toivon kyllä edelleen että lähtis syntyyn jo ennen sitä :whistle:
 
iippanen: Oikein Paljon Onnea vielä kerran! :hug: :flower: Siullahan on ollut nopea synnytys! Olisipa minullakin.

copper: Kannattaa kokeilla. Mie oon tykännyt kyllä. On älyttömän hyvää! :p

jonnuli: Oikein Aurinkoiset synttärionnittelut! :flower:

månsdottir: Missäpäin olis allas kaappeineen vapaana? :whistle:

--

Sain otettua itseäni niskasta kiinni ja tehtyä viikkosiivouksen. Mutta itsellä on helkutin tylsää. Tekis mieli tehdä jotain, mutta mitä.. Ja jos sitten keksisikin jotain tekemistä, ni sitten on, ettei jaksakaan/viitsi ruveta tekemään. Tylsää.

Tänään tulee anoppi käymään ja on meillä yökylässä, ku asuu pieksämäellä. Saa hampaita pureskella, etten pahasti sano toiselle, kun se on hieman hössöttävä ihminen.. Ja stressaaja.

Mutta nyt katsomaan mitä tekis.

 
Kiitos haleista ja tsempeistä... tänään on kyllä paljon parempi päivä ku eilen vaikka vieläkin väsyttää ihan julmetusti.

Huomenna on pääpäivä eikä vieläkään mitään! Mihinkään ei satu ja mä olen ihan loisto kunnossa! Yhtäkään supista ei ole vielä edes tullu!! ei auta sss eikä lenkkeilly ei vaan tuu supistuksia... paukkuukokan tää poika oikein kunnolla yli! sais tulla jo!

n11na ja Urho 39+6
 
voi moro mikä neuvola käynti, ei niiiiiiin mitään erikoista!
Ja ihan outo täti, ihme saapas -se ei ollenkaan voinu käsittää minkä takia mulla on kontrolli äitipolille -ois varmaan perunu sen jos ois voinu. Sit se ensin kysy et mitä ne sano viimeks kohdunsuun tilanteesta -sanoin et pehmeä, 2cm auki ja 2cm kanavaa -sit se vähän ajan päästä sanoo et on se kohdunsuu jo varmaan ainaki pehmentyny jos supistuksia kerta tulee suht paljon.. no on kai jos se oli sitä jo 3viikkoo sit. Sydänääniä ei löytäny, mun piti näyttää miten löytää. sit se kysy et ultralla vissiin katottu et vauva on rt:ssä ni ei hän viiti alkaa painelee mahaa. ja se oma neuvolatäti halus seurata mun hb:tä joka kerta ku heinäkuun aikana ollu 100-110, toi vaan kommentoi et ei viiti sitä nyt ottaa ku ollu noin hyvä... ok.. onneks toi oli vaan tän kerran!! mut voi tyttö raukkaa jos toi sattuu koululla olemaan tytyllä ku joku kouluterkka oli...

Sit tosi kiva ku exän isä soittanu tänään varmaan sata kertaa, se ei ikinä soita muuta ku kännissä joten eipä hirveesti motivaatiota vastailla -muutenkaan sille mitään asiaa!

pikkumökö
 
Moni oli taas saanut nyyttinsä syliin, onnea heille :flower: =)

tiistaiset neuvolakuulumiset..

rv 35+5
painoa tullut 500g/vko
RR:121/64
Hb: 114
SF:31,5

Eli siis kaikki muuten hyvin mutta, lisärautaa tarvii alkaa popsimaan, luulin että tuossa Multivita Raskaus&Imetys olis kaikki tarpeellinen, ainakin tähän mennessä sillä on pysynyt hemppa hyvänä..
Niin ja terkka sanoi että massu on liian pinkeä siihen että hän voisi vauvan kokoa yrittää arvioida, mutta onneski ensi viikolla on äippäpolille meno..

Täällä ei tule nukkumisesta yhtään mitään!! :kieh: pari yötä on pitänyt nukkua puoli-istuvassa asennossa, koska pahoinvointi yltyy makoillessa, eikä mikään asento tunnu hyvältä, alaselkää kolottaa.. Kuluis nämä viikot äkkiä, en jaksa enää tätä oloa |O

Nyt jos kipittäis päikkäreille, kun esikoinenkin nukkuu :wave:
 
neuvola kuulumisia:

37+3 (36+2)

paino : +1,225g/vko :eek: :ashamed: (+191g/vko)
RR : 134/76 (144/87)
pissa: puhdas (puhdas)
Sf : 34cm (32cm)
RT (RT)
sykkeet ja liikkeet : ++ (++)

Eli kaikki ok...painoa vaan tullu...liekkö turvotusta ja liikkumattomuutta... :ashamed:
Seuraava käynti onki sitte 19.8. (jos on ;) ) ku ens viikolla on se polikäynti.
 


Takana 16h supistuksia ja nyt ne sitten laantui :headwall: 5-10 minuutin välein tuli mutta alle viiden ei mennyt millään. Ja niin tiukkoja että olis tehnyt mieli purra kaikkea, jotain, ihan mitä tahansa.

Soitin Kättärille ja ennakoiviksi nuo laskivat. Millaisia ne oikeat sitten on??!
Nuokin sattuu ihan perkeleesti. Aamulla neuvola, voi kun tää käynnistyis ennen sitä...

Onnea neitim ja muut vauvan saaneet ja tsemppiä!

Venda 39+3
 
ihania synnytyskertomuksia :heart:
onnittelut uusille vauvautuneille ! :heart: :flower:

neuvolassa käyty aamulla...
sisältää valitusta:

nyt kun kaikki olis hyvin vaihteeks, piti alkaa rutisemaan sokereista ja niiden mittaamisista... :kieh: pa*kat minä mittaa enää mitään ku viimiset kaks viikkoo jäljellä, rasitus meni hyvin ja tämänaamunen sormenpäätesti neuvolassa oli 5.1 ja se sit on paljon vai...!?!? :kieh: :kieh: :kieh:
siis olin tyytyväinen ku viikkoihin en oo saanu puhdasta pissatulosta, nyt oli täysin puhdas, verenpainelääkkeet tepsii, olo on paree niin jostain piti marista. ja ku kysy liikkeistä, sanoin että rauhottunu on, mutta niinhän ne vauvelit tekee ennen synnytystä...joo liikelaskua kannattais tehä ja lähtee heti synnärille jos tuntuu ettei tuu kymmentä täyteen. tuumas... pa*kat pa*kat ja viel kerran pa*kat!!! vauveli liikkuu, mut en ala stressaamaan liikelaskuilla itseäni. hyvin se vauva voi, mä tiedän sen.

kun ihmisellä on tässä raskaudessa ollu vesirokko-> ja siitä pelko persiissä syntyykö vammainen lapsi, kun kaikkea ei ultrissa voi nähdä, sitte ollu kolme kk iskias, joka vei liikuntakyvyn, josta pääsin vauvan laskeuduttua vihdoinkin eroon, sitten epäiltiin raskausmyrkytystä-> kaks viikkoo vuodelepoo ja parin päivän välein tehoseurantaa ja tutkimuksia, sitte olin kolarissa, verenpaineet ollu katossa yms "mukavaa" niin pitääkö pe*kele vielä alkaa loppumetreillä valittamaan sokeriarvoista, jos rasituksessa paastoarvo ollu raja-arvo ja muut todella hyviä, niin siitä alkaa kiusaamaan vielä ja stressaamaan ja mussuttaa että ei saa syödä nyt mitään sokerista!!! vauvan painoarvoki on niin siro, ettei todellakaan ole mikään sokerivauva tulossa!!! :kieh: :kieh: |O :x :snotty: :eek: |O

kiits. helpotti. kiva ku seurataan, mutta ei tarvitsisi tuota turhaa hysteriaa alkaa neuvolassa lietsomaan! :snotty:

painoo oli tullu lisää taas, yli 90kilon siis mentiin tässä raskaudessa! laihdutusta siis tiedossa vaunulenkkien merkeissä, mä saisin painaa korkeintaan 69kg ollakseni normaalipainoisen rajoissa ja vielä painoindeksissä 25.... jiihaa.
verenpaine oli 87/129 kiitos lääkityksen.
pissa puhdas, sf-mitta 35,5 ku viimeks 36.5 eli laskeutunu on hivenen ja pää ei vissiin hirveesti enää siellä liiku... syke 130 vaavilla ku yleensä 150-155 mut viime kerroilla ollu 140 enää. rauhottuu kohti syntymää...

nyt vaan odottelen että nämä harkkarisupparit joskus viel muuttuis synnytyssuppareiksi...

Sinimarja + ötökkä 37+6 :heart:
 
Onnea kovasti paljon Jonetta, Maijamehi, Iippanen, Neitim ja jos vielä joku unohtui! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Neitimillä hurja synnytyskertomus,loppu hyvin kaikki hyvin :hug:

Mulla oli yhden ystävän kanssa päivä laskettujen aikojen eroa ja hän sai tänään pojan,viikko meidän jälkeen :heart:

Tsemppiä kaikille! :hug:
NeitiKat ja muut supistelijat,nyt niitä totisia supistuksia puhaltelen :hug:

Me10 ja ritari 1viikko
 
Kiitos synttärionnitteluista ihanaiset!! :heart:

Minäkin tulin kiittelemään synnytykertomuksista, ne kyllä herkistää ja on niin ihana lukea!!Eli suurkiitokset jotka jaksatte kirjoitella. Minäkin jo mielelläni semmoista tässä rustaisin :whistle: :flower:

Voi mahdoton ku syntyneet vauvat jo moni viikkosia..plääh..tuntuu tämä odotus nyt pitkältä ku nälkävuosi..vauva on tietty kuullu kun oon aiemmin sanonut että nautin täysillä nyt tästä viimesestä raskaudesta eikä älyä tulla ulos..40 viikkoa meni jo huhuu.. :attn: Mieli on aivan malttamaton..mihinkään ei voi keskittyä kunnolla kun ajatus pyörii vain tässä asiassa..eilen ihastelin valmiita vauvan vaatepinoja ja niin mielelläni jo niitä käyttäisi..

N11na, ei täälläkään näy supistuksia vaikka varmaan ois jo aiheellista |O :D

Joo-o, ootellaan edelleen
 
Chevanne kuulostaa limatulpalta ;)

Jonnuli ihanaista syntymäpäivää!

Kävästiin porukalla kirjastossa, lekarilla ja kaupassa... nyt jalat huutaa hoosiannaa |O semmosta ankkakävelyä taas oli tuon lonkkakivun takia, auts...

Muutamana päivänä on kyllä jo mietityttänyt tuo synnytys.. ei yhtään pahalla tavalla, sitä vaan miettii mitenhän nyt menee :D ja kiva lukea teidän muitten synnytyskertomuksia! Lisää sellaisia tähän pinoon, kiitos :heart:

Onpas kyllä Sinimarjalla ollut kaikenlaista vaivaa tässä raskaudessa :hug:

Ja pikkumököllä mahtava terkkari :LOL: ei muakaan olisi varmasti naurattanut paikan päällä, mutta tuossa kuulosti jotenki niin humoristiselta.. voiko siis tuollaisiakin vielä olla, herranen aika :D Muaki alko yks kerta naurattaan, kun terkka hb:tä ottaessaan lässytti mun kohta 3 v tyttärelle, että otetaanpas äitin sormesta vähän puolukkaa... kyllä se meillä ihan verta on mitä otetaan :LOL:
 

Yhteistyössä