***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Huomenta!
ja onnittelut jälleen kaikille vauvautuneille sekä tervetuloa uusille!! :flower: :flower: nyt lopussahan sitä tosiaan enemmän tätä vertaistukea ehkä tartteeki(ainaki mä ite).. itellä ei oo mielessä enää oikeestaan mitään muuta ku se synnyttämään lähteminen.. :whistle: muilla sit kuitenki edelleen ne elämän muutki asiat jatkuu normaaliin tapaan..

Eilen siivosin oikeen kunnolla,et josko se auttas et pääsis synnärille,mut ei vielä. :ashamed: onpahan ainaki puunattu huusholli,et on sit mukava lähtee ku lähtö tulee(eihän sitä tiedä monta kertaa tän kämpän kerkee viel siivoomaan..)!! :saint:

Huisille tsemppiä!! :heart: ja maijamehin kuulumisia odotellaan.. :wave:

alkaa tääki pino olla kohta varmaan puoliksi jakautunut..jännää!!ja sit hauska huomata et porukka käy yölläki täällä-mäki olin yöllä hereillä vessareissujen välillä,mut konetta en jaksanu aukasta..lueskelin ja sit takas nukkumaan-jääkaapin kautta! ;)

Täytys lähtee tyttöjen kans käymään kirjastossa ja puistossa,jos ei nyt kovin ala sateleen..eiköhän sitä jotenki saaha tämäki päivä iltaan.

hepetius&pikkumies 38+1 :heart:
 
Huisille tsempit ja hyvät yöunet ennen huomista

Korvapuusti/Runttipulla: Mä oon kans orientoitunut siihen, että ennen (alku)kevättä tuskin on liiemmälti "omaa aikaa" ja että se on ok. Olettaen ja toivoen, että se imetys tosiaan sujuu niinku aiemmin on sujunut.
Oon koko ikäni hamstrannut projekteja ja juttuja ja kursseja ja ja ja, suunnitellut niitänäitä, tehnyt kahta-kolmea työtä opintojen ohella (osin tosin vaan taloudellisista syistä ).. Nyt joudun tosiaan opetteleen hillitteen itteeni ja laittaan stopin sille villiintyneelle ja käsistäkin karanneelle oravanpyörälle ja hullunmyllylle ja nauttiin kotonaolemisesta. On vaikee vaan pysäyttää totuttua 24/7 härdelliä. Mutta mä taistelen ja aion nauttia. :D
Ja jos mies on jakamassa kotijuttuja jatkuvan töissäolon ja reenaamisen sijasta, se on huomattavasti mukavampaa :) Sillon voi varastaa sen lehdenluku- ja teehetken sieltä täältä ja "olla perhe" ja tehdä juttuja yhdessä.
Ollaan mietitty jo ens kesää alustavasti niin, että mies pitää isäkuukauden ja oman lomansa putkeen (11 viikkoa ) ja mä meen töihin. Saavat viettää yhdessä aikaa, mä "pääsen ulos" ja tienaamaan. Ja lataamaan akkuja seuraavaa kotivuotta varten ;)

Ja kaikille väsyneille ja kärttysille lohtua ja "synninpäästö":
Neuvolasta saadun Vau-kirjan odottavien oppaassa, Isille tarkoitetussa osiossa lukee viikon 38 kohdalla näin:
"Äidin elimistössä tapahtuu uusia, jännittäviä muutoksia. Elimistö alkaa tuottaa endorfiineja, eräänlaista luonnon omaa amfetamiinia, jonka sivuvaikutuksena seuraa usein ärtyneisyyttä, nukkumisvaikeuksia ja mielialamuutoksia..."

Alleviivaten laitoin meillä näkyville.. :LOL:

Månsku rv38 :whistle: :D
 
Toivoa on et alkaa tapahtuu :D

Eilen illalla suppaili taas 3h todella kivuliaasti ja sit nukkuu... lepoa 4h ja aamulla 9 aikaan alko taas suppailee... Eli KIITOS niistä supistustuulista! Levossa rauhoittuu väli 15-25min, mutta kävelles välit lyhenee jopa alle 5min väleihin, joten illalla/iltapv luvassa taaperrusta pitkin kaupungin katuja ja kujia...

Josko sitä pääsis yöllä jo tositoimiin :whistle:

K ja "pötkylä" 39+6 (muistaakseni) :wave:
 
Voihan ketunhäntä.... :(

Esikoinen alkoi viime yönä neljän aikaan oksentaa ja oksensi sitten aamuun asti varmaan vartin välein. :snotty: Jotenkin tuo meidän 3v tyttö oli niiiiiin reppanan oloinen, kun urhoollisesti vaan oksensi ämpäriin, ilmoitti sitten, että ei tule enempää ja laittoi päänsä takaisin tyynyyn ja jatkoi hetken unia.... Ei kertaakaan itkenyt tai valittanut. Minä ainakin lapsena vihasin oksentamista yli kaiken ja itkin, kun se oli minusta niin kamalaa. :ashamed:

Mutta siis ilmeisesti mahatauti nyt sitten rantautunut tänne. jippii......... Vielä ei oo mun oma maha kipeä, mutta saa nyt nähdä. Tässä taloudessa on viimeks ollu mahatauti 1,5 vuotta sitten, jolloin oli tytöllä rota- virus. Silloinkaan en ite oksentanut edes... Eli ei voi moittia, että olis usein ollut.

Muutoin ei voinnissa kummempia täällä.... :|
 
Viime yönä tuli jo vähän lupaavampia supistuksia (tosin vain n.1h verran, 5min. välein) ja mä olin että JESSS :p ! Ehkä tässä on vielä toivoa päästä synnyttää tän vuoden puolella ;).

Huomenna on se päivä, jota veikkasin gallupissa tän vaavin syntymäpäiväks...en nyt ihan ehkä usko tuohon...??! Ja perjantaina ois LA...

Neuvolassa kävin ja kohdunsuulla ei juuri muutoksia (pehmeä, ulkosuu sormelle auki, kanavaa jonkin verran jäljellä), mutta vauva jo uskomattoman alhaalla! Terkka meinas, että ei tarvi enää ens viikolla neuvola-aikaa tuhlata, vaan lähtee syntyy ennen sitä. SITÄ MÄKI TOIVON!!!!

TSEMIT kaikille!

W 39+5 :heart: :heart: :heart:
 
Uu, kun täällä on kyllä jännät ajat menossa monilla!! kOvasti tsemppiä vaan kaikille!!! :D

Ite taas käyty neuvolassa.. Mun neuvolatäti on halunnu mun raksautta seurata tosi tiiviisti ja nyt ku turvottaa niinj ärkyttävästi ja päätä särkee niin saa tosiaan juosta ihan jatkuvasti siel. Mut parempi et seuraavat liian tiiviisti, ku se et liian vähän ja jotain menis pieleen eikä huomattais ajois. Eikä mul oo neuvolaan ku muutaman minuutin ajomatka ni hyvin siel voi vähän väliä käydä. :D

Neuvolatäti oli sitä mieltä et maanantaina saisivat jo alkaa käynnistämään. Huomenna siis olen TYKS:siin menossa tarkastukseen.. Mut jotenkin en ite usko et viel alkaisivat käynnistämään kun ei mun olo nyt niin kamala ole.

Neuvolatäti kun kysy et mikä on vointi ni mä vastasin tapani mukaan et ihan hyvä, neuvolatäti repes vaan nauramaan ja sano vaan et niin varmasti juu.. :D Myöhemmin siin vaan sano et kyl sun olos varmaan on tosi kamala jo.. Mut en mä nyt tie ku joidenkin vaivoihin vertaa niin onko mun olo nyt niin kamala. Toki vähän joka paikka särkee kun tota nestettä on ihan järkyttävä määrä ja nukuttua ei saa kun vähän sillon tällön. Mut toisaalt pystyn liikkuu ja tekee viel kaikkee ku rauhas ottaa et kait se olo huonompikin vois olla?

Mut huomista jännittäessä.. :D

Tänään pitäis saada vähän siivotuksikin taas kun koko viikko menny laiskotellessa niin alkaa pyykkiä kertyä ja kaikki astiat likasina koneessa. :D
Sairaalakassiakin vissii vähän pitäis miettiä jos kuitenkin sit alkavat käynnistää..

Harrastuksista täällä on ollut paljon puhetta. Meillä mä olen aina ollut se joka on menossa ja mies tykkää enemmänkin kotona tietokoneen kans sit pelailla yms. Koiran kanssa harrastetaan yhdessä sit taas.. Mulla sit taas kun on noi hevoset niin normaalisti tallilla menee se 2-3h/pvä ja sellasen 5-6krt viikossa oon käyny.. Nyt ei vaan oo saanu enää tehä hevosten kans juuri mitää pariin kuukauteen ni vähentyny käynnit huomattavast, harjailemas vaan käyny välillä. Nyt mun hevonen lähteekin sitten sunnuntaina ylläpitoon, jotenka eka kerta moneen vuoteen kun mulla ei hevosta oo. Mut olen kyllä suunnitellut et heti kun vaan synnytyksestä olen toipunut niin jos alkuun ees kerran viikkoon pääsis ratsastamaan..Mut sen näkee sit miten vauvan kanssa sujuu et miten ehtii..

Sellanen sepustus taas.. :D

rv 36+2
 
Harrastuksista - ihmisillä on erinlainen tarve eriasioihin ja se ristiriitojakin aiheuttaa. Mulla ei ole mitään varsinaista harrastusta vaan elelen tätä pikkulapsi aikaa. Itse koen että se on sitä mitä nyt haluan tehdä. Olen ajatellut että joskus voisin vaikka opiskella lisää/uutta, mutta niiden aika on sitten kun muksut ei enää minua niin paljoa tarvitse. Omina henkireikinä on sitten esim. toisinaan olevat päivän-pari kestävät kurssit taikka vain päivän shoppailureissut isompaan kaupunkiin. Keväällä tosiaan kävin eka kertaa yö reissussa ilman miestä ja lapsia. Ihan mukavaa oli kyllä, mutta ei tullut tunnetta että pitää ottaa tavaksi.
Mies taas on työnohessa käynyt koulua niin eipä sekään hirveenä ole ehtiny harrastaa. Siltä taas löytys niinkin mielenkiintoa mutta turhan vähän aikaa kun toki hänkin haluaa vapaa-aikaa viettää lasten kanssa. No, sillä on koulu lopussa niin varmaan taas tulee enempi harrastukset mukaan ja on taas erinlainen aikakausi. Siispä summa summarum - aikansa kutaki ;) :D

Supistuksia ei ole tänne tullut vieläkään :headwall: Eihän mulla viikkojakaan ole kuin 37+4 ja maanantaina käynnistys. Olisin niin vaan toivonut että ominavuin olis jotaki ees tapahtunu, mutta eipä tässä toivomiset auta :ashamed:

-UpsyDaisy
 
Huisi onnea huomiselle! :hug:

Maijamehiläinen taitaa tosiaan olla tosi toimis. :heart:
Ja pian moni muukin. =)

Olis se oma vuoro pian....tänään ei oo pahemmin supistellu, ja muuten olo ok. Ei muuten kiire oo synnyttään, kun olo hyvä. Kunhan nuo supparit sitten ei kiusaa.

:hug: teille kaikille!!

Tänään saa mennä työkaverin luo kylään, otan pojatkin mukaan. Sillä kaverilla nimittäin hyvin samanikäiset pojat. Saa kuulla töistä juttuja ja saa jotain tekemistä. :) Ettei tää synnytys koko ajan pyöri mielessä tai tuleva sellainen tai se lähtö.

Täällä tylsä sateinen päivä ja jonkun verran ukkostaakin. No onneksi nyt ettei yöllä.

Nyt pitääs ruveta tyhjään eteisen vaatekaappia, kun on rempan tiellä. Kissa raapinut seinistä tapettit pois, :kieh: niin laitetaan puolipaneelit, ettei sama toistu taas uurestaan.

Elli Ja Öttis 38+3
 
Heippa kaikille! Onpas tänne tullut tekstiä.Täytyy ottaa ensi yö teidän juttujen lukemiseen,että pysyn kärryillä.

Täällä ensimmäinen neuvolakäynti eilen tehty Ellan kanssa.Neiti painoi 4050g.
=)
Hyvin nukkuu ja syö.

Me ja Bonus Hui kuinka pelottava tilanne teillä oli.Onneksi kaikki päättyi hienosti!
Paljon onnea Prinssistä :heart: :heart: !
Onnittelut myös kaikille muille vauvaantuneille,en pysy enää mukana kun vauvoja satelee oikein urakalla =)

mimosa ja Ella
 
Ompas lupaavia supistuksia jo muutamalla, mut on vissiin unohettu jonon hännille :( Ei muuta oiretta ku alamaha kipeenä..sitä samaa ollu jokunen päivä..

Vauva vois syntyä vaikka huomenna, minun syntymäpäivänä :heart: Pyyntö laitettu eteenpäin :D

Karsee sade ollu koko päivän..mätänee kaikki pihalle.

Jos pötkähtäs syönnin jälkeen hetkeksi.

jonnuli ja hertta 40+3
 
mulla on vissii häviiny nyt kokonaan ne 4h:n supparijaksot ku useempi päivä menny ilman.. tää ei synny ikinä!! tosin eipä mulla tässä hirveesti oo viel ees kiire, kyl se sit tulee ku niin tahtoo =) ja parempi varmaan muksulla masussa ku helteessä, ei oo sit kiva sekään et toisella koko aika törkeen kuuma.

huisi tsemppiä huomiseen! :flower:

Meillä ois mies ehkä lukenu ton vau-kirjan pätkän jos tilanne ois puol vuotta sitte, sillo katteli usein sitä kirjaa ja muutenki lueskeli kaikkee matskuu ja oli kiinnostuneempi.. nyt jotenki ruennu tuntuu et sillä mielessä lähinnä et syntyis jo eikä oikei enää kiinnosta tää raskausaika..no okei eipä nyt voi kai ees vaatia.

ihanaa huomenna äippisraha päivä!! Tykään!!!! :p yleensä tili ku tulee vika päivä ni nyt sit joutu viikon kauemmin odottaa ni pikkasen meinas vetää budjetin pakkaselle. Muutenki ku tili aina ihan tyhjä just ennen tilipäivää.

pikkumökö + elmo
 
hitto mä oon tyhmä!!! |O vaihteeks... tajusin nyt vasta ku wallay puhu tosta gallupista et laitoin siihen 9.8 -perusteluina ku muutki syntyny tiistaina... ihan hyvä muuten mut 9.8 on maanantai :LOL: vähä turhan pitkät piuhat :LOL:

ja red dragon: melkeinpä poikaa veikkaisin..

 
RD, poika =)

Jees, nyt on niin väsy olo neuvolan ja hammaslääkärikäynnin jäljiltä, että ei jaksa paljoa kommentoida - neuvolassa muuten kaikki ok, paitsi verenpaine koholla (no ylläri kun särki niin v**ti sitä hammasta ja aamullla oli taas särkyä jo) ja vauvanin sykkeet heilu 160-170 välillä,mitkä on korkeimmat kyllä ikinä. - sanoi vain, että selällään ollessa vauva ei enää tykkää olla, et siks se sit alkaa temuamaan. Ja sen kyllä huomas, kiva kun olin sit melkein tunnin heti perään vielä siellä hammaslääkärin penkissä.

Mutta joo, jospa tämä tästä. Tyttö heräs, pitää välipalalle ruveta (mä en vielä syö kun on turpa niin kipeä), ja sit teen lohikeittoa. Jospa tämä tästä, tekemistä olis vaikka kuinka, mutta virtaa ei ole ei.. hammaslekukin toivoi, ettei nyt tarviis lähteä synnyttämään, kun sanoi että on ollu varmaan hiukka rankkaa tuon kivun kanssa.

Supparituulia siis muille, ja jonnuli saa edelleen ottaa mun vuoronron jos se on edellä :D
 
Neuvolassa käyty, sain minäkin sentään eräpäivän tälle tuskailulle.
Tosin vasta 13.8 eli silloin on jo 42+0 :x

Mä en jaksa. En jaksa enää oottaa yhtään helvetin päivää :headwall: :headwall: :headwall:
Mulla on kyllä nyt joku synnytystä edeltävä masennus. Ei kiinnosta mikään, supistellu on kyllä jo monta päivää, eilisenkin viiden minuutin välein, mutta ei kovin kipeästi. Samoin tänään, semmosta ärsyttävää kiristelyä, ettei saa nukuttuakaan, mutta kuitenkaan ei niinkuin oikeat supistukset. Mielialat heittää laidasta laitaan, yhellä hetkellä ajattelen että kestäähän tässä vielä reilun viikon hyvinki, toisena hetkenä tekis mieli ottaa sakset ja repiä tuo maha auki että nyt loppuu!!!!!!!!!!! Ukolle ja pojalle puran sitten kaiken vitutuksen.

Terkka sanoi, että käy ihmeessä synnärillä näytillä...noh, edellisen aikaan kun käytiin kolmesti turhaan terkkarin käskemänä milloin mistäkin syystä ja aina kotiin palaten, niin nyt tuntuu etten lähe sinne turhan päiten en millään, en ennenkun pää näkyy. Tosin tiiän, että meen kuitenkin taas varmaan vuorokautta liian aikaisin, kun lopulta sinne päätän lähteä.
Se pettymyksen tunne on niin sanoinkuvaamaton, jos vielä näillä viikoilla laitetaan kotiin monia kertoja :headwall:

Painelen kohta pimeeseen kellariin, enkä ulostaudu sieltä ennen ensi viikon perjantaita!!!

En tiiä, ehkä mun pitäis olla lukematta tätä, tulee niin kamalan katkeraksi lukiessaan vauvauutisia, kun sitä omaa ei pääse kertomaan....tuntuu että jokaisella soittajallakin on kerrottavanaan jonkun kumminkaimanserkunveljenvaimon saaneen vauvan ja jopa ennen laskettua aikaa vielä. Ai että se tieto mua helpottaa hirveesti!
Minä kestin melkein loppuun asti (39 viikolta alkaen annoin itselleni luvan valittaa), mutta nyt tästä ei näytä tulevan loppua :'(

Mä tiedän, että mun vuoroni koittaa pian...mutta milloin???
Pelkään sitä kipuakin loppupelissä ihan saa****sti, mutta tällä hetkellä mä vaan ootan sitä enemmän kun mitään muuta.

Äitivaan 40+5
 
Pakko taustailijankin nyt vähän kirjoitella :wave: Sillä nyt se alkoi; hervoton JÄNNITYS! Neuvolakäynti takana, nyt 37+3 (viime käynti 34+5):

Painonmuutos: +1167/viikko !! (tullu vissiin herkuteltua, viimeksi +200/vko)
U-Stix: puhdas (puhdas)
RR: 118/86 (113/88)
Hb: ei mitattu (125)
Tarjonta: Rt (Rt)
<3 syke: +
Liikkeet: ++
Viime vkon synnytystapa-arvion vauvan painoarvio, 36+2: 2,9 kg.

Tosiaan nyt alkoi jännitys. Neuvolan tädin mukaan vauva jo lähes kiinnittynyt, ei paljoo enää pää liiku, ja sanoi vielä samaan hengenvetoon, että kunhan kokonaan on kiinnittynyt, niin yleensä enää viikko synnytykseen. Ensikertalainen tosiaan olen, niin johan alkoi jännitysmomentti nousta :D Arveli, että vielä ensi viikolla käyn neuvolassa, mutta sitten alkaakin seuraava osoite olla MKS (mikkelin keskussairaala). Mutta mikäänhän ei ole varmaa, joten ei tässä vielä kannata varmaan liikaa jännitellä. Mutta olisihan se jo mukava kohta saada oma nyytti kotiin. Jo piti soittaa miehelle, miehen siskolle ja omalle äidille uutisista. Kaikki yhtä täpinöissään, kuin minä :D

Tässä tämmöistä avautumista. Hyvä kun on tämä palsta olemassa, niin saa tänne purkaa olojaan, niin hyviä kuin huonojakin. Ja onnea kaikille vauvansa saaneille ja voimia meille lopuille :flower:

nokikana ja Vihtori 37+3
 

Yhteistyössä