***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Huooh, hampilääkäri soitteli ja aamusta uudelleen remonttiin. Tämmönen särky ei kuulemma kuulu, vaikka onkin avattu hammas ihan hermoon saakka... ja jos pahenee, niin pitäisi iltapäivystykseen mennä jonnekin naikkarin läheisyyteen - mutta sitten ne joutus ottamaan uudet röntgenit. Lääkettä ei suositellu, kun sanoi että se pitää hoitaa kuntoon ehdottomasti, ja että hammas joka on nyt avattu on se, mikä pitää fiksata. Olis ollu heti aamusta jo aika mutta kun mulla on se neuvolakin, niin otettiin varuiksi neuvolan jälkeen aika huomiselle, jotta ehtii sitten fiksaamaan ajan kanssa. Toivottavasti tulee kuntoon, tässä mielentilassa jos pitäis lähteä synnyttämään, niin vois olla aikamoinen urakka.
Mies toi mulle kaupasta alkoholitonta siideriä ja suklaata, osaa tuo mun mörrikkäkin joskus ajatella =) Vaikka tällä hetkellä en pysty mitään kyllä syömään, mehujäätä imeskelen kun se on ainoa mikä tuntus hiukan helpottavan.

Neitikatille oikein oikein paljon kunnon supisteluja, toivottavasti pääset pian matkaan!

Väsynyt olo on täälläkin, keittiö oli kuin pommin jäljiltä, mutta mies kiltisti (pyytämättä) siivos senkin... mä en oikein nyt kykene mihinkään järjelliseen hommaan, kun pääkin on kivusta ihan sumea :LOL:

Tervetuloa uusille munkin puolesta! :flower: :wave:

Epplu voi että, kovasti jaksuja sinne noiden suppareiden kans :hug: kyllä mäkin olisin jo vähintäänki soittanu synnärille, varmasti oisin tollasilla kivuilla käynyt jo näytilläki että tietäis mitä ne supistukset on saanu aikaan siellä alakerrassa. Kävitkös neuvolassa? Tsemppiä!

Huisi voi kuinka jännää :heart: nauti viimeisestä päivästä masun kanssa, ihan kohta on pikkunyytti sylissä!

Runttis au au au, kuulostaa tosi inhottavalle :x hammassärky on kyllä jotain kamalinta! Mä kävin just ennen raskautta juurihoidon yhteen tosi vaivalloiseen hampaaseen, oli kyllä niin kipeä ja kamala! Ja kun sen sain hoidettua, alko vaivaamaan sitte viisaudenhammas joka ei kasva täysin suoraan eli ei pääse kunnolla tuolta puhkeemaan. Se sit kans vaivaa välillä kovastikki, ja jossain vaiheess nyt sitte tän synnytyksen jälkeen se täytyy leikata kirurgisesti pois. Kivaa :/

Täällä kans oli tänään neuvola, plah.. Mielummin olisin synnärillä! Mut laitetaan nyt kuulumiset kuiteskin:

rv 38+1
* painonmuutos/vko: +1050g (yhteensä nyt +19kg, ärrrrr)
* turvotus: ++
* rr: 127/99 ja kolmannella mittauksella 124/89
* pisu: puhas
* hb: 108
* sf-mitta: 33cm
* tarjonta: rt
* vaavan <3-syke: +150
* liikkeet: +
Semmosta. Synnytyksestä juteltiin jne. Ja käytiin edellistä synnytystä kans läpi hieman.. Verenpaineet taas vaihteeks korkeella, seurantaa ja jos jatkuu kotona samanlaisena niin lähete ä-polille. Hb myöskin edelleen liika matala, pitäs saada vähän korkeemmaks ennen synnytystä. Maanantaille laitettiin seuraava aika (voi kumpa ei tarttis enää mennä...)

Ja täällä kans ihan järkyttävää väsymystä |O ei vaan jaksais, ei. Mä haluan nukkua siihen asti et pääsis synnyttämään!

Nyt hetkeksi sohvalle pitkälleen ku poikaki rauhassa kattoo paavo pesusientä ja leikkii :D

mmiilia ja hubbis-typy 38+1

Täällä myös väsyttää ja laiskottaa. Jotenkin levoton ja rauhaton olo ja tylsistyttää. Voisin myös nukkuu synnytykseen saakka :D Koko ajan supisteleekin, mutta ei nyt kyllä vielä mitään synnytys suppareita ole :headwall: :(

Runttis Toivottavasti saat hampaan huomenna kuntoon.

Huisi Kohta sulla pikkuinen sylissä :heart: Mäkin voisin jo mielelläni huomenna tulla sinne Päksiin :D

Täytyy lähteä tytsy hakeen kotiin ja sit jos koittas illaks keksii jotain tekemistä että sais ajan kulumaan.

Mulla oli toi hb ennen esikoisen syntymää (edellisenä päivänä siis mitattu ) niin 103, ei kauheen hyvä. alta sata oli sitten synnytyksen jälkeen.

Taitaa kaikkia vaivata väsymys :hug: toivottavasti kohta alettais saamaan palkinnot sylkkyihin:)

Kiitoksia tervetulotoivotuksista!! :D

Runttipulla Mulla oli aiemmin tämän raskauden aikana hammasongelmia ja sain siihen ottaa Pancodia. Se auttoi huomattavasti paljon paremmin. Hammassärky kun on jotain niiiin hirveetä!! :kieh: :( Samaa määrättiin myös migreenipäänsärkyyn, johon ei oikein tuo Panadol auta... Mutta älköön nyt kukaan luulko, että oon koko raskauden popsinut Panacodia! :LOL: Kyse kuitenkin vaan muutamasta pilleristä yhteensä. :saint:

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Kohdunsuu auki noin 1cm:n verran ja kohdunkaulankanava lyhentynyt ja pituutta sillä nyt 1,5cm. Onneksi siis jotain jo tapahtunut! =) Mutta on kyllä supistellutkin. Tosin ei niin paljon kuin teistä suurimmalla osalla. Mulla lähinnä menkkapolttelua ja välillä öisin herännyt epämiellyttävämpiin supistuksiin, mut oikeasti KIPEITÄ supistuksia ollut viikon aikana ehkä KOLME kappaletta. Niillä ei kait vielä ihan synnyttämään päästä. :LOL: Lääkäri vaan sanoi, että onhan tuo kohdunsuu ollut auki tuon verran ilmeisesti jo pitkään, kun eräs toinen lääkäri oli niin kirjoittanut. Sanoinkin sille, että oli kyllä itse asiassa vähän epäselvää mulle itselle, että oliko auki vai ei... Mulle nimittäin tämä aiempi tk-lääkäri (joka piti ekaa kertaa silloin äitiysneuvolan vastaanottoa ja oli aivan tuore lääkäri) sanoi, että ehkä olis sormenkärjelle vähän auki tuo kohdunsuu ja laittoi lähetteen äitipolille. Siellä sitten taas katsottiin se tilanne ultralla ja sanottiin, että kiinni on. Näin sanoi myös toinen äitipolin lääkäri myöhemmin ja mun neuvolakortin mukaan kohdunsuu ollut kiinni tähän asti... Että en sitte tiiä. :D

Terkkari oli vaan jotenkin pönttö... Mulla oli paino laskenut edellisellä käynnillä 75kg:sta 74,2kg:aan ja nyt näytti vaaka 74,9kg (edellinen käynti oli torstaina). Nyt sitten terkka kysyi, että onkos kovin turvotusta, kun on noin paljon painoa tullut?! Mä hetken aikaa suu pyöreenä, että "hetkinen, miten niin paljon....? Mitäs se nyt sitten taas olikaan...?", kun olin juuri itsekseni ajatellut, ettei menty vielä sen yli, mistä aiemmin laski.... Se sitten terävästi ilmoitti, että "Juu, kun on vajaa viikko viime käynnistä, niin tää laskee, että sun paino on noussut viikkoa kohti melkein kilon nyt!". Vois varmaan vähän käyttää järkeä ja miettiä, että paino kyllä vaihtelee (mulla ainakin) tuon puoli kiloa ihan päivän mittaankin ja sen mukaan, miten on syöny, juonu ja käyny vessassa......... HUH HUH!! Tokikaan mulla ei olis mitään sitä vastaan, vaikkei painoa tulisi enää lainkaan. :whistle: Lähtöpaino mulla oli siis jotain 64-65kg.

Niin juu ja tähän väliin! Oikein paljon onnnea kaikille vauvautuneille!!! :hug: Kai se joskus tännekin tulee, vaikka jotenkin kaukaiselta toisaalta tuntuu... Välillä kyllä tossa yksi ilta olin jo varma, että tulee lähtö synnyttämään.... Niin paljon painoi alas ja oli jotenkin outo olo ja supisteli kauhiasti. Mutta siitä se sitten vaan laantu. :kieh:

Ja supistustuulia niille, jotka jo tosissaan toivovat synnytystä ja ovat syystä tai toisesta ihan tosi väsyneitä jo raskauteen. Mä kyllä vielä (urhoollisesti B) ) kestän jokusen päivän, ja ehkä jopa viikonkin. ;)

Tiinuz ja vaavi 36+2

Tsemppejä heitän kehiin kaikille :hug: :hug:
Kurjia noi maratooni suppailut,esm NeitiKat ja Epplu :hug: Toivotaan että pian saavat tuulta purjeisiin ja synnytyksen oikeasti käyntiin :hug:

Neitimin vauvakuulumisa ootan kovasti :heart:

Meillä ollaan 5vrk ja tunti vanhoja :heart:
Tämän päivän iltasanomissa(vai oliko lehti)oli kirjoitus miten vauva syntynyt kaupan pihalle ja heillä oli samansuuntainen tapaus napanuoran kanssa kuin meillä,samanlaista hoitoa ja vaaratilanne...Tuli kyllä tippa linssiin lukiessa :'(
Onneksi kaikki takana!!

Pikkuherra vaikuttaa tyytyväiseltä ja rauhalliselta tapaukselta :heart:
Ei ollenkaan sellaiselta adhd tyypiltä,mitä masun läpi olis voinut olettaa :D
Isommat kilpailee sylivuoroista :D
Ja nyt on oikein mukavaa olla,ihanaa!
Vauvat on ihanaakin ihanempia(kuten isommatkin lapset,vaikka niissä onkin töitä paljon) mutta kyllä raskausaika oli raskas ja paljon kaikkea täynnä....

Vointeja mammat kaikille :flower:
Me10 B)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuz:
että paino kyllä vaihtelee (mulla ainakin) tuon puoli kiloa ihan päivän mittaankin ja sen mukaan, miten on syöny, juonu ja käyny vessassa.........
Mä punnaan itteni kotona ennen aamupalaa ja vaatteetta ja ilmotan sen neuvolassa. On sit mahdollisimman totuudenmukainen ja vertailukelpoinen tulos. (ei punnita lounasta ja farkkujen painoa ;) )

Runttikselle jaksuja hampaan kans

Tervetuloa uusille! :flower: Ja pidän peukkuja, että Runttis saa huomenna hampaan kuntoon!

Hieman oudolta tuntuu tämä kotona itsekseen oleminen. Tekemistä kyllä riittää, mutta hieman on tällä viikolla vaivannut muakin väsymys ja saamattomuus. Toisaalta, eikö meidän tässä vaiheessa kuulukin kerätä voimia ja levätä? =)

Meidän vauveli tulee nukumaan ensi alkuun äitiyspakkauksen laatikossa, joskin se tulee sijaitsemaan pinniksessä. Ajattelin, että pienen olisi mukavampi olla vähän rajatummassa tilassa, kun on tottunut aika ahtaisiin oloihin. Petasin sängyn jo kuntoon, joskin äippäpakkauksen peitto tuntuu "hieman" isolta pahvilaatikkoon... Toisaalta tarvinneeko pieni peittoa, jos on kumminkin yöpuku päällä?

Aiemmin kirjoitin, että nvla lääkäri ennusti meidän pohjan olevan masussa vielä pitkän aikaa (21.7.). Eilen neuvolan täti totesi kuitenkin jo pään kiinnittyneen. Supistuksia en ole edelleenkään tunnistanut. Sanoinkin eilen neuvolassa, etten tiedä mitä ne ovat :). Terkkari sanoi vauvaa tunnustellessaan, että just äsken kohtu oli supistunut. Kaipa ne on niitä kivuttomia harjoitussuppareita. Mulle on kerrottu, että tiedän kyllä milloin alkaa sit oikeesti supistaa ;)

Lion73 ja Ekso 37+3

Neuvolalääkärissä käyty
kaikki oli ihan hyvin

painonmuutos +54g/viikko
pissassa oli sokeria (johtu vissii siitä et tuli päivällä herkuteltua :D )
RR 127/61
hb 111
tarjonta rt
<3 syke +
liikkeet ++
vauvan painoarvio 3 kg

Voi voi eikö nuo helteet vois jo loppua, viikonlopulle taas luvanneet +35!

k-ati ja vaavi 36+0 poks :heart:

Runttipullalle jaksamista hammaskipuilujen kanssa :hug:

Huisi: Ihanaa, sullakin on kohta jo nyytti sylissä :heart:

Vihdoin sain käytyä kaupassa. Parkkipaikalla autoon ahtautuessa tuli ensimmäinen oikeasti kipeää ottava supistus. Ajattelin jo, että jos niitä tulee lisää niin en kykene ajamaan itse kotiin. Siinä istuessa tuli vielä toinenkin ja sitten ne katosivat kokonaan. Että se siitä sitten...

Tervetuloa myös Mpv:lle :flower:

Sipsunen & nalle 39+2 :heart:

Maijamehi - täälläkin ootellaan isoa vauvaa :ashamed: Tosin mulla tuo 3,7kg painoarvio oli vielä paljon ennen sua eli viikolla 36+5 :whistle: Kyllä hirvittää tuo tuleva syntymäpaino

Vauvis - minäkin olen heittänyt sen fb pyynnön, jos sen vahvistaisit.

Epplu - jokos lähdit synnärille?

Ja omaa napaa - polikäynti TAAS takana. Veret ok, sydänkäyrä ok, mutta proteiini nyt kahdella plussalla eli minä joudun TAAS alkaa kerään sitä vuorokausi pissaa. Hitto alan oleen niin kypsä tähän touhuun. Nytkin lääkäri sanoi että voisin jäädä osastolle jos haluan mutta vielä ei käynnistetä. No enhän minä sinne huvikseen jää. Torstaina taas käyrään..

-UD 37+3

EI OIREITA :kieh:

Neuvolakuulumisissakaan ei oo mtn kerrottavaa, paino laskenu taas 350g/vko. Oli uus tyttö sijaisena ja ois vaikka voinu jättää käymäti. Ei saanu mitattu verenpainetta, eikä sydänääniä. Katto kyllä ultralla sit vauva liikuskeli jne. Kotona voin kuulemma mitata sit paineet. Kahella mittarilla mittas ja erroria näytti :eek: Sit yritin vinkua sairalaan näytille, mut ei oo mitään syytä..vaikka edellisiltä on jo viikkoa ennen la:aa ollu huonommat istukan virtaukset ja istukat muutenkin olleet kalkkeutuneet. Mutta ku vauva liikkuu niin ei hätää kuulemma. Ja saa olla laiskakin vauva jo näillä viikoilla, yleensä huomattavasti rauhoittuvat ennen h-hetkeä. Pää ei ollu vielä kiinnittynyt mutta se ei meinaa mulla mtn ku on vasta yleensä synnytyksessä laskeutunu kunnolla. Ens viikolle sain neuvola-ajan ja sit vasta soitellaan yliaikaiskontrollia sairaalaan..että dippadai vaan..vauva ei tunnu isolta, ei minustakaan..en minä osaa isoja tehdäkään kun kaikki ollee alle 3,5 kilosia.

Mikään toiminta ei aiheuta suppareita, ei kävely, ei ässät ei mikään..joten kai tämä viihtyy sit mahassa vielä tovisen..huoh. En jaksa enää stressata millon syntyy vaikka en oo yliaikasia koskaan kantanutkaan. Ja yliaikanen on vasta kuulemma 42 viikosta eteenpäin..Mutta kyllä on pirun sitkaassa nämä yli päivät kun on "tottunu" vauvan saamaan ennen eräpäivää!

jonnuli ja paikalleen jämähtänyt hertta rv 40+2

Äitivaan :hug: :hug: :LOL: Kyllä sullekin vuoro ihan pian tulee, tiedä vaikka tulis oikein nopsaankin =)

Kiitos kaikille tsemppauksista, otin jääpaloja suuhun niin hiukka helpotti, ainakin hetkellisesti tuo särky. Onneks pääsen jo huomenna, niin kärvisteleehän tässä vaikka miten päin yhden yön. Panacod-reseptin meinaan kyllä varuiksi pyytää vielä, ettei tarviis enää useampaa kertaa raskaanaollessa hampilääkärissä juosta.

Epplu varmaan on jo synnärillä, pian kuultaneen uutisia? =) Sipsunen, mulla tuli viikonloppuna kans samanlaisia suppareita, semmosia salama-juttuja jotka ei sitten johtanu mihinkään. Mutta kaipa ne on vähän varottelua myrskyn edellä, että jossain vaiheessa on sitten menoa ;)

Juuh, kaupanpäälle meidän tytöllä on nyt lämpöä ja vissiin silmätulehdus, ainakin toinen silmä vähän rähmii. Huomenna on siis neuvolaa, hammaslääkäriä ja tavallista lääkäriä luvassa, päivän ohjelmat valmiina :LOL:

Nuin, nyt tytön kanssa touhuamaan,ei mennä nyt sit uloskaan ettei hiero mitään sontaa silmiinsä tuolla...

ja ah kun on jääpalat keksitty :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuz:
Lääkäri vaan sanoi, että onhan tuo kohdunsuu ollut auki tuon verran ilmeisesti jo pitkään, kun eräs toinen lääkäri oli niin kirjoittanut. Sanoinkin sille, että oli kyllä itse asiassa vähän epäselvää mulle itselle, että oliko auki vai ei... Mulle nimittäin tämä aiempi tk-lääkäri (joka piti ekaa kertaa silloin äitiysneuvolan vastaanottoa ja oli aivan tuore lääkäri) sanoi, että ehkä olis sormenkärjelle vähän auki tuo kohdunsuu ja laittoi lähetteen äitipolille. Siellä sitten taas katsottiin se tilanne ultralla ja sanottiin, että kiinni on. Näin sanoi myös toinen äitipolin lääkäri myöhemmin ja mun neuvolakortin mukaan kohdunsuu ollut kiinni tähän asti... Että en sitte tiiä. :D
vähä sama homma, kattoo mitä huominen neuvolalääkäri sanoo..
kun yksi lääkäri sano että 1cm auki, pehmentyny ja kaulaa jotai 1,5cm (muistan varmaa väärin) ja pisti lähetteen polille, polil ultrattiin ja sanottiin et tiukasti kaik kiinni ja kaulaa jäljel 4,5cm... olin vaa et jaha, tien sanoo et on kyl kumma jos nyt ei tuu jotain selkeyttä asiaan ku 1½kk supistellu päivittäin tai itse asias jo 2kk, nuo kaksi käyntiä oli 9.-12.7. et
:D

kävin tänää kirpparil tekee heräte ostoksia :whistle: löyty vähän höpöt haalalit ja lukkaset :heart: :heart:

Giraffe ja Tiinuz, mäkään en ole ihan varma mun alakerran tilanteesta, vaikka sanottiin että kiinni on jne - kun lääkäri oli sitä mieltä, että on niin "syvällä" (???) ettei meinaa yltää koettamaan... eli olisko sitten ollu kuitenkin vaan vähän arvaus, että kiinni on. Vaikkei mulla mitään säännöllisiä suppareitakaan kyllä ole ollu, eli sen puoleen vois kellarissa ovet vielä kiinni ollakin.

Mpv: Tervetulloo! :flower:

--

Kiva, kun kaikilla muilla on painoarviota, mutta mulla ei hajuakaan paljonko tää painaa tällä hetkellä.

--

neitikat: Jospa siekii pääsisit kohta hakee vauveliinia! :hug:

runttis: :hug:

--

Sain mehut pullotettua, ensisängyn verhouksen ommeltua loppuun & pestyä. Jospa sen saisin huomenna silitettyä ja laitettua sängyn ympärille. Nyt alkais vauveliinille olemaan kaikki tarvittava valmiina. Mitä nyt vaatteita vois kaivaa varastosta lisää.

Itsellä on myös tuota väsymystä ja etten jaksaisi millään tehdä mitään.. Mutta jostain oon voiman ehtinyt, ku on pakko saada valmiiksi. Yleensä, kun neidit ovat nukkumassa, ni mie piristyn juuri silloin XD.

Mutta ajattelen kuitenkin, että nyt on ehkä parempi levätäkin, jos vain pystyy, että jaksaa synnytyksen & kun vauveliinin kanssa kotiutuu.

Mie oon kohta 2 kk:tta odottanut uutta puhelinta.. Onko kenelläkään teistä HTC Desire:ä? Jos on, ni mitä ootta tykänny?

Mutta nyt taas jatkamaan!

RD & Pörriäinen 37+6 :heart:

kyllä se epplu on tainnu päästä "tosi hommiin" =)

äiti vaan :wave: toinen epätoivolan asukki

Kiitti suppari tuulista ja vauvan ulostulo toivotuksista, toivottavasti tuliskin ja semmoottisii kunnon suppareita joilla pääsis oikeesti synnyttää... Kyllä pakko sanoo et tulee olee superväsy jos tämmöiset illat/alkuyöt jatkuu vielä kauan... :headwall:
Ukko sano et tulee tarkka poika ja syntyy LA päivänä, eli to... Toivottavasti, ainakin kovat o harjoitukset!!! Tulppaa vuotaa edelleen jatkuvalla syötöllä ja menkkaolo on katotaan ku kello tulee enempi niin alkaisko supistelut, jos ei niin pitää laittaa ukko "touhuamaan" :p
Itel semmoinen olo et menee yli ja lopuksi käynnistetään... HUOH!

K :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
ud ei oo mulle tullu nyt yhtää vahvistuspyyntöä :attn: :attn:
täh.. mihinkähän minä oon sen pannu :whistle: Kokeilen uudelleen..

Lima juttua sitten.. Useampi on kirjottanu että limatulppaa valuu kokoajan niin siis millasta?? Itsellä kyllä valkovuoto lisääntynyt mutta en osaa sitä limatulpaksi ajatella :/ Eka raskaudessa tuli pari päivää ennen käynnistystä kerralla köntti paksua limaa ja tokassa sitten toisena käynnistyspäivänä. Ite oon nuiden olettanu olevan sen limatulpan eli valaskaa toki tietämätöntä :ashamed:

Yhteistyössä