***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnittelut heinis ja minervi :heart:
minervillä ollut kyllä säikäyttävä synnytyksen alku mutta onneksi kaikki meni hyvin :heart:

Jotenkin jäänyt päähän pyörimään se dinon(toivottavasti muistin nimimerkin oikein)kohtalo ja aina miettii et miten vois myös käydä :'( Meillä oli kakkosen kohdalla sellanen juttu josta kuulin synnytyksessä kun kätilö sanoi harjoittelijalle sanat: "ajattele miten oisi voinut käydä" ja nuo sanat mua jäi niin paljo vaivaamaan että puhuin siitä sairaalassa ja jälkeenpäin myös neuvolassa.vastasynnyttäneenä tuntu kauheelle tietää että jotain ois voinut mennä pahasti pieleenkin :'( Onneksi kuitenkin sain asiallista tietoa ja vauva voi ja voi yhä(4v reipas tyttönen :heart: )hyvin! Silti varsinkin nyt taas raskausaikana sitä juttua miettii ja myös aina kun kuulee nuita surullistakin surullisimpia juttuja.Tuosta vielä sen verran että kätilö ei kuulemma ois todellakaan saanut puhua mun kuullen nuin.Kai asiaa vietiin silti eteenpäin kun kätilö tuli ystävällisesti käymään tuon asian osastolle mun kanssa vielä läpi ja piirsi oikein paperille mitä outoa oli ollut istukan ja napanuoran kiinnityksessä.Ne oli ollut vain joidenkin "säikeiden" varassa kiinni toisissaan..jos oikein muistan ja ymmärsin... Todella harvinaista eikä se kätilö ollut muistaakseni koskaan nähnyt sellaista.Mutta mun onneksi sanottiin ettei tuo ole millään lailla periytyvää.Eli ei oo tarvinu pelätä näissä kahessa seuraavassa raskaudessa.

Ihan tolloa että meidän palstalaisen juttuja oli arvostelu(en kyllä ite päässy siitä linkistä niitä lukemaan).Kaikkihan täällä valittaa millon mistäkin ja sitä vartenhan täällä nämä palstat on että saa purkaa tuntojaan.Ei tämä raskaus kuitenkaan aina ole mitään helppoa ja jos jollain on niin ei tarvi sitten arvostella sellaisia joilla on vaikeampaa,kun eipä sitä oikeesti voi tietää kuin kipeä esim joku muu voi olla.
Ite olen voinut tämän raskauden tosi hyvin(pieniä vaivoja lukuunottamatta)mutta esim esikoiselta pahoinvointikin oli jo niin rajua että ei sitä totaalista uupumusta siihen voinut hyvin voivat oksentamattomat raskaana olevat tuttavani kuin aavistella :p

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami 35+6 :heart: JIPPII HUOMENNA POKSUU :D

Ei avautunut linkki keskusteluun enää, mutta tosi tyhmää, että jotkut jaksaa kommentoida toisten huolia tai murheita ja mollata. Tärkeää vertaisukea ollaan toisillemme annettu, joten kiitos siitä! :)

Minerville onnittelut pikkuisen johdosta! :flower:

Epplulle tsemppiä, että pääsisit jo tositoimiin!

Täällä ei vieläkään mitään oireita, joten aamulla neuvolaan.. Pelottaa, kun paino tainnut nousta viime viikosta kilon.... :(

ansuli ja kullanmuru 40+1

Mulla olis perjantaina neuvola. tarvii silti nyt itse hiukan seurailla noita verenpaineita (neuvolatädin pyynnöstä ) ku olivat viime pe vähän koholla. Jos huomenna näyttää mun mittaus kohonneelta niin soittelen jo huomenna neuvolaan ja kyselen et mitä tehdään.
Mulle on viimisillä kerroilla nyt tullu kilo/viikko painoa lisää:( alun painon tippumisen jälkeen tuntuu aika hurjalta.

Jospa sitten istahtais tohon töllöttimen viereen ja keskittyis siihen, ku ei tää masuasukki ainakaan tunnu antavan merkkejä tulolleen.

Maijamehi ja Toukka rv 40+1 (ihan kohta on 40+2, siis tunnin päästä )

Onnea kaikille uusille vauvautuneille!! Ainakin neitim, heinis, minervi ja Edda, olivat saaneet omat nyyttinsä kainaloon!

Närästää :headwall: :headwall: vaikka just otin gaviskonin. Pitäisköhän siirtyä takas Rennieen..
Tänään myös vatsa tyhjeni aika lailla. Laitoin ihan varmuuden vuoksi sänkyyn varasijauspatjan (sellasen ohuen, jonka voi sit pestä vaikka pesulassa) ja sen päälle pyykheen. En nyt oikeesti usko, että tää lähtis vielä syntymään, kun sen verran vielä närästääkin... Mutta toivossa on hyvä elää :D
Ihan oikeasti olis hyvä, jos vauveli vielä tän viikon pysyis mahassa kokonsa vuoksi ja meidän tälle viikolle suunniteltujen lasten synttäreiden takia. Olis kiva, jos isot siskot ehtis kuitenkin synttärinsä viettää..

Mä olen nyt rasvaillut sillä synnytysöljyllä välilihaa, enkä tiedä teenkö sen oikein ja kuinka suuri määrä sitä öljyä tarvitaan/hieromiskerta yms. Tosi puuduttavaa puuhaa, mutta kaikkeni yritän, ettei tällä kertaa repeis niin pahasti kuin viimeksi! Hierotaanko sitä vaan siis välilihan päälle ja miten sitä välilihaa oikeen venytetään? :eek:

En myöskään saanut sitä keskustelua avatuksi linkistä, mutta jos nyt rivien välistä jotain hoksasin, niin kyseessä toisten vaivojen arvostelu? Tommonen on tosi kurjaa toisten huolien/ murheiden/ vaivojen yms. negatiivinen arvostelu. Ei voi ymmärtää..

Viher + tiitiäinen 37+3

Moi! :wave:
Tällä lailla varovasti kyselen, josko vielä saisi liittyä teidän turinoihinne mukaan...? Tässä raskauden loppumetreillä vasta löysin tämän palstan ja kovasti olisin vertaistukea vailla. :) Tien, että aika myöhässä oon, mutta kysyn nyt kuiteskin....

La mulla on 29.8. eli viikkoja 36+1. Toinen lapsi tulossa. Esikoistyttö 3v ja itsellä ikää 25v.

Tässä, kun pari päivää näitä teidän juttuja lueskellut, tuntuu jo, kuin olisin mukana, vaikken mitään ole kirjoittanut. Rohkaistuin nyt sitten kysäisemään, josko itekin kirjottelisin... :ashamed: Kovasti mietiskelen samoja juttuja kuin te. =)

Mullakaan ei enää näkynyt toi keskustelu tosta linkistä, mut ihan sama! Onhan tollanen ihan täyttä paskaa, että arvostellaan eikä edes tunneta.. Huoh.
Unohdetaan se ja jatketaan taas !

Nyt nukkumaan, öitä kaikille :heart:

Rebeska ja vauva 40+1

Tiinuz: Tervetuloa minun puolesta! :flower: :hug:

Mie aloitin 5,5h sitten mehustamisen ja edelleen mehustan.. Punaisia viinimarjoja sitten olikin hieman pakkasessa.. Ja ajattelin tosiaan pakkasen tyhjentää, että saisin sinne uudet punaiset viinimarjat poimittua. Valitettavasti tälle viikolle on vesisadetta luvattu.

Sais pikku hiljaa olla viimoset mehut tullunna, ku alkaa väsyttää pikku hiljaa ja tietää, ettei aamulla saa pitkään nukkua.. Mutta mie näytän piristyvän iltaa kohden.

Olokin on hieman parempi tänää.

RD & Pörriäinen 37+5 :heart:

Puuh.. ei voi enää muuta sanoa.
Tänää on pakko tapahtua jotai, tai en jaksa synnyttää. Anteeksi tää itsekeskeinen
ja omanapainen teksti, muuta en osaa.. :ashamed:
Supparit ei oo sen toissayön jälkeen loppunu kertaakaan, nyt taas hakee uutta nousua.
Viime yönä sain hetken nukuttua, mutta heräsin jokaiseen supistukseen. Nyt tuntuu et
lantio halkee, ehkä se ois ihan hyvä merkki jo.
Verenpaine laitettiin kolme viikkoa sitte kotiseurantaan, rajana 135/80 ja yhteys neuvolaan tai äippäpolille, äsken mittasin 148/82. Mihin mä nyt soitan? nla?
On nii typerä olo ja kyllähän saa tyhmä ollakki ku supparit kestäny yli 32 tuntia..
neuvolaan ois aika puol yks, sinnittelenkö mä sinne ja anon armoa? :p
Vauvalla tuntus olevan kaikki ihan ok. Sekään ei säästele potkuissaan, joka liike tuntuu
kauheena vihlontana jossain tuolla alhaalla. Kohdunsuulla?
Mä oon niiiiiiin kaukana raskauden ja synnytyksen ammattilaisesta että.
Tiedot ja taidot ei riitä edes neuvolaan soittoon, saako sinne soittaa millon vaan?
Pfiuuuuuuuuu... Höyryt ulkona, ihana paikka tää :)

Kiitos tsempeistä taas kaikille, ootte te ihania mammoja :)

epplulle voimia.. soittele vaikka suoraan sinne äippäpolille tuosta verenpaineesta!

Tervetuloa Tiinuz! Täälläki esikoistyttö muutaman kuukauden päästä 3 vee :) Ja toinen tytön tylleröinen pitäisi tulla piakkoin...

Tässä aletaan valmistautuun sinne polille, pääsee katteleen pikkusta :heart: jotenki toivois että vesimäärä ois taas noussu että pääsis käynnistykseen :LOL:

Tiinuz tervetuloa!

Luin sen ketjun kans ja oli kyllä turhaa narinaa sillä kirjoittajalla itellään. Mun mielestä, meistä kukaan ei oo valittanut turhasta eikä yhtään liikaa. Mulla on ainakin on tässä raskaudessa ollut paljon enemmän vaivoja, kun poikien aikaan. Ja tänne on hyvä purkauttua.....Ei miehellekkään kaikkia viitti ruutata ja eikä se pakosta tajua. :whistle:

Täällä sitten iltapäivän jälkeen on koko ajan supistelut, yölläkin heräs niin supisteli. Ei lujaa, mutta jotankin eres. Voimistuus vaan, että pääsis joskus synnytään. Nyt rupiaa tuleen sellainen malttamaton mieli.
Tänään olis hoitajatkin lähempänä kuin tunnin ajomatkan pääs. :heart: Äitee ja sen mies palautuu mökiltä kotia. :)

Tänään mennään ettiin koulureppua ja penaalia poijalle. Eskari reppu sais kelvata, mutta siitä hajos keväällä vetoketju. Mutta kiva on toisaalta mennä katteleen, kun tietää että mikä iso päivä se on, kun aloitetaan koulu. :) Jotenkin "kauhia" ajatella, että esikoonen menee jo kouluun justiihan se synty. :heart:

Elli Ja Öttis 38+2

Epplu voi sua! Mä muistan nuo maratooni supistukset erellisestä synnytyksestä. :kieh:
Sä voit soittaa synnytysvastaan ottoonkin jo, kun noin kauan supistellu sinne voi soittaa aivan pienestäkin, mitä mieltä painaa. Sieltä kätilö osaa neuvoa sua. Toivottavasti pääsisit pian synnyttään. :hug:

Nyt tälleen nopeasti puhelimella.

Epplu soittoa vaan sinne äitiyspolille tai vaikka suoraan synnärille.

Minerville onnittelut. Onneksi kaikki hyvin vaikka hurjasti synnytys alkoi. :heart: :flower:

Tiinuz tervetuloa mukaan vaan. =)

katjuska ja sintti 38+3 :heart:

Huomenta! Todella typerä se haukkumis/mollaamisketju. Jollain ei taida olla parempaa tekemistä kun kirjotella tuollaista p...kaa.. Jätetään se omaan arvoonsa =)

Miks nää supparit ei voi jatkua ja voimistua, kun aina loppuvat kesken :( Vauvakin ollut nyt tosi hiljanen, huolestuttaa sekin. Joo, mut nyt viemään neiti päiväkotiin.

jonna ja pikkuveli 38+1

Huomenta!
Taas ihan järkky yö takana (tosin tuskin verrattavissa Eppluun), nimittäin nyt ei edes kielellä voi koskea tätä sorkittua hammasta :headwall: :headwall: Ja särky tuli takasin, mutta toivottavasti tämä olis vaan sitä, että kun se on avattu niin on ärtyny - ja menis ohi. Panadolin kökkösärkylääkkeestä ei ole mitään hyötyä :( Huomenna on neuvola, niin täytyy kysyä et mimmonen roppiannos olis vielä soveliasta.. niin ja mulla tuli tossa puolen yön aikaan niin kammo närästyskin vielä kaupan päälle, että jouduin ottamaan molempia lääkkeitä mitä mulla tähän tautiin on, joka on kyllä harvinaista. Eli nyt sit ollaan taas kovin "pirteinä" uuteen päivään.. hmpfh.

Tiinuz, tervetuloa! Ja Epplu, soita suoraan synnärille vaan ja valita - sinne sun kantsii näytille nyt mennä ennemmin kuin neuvolaan (kai?)? :)

Jaaha, aamupalahommiin tytön kanssa, palaillaan!

runttis ja sytkylä 38+0 (2 vkoa laskettuun...)

rakkaudesta äiti mennään näköjään samoilla viikoilla :D

olin aamusti taas navetas ja sen päälle heitin ukon töihin.. eip mitään.. joten jatkan asunnon haaveilua :heart:

kysymys miten tehdään mehu marjoista? tietämätön.. :ashamed: täytyis tuo ämppy tuolta tehdä mehuks ja vähä muutaki... :whistle:

giraffe ja jasu 36+0 POKS!!

Tiinuz, tervetuloa vaan mukaan :)

Epplu: Synnärille soittoa minäkin kannattaisin. Meidän synnärillä ainakin tosi ihania kätilöitä ja aina ovat sanoneet, että saa soittaa milloin vain.

Täällä ei kerrassaan mitään uutta. Sitä samaa vatsahommaa ja satunnaisia suppareita vaan |O Alan vakuuttua, että yliajalle mennään... :kieh:

Nooh, huomenna olisi taas neuvola. Vikan kerran se yli epävarma sijainen onneksi.

Sipsunen & nalle 39+2 :heart:

Huomenta! :wave:
Täällä nukuttu piiiiiiitkästä aikaa kunnon yöunet! Aivan toisenlainen olo on nyt. :D Eilen illalla tuli taas muutama aika tiukka supistus, mutta eipä sit edelleenkään mitään sen kummempaa. Huomenna sitten poksuukin laskettu päivä ja neuvolakäynti olis myös. Että ei pidä kiirettä tää meidän kullanmuru, ei sitten yhtään! :LOL:

Runttipulla, mun pitäis kans varata hammaslääkäriaikaa, kun taitaa olla aika mahtava reikä tuolla takahampaassa. Tuntuu kielellä ihan semmoinen kolo, vaikka ei kipeä vielä ookkaan. Siellä nimittäin on ollutkin reiän alku. Alkuraskaudessahan mä yritin varaa aikaa tarkistukseen, mutta eivät antaneet, ku oon käynyt 2 vuotta sitten (!!!) ja mun papereihin oli merkattu, et kolmen vuoden välein riittää käynti! :eek: Se täti tuumas vaan, et ens tammikuussa ku varaat nii saat sitte kesäksi ajan... Ja nyt taitaa sit olla tuo reikä suurentunu, kiitos helsingin kaupungin säästölinjan! :kieh: Mur.

Tiinuz Tervetuloa vaan! :wave:

Epplu Kuullostaa kyllä aika rankalta tuo sun supparimaratoni, voimahalaus täältä! :hug: Mä kyllä soittaisin sinne synnärille. =)

Mutta nyt on aamukahvit juotu ja murinat muristu, taidan lähtee käymään torilta tuoreita pottuja ja muita rehuja, jos tekis jotain hyvää keittoa vaikka tänään. Sitäpaitsi elän toivossa, jos reipas kävely sais vaikka jotain aikaan tuolla alakerrassa... :D

Ituhippi ja vaavi 39+6

Yhteistyössä