***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnea neitim :flower:

Täällä ei mitään uutta, ainoastaan se että kävin sitten kirppiksellä ostamassa telakallisen kaukalon tälle masuasukille. Nyt saan palauttaa ton lainaistuimen:) Samalla kyllä tarttui mukaan pari yöppäriä sekä 5 paria sukkia vauvalle.
 
Onnea neitim :flower:

Täällä ei mitään merkkiäkään että poika ulos tulisi. Muutaman päivän on kyllä ollu todella paljon rauhallisemmin kuin yleensä. Olisko se joku merkki että synnytys vois olla lähentymässä.
Lähden tästä vanhalle asunnolle pakkailemaan viimisiä tavaroita muuttolaatikoihin.

Mukavaa sunnuntaita!

n11na ja Urho 39+2
 
Onnittelut Neitimille!!!
Onko kenelläkään mitään hyvää käynnistys-kokemusta kerrottavaks? Mua jännittää ja pelottaa ihan hirveesti jos huomenna alkavat käynnistää.. toisaalta siis toivon sitä mutku aina vaan kuulee kaikkia kauhujuttuja ja huonoja kokemuksia käynnistyksistä, niin olisko kellään mitään hyvää ja rohkasevaa sanottavaa?

Synnytyspelkoinen Jonetta ja pikku-veeti 40+0
 
Jonetta, mulla on kaikki viisi käynnistettyjä ja voi olla, että olen huono kertomaan mitään kokemuksia, kun ei mulla muuta ole kuin käynnistyskokemuksia. Mulla joka kerta kaikki mennyt ihan suht hyvin, yhtä hyvin varmasti kuin olisi mennyt itsestään käynnistyneessä synnytyksessä. Cytotecit ei ole mulla koskaan tehneet mitään, mutta kalvojen puhkaisu ja tippa on saanut homman käyntiin. Synnytykset ovat olleet suunnitellumpia ja hallitumpia kuin itsestään käynnistyneet olisivat, mikä on tietty hyvä. Ensi viikolla menen sitten kuudenteen käynnistykseen luottavaisin mielin. Tsemppiä!
 
VAUTSI VAU!! VAUVOJAHAN SATELEE :D :hug: Onnea kaikille vauvansa syliin saaneille!! :heart:

Olihan tuossa joukossa ihan sydäntä kylmääviäkin kokemuksia,mutta onneksi kaikki nyt hyvin!! :heart:

Täällä odotellaan edelleen omaa vuoroa-supistuksia on ihan kivasti,ja limatulppaakin irronnu viime päivinä ihan kivasti. Maha tosiaan roikkuu niin alhaalla et tuntuu että kohta tippuu! :|

Muuten neitim arveli aika hyvin,kun teki pinon jo vähän etukäteen,et jospa tulis lähtö-ja niinhän siinä kävi!! :D

Tässä kuussa sitä sitten synnytetään..hepetius rv 37+5
 
neitim ONNEA pikkuisesta...kumpi nyt sitten tulikaan :heart:

Edda kovasti voimia kovaan koitokseen :hug:

Voi kun vauvoja tulee satelemalla.Itellä kun vielä ois kuukausi laskettuun aikaan ja ei millään malttais oottaa :ashamed:
Kyllä mää silti sen pari viikkoa jaksan ku tekemistäkin ois vaikka kuinka ja e tän mahankaan kans oo yhtään hankalaa.tänäänki kävin pitkän kävelylenkin ja vaikka esim eilen supisteli kävellessä jokin verran ja tänäänkin vihlo tuonne "alakertaan" niin ei silti mitään sietämätöntä kipuilua oo.

Nyt sairaalakassiin silittämään ne ihanat pikkunutut jotka eilen ostin ja pesinkin =)

TIETÄÄKÖ KUKAAN MISTÄ OULUSTA SAA RUSKOVILLAN SILKKIMYSSYÄ ?? :attn: Eilen sitä etsiskelin mutta ei löytynyt ja anttoninasta unohin kysyä sitä ku sielä ainakin ennen niitä oli.sit niitä oli ottobressä (miten lie kirjotetaan) mut se liikehhän tais lähtä kokonaan oulusta.taikapilvessäkin oli silkkimyssyjä mut ne ei ollu ruskovillan enkä viittiny ostaa ku ei tiiä onko yhtä hyvä vai ei.
ENTÄS MISSÄ VAIHEESSA OOTTE KEITTÄNY TUTIT? Mietin et onko huno jops keitän ne jo nyt kuukautta ennen laskettua ja pakkaan sairaalakassiin vai pitäskö ne keittää lähempänä laskettua?Keitän sen tutti pakkauksenkin ja säilytän tutit sit siinä puhtaassa pakkauksessa

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 35+5
 
jonetta Mun kaverilla käynnistetty tosiaan kaksi viimesintä synnytystä ja ne on olluu helppoja synnytyksiä ja on kerenny saada kipullääkettäki mitä on halunnut.Mut sen eka synnytys joka meni kaks viikkoo yli oli ollut jotain ihan muuta,se alko itekseen mutta oli sit ollu paljo kipeempi ku käynnistetyisä synnytyksissä....et se aina varmaan riippuu monesta asiasta miten menee.mut käynnistetyissä varmaan ainaki se hyvä puoli et jos käynnistetää aikasemmin niin ei kerkee vauva liian isoks kasvaa.
 
Aivan ekaksi hirmusti onnea jo pienokaisen saaneille =) !!!

Olen lukenut aktiivisesti, mutta kirjottelu on jäänyt. Elokuun porukka on todella aktiivisesti kirjotellut, ei ole meinannut perässä pysyä! Paljon olen tietoa ja tukea saanut teidän kirjoituksista mielä askarruttaviin asioihin, vertaistuki on parasta.

(.) oma odotus on sujunut todella hyvin, ei vuotoja tai ihmeellisiä vaivoja. Välllä selkää ja nivusia kolottanut kaikkea asiaan kuuluvaa, mutta ei suuressa mittakaavassa. Töistä jäin kuitenkin pois jo rv 30, hoitotyötä teen joten istuminen ja nostelu kipeytti selkää. Kotona vaivat helpotti kun pystyi lepäämään silloin kun halusi. Nyt on menossa rv 37+6 ja 39+0 on sovittu sektio kun en rohjennut perätilasynnytykseen. Ulkokäännös ei onnistunut kun yritettiin. Viikko enää siis kun saadaan nyytti maailmaan. Pari kertaa veikattu epävarmasti vauvan olevan tyttö, mutta kohtahan siihen saadaan varmuus:).

Neuvolassa kaikki ollut hyvin: Hb pysynyt koko ajan 125-135 välillä ja RR 110/65 luokkaa ollut. Pissat olleet puhtaita. Painoa tullut 10-11kg, nyt helteellä/kesällä paino noussut useamman kilon kun vielä kesän alussa oli tullut vain 6kg. Minulla BMI 29 ennen raskautta joten painoa ei tarttis tulla noin paljon. Herkut maistuneet nyt pari viikkoa entistä paremmin kun olen ollut kaameassa flunssassa ja yskässä. Antibioottikuuri loppuu keskiviikkona. Pidetään peukkuja että yskä helpottaa ensi viikon aikana, olen muuten pulassa leikkauksen jälkeen:(

Yritän nyt pysyä linjoilla ahkerammin, jos ei ole aivan liian myöhäistä aktivoitua!?

Tsemppiä kaikille elokuisille tulevaan!!!

Peppiina
 
hups.. vuorokauden olin linjoilta pois ja näin hirveästi on jo tapahtunut..

Onnea ME10 pojasta, onneksi voitte kaikesta ikävästä huolimatta nyt hyvin.

Papuselle ja Punakanelille onnea tytöistä.

Dreamerin pojat näyttävät tosi suloisille :heart:

ONNEA synnyttämään lähteville :hug: sitä tarvitaan aina.. tää on kuitenkin niin "alkukantaista" hommaa että kaikkea yllättävää voi sattua.

joo se mun uus kannettava oikeesti käynnistyi perk... vaan kerran eilen ja illasta se ei enää käynnistynyt windowsiin edes vikatilassa..
voi vattu miks mulle sattuu nää maanantai malllit |O

Suppis 37+1
 
Onneksi olkoon, neitim! :heart:

Ja Eddalle tsempit!!

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
TIETÄÄKÖ KUKAAN MISTÄ OULUSTA SAA RUSKOVILLAN SILKKIMYSSYÄ ?? :attn: Eilen sitä etsiskelin mutta ei löytynyt ja anttoninasta unohin kysyä sitä ku sielä ainakin ennen niitä oli.sit niitä oli ottobressä (miten lie kirjotetaan) mut se liikehhän tais lähtä kokonaan oulusta.taikapilvessäkin oli silkkimyssyjä mut ne ei ollu ruskovillan enkä viittiny ostaa ku ei tiiä onko yhtä hyvä vai ei.
Mää ostin Stokan yläkerrassa olevasta vauvaliikkeestä, siis 4. krs, kahvilan kupeessa.


 
Jonetta mulla käynnistettiin erellinen synnytys kalvojen puhkaisulla ja tipalla. Hyvin meni eikä oo pahaa sanomista synnytyksestä. :heart: Ja sain kans epiduraalin ja autto hyvin...sitä ennen otin ilokaasua välillä aika reippaastikkin. Lopussa vähä ennekuin sain epiduraalin niin vedin ilokaasua niin paljon, että kuulin että puhelin soii, vaikkei soinut. Kätilö vaan tuumas, että ota happia välillä. :LOL: :whistle:

Saas nähä kuinka nyt sitten käyy.

Nyt mulla on tullut aika säännöllisesti 2½ tuntia supistuksia, ei mitään hirveen kipeitä, mutta kuitenkin osa on saanut jo liikkeelle, kun paikkallaan ei voi olla. Sen verran tuntuu. :) Toivottavasti kovenee eikä lopahda ja pääsis nyyttia hakeen. Mutta toive ajattelua vaan. Uskon, että menee niinkuin viimmeksikin, että tulee niitä tosi kovia supistuksia monena päivänä enemmin. Mutta toivossahan on hyvä elää sanoi lapamato. :LOL:

Mutta jos varmuuden vuoksi rupeais kasaamaan sitä sairaala kassia. Ei vieläkään valmiina, kuin kista mitä sinne tulee. :whistle:

Elli ja Öttis 38+0 :heart:
 
Onnea hurjasti nyyttinsä saaneille ! :heart: :flower:

Nimimerkkejä en kehtaa alkaa luettelemaan, kuitenki
väärin menee ku nää hormonit vielä hyrrää :D

Aion ens yönä lähtee synnärille, supisteli tai ei. Haluan vauvan ja HETI.
Syön vaikka tulta, saunon, otan olusen, siivoan ja taivun vaikka koko yön
lempiässään kunhan nyt pääsis tositoimiin ! :D
Vaan ei.. vaavi pitää varmuuden vuoksi vielä kiinni
kylkiluista ettei vahingossakaan joutuis häädetyksi..
 
Musta kanssa tuntuu että tää masuasukki pitää kiinni jostain ettei vaan tuolta tulis pois. Eipä mua kyllä mun mielestä edes supistele. Jotain keinoja pitäis varmaan alkaa koittamaan, ku alkaa olee tukala olo. Varmaankin paree keksiä koko viikoks ihan mahdottomasti kaiken näköistä ohjelmaa...

 
Onnea neitim nyytistä :heart: :flower: Oli se hyvä, että vihdoin sait palkintosi, kun jo monta päivää oli lupailtu. =)

Huomenna ois se päivä, kun oma isä toivois pienokaisen syntyvän. Ois sitte pappan kanssa sama syntymäpäivä. =) Isälle sanoinkin tänään, että voithan sä anomuksen sintille laittaa, niin katsotaan kuinka käy. :whistle:
itsehän veikkasin sitä ens sunnuntaita, kun kaikki muutkin silloin rv.39+1 syntyneet, niin eihän tää poikkeusta voi tehä. :saint: mun tuurilla sitte just tää tekee sen poikkeuksen ja viihtyy tuolla masussa niin, että saa alkaa häätämään jo pihalle. :kieh:
 
Tiqustiina
:flower:
Kuulumisia tulin kirjoittelemaan.
Kiitoksia kaikille onnitteluista ja oikein paljon myös muille vauvan saaneille :heart: Meille syntyi pieni poika 30.7 klo:01:04 2720g ja 47cm.Painoarvio oli siis aika oikeassa kuitenkin.
Vedet tosissaan alkoi lorahtelemaan kesken melonin leikkuun 29 päivä.Soitin synnärille ja sieltä kehoitettiin seuraamaan iltaan ja sitten mennä sairaalaan. Tosissaan säännölliset supistukset alkoivat aika pian kuitenkin ja päätimme lähteä sairaalaan melkein heti. Supistuksia tuli 3-5min välein. Sairaalaan saavuimme puoli seitsemän aikaan illalla ja menimme suoraan saliin. Olin vasta sormelle auki ja kanavaa 1,5cm jäljellä.
Kätilö tuumasi että seurataan pari tuntia salissa tilannetta miten edistyy. Supistuksia tuli koko ajan sen 2h 5min välein ja olin todella kipeä.
Kätilöillä vaihtui vuoro ja uusi kätilö tutki minut sitten ja sanoi että kanava on lyhentynyt mutta olen vieläkin vain sormelle auki joten laittaa minut osastolle ja seuraavan päivän käynnistys. Hetken aikaa mietin että mitä perkelettä oikeasti ei voi todellakaan olla totta että niin kipeät supistukset ei muka mitään ole saanut aikaan. Noo sitten mentiin osastolle ja siellä vastaan ottava kätilö alkoi jutella seuraavasta päivästä ja käynnistyksestä tms. kunnes alko kattoo mua kun tosissaan kärvistelin niiden suppareiden kanssa. Päätti tutkia mut ja kappas olin sittenkin ollut koko ajan sen 4cm auki!!!!! Salissa oleva kätilö ei osannut tutkia oikein koska kohtuni kaartuu todella kovasti taaksepäin ja on hyvin takana siksi luuli ettei edisty. Olin ehtinyt jo passittaa ukonkin matkaan onneksi sain pian kiinni koska sitten mentiinkin jo takaisin saliin. Sain epiduraalin ja hetki junnattiin siinä 4cm kohdalla kunnes viime hetkillä 30minuutissa avauduin 9cm.Pyysin uuden annoksen epiduraalia koska tunsin supparit läpi ja siitä meni vartti alkoi tuntua todella hassulle alakerrassa. Tuli sellainen pidätyksen tunne mutta toisaalta teki mieli ponnistaa ja kas kummaa ukon pää sitten oli tulossa. Eli täysin puudutettuna tuli 4min ponnistuksella (2supistuksen aikana ) ukko ulos. Melkein liltran menetin verta ja istukka oli alkanut jo kalkkeutumaan.
Kätilöt kyseli olinko varma kuukautisistani koska istukka näytti vanhemmalle mitä viikot. oikeastihan kuukautisten mukaan laskettuni olisi ollut 29.7 mutta NP ultrassa se siirrettiin 6.8. Eli kukaties olisko viikkoja ollutkin oikeasti jo se 40+1 kun poika syntyi eikä 39.
Mutta tälläistä tällä kertaa ja pitää tulla ihan ajan kanssa lukemaan teidän jutut.
Oikein paljon tsemppiä vielä masun kanssa hetken taisteleville. Sitä ei koskaan tiedä milloin synnytys alkaa koska mulla ei ollut mitään oireita koko päivänä kunnes lorahti nesteet :D
 
runttipulla kyseli siitä avonin jutusta. Mä uskon et nää kaikki kotihoitojutut on niin mietoja, et ne on ok. Mulla on sitä samaa mineraalihoitoa, enkä itse suosittelisi kuorintaa alle, koska mulla sit kirvistelee vähäsen se aine. Mikäli ollaan siinä samassa rejuvenaten sinisessä tuubissa, missä on valmiiksi sivellin millä se miner.hoitonaamio levitetään.??
oma napa: yön nukuin hyvin kiitos verenp.lääkkeiden.illalla olin saunassa, aamulla ässää, päivällä mausteista ruokaa. No supisteleehan se satunnaisesti, mut ku ne on edelleen vaan harj.supistuksia. 5 min välein toki mutta näillä ei synnyttämään päästä. Mies on kyl pois kotoa ettei tarvika tulla lähtöä.luulen et pari viikkona viel menee vaikka paikat oli auki 3cm mut kanavaa oli viel jäljellä 2-3cm... ?
?
Tää kirjoitus ontuu nyt ku kirjoitan kännykällä.?
Onnea vauvanhakureissulla oleville!! Jännää :D ?
?
Tv.sinimarja ja ötökkä 37+2 :heart: :wave:
 

Yhteistyössä