***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Tervehdys pitkästä aikaa! :wave:

Olen käynyt melko ahkerasti lueskelemassa kirjoituksia, mutta ei ole tullut itse tartuttua näppikseen...

Ensinnäkin oikein paljon onnea kaikille tuoreille äideille! :flower: Sitten hieman omia kuulumisia. Joku muukin kertoi nauttineensa ihanan lämpimästä kesästä ja meikäläinen kuuluu samaan sarjaan. Lähes koko heinäkuu tuli vietettyä mökillä järven rannalla, jossa toki oli mukavampaa kuin lämpimässä kaupunkikämpässä. Toisekseen olen pystynyt nauttimaan kesästä, sillä olen voinut hyvin ja selvinnyt toistaiseksi ilman suurempia turvotuksia, närästyksiä sun muita. (Koputtaa puuta!). Öisin kylläkin tulee tarttee ravata vessassa ja enpä muista milloin olisi tullut nukuttua putkeen esim. 6 tuntia...

Mies palaa maanantaina kesälomalta töihin ja sitten taitaa olla jo aika laittaa asioita kuntoon vauvaa varten. Vielä on kaikki vaatteet pesemättä, sänky petaamatta, kotiutumisvaatteet miettimättä jne. Hommaa siis piisaa, joten vauveli voi vielä hyvin köllötellä masussa. Viime viikolla oli viimeinen neuvolalääkärikäynti ja tohtori totesi, että "tämä vauva ei synny vielä pitkään aikaan". Tänään on laskettuun aikaan tasan kolme viikkoa, jonka jälkeen meikäläinenkin on varmasti jo kypsä synnyttämään.

Lion73 ja Ekso 37+0
 
Ihanaa, lisää vauvoja :heart: Mutta samalla niin epäreilua meitä kohtaan joilla eräpäivät lähestyy ;) (Ei pahalla ketään kohtaan.)

Me10 ja Papunen Teillä kyllä ollut melkoset kokemukset, mutta onneksi kaikki on nyt hyvin.

Vaikka edelleen oon asennoitunu niin että aikasintaan viikon päästä synnytän, niin kyllä ois niin ihana jo päästä tosi toimiin. Tosin vielä pitäs tehä pinnasänkyyn verho ja äitiyskoppaan verhoilut. Ja pestä neitin kotiutumisvaatteet. Löyty KappAhllista niin ihanat vaatteet että oli pakko ostaa vaikka olin jo muka vaatteet valinnu. Niin ja pojalle pitäs vielä isovelin-lahja ostaa. Sitten ois kaikki aikalailla valmista.

Marlin ja Justiina 39+4
 
Kiitos neitim uudesta pinosta! =)

Me9, Papunen ja Punakaneli: Onnittelu :hug: pienten vauvojen syntymän johdosta. Ihanaa, että siellä kaikki hyvin, vaikka surullista draamaa synnytyksessä olikin.

Täällä oltu päivä kaupungilla, syömässä ja terassilla ja kivaa oli. Nyt jaksaa taas kotona vähän puuhastella ja jatkaa tätä ODOTTELUA... :)

Jaksuja kaikille!

Ansuli ja kullanmuru 39+6
 
Minä oon jo lopettanu nuo kaikki poppaskonstit, niillä saa vaan itsensä kipeäksi :headwall:

Olkoonpa vaikka kolme viikkoa vielä mahassa, mutta koitan lepäillä ja kerätä voimia siihen hetkeen, kun lähtö tulee...koittaa keksiä nyt jotain ihan muuta ajateltavaa ja paljon tekemistä ens viikolle. Tuleepahan yllärinä lähtö sit jos tulee :LOL:

Öitä kaikille :wave:

40+1
 
Tänään on vietetty päivä Oulussa esikoisen kanssa shoppaillen kun äitini lainasi minulle rahaa että saan osteltua tytön koulutarvikkeita ja itelle esim ne imetysliivit.
Olikin kyllä mukava päivä.Tyttö oli mielissään kun sai pitkästä aikaa laatuaikaa kahestaan mun kanssa ja mielissään olin kyllä minäkin.Ei ees muista milloin ollaan viimeksi keretty jutella nuin paljoa mitä tän päivän aikana.Kotnoa kun on kuitenkin ne kaksi muutakin taapertajaa kuunneltavana ja kohta meillä nuita naperoita on neljä :heart:
Löysin itselle imetysliivit joita käytän heti sairaalassa ja yö liiveinä.Sellaset joustavat kaarituettomat eivätkä todellakaan yhtään nätiti mut hyvän tuntuset ja just maidon nousuun hyvät ku joustaa niin paljo_Ostan myöhemmin sit jotku kauniimmat päiväkäyttöön.
Vauvalle ostin kotiintulovaatteet henkkamaukalta ku sieltä löyty niin söpöt mut kotia tullessa ne näyttikin tosi isoille ja tuntu et vastasyntynyt hukkuu niihin.Ostin 62senttiset ku kaupassa näytti et ne on varmaan aika pientä kokoa ja sit ku nää meidän muksut on ollu niin pitkiä syntyessään jo että esim 50senttiset on ollu ihan turhia vaatteita.No pesin kuitenkin nuo ja otan sit myös jotku 56senttiset varalta mukaan jos nuo on ihan liian suuret vaavelille.
Tytölle löyty reppu,jotain koluvaatetta ja kyniä,kumeja ym. On se vaan niin jännittävä tämä elokuu kun neiti alottaa ekaluokan ja sitten mun laskettu aikakin on =)

Kaupungilla muuten käänsin katseita kun kävelin tän mahani kanssa.Tuntu niin hassulle ku ihmiset toljotti ja moni käänty peräänki katsoon ja varsinki miehet..eikö ne oo ennen nähny raskaana olevaa vai näyttääkö tuo mun maha tosiaan tippuvalta pallolta :LOL:
Mulla särki mahaa aika paljon välillä ku käveltiin monta tuntia ja pitelin siitä välillä kaksin käsin kii niin ehkä ne katto et mikä pallo tuolla on tuolla paidan alla jota se pitelee =)
On tää maha kyllä ihana mutta kyllä mää silti kahen viikon päästä oisin jo siitä luopua.Nyt ku nuita vauvauutisia lukee ja katsoo ihania kuvia vauvoista niin ei malttas millään odottaa..toisaalta välillä on niin väsy et tuntuu että pysy vaan vielä vähän aikaa siellä mahassa kun en tiiä miten sit selviää ku joutuu taas öisin heräileen.Mutta kai siihen äkkiä tottuu ku ei siitä oo kauaa ku imetin poikaammekin öisin.

neitim kiitos uudetsa pinosta =)

Me9jaBonus onnittelut pinestä pojasta :heart: kyynellet silmissä täälläkin luettiin sun synnytys kertomusta mutta on se niin onni että yleensä nuo hurjatkin tapaukset päättyvät hyvin :heart:

papunen84 Onnittelut tyttö vauvasta! :heart:

Punakaneli Onnittelut tytöstä! :heart:
Dreamer78 voi mitä suloisuuksia teillä on :heart:

Red Dragon toivottavasti tosiaan ne rahat tulisivat pian =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 35+4 TÄNÄÄN TASAN KUUKAUSI LASKETTUUN :D
 
esikoinenkin tuli nyt kahdeks yöks kotiin :heart: Olivat mummin ja papan kanssa reissussa ja saapuivat hetki sitten kotiin:) Olivat kuulemma koko reissun ajan jännittäneet halkeaako äiti vai ei :LOL: On se vaan ihanaa saada tuo pikku mies kotiin, vaikkakin sitten jo taas maanantaina lähtee isälleen.

Se olis sitten tänään se maaginen päivä :LOL: vaikka tuskin tää masuasukki ymmärtää tuolta yksiöstään tulla vaikka kyllä mun puolesta jo saisi.

Maijamehi ja toukka rv 40+0 :heart: Poks poks...
 
Jospa kirjoittaisi muutaman rivin näin keskellä yötä kun odottelen että tapahtuuko jotain vai ei ..
Heräsin mahan kipeyteen ja vessahätään klo 2 jälkeen yöllä ja nyt klo on 2:50 ja supistuksia on tullut 2-3 min välein !!! Mutta näiden kanssa nyt vielä selviää .. Otin äsken banadollia tohon selkäpolttoon ,jospa se auttaisi hieman kipuunkin muuten .
Mies ja (ainakin vielä) nuorimmainen on nukkumassa vielä , en oo niitä herättänyt , kun en oo varma onko tää nyt sitä vai ei oo !!! Muut lapset ovatkin hoidossa . 4v on tossa vieressä anoppilassa ja sinne kai toi nuorimmainenkin pitäisi viedä jos nää supparit tästä vielä jatkuu ja kovenee . oon ollut jo hieman kahden vaiheilla että haenko jo vaatteet päälleni vain kuvittelenko vaan koko supparit ??? Tuntuu jotenkin yhtäkkiä niin kaukaiselta ajatukselta koko synnytys vai onko se nyt vihdoin menoa ??? Ja mitä jos nää supparit jatkuu koko aika näin lyhyellä välillä niin onko tässä yhtäkkiä kiire vai vaikuttaako mulla supparien lyhyt väli mitään ???
Entisen naapurin pitäisi olla tarpeen mukaan tulossa vahtimaan lapsia , mutta jos nää supparit on näin tiheästi ja nyt on yö ja kaikki muut lapset hoidossa paitsi nuorin niin soitanko keskellä yötä 20km:n päähän vai viedäänkö vaan suoraan nuorimmainen tohon naapuriin anoppilaan jatkamaan uniaan ????

No heti kun keksin tekemistä .. tää kirjoittelu ja ajatukset muualla niin eiköhän noi supparit nyt muuttuneet tohon 4-5 min välein, vaikka eihän toikaan vielä pitkä väli oo , vai rauhoittiko se panadolli hieman oloa ????

neitim+ tytsy 39+1
 
Huomenta. Linnut herättivät mut tänä aamuna. Harakat ja varikset ottivat sitten matsia juuri avonaisen makkarin ikkunan alla.

Toivottavasti Neitim on vihdoin päässyt lähtemään vauvan hakuun :whistle:

Omat avuttomat supparit katosivat yöksi kokonaan eikä niitä näy missään.

Äitivaan: Mä olen kanssa ajatellut pikkuhiljaa jättää poppaskonstit, kun niistä saa vaan entistä toivottomamman olon. No, tänään ehkä käyn vielä saunassa löylyttämässä, mutta jos sekään ei auta, niin antaa olla sitten.

Joka tapauksessa 39+0 POKS ja viikko laskettuun. Olen koittanut psyykata itseäni, että max kolmen viikon kuluttua mulla on sitten jo vauva sylissä, jos ei aiemmin ymmärrä itse tulla.

Sipsunen & nalle :heart:
 
Huuuiiiiiii.....Lapsivedet meni!! :heart: :eek: :D

Huomenna olisi laskettuaika. Jospa tänään synnytellään. Ei supistele mutta pikku hiljaa kipu lisääntyy alamahalla. Nyt rauhassa sairaalaan, kunhan tavarat on pakattu.


Edda ja pienoinen 39+6
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille. Ja tsemppiä Eddalle ja Neitim.

Huomenna olisi lääkärineuvola heti aamusta. Saapi nähä mitä siellä sanotaan. Aattelin kehtaiskohan sitä kysyä osaisko sanoa koko arviota. Silloin tällöin on vihlontakipua alakerrassa kun kävelee. Ja pienen pientä turvotusta. Närästys vaivaa iltaisin jonkun verran. Ja renniestä ei ole mitään apua :|. Jospa sitä huomenna kysyisi, että onko muuta mitä saisi ottaa.

Saatiin ostetuksi eilen uusi telkkari. Entinen oli ikivanha tv korjaamolta ostettu vehje. Missä kuva oli ollut punaisen mustavalkoinen jo monta viikkoa. Nyt on hyvä kuva ja värit :D

Moona ja pikku mies POKS 36+0
 
Eddalle tsemppiä matkaan
Täällä tänään laskettuaika eli 40+0 Onnea myös teille muille joilla tänään laskettuaika: ainakin Maijamehilla, Anskulilla, Rebeskalla ja Jonnulilla tais olla.. Tää vauva ei todellakaan näytä mitään ulostulomerkkejä.. kumpa itelläki vaan menis vaikka yhtäkkiä vedet.. no enpä usko.. huomen aamulla sitte synnärille ja ehkä käynnistysyritys, saa nähdä..

Jonetta ja pikku-veeti 40+0
 
Edda tsemppiä matkaan :D

ja toivottavasti neitim on myös lähtemään päässyt.

Tänne ei uutta, paitsi maha toimii, kun on monta viikkoa ennen tätä päivää ummettanut. Että tiedä sitten onko mitään merkitystä tälläkään. Sitä vaan alkaa tässä vaiheessa toivoa, että kaikki mahdollinen viittais lähestytään synnytykseen. :D

Katjuska ja sintti 38+1 :heart:
 
Huomenta! =) Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena.. :| Eilen illalla kyllä poltteli taas vatsaa aika lupaavasti, mutta tottakai sitten taas loppui kuin seinään :headwall: Ei vaan malttaisi enään oottaa...

Onnittelut taas kaikille vauvansa saaneille :flower: :hug: Oli ollut aika hurjiakin synnytyksiä, onneksi nyt kaikki hyvin!

Edda onnea matkaan ja toivottavasti neitim on myös päässyt vauvan hakuun! :D Kyllä käy kateeksi.

jonna ja pikkuveli 37+6
 
tsemppiä edda ja neitim!! :flower: mulla on se tunne ettei tää synny ikinä.. en luota noihin suppareihinkaan enää ollenkaan, mun eilinen 4h tuli sit yöllä... tarkottaakohan nää tosi kipeet ennakoivat helpompaa vai kipeempää synnytystä -ei oo nimittäin tällasii, ihan oikeilta tuntuvia tullu kummankaaan aikaan.
Eilen oli hirmu huoli liikkeistä ku toi laiskiainen ei sit sen mun kaatumisen jälkeen liikkunu kunnolla, illalla sit saunan jälkeen alko taas normaalisti elämöimään. Sit toi mun jalka... :ashamed: eilen just mietin saunassa et miten voisin nyt mennä synnyttää ku en mä pysty mun jalkaa siihen telineelle laittaa -saati et joku pitäis siitä kii tai vääntäis... tosin tiedä sit kumpi kipu pahempi...

pikkumökö
 
Eddalle tsemppiä matkaan :)

Toivottavasti neitim on päässyt matkaan tai nukkuu hyviä ja syviä "aamupäikkäreitä"

Parisen päivää sit puhuttiin siitä pahasta olosta/pahoinvoinnista. Ja kiukkuisuudesta. Ja itkuisuudesta. Mulla on noi kaikki seurana (huraa??) ja myös arat nännit.
Miehelle sanoinkin, että on ihan ku olis alkuraskaana olojen puolesta ;)
Ulkomuoto ei tosin sen puolesta enää puhu :D

Kävin eilen lenkillä (jos sitä voi nyt lenkkeilyks sanoa ) ja oli ihanan kevyt olo kulkea. Tykkäsin.
Toivottavasti tänäänkin onnais. Usein kun se on vaan kovettumista ja kiristelemistä pienen ajoittaisen vihlonnan säestämänä. :( Ollut koko kesän. Liiku siinä sitten..... :headwall:

M ja pikku-I 37+1
 

Yhteistyössä