***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

EDDAlle onnea! ihanaa että saat pian vauvan syliisi!!

LIMATULPPAA tullut tänään pikkasen. taas...

VATTUTEETÄ yks pakkaus juotu, huomenna toisen aloitus. eli toisin sanoen pitäisi supparit kyllä olla sitten tosi tehokkaita kun ne joskus alkaa ;)

NLAAN huomenna.

nyt lenkille...

korvapuusti 37+2
 
Nyt täällä toivotaan ettei vielä niitä synnytys oireita alkais tulemaankaan... Mentiin tänään hurjaa vauhtia päivystykseen kun miehellä alko aivan yhtäkkiä kova vatsa kipu. Se meni ihan muutamassa minuutissa niin pahaks, että miehelle nousi kylmä hiki ja meni aivan kalpeeks. Labrassa kaikki arvot oli ok. Virtsassa vähän ne arvot koholla jotka sappi vaivoihin viittaa... Joutu jäämään sairaalaan yöksi ja huomenna tutkitaan lisää... :'( Miehellekkin itku tuli kun mietti että jos ei esikoisen synnytykseen mukaan pääse tälläisen takia... :'( Itselläkin mieli maassa ja koko ajan itkettää. Pitää vaan toivoa ettei synnytys nyt käynnisty ja mies pääsisi jo huomenna kotiin...

n11na
 
Tiqustiinalle vielä kerran onnittelut pikku-miehen johdosta
N11na :hug:
Ja iso kiitos teille kaikille jotka kerroitte positiivisia kokemuksia käynnistyksistä!!! Auttoi paljon lukea että käynnistyskin voi sujua hyvin!
Vietiin tyttö just mummolaan ja kohta pitäis yrittää mennä sänkyyn odottamaan jos nukkumatti tulis.. vaan tuskimpa tulee jännittää niin pirusti tuo huomen aamu.. aamusta heti synnärille ja sitte näkee alkavatko käynnistään vai ei. Tulen heti sitte kertoon ku koneelle sieltä selviän, mikä on "tuomio".
Jännittää jännittää niin et ihan tärisen :(
Pieni toive kyl olis et tää ens yönä vielä lähtis itestään käyntiin ;)

synnytyspelkoinen Jonetta ja pikku-veeti 40+0
 
jonetta :hug: mullakin kaks käynnistystä takana ja kolmas siis edessä. Oishan se kiva päästä synnyttään "oikeesti" mutta toisaalta, eipähän tarvi arvuutella että onkohan tää nyt sitä vai eikö oo.

N11na - jospa miehelläs on tosiaan joku sappikohtaus. Kipu siinä on todellakin KOVA. Litalgin on kuitenkin aika hyvä lääke sitä kipua laukaisemaankin. Eiköhän mies vielä synnytykseenkin ehdi :hug:
 
Sinimarja, kiitos kommentista =) En siis kuori alle, ettei kirvele - mulla toisinaan kuorintakin kirvelee. Ja sama aine siis kyseessä, onko muuten ollut hyvää? Mä aina hurahdan kaikkiin tökötteihin, nytkin viikko sitten ostin sitä garnierin värillistä silmänalusrasvaa, ja se vaikuttaa ainakin pehmentävästi ja tuntuu, että mustat aluset tosiaan katoaa. Tai sitten mä vaan kuvittelen :D

Tiqustiinalle vielä kerran onnea, ja hyvä että kaikki sujui hyvin. Mulla on kans jotenkin kohtu ja ne vehkeet tuolla niin syvällä, et lekut aina kaivelee ja naikkarillakin viimeks sano että yltääkös hän nyt tutkimaan... kauhia jos mullakin on jo enemmän auki kuin mitä on sanottu.. :eek:

Elli, miten sä osaat ottaa noin rennosti 4 h supparit? Mä jo tossa äsken pohdin, että mitä pitäis tehdä, kun rajuja, mutta hyvin yksittäisiä suppareita tuli kauppareissulla. Yks salamaniskupoltto, niin että ilmat pihalla ja sit ei taas mitään, muuta kuin pientä kiristelyä. Nytkin on semmonen kiristävä panta, muttei mitään kipeetä.. siis kun en oikeasti tiedä, että miten pitkään sitten kun on tosi kyseessä, pitäis noita suppareita katella :xmas: :xmas: :xmas:

Jaah, ostin alkottoman siiderin (josta jo taisin haaveilla monta päivää sitten), ja nyt vielä pistän poppareita mikroon. Miekkonenkin on ollut kumman höveliä tänään, ja tuntuu nyt säikkyvän mun jokaista kipuirvettä. Mun alaleukaa jäytää kauhea särky, en tiedä onko hermosärkyä vai joku reikä (edelleen odotan sitä tarkastusta, johon aloin jonottamaan TAMMIKUUSSA)... mut aamusta soitan särkyaikaa ja saavatte sit kattoa. En viiti meilahteen saakka lähteä nyt illalla, koitan ottaa panadolia ja nassuttelen ruokaa yms toisella puolen leukoja sitten.

Jonetalle vielä suppareita ensi yöksi, eihän sitä koskaan tiedä vaikka käynnistys itestään :hug:

runttis ja sytkylä 37+5
 
Muutes, mulla oli yks todella kova sappikohtaus, mutta ei tuolloin leikattu (vaikka lääkäri jälkikäteen oli sitä mieltä, että olis pitäny leikata päivystyksessä), niin sain jotain tosi tujua lääkettä piikillä kankkuun ja litalginit päälle. Sen piikin jälkeen ei koskenu eikä ressannu muuten mihinkään...eli toivotaan että saa pikaisen lääkityksen tai sitten leikkaavatte, se leikkaus ei onneksi ole iso (4 reikää masuun ja pääsee muutaman tunnin kuluttua pois), vaikka tietysti kipeenähän siitäkin on, mutta mä ainakin toivuin muutamassa päivässä ihan kohtuukuosiin, sitten kun reilun vuoden kuluttua ekasta kunnon kohtauksesta vihdoin leikattiin.
 
|O Kova väsy, mut olisin kyl siltikin valmis lähtemään synnyttämään... Ihme tuntemuksia mahassa, mut tod.näk. vaavi vaan liikkuu eritavalla kuin ennen. Jos heti alkuviikosta alkais leipomaan ja siivoomaan sekä kaikkea muuta tekemään, jos vaikka tää masuasukki sit ymmärtäis tulla pihalle :LOL:
 
Täällä on ihan masentunu mamma :( Mulla ei ollu tämmöselle varasuunnitelmaa et yli mennään ku muut on tullee ajoissa..Harmittaa kun ei lähde syntymään kun kohta koulutkin alkaa ja jos me venytään sairaalassa valohoidoissa tms..niin en pääse viemään keskimmäistä ekalle luokalle :'( Ei oo kyllä haudanvakava asia mutta itkustaa näissä hormoneissa...Sit pelottaa et onko vauvalla kaikki ok masussa..ku ei oo niin eläväinen kun aiemmin, silti liikuskelee silloin tällöin. Pelottaa et istukka on jo sökö kun aikasemmissakin raskauksissa on ollu kalkkeutunu ja virtaukset heikentynee..noh, täytyy vinkua sit neuvolassa tiistaina jos sinne tarttee viel mennä..

Anteeksi nyt tämä matalapaine..kaikki harmittaa, sekin ku mies joutuu huomenna töihin meneen loman jälkeen ku ei tää tuu pihalle..sillä on sen verran pitkä työmatka että jos tämä lähtee nopeesti syntyyn niin ei ehdi paikalle..Sorry vielä valitus..mut helpottaa kun saa purkaantua :(

jonnuli ja hertta 40+0
 
nIIna: Jospa miehesi pääsee myös synnytykseen! :hug:

Kävin tänään sitten kunnon iltalenkin. Tuli varmaan käveltyä 6-7 kg, en edes muista milloin viimeksi olen noin pitkän matkan jaksanut kävellä. Vauhti ei kyllä päätä huimannut. Esikoinen oli pyörällä. Jospa saisin tuolla tempauksella jotain aikaiseksi, mutta tuskin.

Huomenna en varmaankaan pääse edes sängystä ylös.. Ja ajattelin mehustaa viime kesän marjat.. En kerenny tänää ompelemaankaan, ku rupesin tekee kaikkea muuta.

 
Jonetta onnea huomiselle ja toivottavasti saat nukuttua. :)

N11na :hug: toivottavasti se vauva ei vielä päätä syntyä.

Runttipulla kyllä ne supistukset jo sai osaksi naaman irveelle, mutta ei niin kovia, että ei olis kotona pystyny jäämään. Mietinkin jo välillä tuleeko lähtö,vaikka ei kovin koviakaan ollu. Mutta mitä turhaa kuvitellakkaan. Sainpas sairaalalaukun pakattua. :LOL:


Jonnuli mulla sama mure, etten pääse esikoosta saattelemaan ekalle luokalle. Jotenkin on vaan niin iso askel, että olis ihana nährä se. :heart:

Lolu Onnea tytöstä! :heart: :flower:
 
neitim: onnittelut :flower: :flower: :heart:

Jonetalle tsemppiä huomiseen

n11na: :hug:

Tiqu: onnittelut vielä kerran ja kiva kun kirjottelit tarkemmin :flower:


Mä oon vaan niiiiin vöäsy. Eilen nukuin/torkuin nelisen tuntia päivällä ja tänäänkin on ollu ihan veto pois.
Ja tossa kun aiemmin kirjottelin niistä alkuraskausmaisista oireista(kiukku, pahoinvointi, kalvava etova olo, arat nännit, itkuisuus [joka on tosin ollut matkassa koko ajan..]) niin unohdin listasta suun kuivumisen ja mikäs toinen vielä..vai tää väsymys..(?)
Voisko tää olla joku hormonisykäys taas? ~> lopun merkkejä? :D


 
Neitim: Suuret onnittelut vauvan syntymän johdosta! :heart:

Jonetta: Tsemppiä hurjasti huomiseen ja onnittelut lasketun ajan saavuttamisesta sullekin! :)

Täälläkin siis poksutaan 40+0 ja samalla ahdistaa, kun ei edelleenkään mitään tuntemuksia synnytyksestä. Tänään olen ollut ihan omissa oloissani ja sanoin miehellekin, etten haluaisi nähdä ketään tai vastailla puhelimeen, kun kaikilla sitä samaa asiaa... Eli "mikä vointi? onko mitään tuntemuksia?" Saatiin tänään onneksi siivottua kellarikomero ja täällä kotosallakin vähäsen, joten ihan hyvillä mielin illalla nukkumaan ja taas odottelemaan suppareita...

Tsemppihalit kaikille ja onnittelut muillekin poksujille! :)

ansuli ja kullanmuru 40+0
 

Yhteistyössä