Onnea kaikille ultrassa käyneille, ihanaa lukea hyviä uutisia! =) =) =)
Omaan ultraan on aikaa tasan viikko. Tosi ihanaa päästä kattelemaan taas vaavia, vaikka sukupuolta ei meidän enää tarvii jännäillä. Se kromosomitestihän toi meille jo poikalupauksen. Mut josko tuonkin nyt sitten pääsis ultrassa näkemään ihan omin silmin. =)
Saa nähdä ottaako ne vielä rakenneultrassakin niitä 4d kuvia, kun kerran nytkin vielä mennään sinne Naistenklinikan sikiötutkimusyksikköön. Edellisessä ultrassa niitä otettiin muutama. En kyllä yhtään sellasta kuvaa saanu mukaan, kun mulla on toi istukka tossa etuseinässä, niin kuvista ei kuulemma tullu kovin kummosia. Mut josko nyt ois paremmat näkymät ku vauvakin on jo paljon isompi.
Pikkumökö Mullakin on pariin otteeseen ollu samanlaisia vatsaongelmia ku sulla. Eli nukkumaan mennessä on vatsa krampannu kauheesti ja sit on ollu pakko mennä vessaan ja tuloksena kauhea ripuli. Mut sit sen jälkeen on olo kyllä helpottanu. Mä oletin vaivan johtuvan siitä, että olin antibioottikuurilla ja välillä otin vielä iltalääkkeen tyhjään vatsaan. Vaikka apteekissa kyllä sanottiin, että ei oo väliä ottaako lääkkeen ruuan kanssa vai ilman. Nyt ei oo vaivaa enää ollu ku lääkekuurikin loppu, joten oisko se tosiaan ollu mulla syynä. Tosta antibioottikuurista (tai itse asiassa söin niitä kaks putkeen, ku poskiontelontulehdus ei meinannu millään helpottaa) sain sitten kiusakseni vielä hiivatulehduksen. Mulla oli kyllä hiivatulehdus edellisessä raskaudessakin, vaikka en antibioottikuurilla sillon ollukaan. Eli todennäköisesti olisin joka tapauksessa saanu kyseisen vaivan riesakseni ennemmin tai myöhemmin. Toivottavasti vaan se ei nyt enää uusiutuis tässä ennen synnytystä. Canesten kuuri tuntui kyllä tehoovan aika nopeasti, onneks!
Rintojen koosta Ekassa raskaudessa mulla kasvo rinnat lähinnä vasta viimeisten kuukausien aikana niin, että uusia liivejä sai ostella vissiin pariinkin kertaan. Nyt on rinnat tuntunu turvonneilta oikeestaan alusta alkaen. Liivejä ei tosin oo kyllä vielä tarvinnu uusia, mut eiköhän sekin oo edessä sitten parin kuukauden päästä viimeistään.
Tänään kävin jättämässä paastosokerinäyteen labraan ja täytyy toivoa, että se nyt olis pysyny siellä raja-arvon alapuolella. Sokerirasitustestissä se kun just oli siinä raja-arvossa 5,3, mikä toi mulle sen rd-diagnoosin.
Hendu ja toukka 18+4