Elokuiset 2010 joulukuussa

heips ja terkkuja täältä oloista :D voimia niitä tarvitselville ja onnea hyvistä ultrakuulumisista, täällä on ollut ällö oloa viimeiset kaksi viikkoa ja VÄSYTTÄNYT kokoajan,. nyt huonoa oloa tulee enää aaltoina, mutta väsymys pitää pintansa ja siihen vaikuttaa tietty tää pimein aika myös,
täällä maistuu suolakurkut, hampurilaiset, sipsit ja RANSKALAISIA TEKEE MIELI JA VISCHYÄ , tiedä sitten kumpi tulossa, viimeksi teki mieli vaikka mitä esikoisessa , niin suolasta kuin makeeta. ja ei ollut silloin huonoa oloa, mutta tyttö tuli.... :heart:

mun tekisi mieli jo varata neuvola mutta keskenmeno opetti viimeksi ettei sinne kannasta liian aikaseen mennä niin ei tarvi perua np-ultraa eikä neuvola käyntejä yms.

tää lähtee aleen taas töihin myymään rättejä ja p.s IHMISET ON IHAN SEKAISIN JA SOTKEE KAIKEN

:LOL:

HUISI 7+4 (NIMETÖN YKSILÖ) mä taidan pyytää ekassa neuvolalääkärissä kurkata ultralla josko siellä vielä jokin on, ja huutonetistä huudettu taas kotidoppleri, myin esikon ajalta kaikki jo pois ja nyt saan huudella näitä turhia tavaroita uusiksi :D
 
Matilda84
Rv 8 :heart:

Kahvi meinaa koko ajan jäädä kuppiin :/ Mua itteeni ärsyttää kun tekee eka mieli ja sitten kun saan sen kahvin tohon naaman eteen niin töks :x Ennen join aamuisin kolme kuppia putkeen kun tulin töihin :D

Oireita, rinnat turvonneet.Arkuus alkanut hieman katoamaan.Ilmavaivoja on ihan sairaasti,tuntuu että räjähdän jos syön vähäänkään sellaista mikä ei oikein sovi masulle :ashamed:
Valkovuoto on lisääntynyt ihan kauheesti, kait se sitten on normaalia ? :whistle:

Ps.38päivää polttamatta :D
 
Eka neuvola takana. Onneksi täti oli mukava eikä sättinyt painostani :/ Neuvolan mukaan LA on 6.8, että sen voi muuttaa listaan. Tammikuun 19 on seuraava ultra, eli siihen on tooooosi pitkä aika! Melkein kuukausi!!! :eek: kääk!

n11na ja pikkume 8+4
 
Matilda84
Mulla on NP-Ultra 14.1 silloin rv 10+4 ja enkä jaksais odottaa yhtään :ashamed:

Niin ja eka neuvola 5.1 silloin rv 9 =) Mitäs siellä ekassa neuvolassa tehdään?
Neuvolan täti sanoi että heillä on kauhee kiire joten sain vaan 45min ajan,että pitää olla nopeita =)
 
huih, lukasin noita kehitysvaiheita (ei pitäis mennä lukemaan :headwall: ) mutta tommosia luki tuolla kaupungin sivuilla:

Eri elinten kehityksen riskivaiheet raskausviikkojen mukaan:

- keskushermosto 3-40

- sydän 3-8

- korvat 4-16

- jalat ja kädet 4-8

- silmät 4-40

- hampaat 6-16

- kitalaki 6-9

- genitaali 7-40


huoks... että osaakin olla etova olo ja väsyttää ja kiukuttaa ja tekis mieli vaan painua tän työpöydän alle piiloon ja nukkumaan... |O
 
Halaus Adamalle. Meidän pinoon tulee nyt paljon näitä uutisia :hug:

Itselläni oli eilinen ilta tähän mennessä kamalin. Ihan kuin olisi ollut korventavin krapula ikinä. Halailin pönttöä moneen kertaan, mutta syljeskelyksi jäi. Toivottavasti ei jatku illat samalla tavalla.

Melita ja nöyhtä 8+0 poks
 
Huomenta kaikille!
Täällä 11 tunnin yöunet takana ja kamala päänsärky. Eilen toivoin oireita vaikka migreeni että tietäisi hormoonien nousevan niin tässä tää ny on :LOL: . Heräsi 6.00 tekeen testin ja näyttihän se 3+ ja ei menny ku pari sekuntia ku vastaus tuli joten nyt paremmalla mielellä.
Noopu mä oon samanlainen miettijä vällillä kaikki kunnossa ja sitte taas ei, toivon sulle että asukki olisi matkassa :hug:
Ihmiset tosiaan sotkee, töissä saa koko aika siivota, ja juosta, tää ei meinaa jaksaa taas iltavuoroon,huh huh.
En mäkään pomolle kerro ennen ku kaikki on varmaa, ettei tuu turhaa sähläystä, työkaverit tietää, mun mielestä helpompi olla ku tietävät ei tartte varoo sanomisiaan ja voi sanoo miltä tuntuu, saan myös tsemppausta kesken päivän jos matalapaine iskee. Sit jos menee kesken niin tietävät miksi mielimaassa....
Lapsille kotona en kerro ku mahollisimman myöhään. Vanhin 14v ei tahtois nyt vauvaa taloon, ymmärrettävää ku on just tossa iässä. Tiedän että kun näkee pikkuisen niin on kuitenkin onnellinen, niin ihanasti hän on muutkin pikkusisarukset ottanut vastaan, meidän pikkuäiti :LOL:

Onnellinen ja tirpukka 6+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Voi surku Adama.. tuo on jo kurjistakin kurjempaa että ensin annetaan ja sitten otetaan pois.. voimia ja toivottavasti mies jaksaa tukea ja vielä yritätte piakkoin uudelleen. :hug:
Jos saa kysyä, niin menitkö aiempien km:n takia uudelleen ultraan vai epäilitkö ettei kaikki olisi hyvin? Kerrassaan kyllä kamalaa, kun on jo sykkeen nähnyt ja sitten... :'(

Onnea Kepsukalle ja Katjuskalle, on mukava lukea näitä hyviäkin uutisia. Mä taas pähkäilin jos Adamalle tapahtuneen takia että pitäiskö perua koko keskiviikon ultra... ja odottaa siihen viralliseen ntultraan...no, en tiiä. Huomennahan sen vielä voi perua jos siltä tuntuu.
Hei runttipulla Itse asiassa siinä kävi niin, että kävin epävirallisessa ultrassa nyt sunnuntaina (tuttu sairaanhoitaja ultrasi) ja siinä ei näkynyt sykettä. Siitä tiesin, että peli on menetetty :'( Eilen aamulla menin työterveyteen ja valehtelin, et on kipuja ja vuotoa jotta sain lähetteen gynen polille. Siellä gynen polilla sit oikea lääkäri ultras ja totesi, että pieni on menehtynyt jo viikolla 8+4. Mitään vuotoja tai kipuja ei siis todellisuudessa ollut, mutta nyt kyllä on kun lääkkeellinen keskeytys meneillään. Oksettaakin kauheasti :x Runsas vuoto ei ole vielä alkanut. Toivon, että alkais pian ja tulisi ne isot hyytymät jotta pahin olisi ohi :/

Mietin tässä, että olisi voinut hyvin pieni ehkämme roikkua kyydissä ensi viikon niskapoimu-ultraan asti ja siellä vasta sitten olisi kauhea totuus selvinnyt. No en saa sitä ikinä tietää olisiko vuoto alkanut itsestään ennen sitä. Menetetty tämä pieni on joka tapauksessa :'( Onneksi poika on äidilläni kylässä ja tyttö kaverillaan ni eivät joudu näkemään kun äiti on niin tuskainen. Aamulla sanoin tytölle, että äitillä on mahatauti ja siksi koskee sekä oksettaa. Kyllä tämä tästä. Tämä päivä on varmasti pahin. Pelottaa, että mitä jos vuoto ei ala kunnolla ja joudun sittenkin kaavintaan. Kaikkea ikävää vain miettii nyt :kieh:


adama

 
Adama :hug: Mä luulen (ainakin omallakohdallani) kaikkein rankinta on juuri tuo tyjennys... Silloin kaikki konkretisoituu...

Itse ihmettelen ettei ole tullut mitään vuotoja tai kipuja. Jos kaikki päivämäärät pitää paikkansa, niin alkio ois lopettanu kasvunsa jo 4 viikkoa sitten. Luulisi, että jotain vuotoa tai muita merkkejä keskenmenosta olis tullut jo...
 
Adamalle hirmusesti voimia! :hug: Henkisesti tosi raskasta... Yritähän jaksaa pahimman yli, jospa se sitten helpottaisi pikku hiljaa. Mutta hieno juttu että jaksat kirjoittaa ajatuksiasi tänne, sekin varmaan jollain lailla helpottaa oloa..

Onnea ultraan meneville!

Sitten ON:

Just, ei mitään tee mieli, kaikki haisee ja yököttää. Ukkokin haisee pahalle :LOL: Mulla on jotenki alakulonen mieli ollu... voi johtua hormoneista, mutta myös edellisten päivien tapahtumista. Meidän ens kuun hääsuunnitelmiin pitää tehdä nyt aika radikaaleja muutoksia, koska osa porukasta varmaankin jää pois riidan takia :( Mutta eiköhän kaikki onnistu hyvin, toivotaan niin... ressaa nyt vaan niin pahasti..

Täällä kans mandariinit maistuu ja sen kyllä haistaa :D Tänään oon saanut kurkusta alas pari näkkäriä, vähän omenaa, piimää... siinäpä se sitten olikin. Yölläkin heräsin pahaan oloon... :x

Jonetta Mulla viime raskaudessa kuunneltiin joskus vasta viikolla 12 muistaakseni.. Ekalla kerralla ei edes alettu kuunteleen eikä tuskin nytkään.. Eka neukka mulla on 13.1 ja ultra sitten 18.1.. jippii!
 
Matilda84
coppermä kun menin naimisiin, riitelin kaason kanssa polttareissa niin että hän jätti tehtävänsä, mutta onneksi saatiin sovitua sitten häissä asia (kyseessä oli serkkutyttö)
 
No hyvä että saitte sovittua... :) Saa nähä miten meillä käy, en uskalla edes toivoa sovintoa ennen häitä. Nämä häistä pois jäävät ovat siis appivanhempani ja olisivat osan kustannuksista maksaneet.. Nyt jättivät meidät melkoiseen pulaan riidan takia... Mutta kyllä me yhet häät saadaan silti järjestettyä.. perkule!
 
Huih, noi hääjutut tuntuu olevan aina aikamoista rumbaa.. me mentiin vajaa vuos sitten siten, että ilmotettiin vaan kotiin kutsu että parin vkon päästä tervetuloa maistraattiin (miehen äiti, mun vanhemmat ja mun sisko perheineen). Maksettiin ravinteli-ilta ja sitten hotelliyöpyminen koko porukalle, niin ei oikeastaan tarvinnu kenenkään sit muuta kuin tulla vaan virran mukana ;)

Kukaan ei päässy meille sanomaan et ketä pitäis kutsua tai mitä järkätä, kun hoidettiin kaikki aika yllättäen valmiiksi ja maksettiin ite kaikki. Oli ihan hyvät kemut vaikka mä tytön kanssa meninkin nukkumaan jo aikasin, tyttö oli tuolloin reilut 2 kk ikäinen :heart:


Jaaha, tän päivän kaikki suunnitellut työt tehty, puolen tunnin päästä pitääkin jo mennä tyttöä hakemaan että keretään rokotuksiin.

Ja illalla sit ultraan juu.

 
Moi kaikki,

Ja voimia vielä kerran kaikille menetyksen kokeneille, kokemuksesta tiedän että se on tosi raskasta! :hug:

Joulut vietetty ja arkeen pitäisi jossain määrin yrittää palata. Eilen soittelin neuvolaan, en olis muuten soittanut näin aikaisessa vaiheessa mutta kun oli sitä vuotoa joulupäivänä niin ajattelin kysäistä josko pääsisi johonkin tutkimuksiin. En mä nyt mitenkään kamalan huolissani ole kun se vuoto oli kuitenkin vähäistä ja ällötysoireet ja vilutus edelleen jatkuvat, mutta kuitenkin. No, eipä tietenkään mihinkään ultraan pääsis kuin vasta tammikuun puolessa välissä, niin sanoin että antaapa olla sitten. Varattiin kuitenkin eka neuvolakäynti, se on 13.1. Katsotaan sitten pääsisinkö ultraan jo ennen np-ultraa. Yksityiselle menemistäkin mietin, mutta koska viikot on nyt niin vähäiset vielä (6+0 tänään) niin en halua ottaa sitä riskiä että siellä ei vielä sykettä näy ja sitten stressitaso vaan kasvaa. Täytyy vaan luottaa että kaikki on nyt hyvin! Mutta kuten joku muukin jo kommentoi niin kyllähän nämä täältä(kin) luetut menetystarinat pistävät ajatukset rullaamaan tuonne negatiivisempaan suuntaan...

Synnytyksistä on ollut juttua. Meillä esikoinen syntyi perätilan vuoksi sektiolla. Sektio oli kyllä suunniteltu, mutta tapahtui reilut kaksi viikkoa ennen sitä suunniteltua aikaa. :D Viikot oli tuolloin 37+5 ja pojulla painoa 3460 g ja pituutta 49 cm. Synnytys siis alkoi vesien menolla, ja sitten se olikin reipasta touhua. Aamukuudelta kotona hulahti vedet sänkyyn, soitto synnärille että joko tullaan, taksilla sinne, ja klo 8:25 oli poika ulkona. Supistukset ei ehtineet alkaa, eli koin kivuttoman synnytyksen :LOL:

Possupiikkiä en oo ainakaan vielä ottanut, katsotaan sitten neuvolassa mitä siitä sanovat. Todennäköisesti otan sen jos sitä vielä suosittelevat.

Jaksamisia kaikille!

mamacita74 + Frijolito 6+0
 
Iso :hug: ja osanottoni menetyksen saaneille :'(

Ja hyvistä ultrakuulumisista onnitteluni! :heart:

Olipas tänne tosiaan taas tullut paljon viestejä, en varmasti muista kommentoida kaikkeen mihin piti... :whistle:

neitim sun synnytyskertomus sai kyllä täälläkin kyyneleet valumaan :'( onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin :heart:

Tässä mun kertomusta pojan synnytyksestä: Tais olla rv 38+0 kun synnärillä tehtiin päätös, että seuraavana päivänä käynnistetään oman oloni takia, koska mulla siis oli raskausmyrkytys. Jäin osastolle yöksi ja seuraavana aamuna sain ekan cytotecin. Pikkasen siinä päivän mittaan alko tulemaan kipeitä supistuksia, mutta ei säännöllisiä. En tarkalleen muista, et miten monta cytotecia sain sinä päivänä, mutta ne ei tosiaan vielä juurikaan auttanut, ainoostaan sitten iltaa kohden olin niin kipeä, että itketti. Oltiin miehen kanssa perhehuoneessa, oli ihanaa kun sai rauhassa siellä oleskella ja kuljeskella, keinua kiikkutuolissa ja käydä kuumassa suihkussa. Yöllä oli kamalia kipuja ja olin varma, että olisin avautunut jo lähes kokonaan, mutta sisätutkimus paljasti karun totuuden; kaamean kipeät supistukset ei juurikaan ollut tehnyt mitään kohdunsuulla, vajaalle kahdelle sormelle oli vasta auki. Seuraava päivä 38+2 mentiin aikalailla samalla kaavalla kun edellinen; nukuin, kävelin ympäri sairaalaa, kävin suihkussa, itkin kipua, olin keinutuolissa, tehtiin sisätutkimuksia ja olin käyrällä. Mies tuli aina töitten jälkeen mun tueksi, hieroi selkää ja yritti olla kaikin tavoin avuksi. Cytoteceista ja kovista mutta epäsäännöllisistä supistuksista ei hirveästi ollut apua, synnytys ei vaan edennyt. Seuraava yö oli taas tuskaa, sain jonkin kipupiikin pakaraan mikä hetkeksi helpotti kipua ja sai mut myös nukahtamaan. Heräsin sitten jossain vaiheessa yötä kamaliin kipuihin, mutta vieläkään ei ollut kohdunsuulla edistystä tapahtunut. 38+3 vaihtui, ja sama meno jatkui. Pääsin sinä päivänä illemmalla myös kokeilemaan allasta, jos se olisi auttanut avautumista. Kivut oli ihan kamalat. Altaassa tuntui, että maha olisi jotenkin valahtanut ja tuntui tyhjemmältä, ihan kuin lapsivesi olisi tullut? Nousin sitten altaasta ja mentiin takaisin huoneeseen, jossa kätilö teki sisätutkimuksen; tuli loput limatulpat ja sitten myös loput vedet valahti sängylle. Sen jälkeen kivut tuplaantui. Mikään ei auttanut. Lääkäri tuli pian käymään ja tunnusteli vauvan asentoa ja kohdunsuuta. Sitten hän kävi hakemassa ultrauslaitteen ja sillä sitten huomattiin, että vauva on virhetarjonnassa eikä sen takia ole laskeutunut normaalisti. Tehtiin pikainen leikkauspäätös, ja niin sitä ruvettiin valmistautumaan kiireelliseen sektioon.
Klo 23.23 syntyi 3320g ja 49cm rakas poika :heart:

Tulipas pitkä sepustus... :ashamed:

Mutta niin, toivon kyllä kovasti, että saisin nyt tällä kertaa kokea alatiesynnytyksen ihan loppuun saakka. Olis se ihana kokemus! Vaikka ainahan se on tärkeintä tietenki että vauva saadaan maailmaan, oli synnytystapa mikä tahansa.

mmiilia & ipanapa kakkonen 7+1 <3
 
Moi! Tulin juuri ultrasta ja...no ei mulla mitään jippii-uutisia ole! No ensinnäkin ihmettelen miten se gune sai mulle rv 6+2 kuukautisten mukaan kiekkonsa kanssa laskettua kun mun laskujen mukaan on 6+0 hädin tuskin. Niin siinä sitten kävi ettei hän mitään alkiota nähnyt eikä siis sykettäkään . Ruskuaispussi kjyllä oli ja kohdunsisäinen tapaus. Tiedän kyllä että ne laitteeet on surkeet ja hän sanoi että teoriassa alkion ja sykkeen vois nähdä rv5+3-5+4. Hän käski viikon päästä uudestaan "kontrolliin". Minä sitten rupesin lypsämään hältä tietoo kun oli niin vähäsanainen että millä todennäköisyydellä siellä vielä vois jotain elävää näkyä niin hän ei siitä tykännyt eikä sanonut puoleen ei toiseen. Ymmärsin että fifty-fifty mahdollisuudet??!!? . No 4.1 meen Tampereelle eri lääkärille ja katotaan sitten. Itkin kyllä paluumatkan kun olin niin jännittänyt sinne menoa ja en saanut kuulla/nähdä sitä mitä olin niin toivonut. Matkalla oli vielä paha kolari ja kaikenmaailman ambulansseja ja paloautoja sikin sokin ja sekin itketti kun ajattelin et kiva kohta varmaan raahataan ihmisraatoja mun silmien edessä. Tääkin vielä. Ei tässä auta muuta kuin odotella ja pelätä pahinta. Lääkäri käski mun unohtaa viikoksi koko juttu...unohtaa.. miten kysyn vaan. Sillä paikalla on jokin paha karma..nimittäin ko. paikassa olin silllloin ja samalla lääkärillä kun vastaavassa tilanteessa totesi alkion kuolleen. jotenkin vaan oli paha aavistus takaraivossa. Lisäks oli aika kovakourainen kun sai paikat sattumaan et katotaan alkaako viikon sisällä tulee ulos...tai sitten ei. Voi plääääh! Niin gyne yritti lohdutella ja sanoi et voi olla että alkio on jossain niin painuneena kohdunseinämään ettei vielä näy.
 
Ja vielä possupiikistä en oo sitä vielä ainakaan ottanut, ja tuntuu kyllä siltä etten sitä tule ottamaankaan. Mut neuvolassa aattelin siitä kyllä vielä kysellä ja jutella. Meillä poika on saanut rokotteen jo kk-pari sitten.

Niin, ja vähän omaa oloa myös: saikulla olen, eilinen, tämä ja huominen olis ollut nyt töitä välipäivinä, mutta eilen aamulla kun kävin pyytämässä tk:sta reseptin hiivalääkkeeseen niin puhuin samalla tästä pahoinvoinnista ja voimattomuudesta, niin laittoi mulle sitte lepoaikaa vähän.
Tosin siitäkin tuli paha mieli ja huono omatunto, koska kun pomolle soitin, niin vastaus ei ollut kovin kiva.. :'( mut kyl mä nyt pidän tärkeimpänä sitä, et oma vointi helpottais ja sitä myöten myös pikkuinenkin jaksais masussa, kun äiti ei koko aika vain stressaa jaksamista jne. Vaikka kyllä tässä nytkin stressaa kaikki raha-asiat ja muut, koska mies joutu just työttömäksi ja munkaan työ ei niin vankalla pohjalla ole, koska oon alottanut vasta hiljattain, joten koeaika menossa, ja joutunut pariin kertaan jo olla sairaslomalla. Ei hyvältä näytä :(

Ja sitten, kysyn vielä, et onko täällä muita jolla barlowin syndrooma?? Mulla se todettiin just tossa kuukausi sitten, kun olin yksityisellä kardiologilla ja mun sydän ultrattiin siellä. Mulla siis sydämen "hiippaläppä" normaalia suurempi ja se aiheuttaa sit ikäviä oireita. Usein myös esiintyy vuotoa läpässä tässä syndroomassa, mutta mulla sitä ei näkynyt. Ei siis ole useinkaan kovin vaarallinen juttu tämä, mutta ikävä kyllä. Ja oireista (vasemman käden ja jalan puutuminen, rytmihäiriöt ja erilaiset kipuilut rinnassa) oon n. 1,5 vuotta kärsinyt, ja hypännyt varmaan satoja kertoja kunnallisella lääkärillä tästä, mutta aina mut on melkeimpä naurettu vaan ulos, että "eihän noin nuorella voi mitään sydämessä olla, sulla on vaan paniikkihäiriö!" Onneks nyt sitten kävin tuolla yksityisellä ja sain asiaan VIHDOIN selvyyden.. Mutta täytyy myöntää, ettei mun mieli oo vieläkään täysin rauhallinen tän asian suhteen... nytkin tällä hetkellä vasen käsi on puutunut, ja tuntuu tosi inhottavalta. Mut kai se on vaan nyt luotettava, ettei oo mikään vakava juttu kyseessä, kai mä olisin jo tässä yli vuoden aikana saanut jonkun kohtauksen jos tää olis semmoseen viittaavaa..
Mut siis olisi kiva kuulla muidenkin tuntemuksia/kokemuksia, jos jollain muullakin tämä olis tai vaikkapa tuntis jonkun jolla on.

Kovaapas mä nyt kirjottelen tänne romaaneja, nyt ku on aikaa olla koneella... :D

mmiilia edelleen, ja ipanapa 7+1
 
Matilda84
Erka Itselläni oli menkkojen mukaan rv 6+4 kun kävin ultrassa.Ei näkynyt kuin ruskuaispussi ja max rv 5 kohdun koko. Menin kaks viikkoa myöhemmin ja johan löyty sikiö ja syke. Tästä taas viisampana ja jos joskus uudestaan menen varhaisultraan niin otan varman päälle ja menen vasta rv 8 sinne,koska viikot voi olla vähemmän mitä pitäisi niin kuin mulle kävi, 9päivää vähemmän mitä menkkojen mukaan olisi.Ovis kun voi olla missä kohti kiertoa tahtoo.
 
Erka Pöh, mä kiroan noi varhaisultrat kun tuntuu et niissa vaan säikytellään ihmisiä. Itse tässä 1,5 vkoa piinailleena tiedän kyllä tunteen. Ei oo helppoa "unohtaa". Sanoiko gyne mitään ruskuaispussin koosta?
*haleja ja jaksamista kuitenkin piinailuun*
 
tää sit ei malttanu odottaa... tänään soitto mehiläiseen, oisko vapaita alkuraskaudenultra aikoja? ainoa vapaa oli 20min soitosta, otettiin se ja melkein ehdittiinkin ajoissa, 5yli oltiin paikalla...täältä kuitenki ajelee mehiläiseen sen 20min.. mut ei ollu niin väliä vaikka vähä myöhästyttiin ajat kun oli noin vartin myöhässä.
Siellä se pieni toukka uiskenteli, sydänkin näkyi. viikot tarkentui tasan 8 ja laskettu siirtyi 12.8. Mut kyllä on helpottava olo! aika mielenkiintonen lääkäri oli.. ihan mukava ei siinä mitään mut se oli sellanen lite hoono soomi, sit ku se täyttelee niitä tietoja koneelle ni kattoo mua ja tokasee: oli toivottu? :D jopa mä jäin suu auki kattoo et ei kukaan oo koskaan noin suoraan kysyny... mut juu oli.

erka :hug: mulle se lääkäri sano tänään et ruskuaispussi näkyy tossa hyvin ja se on hyvä merkki raskauden jatkumisesta.. ja sullakinhan se näkyi, toivotaan että se sikiökin sieltä tulee näkyviin :hug:

ja sitte viel possupiikistä... olen näitten juttujen suhteen aikasen kriittinen.. en oo lapsia antanu rokottaa enkä ite aio ottaa. kattellaa sitten jos keväällä tulee joku uus järkky epidemia mut nythän tää on jo laantumaan päin. mä jotenkin koen asian niin et ku on perusterve ihminen ni voi jotain sairastaakin, ja aika moni ketkä ottanu piikin on ollu viikon kipeenä ni samapa se sitten ois se possuna sairastaa. ja en oo koskaan ottanu normi influenssapiikkiäkään ja siihen kuolee enemmän ihmisiä, sitä ei vaan media enää mainosta...

kova on pää ja selvät on mielipiteet- niiden oikeudesta ei tosin mitään takeita :LOL: :LOL:
 
Matilda84
Pikkumökö Nyt mua alko häiritsee ,mutta itelläni on tänään Rv 8 tasan ja la 10.8 :D Miten voi olla mahdollista, siis pari päivää sinne tänne,mutta arvioidaanko tuo vauvan koon mukaan vai miten?
 

Yhteistyössä