Elokuiset 2010 joulukuussa

"Sokerirasituskoetta suositellaan valtaosalle raskaana olevista.

Koetta ei tarvita, jos kyseessä on alle 25-vuotias ensisynnyttäjä, joka on normaalipainoinen (painoindeksi 18.5-25) raskauden alkuvaiheessa eikä hänen lähisukulaisillaan ole tyypin 2 diabetesta. Sokerirasituskoetta ei myöskään tarvita silloin, kun alle 40-vuotiaalla uudelleensynnyttäjällä ei ole aiemman raskauden aikana ollut raskausdiabetesta ja lapsi on painanut alle 4 500 g ja painoindeksi on alle 25 uusimman raskauden alkaessa."

Näin menee nykyisin...Eli aika moni joutuu...Itsekin sitä pelänneenä...Mutta omaksi/vauvan parhaaksihan se on..:)

täälläkään ei mitään uutta. Väsymystä, nännien arkuutta ja pientä kuvotusta. Huomenna ajattelin kanssa itse soittaa ekaa neuvola aikaa.

Ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:

n11na ja pikkume 5+1

Sartsa83
Jänskääää! Huomen aamulla toinen testi.. varmistukseks ja sit soitto hormooni- ja lapsettomuuspolille ultra-aikaa. Siellä sitte ultralla varmistetaan että montakos siellä on hedelmöittyny ja että varpisti on kaveri kyydissä. :) ... sitten voiki melkei het seuraavalla viikolla varata ekaa neuvola aikaa. :) Ellei jopa tällä tulevalla viikolla koska laskimpas sitten väärin. Ei olekaan rv 4+3, vaan tänään 5+1, koska mulla alko tuhruttelu paljon aiemmin kun alko kunnon vuoto ja laskujen mukaan se ois sillon nyt viides viikko. Nooh... viimistään sitten neuvolassa nähää oikeat viikot. :)

Hirmuisesti halituksia kaikille ja onnen toivotuksia plussista ja ja ja ... oon niin onnellinen kaikkien puolesta niinkuin itsenikin.

Sartsa ja pikku Turska 5+1

Onnea kaikille uusille odottajille :heart:

Itse poden täällä mun mielestä oireettomuutta ja siks tulee välillä sellainen olo, että meneeköhän tää loppuun asti hyvin. :ashamed:
Sit taas välillä on sellainen olo, ettei oikeen tajuakaan, että on plussannut. :xmas:
mutta muisti ja ajatus mulla pätkii pahasti, että jos se sit oireeks lasketaan niin hyvä sitte :LOL: Tosin oon huolissani, että miten toi päänuppi sitte enää kesällä toimii ollenkaan, kun nyt jo on vaikeuksii sen kanssa. :whistle: :xmas:

Katjuska ja vielä nimetön kaveri 4+

Pahoin pelkään että tästä se lähtee, pahoinvointi nimittäin pikkuhiljaa :x alkaa jo aamusin olemaan sellanen "ei tee mieli syödä mitään"-olo. aamukahvi vielä maistuu ja tuoksuu hyvältä :p muistan aijemmista raskauksista sen kuinka kamalan pahalle se oma rakas ja tärkeä aamukahvikin voi haista :LOL: mulla aina herkistyy hajuaisti raskaana tosi paljon, jääkaapit,astianpesukoneet ym pitää avata nenästä kiinni pitäen jne :snotty:

Laskin tuolla kaksplussan laskurilla että LA ois 2.8 eli viikkoja jotain 6 kait...

Huomenta!Onnittelut kaikille plussanneille!

Täällä uutukainen odottaja,hyvin hyvin hämillään ja onnellisena.
Aamulla digitestin tulos;raskaana 1-2 :heart:
Vaan kun kierto ollut aivan sekaisin,ei mitään tietoa koska tämä ihanuus saaanut alkunsa saati koska laskettuaika,elokuussa kai? :heart:
En edes ole muistanut merkitä edellisiä kk ylös :ashamed:

Saakohan näin sekavassa tilanteessa nlan kautta alkuraskauden ultran,raskausviikkojen määrittämiseksi?

evi-ta rv?

Minäkin tein vielä lauantai iltana ClearBluen digitestin, tulos oli : raskaana 3+ :heart: Eli viikkoja mulla on nyt n. 5+4. Perjantaina varasin tosiaan sen varhaisultra ajan, joka olis 29. tätä kuuta. Olisin saanut sen ajan jo paljon lähemmäksi, mutta töissä on nyt niin kiirettä ettei mulle passaa aikasemmin...no..äkkiähän tuo aika menee
:D

Tänään varaan sitte sen neuvola ajan. Plussauksesta kun on tänään tasan kaksi viikkoa :whistle:

Selmiina ja Pallero 5+4 :heart:

Moikka! Täällä poksahti tänään 6+0. Mua vaan niin hirvittää et kaikki ei ole hyvin, kun ei kerrassaan mitään oireita. Välillä oikeesti unohan et oikeesti olen raskaana kun ei mikään oire muistuta siitä. Tupakanpolttoa yritän lopetella, mut ei ole vielä täysin onnistunut. Aika moni täällä on menossa sinne varhaisultraan. mä edelleen mietin tätä.. Paljonko teillä on silloin viikkoja omien laskujenne mukaan kun olette menossa varhaisultraan???? Toivon niin kovasti et kaikki olis hyvin.. keskiviikkona neuvola :)

hei =)

kai mäkin uskaltaudun mukaan.. Lueskelin koko ketjun läpi, ja aattelin, et kyllä sitä itsekkin varmaan uskaltaa jo tänne tulla huikkimaan :saint:

mmiilia..................toinen...............21v...............16.8..............VKS.

Tulikohan tuohon nyt kaikki tarpeellinen, en muista :whistle:

Mä siis plussasin viime perjantaina 4.12 ja sillon oli kp 26. Tai no aika haamu se vielä oli, mut selkee semmonen, ja sitten vielä perjantai-iltana tein cb:n digitestin "Raskaana" :heart: Pakko oli vielä tilata pari testiä ja tehdä ne vielä parin päivän välein ja kattoo et vahvistuuko viiva. (Juu, testiaddikti olen).

Testiaamuna oksensin jo ekan kerran :x sen jälkeen ei oo kyllä enää oksua tullut, mutta huonoa oloa on ollut aaltoilevasti. Rinnat arat, välillä normaalia painavamman tuntuiset, verisuonet on ollu myös enemmän näkyvillä. Ja alamasua mulla kans nippailee ja välillä kovastikkin jomottaa :/ Mut muistaisin et esikoisesta kyllä kans oli aika koviakin menkkamaisia kipuja ekoilla viikoilla.

Onnea kaikille muillekin plussanneille ja tarrasukkia meille kaikille matkaan :heart:

Sartsa83
evi-ta Jos testi on näyttäny 1-2 niin sillon sulla on viikkoja 4-5 :)

Katjuska :wave: Samoja fiiliksiä täälläkin. :p

Selmiina :hug: Onnea. Samoille päiville osuu meitin varhaisultrat. :D .. mullakin on 29. tätä kuuta. :) Meen naistenpolille Taysiin kun hormooni- ja lapsettomuuspoli on kiinni. :)

Jonetta Omien laskujen mukaan viikkoja ois varhaisultraan mennessä 8-9, niinkun yleensä onkin kun ekalle neuvolakäynnillekin mennään. :) Mutta koska mä olen raskautunut lapsettomuushoidoista, mun pitääkin mennä varhaisultraan, jotta mua hoitaneet lääkärit saavat tietää kuinka hoidot on onnistunu. :) En mä varmaa muuten pääsis ellei ois jotain minkä takia pitäs käydä varhaisultrassa.

n11na heh, sielläkin näköjään samana päivänä mennään neuvolaan kun ite meen ultraileen. :)

mmiilia Haleja ja tarrasukkia sinnekin. :hug: :heart:

ON: Hmph mä oon idiootti.. mulla meni taaaaas tuo väärin... ELIKÄS:

Sartsa83......................esikoinen......................26v...........................16.8................TAYS

Noni. Nyt se on. :) ... On tää niin outoa.

Yäk. Ja taas mentiin. Pakko mennä juomaan kun ällöttää näin! :$ Miks aina iltasin??? :eek:

Uudet elokuiset lisätty listalle! Myös sinut Enkelinäiti...Anteeksi etten ollut huomannut aikaisemmin.. :ashamed: :ashamed:

(.):
Olen tässä ihmetellyt kun oireitta olen mennyt tähän saakka. Noh, tulihan se pahoinvointi sieltä, kuten jo odottelinkin. Aamulla ei aamupalaa millää saanut alas, mutta sitten syötyä kuitenkin helpotti. Lounaalla söin itseni liian täyteen ja meinas oksu lentää, mutta lepäämisellä meni ohi...
On tää, ensin ihmettelee ja odottaa pahoinvointia, mutta nyt kun sitä on, toivoo ettei oliskaan... hmm.... :eek: :eek:
Huomenna olis tarkoitus mennä jouluostoksille.. Ja illalla sitten se ultra! :heart:

viivi ja vagner

Heissan kaikille pitkästä aikaa!

Ensin työkiireet ja sitten flunssa ovat pitäneet reilun viikon poissa palstoilta, mutta vihdoin ehdin tännekin käväisemään (esikoinen kyllä varmaan kohta roikkuu kädessä...).

Olitte ehtineet kirjoitella niin paljon, etten enää muista mihin piti kommentoida... Onpa meitä elokuisia jo paljon!

Eli kuudes viikko toi mulle tullessaan rintojen kasvun ja kipeytymisen. Näihin aikoihin kävin jo esikoista odottaessa ostamassa ensimmäiset isommat rintaliivit, mutta muutoin on kyllä ihan erilainen alkuraskaus. Ehkäpä se tosiaan tarkoittaisi vauvelin olevan eri sukupuolta?

Esikoisesta mulla ei ollut ollenkaan pahoinvointia, mutta nyt pitkin päivää aaltoilee sellainen huono-olo/kuvotus, mutta onneksi ei ole vielä ylös tullut. Samoin menkkamaisia jomotuksia on alaselässä, mikä kyllä vähän huolestuttaa. Tänään varasinkin ajan varhaisultraa ensi maanantaille. Suosittelivat, että viikkoja olisi vähintään 7. Mulla tulee tasan 7 ultrassa. Toivottavasti sieltä löytyisi jo syke! Ekan neuvolankin varasin, se on vasta 28.12.

Ai niin, kertomisesta. Mä olen kertonut parille työkaverille, jotta on vähän helpompaa sitten pikkujouluissa yms. etteivät ainakaan he kysele ääneen asiasta. Mutta eiköhän aika moni arvannut, kun olin työpaikan illanvietossa jo reilu viikko sitten ilman alkoholia, kun kaikki muut pöydässä joi viiniä...

Itse menen pikkujouluihin autolla, käytän verukkeena esikoisen synttäreitä, jotka on samana viikonloppuna. Voipi olla, ettei mene enää läpi tuon edellisen illanvieton jälkeen.

Anoppi ja appiukko kyselevät koko ajan, joko toinen on tulossa, kun tietävät, että on ollut meillä suunnitelmissa, mutta pakko varmaan kertoa nyt viikonloppuna. Suunnitelmissa oli antaa joululahjan mukana mun vanhemmille ultrakuva, mutta katsotaan saadaanko sieltä vielä ensi viikolla mitään näkyviin. Mutta laajemmin varmaan kerrotaan vasta np-ultran jälkeen.

Tietääkö kukaan muuten veriseulasta tarkemmin? Mitä siinä katsotaan ja miten kauan tuloksissa kestää. Otetaanko se siis samaan aikaan kun np-ultra? Mulle ei sitä esikoista odottaessa tehty.

Mulla alamaha turposi esikoisesta tosi pian. Lääkäri vaan sano, että joillakin verenkierto vilkastuu heti niin paljon, että tulee paljon turvotusta. Kiva olla rv 8 ja näyttää, kun olisi ainakin rv 16! Sama siis näyttää toistuvan taas (huokaus).

Satsuki 6+0

Tänään tein varmistukseksi CB:n digitaalitestin ja näyttöön ilmestyi raskaanna :D :D :heart: :heart: Oon niin onnellinen!!!!!! Huomenna täytyy soittaa väestöliittoon ja varata aika varhaisultraan =) Sen jälkeen kun varmistuu et kaikki hyvin ni sit varailen neuvola ajan. Vielä ei oo mulle tullu mitään erikoisempia raskausoireita. Vatsaa nippailee välillä ja sellanen vähän turvonnut olo. Kyllä se pahoinvointikin sieltä vielä kerkeää tulla....

V&V: oon siis 27v, voi lisätä listaan. Oli tossa edellisesssä viestissä jo mut jäänyt ilm. huomaamatta =)

Onnellista masunkasvatusta kaikille elokuisille!!! :heart:

Mulla oireet vaan vähenee... ei oo tänään enää nippaillu mahasta. Onkohan se normaalia et se noin vaan vähenee... :/
Varasin tänään varhaisultran ja se ois jouluviikolla. Toivotaan et kaikki ois hyvin...

*muoks*
Tervetuloa kaikille uusille masun kasvattajille. Ihanaa et meitä on näin paljon!

Sartsa83
Noopu Oireetonkin voi olla. :) Elä huoli ja pian on sitten se ultrakin. Ota rauhassa. :heart:

Jonna JEIJJJJ!!!! :D :hug: Onneks olkoon!

Satsuki Täytyyhän sitä nyt kirjottaa jos asiaa on. :) Minä menin ja möläytin uutisen het kerrasta äidille, isälle ja appiukolle. :D .. mutta voipi olla että toisen kohdalla kertomista pitkitellään. ;) Sitten joskus kun sen aika on. Nyt tää on niin uutta ja ihmeellistä ja kauan odotettua ettei nahoissaa meinaa pysyä kun toivoo että riskiviikot menis jo ja että maha alkais kasvaa ja pääsis ostelee kaikkee vauvalle. :)

V&V Hihhi.. Tuttu juttu. Ite oon ihmetelly loppu viimein vähäisiä oireita enkä oo oksentanukaan vielä kertaakaan.. joten kun sen aika on, niin sitten toivon ettei sitä oliskaan.. jotenki aavistelen et kyllä se mun kohdallani kans vielä tulee. :p

(.) Lilypien laskun mukaan viikkoja ois 5+4 .. kai se on pakko ollakin kun tuhrut alko niin monta päivää ennen kunnon vuotoo.

Heippa ja tervetuloa kaikille uusille! Ihanaa kun meitä on näin paljon! :D Ja ihanaa, et mmiiliakin tuli tänne meidän kans kirjoitteleen, tiedetään toisemme jo toisaalta. =)

V&V, sama mulla! :D Tuskailin sen kans, ku oli niin oireeton olo ja nyt mullakin on tullu yökötystä ja kunnon kuvotusta, niin toivoo et helpottais. Oksentaan en oo joutunu, mut eilenkin ja tänään on ollu pitkin päivää sellanen olo, et kohta lentää.. Varsinkin jos maha kovin tyhjenee niin äklötys tulee heti. Oonkin yrittäny syödä mahdollisimman tiheesti, et helpottais tätä oloa.

Tänne ei sit sen ihmeempiä. Tuo äklötys tosiaan uutena oireena ja rinnat on ajoittain vähän kipeät. "Vanhat oireet" väsymys ja palelu jatkuu edelleen. Kovasti oottelen et sais ekan neuvolan varata, en voinu vielä varata ku ekan kerran soitin neuvolaan ku ei tiedä vielä loppukuun työvuoroja, mut tällä viikolla tiiän niin voi sit varailla. Nää päivät sais vaan kulua nopsempaan. =)

Terkuin M + Papunen 5+0 tahi 5+6

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
evi-ta Jos testi on näyttäny 1-2 niin sillon sulla on viikkoja 4-5 :)
Juu kiitos,tuon luin testistä!
Vaan kun se ei aina pidä paikkansa,on niin suuri haitari hcg nousussa eri viikkoina,eri naisilla :D Mä kun luulen että olen pidemmällä,ainakin jos mietin niitä mahdollisia kertoja :D Vaan mene ja tiedä,selvinnee aikanaan :heart:

Huono olo nostaa jo päätään,heti kun testiin tuli pos.sitä ennen ei mitään,onkohan tämä jotain itsekehitettyä :D

Onnea taas kaikille uusille masunkasvattajille! :flower:

evi-ta rv 4-5-6? =)

Yhteistyössä