Elokuiset 2010 joulukuussa

Tilasin tänään alkuraskauden ultran joka on 22.12,viikkoja pitäisi olla silloin vähimmilläänkin 6+3,näempä sitten ainakin onko oikeassa paikassa/mitään tai sitten enemmän... :whistle:

Jännittää kamalasti jo valmiiksi :D
 
Olin tänään viisaudenhampaan poistossa.. Koskaan en ole hammaslääkärissä voinut huonosti enkä edes pelkää/jännitä hammaslääkärissä käyntiä. Tänään meni kyllä ihan toisin! Puudutus piikin jälkeen meinas kyllä tämän päivän lounaat tulla ylös ja teki niin pahaa jotta! Hampaan poiston jälkeen sama homma. Hetken siellä sitten lepäilin ja pääsin kotio lähtemään. Vieläkin tekee hiukan pahaa mutta eiköhän se tästä.. Taidan mennä ottamaan päiväunet.

n11na & pikkume 5+4
 
Neuvolassa käyty! Yli tunti siellä menikin :) Hemoglobiini oli hyvä, verenpaine hieman korkealla. Viikkoja olis nyt 6+3. Laskettuaika onkin 1.8.2010. tietenkin sitte vielä ultrassa varmistuu. Äippäpolilta tulee kuulemma lähiaikoina aika ultraan joka menee tammikuun alkuun. Luultavasti kyllä varailen sen varhaisultran ennen sitä.. Kaikkia yleisiä asioita kerrattiin ja sellasta :)
 
Uskalsinpas itekkin tänne ku näyttää nii aktiivisia odottajia olevan täällä =)
Mulla ois laskureiden mukaan laskettuaika 8.8 ja vasta viikko sitte testin tein
ku en osannu oottaa että mun kohdalle ois pikkunen sattunu! Kuitenki tässä pitkänä "yritysaikana"
ehtiny lukemattomia testejä tekemään :p
Pitäis alkaa varmaan pikkuhiljaa neuvolaa varaamaan ja ulraanki ois IHANA päästä!
On tää jännää ku ei oo koskaan ennen tällasta kokenu :D
 
Sartsa83
Mäkin sain tänään uutta tietoa neuvolasta. Viikkoja onkin mulla 5+1 ja kun menen varhaisultraan, viikkoja on tasan 8. Menis nyt aika äkkiä ja jouluki ohi kun joululahjatki on jo saatu ja pääsis pian näkemään oman pienen möhkiäisen. :heart: :D ... oon vaan nyt alkanu pelkään keskenmenoa.. turha sitä tietenkin on liikaa pelätä ja hyvä on valmistautua sellaseenkin, mutta pelottaa silti... toistaiseksi oireiluja on tasaiseen tahtiin mutta välillä ei tunnu missään mitään.. sillon aina vähä jännittää.
 
Täällä olisi yksi äippä joka tahtoisi liittyä elokuun odottajiin. LA olisi laskurin mukaan 3.8 eli nyt 6+1 ja toinen lapsi. Sairaala KYS. Ikää 31v.
Raskausoireista voimakkain on tällä hetkellä väsymys. Viime viikolla oli voimakasta etovaa oloa, mutta hellittänyt ainakin hetkeksi. Ensi viikolla olis eka neuvola. Vieläkin tuntuu uskomattomalta koko raskaus, koska tärppäsi jo toisella kierrolla yrittäessämme. Esikoista tehtiin nimittäin 7 vuotta! :heart:
 
Tervetuloa epplu ja Martta78!

Täällä menee tasaseen tahtiin. Eilen illalla oli taas vähän enemmän kipuja alavatsalla. Vääntää niin et täytyy mennä kaksinkerroin, mutta kipukohtaukset ei kestä kovin kauaa... Pahin kipu ehkä 10 sekunttia ja kokonaisuudessaan ehkäpä 30 sekunttia. Eikä mitään vuotojakaan oo, joten kaiketi ihan normaalia? Ei millään jasais odottaa ultraan!!!

Noopu ja Nyytti 5+5
 
Tervetuloa uusille!

Viivi ja Vagner: Pahoitteluni suuren surusi johdosta :hug:

Noopu: Mullakin on ollut välillä kipukohtauksia, jotka kestäneet minuutista jopa kymmeneen minuttiin. Kipu on aika vaikeasti kuvauiltavissa. Se ei ole pistävää eikä jomotusta, vaan siihen sekoittuu kiristävä tunne sekä kihelmöinti. Kipu on kylläkin ollut enemmänkin nivusten seudulla kuin varsinaisesti alavatsalla ja säteillyt reisiin.

Rintojen arkuus katosi eilen, mutta on palannut taas tänään. Ehdin jo melkein säikähtää, kun olo oli niin normaali. Ilmeisesti nuo oireet vaihtelevat. Alaselkä on tänään taas jomotellut vähän ja ajoittain olen ollut tuntevinani häivähdyksen etovaa oloa. Varhaisultraan pitäisi jaksaa kärvistellä vielä pari viikkoa. Aika tuntuu matelevan kun jotakin oikein odottaa...

Sipsunen rv 5+2 :heart:
 
Viivija Vagner, voi ei! :hug: :hug: Jaksamista teidän perheelle!

Martta78 Soittelin maanantaina kahteen paikkaan (molemmat pääkaupunkiseudulla), toisessa olis tullut maksamaan kaikkineen melkein 170 euroa!! Toisessa noin 100-130 euroa (riippuen lääkäristä). Kelakorvaus on kaiketi pari kymppiä, joten kyllä tuolle ultralle hintaa jää... Mulla on ultra maanantaina, kerron sitten mitä tuli maksamaan.

Mulla oli eka raskaus hyvin oireeton, vaan rinnat kasvoi ja oli arat, joten ei se oireettomuus aina ole huono merkki. Sama juttu on nytkin, mutta lisäksi vaikka mitä muuta :/

Tervetuloa uusille!
 
Helou!

Varhaisultrassa käyty. Masussa tai siis kohdussa näkyi meidän pienen pieni oma mussukka..!Omien laskujen mukaan tänään olisi ollut 6+1, lääkäri oli ensin samaa mieltä, mutta tarkempien mittailujen jälkeen päätyi siihen että tänään onkin 6+2. Eli laskettu aika on nyt 2.8. Toki se voi taas muuttua, kunhan on 12 vk:n ultra. Ensin lääkäri oli epävarma sykkeen näkymisestä, sitten kun sai paremman kuvakulman, niin siellähän se sydän jo jumpsutteli... :heart: :heart: Viikot on juuri siinä vaiheessa, ettei välttämättä ois vielä näkynykään.
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoista! :hug:
Tänään olin sairaalassa tutkimuksissa ja siellä ei muutosta ollut tapahtunut. Nyt vaan odotellaan että kohtu tyhjenee itsekseen ja jos ei niin sitten menen ensi viikolla viimeistään sairaalaan, jossa tyhjennys tehdään.

Kun on asiaa saanut tässä pureskella vuorokauden verran ja itkeä silmänsä turvoksiin, niin alkaa tuska helpottamaan. Ja uskaltaa jo alkaa ajatella mahdollista uutta raskautta sitten joskus parin kk:n päästä.

Tuosta oireettomuudesta sen verran vielä että mullahan oireet hävisi jonkin aikaa sitten yht´äkkiä, joten hieman pelkäsin jo pahinta silloin... Tänään lääkärin kanssa juttelin aiheesta ja hänkin sanoi että kyllä se hieman sitten jo viittaa keskenmenoon jos oireita aina ennen ollut ja nyt hävinneet. On eri asia jos ei koskaan ole ollut raskauspahoinvointia muissakaan raskauksissa.

Voikaahan paksusti!

viivi ja vagner :'(
 
Edda onnittelut pienen sykkeen löytymisestä! :heart:

Itselläni vielä viikkon verran pitäisi jaksaa odotella tuota ultraa... pelottaa kyllä ihan todenteolla että onko siellä mitään vai eikö :/ Mullakin oireet aaltoilee.. nännit on yleensä aina enemmän tai vähemmän kipeet mutta nyt sekin on alkanut tekemään aaltoa. Väsymystä on vielä mutta ei oikeastaan muuta... sekin laittaa pelottamaan. Viimeksi mulla alko vuoto viikko jälkeen plussa testin ja vuotoa kesti kaks viikkoa ennenkuin meni kesken. Nyt ei vielä (koputtaa puuta) ole ollut kuin valkovuotoa. Toivottavasti ei tulekkaan. Vaikka ei tää vuodottomuus silti tarkoita, että kaikki olis hyvin. Toivon todella, että kaikki olis hyvin. Viimeinkin! :ashamed:
 
V&V Tuntuu niin pahalta puolestasi! todella ihana asia, että osaat ajatella positiivisesti uutta raskautta kohden. Varmasti siihen auttaa se, että suree tämän kunnolla ja käsittelee asian mielessään. Sitä ei tietenkään koskaan unohda, eikä se ole tarkoituskaan. Voimia!

n11na: Kiitos. Sama jännitys ja pelko oli täällä etukäteen.

Istukka sijaitsee muuten funduksessa eli "katossa", se on hyvä asia..:) Jostain olen lukenut, että tällöin sikiön liikkeet ei välttämättä tunnu niin voimakkaasti loppuraskaudessakaan. Onko teillä kokemusta?
 
Ensinnäkin viivi ja vagner :hug: en osaa mitään järkevää nyt sanoa :ashamed:

Minun vähäiset oireeni pysyneet ennallaan. Välillä jotain mielikuvitus pahoinvointia ehkä. Perjantaiksi sain ajan yksityiselle alkuraskauden ultraan. Kuukautisten mukaan silloin viikkoja 7+4, mutta omien laskujen mukaan 7+0. Viime joulukuussa kun kävin ultrassa n. viikolla 8, ei näkynyt kuin hajoava raskauspussi tai jotain sinne päin. Pelottaa ihan hirveästi. Huomenna tohinapäivä töissä ja illalla sitten vielä joulujuhlat joten ei tarvitse kotona istua ja odotella onneksi. Perjantaina lähden sitten pienen valkoisen valheen turvin aikaisemmin töistä pois kun ultra on sitten iltapäivällä. Mies lähtee onneksi mukaan. Ensimmäinen neuvola minulla 21.12. Pakkohan se oli maanantaina tilata kun edellisten kuukautisten mukaan viikkoja oli jo 7+0.

Edda onnea hyvistä ultranäkymistä :wave:

Nyt ei ehdi muuta. Lapsille iltapalaa laittamaan. Tarrasukkia kaikille!

adama ja ehkä 6+5
 

Yhteistyössä