Elokuiset 2010 joulukuussa

Olen lueskellut teidän kuulumisia päivittäin. Nyt vaan on töissä kiirettä, niin en ole iltaisin jaksanut tänne itse kirjoitella. Ihana homma, että raskaudet etenee. Toivotaan kaikille niitä tarrasukkia..:)

Oma vointini on hyvä. Pahoinvointia ei ole nyt enää ollut. Ihme? (toiv.kaikki on hyvin). Väsymys on nyt enemmän pinnalla. Iltaisin käyn nukkumaan jo yhdeksältä. En meinaa pysyä hereillä edes sinne asti ja aamulla voisi silti nukkua vaikka kuinka kauan...Mutta töihin on noustava... :D Nännit edelleen arat.

Mites teidän mahat on muuttunu vai onko vielä mitenkään? Olen ihmetellyt sitä kun tunnen kohdun reunan tulleen jo hieman häpyluun yläpuolelle, vaikka eihän sen yleensä pitäisi vielä tässä vaiheessa tuntua..? Tiedän kuitenkin milloin ovis on ollut, niin ei raskauden pitäisi pidemmälläkään olla. Uutena oireena on selvästi se, että kun kumarrun lattialle jotain tekemään niin alavatsa ottaa ikäänkuin kiinni ja helposti alkaa vihloa.

Me ollaan meinattu kertoa minun vanhemmille jouluna. Pari läheistä ystävää tietää jo nyt, ketkä tiesivät aiemminkin vauvahaaveistamme. Tekisi niin mieli kertoa muillekin ystäville, mutta ehkä vasta sitten kun se 12.viikon ultra on ollut ja jos kaikki näyttää hyvältä sitten.
 
Ehkäpä mäkin jo uskallan ilmoittautua kunnolla tänne, vaikka jotenkin epäilyttää että onko kaikki niinkuin pitäisi. Se tunne taitaa kyllä olla ihan normaali. Varasin kuitenkin alkuraskauden ultran ja se on 22.12, joten sinne asti kun jaksaisi kärvistellä... Kyllä taisin stressata samoin esikoisenkin kohdalla... Mutta siis mun tiedot; ikää kohta 27, toinen ipana tulossa, la 5.8 ja synnytyssairaala PHKS.

Oloista sen verran, että mulla ei ole oikeastaan mitään oireita. Sekin vähän huolestuttaa, mutta ei mulla kyllä ollut ekassa raskaudessakaan ja kaikki meni hyvin. Täytyy toivoa että menee samanlailla nytkin. Tsemppiä kuitenkin kaikille ketkä pahoinvoinneista joutuu kärsimään.
 
Heippa,

minäkin liittyisin mukaan elokuisiin odottajiin. Oon 29-vuotias viime vuoden maaliskuussa syntyneen lapsen äiti ja nyt siis toista odotellaan. Mun laskujen mukaan LA on 3.8. Voisiko joku lisätä minutkin listaan... ?Synnytyssairaala on joko NKL tai Kättäri, en oo vielä päättäny. Mulla on eka neuvola vasta joulun jälkeen, siihen mennessä pitäis päättää. Viimeksi olin NKL:lla ja olin kyllä tyytyväinen siihen, mutta vaihtelun vuoksi voisi tietysti kokeilla Kättäriäkin.

Täällä ei oikeastaan ole kummempia oireita. Ehkä hieman huonoa oloa ja alavatsan nipistelyä. Niin ja ne pikkujoulut ym. juhlat. Oon yrittäny miettiä miten selviäisin niistä paljastumatta, koska en yleensä alkoholitarjoilusta kieltäydy... En vielä haluis kertookaan raskaudesta, kun kaikki on niin alussa ja asia on muutenkin kiva pitää mun ja miehen omana tietona.

Olikos teillä myös joku kerho täällä? Liityin vasta nyt käyttäjäksi, joten en oikeen oo vielä perillä kaikista toiminnoista...

Mut nyt nukkumaan, niin jaksaa huomenna töissä. Öitä ja mukavaa odotusta kaikille!

viktooria
 
No moiks!

Mä kans ilmoittaudun ketjuun mukaan. Tänään tein raskaustestin ja tulos oli toivotusti positiivinen =) Esikoinen on 2v1kk, toinen lapsonen on ollut haaveissa keväästä lähtien ja nyt näyttäis tärpänneen!! Kierto mulla on ollu tooooosi epäsäännöllinen, LA:n veikkaisin olevan 9.8.

Asustelen Jyväskylän seudulla, synnytyssairaalana siis K-SKS, ikää 29v. Työelämässä olen esikoisen jälkeen ollut kohta vuoden verran.. Tuntuu kyl niin sekavalta tää olo, en varmaan vielä ees tajua tän olevan totta.. Oon aika kova jännittämään, malttamattomana odotan, et oltais jo tammikuun lopulla ja 12 vkoa olis täynnä.. No, eihän se kyl viel mitään varmaks takaa...

Nyt unille ja kohti huomista työpäivää, onneks sit koittaa viikonloppu!

Mukavaa oloiloa kaikille ketjulaisille :)

Niiti ja ötökkä 4+3 (??)
 
Heipparallaa! Mulle ei mitään uutta eikä erikoista. Mitään oireita ei edelleenkään paitsi nännit arat.. hmmm.. onkohan kaikki hyvin vaikka ei oireita..? keltä sitä kerhon salasanaa piti kysyä? tahtoisin sen myös! Täällä siis tänään 5+3. Nyt nukkumaan!!
 
Huomenta!

Siis mikä kerho? Mä oon kans uus käyttäjä enkä tiedä mistään mitään.... Joten informoikaa *tahtoo mukaan*

Eilinen oli aika normi päivä, ja olin himpun verran huolissani kun mitään tuntemuksia ei ollu. Illalla tuli sit vähän öklöoloa ja alavatsassa kipuili jonkun verran. Tein illalla vielä viimisen r-testin pois kuleksimasta ja siihen tuli selkee, vahva viiva. Huhuuh. Eli ilmeisesti kaikki hyvin kun kerta hcg nousee. Nyt aamusta taas pikkasen nippailee vatsasta... :)

On se kumma, että vaika itse on terveydenhoitaja, niin on kyllä ihan pihalla kaikesta kun omalle kohdalle sattuu. En oo kyllä ihan kauheesti lasten/raskaana olevien äitien parissa työskennelly, mutta kuitenkin. :/

Mukavaa perjantaita kaikille!

Noopu ja Nyytti 5+0!!!
 
Jos MäOisinSä
Mä olen ihan raivona. Jos kukaan tietää voisko auttaa.
Eli minulla oli sovittu Joulukuun puoleen väliin hammas implantin laitto,eli kirurginen hammasleikkaus. Olen teetättämässä tämän yksityisellä.Odottelin viikon vastausta kirurgilta että voiko tuon toimenpiteen tehdä jos on raskaana, no viimein tuli vastaus että kyllä voi.No nyt olen kuullu että edes viisaudenhampaita ei poisteta mielellään raskausaikana tulehdusriskin vuoksi. Jos tuo haava sitten suussa tulehtuu ei ole kuulemma antibioottia mitä voisin raskaana ottaa. Mä en kestä. Nyt en tiedä ketä uskoa :ashamed:
JMSO & Rv 6 :heart:
 
Voisin uutena tulla mukaan...eli yöllä tein varmistustestiä ja viiva siihen tuli ihan testiajan sisällä :heart: Laskurilla kun katsoin, niin LA ois 14.8 ja neljättä mussukkaa odotellaan. Ja jos nyt kaikki hyvin tulee menemään, niin SAS:ssa ois tarkoitus synnyttää. =) Niin ja ikä 31v.
 
Tervetuloa uudet!! :flower: :flower:

Yritin tehdä kuten neitim neuvoi, mutta en saanut listaasi siirrettyä alkuun... :ashamed:
Mutta jos tämä joulukuu mennään tällä arkisella listalla, niin jos joku muu taitavampi sitten tekisi Tammikuun listan hienommaksi?? =)
Listalle olen yrittänyt laittaa uusia mukaan, mutta jos joku sieltä puuttuu tai tietoja on väärin niin huomauttakaa, pliis!

Noopu ja Jonetta:
salasanaa voi kysellä Rhiannonilta.

JMOS:
Kyselit antibiootista. Mun käsittääkseni Kefexin on sellainen antibiootti mitä voi käyttää raskausaikana. Mulle se määrättiin imetysksen aikaan ja ainakin silloin sen voi syödä. Ihan sata varma en ole, mutta kyllä ne lääkärit kertoo mitä voi syödä.

Omaa napaa:
Mä sitten en voinut olla tilaamatta varhaisultraa... =)
Ajan sain jo ensi viikon tiistaille! Vähänkö jänskättää!!

viivi ja vagner sekä ipana 6+0 (POKS)
 
Oon käynyt joka päivä täällä lueskelemassa teidän kuulumisia. Ajattelin tehdä ensimmäisen raskaustestin maanantaina. Sitten ehkä jo tiedän pääsenkö virallisesti tänne teidän kanssa elokuuta odottelemaan. Eli jos joku ei muista niin mulla oli 27.11 pakastetunalkion siirto ja nyt siis oottelen että voi testailla onko onnistuttu :D

iippanen Jos oon raskaana niin meillä näyttäs olevan sama synnäri, eli PHKS. Asutko samalla paikkakunnalla kuin sairaala? Mä asun. Mun LA tosin kyllä olis vasta joskus 18.8 tienoilla.
 
Helou kaikki!

Mä oon täällä mietiskelly, että onkohan tämä oireettomuus joku oire. Ainoa oire mitä on, on menkkojen puuttuminen. Tänään piti tehdä vielä kerran testi ja plussahan siihen pärähti heti välittömästi.
Mulla ei ole edes rinnat kipeänä, kuten aiemmissa raskauksissa :eek: Välillä pitää muistuttaa itseään, että on raskaana :D

Rhi + salama rv 5-6 tms.
 
Hyi...täällä on uusi raskausoire nostanut päätään parin viimeisen päivän aikana...nimittäin paha olo/aivan kamala etominen. Ei mene kauan kun saa vessaan juosta, siitä olen varma. Heti sängystä noustuani oli pakko taas laittaa nämä pahoinvointirannekkeet ranteisiin, nämä vähän helpottaa oloa.

Huh...eniten mua pelottaa että miten töissä pystyy olemaan. Kiva yökkiä joka kakkavaipan vaihtamisen jälkeen....ja kauankohan tätä jatkuu? Onko koko raskaudenaikana etomista, vaikka oksentelu loppuisikin aikanaan.... :snotty:


Selmiina ja Pallero 5+1 :heart:
 
Terveutuloa uusille! Unohdin aamulla sanoa :ashamed:

Jonna82, toivotaan että plussa pärähtää sinnullekin!
Selmiina, pahoinvointi on yksilöllistä. Joillakin sitä ei oo ollenkaan ja jotkut oksentaa koko raskausajan. Itse en ole vielä huomannu suurempaa huonovointisuutta, mutta eilen illalla oli hieman etova olo... se kyllä saattoi myös johtua siitä et käytiin syömässä ravintolassa miehen kanssa, ja tuli syötyä liikaa :(
 
Tervetuloa uusille =)

Jonna82 Jep, samalta paikkakunnalta näytettäisiin molemmat olevan. Nyt toivotaan sulle kovasti sitä plussaa, niin voihan olla, että elokuussa ollaan samaan aikaan päksissä vaikka la:lla onkin vähän eroa =)

JMOS, En osaa mitään varmaksi sanoa sun antibiootti kysymykseen, mutta multa ei lähdetty viisaudenhammasta poistamaan, kun olin raskaana. Ymmärtääkseni eivät mielellään tee mitään operaatioita, mitkä eivät ole välttämättömiä, raskaana olevalle. No tuskin tästä apua oli, mutta tsemppiä asian kanssa! Toivottavasti saat selkeän vastauksen joltain.
 
Mahtuuko mukaan?

Päätin uskaltautua jo kirjoittelemaan odottajien puolelle ja tuonne lähes kolmekymppisten ensikertalaisten pinoon olen jo pikkuisen kirjoitellutkin. Tuolla vauvakuumepuolella kuumeilin vastaavassa pinossa, kunnes yk5 tuotti tulosta. LA olisi näillä näkymin 9.8.2010.

Täällä tuntuisi olevan samassa tilanteessa olevia, joten olisi mukava päästä mukaan jakamaan kokemuksia =)

Haamun sain siis viime sunnuntaina, maanantaina selvän plussan ja eilen varmistin vielä digillä. Tänään varasin yksityiseltä ajan varhaisultraan joulun alle ja sain ensimmäisen neuvola ajan joulun jälkeen. Asiat ovat siis lähteneet rullaamaan eteenpäin varsin sutjakkaasti. Sikapiikin saisin hakean ensiviikon loppupuolella ja aion sen hakeakin.

Kovasti jännittää meneekö kaikki hyvin ja päästäänkö jouluna kertomaan perheenjäsenille ilouutisia :ashamed:

Sipsunen rv 4+4
 
Jos MäOisinSä
Mäkin menin varaa nyt sen varhaisultran. 6+4 on silloin kun tehdään ultra.
Sanoivat ajanvarauksessa että kun ollaan silloin menossa jo seittemättä raskausviikkoa niin voi ihan hyvin jo mennä. Lähinnä mua kiinnostaa noi viikot koska mulla on ollut aika sekaisin kierto :| Hurjaa :p
 
Jos MäOisinSä Multa ainakin poistetaan viisauden hammas keskiviikkona vaikka olen raskaana ja myös hammaslääkärini sen tietää. Yksityisellä tämä tehdään. Tiistaina olin juuri hammaslääkärissä kun tämä kyseinen viisauden hammas oli rikkonut suun limakalvoja ja ne olivat tulehtuneet. Lääkäri määräsi penisiliini kuurin ja käski ottaa särkyyn/kipuun panadolia. Ja tietysti hän onnitteli raskaudesta :) Luottaisin kyllä hammaslääkäriin. Heillä on kuitenkin vuosien kokemus. Mulla on myös ultra kahden viikon päästä ja sillon on myös minulla 6+4 :)

Nännit aristaa täälläkin! ja edelleen väsyttää. Muuten on kyllä aikast onnellinen olo! :heart:

n11na ja minime 4+6
 
Moro!

Eip tässä mitään kummempaa kuulu, mahaa juilii ja pienen pientä pahaa oloa (varsinkin syömisen jälkeen?) on havaittavissa! IHANIA niin odotettuja oireita =)

Viivi ja vagner
Laitatko minutkin sitten listaan :hug:
NeitiKat, toinen ipana tulossa LA 6.8 ja synnäriksi Jorvi ai niin ja ikää mulla on 32v

Rhiannon laitatko mulle kanssa YV:nä sen salasanan?! Voiskiko erilainen alkuraskaus vaikka viitata eri sukupuolta olevaan sinttiäiseen kuin aikaisemmin?! Ihan vaan :whistle: heittona =)

tervetuloa uudet ja rauhaisaa mahankasvattelua kaikille!!!

Soittelen maanantaina sit neuvolaa, saa vaan nähä kui pitkälle menee aika... Ultraan niin himottais mennä mut samalla tässä ku vaan vilkasee laskupinoa niin...

Miten niin mä suunnittelen asioita ajoissa :LOL: Ollaan siskoni kanssa (hällä LA 30.5) niin hankkimassa samanlaisia Phil & Ted's Sportteja, tilataan enkkulasta kun saa niiiiiiiiiiiiin paljon halvemmalla... Jos joku kiinnostuu niin huikatkaa, kerron paikan :D Kaikki firmathan ei siis enää tee kauppoja "ulkomaille"...

Lisäksi voin nopeasti mainita (laitoin linkin aikoinaan tuolla kesäkuisissa jossa ehdin muutaman hetken olla onnellinen odottaja) niin tällaisen paikan. Kannattaa käydä kattoo voi tehdö kivojakin löytöjä! Sijaitsee siis HELSINGISSÄ :p
http://www.huutokaupat.com/fi/v/1464[url] K :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
Rhiannon laitatko mulle kanssa YV:nä sen salasanan?! Voiskiko erilainen alkuraskaus vaikka viitata eri sukupuolta olevaan sinttiäiseen kuin aikaisemmin?! Ihan vaan :whistle: heittona =)
Voihan se olla. Voisihan se olla jopa suotavaakin :D

Sitähän ei tiedä, vaikka oltais samaan aikaan Jorvissa :D
 
Mahtuuko joukkoon?
Testasin 30.11 unenpöppöröisenä kun kp huiteli 41:ssä ja eikös sieltä tullut plussa! Itse asiassa kaksi muutakin testiä osoittanut sen tänään varmaksi Elikkäs toinen olisi tuloillaan ja elokuulle menee LA. Eipä ehtinyt kuin kahdet menkat tulla joten LA:n määritys epävarmaa.

Esikko hippua vaille 1V, joten ikäeroa tulossa 1v8kk. Yritystä ollut sitten synnytyksen, esikkoa pupuiltiin päälle vuosi. Mikäs nettikauppa NeitiKatilla on mielessä? Miekin jo phil&tedsejä kuolaan...

Neuvolan sain 21.12 ja varhaisultraan ykistyiselle 15.12. Haluan tietää onko joku kyydissä vai ei. Tänään sitte oksensin ensi kerran eli pahoinvointi alkaa.. Muita oireita alavatsan nippailut, pisuhätä ja väsymys = kaipa sitä sitten tosiaan ollaan paksuna =)

Niin ja laittaisitko Rhiannon mullekin salasanan yv:llä - kiitos!
 

Yhteistyössä