***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Kyllä täälläkin alkaa huumori loppua näiden lämpötilojen kanssa. Eri asia jos ois ees kämpäs viilee mut meil on kämpäs koko ajan ainkai 30 astettä lämmintä. Vaikka mä lämpimästä tykkäänkin ni tää on vähän liikaa kun koko ajan hiki ja ihan tuskanen olo. Ja sitte ku on viel turvoksissa ku pallokala...

Huomenna ois taas neuvola ja puoltoist viikkoa synnytystapa arvioon..

Ja mäkin hokasin et koht sitä joutuu oikeesti synnyttämään ja et se vauva voi sielt oikeesti alkaa parin viikon pääst tulemaan. :D

rv 35
 
Täällä esikoisesta alkoi supparit rv 38+6 noin ysin aikaan illalla ja tyttö syntyi kasin aikaan illalla rv 39+0. Ärsyttää, kun jotenkin automaattisesti odottaa, että tämäkin viimeistään rv 39+0 ois syntynyt vaikka eihän se niin mene. No vielä on toivoa, nyt on rv 38+5 joten pari päivää ois aikaa =)
Mä kyllä luotan enemmän ultralla tehtyyn painoarvioon ihan sen takia kun esikoinen arvioitiin ultralla rv 37 noin 3,2 kiloiseksi ja käsikopelolla lääkäri kuitenkin arvioi painon 2,5 kiloiseksi ja sen laittoi neuvolakorttiinkin. Tyttö painoi syntyessään 3,6 kg ja en usko, että kahdessa viikossa kasvoi yli kiloa... Kaikilla näistä painoarvioistakin varmasti jos jonkinmoista kokemusta, saas nähdä miten tämän tulokkaan kanssa käy. Uskon kyllä, että on tosi pieni, kun kasvun takia kontrolleissakin ravailen. Toivoisin kuitenkin, että olisi edes kolme kiloa, mutta tuskinpa. Mitäs joku kirjoitti, että jos vauva alle kolme kiloa, joutuu olemaan pitempään sairaalassa, vai oonko ymmärtänyt ihan väärin? Haluaisin nimittäin selvitä tosta sairaala-ajasta mahdollisimman nopeasti.

Tsempit kaikille ja koitetaan selvitä näistä helteistä. Tuskaa on :kieh:

Niille ketkä Päksiin on menossa tiedoksi, että ainakin tänään siellä oli hirveä ruuhka. Kuulemma kaikki salit täynnä ja osastollakin ihanat rysät. Lisäksi vissiin ihan pätsi koko osasto, joten varmaan tulee herkkua siellä olo, jos sinne nyt joutuu :kieh:
 
3 itsestään käynnistynyttä
eka alko aamuyöstä vesien menolla,syntyi 19.37
toka supistuksilla illalla(olisko ollut joskus 22 aikaan),syntyi 14.15
kolmas supistuksilla aamuyöllä 03 ja syntyi 06.30

Loput virka-aikaan B)
 
Esikkon syntymä lähti käyntiin limatulpan menolla (mä ainakin katson et siitä lähti) 12 aikaan päivällä, suppaili pitkin päivää. 01 aikaan koveni, 03 aikaan laitokselle. ja ammeeseen joka pirulautsi pysäytti synnytyksen :kieh: 08 aikaan supparit koveni ja sairaala katsoi synnytyksen alkaneeksi (siis kirjattuna papereihin) ja 14.51 oli pirpana pihalla... :heart:
 
*Eka synnytys käynnistyi aamusta aikaisin vesien tihkumisella ja tyttö syntyi pikkuisen yli puolenyön.

*Toinen synnytys läks käyntiin, kun iltasella miehen kanssa väsättiin ruokaa (tuli makaronilaatikon sijaan vaan mössö, kun ei koskaan ehtinyt uuniin asti :D ) Mutta poika ei sitte halunnu kuitenkaan vielä syntyä vaan meni se 48 tuntia viel sairaalassa ennen kuin syntyi.

*Kolmosen synnytys lähti käyntiin joskus iltapäivästä ja syntyi vielä saman vuorokauden puolella.

Tää on kans ihan tööt, kun mies iltavuorossa ja pojat on koko päivän pistänyt parastaan. :kieh: Huomenna viel sama edessä :headwall: Alkais jo se miehen loma. |O

Chevanne Tääl ois kans ilman tuota pumppua ihan mahdotonta olla. oon pitänyt nyt kosteudenpoistolla, niin on sopivan viileää, mutta taas saatiin muuttaa alakertaan nukkumaan, kun toi yläkerta on kuin sauna. Kuumuutta ja kosteutta piisaa. :kieh:
 
Me ainakin jouduttiin olemaan tytön kanssa useampi päivä sokeritarkkailussa, kun oli alta kolmikiloinen. Muuten terve tyttö, mutta sitä haluttiin seurata ja siks oltiin useampi päivä, kun sokrut ei tasaantuneet heti.

Me mennään tällä viikolla naikkarille tutustumaan, joten saan sieltä sit varmaan tuoretta tietoa mikä tilanne on viime aikoina ollu (ruuhkien suhteen), ja samalla näkee miten hirmu kuuma siellä on.
Nyt mä hilppaan töllön ääreen ja alan tekemään taas petiä itelle, tänään on taas mun töllöilta kun tulee ohjelmia peräkanaa.
 
Täällä muuten ihan ristiriitaiset fiilikset tällä hetkellä synnytyksestä. Toivoo kovasti, että käynnistyis, mutta sitte toisaalta taas alkaa hirvittää, kun tulee mieleen ne kivut.

niin ja noista alle kolmekiloisista, niin täällä oli myös sokereiden kanssa ja keltaisuuden kanssa ongelmia tuon pienimmän kanssa. Mutta keltaisuutta oli kyllä tytönkin kanssa vaikka oli päälle kolmen kilon.
Kolmosen kanssa ei ollut ongelmia ja hän olikin isompi kuin muut.
Mutta kaipa se yksilöllistä on miten tuonkin asian kanssa menee kuitenkin. :)
 
Mä taas en todellakaan haluisi mennä hikoilee osastolle, ku muutenkaan en ole mikään lämmöstä nauttia joten...

Täällä taas supistuksia menossa, joskin yli 20 min väleillä... Hmmm mitäköhän tekis et vahvistuisi :p
 
Siirsimme tänään 2vuotiaan pinnasängystä isojen sänkyyn ja huonekkin vaihtui kun siirrettiin poika siskojen kans samaan huoneeseen.Ollaan pitkitetty tota siirtämistä ku ei oo ollu rahaa ostaa vielä uutta sänkyä esikoselle.nytkään ei kyllä vielä sitä oo vaan tyttö retkeilee patjalla siihen asti et sänky saadaan ostettuu.Ja pitkitetty myös siksi kun poika on ollu niin huippu helppo panna illalla pinnasänkyyn jonne hetimiten nukahtanut itsekseen ja nukkunutkin sit siellä aamuun asti.nyt poika nukkuu vuotiaan sängyn vieressä ja ne on välillä sellanen riehumis pari että mietin tuleeko nukahtamisesta mitään.no tänään tytöt rupes reippaasti iltasädun jälken nukkumaan niinkuin sovimme mutta asiaan vaikutti varmaan sekin kun istuin tietokoneella vahdissa tässä lastenhuoneen ovella =)
Poika kyllä tosi kiltisti tuolla makoillut kun oon tässä istunut mutta uni tuli selvästi hitaammin kuin vanhassa sängyssä.
Saa sitten nähdä alkaako öisin heräileen ja kömpiin viereen.

Mää oon muuten aika varma että oon viimenen joka synnyttämään lähtee,ku mulla laskettu on kuitenkin vasta 31.8 :/ No mutta täytyy olla onnellien että alkava kuukausi on kuitenkin se jolloin ois mahkuja saada jo vauva mahasta ulos =) Kyllähän sitä odottaa mutta silti synnytys nyt jotenkin työntyy uhkaavasti mieleen ei niin kivana juttuna.Varsinki ku se viimeöinen synnytys uni oli vähän outo.synnytin vauvan kontillaan ja olin kipeä mutta en kuitenkaan ottanut mitään kipulääkkeitä.Mut aamulla kyllä tuntu sille et oispa se ollu helpotus kun se synnytys oiski oikeesti jo ohi :D

Nyt on kuitenkin valmistelut taas jo vähän paremmalla mallilla vauvan tuloa ajatellen kun pinnasänkykin oisi nyt hänelle vapaa ja taas yhden kaapinkin sain tänään omaksi ilokseni siivottua =)

Runttipulla Mulla kans harmittaa ku samanlainen ruskovillan myssy hukassa vaik oon ettiny joka paikan mitä oon hoksannu.No se pienin koko oli kyllä jo laitoksella piemni meidän isolle pojalle joten oon ajatellu joka tapauksessa ostaa uuden sitä seuraavaa kokoa.Mut oishan se pikkunen myssyki ollu kiva löytää jos tää vauva on pieni päisempi.

Nyt nukkumaan jos jaksas huomenna lähtä lasten kans rannalle puoleksi päivää ja ehkä taas siivota jonku kaapin... niitä kyllä riittäs

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 34+6
 
Jee, pakko hehkuttaa ko oon niin ylpeä itsestäni!!!
Ostin pojalle ben10 pussilakanan (tuota tyyppiä ei tahdo löytyä oikeen vielä mistään). Purin sen ja takaosan kuviollisesta kankaasta tuli verho, etuosasta sänkypeitto ja tyynyliinasta sohvatyyny. Tuli tosi kivat ja minä en oikeesti osaa ommella mitään. Huomenna haen huoneeseen uuden maton. Saas nähdä mitä poika tuumaa kun mökiltä keskiviikkona kotiutuu :heart: :heart: :heart: Huomenna ajattelin myös uusia neitin huoneen sisustusta.. Onkohan tää sitä "pesänrakennusta" ;)

Onneksi vee--niinku harmitus nyt vähän väisty :D
-UD
 
Rakkaudesta äiti Mulla on kans la 31.8 ja jos samaa kaavaa mennään kuin edellisetkin 3 niin mä synnytän sit käynnistettynä siinä puoles välis syyskuuta =) Et mä on meitä täällä sit vielä kaksi mahakasta =)
 
Vauvaonnittelut näin jälkikäteen! :flower: Nimimerkkejä en muista (toinen taisi olla Mimosa) mutta syntymäajat oli 16. ja 17.7. Olimme koko perhe Sopparilla Huvituksessa (Yläne) viikon, joten hieman olen ollut uutispimennossa =) Mukava kuntoutusleiri oli, keskimmäisen pojan asioihin lähinnä liittyen. Tosi kiva porukka, hyvät ruuat, kiva ympäristö ja ohjelma.

Luulenpa minäkin, että jos saman kaavan mukaan menee niin lähtö tulee vasta selvästi elokuun puolivälin jälkeen (la 13.8.). Esikko syntyi 5 pv ennen laskettua aikaa (käynnistettiin) mutta kaksi seuraavaa 8 pv la:n jälkeen. Alapäätä välillä painaa kovasti, tuskaista kävellä, mut muuten ei mitään. En kyl haluiskaan nyt synnärille hikoomaan et vapaasti saa ensin helteet mennä ohi. Toivottavasti ne vaan oikeesti menee sit ajoissa ohi... Tsemppiä kaikille kuumuuden keskelle! Yritetään jaksaa vielä!

Oinas ja Heppu 37+4 (päivä vaihtui äsken :))
 
Anteeksi,en sitten kerinnytkään eilen kirjoittelemaan.Yritän myös epätoivoisesti kahlata läpi näitä sivuja,että pysyisin kärryillä missä mennään. =)

Juu aloitan ihan alusta.
Tää neiti melskasi yleensä masussa aina aamuisin ja öisin ,päivisin tosi rauhallista.No silloin torstaina menin 2-vuotiaan kanssa kauppaan ja siellä alkoi mahassa sellaine potkiminen,että ajattelin,että synnytän tähän paikkaan.Oli tosi outo jytke.
No sitten to-pe yönä alkoi ne supistelut tasan klo 0.20 ja kesti koko yön 2- 20 min välein,kun olisin heti älynnyt mennä suihkuun,olisivat voineet tauota.Klo 6 aamulla rättiväsyneenä menin sitten suihkuun.Ja siihen loppuivat.Sitten kello 12 aikoihin alkoivat taas tosi epäsäännöllisinä,mutta aikas kipeitä olivat.Loppuivat illalla 21 ja ajattelin,että ihanaa saa nukkua.
No mikä ihmeellisintä taas täsmälleen klo 0.20 pe-la yönä,tunsin vaan poksahduksen ja lapsivedet menivät.Lääkäri varoitteli,että sitä on tosi paljon ja sitä myös oli!!!!Huusin ukolle,että hae äkkiä niitä pyyhkeitä,kun nukuttiin olkkarin lattialla ton helteen takia.Sieltä patjalta oli tosi vaikee päästä ylös =)
Soitin synnärille ja lähdin taksilla sinne.Kun näin taksin ikkunasta Taysin,niin supistelut alkoivat 2 min välein ihan hullun kipeinä.
Soitin äiten meille kotiin nukkuun poikien kanssa ja isäntä pääsi lähteen autolla sairaalaan.
Kauaa en kerinnyt alakerrassa oleen kun kätilö sanoi,että nyt lähdetään synnytyssaliin.
Siellä vedin ilokaasua ja pyysin epiduraalia.Silloin en ollut vielä kun 2cm auki ja vauva oli vielä tosi ylhäällä.
Sain epiduraalin,mutta se meni pieleen,ei vaikuttanut kuin toisella puolella.
(Myöhemmin mun serkku sanoi,että niiden olis pitänyt kääntää mut kyljeltä toiselle,että se olisi levinnyt joka puolelle!) En tajunnut tollaista juttua siinä,vaikka olen saanut aikaisemmista epiduraalit ja ne on onnistuneet hyvin.ETTÄ JOS OTATTE EPIDURAALIN TAI SPINAALIN NIIN MUISTAKAA IHMEESSÄ TOI JUTTU,JOS TULEE TOLLAINEN KÄTILÖ KOHDALLE JOKA EI ÄLYÄ TOTA SANOA.
Lääkäri vaan ihmetteli miksei se vaikuta ja laittoi sen uudestaan,eikä vieläkään mitään!!!!
No sitten kyllä alkoi nopeasti tapahtuun.Isäntä kerkesi saliin kello 4 aikaan.Kello 05.25 sain vielä PCB-puudutuksen.
Kello 6.02 tyttö syntyi.Napanuora kerran kaulan ympäri löysästi.Pää ja hartiat meinasi jäädä jumiin,mutta onneksi sieltä sitten seuraavalla ponnistuksella tuli.Ponnistusvaihe kesti 8 minuuttia ja koko synnytys 4 tuntia 40 minuuttia.
Tyttö oli aikas mustelmilla otsasta ja toisesta kädestä.

Parin päivän päästä alkoi sitten bilirubiinit nousta ja viikkohan sitten oltiin Tayssissa.
Kyllä oli tosi ahdistavaa kun poikia oli tosi ikävä.
2 kertaa aloitettiin valohoidot,ennen kuin alkoi kunnolla laskeen.
Tää oli ihan uus kokemus,pojista ei ollut tällaista.
Lääkäri kylläkin sanoi,että meidän tapauksessa se johtui noista mustelmista.

Mutta nyt ollaan kotona ja pikkuinen syö ja nukkuu hyvin ja maitoa tulee runsaasti.

Te jotka olette saaneet vauvoillenne valohoitoa,montako kertaa ne on aloitettu ja kauanko olitte sairaalassa?

mimosa ja Ella
 
Paniikki nostaa päätänsä..selkä tuli illalla yhdentoista jälkeen kumman kipeeksi, ja kamala paine peräpäässä. :$ Supistuksia tullu kolmisen kappaletta ja eivät tunnu yhtään kivoilta..mihin jamaan sitä on taas ittensä haalannu. Saapa nährä tuleeko uneton yö ja jopa synnytys tälle yötä. Pelottavaa ja niin jännittävää..

Kai tästä taas hengissä selvitään kaimat??

Tai sit tää on väärähälytys, kuka tietää..mut tutulta tuntuu, huh!

jonnuli ja hertta 39+2
 
Huomenta=)

Onkohan Jonnuli päässyt yöllä tositoimiin..

Esikoisen synnytys alko illalla joskus kasin aikaan supistuksilla, poju syntyi sitten aamuyöllä klo 4.28 jolloin oli rv 39+6

Jospa sitä sitten alkais miettimään lehden lukemista ja aamupalan syöntiä, ku toi perkuleen kärpänen herätti mut...

Maijamehi ja toukka rv 39+2 :heart:
 
Huomenta vaan! Aikas hurjia on joo nää lämpötilat, itteäki oikee ahistaa nuo kuumat kun ei tiedä et miten päin olis ja missä!Mitää ei taho saaha aikaseksikaan...noh kai taas talvella palellaa!
Kauhee kun monilla on jo synnytys ihan lähellä..itellä viel ainaki 5 vkoa la-aikaa ellei sit viel mee yli niinku kuopus 2vkoa...esikoinen synty 2pv yli lasketun ja synnytys lähti vesien menolla iltapäivällä ja poiks synty seuraavana aamupvnä.Tytöstä aloin supistella heti tosi rajusti ja lähettiinki n.1h kärvistelyn jälkeen sairaalaan ja siel kerittii olee n.20min ku mua vietiin jo leikkuriin ja jouduttiin tekee hätäsectio kun sydänäänet hävis.Loppu hyvin kaikki hyvin onneksi! Niinpä nyt vähä tuo synnytys jänskättääkin...pelkään tota yliaikaisuutta tuon tytön takia, nyt on vielä pidempi matka sairaalaankin..oli ollut oikein paksua puuromaista se lapsivesi ja vauvalle tullu joku ahdinko....ja alatiesynnytyskin jänskättää kun edellisestä kerrasta on 8 vuotta!!!Huih! Mutta eiköhän siitä sitten selviä.Kauheita liitoskipuja täälläkin..ei oikein pääse eteen eikä taakse.Tänään menen niihin maksa-ja sappiarvo kokeisiin kun on ollut sitä kutinaa..esikosta oli ihan viimisillään arvot koholla...toivottavasti kaik olis ok.Liikelaskentaa piti ruveta tekemään nuiden kutinoiden takia..voi jotenki vaikuttaa tuon sikiön virkeyteen..?
Tulihan sepustus.
Iippana; Mistä sinne synnyttämään nykyään mennään Päksissä kun sielä on se remontti?Onkos sinne jotku opasteet..ajattelin vaan et kun h-hetki tulee niin ei tarvi palloilla pitkin pihoja... :D
 
Mimosa Mulla oli suurinlapsistani valohoidossa , mutta kerran se vain aloitettiin ja päivä oltiin ... Jokainen lapsistani on kellastunut , mutta on sitten mennyt ohi tiheällä imettämisellä ja ajan kanssa , 2-3 on näkynyt silmistäkin tuo keltaisuus ja aina oon joutunut olemaan sairaalassa ainakin sen 3 päivää jotta saadaan seurattua bili-arvoja ...

neitim+ tytsy 38+3 ( plääh , edelleen mitääntekemättömiä suppareita )
 
Huomenia!

Tänne ei tänään ihmeitä, aamupalat kerrankin kiskastu ihmisten aikaan ja kohtapuoleen lähdetään tytön kanssa tuohon leikkikentälle - kun ei vielä ole niin paahtavan kuuma.
Yöllä satokin vettä kunnolla, mut eipä tuo taida ilmaa juurikaan parantavan (raikastavan siis).
Siitä seurannasta vielä, mulla on se käsitys, että sekä isot että pienet vauvat seurataan niiden sokrujen takia (en muista kuin sen pienen rajan eli alle 3 kg,mutta joku raja oli sit isoissakin - olisko 5 kg??) ja sen vuoksi voi sitten kestää hetken, ennenkuin pääsee kotiin. Olis kyllä aika mahtavaa, jos selviis yhdellä yöpymisellä, mä en mitenkään sairaalassa tykkää olla, vaikka kuinka siellä saakin ruoat yms valmiina nenän alle....

Mutta nyt hommiin ja pian voidaan painua pihallekin =)

runttis ja sytkylä 37+0 - täysiaikainen :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta!

Oliski jatkunu supparit, mutta ei... Malttia malttia :headwall:

Mulla alkaa ole mieli maassa ja ruumis niin väsyny että oikein ahdistaa koko vauvan saanti... Mä voisin antaa mitä vaan et saisin nukkua vaikka 8h putkeen... :ashamed:

K |O
 
Nyytti nro3 Päksiin mennään siitä vierestä missä ennen oli synnärin ja päivystyksen ovet. Hyvät kyltit siellä on, etten usko että eksyt =) Jonkun aikaa joutuu sisällä pyörimään ja seuraamaan opasteita ennen kuin on synnärillä. Että jos oikeen kipeä jo on niin ei kyllä kiva... Mutta siis samalta puolelta sairaalaa mennään kuin ennenkin. Toivottavasti vähän auttoi mun sekava sepustus =)
 
Meille syntyi poika 14.7 rv 34+5 hätäsektiolla. Jäin auton alle ja loukkaannuin vakavasti. Poika jo päässyt teholta ja siirretty kättärille ja voimistuu hienosti. Itse olen vuodepotilaana vielä muutaman kuukauden. Uskon kuitenkin että meillä oli onni onnettomuudessa. Voimia teille muille vielä loppumetreille!
 

Yhteistyössä