***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Moikka kaikille!
Onnea vauvautuneille ja osanottoni Dinolle :hug: . Itse pelkään joka kerta, kun aletaan kuunnella vauvan sydänääniä, että mitäs jos ei kuulukaan...
Olen ollut vkl:n sairaalassa raskausmyrkytysepäilyn takia. Verenpaineet koholla ja pikkuisen valkuaista pissassa. Näköjään huolehditaan tosi tarkasti mikä tietty hyvä :heart:
Itsellä myös olo, että olis niin valmis synnyttämään, niin ei tarvitsisi olla tuolla sairaalassa tarkkailtavana. Ei ne vaan taida syntyä silloin kuin itse toivoo.
Heinis ja pikkubotti 38+6
 
Tänään tulee kuluneeksi 14 vuotta, kun yhteistä eloa miehen kans takana samalla myös 13v. kihlapäivä. :heart: Sain ruusukimpun ja mies niin arkiset lahjat kuin t-paidan ja sortsit. :) Mutta niitä se reppana tarvii,kun tuntuu että kaikki hyvät vaatteet "unohretaan" aina päälle, kun ruvetaan raksaan ym.

Neuvola kuulumisia:
Rv. 36+1 (35+3)
Paino - (1.531) Olin onneni kukkuloilla, kun paino ei ollut noussut. 11 Kiloa kaikkiaan noussut.
Turvotus: ++ (++) ei onneksi pahentunut erellis viikosta.
RR: 129/96 ( 122/100 139/98) Koholla edelleen. :kieh: Mutta ei onneksi raskausmyrkytystä vielä ainakaan.
Pissa: Puhdas ((puhdas)
Hb: Ei mitattu (138)
Sf: 33.5 (33)
Tarjonta: Rt (Rt)
Syke: 140
Liikkeet: ++ (++) Nytkään ei meinattu saada :heart: kuulumaan, kun liikeessä koko ajan ja nyrkitti anturia. :heart:

Täällä kans väsymystä liikeellä, onneksi aamulla sai nukkua jopa puoli kymmeneen. Ens viikolla alkaa kans miehellä loma jos sitten sais useimmin otettua päikkäreitä.

Neuvola täti tuumas, että voi tulla tulvat kun vedet menee. :eek: Kauhulla orotan muutenkin sitä, että missä ja milloin menee. Ekan kerranhan leikattiin ja toinen käynnistettiin niin ei kokemusta. Muuten mua ei ainakaan vielä synnytys aivan hirveästi jännitä. Se mietityttää, kun kuitenkin kotonakin olis hyvä, olla vaikka supistuksia tulee, että kuinkas poijat. Niille vaan pitää sanoa jotain, kun irvistelee. Jos ei satu alkamaan synnytys yöllä. No sen näkee sitten, kun aika on. Mutta kaikkia sitä uudelleen synnyttäjäkin miettii. Tuntuu, että ekaa kertaa olis asialla. :D

Tairan vaan kans kirjoittaa listan mitä sairaala kassiin mukaan. Saa sitten pakkailla, jos kerkiää ennen lähtöä.

Ihania vattoja teillä. :heart:

Elli Ja Öttis 36+1
 
pikaisesti kuulumisia:
Veriarvot oli taas parantuneet :D Lääkitys siis puree. Viikottain käyn nyt labroissa ja käynnistys viikolla 38.

Joku ylempänä kirjotti mulle onnitteluja kaksoispojista. En se ollut minä vaan dreamer =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonna82:
mmiilia: Täällä myös pahoinvointia päivittäin ja aivan järkyttävä väsymys. Vois vaan maata sängyssä 24/7. Kai nää helteet osaltaan myös vaikuttaa. Onneks mies on nyt kesälomalla niin voi lepäillä päivälläkin paremmin.

Perjantain äitipoli aikaa odotan jo kovasti. Jos vauvaa ei saada käännettyä/en anna kääntää, niin vois saada tietää jo eräpäivän tälle raskaudelle. Kai ne nyt jo antais sitten sektioajan?? Nyt ei jaksa taas enempää kirjottaa..

väsynyt jonna ja pikkuveli 36+0

Täälläkin perjantaina menossa äitipolille, etkös säkin ollut päksiin menossa :)
 
ei oo mullekaan puhuttu mitään lapsiveden määrästä , muuta kun että on tarpeeksi ...
Masu on hassun näköinen nyt kun on alempana ja odottelen että koskakohan tulee sitten ne supparit joista lähdetään synnärille :)

neitim+ tytsy 37+2
 
Heissan! Mulle siitä vedestä mainitsi tänään neuvolan täti, kun siis tunnusteli sitä tarjontaa. Totesi vain sitä olevan reippaasti, mikä kai vähän vaikeuttaa sitä asennon määrittämistä myös + mahdollisuus kääntyillä vielä vaikka kuinka.

Voi kunpa vois ajatellakin tommosta nopeeta käyntiä niinkuin meja9b, että vaan "piipahtais" sairaalassa. Viimeksi olin ke-su joten olen varustautunu nytkin olemaan aika monta päivää, varsinkin jos tämä vauva jää alle kolmikiloseksi, niin sitten niitä sokrujahan tarkkaillaan joka tapauksessa vissiin. Ihannehan olis että tänään synnytys ja huomenna kotiin...mutta varustaudutaan nyt sitten oikein olan takaa. :D
Meillä mies lähti tänään vielä mökille tekemään hommia, tulee huomisiltana takasin.

Nyt mä siirryn olkkarin puolelle, tänään tulee "mun" ohjelmia vino pino, joten kulutan aikaa töllön ääressä - enkä tee mitään kotihommia =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
ei oo mullekaan puhuttu mitään lapsiveden määrästä , muuta kun että on tarpeeksi ...
Masu on hassun näköinen nyt kun on alempana ja odottelen että koskakohan tulee sitten ne supparit joista lähdetään synnärille :)

neitim+ tytsy 37+2
Olispa mullakin alempana ja tulis lähtö synnärille.. No eiköhän se lähtö sieltä jossain välissä tuu :LOL:

Nyt suihkuun ja sit syömään lättyjä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonna82:
iippanen: Juu Päksiin menen. Heti aamusta, kun on se kääntöyritys :/ Vielä tuntuu poitsu olevan ihan väärinpäin. Kovasti on kyllä viikonlopun aikana myllännyt mahassa, mutta ei ole päässyt kääntymään.

Toivotaan, että osaisi itse kääntyä ja saisit hyviä uutisia perjantaina. Varmasti stressaa tuo tilanne.
Mä meen kanssa aamusta, mulla tarkkaillaan vauvan kokoa ja lapsiveden määrää. Kassin käskivät ottamaan mukaan ja toivonkin, että päättäisivät käynnistää... Luultavasti kumminkin käännyttävät vielä kotiin ja loppujen lopuksi pääsee synnyttämään joskus yliaikasena... Onneksi tässä ei pitkää aikaa enää ole, meni nyt miten meni. Ei vaan jaksaisi enää odottaa... :ashamed:
 
Oltiin viime viikko reissussa ja sillä aikaa olikin ehtinyt tapahtua vaikka mitä! Vauvan saaneille siis onnittelut minultakin ja Dinolle suurensuuri osanotto. En voi edes kuvitella tuskaasi.

Edelleenkään mulla ei oo supistellut ja olo on ollut muutenkin ihan kohtalainen helteistä huolimatta. Pohkeet meinaa välillä öisin krampata ja toisinaan kävellessä tuntuu mieletöntä vihlontaa alapäässä, mutta se menee onneksi nopeasti ohi. Poitsu myllää etenkin iltaisin kovasti ja välillä tuntuu, että se tulee mahanahasta läpi hetkellä millä hyvänsä.

Ens viikolla meen käymään äitipolilla, missä toivottavasti selviää vihdoin, että onko edessä sektio vai normaali alatiesynnytys. Olishan aika jännää, jos sektioon päädyttäis ja sais sitten tietää leikkauspäivän etukäteen. Muutenhan mä saan varmasti odotella synnytyksen käynnistymistä reilusti syyskuun puolelle ja kokemuksesta tiedän, että se se kysyy hermoja.

Jaahas, tytöt vaatii nyt iltasatua, joten jää kirjoittelut taas näin lyhyeen.

-Pikku3nen 34+3
 
Dinolle osanottoni :hug:

Juuri palattu mökiltä,oli ihan turvallista tullakkin jo kotio meinaan semmosta vihlontaa ja lonkkasärkyä ollut et ei tiedä mitä tässä seuraavaks tapahtuu :eek: sit ihan outoa mun toinen jalka on lievästi turvonnut jalkapöydästä, mut toisessa ei mitään,varmaan jotenkin pidän ehkä painoa oik.jalalla enenpi? no onneks on taas neukku parinpvän päästä.

Huomenna poksutaan,iltoja kaikille :wave:


lolu36+6 :heart:
 
Runttis,eipä sitä kyllä tiedä vaikka joku menis "vikaan"ja joutuisin enempi olemaan laitoksella.Mutta tähän vanhaan huolettomaan tapaan lähden nyt liikkeelle ja sitten ihmetellään.Asumme niin lähellä sairaalaa että mies tosiaan voi sitten täydentää tarvikkeistoa tarvittaessa =)

UpsyDaisylla oli hyvia polikuulumisia,kiva :hug:
Muutoinkin kivoja nla kuulumisia monilla!!

Mua on suppaillut aika kovasti tänään ja on sellainen olo että kohta lorahtaa housuun,mutta ei sinne oo mitään tullut |O Housusuoja pöksyissä kuljen ja juoksen vessassa.
Ehkäpä se miehen antama avustus kuitenkin jotain sai aikaan,on niin erillaisia tuntemuksia =)
Kyllä mä tänäänkin sinnittelen hereillä puolille öin jotta..... :whistle:

Vauva myös nykii ja värähtelee välillä ihmeellisesti???
Onko muilla ollut,onko ollut puhetta moisesta?

Nyt jään taustalle katsomaan tuleeko lisää kirjoituksia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja iippanen:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna82:
mmiilia: Täällä myös pahoinvointia päivittäin ja aivan järkyttävä väsymys. Vois vaan maata sängyssä 24/7. Kai nää helteet osaltaan myös vaikuttaa. Onneks mies on nyt kesälomalla niin voi lepäillä päivälläkin paremmin.

Perjantain äitipoli aikaa odotan jo kovasti. Jos vauvaa ei saada käännettyä/en anna kääntää, niin vois saada tietää jo eräpäivän tälle raskaudelle. Kai ne nyt jo antais sitten sektioajan?? Nyt ei jaksa taas enempää kirjottaa..

väsynyt jonna ja pikkuveli 36+0

Täälläkin perjantaina menossa äitipolille, etkös säkin ollut päksiin menossa


:)




:wave:

täällä kanssa keskiviikkona päksissä synnytystapa-arviointi ja soitin sinne ja kysyin että kuka lääkäri, noooh siellä on kaikista ilkein ja ei empaattisin lääkäri koko viikon vuorossa, ja oli mulla siis esikoisen aikaan ja jäi suoraan sanottuna niin hirveä maku koko akasta :snotty: :ashamed: :kieh:

mutta pakko siis mennä kun ei sitä saanut vaihdettukaan, ahdistaa etukäteen että päätös lapsen ulos tulemisesta on tämän akan käsissä :'(
osotin ihan innolla arvioita ja nyt tekisi mieli juosta karkuun, kunhan vaan kuuntelee tällä kertaa äitiä eli minua :|
 
Mitenköhän mä muistelen, että viikolla 36 ja risat ei vielä sitä sektioaikaa saanu, vaan taisina käydä seurannassa pari kertaa ja sit n. vkoa ennen eli 38 + viikolla päätettiin sektioaika. Tosin multa otettiin ne magneettikuvatkin, kun katottiin voisko perätilassa synnyttää, kun esikoinen oli sen verta pienikokoinen. Mut 39+ viikolle se sektioaika ainakin kättärillä silloin määrättiin, kai se on muuallakin sama tapa että 40. viikko kun on menossa niin sillon leikataan...

Jaaha, jospa menis tekemään petiä sohvalle ja kattos vielä hetken töllöä, väsyttää kyllä, mutta en varmaan saa taaskaan unta moneen tuntiin.
Huomenna ei mitään ihmeitä olekaan, karsee pyykkivuori odottaa taas silittäjäänsä ja meinasin tehdä vaihteeks lohikeittoa. Tää lämmin sää pitelee keittolinjalla kyllä kiitettävästi =)

Hyviä öitä!
 
huomenta vaan täältäkin ! Meillä mies on opettanut tuon n. 1½v:n tulemaan aamulla viereen ja nukkumaan vielä siinä .... :headwall: kauheasti koitin jo reilu kuukausi sitten sanoa , ettei ota tyttöä viereen, kun kohta täytyy alkaa imettämään vauvaa ja hoitamaan sitäkin ja mä en kyllä sängystä lähde pois syöttämään jos mies ja tyttö valloittavat sänkyä ja kun kaikkien uni kärsii !!!! Nooh , eiköhän tämä sitten kuitenkin ole pikkuhiljaa ottanyt tyttöä viereen ja nyt ollaan siinä pisteessä , että tyttö herää aamuyöstä vielä kesken unien , että pääsee viereen nukkumaan !!! Tänään koitti mies sitten ekaa kertaa että laittoi tytön takaisin sänkyyn (kun oli jo ensin ottanut viereen !!!!!!!!!!) No eihän siitä tullut mitään ja mä kiukulla ylös , että en kyllä aio sen takia että hän on opettanut tytön viereen niin heräämään klo 5-5:30 että alkaisi oppimaan taas pois vierestä , että kyllä se on hän kun sitten nousee ylös !
Mutta ei oikein tahdo mennä viesti perille ! Mä en todellakaan jaksa alkaa valvomaan sitten vauvan ja vielä ton tytönkin kanssa .... nyt jo on väsy ja kun noustiin ylös n. klo 6 niin oli silloin jo (vielä) väsynyt ja nyt menee eiliseen tapaan huutaen koko päivä !!!!!!!!!! Voi p......

Pyydän jo anteeksi jos tänään on viestit hieman kiukkuisen katkeria ja väsyneitä/ omanapaisia ...... :kieh: :ashamed:

neitim+ tytsy 37+3
 

Yhteistyössä