***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Muurahaisten karkoitus ne sellaiset ansat on kans ihan hyviä, jotka houkuttelee muurahaiset sinne ja sit ne vie mukanaan sen myrkyn sinne pesään ja koko pesän pitäis tuhoutuu. hetkellisesti saattaa niitä muurahaisia vaeltaa siinä eestaas enemmän mitä alkujaan on ollut, mutta näin me saatiin kylppäristä noi rotjakkeet pois. :kieh: ja sitte jottain sumutettakin ollut käytössä Raid ja sitte sellainen täysin hajuton sumute.

Mä täällä niin ootan kans, että kun on sadetta ja ukkosta luvattu, niin sais sitte tullakin :whistle: Mutta tuolla toi aurinko taas mollottaa tällä hetkellä. :kieh: Pilvistäkin ollut tässä päivän aikana useaan otteeseen, mutta lämpötila ei laske mihkään. Kämpän lattiatin sellaiset ihmeen nihkeet ja klähmäset. :x
 
Meillä kans noita murkkuja vilistää nyt entistä enemmän, kun takapihalle on valettu terassia ja tehty kaikenmoista maansiirtoa.. vissiin meinaavatte muuttaa sisälle kun niiden pesää on häiritty. Raid yms pahanhajuiset tökötit meillä auttaa vaan hetkeksi ja nyt on vuorossa ne ansat. Pitää varmaan sitä ulos valuteltavaa tököttiä ostaa ja jos sekään ei auta, tilaan kyllä jonkin sortin myrkkymiehen tänne. MÄ en aio jakaa kortteeria mokomien öttiäisten kanssa :x

Ja juu, just lukasin kans että helteet jatkuu ainakin (?????!!!!!!) elokuun alkuun. Missä välissä sitä jaksaa tehdä kunnon siivousta kotona kun on näin väsyksissä ja missä vaiheessa mun aivot toimis niin, että voisin sen dippatyönkin korjailla ja palauttaa...? Tulis väliin muutama tavanomainen päivä, sekin riittäs.....

Nyt ekaa kertaa keittelemään sitä vattulehtiteetä ja samalla pitänee maksaa vino pino laskuja :(
 
HELTEETKÖ elokuulle saakka??? ei voi olla... just sanoin miehelle että vielä olis vähintään 5 vkoa raskautta jäljellä ja mä en jaksa nytkään kun hengittää... se sano että pakko syntyy ennen 16.8 koska silloin sillä alkaa työt ja 1: se ei halua näillä helteillä töihin 2. se tietää etten jaksa yksin tyttöjen kanssa silloin, kun en nytkään jaksa (jää siis 4 vkoa isyyslomalle). eli huh. meidän nurmikko ihan ruskea jo kun ei ole satanu olisko varmaan kuukauteen kohta! perjentaiks luvattu "vaan" +25 ja sadetta mutta mä en usko siihen ennen kun nään sen!! silloin mä juoksen satavarma nakuna tohon pihalle nauttimaan!!

onneksi tehtiin kaikki matkat ja retket heti kesäkuussa koska musta ei oo lähtemään mihinkään nyt. en jaksa edes ottaa vieraita vastaan kotona. onneksi myös pesin matot, ikkunat, verhot jne silloin. olis tässä vielä tehtävää ennen vauvaa esim lattioitten moppaus kaikissa 3 kerroksessa mutta en edes jaksa stressata sitä enää. kunhan jaksan vaan hengittää... päivän aikana jos jaksan laittaa pesu + astianpesukoneen päälle, tehä ruoka ja leikkiä tyttöjen kanssa vähän SISÄLLÄ niin se riittää mulle. huh, tää ei oo mun tyylistä...

HOITOPÖYDÄN laitoin just valmiiksi kun kaikki vaipat sain eilen pestyä. nyt siitä ei enää taida puutttua kun pumpulipuikot jotka ostamatta. samalla laitoin tavara valmiiksi SAIRAALAKASSIA varten mutta en keksiny muuta kun imetysliivit, imetyspaidan, vauvanvaatteet, kameran ja luumut. suosittelen LUUMUJA mukaan synnärille, ite oon niitä molempien kanssa alkanu syömään heti synnytyksen jälkeen koska ainakin meillä pitää toimittaa isompaa ennen kotiinlähtöä ;)

nyt anopille esikoisen nimppareita viettämään (mieluummin sinne jätskiä syömään koska meillä +32 sisällä tällä hetkellä)... onko kukaan muu joka asuu vanhassa lämpimässä RINTAMAMIESTALOSSA?

korvapuusti 34+5
 
lamminsydan
Hei! Minulla on sovittu sektio aika 29.7. Vauva on perätilassa, joten olisin saanut muutenkin sektion.
Nyt siis pelkosektio aika saatu ja toiveena, ettei synnytys käynnisty aikaisemmin.

Turvottaa tämä kuumuus!
 
Täällä koko päivän sade- ja ukkoskuuroja ollut. Mukavan viilentävää!
Meilläkin mies jää 16. päivä "isyyslomalle", mulla siis la 15.8. Ei saanut sumplittua silleen että vois jäädä kun vauva syntyy. Toivottavasti siis ei menis kahta viikkoa yli, tulee muuten niin lyhyt kotona olo aika vauvan kans..
 
Isoveljen lahja on nyt päätetty. Käytiin pojan kanssa kaupungilla ja hän ihastui yhteen paloautoon ihan tosi kovin. Päädyttiin ostamaan lelu hänelle, jotta pääsee välillä hengähtämään uusien leikkien pariin kun kotiudutaan. Vauva tuo sen sitten mukanaan kun tullaan kotiin, kunhan isi muistaa käydä sen ostamassa :heart:

Aika rajuun aikaan elokuisille iski kyllä nämä helteet. Sympatiat kaikille tuskaisille :flower: Mä edelleen jaksan nauttia näistä ilmoista, mutta enää ei virta riitä ihan kaikkeen. Täälläpäin ei ole sadetta tai pilviä näkynyt moneen viikkoon, mut onneks aamuyöt on jo aika viileitä.. Vielä olis vähän silitys- ja ompeluhommia ja pari ikkunaa pitäisi pestä, mut jospa tulis edes yksi sadepäivä, niin sais ne hoidettua. Muuten taitaakin olla kaikki valmiina, paitsi se sairaalakassi :) Mieheni ei ole vielä pitänyt yhtään lomapäivää vaan päinvastoin tekee ympäripyöreitä päiviä 6pv/vko. Onneks kohta saattaa vähän hänelläkin tahti rauhoittua, niin pääsen tekemään hommia ilman tuon yliaktiivisen pojan apua. :)

Nyt tämäkin vauva on vähän rauhoittunut eikä enää polski ihan koko aikaa. Supistuksia ei juurikaan ole tullut eikä mitään muutakaan, mut tänään käveltiin kolme tuntia kaupungilla helteessä, niin sen jälkeen oli jo vähän paikat kipeenä. Mut mä varmaan oon meistä se, joka synnyttää vasta lähempänä syyskuuta :) toisaalta ei haittaa, kun en haluais ihan välttämättä tuoda vastasyntynyttä tänne kotiin, jossa asteita on aika varmasti yli 30 c. Kävi mielessä ilmastointikoneen ostokin, mutta aikasta turhalta tuntuu kun kohta on taas pihalla samanverran miinusasteita, yök yök yök :x

ruuth ja muru 35+3?
 
Ja niin ne vaan lupauksista huolimatta hujahti sateet ja ukkoset jonnekin muualle kuin tänne. |O Ei edes enää säätutkat lupaile niitä sateita. niin sitä ois jo kaivannut kyllä. :/

Sandeliini Voiko isyyslomaa aloittaa ennen kuin vauva on syntynyt. Mietin vaan noita kelan koukeroita, että mites ne suhtautuu? Meillä miehellä onneks on kesäloma ensin ja siihen perään toi isyysloma, niin ei tarvii miettiä. Viimeksi ilmoitti työnantajalle, että milloin vauvan pitäis syntyy ja se riitti ja aloitti loman silloin kuin päästiin sairaalasta kotiin.
Harmillista tuo, ettei saa sumplittua, mutta ois tähänkin varmaan joku lakikin olemassa, että miten pitää mennä. Sen verran tiedän, että 2 kk ennen siitä pitää ilmoittaa, mutta ei kukaan ihan tarkkaa päivää voi sanoa tietenkään ja sen pitäis työnantajalle riittää, että tietää suurinpiirtein.
Tosiaan kurja jos ylikin menee.
:/


Tässä kelan sivuilta tuosta isyysvapaasta

Isyysraha isyysvapaan ajalta

Isä voi lapsen syntymän jälkeen pitää isyysvapaata 1-18 arkipäivää ja hoitaa lasta kotona äidin kanssa samaan aikaan. Arkipäiviä ovat päivät maanantaista lauantaihin pois lukien arkipyhät. Voit pitää isyysvapaan milloin tahansa äitiys- ja vanhempainrahakauden aikana sen jälkeen, kun lapsi on syntynyt. Vapaan voit jakaa enintään 4 jaksoon.
 
Oi taas vauva syntynyt =) Onnittelut Selmiinalle pikkuisesta pojasta :heart:

Sannuli88 Ihana kuulla että Annika voi hyvin ja jospa pääsisi pian kotiinkin =)

Voi kun monella on jo pitkällä viikot menossa! Itsestäkin tuntuu että yhtäkkiä hurjan paljon viikkoja mutta toisaalta taas tuntuu että huh miten jaksaa vielä odottaa noin 7-9viikkoa :eek:
Tekemistä on vielä vaikka kuinka ja pyykkihommat kasaantuu ja muukin siivous näiden helteiden vuoksi.Tai pyykkiä kyllä oon pessyt nyt super paljon kun kuivaa uokona nopeeta mutta viikkaus hommat on jääneet vähemmälle :ashamed: ja mahtavat silitys/viikkaus vuoret odottelee mua saunan lauteilla..

Tänään oli neuvola ja se huippu neuvolantätimme ei enään siellä ollut :'( Harmitti kovasti ja varsinkin siinä vaiheessa kun tää uus neuolantäti ei suostunu kirjottaan mulle sitä lähetettä(minkä mun oma neukkatäti ois kirjottanu) kokoarvioon oyssiin.Sano vielä et vauva ei tunnu niin isolle...nyyh mutta niin mulle aijemminki sanottu :'( ja iso vauva tuli viimeksiki vaik meni vain 6päivää yli
Muuten neuvolakäynti meni hyvin.
Paino oli laskenut :D jota neuvolantäti ihmetteli,mutta minä olin salaa tyytyväinen...paitsi en tietenkään sitten jos vauvalla ei oiskaan kaikki hyvin.Mut luulen et toi painon lasku johtu vaan siitä ku en ollu kerenny syyä ku aamupalan ja viimekerralla olin aivan ähkyssä ku emnin neuvolaan ja sillon ei oikein ollu mahakaan toiminu,kun taas nyt on maha tyhentyny ku se on ollu taas sekasin.Ja muutenki otin itteä niskasta kii sillon ku säikähin mahan kokoa ja painon nousua ja aloin vähän miettiä mitä ja kuinka paljon suuhuni ruokaa pistän. Eikä mulle sitä paitsi oo nyt niin hyvin ruoka muutenkaan maistunu ku siinä yhessä vaiheessa ku söin kolmekin lämmintä ruikaa aamu,ilta ja välipalan lisäksi.Nyt on menty väliin yhelläkin lämpimällä ruualla ja iltapala on jääny välillä vähän heikohkoksi ku ei kuumassa nälätä.
Hemoglobiini oli nyt vain 119 vaik 3viikkoo sitten oli 123.En tiiä johtuuko tosta et mua on taas ruvennu kovasti pyörryttään ja heikottaan ja se sama voimattomuuskin on tullut takas.Voihan toki nuo helteetkin vaikuttaa.Mutta minä kyllä nautin niistä helteistä muuten..on niin ihanaa kun saa olla vähissä vaatteissa B) Harmi että joillekkin se kuitenkin tuottaa tosi tukalan olon :hug:

Onhan mullakin tosin yöt ollu kuumuuden takia hankalampia,mut joka iltainen viileä suihku auttaa jonkin verran
Niin joo neuvolasta vielä maha oli viimeks 27 ja nyt vaan 28 =) Et siitäki oon tyytyväinen ku ei ollu nyt kasvau mitään järkyttäviä määriä niinku aijemmin.Ja vaavi oli raivotarjonnassa :heart:
Sydänäänet hyvät vaikka kova hikka vaikutti vähän sydänäänten kuunteluun :D
Syke oli 146

Isosisarus lahjat ollaan hankittu joka kerta. Sillon ku toinen synty niin kumpikin sai sairaalassa ainu puput joista esikoinen 2v sai ensin valita omansa ja sit anto toisen vauvalle.Kun kolmas syntyi niin kaikki saivat sairaalassa nallet.On aina annettu nuo eka kerralla ku tulevat vauvaa katsomaan
Nyt on ollu kans tarkotus ostaa jotain mutta en tiiä yhtään että mitä eikä olisi oikein rahaakaan.Imetysliivitkin on vieläkin ostamatta ja paljon muutakin...

Mullakin on säälittänyt valmiiksi jo tämän hetkinen kuopus(niinku aina ennenkin kuopukset tai esikoinen sillon ku lapsia oli vaan yksi)kun on niin äidin poika että.Tuntuu nyt jo sydäntä särkevälle ajatella sitä ku ikävöi mua kotona ku oon sairaalassa ja sit ku tulee kattoon mua niin näkeeki et oon siellä vauvan kans.Ajattelin että koitan saada vauvan syötettyä ja sänkyynsä ennenkuin tulevat että tilanne ois ehkä vähän helpompi tälle meidän tosi mustasukkaselle 2vuotiaalle.Sit jos sais heti 2vuotiaa syliin ja isi vois hoidella vauvaa tarvittaessa vierailun ajan.Pelottaa vain kuin poika (ja minäkin)itketään eron koittaessa ku äidin pitääki vielä jäädä sairaalaan vauvan kans.Voin kuvitella että se on riistävän kamala tilanne.Tai minä en toivottavasti itke sillon mut sit taas illalla ku pitäs sielä nukkua yhen lapsen kans ja kun tietää muiden ikävöivän kotona.
On se hankalaa kun tuntee huonoa omaatuntoa sairaalassa olostakin vaikka tiedän että vain siellä saan keskittyä kunnolla vauvaan ja ehkä vähän lepäilyynkin.Tosin siellä kyllä mulla yö unet jää aika lyhyiksi 3tuntiinkin viimekerralla et kotona tuo nukkuminen onnistuu vasta paremmin.On se silti ihanaa sisaruksille kun saavat uuden pikkuveljen vaikka mustasuukkasuuttakin saattaa esiintyä.Kyllä nuo meidän kolme lasta rakastavat niin paljon toisiaan vaikka välillä riitojakin syntyy =) Ja kohta heitä on yksi enemmän rakastamassa ja tappelemassa :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 33+1
 
KUUMAAAA! Päivät menee tuulettimen alla röhnöttäessä, harmittaa ku ei jaksa kokatakkaan kunnon ruokaa..eilen syötiin ranskalaisia ja jauhelihapuikkoja ja tänään vain maksalaatikkoa :ashamed: Ei vaan jaksa hellan ääressä keitellä mtn..nohhh..väliaikasta, mut huono omatunto tästäkin.

Sandeliini, kurjaa tuon isyysloman kans. Minäkin mietin ettei kai työnantaja voi "määrätä" millon isyysloman saa pitää..ja voiko edes pitää ennenku laps on syntyny? Mut en kyllä näistä kiemuroista tiedä. Toivotaan että teillä menee parhain päin ja iskä ehtii olla kotosalla sit! =)

Neuvolassa kävin tänään hikoilemassa, huoh..kuulumisia siis:

37+3 (35+4)
paino +377 (+656)
Sf 35 (34)
rt (rt)
sykkeet 146 (viimeks ei lääkäri mitannu ku ultras)
pissa puhdas (puhdas)
turvotus - (-)
liikkeet ++ (++)

Vauva ei oo kiinnittyny vielä vaan pää heilui aika alhaalla. Mun vauvat kiinnittyykin yleensä vasta muutama tunti ennen synnytystä.
Ens viikolla onkin JO sitten taas neuvola. Vointi on kyllä hyvä jos ei oteta lukuun tätä kuumuutta ja huonoja öitä. Olen kyllä voinut tämän raskauden ajan paremmin ku koskaan raskausaikoina. Mut kotona onkin jo niin isot lapset ettei oo kanniskelua tai muuta raskasta hommaa ku ovat jo niin itsenäisiä tyttöjä. Nuorin siis jo neljä. Ja edellisestä raskaudestakin kulunut pitkä tovi. Vielä kun synnytys menis nappiin ja hyvin kaikki vauvan kans niin jäis kyllä upeat muistot tästä viimesestä raskaudesta :heart:

Täällä oli viime yönä aivan todella upea ja pelottava ukkosmyrsky. Ikinä en oo nähny semmosta valoshowta kun koko taivas repes..jatkuvasti tuli pitkäkestosia salamointeja ja jyrisi ihan päällä. Onneks lapset ei herännee! Toinen koirista vaan on ihan surkea ukkosenilmoilla ja esim. uutena vuotena kun paukkuu. Läähättää ja panikoi reppana.

Jeesh, jos lähtis uittaan ipanat ku aurinkon näyttäytyy. Täällä on satanut koko päivän mutta kuumuuteen ei juuri tuu helpotusta ku mittarissa koko ajan 27 astetta ja seisova ilma.

Tämäkin masuvauva on rauhoittunu helteillä, ei niin paljoa liikuskele, mutta neuvolantäti sanoi että on ihan normaalia ku tilaan on enää niin vähän.

Kiva kun ei tiiä yhtään minkäkokonen vauva tulossa, kukaan ei oo mittonu tai käsikopelolla ees sanonu mitä tuleman pitää :( Nohh, en usko isoa tekeväni kun edelliset 2995-3570g..hope so!! Jännät paikat alkaa oleen, kuopus synty siis rv 38+4, edelliset 40+0 ja 39+6..JAIKS...Mutta ihanaa nähdä pian masun asukki. Tytötkin joka päivä miettii että kenenköhän näköinen mahtaa olla :heart: :heart:

Ai niin mun piti mennä jo, mooiiiiii :wave:

Jonnuli ja hertta 37+3
 
moikka! joo siis mäkin ihmettelen,eikö isyysloma ala kun vauva syntynyt? meillä ainaskin mies on nyt lomilla ja jatkaa luultavasti isyyslomalla,meinaa pitää sen kahessa osassa. eihän isyyslomaa voi enakkoon aloittaa mielestäni siinä ei järkeä eihän sitä välttämättä jää aikaa olleskaan jos menee yli lasketunajan no anyway kannattaa kysellä kelalta?


Tänään oli se neukkulääkäri kaikki oli ok.
pissa puhdas, paino hieman laskenut? oli vähän outoa noh,parempi näin :D
paikat oli kiinni,voin vielä uida ja reissata ainakin 2vkoa rauhassa,sit olis kuulemma hyvä alkaa asettuu,kun edelliset vauvat syntynyt 38-39 vkoilla joten tämäkään ei varmaan odottele turhia :LOL:
arvioi noin 3.5kg vauvaa syntyväksi. ihan ok.

iltoja kaikille ja jaksuja helteestä kärsiville :wave:

lolu36+1
 
Tuosta isyysvapaasta ei muistaakseni laki hirveän tarkkaan säätele sitä ajankohtaa, mutta voi olla että tes:ssa on tarkemmin siitä. Jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että sitä ei voi aina välttämättä pitää heti syntymän jälkeen, mutta nyt alkaa olla jo pää niin hapero etten muista mitn :D Mut kannattaahan sitä kysellä, jos meinaa yliaikaiseksi mennä. Eipä se isyysloma paljoa hyödytä, jos ei ole vielä vauvaakaan :D
 
Kuumuudesta taitaa nää vaivat johtua :p
Mut oon kyllä itsekkäästi sitä mieltä että mut kyllä pitäsi jo päästää näistä kivuista ja muista riesoista ja saada vauva pikkuhiljaa kainaloon :ashamed:

Edelleen vatsaa jomottelee aaltomaisesti ja vauva painaa alas ja peppuunpäin....
Mitään vuotoa tms ei kuitenkaan ole,että tuskimpa nyt tässä synnyttämään ollaan menossa.
Enkä mä nyt ihan vielä haluaisi,vaan sitten 37 tasan on toive :LOL:

Tsemppiä ja voimia kaikille helteen uuvuttamille :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Ei meitä nyt helpolla päästetä ku helteetki näin hemmottelee..
Mikäs minullaki nyt on ku helpolla päässy koko raskausajan, mutta nyt kun alkaa
vähänkään kipeitä suppareita tulla ja turvotuksia niin tekis mieli olla
nessupaketti kainalossa lauteiden alla itkemässä :D

Oon ihan varma että jos synnytys ei ala vesien menolla ni synnytän kotiin sitte.
Jotku sanoo että "ne oikeet" supparit sattuu ja toisten mukaan ei satu. toisilla
on nopeeta edistystä ja toisilla ei. Pidän jo valmiiks mua niin luulotautisena
etten takuulla ehi sairaalaan asti synnyttään :p

Miten muuten tuo vika neuvolalääkäri? eikös se pitäis olla? Mulla on viikkoja jo
36+2, seuraava neuvola on 27.päivä, mutta lääkärikäynnistä ei tietookaan? ja synnytystapa-arvio? kenelle se on tarkotettu? :D
ekakertalaisen ongelmia..

Tuntuu ihan epätodelliselta että muka vauva ois taloudessa kohtapuoliin :D
 
Selmiinalle onnittelut pikkuprinssistä!! Innolla odottelen kuvaa pojasta. :)

Tänne ei kuulu mitään uutta. Helteen uuvuttamana päivisin ei jaksa paljoakaan. Oon ollut rannassa, jossa tuulee ja lueskellut kirjoja. Ihan rentouttavaa mutta välillä kyllä tosi tylsistyttävää, kun yksikseen täytyy kaikki päivät olla. Illalla kun mies tulee kotiin töistä, niin se onkin päivän kohokohta. :)
Ihan kivasti on aurinkokin tarttunut, vaikka aikas paljon oon ollut varjossa, kun muuten niin hiostava olo. Pari päivää vois kyllä olla vähän viileempää, että sais kerättyä voimia näihin helteisiin.
Tsemppiä kaikille helteisiin ja vaivoista kärsiville! Ihanaa kun kohta saadaan lisää vauvauutisia! :)
Mäkin olisin kyllä jo niin valmis saamaan nyytin kainaloon, mutta mun tuurilla menee sitten varmaan reippaasti yli kuitenkin.. :/

ansuli & kullamuru 37+3
 
epplu kannattaa aamulla soittaa neuvolaan ja kysyä ihan mis mennään
mullakin unohtui antaa aika ekaks terkalle ennen lekuriin menoa,soitin eilen ja kysyin tulenko ennen lekuria niinkuin ennenkin ja kyllä näin on. se on tää kesäaika kun on sijaisia ja ym.ni tuntuu et kaikki menee sekasin.
 
Ihanan rauhallista, ku esikoinen meni mummilaan yöks.
Jotain tänään saanut sentään aikaiseks, kiskoin matot lattiasta jotta ne saatais pestyä. Nyt vielä tarvis alkaa innostua siivoamaan hiukan, ku kerran on paljaat lattiat:)
 
dreamer onkin jo nyyttiä hakemassa ... kuulumisia odotellessa :)
Taitaa kohta alkaa päivittelyt jokapäivälle ! Tosin , mietin ,että jos itse tuleekin lähtö aiemmin niin kukahan haluaisi jatkaa listan päivittelyä , jos itsestä ei enään olekaan päivittelemään vauvan ja 1½ taaperon ja 4v kanssa , isommat nyt menee muiutenkin ! Onko halukkaita listan loppupäästä ??? Pohja kun on kuitenkin valmiina =)

Mullakin on ens perjantaina aika polille tuohon koko-kontroliin :saint:

Täällä ollaan valvottu 2 yötä , ajattelin että nuorimmainen saa hampaita mutta kun oli aamullakin niiiiiin kiukkuinen niin lähdettiin käymään lääkärissä .. tuloksena viiruksen aiheuttama kurkkutulehdus , johon ei oo lääkettä kun on viirusperäinen ... mutta uskaltaapa antaa ainakin särkylääkettä kun löytyi valvomiselle syy ja huonolle syömiselle !!!!!

Omaa massua .. supistelut ovat löytäneet taas minutkin , hyvä ! Jospa tästä sitten pääsisi tositoimiinkin jossain vaiheessa . Supistelee epäsäännöllisesti ja harvakseltaan , mutta parempi näin kun ei lainkaan supistuksia ! Muuten olo on ihan ok , kiitos ilmalämpöpumpun !

neitim+ tytsy 36+4
 
Kysymystä pukkaa: te, joilla on jo kokemusta pienestä ikäerosta sisaruksilla, niin miten olette "suojelleet" vauvaa isommalta, joka siis ei ole vielä kuitenkaan kovin iso ja vanha, jotta voisi ymmärtää kaikkea... siis ettei vahingossa esim. päälle kömmähdä tai muuten mustiksena tee jotain tms..? Jostain luin, että joku piti aina ruoanlaiton yms toimien aikana pöydällä sitterissä, toinen taas matkasängyssä köllimässä sen aikaa, kun itse ei pysty ihan 100% vahtimaan...? Meillä on esim. keittiö mutkien takana ja olohuoneeseen, jossa no normaali "elämän keskus" ei näe suoraan eikä oikein vinostikaan.. suihku on alakerrassa, eli vauva pitäis ottaa sinne sitten mukaan (tosin normaalisti en kyllä ikinä käy suihkussa siten, että olisin yksin, ellei tyttö nuku pinniksessään), mutta mietin sitäkin, että jos on sektiohaavat yms, niin siellä pitäisi sitten taas viettää aikaa tolkuttomasti. :( Ja vessassa on käytävä kuitenkin, meidän pieneen veskiin ei kyllä tyttö, vauva ja minä mahduta yhtä aikaa; riittää jo kun likka tunkee sinne aina kun olen asioimassa :LOL:

Eli summa summarum, missä pidätte tai olette pitäneet vauvaa sen aikaa, kun pitää tehdä jotain sellaista, missä vauva ei oikein voi olla mukana - esim. just wc ja ruoanlaitto?

 

Yhteistyössä