***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Kävin tänään sitten uimassa vaikka eilen neuvolassa sanokin ettei sais :whistle: Mutta ihan jos maalaisjärellä jo ajattelee, niin mitä pöpöjä sitä vois vauva saada jos kalvot on ehjät. Poikakin uskalsi veteen vaikka vesi oli kyllä kylmempää ku merivesi viikonloppuna, ja sillon ei siis etes uskaltanu jalkoja kastella. Tai sitten se arvas ettei kannata. Mies sai jonku ihmeen järvisyyhyn sieltä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jennik:
Oon käsittäny, et jos on ns normaali perätila=pylly alhaalla, niin ne vauvan jalat on samalla korkeudella kuin raivotarjonnassakin olisi ja siksi liikkeet on hyvin samanlaiset... Eli siks tulee myös niit yllätys perätiloja synnärillä :D
Näin mäkin olen ajatellut että periaatteessa potkut tuntuu suht samassa kohassa kuin rt:ssa ja oikeastaan siksi oon ihmetellyt tota pyöreää,isoa plottia tossa rintalastan alla,kun jokseenkaan ei tuntuis luiselta pyllyltä,kun on enempi sellainen pyöreä pallo :eek: Vaihtaa paikkaa oikealta kyljestä tohon keskelle.
Mut taitaa se kuitenkin olla peppu,tai ainakin niin toivon :D Ehkä tällä jäppisellä vaan on kunnon vauvanpyöreä pylly jo :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Hei, onko kellään kokemusta noista rintapumppu.fi - vehkeistä? Vaikuttaa aika asiallisille, vaikka sähköset tyyriitä onkin, toista sataa pitkästi... mietin vaan että jos tommonen olis hyvä, niin voin sitten tarvittaessa sieltä hankkia, jos jollakulla olis jotain tietoa, että onko hyviä?
Siellä oli myös semmosia nännin kohottajia tms.. mietin niitäkin, kun mulla ainakin nää daissut kun paukkaa täyteen maitoa, ei pieni suu saa millään otetta. Tietty pumppaaminen auttaa mut toi nännin esilletulo vois olla kans yks juttu, vaikka viruuhan ne sitten ainakin ajan kanssa :LOL:
Mulla ei just noista oo kokemusta mutta mulla on olemassa sellainen 14v vanha laatikko mallinen sähköinen rintapumppu,sairaala käytössä ollut ja on tosi hyvä ja korvaamaton aarre.
Eli uskoisin että sähköpumppu kuin pumppu on hyvä,jos mua palvelee noinkin vanha vuokrallakin ollut kone B)

 
Onnea Selmiinalle pikku prinssistä :heart: :flower:

Hyvä ettei tuo järvessä uiminen olekaan niin vaarallista. Olen uinut kuin pieni eläin enkä oikein ole osannut sitä pelätä, kun eipä minulla oikein ole ollut suurempia supistuksia tai tuntemuksia synnytyksen suuntaan :) Koko viikko oikeastaan puljailtu järven rannalla ja otettu aurinkoa, nyt piti välillä tulla pyörähtämään himassakin B)

 
aaaaargh!! vitutuskäyrä tuhat! kumpa olisin mies! ei helvetti tarviis kantaa tätä mahaa, kestää ja pelätä synnytystä, miettii kaikkee pinnallista -kuten painonnousua.. eikä tarvis kestää muitakaan raskausajan ongelmia -ei ees tarvis ajatella miten vittumaista on ku jalat painaa 400kg ku varpaat ei liiku kunnolla ja samalla ku koitat saada niillä 400kg mötiköillä persettä liikkelle ni mahaa kiristää niin et joutuu pysähtyy hengittämään! Eikä tarviis aiheuttaa paheennusta kaupassa ja kerätä mummojen säälikatseita jos satut ostaa röökiaskin tai kaljapullon, vaikka ne ei ois ees itelle mut jos mahapystyssä niin teet ni voi luoja oot rikollinen..saati sit et oikeesti polttasit sen röökin tai joisit sen kaljan. jos ois mies ni ketään ei ees kiinnostais mitä teet. hitto et ois helppoo olla mies! suurin ongelma jos on se et miten saan veren riittämään myös yläpäähän sen verran et kykenen vastaamaan jos multa jotain satutaan kysymään ni voi moro!

anteeks pieni avautuminen... :ashamed: oon vaan niiiiiin kypsä tähän et koko aika on niin törkeen kuuma!! ja ku tuntuu et kukaan joka ei tätä mahaa kanna ni ei tajua et miten vaikee on olla ku hikee voi pyyhkii otsalta ja niskasta samalla tavalla ku vettä pyyhkis suihkun jälkeen.. ja ku muuten tää raskaus menny ilman suurempia ongelmia ni pitää sit nyt tän helteen myötä niitä puskee :( en sano etteikö ei-raskaanaolevillaki ois kuuma mut kyl tää korostuu.

nyt tää lähtee purkaa näitä aggressioitaan suihkuun :LOL:
ja älköön kukaan loukkaantuko miesten puolesta :LOL:
 
Pikkumökö ihana tuo sun kuvaus. :LOL: :D Hiki täälläkin valuu, vaikka oli suihkussa ja jopa satoi ja ukosti. Mutta ei se ilmaa viilentänyt. :kieh:
Mielen kiinnolla orotan huomista neuvola reissua, kun mumma ja paappa tulee poikia kattoon ja on luvattu ukkosta. Mumma nimittäin pelkää tosi lujaa. Poijatkin kyllä pelkää, mutta ei onneksi hysteerisesti.

Me9jaBonus mulla tuntuu liikkeet niin, että välillä potkitaan tosi lujaa kohrun suulle ja ottaa kipiää. Pää kieppuu eres takaasi kyljeltä toiselle, ja käsistä tuntuu liikkeet kyljis. Välillä tuntuu, että tää yrittääs kääntyä kun pää tuntuu kyljessä.Toivossa on hyvä elää sano lapamato. :LOL:

Hyvää yötä kaikille!!

Elli Ja Öttis 35+3 ihan kohta. Kiva yö tulossa, taas ukkonen jytäjää. Poijat kummatkin meirän sängys johnain vaiheessa, kun ukkonen on.

 
Onkos muilla ollut sellaista pahoinvointia mikä ilmenee makuulle mennessä? Mulla alko tänään aamulla kun yritin nukkua vielä miehen lähdettyä töihin. Helpotti jonkin ajan päästä kun olin nukahtanut. Nyt kun yritin illalla mennä nukkumaan alkoi taas pahoinvointi ja vaikka hetken ollut ylhäällä niin silti vielä äklö olo. Nukkuakin vissii pitäis.. Verenpaine kunnossa...
 
täl iski joku ihme vimma eilen. sain keittiön siivottua, mökille katoin verhoi ja petivaatteita, kökein kukkapenkis ukkosel, pussitin siskon vaimolle mun käyttämättömii vaatteita.. tämä "kohtaus" iski eilen illalla 11 aikaan :p

kauuheesti oli inspiraatioo siivot, mut pimee suurimmas osas huoneista ku ei lamppui ni pakko jättää välii..

tottakai supisteli siin touhutes sit. no olokoon.
tänä aamusti "juoksin" vessaan seiniä pitkin kun hätä iski 5 aikaan, kyl paikat niin kipeet alhaalta et huomaa tehneensä jotain eilen. sama puol 8 ku ukkoa täytyy töis kuljettaa, kui voiki olla niin kipeetä..
kyljeltä selälle vaihtamises kuluu sen 15min kun sattuu niin paljon ja kyljeltä toiselle on edes turha haaveilla |O saati ylösnoususta alle 5min :xmas:

meillä meni se ukkonen eilen ohi.. yöllä kyl tuli vettä ihan mukavasti ja viel täs aamusti, mut lämpötila ulkona on silti painostavat yli 25 astetta :x

joo-o.. kai sitä vois jotain yrittää tehdä tai alotella.
täytyy siskollekin soitella jossain välis kun on vaimonsa kans kihloihin menny jajaja..

katotaan päivemmällä uudestaa mitä oon saanu aikaseksi :D

giraffe ja jasu 33+1
 
Buuh, täällä ravattu koko halvatun yö vessassa ja kuuden jälkeen ei enää nukuttu. Sippaan kyllä tänään taatusti, ja vielä kummitytön synttäreille mennään, mikä on tietysti kiva asia, mutta nyt väsyttää.

Me9jab, tuolla näytti olevan niitä sairaalan vehkeitäkin myytävänä (vaatimattomasti reilut 900 euroa maksavina...) joten semmonen taatusti olis kyllä hyvä. Mut se kotiversio kiinnostas, sen kun sais vielä tuplapumpullakin niin vois imutella molemmat tissit tyhjiks sitten kerralla. Viimeks tytön kanssa mulla oli monta rintatulehdusta kun maito aina pakkautu rintoihin, niin jos noilla vehkeillä sit välttäis sen... mut kunhan nyt on imetys ajankohtaista niin haen sitten sieltä sen pumpun, näytti heillä olevan liike Espoossa. =)

Jaaha, pitänee alkaa liikehtimään - mennään rautakauppaan ja sitten jumboon aamupäiväksi. =)

tilannepläjäys: just tuli potkut lähes aika alhaalla kyljestä ulos, taitaa koittaa työntää jalkojaan sivulta ulos. Vaakatasossa ja pää äitin tissien alla on vissiin mukava kölliä.
Niin ja pään ja pepun meidän neuvolalääkärin mukaan erottaa siitä että pää on kivikova ja ain isompi kuin pylly, joka on pehmeämpi ja pienempi.... näinhän se tietysti onkin :D
runttis ja sytkylä
 
Ihanaa huomenta :D tilipäivä tänään, pääsee kaupoille vauvalle osteleen kaikkea kivaa :D ja kampaajalle myös!

Jonetta Onnea :flower: hääpäivän johdosta!

giraffe Mulla kans tuli eilen ihana siivousvimma :LOL: Jalat ihan muusina jo valmiiksi niin silti piti ahertaa.. Kävin läpi kaikki makkarin kaapit (miehen vaatekaappi aina ihan älyttömässä sekasotkussa!), järkkäsin vauvan tarvikkeille ja vaatteille tarkotetun lipaston, sitten sitä normaalia pyykkien silitystä ja vielä kun tyttö pulikoi ammeessa samalla hinkkasin vessan hyllykköä ja pesukonetta puhtaaksi :LOL: ihan älytöntä.. aamulla vetiki sitten kunnolla suonta jalasta..

Mulla nyt noussu paino sen tasan 10 kiloa... oon tyytyväinen, sillä viime raskaudessa tässä vaiheessa paino oli 4 kiloa enemmän... huomenna neukka :)

Hauskaa päivää kaikille :wave:
 
Huomenta =)

Voimia kaikille kovasti :hug: Alkaa olemaan vissiin harvassa ne joilla olo ois mitä mainioin :|

Jonettalle ja miehelle onnea hääpäivänä :flower:

Nyt yöllä huomas, että liikkuminen vaikeutunut entisestään. ei meinannu millään vessaan päästä ja ajattelinkin jo, että kohta tulee lirut vaan lattialle. :kieh:
Nyt on taas tätä hiton heikkoa oksettavaa oloa :x

No joskos se sade ja ukkonen jo tänään tännekin osaan maata eksyis ja ees vähän raikastais ilmaa. Sitä odotellessa :whistle:

Katjuska ja sintti 35+4 :heart:
 
Onnea Selmiinalle :flower:

Eilisiä neuvolakuulumisia
Rv 37+2
Paino +1050/viikko
Paineet 120/70
Hb 125 (noussut!)
SF 38 (sama ku viikko takas)
Tarjonta rt
Sykkeet +133
pissa puhdas

Viikon päästä sitten uudestaan.

Huonosti nukuttu yö jälleen, päätäkin särkee. Kaipa tämä tästä.

Maijamehi ja Toukka rv 37+3
 
Nyt rupee täälläkin tuo kuumus vaikuttaan. Vaikka ei muuta tee ku istu niin olo on nihkee ja kuuma. Pitäs kauppaanki lähtä mutta ensin pitäs mennä suihkuun, ja koska mies nukkuu niin en pääse suihkuun ku en tuota poikaa viitti mukaan ottaa ku illalla kävi pesulla ja taas tulee sitten kauhee huuto ku suihku loppuu.

Täälläki ois niin paljo kaappien siivousta mutta sitäkään ei saa rauhassa tehä ku mies nukkuu aina puolillepäivin. Ja pojan kans siitä ei tuu mitään ku on enempi harmia ku hyötyä :ashamed: Iltapäivästä ei enään jaksa touhuta mitään ku ois kiva heti aamusta päästä hommiin. No, miehellä vielä tämä ja ens viikko töitä niin jospa sitä sitten sais siivottua. En usko että vauva on sillon vielä syntyny, kyllä varmasti menee vielä ainakin se kolme viikkoa ennen ku syntyy.

Marlin ja Justiina 37+1
 
Onnea Selmiinan perheelle !! :heart:

Chevanne Meinaatko pahaaoloa jos menee selälleen makaan? Vauvahan painaa jonnekin valtiomoon/laskimoon?? eikä veri pääse näin ollen kunnolla kiertämään, siitä siis pahaolo johtuu.. täällä sitä myös :/

Jonettalle Onnea hääpäivänä ! :flower:
 
Tiqustiina
Neuvola kuulumisia
36+4 (32+4)
paino:+160 (+200)
hemppa:118 (121)
Sf: 30 (26)
sykkeet: 140
Rt

Sf mitta kasvaa alakäyrällä vieläkin,mutta ens viikolla on sitten se poliaika ja saan tietää käynnistääkö ne synnytyksen.

Juttelin noista mun oireista ja täti tuumas että olis merkkejä et synnytys olis lähellä. Oon kyllä asennoitunut niin noihin synnytys lähellä juttuihin että ei niitä kannata edes uskoa.Aina samaa toitottaa ja kuitenkin menee yli tms.

Yön sain nukuttua hyvin ja mieli on parempi. Ei edes kiukuta :p :whistle:

Muillakin on noita paineen tunne alapäässä oloja. Ne on aika kauheita kun tosissaan vessassa ei pahemmin uskalla ponnistella / pysty kun tuntuu niiin hirveelle. Olisko että vauva poraa päätänsä tuonne lähtökuoppiin ?
 
Onnittelut Selmiinalle :flower: Perästä tullaan viimeistään puolentoista kuukauden päästä =)

Täälläkin olo tuskastuttava. Oon uinut ainakin kaks kertaa päivässä, se viileentää mukavasti hetkeksi.
Munkin piti viime yönä pissareissulla luovuttaa ja ottaa sormukset pois kun sormet turvoksissa kuin nakit :/

Heräsin muuten nyt aamulla niin että nukuin mahallani :eek: Kaitpa se ei mitenkään vaarallista oo, kai sitä heräis jos tulis tukala olo joko mulle tai vauvalle...

Osaisko täällä kukaan auttaa, kun meille on parin päivän sisällä pukannut sisälle muurahaisia! Ilmeisesti sokerimuurahaisia, sellaisia pieniä mustia. Kovin tujuja myrkkyjä ei ilm. uskalla käyttää kun meillä on noita eläimiä, 2 kissaa ja koira. Miten noista ällötyksistä pääsee eroon? :x
 
Tiqustiina
Sandeliini meillä kävi ihan kunnon myrkyttäjä joka poisti yhdellä kerralla ongelman.asutaan kerrostalossa ja kuulemma joka vuotinen ongelma nuo murkut.ilmeisesti kuitenkin taloyhtiön piikkiin meni vaikka kyseessä omistusasunto.
se myrkky mitä se setä käytti oli jotain nestemäistä mitä laittoi tonne listojen luokse lattialle.meillä oli keittiössä niitä niin laitto kaikki listan reunat sieltä.pariin tuntiin ei keittiöön saanut mennä/tehdä ruokaa ja sanoi ettei ole mitenkään haitaksi vaikka olin raskaana ja kissa talossa.
ei siis haihdu ilmaan ilmeisesti.

Vauvan syntymästä ilmoitus viesti,oletteko ajatelleet lähettää jonkun runon tyngän sitten kun vauva syntyy ?
 

Yhteistyössä