***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Selmiina onnea valtavasti prinssistä! :heart:

JenniK meillä on kääntynyt tämä napero perätilaan, oltuaan hyvän aikaa oikein päin. Mulla olis vasta 37+5 viikkoilla kääntämis yritys. Huomenna neuvola niin saa keskustella asiasta. Että miksi noin myöhään ja kuinka jos ei käännykkään niin minkälainen on perätila synnytys ja riskit. Aluksi sanoin, etten rupia perätila vauvaa synnyttään, mutta saas nähä. Onneksi se neuvola huomenna niin saa ammatti-ihmisen kans jutella.

Mulle sopii, että taa vauva viihtyis mahas vielä muutaman viikon. Ainakin niin kauan, että jos vaikka kääntyis oikein päin. :saint: Ja ite ajattelen, että vauvan on hyvä olla tuolla mahas vaikka itellä olo mitä tuskaisin.

2003 jouduin oleen sairaalassa helteillä eikä tullut kuuma. Ja sillonhan mulle tehtiin sektio ja hyvin haava parani.

Nyt syömään, kumma kun ruokahalu ei oo kadonnut näillä helteillä. :LOL: '

Elli ja Öttis 35+2
 
Te keillä vauva perätilassa,kuvailkaa missä vauvan liikkeet tuntuu?

Kun mulla vauva melskaa vatsassa kamalasti ja nytkin on pieni epäilys etä olis saanut itsensä perätilaan tai viistoon.Liian pyöreältä vaikuttaa tuo osa tuossa rintalastan alla,ollakseen luinen pylly ;)
Liikkeet tuntuu enempi tällä hetken kyljissä,kun muutama päivä sitten ylävatsalla.

Miten paljon vauva muuten ylipäätään liikuttelee päätään?

Tyhmät kysymyksen nro 1089
 
Onnea Selmiina :flower: :flower: :flower:

Itellä niin vali-vali olo ettei jaksa kaikkea valitusta tänne ees purkaa :( lyhyesti kuitenkin tilanne on että verenpainen nousee, sappihapot nousee, pääkipuilua, oksettavaa oloa ja pienimuotoista näköhäiriötä |O Ei jaksais enää. Voi kun olisi muutama viikko enemmän niin alkasin vaatiin sitä käynnistystä.

UpsyDaisy, joka on VASTA viikoilla 34+3 :/
 
Onnea Selmiina pikku prinssistä! :)

Täällä tuli POKS, nimittäin minä. +2kg/vko, eli 4kg painoa lisää kahessa viikossa :eek:
Mihinhän mittoihin pääsenkään vielä...
Turvotuksista kai tuo johtuu, hullulla on halvat huvit, tuijottelen nilkkoja ja nauran
niille..

Verenpaineetki nousussa, mittari kotiin ja seurailua, jos yli 135/80 niin
soittoa neuvolaan tai polille.

PUUH, aivot on ylikuumennu, en muista mitä piti kirjottaa!

Myöhäinen POKS epplulla ja Rumpalilla yhteistä taivalta 36+1 :heart:
 
neitim Minähän se olen joka vauvelin saa pian kotiin :) Ainakin toivottavasti...Annikalla kun on vielä ongelamana se, että kun syö niin tuppaa tuo hengittäminen unohtumaan :/ Aamulla ja päivällä siis kaikki ok syömisen suhteen, mut sit illalla...Tai siis joka kerta kun ite syötän pullolla ruokaa. Kai siinä äipän sylissä on vaan niin hyvä olla että toinen menee ihan transsiin :D Oikeassa silmässä silmälääkärin mielestä oli ollut jotain? Viikon päästä katotaan uudestaan, mutta ei siis kai mitään sellasta ole kyseessä, joka jotain operointia vaatisi. Kun saisin toisen pian kotiin!

ONNEA SELMIINA :flower:
 
Onnittelut Selmiinalle perheineen pojan pallerosta :heart: :flower: on kyllä hyvän kokoinen ollut. =)

Ja tsemppiä niille, jotka jo huomenissa lähtee nyytin hakuun. :D ihana kun saa jännätä täällä, kun ei itse viel mihkään pääse. :whistle:
 
Huh hellettä!! B)
Tänään oli aamusta neuvola. Kaikki muuten hyvin, mutta pissassa prot. ++. Tuli kyllä tosi niukka näyte ja varmaan valkkariakin voinut olla seassa, mutta terkka meinas et ei kuitenkaan pitäs 2plussaa aiheuttaa. Rupes sit puhuu raskausmyrkytyksestä :/ Antoi mulle niitä liuskoja kotiin että voin nyt kotona seurailla pysyykö 2 plussaa vai mihin suuntaan muuttuu. Äsken tarkistin niin 1plussaa nyt näytti. En nyt vielä ala mihkään äitipolille soittaan, kun muuten olo ihan normaali. Täytyy vielä seurailla... Poitsu edelleen poikittain masussa :headwall:

Neuvolan jälkeen lähdettiin ajamaan Puuhamaahan ja siellä tuli n. 5 1/2h paistateltua auringossa ja uimassakin kävin :D Vesiliukuihin en uskaltanut mennä vaik mieli tekikin kovasti =)

Selmiinalle paljon onnea pojan syntymästä :flower: Hyvän kokoinen poitsu ollut =)

jonna ja pikkuveli 35+1
 
onnea selmiina :heart: :flower:
täälläkin oli neuvolapäivä...ei taas ihan menny niinku elokuvissa..

paino +1kg/vko :kieh: mut oli kyllä tiedossa, ois voinu olla enempikin..
turvotus +, eka kerta mut nyt ollukin ihan kivasti -täytyy yrittää suihkun jälkeen sormukset repii irti. jalkoja pistelee ku turvottaa niin kovin :/
verenpaineet 109/69 :|
pissassa puhdasta ainoastaan u-glug. protskut ++ ja mikä se yks nyt on mitä ne kattoo.. öö..no en muista mut siihen yks +. huomenna pitää näyte viedä tutkittavaks.
sf 32cm, 1cm noussu viikossa eli ok.
hb noussu viikossa sadasta 111...aika mielenkiintosta-ottaen huomioon et oon syöny tasan yhen rautatabletin, tosin otin sen puol tuntii ennen neuvolaa... :ashamed: no ku en muista!!
sykkeet 130.
liikkeet ++.

meni taas muutenkin putkeen tää päivä, sälkkärisetä tuli asentelee vihdoin niitä sälkkäreitä..unohtanu 3 ikkunasta ja yhen mitannu väärin..tehdas sulkeutuu joten saadaan ne puuttuvat elokuussa..nice. :headwall:
sit meiän uus pakastin vittuillu koko sen viikon joka meillä ollu, tänään sit korjaussetä kävi sen hakemassa hoitoon.. onneks saatiin huoltoajaks toinen pakastin lainaan.

että mitähän vielä ehtii tapahtua..

pikkumökö+ elmo 36+4
 
Onnea Selmiina pojan pallerosta!! :heart:

Ja tsempit UpsyDaisylle, ja muillekin, joilla huonoja neuvolakuulumisia... :hug:


Mää oon ihan täpinöissään, kun mies lähti juuri matkaan. 26 tunnin päästä hän on jo täällä! Niin se vaan kuukausi meni nopsaan!

Nyt en kykene "hermostukseltani" muuta kirjottaan...

Peukut huomenna synnyttämään meneville! Täällä jännätään uutisia =)

 
Selmiinalle onnittelut pikkuprinssistä :flower:

Olin justiinsa kyläilee ja teki kyllä hyvää olla jossain muualla kun täällä neljän seinänsisässä
ainut vaan et kuopus sai ihan kauheet raivarit kun tultiin kotiin,meinas usko loppua :'( kyllä nää helteet tekee kaikki väsyks,ja tietty tuli tänään mummolasta joten ikäväkin taisi purkautua!kaikki yhessä.No nyt neito nukkuu ja on rauhottunut.

Pari päivää pitäis jaksaa ni mies tulee matkaltaan kotiin =) ihanaa.

lolu36+0
 
Tiqustiina
mua huolettaa kun vauva on ollut todella hiljainen koko päivän :eek: liikkeitä on tullut välillä mutta ei yhtään samalla tavalla kuin aijemmin.
mä oon ihan puhki näihin kipeisiin suppareihin ja vatsa särkyihin. mahakin ihan kuralla päivällä :/ onneks rakas iskä toi meille tuulettimia ja tollasen ilman viilentimen,jospa helteen osalta sais nukkua ens yön.tosin jos tää saakelin jomotus ei lopu niin täällä ei nuku kukaan :ashamed:

nii joo ja huomenna neuvola

tiqustiina & tiqu rv 36+4
 
Selmiina , paljon onnea potrasta pojasta ! :flower: :heart:

Minäkin kävin sitten uimassa , vaikka en tähän mennessä oo usklatanutkaan , tosin tuossa pihan uima-altaassa joka lapsosille ostettiin ... mutta on sen verran iso , että itsekin mahtuu hyvin kölläämään ja kyllä auttoi tuohon ulkonaoloon ...en kans muuten jaksa juuri päivisin enään olla pihalla , mutta tuolla altaalla hetken olleena jaksoi taas olla pihalla ...
Turvotukseen tosin ei auttanut :(

neitim+ tytsy 36+3
 
Buuh, mulla tuo hellehommasta selviiminen on mennyt nyt viime päivinä näin: aamulla lähdetään johonkin kauppakeskukseen, sitten lounaalle ja päiväuniksi kotiin sisälle, sen jälkeen kun aurinko ei enää porota täpöllä, ollaan oltu pihalla ja tyttö molskinu altaassa. Jos oikein kuuma niinkuin tänään, vielä iltasella uimaan lisäksi koko sakki, paitsi tietty mä, mut kahlailukin teki ihan hyvää. Pelkästään kotona oleminen tekis mut kyllä hulluks, kun ainakin tuo meidän neitokainen on niiin mun perään täällä sisällä ja koko ajan pitäis olla leikkimässä tai sitten sylissä myhkyämässä tms.. toki sitäkin tehdään, mutta rajansa kaikella. Kaupoissa ja uiskentelussa on sitten muutakin mielenkiintosta kuin pelkkä äiti :D Tosin tuo kaupoissa ravaaminen on aika tyyristä... :whistle: Mutta juu, mä kiitän ja kumarran tuota ilmalämpöpumppua, ilman sitä olisin varmasti jo saanu ainakin hermoromahduksen....

Tiqustiina, mä yks ilta joku aika sitten kaivoin vielä dopplerin esiin kun en tuntenu mitään liikettä. No, hetihän ne liikkeet alko tuntua (ja kuulua!) kun sillä dopplerilla härkin vatsaa.

Me9jab: mulla kun vauva on poikittain, tuntuu kaksi selkeää pallomöykkyä molemmilla sivuilla ja tekee tuskasen kipeetä kun vauva potkii. Sit kuten nyt, jalat on alhaalla ja välillä tulee teräviä potkuja tonne alas + pää tuntuu hyvin hyvin kovalle tuossa heti rintalastan alla. Ja hikkakin kun oli vähän aikaa sitten, niin nikkas tossa ihan ylävatsalla. Muutoin en oikein osaa kuvailla, pään liikkeet on semmosta pehmeetä liikehdintää enemmän, jaloista tulee sittan niitä tujauksia, tai miten nyt sen selittäs...


Edit edit: poikittain tämä nyt on, hyvä ettei tuota selän kaartakin pysty tunnustelemaan...

 
Ihanaa, paljon onnea Selmiina !
Milloinkas sitä Dremer olikaan menossa laitokselle, huomennako jo vaiko torstaina? :heart:
Ihanaa,kohta sinne pääsee! Kunpa tuolla EKKS:sakin olis nyt ilmastointi kunnossa,kun on uusi osasto.

Mä olen kyllä täysi sekoboltsi, kun samaan aikaan kun odotan tulevaa, niin myös pelkään :ashamed: :ashamed: :ashamed: Onko teillä muilla sellaista loppuajan paniikkia kehkeytynyt? En pelkää vauvanhoitoa,sehän jo tuttua puuhaa,mutta jotain kuitenkin. Ehkä sitä elämänmuutosta taas.... jaksamista... miten isommat suhtautuu..... ja sitten kun ajattelenkin sitä,niin alkaa itkettää. Taitaa olla hormonimyräkkää jo ilmassa.


Mekin käytiin uimassa, tai siis mies ja lapset ui, minä tympääntyneenä hätistelin paarmoja niskasta. Ja shoppailureissulta löyty 11e Name Itin ihana multiraidallinen välikausihaalari kokoa 74cm sekä Tutan söpöjä haalareita muutamalla eurolla. Piristää kyllä,kun saa jotain muuta ajateltavaa kun tää hirvee olotila.

jaksamista kaikille tosi paljon, meillä huomenna pojan 4v-synttärit,joten menee varmaan kirjottelu iltaan..

Kääkkänä 38
 
Runttis,ehkä tää mun mukula on kuitenkin oikein päin ja vaan liikkuu kovasti.
Kiitos kuvauksesta! :flower:

Mulla tänään tossa iltapäivällä alkoi aika kovastikin supistelemaan ,n 15 min välein kiristi ja sattui.Ja nyt jäänyt tunne etten uskalla vessakäynnillä ponnistella kovasti,tuntuu että vauva olis ihan parin ponnistuksen päässä,painaa siis kovin alaspäin :eek:

Viikko vielä nla lääkäriin....

 
Perätilasta Mulla vauva on siis ns poikkitarjonnassa, eli jos ei käänny niin alatie ei ole edes menuussa tällä kertaa :D Mulle sanoi terkka, et 37 viikolla käännösyritys, jotta ois tarpeeks iso, että ei käänny sit takasin. Tuntuu toi 37+5 viikko aika myöhäseltä, kun oon käsittäny et sekstio ois siinä 39+0 tienoilla, jottei pääsis synnytys itekseen käynistyy...

Liikkeistä viel sen vertin, et itellä tuntuu potkut virtsarakkoon/kohdunsuulle, navan yläpuolella ainoa liike on kova pää ja se kyllä liikkuu aika paljon ja tuntuvasti. Ja koska on niin iso möhkäle niin se liike tossa tissin alla tuntuu aika ikävältä :headwall:
Oon käsittäny, et jos on ns normaali perätila=pylly alhaalla, niin ne vauvan jalat on samalla korkeudella kuin raivotarjonnassakin olisi ja siksi liikkeet on hyvin samanlaiset... Eli siks tulee myös niit yllätys perätiloja synnärillä :D
 
Hei, onko kellään kokemusta noista rintapumppu.fi - vehkeistä? Vaikuttaa aika asiallisille, vaikka sähköset tyyriitä onkin, toista sataa pitkästi... mietin vaan että jos tommonen olis hyvä, niin voin sitten tarvittaessa sieltä hankkia, jos jollakulla olis jotain tietoa, että onko hyviä?
Siellä oli myös semmosia nännin kohottajia tms.. mietin niitäkin, kun mulla ainakin nää daissut kun paukkaa täyteen maitoa, ei pieni suu saa millään otetta. Tietty pumppaaminen auttaa mut toi nännin esilletulo vois olla kans yks juttu, vaikka viruuhan ne sitten ainakin ajan kanssa :LOL:
 

Yhteistyössä