***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Viime yönä oli jo hieman parempi nukkua:) sisällä siis sen verran viileetä. Pidin illalla ulko-ovea auki, jotta sain vähän läpivetoa tänne ja se kyllä kannatti.

Jospa sitä sitten alkais imuroimaan ja pesemään lattioita, lisäks vois vaikka vielä silittää noi vauvan vaatteet. Jos vaikka tänään jaksais tehdä nää kaikki hommat=)

Maijamehi ja Toukka rv 37+4
 
Vauvauutisia ootellessa :whistle: Dreamerilla jo varmaan kädet täynnä puuhaa pikkuisten kanssa. :heart: :heart: Ja kääkkänälläkin pian oma ihana palleroinen sylissä :heart:

Pikkasen vihreeks pistää :ashamed: mutta toisaalta hyvä, jos kasassa pysyis siihen asti, että miehen loma alkaa. B) pitäähän tää kämppäkin vielä kuurata kunnolla :whistle: :D

Ihanaa...täällä on pilvistä, eikä ainakaan ihan sellaista lämmintä löhähdystä tuu naamalle, kun oven avaa. =)

ja Red Dragon tervetuloa mukaan tänne kirjoittelemaan :wave:

Katjuska ja sintti 35+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiqustiina:
Sandeliini ja SHREK 4 minkä ikäisten lasten kanssa kävitte katsomassa sen ?
Meidän lapset on 5- ja 6-vuotiaat. Kaks vuotta joustavat ikärajasta jos on vanhemmat mukana. Ei meiltä kyllä kukaan ees lasten ikää kysynyt, vaikka tuo meidän kuopus on pieni ikäisekseen (on jotain alle 110cm pitkä typy)

Ompas täällä monet innostuneet siivoamaan. Minäkin eilen vein lapset hoitoon ja sain pari tuntia rauhassa kuunnella musiikkia ja siivota, aika terapeuttista oli vaikkakin oli koko ajan hiki ja heikotti. Jos tänään vähän jatkais.

Tänään ois myös lasten puheterapia ja itellä neuvola, saas nähä miten jaksavat nuo lapsoset kun menee yhteensä 1 1/2 tuntia siellä...

Jokohan nuo helteet helpotti hetkeksi, täällä oli äsken kun herättiin ulkona +18 ja sisällä +21, ihanaa! Nyt tosin jo aurinko paistaa, katotaan vaan niin iltapäivällä kipuaa taas hellelukemiin...

-Sande & kolmas toukka 35+4
 
Siis voi raivo että mulla lähtee järki tuon miehen kans! Ei vissiin oikeesti käsitä että synnytys saattaa käynnistyä hetkenä minä hyvänsä :/ Ja salaa ite jo toivonki että käynnistys niin saispas nenilleen. Taas on jääkaapissa 4 olutta ja yöllä ku töistä tuli niin on vissiin juonu kolme. Esikoisen aikaan jätti suosiolla oluet kauppaan reippaasti kuukausi ennen laskettua.

Lähetään pojan kans ihan just käymään asioilla. Tänne on aukastu vajaa viikko sitten uus lastentarvike kirppis niin pitää siellä pyörähtää, ja sitten jos kävis vähän alemyynneissä :) Ja jos jaksas vielä ruokakaupassakin käydä, vaikka mies sano että herättää hänet 12 maissa niin mennään sitten yhessä käymään. Mutta nyt tuntuu että EVVK.

Vauvan tärinästä Meillä neiti täristeli vielä joku kuukausi sitten massussa useamman kerran viikossa ja neuvolassa sitä kysyin niin meinas että johtuu siitä ku ei oo vielä keskushermosto kehittyny. Tosin ensin kysy että poltanko, eli vois olla viekkaritki mutta ku en polta niin meinas sitten tuota hermostoa. Ja sillon ku poikaa ootin niin ei ikinä ollu mitään tärinöitä. Joten ite en ainakaan siihen usko että siitä johtus :)


Marlin ja Justiina 37+2
 
Miksi ihmeessä ne viileämmät säät alkaa tulla ihan joka puolelle Suomea, mutta ei tänne!!! :/ :( :'( Tämä maan kolkka on ainut jonne lupaa koko ajan vaan tätä hemmetin hellettä. Éi tietoakaan paremmista ajoista. Sadetta lupaa aina johonkin hamaan tulevaisuuteen ja sitten ennustus muuttuu niin, ettei ne tulekaan tänne.
 
Huomenta! Tässä aluksi eilisiä neuvola kuulumisia.

Rv: 35+3 ( 33+1)
Paino: + 1.531 ( +800) Tosi järkyttävät turvotukset. :kieh:
Turvotus: ++ (-)
RR 122/100 139/98 (118/ 87)
Pissa: puhdas (puhdas)
Hb: 138 ((142) :) Tosi hyvänä pysynyt.
Sf: 33 (32)
Tarjonta: rt (pt)
Syke: 141 (130-140)
Liikeet: ++ (++)

Painon nousuta ja verenpaineesta johtuen lähete äitipolille. Haluavat varmistaa, ettei raskausmyrkytys oo taas iskemässä. Pissa onneksi puhdas. Ja jotenkin ei osaa murehtia, kun turvotus alokoi samalla kun helteet. Mulla ottaa kans heti aamusta jo jalkoihin kipiää, kun kävelee. Onko kuin jotkun geelipohjallisten päällä kävelis. Sormetkin onkuin nakit. :kieh:

Tänään pitääs mennä hakeen kehtoon patjaa. :heart: ja samalla mennä kaverin luo kylään. :) Saa poijatkin kaveria. Kun tuntuu, ettei ne muuta tee kuin tappelee, kun on niin kuuma.

Mies aloittaa ens viikon jälkeen loman. Niin kauan saa vauva pysyä mahassa. Itellä kans on rajapyykkinä se 37 viikko sitten sais syntyä. :heart:

Täällä kans orotetaan innolla vauva uutisia. :heart:

Tää kakara oli onneksi kääntynyt takaisin rt. :heart: Pysyys vaan noin sitten. Mutta heti huomaa, että on paljon alempana vauva. Pylly on navan kohdalla, kun silloin perätilas tuntu pää välillä aivan kylkiluiden alla. Huomaa, että kävely ja oleminen muutenkin vaikiaa kun oikein päin. Mutta ei saa valittaa. :saint:

Kuuma päivä taas tulos, mutta sain viimme yönä nukuttua tosi hyvin vessa reissujen välillä. Monta yötä menny tosi huonosti nukkuen. Senkin takia varmaan paineet koholla.

Tää kakara on aamuvirkku, tosi varahin (mun aikatauluun tällä hetkellä, kun nukutaan 9.00 asti) n. seittemän aikoihin pitää kauheita jumppa tuokiota. Päivät aika rauhallinen ja illalla alkaa taas jumppaaminen. :heart:

Nyt pukeen, että kerkiääkin johonkin. :LOL:

Elli Ja Öttis 35+4
 
Täällä myös vauva edelleen tärisee silloin tällöin. Yhtenä iltana oli nukkumaan mennessä sellanen pidempi tärinä ja jotenkin siitä hetkeksi huolestui. Ennen sitä olikin varmaan useampi viikko etten tuntenut mitään tärinöitä.

Monet on kertonut rt:ssä olevan vauvan pyllyn tuntuvan noin navan korkeudella...Jään aina miettimään, että onkohan tämä meidän vauva oikeasti iso!! Kun lääkärikin sanoi vauvan laskeutuneen jo melko hyvin ja pää on lähtöasemissaan. Mutta silti kyllä pylly tuntuu tuossa navan ja kylkiluiden puolessa välissä alimmillaan. Huh. tosin painoarvion mukaan olisi ihan siro tyttö. Riippuuhan se varmaan omasta pituudestakin.
 
Mulla kans tuntuu masuasukin pylly tossa navan ja kylkiluiden välillä, ehkä inan likempänä kylkiluita. Tosin toi mun sf-mittakin on 38cm (pituutta mulla on 173cm), eikä ainakaan vielä puhuttu et vaavi olis laskeutunut eikä kyllä siltä tunnukkaan.
 
Jaahas, sitä taas eilen poksahti uus viikko käyntiin, eli nyt on sitten vauva täysiaikainen! :eek: :D

Eilisiä neuvolakuulumisia:
rv 37+0 (36+0)
paino +200 (+1167)
turvotus + (+)
RR 129/69 (126/62)
pissa puhdas (puhdas)
sf 34.5 (33,5)
tarjonta rt1 (rt1)
syke 145 (ultralla katottu +, mutta ei mitään lukemia)
liikkeet ++ (++)

Alhaalla tuo vaavi jo majailee, ja sen kyllä välillä huomaa kun päällään puskee kohdunsuulle niin, että tekis mieli huutaa kun sattuu niin. Ei kuitenkaan ole vielä kiinnittynyt. Viikko sittenhän oli se viimeinen lääkärineuvola ja kohdunsuu oli vielä tiukasti kiinni. Oon siis uskaltanu uidakin ihan huoletta vielä. Näillä keleillä se on kyllä maailman ihaninta puuhaa!

Viime yönä sain pitkästä aikaa nukuttuakin niiden n 10 vessareissun välillä, kun saatiin vihdoin tuuletin makkariin. Ihana autuus kun ei ole heti puolen tunnin jälkeen lakanat hiestä märät! :D

Monet tuntuu jo haaveilevan, että sais vauvan syliin. Samoja fiiliksiä täälläkin, paitsi välillä ihan päinvastoin meinaa iskeä paniikki kun olis niin paljon tehtävää vielä. Ja jännittää myös se tuleva vauva-arki, kun tähän mennessä ihan kaksin elelty. Kohta meitä onkin kolme! :eek: :heart:

Muttamutta, nyt pitää lähteä posti-apteekki-kauppareissulle. Koittakaahan äiskät jaksaa tätä kuumuutta ja tukalia oloja! :hug:

Ja Dreamerille sekä Kääkkänälle extratsempit vauvojen hakuun!! :flower:

Ituhippi ja pikkupirpana 37+1
 
"Voiko ihanammin päivä enää alkaa?" :whistle: Sitä biisiä vaan täs oon koko aamun hyräilly. =) : Mies tuli viime yönä!! :heart: Tosin matkanteko oli ollut aika dramaattista, onneksi hän kertoi mulle vasta perille saavuttuaan, mitä oli tapahtunut toissa iltana pian sen jälkeen, kun hän oli lähtenyt matkaan. Jos olis kertonu aiemmin, niin olisin ollut kyllä aivan järkyttynyt ja paniikissa. Nyt sain vain "lievän jälkipaniikin" :LOL: Luojan kiitos hän on kuitenkin ehjänä!
Jätin sen vielä tuonne nukkumaan, mutta nyt pitäisi jo herätä, kun on asioita kaupungilla.

Niin, ostin muuten eilen tän kaupungin toiseksi viimeisen ilmastointilaitteen! Kallishan tuo oli, mutta sen avulla tuon pikkuhuoneen (15m2), missä nukutaan (kohta kolmistaan!), lämpötila laski 30:sta 20:een, ja oli siis aivan ihanan viileää nukkua! Poistaa samalla myös liian kosteuden. Hyvä hankinta vauvaakin (ja kuulemma hikistä imetystäkin) ajatellen.

Mutta nyt sitä miestä herättelemään...

MUkavaa päivää mammoille!
 
Onkos kellää hajua mistä vois johtua et ei meinaa saada verenpainetta mitattua? Mulla on nyt kolme eri laitetta tehny sitä et menee jatkuvast erroriin.. Jossai vaihees antaa tuloksen mut useamman kerran yleensä error. Neuvolassakin on nyt kaks viimistä kertaa mitattu sitte elohopeamittarilla..

rv 33+3
 
Hikistä päivää täältäkin! Aamulla ripautti pari pisaraa vettä,joten tytön kanssa lähdettiin rattilla ja bussilla ruokakauppaan. Huh, kyllä oli aika tuskaisaa hommaa, vaikka bussissakin oli ihme kyllä ilmastointi.

Tänne ei ihmeitä, maanantina onkin neuvola ja sit olikohan torstaina ens viikolla se äitipolilla käynti, jonka varmaan joudun suorittamaan yksin, kun ei sinne tenavia voi ottaa... mies siis jää tytön kanssa kotiin.

Huoh. Tämä ipana se vaan viihtyy poikittain, hiukan masentaa ja melkein itkettää ajatus toisesta sektiosta :( No, ei auttas murehtiminen mutten sille mitään voi kuitenkaan.

Murske, hyvä että mies pääsi tänne Suomeen, nyt sitten voitte rauhallisin mielin odotella synnytystä =)
Chevanne, mulla ei ole ikänä ollu mitään ongelmia mittauksen kanssa... eli en osaa kyllä sanoa mistä johtuu :(

Pitäis vissiin syödä jotain, mutta eka taidan ottaa päiväunet kun viime yön nukuin tunnin pätkissä.

runttis ja sytkylä (laskettuun aikaan 1kk ja 2 päivää, aika hurjaa!!)
 
Tervetuloa R D , lisäilen sua listalle kans !

neuvolassa käyty ...
36+5 (35+6)
paino +350 (-)
turvotus + (-)
rr 99/66 ( 96/68)
pissa ,puhdas (puhdas)
sf 35 (35)
hb ,ei mitattu ( 122)
liikkeet ++ (++)
tarjonta rt (rt)

ens viikolle en saanut neuvola-aikaa kun on toi porin ultra niin mittaavat siellä verenpaineen ja katsovat pissan ...
Mutta seuraavalle viikolle sain ajan ja sanoi heti ,että jos ei näy niin tiedän missä oot ! :)
Masu oli hieman laskeutunut , mutta liikkeet tuntuu edelleenkin tuolla ihan kylkiluiden alla , ainakin maatessa . ja joutuu istuessaankin nostamaan rintakehää jos vauva liikkuu jotta ei paina kylkiin niin pahasti ...

neitim+ tytsy 36+5
 
Murske Eikös sulla ollut kanssa vähäisen lapsiveden lisäksi myös pieni vauva? Onko sulle puhuttu käynnistyksestä tai käytkö kontrolleissa seuraamassa vauvan kasvua ja veden määrää? Oot voinut kirjoitellakin näistä asioista, mutta nyt en muista :ashamed: Meinaan vaan, että mulla kontrolli siis viikon päästä perjantaina ja käskivät pakata kamat mukaan, vai vaihteleeko käytännöt taas näin reilusti paikkakunnasta ja lääkäristä johtuen :eek: Vai milläs viikoilla sä olit menossa, voihan tosissaan johtua raskausviikoistakin, mulla nyt 37+1. Sorry kamalat utelut, mutta kiinnostaa, eikä muilla muistaakseni täällä ole vähän lapsivettä, voin kyllä muistaa väärinkin... Ei olis mikään ihme tässä tilassa ja näillä helteillä :LOL:
 
neitim, mullakaan ei oo ens viikolla nyt neuvolaa, kun perjantaina on äippäpolilla se aika. Sit sen jälkeen tarvii varata uus neuvola-aika seuraavalle viikolle.

mistäs sitä sais innostusta tohon siivoomiseen, ku nyt täällä alkaa olee jo aika kuuma sisälläkin taas
 
Heissan!

Murske Hienoa että miehesi on vihdoin täällä! Jäi vaan vähän vaivaamaan/kiinnostamaan että mitä hälle oli tapahtunut :D

Täälläkin neuvolakäynti takana.. ja alkovatpa nuo vielä mua hyppyyttään :eek: Huomenna pitää viedä pissanäytettä toiselle puolen kaupunkia ja samalla käydä äippäpolilla...

Neukkakuulumiset:
Viikot 35+4
Paino +/- 0, jippii :D
RR 110/75
le ++ (tän takia pissanäytettä viemään)
Hb 103, eli yhden pykälän vaan noussut tuplarautakuurista huolimatta :/
Sf 37 --> kasvanu 4 senttiä kahdessa viikossa |O ja tän takia siis huomenna äippäpolille.. Luulenpa vaan että johtunee siitä kun vauva oleskelee edelleen niin ylhäällä eikä siis ole laskeutunut sitten yhtään! Terkka sanoi että aika täynnä maha on (?) mutta merkkas korttiin kuitenkin lapsiveden määrän normaaliksi.. Sanoi kuitenkin että haluavat katsoa sen vielä ultralla....
Sykkeet oli hyvät.

Onko kellään muulla ollut oireetonta pissatulehdusta? Mulla ei ole ollut mitään kirvelyä tms.. mut nyt muistin että jos rakko on tosi täynnä, monesti öisin, niin pissalla käynti sattuu hiuikkasen alamahaan.. Voi kyllä olla valkkarin paljoudestakin väärä hällyytys.

Runttipulla toivotaan et ipana vielä kääntyis!
 
Chevanne mä en tiedä mistä vois johtua, mullekkin välillä tehnyt erroria toi oma laite, mutta neuvolassa kyllä aina ottanu hyvin. Onko sulla sitten ollut millaiset paineet kun on sillä elohopeamittarilla otettu? Jotenkin kuvittelis, että vois antaa erroria jos on tosi matalat tai korkeet paineet, tai sit jos turvotus kudoksissa vaikuttais?

Jes, mulle tuli postissa kutsu ä-polille! Vähän yli viikon päästä ois aika, heti aamusta :) Mut en usko että se on se synnytystapa-arvio, koska siihen mun piti saada lähete vasta ensviikon lääkärineuvolasta. Mut olin täs n. viikko sitten päivystyksessä kun tuntunu semmosta värinää rinnassa ja muitaki rintatuntemuksia ollut, niin VIHDOIN oli mahtava lääkäri paikalla, joka halus laittaa asiaa eteenpäin että pääsen äippäpoilille parempiin tutkimuksiin! Vaikka voihan toi toki olla se synn.tapa-arviokin. Sen näkee sitten, mutta oon tosi iloinen et noinki pian pääsen sinne :)

Oltiin hetki sit pojan kans jonkun aikaa tossa takapihalla, johon porottaa suoraan aurinko, ja oli kyl virhe! Olo heikkeni samantien siellä paahteessa :kieh: alkaa kiehumaan päässä jo näiden helteiden takia! Eipä siel jaksanu ku vaan istua ja silti syke huiteli varmaan jossain 150 paikkeilla, ja kiva kun poika koko aika pyysi antamaan kiikussa vauhtia. Onneks sain sen houkuteltua sisälle, olisin varmaan kuollut pian tonne ulos.

Täälläki ootellaan vauvauutisia Dreamerilta ja Kääkkänältä :heart:

mmiilia ja hubbis-typy 35+3
 
huono olo lähtenyt makaamalla.. aikasemmin söin vähän, meinas tulla ylös ennen ku pääsin istualleni :/

täydes levos ei mitn, paitsi muutama supistus, selkä särkyä ja nivusten särky, asennon vaihto ei kunnolla luonnaa ja mun levottomien jalkojen takii pelkkä jalan liikuttaminen nippailee nivusis asti, istuu ei kunnol pysty kipujen takii.

mieskin soitti tuossa tunti takaperin joko on parempi olo ja kyseli mitä pikkuselle kuuluu yms :heart: :heart:
 
Murske Ihanaa että sait miehen vierelles, nyt voit hyvillä mielin odotella synnytyksen käynnistymistä =)

Runttipulla Toivotaan et vauva vielä kääntyisi! :hug:

Itsellä neuvola takana, eikä merkkiäkään että vauva syntyisi lähiaikoina, ei vieläkään ole kiinnittynyt, ja on nyt nousuut ylemmäksikin! Olikos jollain muullakin niin että ensin oli jo alhaalla ja sitten nousikin ylemmäksi?? Kaikki oli ok, sf-mitta nyt 38cm!! Vauvan pylly tuntuu ihan kylkiluiden kohalla, ahistaa usein istuakin.. Liikkeet on vähentynyt huomattavasti, usein pitää oikein ruveta miettimään että milloinkas tää on viimeeksi liikkunut.. Tekeekö sen sitten helle vai tilan vähyys.. tiedä häntä.

Sitä 26.7. poliaikaa odottelen kuin kuuta nousevaa!!! Ja mahdollista käynnistystä. En osaa yhtään uskoa siihen että tää vauva syntyis spontaanisti sitä ennen!
Eilen kävin siellä sisätautilääkärillä sokereitten takia, eipä siintä mitään hyötyä ollut kun viikkoja näin paljon.. Oli sitä mieltä että joko tekasen ulkomuistista isoja muksuja tai sitten mittari valehtelee, tänään kävin sitten tarkistuttamassa mittarin, vastauksia odotellessa..

Vielä kysymys: Monet ovat täälläkin puhuneet siintä että jos lapsi ei ole kiinnittynyt ja lapsvedet menee, niin vaakatasossa ambulanssilla sairaalaan? Miksi? Kysyin tänään (sijais)terkalta asiasta niin hän sanoi ettei ole kuullutkaan moisesta, että perätilassa olevan vauvan kanssa kylläkin, muttei muuten.. Miuta jäi nyt asia vaivaamaan, kun itselläni on molemmissa edellisisssä raskauksissa ensin menneet vedet (toivoa sopii että tästäkin), ja tää muksu ei ole kiinnittynyt, mietin miten sitten toimia..

Ja juu täältäkin maankolkasta vois loppua tää helle, ei jaksa enää!!!!! :(

Emppux ja Aarre 37+4 (miten tää aika nyt matelee..)
 
Hola!

Taivas pilevssä mutta kuuuuuuma! :headwall: Tuuletin hurraa täysillä joten sohvalla ihan suht ok olla (joskin perse tässä hikoaa) :LOL:

Murske ihanaa että sait ukkosi luoksesi :flower:

Vauva mahassa tai siis... ääööö no joo mulla kanssa vauva hieman laskeutunu, mutten usko et kiinnittyny, häpyluun tienoilla todellakin tuntuu viiltotuntemuksia kun ipana liikuttaa päätään/käsiään, pyllyään? Siis mä en ole todellakaan varma että on RT! Jotenkin neuvolassa saanu sellasta arviota että kyl tää nyt KAI sit on rt jotta tällä mennään. Lisksi tunkee päätään / peppuaan, jalkojaan tuossa heti kylkiluiden alla, jättiläinen????
On tää hurja tunne ku kamala epävarmuus päällä, ei esikon kanssa ollu tällaista :/
Johtuisikohan siitä että nyt ollu 4 eri TH:ta ja lekurikin eri kaikilla kerroilla, ja tosiaan sijaisia nämä viimeisimmän kerrat... Inhottava epävarmuus mutta luotto siihen että kaikki menee loppujen lopuksi ok :heart:

Sorry purkaus ja nuo epäselvät mietteet, mutta kun nyt on vaan alkanu mietityttää ja käymään asioita päässä :ashamed:

K ja "pekkapötkylä" POKS 37
Poksumisen kunniaksi illalla sairaalalaukun pakkaamisen aloitus :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emppux:
Vielä kysymys: Monet ovat täälläkin puhuneet siintä että jos lapsi ei ole kiinnittynyt ja lapsvedet menee, niin vaakatasossa ambulanssilla sairaalaan? Miksi? Kysyin tänään (sijais)terkalta asiasta niin hän sanoi ettei ole kuullutkaan moisesta, että perätilassa olevan vauvan kanssa kylläkin, muttei muuten.. Miuta jäi nyt asia vaivaamaan, kun itselläni on molemmissa edellisisssä raskauksissa ensin menneet vedet (toivoa sopii että tästäkin), ja tää muksu ei ole kiinnittynyt, mietin miten sitten toimia..
Jos vauva ei ole kiinnittynyt eikä laskeutunut,on napanuoran esiinluiskahdus riski.Varsinkin jos vauva perätilassa,sitä suurempi riski.
Ei kai sitä välttis tarvii ambulanssilla,mutta mielellään vaakatasossa auton takapenkillä esm.

Mulla kun vauvat on ollut korkeella ja kalvot puhkastu oon joutunut makaamaan niin kauan että vauva laskeutunut.Ja juuri tämän napanuoran esiinluiskahtamisen estämiseksi.
 

Yhteistyössä