***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

lolu nii täytyy soitella, kumma ku saanu monesti ennenki kysellä kadonneiden
aikojen perään molemmissa neuvoloissa, reilu kk sitte vaihtu ja nyt uupuu lääkärikäynti sitte.
Ei oo helppoa ku ei oikein ekakertalaisena tiiä mitä pitäis olla ja mitä ei :p

Kuin korkeella teillä huitelee oma syke? Mulla on jatkuvasti sellane kuristava tunne
rinnassa ja kaulassa ja sydän hakkaa ku hullu.

mäkin oisin jo valmis oikeestaan synnyttään vaikka se pelottaaki.. Kai nää loppuviikot on
tarkotuksella tehty raastavan hankaliksi että pelkääjätki haluais jo synnyttää.

Toivotaan elokuisille poksuntaa ja hyviä tuulettimia laitokselle :D
 
Isyysvapaasta: Kela ei maksa mitään ennen kuin vauva on syntynyt, eli mies joutuu "parhaassa" tapauksessa oleen kaks viikkoa ilman rahaa. Tosin työnantaja oli tullut sen verran vastaan että saa pekkasina ne päivät. Heillä tosiaan pitää ilmoittaa kahta kuukautta ennen millon jää. Oishan voinut jäädä vaikka 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen että oon varmasti synnyttänyt (ainakin toivottavasti :p ) mutta jää omasta halustaan tuolloin laskettuna aikana kun meillä lähtee esikoinen kouluun niin on kaverina täällä.
Monet työnantajat varmaan tulee vastaan, kyllä meilläkin mies isompien lasten kohdalla on saanut jäädä heti synnytyksen jälkeen isyyslomalle...

Käytiin lasten kans nyt illalla leffassa, kattoon shrek 4. Kakkonen oli eka kertaa elokuvissa, tykkäsivät kuulemma :) Äitikin tykkäs, oli ihanan tehokas ilmastointi siellä :LOL:
 
täällä yksi joka asuu rintamamiestalossa :D

kuuma on ja ei saisi valittaa kun kerrankin on kunnon kesä ;)
mä tykkään kesästä ja kuumasta, mutta paarmat mut hullux tuolla saaressa :kieh:

olen siis uinut nyt joka päivä ja soitin neuvolaankin ja kysyin että mitä ihmettä tässä tapauksessa tehdään kun lääkäri vasta ensi viikolla, kyseli muutaman jutun ja sanoi lopuksi; no mä sanon sulle näin että ui vaan :saint:

pahimmassa tapauksessa mun saama tulehdus voisi aiheuttaa käynnistyksen ja kaikkein pahimmassa tapauksessa vauva saisi tulehduksen , mikä on harvinaisempaa :whistle:

:heart: paljon onnea selmiinalle, en muista onnitelinko jo, helle sulattaa täällä jo aivot ja unet katoaa :|
 
Kamala kun mulle iski hirvee nälkä, lähetin miehen hakemaan mulle hampurilaisen.... koko päivänä ei ole mikään oikein maistunu ja nyt voisin syödä hevosen :LOL:
Miten muilla näillä viikoilla muuten, onko paino noussut rajusti tms? Mulla oli aika reipasta painonnousua siinä 28-33 viikoilla, nyt ei edellisestä neuvolasta ole tainnut nousta juurikaan, ainakaan kotivaa'an mukaan. Turvotustakaan ei järkkynä ole, sormukset menis sormeen mutta sen verran kirraa, et olen jättäny pois...
 
neitim, mäkin olisin kyl mielelläni mennyt heti aamusti. Varsinkin ku esikoinen lähtee isälleen silloin perjantaina. No jos sinne jään niin mummi on luvannut huolehtia että esikoinen pääsee turvallisesti isälleen:)

Tosin vois tuo synnytys mun puolesta käynnistyä jo vaikka ens yönä ku esikoinen on mummilassa... Tosin sit pitää hälyttää mies paikalle joka on sitten taas tunnin matkan päästä kotoa..
 
Mä en kyllä ihan vielä toisaalta haluaisi että alkaisi jo synnytys .... taitaa noi lapsenvahdit olla nyt kortilla vielä muutaman päivän .. sunnuntain jälkeen saisi tulla ! :LOL:
Mä en usko että mietitään mitään käynnistystä yms. polilla , kun povasivat pientä vauvaa ( n. 3500g) ja mulla on noi sokerit olleet ihan ok . Mut mukavaa tietää silti että minkäskokoista sitä mahdollisesti ollaankaan ponnistamassa .... Sais vaan katsoa samalla silloin tuon alakerran tilanteen , mut eihän ne siellä muuta tee kun mittailee vauvaa .. :(


neitim
 
en mäkään siihen käynnistykseen usko, vaikka neuvolalääkäri oli sitä mieltä että masussa viihtyisi yli 4 kiloinen vauva. sokerit kyllä olleet ok, mut eihän sitä koskaan tiedä.
Mulla katottiin toi alakerran tilanne viime viikolla jolloin oli 1cm auki ja 1cm jäljellä niin ja pehmeät. Tosin meen neuvolatäti kyl meinas et katsovat vähän tarkemmin vielä paikatkin.. vai olikohan se se lääkäri joka niin meinas.. Sama pää kesät talvet niin ei enää muista :LOL:
 
epplu mulla oma syke on jatkuvasti 100 molemmin puolin, useimmiten n. 90. Mut tänään ollut yli 100 kun oon verenpainetta mittaillut. On kyllä inhottava olo kun syke niin korkeella :/

isyyslomasta Mun käsittääkseni vasta sitten voi pitää isyysloman kun vauva on syntynyt, ei ennen sitä. Me tehdään niin, että poika on paapan ja 'mummun' luona luultavasti päivät hoidossa sen aikaa kun mä oon vauvan kanssa sairaalassa, ja sit kun päästään kotiin niin mies alottaa isyysloman :heart: voi kun sitä jo niin odottaa, ku ollaan koko perhe kotona ja mukana on uus pieni perheenjäsen.. Toivottavasti kaikilla onnistuis isyyslomat mahdollisimman hyvin, olishan se kiva kun mieskin olis auttamassa arjessa ne ekat viikot. :hug:

Siis tämä turvotus on jotain ihan kamalaa nyt, 24/7 on jalat ihan pullat ja kävelykin sattuu :( jalanpohjat, jalkapöydät ja nilkat on oikein kivat tyynyt. Mitkään kengät ei mee jalkoihin, paitsi crocsit saan jotenkuten ängettyä, mut nekin puristaa! Huomenna pakko kattoa sittarista näille vikoille viikoille kokoa-paria isommat "crocsit" että on ees jotkut kengät! Normaalisti mulla kengät kokoa 36-37, mutta nyt varmaan pakko ostaa 38 tai 39, kivaa..

Viimeyönä heräsin aamuyöllä klo 5 siihen kun mun koko maha tärisi oikein kunnolla, tuntui siltä että vauvalla on joku kohtaus päällä, tärisi ainakin minuutin-pari putkeen ja sitten hiljeni kuin seinään. Mä pelästyin tosi kovaa, koska tän jälkeen en saanu vauvaa ees tönimällä enää liikkumaan.. Soitin sitten synnärille, siellä sanottiin et voin hetken vielä koittaa saada vauvaa liikkumaan ja jos ei onnistu niin täytyy lähteä näytille. Tärinästä kätilö ei oikein sanonu mitään muuta, kuin että vauva nyt voi liikuskella vaikka millä tavalla siellä mahassa, mutta kuitenki oli vähä "ihmetteleväisen" oloinen kun sanoin tosta tärinästä. Noh, join sit mehua ison lasillisen ja menin sohvalle makoileen ja otin pitkästä aikaa dopplerin ja kuuntelin. Sydän siellä jumputti hienosti :heart: ja pian alkoi tulemaan liikkeitäkin onneksi!
Olikos muilla ollut tota tärinää?? sen mä muistan, et semmonen lyhyempi "väristys" voi olla siitä, kun poikavauva pissaa masussa ja saa sen jälkeen väristyksen. Sellasta mulla oli muutaman kerran ku poikaa odotin, mut tää oli kyllä ihan erilaista, oikein kunnon tärrä-tärinää.

Mä jotenkin nautin näistä kipeähköistä supistuksista, niitä kun tulee erityisesti tällee iltasin aika paljonki. Toissailtana tuli 1,5h ajan säännöllisesti 5-10min välein ja oli tosi tuntuvia, mut niin ne vaan sit loppui. Nytki tässä on taas jomotellut kivasti. Toivon, et noi ainaki on tehnyt jotain tuolla kohdunsuulla, mä kyllä petyn ensviikon neuvolalääkärissä jos ei oo mitään muutoksia tapahtunut, ku näitä kaikenlaisia tuntemuksia on ollu niiin paljon ja varsinki nyt pari viikkoa on ollut tosi kipeetä välillä ja vauva poraa kovasti alaspäin.

Millaisia sittereitä teillä muutes on vauvoillenne hommattuna? Meillä ei enää oo esikoisella ollutta tallessa, vaan se pitäis nyt vielä ostaa.. Mut en tiedä yhtään minkä sitä ostais, ei mitään kauheen kallista ja erikoista malttais ainakaan. Mut joku perus sellanen hyvä.

Täällä oli eilen illalla kans iiihana ukkonen! Tänään ei oo jyrähdellyt, mut aamusta satoi hetken aikaa. Sen jälkeen taas ollu ihan tunkkainen ilma. Pläääääähh!!

mmiilia ja hubbis-typy 35+2 <3
 
Tiqustiina
Sandeliini ja SHREK 4 minkä ikäisten lasten kanssa kävitte katsomassa sen ?
haluaisin kanssa käydä lasten kanssa kattomassa ,mutta luulen ettei tuo meidän 4vuotias pääse sinne sisälle niin tarkkoja tuolla flamingossa ikärajoista.6v pääsee varmasti jos on K7 leffa,eikös ne vuoden aina jousta vanhempien seurassa ?

Täällä on vauva valahtanut ihan alas.Tunnen vauvan pään välillä tuossa nivusessa tietyssä asennossa kun olen ja vauva saa suoristettua jalat ihan suoriksi tohon heti rintojen alle kylkiluiden eteen. Ennen enimmäkseen oiko vaan sivuille.Sekä mahan muoto muuttunut eilisestä paljon,huomattavasti alempana vaikka Olikin jo ennestään tosi alhaalla.
Nyt alkanut tulee tosi kovia noidan nuolden tyyppisiä vihlaisuja alapäähän ja usein. eilen oli tosi kovia kipuaaltoja alaselässä.Se on tosi inhottavaa mun kipu alkaa vähitellen ja kovenee siitä ja sitten lähtee hiljenee.

Kohta pitäis lähtee ostoksille.Meillä on lasten yhteissynttärit tuossa lauantaina sukulaisille.Esikoinen kun on syntynyt kesäkuussa ja tyttö sitten elokuussa niin ollut näin pieninä helppo pitää sitten heinäkuussa yhteiset ettei tarvii kahteen otteeseen sukulaisia kutsua.Siinä mielessä hyvään saumaan sattu tää kolmaskin ,mutta mä luulen että ens vuonna alkaa jo molemmat lapset vaatii omia kaverisynttäreitä.Esikoisella oli ekat omat kaverisynttärit tossa kesäkuussa ,sai kutsua tarhakavereita. Ja ne oli katastrofit kyllä :kieh:

Eilen käytii hakee eteiseen jyskistä sellainen lipastopenkki.No ekalla kerralla ku avattiin paketti se koko lipasto oli ihan hakatun näköinen,ei muuta kuin mies lähti vaihtaa.No sitten kun oli viimeistä lautaa vaille valmis se uusi lipasto kasattu huomattiin että se vika lauta puuttu :kieh: ei muuta kuin tänään sinne valittaa,että on tää jo kumma ku kolmeen kertaan joutuu yhden lipaston takia ajelee. Hyvitystä kiiiiiitos :whistle: No joo mä en oikein osaa valittaa ikinä/kehtaa en kuulu niihin kaupassa räyhääjiin :D

Liikkeistämulle eilen neuvolassa sanottiin että vauvalla vaan loppuu tila siks alkaa olee hiljaisempi,mutta paras just on ottaa mehua ja odotella se pari tuntia liikkeitä ja laskea niitä. Ja itse oon huomannut että selälteen makuulla olo saa vauvan "ärsyyntymään" ja liikkeitä tulee jos on ollut vaisulla tuulella.

Nyt kahvit naamariin ja menox

Tiqustiina & Tiqu rv 36+6
 
vauvan liikkeistä ... Meilläkin on vauva hiljaisempi päivisin , mutta aamuisin tai ainakin iltaisin alkaa aina kauhea rumba kun meen maate ! Päivällä liikkeet on ihan toisaikaisia , eli tulee milloin sattuu ja kauanko nyt jaksaa liikuskella ..
Viimeyön nuorimmainen jo nukkui suht hyvin, ei tullut sitä 3 tunnin valvomista , mutta muuten oli kyllä paikat taas ihan jumissa ja kipeät ja toi pissalla ravaaminen ... huoh ... no kai tää on jotain ennakoivaa valvomista , jotta on sitten jo tottunut kun vauva syntyy ja huutelee öisin :headwall: :headwall:

neitim+ tytsy 36+5
 
Syke mulla oli viimeksi 120 :eek: Nlan tätsy vaan veikkas että johtuu kuumuudesta...
Mutta hakkaa kyllä kiivasta tahtia päivittäin...

SHREKiä meillä kävi mies kattoos lasten kanssa(5v,8v,10v,12v,13v)ja kaikki tykkäs kovasti

Kääkkänälle tsempit tähän päivään jos vielä olet täällä lukemassa(tuskin) :hug: :hug: Pian saadaan taas ihania vauva uutisia :heart:

Mulla poliaika 26.7 klo 13.Kurja kun ei heti aamusta,tykkäisin enemmän. ;) Ja toivon kyllä jotain pistettä.....

Mulla ei oo sitteriä,kaukalo kelpaa siksi välillä jos tarvetta...
Vauvaa ooon pitänyt omassa sängyssään kun oon mennyt suihkuun tai vessaan.Lattialla ruokaa laittaessa.Äkkiä ne (pienet)isommat oppii miten vauvaa kohdellaan ja pidetään.Meidän koirakin niin monta vauvaa meille jo vastaan ottanut että silläkin kova suojelusvaisto vauvaan...
Tai sit mä vaan oon liian huoleton ;)
Meillä kanssa monta syliä jotka vauvaa pitää(nyt lomalla aamusta iltaan)
Tytöt(isot) jo kyselivät saavatko sitten nukuttaa ja vaihtaa vaippaa ja olivat jo valmiita vaikka imettämään :LOL:

Mies kyseli eilen mun mietteitäni,mitkä fiilikset :heart:
Ja hänellekin totesin että olo on että kyllä mun jo pitäis vauva saada syliini,oon rankan odotuksen jotenkuten kestänyt ja odotan kovin vauvan hoitoa ja sylittelyä,imetystä :heart:
Kysys sitten ettenkö pelkää että rinnanpäät taas menee rikki ja verille...?
Mut viimeksi ei käynyt niin kun olin kaukaa viisas,rasvasin nännit bebanthenilla joka imetyksen välissä jo ennenkuin ne ehti rikki :) Suosittelen siis muillekin!!

Aamun romaani =) Yön nukuin hyvin,oli hitusen viileämpi.
Ihan niin kamaliin asteisiin ei näyttäis ainakaan turussa lämpö nousevan enää tälläviikolla,toivossa on hyvä elää =)

Me9 rv 36-1
 
Heipsan!
Tänään tais Kääkkänällä olla vauvansaamis päivä, ihanaa.. ja onkohan Dreamerilla jo vauvat sylissä =) :heart:
Täällä taas yö valvoskellessa. Illalla tuli kauan napakkoja suppareita mut ne loppu sitten kuin seinään.
Mä tässä mietin et kuinka yleistä on et vauva laskeutuu vasta synnytyksessä, siis mietin et ku tää vauva ei oo vielä laskeutunu niin kannattaakohan synnytyksen käynnistymistäkään hetkeen ootella??

Jonetta ja pikku-veeti 37+4
 
Jonetta Mä eilen just luin kätilötyön oppikirjaa(miten niin mun suuri haave työni.... :ashamed: )
Ja uudelleen synnyttäjällä vauva laskeutuu ja kiinnittyy synnytyksen alkaessa,useimmiten.
Ensisynnyttäjällä on tärkeä että vauva kiinnittynyt ja laskeutunut jo ennen mutta uudelleensynnyttäjällä ei.Eikä näin vaikuta synnytyksen kulkuun!
 
eikö sanota et yl toissynnyttäjillä vauva saattaa laskeutua alas vasta synnytyksessä?
monta kertaa lukenu ja kuullu sen noin.

eilen yöllä/illalla oli taas siivouspuuska, järjestelin keittiö kaappeja :D

tänä aamusti melkein konttasin vessaan viiden aikoihin, oli kyl niin älyttömän kipeet nivuset ettei tähän mennes viel oo ollu :eek:

aamul heräsin sit 7.24 siihen et tajuttoman huono olo, isännän töihin vientikin viivästy puolella tunnilla, ts myöhästyi töistä, kun yritin oloa parannella. huono olo jatku siihen asti ku sain miehen heitettyä töihin ja pääsin kotio, mä kyl ny ymmärrä, nyt ei onneks ole muutakuin supistuksia ja paineen tunnetta.
tuo paha olokin oli niin hullu et ku heräsin oikein oksetti, sit se meni siihen et huono olo tuli aaltoina ja toisena aaltona supistuksia, muutama vauvan like väliin ja taas huono olo ja supistukset. :x
hyvin mielenkiintoinen olo.

eilen illalla tuli sitten touhottamisen päälle pari tuntia supistuksia joissa ekoihin autto miehen selkähieronta, lopuista ei pystyny enää istuu paikalla kun sattu sen verran.
otti kivasti alaselkään kivut :whistle:

jos nyt sais vielä vähän tasattua tätä loppu oloa...

giraffe ja jasu 33+2
 
Jonetta: Kun olin synnyttämässä 11/08 kolmatta prinsessaamme, niin mulla laskeutui vasta viimeisellä minuutilla.. Minuutissa laskeutui, avautui 7cm:stä 10 cm:in. Ja sitten se oli menoa. Pääsin samantien ponnistamaan..

Piti jotain kommentoida, ku oon nyt ruvennut pinoa lueskelemaan. Itsellä laskettuaika 18.8.2010. Kyseinen päivä on meidän hääpäivä, ja päivä, jolloin aloitettiin seurustelee (tänä vuonna tulee 10 vuotta yhdessäoloa täyteen).

Mutta nyt pukeutumaan :).


RD & murmeli 35+1.

(Meil ei oo tietoakaan sukupuolesta. Kysytty ollaan, mutta kaveri ei oo halunnut näytellä paikkojaan. Neljäs raskaus, mutta luulenpa, että neljäs prinsessa tulee.)
 

Yhteistyössä