***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

*Poks poks 37*

kotona ollaan. pöh. no, arvasinkin, että tää odotus jatkuu. keskiviikkona sitten uudestaan. kait ne odottaa että paikat kypsyis tai synnytys lähtis itestään käyntiin. blaah.
vauvat voi hyvin, ja mikäs tässä äiteellä helteitä pidellessä. :p
 
huh,hellettä B) ihanaa kun muutkin valittaa :LOL: musta tuntuu et mä valitan joka asiasta,mutta se suotakoon(tässä olotilassa) mä oon ihan poikki,en jaksa kävelläkkään edes pihalla,lapset varmasti tyytyväisiä kun mamista ei mihkään :ashamed:
Aamulla kävin verikokeessa, olen saannut verta esikoisen synnyttyä ni täytyneen aina käydä kattovat kait muistaakseni vastaaineita tai jotain? no anyway kaikki ollu aina ok.

Nukkutuakin sain yllättävän hyvin viimeyönä :heart: kyllä taas hiki virtaa jo tässä koneella istuessani :eek: Marza22 mun ymmärtääkseni mansikoita voi syödä ihan huoletta,ei kait niihin mitään erityistä määrää ole annettu paljonko saa syödä.
kääkkänä jaksuja ja voimia koita vielä sinnitellä paripvää :hug:
Huomenna poksutaan yes! loppu häämöttää kuopuskin synty vkolla 38 joten eihän tässä ole sit kun muutama viikko. :D

helteistä päivää kaikille B)



lolu35+6
 
Kääkkänälle voimia vielä viimeisiin päiviin ennen käynnistystä :hug: ja Dreamer joskos sitte keskiviikkona jo jotain tapahtuis. :whistle: tsemppiä sinne kans. =)

:hug: muille kans joilla huolta, murhetta ja kremppaa ja vetämättömyyttä.

Eipä oo enää ainakaan mitään lirahdellut, että kyllä se sitä valkovuotoa vaan oli. :) Maha mulla vaan on ihan retkahtanut alas.
Liikkeitä tuntuu mun mielestä tosi vähän ja välillä pistää huolettamaan ja samoin mietityttää se vauvan kokokin edelleen, kun kovin pieneltä tuntuu tällä hetkellä. Tai sitte mulla on hyvät piilot tuolla. :whistle:
 
Kiitos empatioista :hug: itteekin jo huvitti lukea jälkikäteen viesti! Mut tätä tää on.. kävin neukkulassa valittamassa ja siellä oli myös opiskelija kuuntelmassa rutinaani :LOL:
Kaikki ok, verenpaineet heittelee vaan. Mutta ei valkuaista enää ja lääkekin tuntus purevan tulehdukseen. Niin alhaalla on pikkunen,ettei terkat saaneet enää päätä tuntumaan ja sydänäänet piti taas kuunnella läheltä häpyluuta :D
Millähän vessareissulla Lapanen molskahtaa pyttyyn? :x

Tosta raskausmyrkytyksestä juuri, että on yleisempi ensiraskaudessa, ja joillakin siihen on ihan alttiutta. Toisaalta nuori tai taas "vanha" ikäkin voi altistaa. Multa kysyttiin viimeksi äitiyspolilla,kun verenpainetta ja valkuaista löyty,että onko isä vaihtunut tässä välillä lapsilla. Mies valahti aika kalpeaksi :LOL: :LOL: :LOL: mutta tosiaan,jos mies on eri, niin sekin voi saada aikaa r-myrkytysoireita. Liittyi jotenkin äidin elimistön hylkimistilaan, kun on taas vieraita aineita kropassa. (Hyvin taas selvitetty..)

Kovasti jaksuja ihan jokaiselle, kunpa voitas yhdessä mennä pötköttelemään kaupan pakastealtaaseen, siellä olis nyt soppeli keli :p

:hug: :hug: :hug:
 
Niin juu ja sellasta piti kysyä, että ihmettelin kooooovasti että vaikka tällaset helteet ja hirveet turvotukset,ni mulle ei ollu tullu viikossa yhtään lisää painoa. Pitäskö tästä alkaa kehittelemään jotain kauhuskenaarioita istukan toiminnan heikentymisestä vai onko teillä muilla ollu samaa,ja ootte kysyneet asiaa?
 
Buuh, ootte ihania kun valitatte :hug: :hug: :hug: Siis täällä kans on välillä niiiin pinna kireellä millon mistäkin, ettei mitään rajaa =)
Kiitos nuista eppari-kommenteista, oletettavasti multakin se sitten naksitaan auki jos alateitse mennään. Nyt tuo sytkylä on taas enemmän perätilassa kuin poikittain, kaipa se sitten on kuitenkin sen verran pieni, että mahtuu vielä kääntyilemään. Vaikka tuntuu kyllä isommalle kuin tyttö, ja mitään painoarviotahan en ole saanu vielä.

Kävästiin tytön kanssa sittenkin jumbossa ja nyt tytsy pötköttää jo unillaan. Mä taidan kans painua pötkölleen, ei tässä helteessä tuolla ulkonakaan mitään jaksa tehdä ja sisällä.. no ei huvita nyt vaan tehdä mitään järellistä.

Jaksamisia ja voimia kaikille äkäpusseille ja dreamerille ja kääkkänälle kans piiitkää pinnaa, teillä on jo tosi lähellä! Selmiina lienee tositoimissa/synnyttänyt, vauvauutisia odotellessa :heart:
 
Neuvolassa käyty.Onneks ensi kerralla oma ihana neuvolantäti.
Fundus käyrä menee jossain äärettömyyksissä,odotan että oma nlan täti mittaa,voi kyllä pitää paikkansakin,kun sanottiin Tayssissa,että todella paljon vettä,että tulva tulee kun vedet menee.Toivottavasti olen silloin kotona tai sairaalassa :eek: .
Verenpaineet koholla.Proteiini yhden plussalla.No hemoglobiini sentäs oli hyvä 138.
Eikä painoo ollut tullut.Vauvan sykkeet 150-160.

Ihana anoppi yllätti ja toi laatikollisen mansikoita =)
Just eilen niistä haaveilin.

Toi pakasteallas juttu oli hyvä B) .
Taidan olla pikkasin sekasin tästä helteestä kun nauroin täällä vartin kun kuvittelin kuinka kaikki elokuun mammat köllöttelis pakastealtaissa =) :LOL:

Jaksamisia mammat :hug:

mimosa73 ja typykkä 35+5
 
Huh hellettä vaan täältäkin suunnasta!!

Niin käy kateeksi teitä, jotka jo kohta saatte pikkuisen kainaloonne :heart: Tsemppiä kovasti!!
Täällähän tosiaan täytyy alkaa kurkkimaan koko ajan,kun tuntuu et koko ajan tapahtuu jänniä :p

Siis tää helle on kyl tosi rankkaa,ainaki mulle.Mitään ei jaksa tehdä..Onneks oon saanu viel toistaseks yöt nukuttua. Neuvolakäynneistä mulla kans on nyt pitempi väli,viimeks oli nla viikoilla 33 ja seuraavalla,lääkärineuvolalla viikkoja on jo 36+4. et silleen..mul oli kyl viimeks niin rasittava sijainen nlassa,et ihan mielelläni odotan siihen asti et pääsen omalle.. :ashamed:

Valkovuoto on täälläki selvästi lisääntyny,toivottavasti on paikat kypsyny,ku ens viikol se lääkärinla. Tytöiltä mul onki jo näillä viikoilla alkanu oleen paikat auki sen 2-3cm..Onks muita joilla ois vastaavaa?ja sit vauva syntyny kuitenki vasta melko lähellä laskettua aikaa.. :wave:

Ei kai se auta ku yrittää jatkaa vauvan vaatteiden silitystä..ressaa ku hommat viel ihan kesken!Pitäis saada kaikki valmiiks niin sit vois taas jatkaa odottamista :kieh:

Voimia kaikille tähän helteeseen!! :hug: Kohta tää odotus on jo ohi..

rv 35 POKS :heart: :heart: :heart:
 
Hepetius mulla tosiaan 4:ssä edellisessä raskaudessa rv 34 alkaen ollut kohdunsuu pehmeä ja auki 3-4cm,kohdunkaulaa 0.5-1cm.Silti käynnistetty kalvot puhkomalla liki laskettua aikaa =)

Ja luulen että on nytkin sen muutaman cm auki...

Tulin sisälle sen verta että kuopusta nukuttamaan =)

:hug: :hug: Kääkkänälle
Dreamerille tsemppiä edelleen :hug:

Vauvauutisia odotellessa :heart:
 
selmiinan kuulumisia odotellessa :)

dreamer ja kääkkänä.. . kohta , ihan kohta ! :heart: :flower:

Omaan napaan ei juuri erikoista .. sitä synnytykseen valmentautumis öljyä en oo vielä onnistunut saamaan , kun oli loppu ... Vadelmanlehtiteetäkin juon , mutta laihoin tuloksin , kun ei juuri supistuksiakaan ole ! Mutta ehkäpä ne siitä sitten kun on sen aika !
Mansikoista .. mä oon ainakin huoletta niitä popsinut ja nyt saatiin tänävuonna omaltakin maalta näköjään ihan kivasti satoa .. tänään poimin lasten avustuksella n. 10l mansikoita :)
Viimevuonna taisi tulla koko satokaudelta n. 7-8l ja nyt paljon enemmän ! :) Nyt alkaa jo tuo syöminen hiipumaan , ihan muutamia mansikoita per päivä ja pakkaseenkin saadaan oman maan mansikkaa .. ostinkin jo pakkaseen itsepoimien 15l ja torilta 10l mansikoita . Ens vuonna voisi sitten pärjätäkin jo pelkästään oman maan sadolla ?! :D

Jopsa nyt lähtisi kaupungille kiertelemään ja katsomaan muksumassiin tuota cragon ituisnta jossa on jalusta ... 2 istuinta on kyllä jo mutta tuo jalustamallinen kiinostaisi .. katsotaan , katsotaan :)

neitim+ nappula 36+2
 

Täälläkin jännätään kovasti vauvauutisia ja käydään joka päivä lukemassa :D

Ihana päivä, lämmintä ja tuulee sopivasti. Ja miehen tulo sen ku lähenee. Enää kaksi yksinäistä yötä! Mietin tossa että hänellä on pehmeä lasku tänne ilmastoon, kun täällä on n. 30 asteen paikkeilla ja siellä aavikolla 50:n paikkeilla. :LOL: Muistan sillon ku muutettiin sinne, niin täältä lähtiessä oli just tammikuun kovat pakkaset, ja perillä täysi kesä, se oli jotenki jännää :)

Vetistä valkkaria lorahtelee täälläkin reippahasti. Välillä mietityttää, ettei vaan olis lapsivettä, kun sitähän oli viime ultrassa enää aika vähänlaisesti. Saakohan niitä lactamus-papereita ostettua apteekista? Vois ite tutkailla sillon ku lorahtaa.

Pissa viety tänään labraan viljelyyn, huomenna tulee tulokset.. Oon juono karpalomehua litratolkulla, jos vaik olis se pissatulehus.

Painoa on muuten kertyny ihan sikana! Turvotustakaan mulla ei ole juuri nimeksikään, eli ihan puhdasta massaa on tullu. Neuvolas mukaan kolmessa viikossa 3 kiloa, eli kilo per viikko! :eek: No, ei se oo ihmekään, kun on tuo Fazerin sininen ja jätski maistunu niin... ei päivääkään ilman :ashamed:

Nyt sohvalle pötkötteleen ja kattoon leffaa. Sen jälkeen on varmaan taas pakko käydä kurkistamassa, onko tänne tullu vauvauutisia :D
 
Jopas täällä on aktiivista porukkaa ollut tänä aamuna...:) Mikäs siinä, kiva oli lueskella teidän kuulumisia..:)

Synnytystapa-arviossa käyty. Ihana lääkäri sattui. Vauvan painoksi sai mittojen perusteella vähän päälle 2800g, mutta kun kokeili mahan päältä niin sanoi, että kyllä se varmaan sittenkin kolme kiloinen on. Mutta pääasia, kun keskikäyrällä kuitenkin. Pelkäsin niin sitä suuruutta, kun tosiaan on tuntunut, että vauvaa on ihan joka paikassa. Paikat oli pehmeät, kanavaa ei oikeastaan jäljellä ja auki jo 1,5 cm!! :eek: Tämä oli minulle hämmästys (positiivinen sellainen), kun ensisynnyttäjänä kuvittelin ettei siellä kuitenkaan mitään ole tapahtunut. Kalvorakko tuntui. Eli kyllä nuo kivuttomat supistukset on merkki jostakin edes..:) Vauva oli taas kerran hyvin aktiivinen. Saatiin ihastella kun toinen siellä peukaloaan imi ja touhusi minkä kerkesi... :heart:

Edda ja pienoinen 37+0 POKS!!! :heart: :heart:
 
AnQ
Merkkailua, kuumuus ahdistaa eikä saa mitään aikaseksi - ees kommentoitua mitään. Onneks keskiviikkona alkaa loma! Ja osa on jo tosi pitkällä, huijui, tuntuu että itsellä on vielä ainakin sata vuotta odotusta jäljellä |O

AnQ + tyyppi 34+5
 
Hyvä huomata että monella samanlaisia ajatuksia kuin täällä päin :LOL:

Jospa sitä vaikka yrittäis jotain pientä tänään saada aikaiseks.. päikkärit iltapäivällä vois olla kova sana :ashamed: Saa sitten taas yöllä valvoa..

Huomenna neuvolaan, kävin tänään vanhempieni luona vaa'alla ja näyttäis olevan suht samanlainen paino ku viime viikolla. Toivotaan ettei toi turvotus olis enää tota painoa nostanut.

Maijamehi ja Toukka rv 37+1
 
Nopsasti lukemassa ja vähän jotai kirjottelemassa.

Eli neuvolakuulumiset tältä päivältä rv 37+1

Pissa puhdas
RR hieman koholla
Hb 123 (vimeks oli 133)
SF 34 (kasvanu kahdessa viikossa 4 cm.. nyt hirvittää vielä enemmän tuo vauvan koko, yläkäyrillä mennään) :eek: :'(
Sykkeet 135-145
Painoa tullu nyt kans aika paljon 900g/vko Nyt yhteensä noin 12kg tullut. Täälläkin kyl turvotusta tosi paljon :(
Vauva RT:ssä mutta on noussut nyt sen verran ylös et jos nyt menee vedet niin vaakatasossa ambulanssilla sairaalaan...
Mulla on neuvola nyt viikon välein. Ens viikolla on tosin äitipolikäyntiki (vauvan painoarvio) mietein et antaiskohan ne jonku käynnistysajan sitte eräpäiväks ku musta tuntuu et mä en enää jaksa oikeesti tätä raskautta.. mä oon iha poikki, viime yönä nukuin puoli tuntia ja jotenki olo alkaa oleen masentunutkin. ei ole voimia mihinkään.. ja mua pelottaa tuo synnytys ihan kauheesti ja tuo vauvan paino? Mitä luulette antaisko ne jonku "eräpäivän" ku ens viikolla meen (sillon on 38+3) :ashamed:

Me9 Hyvä et kävit ottaan sen RR:n ja pissanäytteen antamassa.. ainahan se on hyvä tarkistuttaa jos omaa mieltä painaa.. musta tuntuu et nyt näillä helteillä kyl tuntuu olevan kauheet turvotukset melkeen kaikilla raskaanaolevillla vaikka kuinka jois ja tekis mitä :(

Dreamerin ja Kääkkänän "eräpäivät" lähestyy, niitä odotellessa.. ja tällä hetkellä varsinkin Selmiinan uutisia odotellessa..

Jonetta (joka on ihan loppu) ja pikku-veeti 37+1
 
merkkiä ja poks 35+0 :heart:

ei tätä hellettä jaksa erkkikään.. huoh! Tulis vaikka yks ihana sadepäivä nyt tähän väliin niin sais vähän happeakin ja jos sitä sit taas jaksais paremmin muutaman hellepäivän... |O

myöhemmin lisää!

vauvauutisia odotteleva mmiilia ja hubbis-typy 35+0
 
Täällä kans käyty tänään neuvolassa eikä mitään muutoksia viime kerran jälkeen, eli kaikki siis ok. Sf on nyt tasottunu ja menee siellä hieman yläkäyrän alapuolella. Otti verikokeen niitä vasta-aineita varten ku esikoinen oli sinivalossa. Kohdunsuuta ei kattonu ku suoraan sano ettei enään kannata uida, uudelleensynnyttäjillä yleensä kuitenki näillä viikoilla paikat jo sen verran auki. Viikon päästä sitten taas uudestaan. Jotenki turhalta tuntuu nyt tuo neuvolassa käynti ku näin tiheeseen on, mutta hyvähän se on että seuraavat :)

Täälläkin mansikoita menis vaikka miten paljo päivässä, mutta meillä on molemmat pakastimet niin täynnä että hyvä jos leipäpakettia sinne saa tukittua, niin eipä sitten viitti isoa laatikkoa ostaa mansikkaa.

Kaikille :hug: tasapuolisesti jotka kärsii jostain vaivasta tai vatutuksesta.

Marlin ja Justiina 36+6
 
täällä on seuraava neuvola vasta rv 36+...eli 3 viikon välein nyt ollu :/ Olisin niin kaivannu sitä viimestä lääkäri-neuvolaa, että tietäis mikä tilanne tuolla on yms...mutta ku sitäpä ei oo uudelleensynnyttäjille :kieh:

Tänne ei muuta...tuskasta alkaa olemaan...vihloo, vihloo vihloo...ja jomottaa...ja särkee!! ja yöllä ei saa nukuttua ja,ja,ja....
miehelläki loppu loma :kieh:

HUOH!!
 
Tiqustiina
Helteet alkaa tekee tehtävänsä :ashamed:
Tänään ollut ihme menkka jomotusta.Selän puolella ja alavatsalla outoa särkyä.Lonkissa vihloo todella pahasti.Supistuksiakin tulee silloin tällöin.Veto veks.En jaksa sen suurempia edes tehdä.Vatsakin on toiminut ihmeellisesti.Ollut viim.8kk ummetusta ja tänään oon ravannut jo kolmeen otteeseen huusssissa :eek: jotenkin kummasti ihan kuin vääntäis mahaa vähän väliä.

Keskiviikkona neuvola .viimeks ollut rvv 33+ neuvolassa eli kolme viikkoa takaperin.
 

Yhteistyössä