***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

mulla kans esikoisen kanssa se epparihaava tulehtui vaikka huuhtelin haavaa useita kertoja päivässä. Pojan ollessa 2vko sain ab kuurin tuohon ja samaisena päivänä poju otettiin lastenosastolle ripulin vuoksi. Meidät laitettiin ykstyishuoneeseen ja käytävällä liikkumiskielto. Mulla alakerta oli järkky kipeä ja sitä yritin siellä sairaalassa sitten hoidella. Huoneessa oli oma vessa ja vessassa ikkuna osaston käytävälle!! :eek: :headwall: Vielä pojan ristiäisissä (n. 2kk synnytyksen jälkeen) en vielä voinut kunnolla istua :whistle: Tytön jälkeen taas (ilman epparia) istuminen onnistui melkolailla heti.

ALAPÄÄSTÄ niin kesällä oon synnyttäny eikä mitään infektio ongelmia oo ollu. oon suihkuttanu joka kerta vessassa käynnin yhteydessä. ekassa eppari, toisessa muutama ommel. ei oo kumpikaan ollu kipee.

VATSANAHKA on kyllä mulla ihan synnärillä jo menny takaisin, en oo mitään tukea tai vastaavaa koskaan käyttänyt.

korvapuusti 34+2

Marlin, kiitos tiedosta, tuosta mulla ei tosiaan mitään hajua ollut. Kaipa sen sitten todellakin tuntee =)

Korvapuustin kerrospukeutumis-imetys-idea kuulostaa hyvälle, pitää pitää mielessä. Tosin mä varmaan muutaman boobin kyllä hankin JOS imetys luonnistuu ok.

Selmiinalle täältä etänä tsemppiä koitokseen, ja pianhan tosiaan Dreamerillahan se oli - eli huomenna alkaa tositoimet kans. Ja kääkkänällä sitten muutaman päivän kuluttua.

Me kävästiin uimassa, tai siis mies ja tyttö, mä olin rannalla. Mä en jotenkaan uskalla nyt enää mennä puljaamaan + oikein mikään uikkarikaan ei taitas mennä kunnolla päälle. Mutta tytöllä oli hauskaa, vaikka tuossa kotona altaassakin se puljaa monta kertaa päivässä.

Tää ipana on nyt parkkeerannu ittensä vaakatasoon täällä mahassa, ja kiitos siitä, lisää arpia on tullut eilisen ja tämän päivän aikana. Kohta mulla on kaulaan saakka arpikokoelmaa... :whistle: No, olkoot, se nahka on vaan sit aika inhottavan velttoa arpien kohdalta, eikä sitä oikein saa palautettua millään kuosiin.

Tuo eppari, sen leikkely ja ompelu ja tulehtumiset ym pelottaa mua aivan sairaasti. Vielä kun on mätäkuu, niin varmaan mätänen pystyyn jos ja kun kuitenkin tommoset joudutaan tekemään... sektiosta ei tullu mitään, ei edes pahemmin punoitusta kun niin siististi parantui. Tosin talviaikakin varmasti auttoi. Dreamer, jos ehdit kommentoida niin miten se aiempi sektio sitten vaikuttaa siihen varovaisuuteen?? Mulle ei tuosta ole mitään sanottu...tai vaan, että siisti arpi on, ei muuta neuvolassa.

Nyt tytön kanssa touhuksimaan, pitää koittaa vielä vähän aikaa vanuttaa iltaunille menoa, kun nukku tänään niin pitkään aamulla (ysiin saakka!), muutoin herää sit vielä illalla ja sit nukkumaanmenosta ei tuu mitään.

runttis ja sytkylä :heart:

Täällähän on viikonloppuna tapahtunut, tsemppiä Selmiinalle vauvanhakureissulle!

Me oltiin viikonloppu Kalajoella asuntovaunun kans. Kiva reissu, käytiin eilen Jukuparkissa lasten kans. Tänään vaan poltin pärstäni merenrannassa, siellä oli niin viileä tuuli etten älynnyt laittaa aurinkorasvaa :ashamed: Mulla on vielä luonnnostaan punaiset hiukset niin ei tarvi kauan olla auringossa niin johan on naama punainen...

Mä kyllä uin joka päivä nyt helteillä, vaikka en oo alakerran tilanteestakaan 100% varma. Eivät neuvolassa kieltäneetkään, pitää vaan muistaa hyvä alapesu uinnin jälkeen. Ja mullakaan ei uimapuku enää mahtuis päälle, joten ostin bikinit ;)

-Sandeliini & kolmas toukka 35+0

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Dreamer, jos ehdit kommentoida niin miten se aiempi sektio sitten vaikuttaa siihen varovaisuuteen?? Mulle ei tuosta ole mitään sanottu...tai vaan, että siisti arpi on, ei muuta neuvolassa.

hhmm.. no, ehkä tässä on nyt just se että tää vatsa on näistä kahdesta vauvasta jo muutenkin venynyt tooodella paljon... että vois olla että yhden vauvan kans ei olis ihan samaa ongelmaa... mutta siis sanotaan että se sektioarpi on ohuempaa kuin leikkaamaton nahka ja venyy huonommin. ja jos supistukset joudutaan käynnistämään niin ne voi olla todella rajut ja kohtu voi revetä siitä arven kohdalta.
SIIS - uskon että toi on sitten kyllä tosi harvinaista ja se pahin kauhukuva, mitä voi ikinä ajatella...

Tiqustiina
Selmiina oikein kovasti tsemppiä tulevaan :heart: :hug:

Onkos muut huomannut että valkovuoto olisi lisääntynyt nyt viimesillään PALJON?
Itselläni on nyt viikon sisään alkanut tulee ihan reilusti valkovuotoa,ei kuitenkaan vaikuta että tulehdus olisi. Jostain luin että se on merkki kun paikat kypsyy ,tottako?

^no, kyllä on alkanut lorahdella oikein kunnolla. enkä usko että olis muuta kuin valkovuotoa; haisee ainakin sille ja koostumuskin on enemmän valkoista kuin kirkasta.
joku valkoinen "riekale" oli kyllä eilen joukossa, mutta tuskin sekään sen enempää mistään kertoo... tai sit oli vaan nahkaa... :LOL: :saint: :whistle:

Copper Kyselit myrkytysoireista,mulla oli seuraavat oireet kun myrkytys tuli: Pissatikuilla valkuainen kahdella plussalla,verenpaineen nousu (alapaine oli kokoajan lähemmäs 100 tai yli 100), ylävatsakipuja,valopilkkuja silmissä,pahaaoloa,pääkipua. Noista oireista mä kärsin sen melkein 2 viikkoa sielä osastolla ku makasin. Ja myös ennen kuin jouduin osastolle niin kotona oli jo oireet päällä mut en heti tajunnu,että se on myrkytys,kunnes ne pissatikut oli sitten kahella plussalla ja neuvolaan mennessä olivat jo kolmella plussalla.

Täälähän tosiaan alkaa tapahtua,jänskät paikat :)

sirri81 ja Anni <3

Mulla kans lorahdellut pöksyyn paljon entistä enemmän valkovuotoa.. Itsekin mietin että olisiko kypsymisestä?
Viime yönä supisteli aika kovasti kun heräsin siihen että voihkisin kipeästi :D Monta päivää jo supistellut kipeästi, mutta en tiedä josko se sitten vieläkään alkaa tapahtua..
Ens viikon sunnuntaihin jos pysyis vielä masussa niin sitten ois isyyspakkaukset koottu ja kesän pakolliset juhlat juhlittu! :D

Ja sitten tänään muuten poksutaan, meinaan 37+0 eli täysaikaisia ollaan!! Jeejee!!!
Täytyy myöntää että oon kyllä niin kadena Selmiinalle, samoilla viikoilla :| Jospa itekkin sitten jo pian.. Ei enää kauaa kestä tätä olotilaa!! Ja kaiken kuumuuden ym lisäksi on maha alkanut repeillä tosi rumasti :ashamed: ..No toivotaan ettei enää kauheesti repeis!

Onnea nyt Selmiinalle! Toivottavasti kaikki menee hyvin. =)

:heart:

Tsemppiä todellakin Selmiinalle!! Toivottavasti supistelut alkais yön aikana itestään. Itellä alkoi esikoiselta vesien menolla, yön olin sairaalassa ja kun ei supparit alkanu niin ne käynnistettiin tipalla seuraavana aamupäivänä. Nyt siis toivon et lähtis taas vesien menolla käyntiin mut supparit alkais itestään eikä tarvis niitä käynnistää!!!
Mietin täällä et millähän ihmeen keinolla tän synnytyksen sais jo pikkuhiljaa käyntiin.. :headwall:
Huomenna tuun kertoon neuvolakuulumisia!

Jonetta ja pikku-veeti 37+0

voih , täälläkin kadena .. joku taas saa jo kohta nyytin kainaloonsa ja monilla on viikot muutenkin hyvällä mallilla jo ...

Selmiinalle voimia sairaalaan ja koitokseen (uutisia odotellessa :) )
dreamerille voimia huomiseen ... kohta tupla pakkaus hoidettavana ja kädet täynnä :D

Täällä on supistelut kadonneet vallan , nyt ei tuu edes päivisin juuri lainkaan ja vauvakaan ei tunnu enään niin painavan tuonne alas :headwall: Ostin kyllä jumppa pallon jos vaikka sillä saisi paikkoja hieman auki ja rentoutettua muutenkin tuota alakertaa ...

neitim + tytsy 36+1

Tsemppiä Selmiina ja Dreamer :heart: :hug:
Ihanaa saadaan pian lisää vauvauutisia :heart:

Tyhmiä kysymyksiä nro 789
Mistä tiedän mikä normaalia turvotusta/mistä huolestua?

Ajattelin kyllä huomenna soittaa nlaan jos ottais pissanäytteen ja verenpaineen ihan varmuudeksi.

Mulla on nyt jalat niin turvoksissa että nilkat kadonneet.Varpaat ei taivu ja jalkapöytä ihan pyöreä.Vasemman jalan isovarvas on ihan tunnoton :eek:
Ja sormet kanssa tönköt,sormuksia turha haaveillakaan....

Toki nämä kesä kuumat turvottaa,silti sitä miettii mikä normaalia mikä ei :ashamed:

Varmaan näin kesällä jälkivuodon kanssa tukalaa.Mä taidan(jos silloin kuuma kun itse synnyttänyt)käyttää noita kestositeitä,kun hengittävät toisin kuin kaupan muovitetut :eek:
Mulla ei oo epparia leikattu,eikä repeämiä tullut,sitten esikoisen :D Toivottavasti ei tuu nytkään.
Olis kurjaa tosiaan saada joku tulehdus alapäähän kaiken tämän jälkeen...

Monilla jo täysiaikaisuus saavutettu :flower: Pian niitä vauvoja satelee :D

Toivottavasti kaikki saavat nukuttua,edes jotenkin,kuumuudesta huolimatta! :hug:

Voi vitsi täällähän on monella jännät paikat.Ens viikolla täytyy kyllä käydä tiheemmin lukemassa.
Hyvää synnytystä sinne Selmiinalle ja kahdelle muulle mammalle ,(nyt muisti pätkii) :hug: !

Isäntä on ihan sekasin jo kun joka kerta selitän mitä kenellekin mammalle on tapahtunut,naureskelee vaan. =)

Eilen ja tänään siivottu hullun lailla.Sairaalakassiakin aloitin jo pakkaan.Täytyy vielä hankkia niitä lakuja ja luumuja,joista joku vinkkasi.Itsellä kun myös aina ongelmia vatsan kanssa tuon synnytyksen jälkeen.

Täällä myös tuo valkovuoto lisääntynyt entisestään.Varsinkin viime viikolla kun päivä käveltiin tuolla Tuurissa niin tuli jo kiire vessaan tarkastamaan,mitä sieltä oikein valuu.

Laitettiin alakertaan patjat lattialle kun alhaalla toi ilmalämpöpumppu,niin oli tosi ihanan viileää nukkua.Pojatkin nukkuivat jopa kello yhdeksään!
Yläkerta on kuin pätsi.

Ai nyt alkoi tehdä mieli mansikoita ihan hirveesti.
Huomen aamulla täällä myös neuvola reissu.

Yrittäkäähän mammat olla sulamatta,tällä helteellä B)

Mietin tossa vaan,että kuinkahan kuuma siellä sairaalassa on,kun siellä vielä ne muovit sängyssä,apua |O
Tiedän,että muutenkin synnytyksen jälkeen hikoilen hullun lailla.

mimosa73 ja typykkä 35+4

Minäkin aloin jo laitteleen sairaalakassia valmiiksi, se lähtö aikanaan on mulla taas sitte nopea, kun edellisetkin. Eli ei ehdi miettiä mtn vaan ekasta supparista liikenteeseen, jottei synny välille..pientä jännitystä juu. Lapsenlikka kun ehtis tulla sit viiden kilsan päästä niin ois ok. Mut pelottaa vietävästi. Tänään on vauva porannu tietään alemmas ja jotaki vuotoakin tulee mut taitaa olla tuota teidän mainitsemaa runsasta valkovuotoa :snotty:

Tänään kävin kattomassa kaverin 2 viikkosta pientä poikavauvaa ja voi däääm kun ne onkin pieniä..ei sitä ikinä muista kuinka pienestä ihmisestä sitä aletaan isoksi kasvaa. Oli se söpönen kyllä!!

Tilasin Weledan imetysteetä jo valmiiksi, kun mulla ei tahdo kunnolla riittää maitoa vauvalle, vaikka oon imettäny kaikkia pitkään niin ei koskaan tule niin paljoa maitoa että täysimetykselle pystysin, joten korvikettakin menee. Kokeilen tällä kertaa tuota teetäkin sitten, ystävä sanoi että sillä on enemmän alkanu heruun ku juonu sitä.

Voi helskutti kun mua niin alko jännittään, että kohta voi tosiaan olla lähtö täälläkin edessä..onneks mies on lomalla..nyt täytyy tarkon miettiä et miten lapset jätetään jos taas yöllä (niinku joka kerta) tulee lähtö. Jos toivomuksia sais heittää niin synnytystä ajatellen toivon että käynnistys vesien menolla, ei ois niin hoppu sairaalaan..toki heti pitäs lähtee kun nämä syntyy hetkessä, käynnistys päiväsaikaan niin ois helpompi saada lapset hoitoon ja viimeinen toivomus että ehtisin saada jotain helpotusta synnytyskipuihin nyt ensimmäisen ja viimesen kerran, aaaamen! B)

Mut iltapalalle, lapset vielä täydessä vauhdissa.

jonnuli ja hertta 37+0

Jos mulla alkaa synnytys vesien menolla,tulee todella kiire sairaalaan vaikka se tuossa vieressä onkin.Supistuksilla ei niin hoppua :D

Sairaalakassi,en oo muistanut koko asiaa :eek: Vaikka aina oon ajoissa kaikki laittanut valmiiksi.No kaipa mä kerkeen :kieh:

Månsdottir,voi apua,en muista nimiä/merkkejä
Mut ihan tuolta kestovaippakaupasta tilattuja,samoista kuoseistakin löytyy kun vaippoja :D
Nepillä kiinnitetään pikkupöksyjen alle,pysyy hyvin paikallaan.
Kuosilliset on kivoja,valkoiset lensi aika pian roskiin kun en saanut puhtaiksi :ashamed:
Nii ja sen imun määrän saa lisättyä tai vähennettyä...
KVK on ne kuosilliset.kävin kuitenkin tarkistamassa :D

Noista valmisteluista olitte kirjoittelleen, esim. sairaalakassista. Mulla vielä laittamatta, laitan vasta lähempänä laskettua aikaa. Lisäksi vielä vaunut varastossa (pitää pestä kankaat, paikata puhjennut rengas, muutenkin huoltaa ainakin 3:n vuoden säilytyksen jälkeen), pinnasänky hakematta ja kokoamatta, vauvanvaate lipasto kokoamatta... Mites muilla, onko vielä valmisteluja tekemättä?

En ees viiti kertoa mitä kaikkea pitää vielä ostaa, oon ostanut ainoastaan muutaman vaatteen... :ashamed: B)

tin
Huij! Täälähän on jännät paikat :) Paljon onnea matkaan selmiinalle ja dreamerille

Mulla alko äippäloma, tai itseasias huomenna on eka päivä, mutta tänään oli viimenen työpäivä. Hiukan mahtavaa. Ja pokspoks 35+0 :) Mutta mä en vielä kyllä odota syntyväksi kun niin paljon on tääläki tekemättä ja laittamatta. Meinas olla pikkusen tukalaa kyykkiä töis ja nostella mummoja.

Vauvaa varte on kamppeita maailmalla lainas ties kuinka ja sitte on hakematta pinnis ja kassit laittamatta yms. Pinniksen kyllä varmaan laitan ihan loppumetreillä vasta! Meillä on makkariin pieniä muutoksiaki tulos ennen sitä... Pikkulomallaki olis kiva käydä. Nyt saunaan ja pulahdus viileeseen uima-altaaseen! Viikonloppuna oltiin tangomarkkinoilla, viiteen asti meni ja sit nukuttiki tänään reippaasti aamusta! Mahtava päästä vähä ihmisten ilmoille piiiiiitkään aikaan.
tin + lyly 35+0 :heart:

^Hienosti oot kyllä pystynyt hoitoalan töitä tekemään. Minä myös lähihoitajana, tosin liikuntavammaisten parissa, mutta nostoja ja siirtoja meilläkin. Jouduin jäämään jo viikolla 25. saikulle, siitä kesälomalle ja nyt alko mullakin äippäloma, ja itseasiassa meillä täsmälleen samat viikot :)
Minä mietin että lähtiskö ens viikonloppuna käymään vielä yhellä keikalla, saas nähä jaksaako. Tuntu että tuolla vesipuistossakin nyt eilen ihmiset tuijotti kun olin ison mahan kans bikineissä...

Mulla kans sama ongelma ton turvotuksen kanssa kuin ME9:llä! Ihan kamalaa. Eikä auta vaiks oon ylhäällä pitäny ja koittanu juoda paljon.. Kylmää pyyhettäki pidin jalkojen pääl, se helpottaa vähän sitä kipua hetkellisesti mut ei pidemmän päälle kyllä..

Verenpaineen mittasin kotona ja ihan normaali 107/78.. Tiistaina kyl taas neuvola.. Mut ihan kamalaa tää turvotus!!

Meillä eilen koira läpäs vesipelastuksen soveltuvuuskokeen täysillä pisteillä! Ihan superhienoa oli!! :D Ja lonkka- ja kyynärkuvatkin tuli A/A 0/0 takas et hyviä uutisia tällä viikolla koiran kanssa! :D

rv 33 ( muutaman minuutin päästä.. ;) )

Mulla on vauvan vaatteet silittämättä, sänky pitäis hakea noin 10km päästä, kaukaloa ei oo vielä.. niin ja sairaalakassiakaan en oo pakannut, tosin ajattelin sen pakata sitten vasta kun lähtö tulee. Siteitä ostin paketillisen tonne vessaan, mut voipi olla et niitä saa hakea vielä lisääkin.

Yhteistyössä