***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Sannulille hurjasti onnea pienen tytön kasvusta ja alustavista lupailuista saada tyttö kotios =) Ja upsydaisylle ja kääkkänälle ja tiqulle ja murskeelle tsempit kaikenmaailman seurantojen ja muiden juttujen kanssa :hug: :hug:

Mulla on vasta reilun viikon päästä neuvola ja sit samalla viikolla onkin se synnytystapa-arvio. Tällä hetkellä koko synnytystapa-arvioon ei tarviis mennä, sillä tämä sytkylä on täysin poikittain nyt. Kääntyi tänään ja nyt on vatsakin ihan oudon mallinen, kun on "tyhjää" ylhäälle ja alhaalla ja kaks mokkulaa tuntuu tossa molemmin puolin vatsan sivuilla. Näinköhän tässä sitten taas ollaan napanuoran kanssa solmussa ja sektioon mennään... noh, ei voi vielä tietää.

Liikelaskennasta yms olitte puhuneet, niin mulla on tällä vauvalla kyllä jo ihan selkeä rytmi: aamulla 9 aikoihin alkaa tunnin kahden jumppa, sit käytännössä koko päiväks hiljenee tai vähän voi möyriä tai nikotella ja sit tälleen illalla alkaa taas usean tunnin melskaaminen. Näin on kyllä ollu jo pidemmän aikaa, päivisin jos koittasin jotain liikelaskentaa tehdä niin ei kyllä onnistuis, tää vissiin vetelee sikeitä ihan täpöllä.

Jep, nyt kasaamaan pinnasänkyä ja sitten paistamaan makkaraa, on mulla taas terveellinen aika syödä iltaruokaa.....

runttis ja sytkylä :heart:
 
Lauantaita mammat! B)

Käytiin tänään tytön kanssa hakemassa pinnasänky varastosta ja koottiin valmiiksi :heart: Tyttö vei sänkyyn yhden pehmolelunsa pikkuvelille unikaveriksi :heart: Samalla tuotiin turvakaukalo ja sitteri valmiiksi sisälle. Alkais oleen aika valmista kaikki =)

Huisi : Me ollaan menossa ens tiistaina puuhamaahan =) Kiva kun luvattu +32 lämmintä, kuinkahan sitä jaksaa koko päivän lyllertää siellä..

Yöt on kyllä aika tuskaa tässä kuumuudessa. Viime yönä sai paremmin nukuttua kun levitettiin meidän olkkarin divaani ja nukuttiin siinä ja parvekkeen ovi auki. Ihanan raikas tuuli viilensi hyvin koko yön :D Täytyy varmaan tänäänkin tuohon sohvalle majoittua yöksi.

jonna ja pikkuveli 34+5
 
Heip vielä!
Kysymys: imetys ja yövaatetus, miten olette hoitaneet? Mulla oli talvivauvan kanssa ihan flanellipaita, mutta pärjäisköhän jollain imetystopilla öisin??? Nyt siis alkusyksyn....vai onko teillä jotain ihan imetysyökkäreitä tms?
 
Mulla ois erikoisempi pyyntö :ashamed: Kuuluuko kukaan teistä tuohon homeenterin musicclubiin? Mun ois tarvis saada tuolta yks reppu, mutta sitä ei voi tilata ko jäsenet |O Maksasin siis (etukäteen) jos sen repun mulle joku jäsen tilais ja lähettelis tännepäin. Tai jos tiedätte mistä löytäisin ben 10 repun muuten niin aina parempi.
 
Runttipulla/yöimetysvaatetus: mulla oli viimeks talvivauvalla kirpparilöytö, polvipituinen yöpaita-Boob. Oon miettinyt, jotta josko sais ommeltua ite pari vastaavaa (ku ei tarvi julkisella paikalla sillä esiintyä :LOL: ) talven varaks. Tai jos löytäis jostain edukkaita boob-mallisia imetystoppeja ja käyttäis niitä pyjamahousuilla tai ilman.. Boob-mallisia siks, että luukku/reuna vaan ylös ja siinä on. Ei tarvi ettiä pystykoloja kainaloista. Tai kuka tietty mihinkin on tottunut..
Tai sit vaan joku tavistoppi/pyjamapaita, jota nostaa. Mutta paljoo en aio sijoittaa siis.
Tämmösillä keleillä taitais riittää ihan vaan sellanen rintsikkatoppi, esim carriwellin comfortit, joita aattelin parit kipaleet nytkin hankkia

vauvan liikkeistä
: iivari oli aikas vaisu tossa jonkun aikaa sit parisen päivää. Iltazumbat 23 maissa kuitenkin mylläs ja reipastu taas sittemmin.
kylkee kääntää vielä päivänkin aikana useesti ja punkee pyllyä ja jalkapohjaa...ja hikkailee..paljon

Olin lähdössä synnyttään viime yönä, siis unessa, ja oli muuten niiiiiin ahistavaa härdelliä.
Olin polilla ja ne sano, että nyt on aika. Pääsin kuitenkin kotiin hakeen mun ja vauvan tavaroita, jotka kaikki oli laittamatta, levällään ja hukassa. Siinä kotiin kävellessä sit yritin soittaa esikoista olemaan ton nuoremman kans. En saanut miestä kii, ku oli töissä tai treeneissä. Sit mun oma isä oli veljiensä kans pikkukännissä ja mun piti lähtee muka heittään niitä johonkin...kännijankkausta eteisessä.... Ja eniten mua silti murehdutti se, ettei musta ja mahasta oltu ehitty ottaan tarpeeks kuvia.... :headwall: :LOL: onneks heräsin sit
jospa tänä yönä olis helpompaa, oli se sitten mitä tahansa.. :D
 
månsku: :D :D
tää kans sai viimeyönä traumoja ku oli olevinaan neuvolassa ja kun menin puntariin ni mun paino oli noussu 9kg/vko!! sit se neuvolatäti oli viel sillee et nooo, sattuuhan noita.. mä vaan koitin sille selittää et lupaan et ens viikoks pudotan noi pois, alan vaik tekee 10kg juoksulenkkejä :LOL:

ihania uutisia sannuli :heart:

tääl rupeis näyttää jo pikkuhiljaa kodilta, oon vaan ihan kypsä jo laatikoiden tyhjäämiseen ja siivoamiseen!
Kävin ostaa eilen 5kg laatikon mansikoita, et kaikille riittää varmasti -kukaan muu ei oo syöny ku mä ja vajaa 2kg jälellä :ashamed: noo, mut mielummin noita ku karkkii, joka ois sit mahdollinen korvike noille..

jospa koittais suoriutuu nukkumaan ni huomenna taas jaksais jotain tehdäkin.. :wave:

pikkumökö + elmo 36+ jotai..
 
Juuh...heräsin tässä reilu puoli tuntia sitte ku jotain märkää valu koko ajan pöksyihin.
Nyt sitte ihan lirinän kans on valunu, ei piä pikkuhousunsuojatkaan vaan ihan läpi märäks on menny. Eli nyt neljännet alushousut menossa.

Yks kipeähkö supistus on vaan tullut (tuntu selässä vielä pitkään).

Että että...mitähän nyt :D Oottelen ilmeisesti rauhassa vielä et supistukset alkaa vai ?
Mitenkähän tänään sunnuntaina ottavat esim. Oysissa vastaan jos kävisin näytillä varalta siellä?


Selmiina ja ukkeli 37+0 *poks* :heart: (nyt ollaan täysaikasia :) )
 
tsemppiä Selmiina!!
mulla käynnistyi esikoinen noin .. heräsin aamulla "poks" ääneen niinkuin pullon korkki ois aukaistu.. käänsin kylkeä ja alkoi lirisemään..

HEI RUUTH oliko sulla joku masu vyö synnytyksen jälkeen? mikä semmonen on ja mistä saa.. mua inhottaa kun vatsa tuntuu synnytyksen jälkeen ihan .. pullataikinalta..

Yöpaita .. ostin sellasia henkan ja maukan toppeja kaks joissa on imetys luukku aattelin pärjätä alkuajan niillä tosin on mulla yksi carrivellin yöpaitakin..
mie tykkään imetyspaidoista ja niitä oon investoinutkin .. kun tavalliset ei mahu kuitenkaan päälle ja niissä on mukava imettä ja niitä saa esim boobilta tosi nätteinäkin..

 
:heart: Onnea matkaan Selmiina :heart: Ihanaa vaikkakin hiukan vihertää ;)

Oltiin eilen miehen kanssa kaksin mökillä grillailemassa,saunomassa ja uimassa.Sielä oli myös sukua ja ystäviä.Ja mä olin kuskina :D Klo 01 oltiin vasta kotona ja lapset tietenkin normaalisti hereillä ennen 8:aa.
Nyt on aivan kuitti olo,vaikka ihana ilta olikin |O

Tuntuu että päivät matelee.Ihanaa kun on lämmintä mutta sitten taas ei jaksa olla ahkerana ja päivät vaan jatkuu ja jatkuu...

Ihanan leppoista sunnuntaita kaikille! :flower:
Me9 rv 35+2
 
Maha synnytyksen jälkeen Mä oon aina käyttänyt "tukipikkuhousuja"tai muita vastaavia,jotka tukee ja litistää vatsaa,heti pian synnytyksen jälkeen ja mulla aina(ainakin tähän mennessä )vatsa mennyt pieneksi pian eikä paljon löllyvää jäänyt,vaikka monta synnytystä.Sitä venynyttä nahkaahan ei pääse karkuun kuin kirurgin veitsellä(mihin en ryhtyis ikinä),mut tukevat alkkarit auttanut pullataikina oloon :D
 
no mul on 3 niitä carriwellin tukipikkareita synnytyksen jälkeen.. ne on niin kireet että hyvä että alas saa :LOL:
aattelin vain että jos on vielä jotain tehokkaampaa "vyötä"..

mul on huomen aamulla neuvola, voiko muuten terveyden hoitajat tarkastaa tuota kohdunsuun tilannetta?? ei oo kyllä koskaan aikaisemmin terkat sitä ainakaan mulle tehneet.. mua vaan niin haluttaisi uida =)
ni muuten eilen illasta kun saunaste menin järveen kauhalla huuhtelee itteeni niin sinne mennessä joku 40senttinen hauen tuppi hyppäs pikkukalon perässä rannassa.. no menin kaahlaten ja aloitin huuhtelun niin se pirun hauki tuikkasi mun nilkkaa!!
onnistu muuten vielä juoksukin metrin vedessä :LOL: tultiin meinaan nopeesti rannalle..
nilkkaan jäi pienet siniset hampaan jäljet :eek:
 
Pitää vielä kysyä teiltä jotka tiiätte tarkemmin...

Millaset on raskausmyrkytysoireet??
Mulla taas tuli ihan yhtäkkinen paha olo/heikotuskohtaus... Vatsaa vääntää, oksettaa, närästää ja silmissä vilisee valopilkkuja... Toissapäivänä verenpaineet kotimittarilla oli 103/72 ja pissassa ei oo ikinä ollu mitään häikkää..

Voiko nää sitten olla vaa nnärärstyskohtauksia vai mitä...
 
Huomenta

Pikkumökö: :LOL: kai nää "pikku"ressaamiset tulee sit uniinkin..

Selmiina: wow. onnea matkaan, vaikka taidat olla jo mennyt


Vesien menosta
: muistankos oikein, että jos vauva on kiinnittynyt jo lähtöasemiin, niin voit vaikka kävellä sairaalalle (jos siis lähellä :D ). Mutta jos ei oo, niin sit ei paranis paljoo liikuskella.
Vai onko tää väärää tahi vanhentunutta tietoo?

Suppis: no hui ja hyi hauen hyökkäykselle! :eek: Mä inhoon ajatusta pienistäkin kaloista jaloissa, kun oon uimassa. Saati sit lumppia, joka puree....

Mahan litistäminen (synnytyksen jälkeen): mun piti kans kysellä mikäs moinen vyö on,mutta niin se(kin) sit vaan unohtu.. Piukkispikkareita vois tosiaan hankkia. Ootteko pitänyt jatkuvasti "rohkaisten" mahaa vetäytymään nopeemmin (voiko niin tapahtua??) vai vaan esim. ihmisten ilmoilla?

imetys/mahan paljastus: joku sano joskus, että masutuubit on näppäriä raskauden jälkeenkin maharöllin suojana, jos tarvii paitaa imettäessä nostella.
No,mä oon hamstrannu imetyspaitoja sen verran, että pitäis pärjäillä... tietty, jos löytyy kiva ja/tai edukas, niin aina voi yhden (tai pari) vielä hankkia.. :D

Ostin kantoponchon syksyks :heart: (toivottavasti...ei oo tullut vielä )
Viimekerralla kannoin talvivauvaa miehen toppatakin suojissa. Nyt se ei houkuta, mutta katotaan mitä keksin ja viihtyykö tämä ees kyydissä..

Ja apua, mun naama kukkii!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Kasvojen reunamilta sellasta pientä näppyä (, joita ei voi puristaa...kokeilin tietty..), oikein ryhelminä. Yök. Miks nyt?? Liittyykö/kuuluuko tää muka tähän???

Månsku ja Iivari 34+1
 
onnea Selmiinalle kohta nyytti sykyssä.
Mä jäin sit kotiin lasten kanssa yksin :'( mies lähti työmatkalle,että sapettaa :kieh: noh täytyy toivoa ettei tuu mitään..ensvkolla olis vika lääkärineuvola saa nähä mitä sanoo? onx paikat kii vai auki? olis vielä muutama pikkumatka tekemättä :D lapset ei vielä ole käynneet missään huvipuistossa ym! ja semmosta olis suunnitteilla,kun luvattu on :ashamed:
Helteistä päivää kaikille B)

lolu35+4
 
Tsemppiä Selmiina. Kohta saatte oman pienen syliin paijattavaksi. :heart:

Täällä aamulla huokailin, että voi kun ois itsekin jo tuossa vaiheessa, niin mies totes, että olette te naiset omituisia, kun oikeen odottaa, että pääsee synnyttämään, kun kivuliasta se kuitenkin on. :whistle:
Totesin siihen sitten, että eipä tästä tilanteesta taida muutakaan ulospääsyä olla, että edessä se on ennemmin tai myöhemmin. :kieh: :D

Katjuska ja sintti 35+1 :heart:
 
hip hei taas :saint:

mun pitikin kysyä sitä: eli onko se merkki siitä että vauva on siirtynyt lähtökuoppiin kun tulee niitä puukoniskuja tonne alakertaan kun esim . kävelee pidemmän aikaa , ja aikamoinen paineen tunne myös, ja sitten tuo nivuskipu, voiko tarkoittaa että siis olisi tulossa jo ulospäin piakkoin ? esikoisesta ei ollut mitään noita tuntemuksia ja kaikki paikat olikin kiinni ihan käynnistykseen saakka :| viikoille 40+4

mä niin toivon että saisi aiemmin tän tulemaan, ellei sitten sektiolla tule, vielä pitäisi odottaa 21.7 olevaa aikaa äippäpolila siihen arviointiin . Mulla jää siis väliin nyt se 36 vko lääkärikin kunnalliselta, kun meen siihen synnytystapa-arviointiin :heart:

selmiinalle ihanuudet koittaa
voiko itsekin synnyttämässä jo ... B)
 
Copper en halua pelotella, mutta mulla silloin esikoisen aikana, tuli tuollaista närästyksen tunnetta. Joka ei mennyt ohi ollenkaan närästyslääkkeillä. Lopuksi oli puritava vanne rintalastan alla, joka on pahentuvan raskausmyrkytyksen oire. Sitten mentiinkin vauhdilla kiireelliseen sektioon. Paineet oli kummatkin yli 100 ja päänsärkyä esiintyi jopa lopuksi. Kannattaa soittaa sairaalaan ja kysyä, että pitääkö tulla näytille. :hug:

Selmiina ihanaa lisää vauvoja. :heart: Jännät paikat. :)

Itellä ei oo ollut mitään erikoosta yöpaitaa käytös, pelkät imetysrintaliivit vaan. En muutenkaan tykkää käyttää yölpaitoja öisin. Pelkät pikkarit jalas nukun.

Auts sille jota oli haukipurru jalkaan. Sillä on sitten mukavat naskalihampaat. :/

Elli Ja Öttis 35+0 :heart:
 
Ihan tässä aloin miettiä ja kyselen kokemuksia,kun vauva syntyy näin kuumaan aikaan,onko jotain erityistä otettava huomioon jälkivuodon tms suhteen?onko tulehdusriski suurempi??
Mulla kun lapset syntyneet akselilla syksy-kevät,ei ole mitään tietoa kesäkuumalla synnytyksestä :D
Vaikka varmaan helteet menneet kun mun aikani on,silti heräs askarruttamaan... ;)
 
POKS 37+0
Voi että ku alko jännittään Selmiinan puolesta.. samat viikot ku mulla.. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Kumpa tääki jo tulis ulos!!!! Ja ite toivoisin kans et lähtee vesien menolla käyntiin, niinku viimeksikin.
Tää odottaminen alkaa käymään hermoille, nää viimiset viikot on niin sanonko mistä kotosin.. :headwall:
Tänään olis isin ja mummon synttärit joten jos tän sunnuntai-päivän sais nopsaan kulumaan.. Huomenna neuvola!!!
Niin ja joku kysy tosta vesien menosta.. mulle ainaki sanottiin et jos vedet menee ja tietää et pää on kiinnittyny voi mennä ihan pysty asennossa ite mut jos ei ole niin sitte makuuasennossa mahdollisesti ambulanssilla..

Jonetta ja pikku-veeti 37+0
 

Yhteistyössä