***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Elli Mä soittelen huomenna neuvolaan tai viimeistään torstaina neuvolassa sanon.. Tai jos olo pahenee niin soittelen synnärille... Nyt kuitenkin jo vähän helpotti olo, onneksi! Mut tän päivän luutuamisurakka taitaa jäädä tuonnemmaksi :/ Mullaki päätä särkeny eilen ja tänään aamusta...
 
Kohta on selmiinalla nyytti sylissä. Kunpa ei ite tarvis enään kauaa ootella.

Suppis Minä pyysin esikoisen kohalla neuvolassa kattoon tuon alapään tilanteen, ja vaikka hän ei kätilö ollutkaan niin katto silti. Ja huomenna pyydän sitten kattomaan ku ois kiva käydä uimassa etes kerran tälle kesälle.

Huisi Mulla ei oo vauva vielä kiinnittyny mutta nuita pistävi kipuja on jo jonkun kuukauden aina välillä tullu. Esikoisen kohalla asiaa kysyin neuvolassa niin sanottiin että paikat siellä kypsyy :)

Kohta lähetään taas rannalle ottaan arskaa. Vaikka tuo mies ei aina ookkaan niin ihana, niin sitä ei onneks tarvi kahta kertaa olla pyytämässä että lähettäskö jonnekkin :heart:

Marlin ja Justiina 36+5
 
Huomenia! Selmiina onkin päässy sitten jo luultavasti tositoimiin, ja eikös huomenna ollut myös synnytyksen käynnistyspäivä..kääkkänällä? Hienoa =)

Niitä boobeja mäkin mietin, ja varmaan investoin jonkun lyhkähihasen paidan, jota voin sitten myöhemminkin pitää, pitäis vaan kävästä ytimessä kattomassa josko joku löytys. Henkan ja maukan imetystoppeja mulla on ja niitä carriwellejä, mutta mä taas en osaa ihan pelkillä liiveillä edes nukkua, aina pitää olla vähintään vanunu ja virttyny t-paita öisin.

Kiristävistä alkkareista ei mitään hajua, kun viimeks oli sektio ja hädin tuskin pysty normi housuja pitämään kun vatsa oli turvoksissa ja leikkuuhaava just aina hankas housujen vyötäröön, mut jos normisti tulee nyt niin kerkeen varmaan käydä sitten synnytyksen jälkeenkin niitä kattelemassa, tilanteen mukaan.

Mulla oli viime yö yhtä tuskaa, tämä ipana oli poikittain ja mulla tooosi huono olo, lisäks tuli tosi kovia selkäsärkyjä (leimahduksia, liekö supisteluja ne??) ja alapää oli kuin tulessa, siis tosi kipeetä teki. Ja oksennus meinas tosiaan tulla kun kyljellään olin ja selälteenkään ei oikein ollu hyvä olla.

Mistäs helkutista sen tietää sitten onko vauva kiinnittynyt?? Hitto kun oma neukkatäti on lomilla vielä monta viikkoa ja sijaiset on ihan ..prseestä, ei viiti neuvolaankaan soitella ja kysellä. Ja vielä useampi viikko sinne synnytystapa-arvioon ja siitä vielä viikko koko tutustumiseen, saa nähdä jäänkö tutustumiskäynniltä jo suoraan sairaalaan kun viikkoja on jotain 38 plus sillon jo.. tosi mahtavaa.

Mutta juu, pitäis vissiin mennä suihkuun ja alkaa pyykinpesuun, sit laittelen vauvan petivermeet eilen koottuun pinnikseen.

Helteistä sunnuntaita kaikille ja tsempit synnytyksiin =)
 
Selmiina - tsemppiä. Mullekki äkkiä lisää viikkoja, määki tahon |O ;)

Onko muilla ollut häntäluu arkana. Eilen istuessa alkoi tuntuu että häntäluu tulee helposti kipeeksi ja nyt tässä sohvalla maatessakin tuntuu :headwall: en kyllä välittäs saada enempää vaivoja :whistle:
 
TÄYSIAIKAISUUS POKS 37+0 :heart: :D

Selmiinalle Onnea matkaan!! Ihanaa ja niin jännittävää!!

Nyt saa sitte alkaa jännittään että millon lähtö tulee, pari viikko jos ois kasassa vielä ja sit jakaantus B) Paitsi en mää halua synnyttää...sattuu, pelottaa..apuaaa!!Ei vissiin auta itkut markkinoilla??!?!?

Kukahan se vinkkaskaan sillon et myllymuksuilla oli ale imetyspaidoista, suuri kiitos hänelle, tilasin sillon heti ja paita tuli nopeesti postissa ja oli tosi kiva ja ihana päällä!! Ja edullinen! Tilasin ruskeen 3/4 hihoilla, syksyä ajatellen. Sit on yks valkonen t-paita mallinen, ihan outo merkki, eikä kyllä oo yhtä kiva päällä. Mut täytyy ostaa sit lisää jos saan imetyksen sujumaan.

Täällä mennään kolmen tunnin yöunilla tämä helv..kuumuuden takia.

Tämä neiti ei oo vielä laskeutunu mutta tilaa tuntuu tekevän päivittäin. Keskiviikkona ois neuvola.

Nyt pihalle puuskuttaan, son moro!!

Jonnuli ja hertta 37+0

 
Alkuperäinen kirjoittaja jonnuli:

Kukahan se vinkkaskaan sillon et myllymuksuilla oli ale imetyspaidoista, suuri kiitos hänelle, tilasin sillon heti ja paita tuli nopeesti postissa ja oli tosi kiva ja ihana päällä!! Ja edullinen! Tilasin ruskeen 3/4 hihoilla, syksyä ajatellen. Sit on yks valkonen t-paita mallinen, ihan outo merkki, eikä kyllä oo yhtä kiva päällä. Mut täytyy ostaa sit lisää jos saan imetyksen sujumaan.


tunnustan, se olin minä. Mä tilasin 5 paitaa: 3/4 mustan, lilan ja oliivin ja täyspitkän mustan ja limen hihattoman.....
:whistle: :whistle: :whistle: :D
mutta ku ne oli melki puoleen hintaan ja joka paidasta sai kestoliivinsuojaparin..
;) että kyllä kannatti! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Alakerrassa ihmeellinen tunne... ihan niinkuin olis pallo haaruksissa. vaikeeta selittää, mut oliskohan sit paikat auenneet lisää tai jotain
tää meidän ketju alkaa oleen sellasta jännäriä ettei malta yhtään olla pois :D pakko seurata kuka nyt seukiks meinaa "räjähtää" :saint:
 
Hui, Selmiina, miten jännää! Vieläkö kotosalla odottelet, vai tuliko jo lähtö synnärille? Mä oon ymmärtäny, et ku lapsivettä valuu, niin pitää lähtee näytille. Kyllä toi kuullostas nyt siltä, et h-hetki on koittamassa. :D :whistle: Mä jännitän ihan simona täällä sun puolesta!
 
Eikun oho, lueskelin näköjään vähä huonosti, taitaa se Selmiina sitten ollakin jo tositoimissa! :D Huhhuh, tää alkaa olemaan mulle jo vähän liian jännä ketju! Toisten puolesta jännätessä melkein jo unohtaa, että kohta sitä itekin varmaan saa laittaa vastaavia viestejä :LOL:

Ituhippi ja pikkusintti 36+4
 
Ei täältä tosiaan malta olla pois :) Kovin tulee jo mietittyä et joko jo jollain olis tosi kyseessä.. Itsekin sitä jo odottelee..

Tiistaina neuvolaan, ellei sitten äippäpolilta kuulu mitään uutta, jos vaikka ottaisivat mut sinne kokoarvioon heti alkuviikosta.. Tosin jo masuasukille juttelin et vois vaikka alkaa syntyä jo
 
Arrh. Tänään on pinna kireellä kuin viulunkieli, ei voi mitään...
Sama täällä, että pitää käydä kurkkimassa vähän väliä missä mennään ja kuka on menossa mihinkin :D

Me käytiin tytön kanssa rautakaupasta tapettia työhuoneeseen, vielä pitäis maalin sävy valkata sitten sopivaksi (valkosia sävyjä on about miljoona ja huoneesta tulee nyt sitten hyvin hyvin valkoinen/helmiäisvalkoinen/pienesti hopeaa). No, ekaks kun lähtee se sohva tuolta huoneesta niin sitten tyhjennän muutoinkin ja sit alotetaan se maalaus ja tapetointi. Tosin tapetoinnin tulee laittamaan tuttu ammattimies, kun siinä tarvitaan kohdistukset ja muutenkin tapetin laittamisen jätän mieluummin muille kuin itelle tai miehelle.

Jep, mä menen kiukkuineni nyt sohvalle pötköttämään ja mietin että miten tässä vielä jaksaa tän pallomahan kanssa nämä järkyt helteet, kun vielä saattaa olla luvassa vaikka 7 viikon lyllerrys :headwall:
 
jännittä muakin montakertaa päivässä käyn minäkin urkkimassa kuka mitenkin voi.. :D

me9 esikoinen synty 18.6.06 ja mulle tehtiin kunnon erppari.. tulehtui pojan ollessa 3vko nousi kuume ja alakerta turpos tosi nopeesti haavan kohdalta.. silloin oli se tooosi helle kesä.
ai auttanut vaikka joka vessakerta vaihtoi uuden siteen ja huuhteli tuli silti.. :/
mutta vissin tuo huuhtelu on kaiken a ja o..
mutta kun on tuppo jalkojen välissä ja hikoo ja pissaa lirahtelee helposti ainakin mulla synnytysten jälkeen kun ovat olleet reilun kokoisia niin tuurillapa sitä vissiin haavansa terveenä pitää..
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :heart:

Täällä osastolla nyt olen ja oottelen että supistukset voimistuis. Lapsivettä tulee koko ajan.
Aamulla tod. näk. käynnistellään jos ei ala itestään tulemaan B)

Paikat auki sentin-pari. Kanava jo hävinnyt :)
 
Voi vitsit Selmiina sulla on ihanan jännät paikat siellä! :heart: tsemppiä hirmuisesti koitokseen, pian sulla on se pikkukäärö siellä sylissä :')

Alkaa kyl olla elokuisissaki jo jännät paikat, viikkoja ku alkaa monella oleen jo niin kivasti, että ei ikinä tiedä kuka poksahtaa seuraavaksi =) ja tosiaan Dreamerilla ja Kääkkänälläki ihan kohta pikkuset nuput jo masun ulkopuolella!

Mulla poksuu huomenna 35+0 joten parin viikon päästä mäkin todella mielelläni lähtisin synnyttämään :p vaikka mun tuurilla ei tuu käymään niin, vaan yli mennään reilusti tai sitten taas joudun käynnistykseen tai sektioon esim. raskausmyrkytyksen takia. Mut jos sais toivoo miten synnytys tapahtuu, niin mun toive olis, että tossa rv 37 paikkeilla, vesien menolla ja siitä sit lähtis sutjakkaasti etenemään ja saisin synnyttää alakautta. Voiku saiski vaan toivoo ja se kävis toteen :D

Mä läkähdytän täällä itteeni partsilla läppärin kans, oon kyl ihan hullu.. Pian on pakko mennä sisälle viilentyyn!
Tänään on ollu mukava päivä, kun sain nukkuu 10.30 asti, mies nousi pojan kanssa. Ja sit mentiin päivällä miehen isän ja sen naisystävän luo, siellä oli lasten uima-allas pihalla ja poika pääsi sit sinne polskimaan. No, poika halus jäädä vielä sinne, mä tulin sit kotiin rentoutumaan ja mies lähti kaverinsa kans merelle kumiveneilemään. Eli ah, ihana rauha hetken aikaa! B) Jääteetä ja mansikoita täs oon nautiskellu täällä tulikuumalla partsilla.

Aiemmin ku lähettiin kävelemään sinne pojan paapan ja 'mummun' luo, niin tunsin ku valahteli jotain "vettä" housuihin pari kertaa. Sit sama kävi kun käveltiin miehen kans sieltä pois..tietty mä heti elättelin toiveita/jännitin et jos se on lapsivettä..mut tuskin on. Vauva on kyllä tänään taas tuntunu olevan entistä alempana, oikein tosissaan poraa ja hyrrää päällään tuolla alhaalla, auts!

Mutta nyt taas taka-alalla jännittelemään koska Selmiina tulee kertomaan ihania uutisia! Ja myös sitä, että kuka on seuraava jolla jotain konkreettista alkaa tapahtuun :)

mmiilia ja hubbis-typy 34+6 <3
 
:wave:
täällä joo ollaan ja jännitetään. HUIH!
Viime yö meni taas poltoissa; en tarkkaan unen pöppeerössä tiedä, että mitä polttoa on, mutta ainakin supistaa ja polttaa selkää ja vatsaa. pakko aina nousta ylös ja kävellä, ja sit saan taas nukuttua tunnin... Onneksi saan nukuttua päivällä oikein makoisat päikkärit. Tosiaan meillä on ilmalämpöpumppu ja sisälämpötila 21-23, joten sen puoleen pystyis nukkumaan yötkin hyvin.
Tänään on supistellut taas mukavasti 3-4krt tunnissa ja muutamia oikein mukavia, et on pitänyt oikein keskittyä hengittämiseen. ja sit oon yrittänyt rentouttaa alapäätä, että siellä vaikka paikat avautus. No, toiveajattelua...
No, huomenna TOIVOTTAVASTI tapahtuu jotain. voi olla silti että huominen menee ihmetellessä, että mitä tapahtuu ja mitä tehdään. tosiaan kun mulla on edellinen synnytys mennyt sektiolla niin se on tietty se hankalin asia tässä mun seuraavassa synnytyksessä... Varovainen tarvii olla sen arven takia. :/
dreamer78 + hipsunipsut rv 36+6

- selmiinan uutisia odotellessa!
 
runttipulla Esikoinen kiinnitty pari viikkoo ennen laskettua ja sen huomas ku häpyluuhun rupes sattuun aivan jumalattomasti. Just niinku siihen ois joku painanu koko ajan. Ja kävely muuttu kans tosi hankalaksi ku pää paino sitä luuta.
 
SELMIINA on jo tosi puuhissa, ihanaa :) TSEMPPIÄ!!

IMETYSVAATTEISTA niin jollei imetyspaitoja haluu käyttää mutta kuitenkaan ei kaikkea paljastaa niin toppi alla ja paita / t-paita päällä toimii myös (nosta t-paita ylös, vedä toppia alas, masua ei näy), kätevää!

synttäreitä vietetty tänään helteissä. huhuh sanon mä... vaikka oonkin melkoinen herkkusuu niin ei oo edes kakkuja ehtiny / jaksanu maistaa. juotavaa vaan kulunu paljon. kiitos helteiden paino ei tällä hetkellä nouse ;)

kaveri kävi tänään, viikkoja 4 vähemmän kun mulla mutta masu isompi (ekaa odottaa) joten kai on uskomista kun mulle sanotaan ettei masu nyt iso ole vaikka mun mielestä se on aivan valtava (tosin esikoisen kanssa ihmiset ei edes tajunnu mun olevan raskaana...), hyvä juttu!

nyt 100 kertaa suihkuun tänään...

korvapuusti 34+2
 

Yhteistyössä