***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Me9, hih, näin me ollaan erilaisia synnyttäjiä. Mulla kaks synnytysta alkanu yöllä yhtäkkiä suppareilla, heti säännölliset ja kolmen-neljän minuutin välein. Just ehditty sairaalaan ponnistaan ja matkaa 45km (motaria pitkin 25min) ja viimesin synnytys alko lapsiveden menolla, ei supistellu ennenku sairaalassa sitten tunnin päästä, puolen tunnin supisteluilla synty sit siellä. Saas nähä nyt miten akan käy..neuvolassa käskivät herkästi tilata ambulanssin..jottei välille tule. :$
 
Huomenta vaan kaikille ja dreamerille kans kovasti tsemppausta. Pian ne on nyytit sylissä sielläkin :heart: :heart:

Onkohan selmiinalla jo käärö sylissä? :heart: no jos ei vielä, niin aika pian kuitenkin. =)

Mimosa Täällä kans siirrytty yläkerrasta alakertaan nukkumaan, kun meilläkin tuo ilmalämpöpumppu tässä alhaalla. Ei tullut hiki viime yönä, kun olin asentanut lämmön 18 asteeseen. Porukalla peitot visusti päällä. :LOL:

Valkovuodosta On täällä kans lisääntynyt. Nyt aamulla kun kävin vessassa, ja nousin ylös seisomaan pyyhkimisen jälkeen, niin alkoi pitkin kinttuja valumaan jotain alas. :eek: Valkovuodoksi sen sitten ajattelin, kun ei oikein lapsivedeltäkään mun mielestä vaikuttanut, mutta pakkohan tässä on sitten tarkkailla, jos enemmän alkaa jotain valumaan. :kieh:

Sitä voiskin tänään patistaa tuota isäntää laittamaan tuon pinnasängyn oikeaan korkeuteen, niin sais tuon sängynkin kuntoon sitten vähitellen. Ne pullot sun muut on edelleen keittämättä ja sairaalakassia oon jonkin verran pakannut, mutta kyllä sieltäkin tavaraa puuttuu.

Katjuska ja sintti 35+2 :heart:
 
Huomenia!

Kaverilla oli kaikissa raskauksissa todella todella kovat turvotukset, mutta ei mitään raskausmyrkytystä. Jalat kuin kuutiot, ei puhettakaan, että mitkään kengät enää olis menneet jalkaan ja kasvotkin niin turvoksissa, että hyvä et silmät näkyi. Eli aina se ei sit merkkaa muuta kuin vaan sitä turvotusta. Mutta kantsiihan se tarkistaa, vallan jos ennen ei ole ollut. =)

Mun pitää kans niitä muovittomia tumppusiteitä vielä kävästä hakemassa, ja tutit ja jotain pientä vielä puuttuu. Sairaalakassin pakkaan sitten tuonnempana. Muutoin kaikki alkaa olemaan ok, eilen pesasin imetystyynyn päällisenkin, vielä pitäis sitterin päälliset pestä niin sitten oikeastaan kaikki alkaa olemaan jo ok. Pinniksen laitoin jo nyt kasaan kissojen takia, tottuvatte taas, ettei sinne ole asiaa. Eipä nuo tosin ole sitä edes nyt käyneet kattomassa, viimeksi piti alkuun nostella niitä pois sieltä ennenkuin oppivatte.

Jep, tänään olis taas tulossa kuuma päivä ja mä mietin et jaksaisko matkustaa bussilla Helsinkiin, meiltä menee semmonen kolme varttia täältä bussilla. Autolla ajais vajaassa puolessa tunnissa mut bussilla on kiva mennä sillon tällön, tyttökin tykkää. No, katellaan...

Siitä repeämisestä vielä :attn: Onko kellään ollut semmosta tilannetta, että aina gynellä käydessä joudutaan käyttämään pienimpiä mahdollisia "avaajia" vai mitä ne metallihärpäkkeet nyt onkaan? Joten siis kaikki paikat on todellakin "pieniä", niin mitenköhän mä sitten repeen.. mua ihan kympillä hirvittää se, että saksilla naksitaan paikat halki ja sitten ne tulehtuu ja ei parane ikinä.. :ashamed: Vaikka tietysti suurempiakin murheita pitäis olla, ja se synnytys ON tärkein mut kuitenkin... :headwall:

runttis ja sytkylä huomenna 35 vkoa täys neuvolan mukaan (ja äippäloman), ultran mukaan jo mennään 35+3....
 
Huomenta B)

Ai niin mun pitänyt valmiiks ostaa tutti masuasukille.. Mitäköhän kaikkea sitä vielä huomaa puuttuvan...

tuskaisen yön jälkeen taitaa edessä olla tuskainen päivä. Menin sitten nukkumaan yöllä vasta kolmen jälkeen ja nyt on ihan poikki olo. Päätä yrittää jälleen särkeä, tosin niskat on aikaslailla jumissa.

Jipii, huomenna neuvolaan ja siellä on oma neuvolatäti=)

Maijamehi ja Toukka rv 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
M9jB: täytyypä tutkailla.
Ja sit tyhmä kysymys: ootko pessyt samassa mahd vauvan kestojen tai sideharsojen kans 60 asteessa vai ihan omana koneellisena?
Kyllä mä oon pessyt omana koneellisena.Jotenkaan en ilkee laittaa vauvan pyykin sekaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja jonnuli:
Me9, hih, näin me ollaan erilaisia synnyttäjiä. Mulla kaks synnytysta alkanu yöllä yhtäkkiä suppareilla, heti säännölliset ja kolmen-neljän minuutin välein. Just ehditty sairaalaan ponnistaan ja matkaa 45km (motaria pitkin 25min) ja viimesin synnytys alko lapsiveden menolla, ei supistellu ennenku sairaalassa sitten tunnin päästä, puolen tunnin supisteluilla synty sit siellä. Saas nähä nyt miten akan käy..neuvolassa käskivät herkästi tilata ambulanssin..jottei välille tule. :$
Näin on,erillaisia kaikki B) Mulle on sanottu että vesien tultua heti sairaalaan ja mielellään vaakatasossa kun vauva tuskin kiinnittynyt(mulla kaikki lapset kakkosesta eteenpäin kelluneet yläaukeamassa ja laskeutuneet vasta vesien mentyä :eek: )Mullahan synnytykset käynnistetty puhkomalla kalvot ja tsadaa,tunnissa jopa alta, muksut ulkona ekasta supistuksesta.Ja ne supistukset olleet voimaltaan hyvin heikkoja ja epäsäännöllisiä :eek:
 
Jep,uusi kuuma päivä! =)

Mä haluaisin käydä tarkistuttaan mun paineet ja pissan,mutta emmin sille soittoa :ashamed:
Varmasti kaikki on hyvin,ei valkuaista eikä paineita,mutta kun koskaan ennen ei oo näin turvottanut :eek:
Viimeksi mulla paineet mitattu joskus rv 32 ja seuraava virallinen nla käyntihän olis rv 36+5.
Et ei ilmeisesti halua nähdä mun pärstää turhan usein :kieh:
On vaan aika monta viikkoa väliä ja voihan sitä hyvät paineet muuttua lyhyessäkin välissä!Vai?

Katjuska tarkkaile ihmeessä tilannetta ja käy vaikka varuilta näytillä! :hug: Tai onko sun terkalla niitä laktamus-papereita?Niit voisit kysyä?

Mulla kyllä toi vv on niin valuvaa ja juoksevaa että ilman phs en voi olla ja sitäkin saan vaihtaa usein!
Aamuisin varsinkin noustessa lorahtaa oikeen kunnolla,ihan juoksevaa ja kastaa housut saman tein :x

Nyt vaan sinnittelemään tämä päivä iltaan,tyttärelle pitäisi uudet piksut löytää =)

Vointeja kaikille mammoille :hug:

Jokohan tänään saadaan vauvauutisia :heart:

Me9 rv 35+3
 
Ihanaa! kohta tämäkin pino saa lisää vuavoja :heart: Minäkin jo haluisin oman kääröni syliin, mut taitaa olla vielä piiiitkä matka edessä. Esikoinenkin syntyi 41+1, kun käynnistysajalla vähän peloteltiin..

Matala fiilis muuten :/ eilen oli hirvee riita ukon kanssa.. mua joteski taas niin ärsytti kun hän on niin väsynyt eikä jaksa koskaan tehdä mitään. Toki on välillä tosi isona apuna ja oonkin siitä kiitollinen. Mutta eilenkin kun oli tytön kanssa pihalla että sain luututtua ja siivottua niin heti ois pitäny kiitosta antaa. Ja tottakai kiitänkin aina avusta mutta eipähän tuo itekkään muista sanoa sitä kiitosta :kieh: Oon kuitenkin tosi paljon tytön kanssa päivisin, jotta herra saa tehdä kouluhommiansa ja olla muutenkin... Alko taas jo pinna niin täyttyyn monelta viikolta et se purkaantu sit illalla... :headwall: En tiiä mitä lie alakulosuutta tuolla ukolla on, oo nkyllä yrittäny patistaa sitä liikkumaan jne.. et vähän piristyis.. sillä kohta sitä apua tarvitsen!

Joo, eilen aamulla iski se hirvee närästyskohtaus mutta eipä tuota osannu olla siivoomatta... imuroin ja luutusin koko kämpän, sain vihdoin matotkin lattiaan. Sit käytiin tytön kans pyöräilemässä ja illalla pesin vielä kaks mattoa kylppärissä. Nyt sit jäseniä kolottaa.

Anteeksi en nyt jaksanut kommentoida mitään, olo on niin väsynyt :ashamed: Lueskelen kun tästä vähän piristyy ja herää muutenkin tähän päivään..

Copper ja pirpana 35+0
 
ärsytys aamu :kieh: en ees tiedä miks mut on vaan sellanen "älä helvetissä vaan sano mulle ees huomenta"- fiilis! sälekaihtimetki pitäs tulla tänään tai huomenna, "klon aika ilmotetaan myöhemmin" tartteeko mun nyt sit päivystää tää päivä himassa, jos ne sattuis tänään tulee niitä asentaa. sit jos ei, ni huomenna sama homma.. :headwall:
huomenna neuvola ja koti vaa'an mukaan painoo 2kg enemmän ku neuvolassa viime viikolla -voi ahdistus!! ja ei oo ees turvotuksia. :|
hitto et pohkeet jumissa ku viime yönä kramppaili taas ihan urakalla :(
narinarinari... on vaan taas niiiiiiin maanantai!! sori!! :ashamed:

täälläki odotellaan vauvauutisia, jotenkin outoa et nyt siitä pikkuvauvoja sit alkaa syntyä.. mä en osaa ees ajatella et itellekin ihan kohta..ei vaan jotenki sisäistä et on jo niin lähellä laskettuuaikaa :)

sairaalakassista ei oo tietookaan, en kai mä nyt siel mitään tarvi.. käyn ostaa matkalta :D rankka olis ku pakko ois päästä hakee se hammasharja abclta yöllä vaik muksun pää jo puoliks ulkona :D

mut parempaa maananataifiilistä muille mammoille, kuinkahan monta vauvaa on jo syntyny viikon päästä :heart:

pahantuulinen pikkumökö + elmo 36+4.
 
Täällä käyty taas pääsääntöisesti vaan lukemassa. Lämmintä piisaa. No se ei haittaa oikeastaan muuten kuin iltaisin kotona. Tai sitten jos yrittää jotain siivota jne.

Eilenkin vaikka yleensä en paljoa pyöräile niin polkastiin isännän kanssa reilut 22 km maisemia katselemassa. Tosi hyvin jaksoi polkea :).

Turvotusta on jatkuvasti pikkuisen. Mutta sormet ja varpaat taipuu edelleen.

Hankintoja on vielä jäljellä tuttia, pulloa, vaippoja jne. Ja vaatteet pesemättä, kun ei ole vielä keksitty paikkaa niille. Mutta kerkeehän tässä vielä :).

Tsemppiä ja iso :hug: Kaikille. Onnea oikein paljon pienille jo syntyneille. Ja kohta maalimaan tuleville.

Moona ja pikku-ukko 33+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Siitä repeämisestä vielä :attn: Onko kellään ollut semmosta tilannetta, että aina gynellä käydessä joudutaan käyttämään pienimpiä mahdollisia "avaajia" vai mitä ne metallihärpäkkeet nyt onkaan? Joten siis kaikki paikat on todellakin "pieniä", niin mitenköhän mä sitten repeen.. mua ihan kympillä hirvittää se, että saksilla naksitaan paikat halki ja sitten ne tulehtuu ja ei parane ikinä.. :ashamed: Vaikka tietysti suurempiakin murheita pitäis olla, ja se synnytys ON tärkein mut kuitenkin... :headwall:
Mulla oli sama tilanne ennen ekaa synnytystä. Paikat oli tosi "tiukat", joskus jopa miehen kans oli ongelmia... :snotty: Ja ekassa synnytyksessä jouduttiin leikkaan välilihan, sen takia että vauvan syke laski supistuksen tullessa liikaa ja piti saada kiireesti maailmaan. Nopeesti kuitenkin parani, vaikka esikoinen syntyi kesällä, 20.8. Sen jälkeen on kyllä nuo vaivat poistuneet, mutta parempaan suuntaan vaan :saint: Toivottavasti tää ei nyt pelota sua, mun käsittääkseni vauva ois voinut tulla ilman leikkaustakin, siinä ois vaan mennyt vähän kauemmin mutta silloin ei voinut odotella kun vauva oli ahdingossa....

Toisessa synnytyksessä sitten mahtui 4,5kiloinen mötikkä ilman leikkaamisia, vähän vanha arpi repesi, niin että 2 tikkiä tuli...
 
Nyt olis makkarissa hoitopöytä, vielä kun olis hyvä keli silittää pyykit sinne... Jospa tänä yönä, kun muutenkin kukkuilen yöllä...

:hug: Jaksamisia kaikille vaivoista kärsiville, kohtahan meillä kaikilla on palkinto sylissä :heart:

Me9, kauheen harvoin sulla kyllä on noita neuvoloita. Luulis et vähän useemmin olis just et saisivat seurattua ettei raskausmyrkytystä tulis. vaikkakin jossain luki että useimmiten tulee ainoostaan ensisynnyttäjille (meniköhän se nyt noin, hitto kun on pää ihan tyhjä täynnä :LOL: )

Maijamehi ja Toukka rv 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sandeliini:
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Siitä repeämisestä vielä :attn: Onko kellään ollut semmosta tilannetta, että aina gynellä käydessä joudutaan käyttämään pienimpiä mahdollisia "avaajia" vai mitä ne metallihärpäkkeet nyt onkaan? Joten siis kaikki paikat on todellakin "pieniä", niin mitenköhän mä sitten repeen.. mua ihan kympillä hirvittää se, että saksilla naksitaan paikat halki ja sitten ne tulehtuu ja ei parane ikinä.. :ashamed: Vaikka tietysti suurempiakin murheita pitäis olla, ja se synnytys ON tärkein mut kuitenkin... :headwall:
Mulla oli sama tilanne ennen ekaa synnytystä. Paikat oli tosi "tiukat", joskus jopa miehen kans oli ongelmia... :snotty: Ja ekassa synnytyksessä jouduttiin leikkaan välilihan, sen takia että vauvan syke laski supistuksen tullessa liikaa ja piti saada kiireesti maailmaan. Nopeesti kuitenkin parani, vaikka esikoinen syntyi kesällä, 20.8. Sen jälkeen on kyllä nuo vaivat poistuneet, mutta parempaan suuntaan vaan :saint: Toivottavasti tää ei nyt pelota sua, mun käsittääkseni vauva ois voinut tulla ilman leikkaustakin, siinä ois vaan mennyt vähän kauemmin mutta silloin ei voinut odotella kun vauva oli ahdingossa....
Täällä kanssa ihan sama tilanne esikoisen kohdalla.
Mulla lukee nla kortissakin että tiukka kudos ja vahvat lantionpohjan lihakset.Kaikki gynetutkimukset teki kipeää niin että vedet valu silmistä.
Eppari tehtiin synnytyksessä ja se parani nopeaa.
Istua pystyi jo samana päivänä.
Ja vauvakin oli onneksi aika pieni 3180g/49cm/py 33cm

Hyvin se menee,huolet pois :hug: :hug:
 
35 vko täynnä! =)

Mua niin sattuu kävellessä tonne alapäähän! Plus mulla on maha edelleen ihan sekaisin. Jopa yöllä täytyy käydä tyhjennyksellä..Ihan niinku tämä pissiminen ei riittäis! :kieh: Nyt mä taidan tietää myös mitä se kuuluisa turvotus on. Sormukset piti ottaa pois ja nilkat ei palaudu yölläkään. Huomenna neuvola! JES!

Voimia helteisiin!

:wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Me9, kauheen harvoin sulla kyllä on noita neuvoloita. Luulis et vähän useemmin olis just et saisivat seurattua ettei raskausmyrkytystä tulis. vaikkakin jossain luki että useimmiten tulee ainoostaan ensisynnyttäjille
Näin ennen uskottiin että "ensisynnyttäjän tauti"
Ja jos ei aiemmin ollut,tuskin tulee seuraavassakaan.
Vaan mä oon ymmärtänyt ettei pidä enää paikkansa vaan voi tullla kenelle tahansa,odotti sitten ekaa tai kahdeksatta :D

En mä kyllä usko että mulla sitä olisi,mut kuitenkin tuntuis paremmalta näiden turvotusten kanssa että tarkistettais.

Meillä taitaa ton th:n kanssa olla aika kehnot välit,mä otin nokkiini silloisen ylävatsakipu jupakan kanssa ja sanoin kyllä rumasti.Mutta onko se sitten ihme että sanoo rumasti kun ei saa apua?????Jos sua vähätellään ja ei anneta apua!!!

Joo mua inhottaa koko th ja hän varmasti aistii sen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Me9, kauheen harvoin sulla kyllä on noita neuvoloita. Luulis et vähän useemmin olis just et saisivat seurattua ettei raskausmyrkytystä tulis. vaikkakin jossain luki että useimmiten tulee ainoostaan ensisynnyttäjille
Näin ennen uskottiin että "ensisynnyttäjän tauti"
Ja jos ei aiemmin ollut,tuskin tulee seuraavassakaan.
Vaan mä oon ymmärtänyt ettei pidä enää paikkansa vaan voi tullla kenelle tahansa,odotti sitten ekaa tai kahdeksatta :D

En mä kyllä usko että mulla sitä olisi,mut kuitenkin tuntuis paremmalta näiden turvotusten kanssa että tarkistettais.

Meillä taitaa ton th:n kanssa olla aika kehnot välit,mä otin nokkiini silloisen ylävatsakipu jupakan kanssa ja sanoin kyllä rumasti.Mutta onko se sitten ihme että sanoo rumasti kun ei saa apua?????Jos sua vähätellään ja ei anneta apua!!!

Joo mua inhottaa koko th ja hän varmasti aistii sen :D
En mäkään siihen usko että olis ensisynnyttäjien tauti.. Mun äidillä on ollu paha raskausmyrkytys joka raskaudessa.

Mut luulis ettei th sais ottaa nokkiin jos odottava äiti sanoo pahasti, silloin mun mielestä on väärässä ammatissa. Kuitenkin odottavan äidin tilan seuranta sekä vauvan seuranta on se mistä pitäis olla huolissaan, jos äiti ei voi hyvin niin tod.näk. ei vauvakaan voi hyvin.

Mulla neuvolat on nyt viikon välein, huomenna mennään taas... Vaikka vähän tuntuu turhauttavalta, niin silti mun mielestä on ihan kiva käydä. Varsinkin nyt kun viime viikolla lääkäri oli sitä mieltä että tää olis paljon isompi mitä toi mun esikoinen..
 
Voi perkele,että täälläkin ollaan hajalla |O |O Mä en oo saanu moneen yöhön enää nukuttua yhtään pidempää jaksoa, sellasia 45-60minuutin torkkuja vaan parit ja nyt alkaa tuntua ja näkyä. :'( Joka paikkaa koskee, löröttää sitä vesivalkkaria, hirvee hiki ja tukala olo koko ajan jne. V-tuttaa ihan satasella ja äsken raivosin pienimmälle,kun parku turhasta. :ashamed:
Verenpaineet heittelee ihan oudosti: välillä alapaine 100, välillä 50! Huono olo, yököttää,huippaa....

kohta neuvolaan, ei yhtään huvittas sinnekään enää mennä ku kysyvät tyhmiä(miten voit) :kieh:
3 päivää toki enää sektioon,mutta Luoja miten tää aika voi madella näin hitaasti!!! :(

toivottavasti muilla aamu alkanu vähän seesteisemmin! :heart:

raivohullu-Kääkkänä ja Lapanen 37+6
 
ME9BONUS täällä kohtalotoveri. mulla viimeksi nla rv 34 ja seuraavan kerran rv 38-39... kysyin eikö pitäisi tossa välissä olla kerran mutta kuulemma riittää hyvin näin...

RASKAUSMYRKYTYS yleensä ens synnyttäjän tauti MUTTA jos se kerran ollut niin uusii helposti, eli voi tulla myös 2 tai 3 lapsen kanssa, mutta silloin otetaan se huomioon että ollut jo ekassa raskaudessa.

VEDENMENO ei meilläpäin tarkoita että sairaalaan vaan vuorokauden kuluttua vesien menosta vasta "pitää" mennä että voivat tarkkailla mahd tulehdusten varalta. esikoisen kanssa meni vedet ja synnärille lähdettiin 8½ h siitä kun supistukset 3 min välein enkä enää pystyny kotona olee.

PAINON NOUSU jo olin niin ylpee kun ei tullu syötyä mitään eilen synttäreillä ja tänään vaaka kuitenkin näytti 1 kg enemmän kun eilen! eli muutama päivä nyt laiharilla että pääsen entieen painoon takaisin ;)

tänään tulee vanha lapsuuden ystävä käymään ja miehen vanhemmat illalla syömään kakkujämät. kirjastossa pitäisi myös ehtiä käymään...

nyt crosstrainerilla treenaamaan hetken kun ulos helteeseen ei ole menemistä...

korvapuusti 34+3
 
Täällähän sattuu ja tapahtuu!!!

Tukivyöstä En raaskinut ostaa sitä Anitan, joten marssin alusvaateliikkeeseen ja ostin sellaisen korsetin, joka on tarkoitettu selän tukemiseen. Sitä saa kiristettyä koko ajan pienemmäksi ja toimi oikein hyvin. Laitoin heti synnytyksen jälkeen, välillä otin pois kun pelkäsin, että vaikuttais jotenkin maidon nousemiseen, mut hyvin riitti maito :D En tiedä auttoiko se siihen, ettei jäänyt turvotusta vai johtuuko geeneistä, mutta vatsa litistyi ihan parissa päivässä. Toki se piti vielä kiinteyttää liikunnalla, mutta muuten olin tosi tyytyväinen. Lisäksi se auttoi selän palautumisessa ja ryhdin palauttamisessa.

Liikkeistä tää neitokainen on myös löytänyt päivärytminsä. Herää viimeistään ysiltä ja hiljenee illalla samoihin aikoihin minun kanssa. Mut se väliin jäävä aika onkin sit ihan tuskaa. 10 liikettä/tunti täyttyy varmaan päivisin joka tunti, eikä ne liikkeet ole mitään pieniä. Mua on alkanut epäilyttää onko tuo ihan normaalia, vai voisko olla että vettä on vaikka liian vähän. Esikoisesta muistan, että ne liikkeet teki kipeää, mut nyt esim. auton ajo on ihan tuskaa. Mitään makeeta ei uskalla enää syödä, kun se vaan pahentaa tuota riehumista. Nyt jos joku vielä väittää, että vauva on pieni ja hentonen niin syön ehkä pääni. Nuo jalatkin on ihan hillittömän kokoiset ja näkyvät vatsan läpi, huoh :whistle:

Runttipulla mä oon kanssa kärsinyt paikkojen pienuudesta ja kierukkaa ei lääkärit alkuun suostuneet es laittamaan. Oli tosi hilkulla etten joutunut nukutukseen, mutta saivat lopulta survottua sen hirveällä tuskalla. Esikoisen syntymässä leikattiin eppari sydänäänten heikkenemisen takia, mut muuten mahtui tulemaan ihan hyvin. Vähän oli ahdasta hänellä, mutta hra olikin lähemmäs 4 kg.

Nyt ei ehdi enää, tuo pieni riiviö on niin täynnä virtaa ettei mitään rajaa :)

ruuth ja murunen 35+1 ? :heart:
 
Me9 Onko sulla mahdollisuutta saada neuvolasta lainaan verenpainemittaria? Meillä entisessä neuvolassa oli mahdollisuus saada esikoisen odotuksen aikana, mutta täällä nykyisessä en usko että olis mahdollisuutta saada.

Liikkeistä.. Täällä päivisuin tuntuu muutamai kunnon muljahduksia, ja vasta joskus kymmenen maissa illalla alkaa kunnon rumbat :)

Ihana, kohta saadaan kuulla vauva-uutisia :heart:

Onko tietoa onko jotain rajoituksia mansikoiden syömisen suhteen? Täytyy tunnustaa että päivittäin tulee syötyä vähintään sen puoli kiloa, toisinaan myös enemmän :$
Suklaata tai muitakaan makeisia ei tee neää oikeestaan yhtään mieli..

 

Yhteistyössä