***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Tää kuumuus on ihan tuskaa, onneks sisällä on ilmalämpöpumppu minkä saaa puhaltaa kylmää ilmaa, mut ei tarvinu ku pyykit laittaa ulkona kuivuun niin samantien aivan kauhee heikko olo ja äsken tuli varmaan koko mahalaukun sisusta ulos :S
Neuvolassa kävin viime viikolla, kohdunkaulalla ei ollut tapahtunu muutosta eli kotiin sai lähtä lepää, mut sairaslomaa tuli kuitenki ku hemoglubiini alle sata ja tupla rauta kuurille.. ja sit tää lapsi kasvaa ihan keskikäyrillä mut lääkäri sano et pienikokoinen vauva tulossa (????) jäi vähä vaivaamaa et mistä se niin päätteli jos tää käyrillä kasvaa :D
Voi ois kyllä ihana ku tulis ees yks pieni sade kuuro!

k-ati ja vaavi 32+6 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Nopsasti lukemassa ja vähän jotai kirjottelemassa.

Eli neuvolakuulumiset tältä päivältä rv 37+1

Pissa puhdas
RR hieman koholla
Hb 123 (vimeks oli 133)
SF 34 (kasvanu kahdessa viikossa 4 cm.. nyt hirvittää vielä enemmän tuo vauvan koko, yläkäyrillä mennään) :eek: :'(
Sykkeet 135-145
Painoa tullu nyt kans aika paljon 900g/vko Nyt yhteensä noin 12kg tullut. Täälläkin kyl turvotusta tosi paljon :(
Vauva RT:ssä mutta on noussut nyt sen verran ylös et jos nyt menee vedet niin vaakatasossa ambulanssilla sairaalaan...
Mulla on neuvola nyt viikon välein. Ens viikolla on tosin äitipolikäyntiki (vauvan painoarvio) mietein et antaiskohan ne jonku käynnistysajan sitte eräpäiväks ku musta tuntuu et mä en enää jaksa oikeesti tätä raskautta.. mä oon iha poikki, viime yönä nukuin puoli tuntia ja jotenki olo alkaa oleen masentunutkin. ei ole voimia mihinkään.. ja mua pelottaa tuo synnytys ihan kauheesti ja tuo vauvan paino? Mitä luulette antaisko ne jonku "eräpäivän" ku ens viikolla meen (sillon on 38+3) :ashamed:

Jonetta (joka on ihan loppu) ja pikku-veeti 37+1
Mulla oli viime viikolla sf-mitta lääkärin mittauksen mukaan 38cm, eli hippasen verran yläkäyrän yläpuolella. Lisäks totes et taitaa tulla aika iso vauva, noin 4 kilosta veikkas tällä hetkellä (luulisin). Laittoi sitten lähetteen äippäpolille painoarvioon ja nyt sitten kovasti jännään että koska se aika sieltä tulee että sinne pääsen, kun en ihan oo ajatellu sellaista reilu 4 kiloista synnyttää..
Huomenna olis nyt kuitenkin neuvola, joten katsotaan mitä neuvolatäti sanoo..

Maijamehi ja Toukka rv 37+1

Huoh. Nyt tämä muksu on taas ihan poikittain, pää on ihan kylkiluiden alla ja sit potkuja tulee sivulle kylkeen. Mikä mussa on vikana kun ei voi olla tämä(kään) oikein päin? Esikoinen oli vkolta 30 poikittain/perätilassa ja tämä tietysti nyt sitten kans venkslaa samoin loppuun asti.. :| Masentavaa, jos pitää taas mennä sektion kautta, nyt kun on vielä tuo esikoinenkin sitten, miten sitä haavan kanssa voi olla kahden pikkusen kanssa...

ääh, mieli siis maassa :(

niin juu, tiqun olotilathan tuntuu kuin tekis vähän synnytystä jo pikkuhiljaa??

Maijamehi: Toivottavasti meidän vauvat pysyy suht normaalin kokosina. Meidän vauvan painoarvioksi tuli sillon rv 35 jo se 3kg et hirvittää miten se on kasvanu ens viikkoon mennessä ku on se uus painoarvio. Ei se TH tosta mun SF:stä muuten ollu huolissaan mut ku se oli yhtäkkiä vähässä ajassa ottanu niin kovan kasvupyrähdyksen niin siks.. :ashamed:

Edelleen Selmiinan uutisia odotellessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Maijamehi: Toivottavasti meidän vauvat pysyy suht normaalin kokosina. Meidän vauvan painoarvioksi tuli sillon rv 35 jo se 3kg et hirvittää miten se on kasvanu ens viikkoon mennessä ku on se uus painoarvio. Ei se TH tosta mun SF:stä muuten ollu huolissaan mut ku se oli yhtäkkiä vähässä ajassa ottanu niin kovan kasvupyrähdyksen niin siks.. :ashamed:

Edelleen Selmiinan uutisia odotellessa...
Mulla ollut kokoajan toi sf-mitta yläkäyrän yläppuolella ja nyt oli ottanut jonkun kasvupyrähdyksen, tosin huomenna kun meen omalle neuvolatädille niin tiedän sit vähän miltä toi mitta todellisuudessa näyttää. Toki tää lääkäri joka mittas niin oli sitä mieltä et tää olis iso vauva. Sf-mitasta, rv 32+3 32cm, rv 34+1 35cm, rv 36+3 38cm

Onko kellään ideaa mistä vois ihan järkyttävä painonnousu johtua? Siis mulla on meiän vaa'an mukaan tullu 3kg viikossa!!! Ihan järkytävää! En oo nyt syöny juhannuksen jälkeen karkkia kuin kaks kertaa enkä pahemmin muutamaan herkkuja. Ihan jonkun jätskin sillon tällön, mut aika vähässä ollut noi herkut kuitenkin!! Ja muutenkaan oo syöny mitenkää erikoisesti. Turvottaa kyllä ihan hirveän paljon, jalat ihan pallot, mutta voiko turvotuksestakaan noin paljoa tulla. Ihan kamalaa jo. Kiva mennä huomen neuvolaan ku viimeeks jo sano et pitäs enemmin laskee paino ku nousta. Mut minkäs teet ku paino vaan nousee.. :(

rv 33

Mulle ainakin toi paino mitä on nyt tullut on ihan selvää turvotusta (tai ainakin itse uskon niin), en kanssa oo kauheesti mitää herkkuja syönyt enkä edes mitään kauheen suolasta. Jalkapöydät on ihan turvoksissa samoin jalat ovat jonkin verran.

Huomenna neuvolaan katsomaan mitä viikossa on tullut painoa :ashamed:

Voi meitä helteiden "hellimiä",voimia kaikille :hug:

Laktamuspaperia
sai ainakin netistä jostain tilattua,googlettamalla vois löytyä!Muistaakseni on vaan aika tyyris rulla....

Isoa vauvaa odottelevat,jännittävät(minäkin),toivotaan ettei tosiaan niin kovin suuriksi kasvais :hug:

Vaikka oon ihan turvoksissa,nlan puntari näytti vaan 400g tulleen 3:ssa viikossa :eek:

Ja monilla niin ihanan pitkällä viikot että olen kyllä kirjaimellisesti vihreä :D
Pian saadaan paljon paljon vauvauutisia :heart:

:hug: täältäkin kaikille turvonnneille!

Täälläkin vähän jalkoja turvottaa tuo helle.. Sisällä melkeestään ollaan oltu päivä, täällä vähän viileämpää. Tytöllä joku kesäflunssa, nokka vuotaa... Nyt sitten itkeskelee ja todella kaameen kuulonen yskä. Haukotellessa alkaa itkemään, raukalla kurkku todella kipeä. Oiskohan tuo nyt sitä kurkunpääntulehdusta :( Tää mamma ei varmaan nuku ku toisella silmällä ens yön...

Vauvauutisia odotellen

Copper ja pirpana 35+0

Heitänpä uudestaan saman kyssärin kun aijemmin. Te ketkä olette aikoneet ostaa isosiskolle/veljelle jonkin lahjan niin mitä ootte päättäny ostaa. Meillä siis 3v isosisko (lähes 4v) ja 5v isoveli (lähes 6v) ja millään en keksi mitään kivaa :/

voimia kaikille helteessä. Täällä sorruin tänään uimaan monesti täällä saaressa ... On niin kuuma! Mitä haittaa siitä voi olla , jos ei varsinkaan tiedä alakerran tilannetta ? Mitä siis aiheuttaa vauvalle jos jokin pöpö sieltä järvestä tulisi. Mä normaalisti rakastan kesää ja kuumaa , mutta alkaa olemaan jo liikaa. Täällä huvilalla on myös älyttömän kuuma sisällä... Pakko laittaa joku riepu pakkaseen ja siitä yÖKSI PÄÄLLE. Huisi ja pikkuinen 35+6

Siis apua, mulla on ihan ristiriitaset tunteet nyt tän vauvan suhteen. Tottakai haluan tämän vauvan, mutta tuntuu että eipä tulis vielä ainakaan pariin viikkoon. Vielä ois jotain pikku juttuja hankittavana ja sitten mulla jo niin käy sääliks tuo tuleva isoveli :/ Ressukka on niin minun perään että saas nähä miten kova paikka on hälle ku ei äiti enään ookkaan vaan häntä varten. Toisaalta taas tuntuu että vois ruveta kokeileen nuita eri konsteja joilla synnytyksen muka sais käyntiin, eikä millään malttas oottaa että näkee mimmonen tapaus tuolla massussa asustelee.

Isoveljen lahjaa täälläkin mietitty, mutta en keksi että mitä sitä osaa ostaa tuommoselle 1v5kk vanhalle.

chevanne - sama :( ahdistaa niin kovin mennä ees aamulla neuvolaan vaikka eihän se nyt sen vika oo.. mut ku en oo ees syöny viikossa mitään erikoista tai mitenkään paljon tai mitään.. seliseliseli. ja hiki valuu koko aika ni luulis et sekin 'laihduttaa'.. mut eipä näköjään :(

Tiqustiina
ihan paskin yö ikinä takana. kuuma kuuma ja kuuma. jomotukset jatkuneet koko yön. sitten kun saat jomotuksilta vähä silmiä kiinni ja kuumuus ei enään haittaa niin tulee levoton jalka.sitten koitat nukkua pitkäthousut jalassa ja pörrösukat tiukasti lahkeiden päällä siinä toivossa että levoton jalka lopettaa,mutta EIH eihän se nyt sitten auta.
ehkä pari tuntia korkeintaan saanut nukuttua joten sen tietää mikä HIRVIÖ täällä taas on.
pakko lähtee terkkaan mittailee paineet koska päätäkin särkee jatkuvasti eikä auta noi panadolit edes siihen saatika tohon ärsyttävään menkkajomotus tyyliseen kipuun. :kieh:

Huoemnia!

Ei pitäisi valittaa nyt kun on ihanan lämmintä, mutta.... veto on ihan lopussa.. inhottaa jo ajatuskin lähtiä tuonne ulos, mutta pakkohan se on käydä tuon tyttären kans pihalla. Hän jo ois heti herättyään halunnut lähtä pyöräilemään uudella pyörällänsä. Et ei kai se auta! |O Sit voiskin tulla suoraan suihkuun....

Tiqulle :hug: huonon yön jälkeen... Täälläki heräiltiin monta kertaa, millon tyttö yski, millon oli kuuma, piti tuulentinta hakee, tuuletin muuten hyvä mut inhottavasti ott iveto jalkoihin. Piti välillä pistää kii ja välillä taas päälle... :LOL: hirvee show aina öisin...

Mä en malttais oottaa enää tätä käärön syntymistä :heart: Nyt ois pinniski laitettu lakanoita vaille valmiiksi.. ja huomenna käyn ostamassa tutit ja muut tarvikkeet :heart:

Huomenta! Täälläkin oli aika paska yö takana,hiki lensi ja joku ötökkkä aina iholla tai jotain muuta :kieh: .Tänään on luvattu vielä kuumempi pvä kun eilen,et kiva :eek: onneks sitä on vähän jotain ohjelmaakin luvassa ettei tarvii kököttää täällä himassa. tuntuu et seinät kaatuu.

Tänään poksutaankin jipii... aika vähenee :heart: aurinkoista ja erittäin helteistä päivää :p
koittakaa kestää ja levätä vaan :wave:

lolu36+0

:hug: kaikille turvotuksesta kärsiville.

Marlin Tuttuja ovat nuo ristiriitaiset tunteet. :/ Etenkin kakkosen ja kolmosen kohdalla sitä oli, kun heillä tuo ikäero on pienempi, niin jotenkin tuli olo, että liianko nopeasti äidin pienestä vauvasta tulikin isoveli, joka ei enää saakaan sitä samaa määrää huomiota kuin aiemmin. Sairaallassa ollessa oli se kaikista rankin aika, kun piti toisesta vielä erossakin olla ja ne syylisyyden tunteet ei sitten ainakaan helpottaneet uuteen vauvaan tutustumista. Mutta ajan kanssa sitä asiat vaan asettui omiin uomiinsa ja oppi antamaan sitä huomiota tasapuolisesti kaikille. :heart:
Nytkin on ongelmana se, että tää kolmonen on sellainen äidin mussukka, että varmasti taas saa tunteitaan selvitellä siellä hormonimyräkässä sairaalassa sitten, kun syylisyys siellä olosta painaa päälle. :ashamed:
Kakkonen oli kans sellainen äidin mussukka, mutta kun sairaalasta vauvan kanssa kotiuduin, niin isi olikin kaikki kaikessa ja mulle osoitettiin mieltä oikein kunnolla. :whistle:
Vähän kans mietityttää kuinka nyt sitten menee. Joka suhteessa se uuden elämän synty on erittäin tunnerikasta aikaa.
Tuon meidän tytön kanssakin kun oon välillä jutellut, niin hänenkin mielessä pyörii sellaisia, että odottaa vauvan tuloa tosi kovasti ja samalla miettii, että miten vauva kuitenkin sitten taas vie sitä aikaa eritavalla. :)

Minä haluisin vaan edes yhden aamun nukkua pitkään. |O Tuntuu, että pinna turhan kireellä, kun ei saa väsymystä nukuttua pois ja kohta se sitten on taas ihan mahdotonta. :snotty: taitaa nää kuumat ilmat kans mulla nostaa tuota ärsytystä pintaan entisestään. :kieh:

Katjuska ja sintti 35+3 :heart:

:hug: myös muille joilla unet jäänyt vähiin ja pinnat kireellä. Tuntuu, että kaikilla tuo nukkuminen alkaa olemaan vaikeaa. :/ mua taas valvotti nuo särkevät lonkat ja alaselkä ja vessassa ravaaminen ja voi, että kun se kyljen kääntäminen voikaan olla kivulias toimenpide. :eek: :kieh:

Ilmoittautuu erittäin kehnon yön joukkoon |O
Toka vanhin tyttäristä oli herttainen ja tarjosi alakerrasta oman sänkynsä(alakerta huomattavasti viileämpi kuin yläkerta)mutta en silti nukkunut silmäystäkään |O
Eli myötätunto :hug: kaikille valvoneille!!!!!

Ristiriitaiset ajatukset vauvan tuloon.
Mä oon niin monet kerrat köynyt ne tunteet läpi :'( Katsellut tämän(sen )hetkistä kuopusta ja surrut miten joutuu yht`äkkiä kasvamaan isosiskoksi/veljeksi.
Ja miten tuntuu että nyt riistän synnyttämällä uuden vauva,jotain tältä nuorimmalta.Ja isommilta aina pois,kun äiti kiinni vauvassa.
Riittämättömyyden tunteita on vaikka muille jakaa!
Joskus sitä toivoo tosiaan että nuorin saisi vielä kasvaa ennen seuraavaa,toisaalta ihana katso kun pienin ikäeroin syntyneet sisarukset ovat rakkaita toisilleen.
Ja kaikka,koko perhe,kuitenkin odottaa vauvaa innolla!

Mutta silti me olemme parhaat äidit lapsillemme ja annamme kaiken rakkauden,isommalle kuin pienellekin,yksikään lapsi ei varmasti kärsi :heart: :hug:

Me9 Rv 35+4

Huomenia, mua harmittaa hiukan kans tytön puolesta, kun on nyt niin kovin mun perään, että miten tässä käy.. ja vielä jos sektiokin on edessä niin en voi edes sylissä pidellä sitten vähään aikaan :( No, ehkäpä mies sitten on tytölle kaikki kaikessa??
Mä mietin ostasinko tuolle meidän puolitoistavuotiaalle oman pienen nuken, että sais hänkin oman "vauvan"?? Yhtään nukkea mollamaijoja lukuunottamatta tytsyllä ei vielä olekaan..

Katjuska, just piti kysäistä sitä että onko muilla yhtä kipeetä se kääntyminen öisin.. musta kans tuntuu että tuo keskivartalo/lantio/selkä hajoo joka kääntymisestä ja vähän aikaa kääntymisen jälkeen vielä koskee ihan sairaasti, pitää sitä kääntymistäkin aina suunnitella oikein, että menis kutakuinkin ilman irvistelyitä. Mutta ilmeisesti kuuluu asiaan.

Jaaha, nyt tytölle aamupalaa ja sitten me lähdetään kamppiin, ei näillä keleillä ulkonakaan jaksa olla.....

runttis ja sytkylä (tänään virallisesti 35 vkoa täys ja eka äitiyslomapäivä)

Yhteistyössä