elkää ilkeet vaivautuko! asiaa raskauden keskeytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
kun keskeytys tehdään rv 9-10 kotona, kun sikiö abortoituu ulos niin erotanko sen itse sikiön vai onko sellanen lima pallo mistä ei mitään erota?
kuinka iso sikiö on rv 9?

Se on vaan sellanen verinen massa. Eikä tietty oo fiksua sitä kovin tarkkaan analysoidakkaan. Tulee tossa vaiheessa vielä ulos ihan vaan sellaisena klönttisenä verivuotona.

Kävin itse np-ultrassa vkolla 10 ja siellä oli täydellinen pikkuihminen. Pieni pää, masu, pikkuruiset kädet ja jalat heilui menemään... Nyt tämä täydellisyys tuhnuttaa tuolla pinnasängyssä ja on jo yli 1vuotias.

Voimia sulle joka tapauksessa.

on tehty viikolla 9, kotona tehtiin lääkkeillä. kipua ei juurikaan tuntunut. kohtu jouduttiin kyllä vielä jälkeenpäin kaapimaan kun jäi liikaa tavaraa vielä tulematta.

http://liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2990

Hedelmöittymisestä on kulunut 56 päivää. Nyt kaikki sisäelimet, kuten munuaiset, keuhkot, sukupuolielimet sekä mahan ja suoliston elimet, ovat kehittyneet ja myös alkaneet toimia yhdessä. Elinten kehitys on kuitenkin vielä kesken. Sydän on täysin kehittynyt ja sykkii rytmikkäästi. Monet aivojen ja hermoston toiminnot ovat jo täysin kehittyneitä. Lapsi erittää jo pienen määrän virtsaa lapsiveteen.

Sormien ja varpaiden välinen iho katoaa. Näkyy myös pieniä nivelten ja kynsien aiheita. Lisäksi voit nähdä sikiön olka- ja kyynärpäät, lonkat ja polvet.
Tällä viikolla kilpirauhanen alkaa tuottaa hormoneja. Lapsi saattaa myös nikotella ensimmäisen kerran.
Maitohampaiden hammasaiheet muodostuvat suun sisällä. Makusilmut ja sisäkorvat ovat paikoillaan, mutta lapsi ei pysty vielä kuulemaan.

Voidaan sanoa, että hahmotteluvaihe on ohitse. Seuraavien 30 viikon aikana kuvaa parannellaan ja kehitellään kokonaisuutena.

Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
et erota sitä, sieltä tulee niin paljon isoja klimppejä ettei niistä mitään erota

onko sinulle tehty keskeytys, millä viikolla? kotona? olitko kipeä?

joo on.siitä on jo 5vuotta aikaa. olin muistaakseni 8+6. kävin polilla ja liattoivat tabletit alapäähän ja paria päivää enen kävin ottaan siellä suun kautta pari tablettia.oli maha kyllä kipeä aika kauan sen jälkeen.sattu kun alko tavallaan supisteleen kun tuli ulos. ja älkää tulko jeesusteleen mun oli vaan pakko tehdä abortti!

Se on vaan sellanen verinen massa. Eikä tietty oo fiksua sitä kovin tarkkaan analysoidakkaan. Tulee tossa vaiheessa vielä ulos ihan vaan sellaisena klönttisenä verivuotona.

ei tietenkään mitään analysointia. Se on vain aika pelottava ajatus jos sen jotenkin erottaa. Olen nähnyt painajaisia siitä että erotan selkeän sikiön pöntössä kellumassa :(
Eikös se sikiö ole kuitenkin jo n.pari senttiä tässä vaiheessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Voevoe:
Kävin itse np-ultrassa vkolla 10 ja siellä oli täydellinen pikkuihminen. Pieni pää, masu, pikkuruiset kädet ja jalat heilui menemään... Nyt tämä täydellisyys tuhnuttaa tuolla pinnasängyssä ja on jo yli 1vuotias.

Voimia sulle joka tapauksessa.

miten tää liittyy aiheeseen?

ei tietenkään mitään analysointia. Se on vain aika pelottava ajatus jos sen jotenkin erottaa. Olen nähnyt painajaisia siitä että erotan selkeän sikiön pöntössä kellumassa :(

ei mulla ainakaan ollut..ei kai se noin iso?

"Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi."

tulipa vaan mieleen, kun imukaavintoja tehdään vielä tuon kokoisille.. miltä mahtaa vauvasta tuntua? :/

No ei erotu, on siis vaan sellaista veristä kudosta. Ihan ku olis menkat ja tulis isoja hyytymiä. Mitenkään ei erota sikiötä siitä. Mut sun kannatta kyllä käydä juttelemassa jonku ammatti-ihmisen kanssa tosta jos on noin pahat vainot aiheesta :/ voimia :hug:

En kyllä ole koskaan kuullu että noin aikaisilla viikoilla näkis mitään sikiöitä kellumassa. Alkio on vielä kovin pieni ja ne veriklöntit on isoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

ei mulla ainakaan ollut..ei kai se noin iso?

mun käsityksen mukaan on n.1,5cm-2cm..niin kun joku jo tossa totesi.

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:

tulipa vaan mieleen, kun imukaavintoja tehdään vielä tuon kokoisille.. miltä mahtaa vauvasta tuntua? :/

Varmaan samalta kuin sinut lennätetään seinään yhtäkkiä 150km tuntivauhdilla,eli et kerkiä edes tuntea mitään kun jo kuolet. Ja se alkio ei siis tunne ja"koe"mitään silloin.

En osaa vastata sikiön ulkonäköön mutta minulla oli keskeytynyt keskenmeno joka poistettiin lääkkeellisesti, eli käsittääkseni käytännössä sama teko kuin abortti. Laitoin vessaan mustan roskapussin ja vaihdoin siteen siihen yhtään katsomatta, ja käsisuihkulla suihkuttelin pitkään alapäätä vessareissulla alas katsomatta ja vedin pöntön ennen kuin nousin siitä ylös. Nimittäin sairaalassa oli samaan aikaan toinen nainen joka käsitykseni mukaan abortin jälkeen kiljaisi vessassa, en kysellyt mutta luulen että järkyttyi näkemästään.

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:

Varmaan samalta kuin sinut lennätetään seinään yhtäkkiä 150km tuntivauhdilla,eli et kerkiä edes tuntea mitään kun jo kuolet. Ja se alkio ei siis tunne ja"koe"mitään silloin.

tai siltä, kun imettäisiin isoon imuriin, revittäisiin rikki raaja kerrallaan...

Yhteistyössä