Eli mä en voi siis viedä mun 7-vuotiasta uimaaan?

  • Viestiketjun aloittaja luettua
  • Ensimmäinen viesti
Blue
[QUOTE="Vieras";25810852]Rauha olla?

Uimapuvun käyttökieltoon saunassa on ihan oikea syy, ja silti varsin monet keski-ikäiset naiset tuntuvat kammoksuvan alastomuuutta, koska uimapuku päällä saunaan tulevat.

Mikä alastomuudessa on niin IIIK!?[/QUOTE]

Ei se kaikille olekaan, mutta niille joille se on niin on annettava rauha niin olla. Meitä kun on erilaisia.
 
"Reetta"
Useissa uimahalleissa on ruvettu käyttämään kloorin sijaan muuta puhdistavaa ainetta (en nyt muista nimeä), selviää tarkistamalla. Ja perhepukkareita löytyy, ainakin meillä saa ihan pyytämällä, ei maksa mitn lisää.
 
Blue
Nykyään vain on niin vähän miesavustajia. tässä kerran uimahallissa ollessani tuli tilanne, jossa kaksi erityisnuorta, poikia molemmat, joutuivat naisten puolelle. Kumpikin yli 10 vuotiaita. olivat uimassa, kuului kuntoutukseen ja molemmilla naisavustaja. Kyseisessä koulussa ei yhtään miesavustajaa, pari miesopettajaa löytyi, mutta näillä ei taitoja käsitellä kyseisiä oppilaita. Minua ei häirinnyt, en tiedä häiritsikö tilanne poikia...
:(
 
Naistenpuolelle täytys vielä mennä, koska 1. ei osaa yksin toimia miesten puolella, mm. hahmotushäiriöt todettu 2. isänsä ei VOI mennä uimahalleihin 3. haluan myös itse uimaan.

On pitkä lapsi. Ei oo kiva, jos joku mamma tulee mussuttaan, et mitä tommosta isoa poikaa tänne raahaat, kun tytöt traumatisoituu.
Mielestäni tuon ikäisen voi vieläviedä naisten puolelle, ei ainakaan minua haittaisi.

Mutta tuohon 3. kohtaan, että haluat itse uimaan.. Mitä poikasi tekee sillä välin , kun itse uit?? Osaako jo uida niin hyvin että voi tulla isojen altaaseen mukaan, vai mitä tekee yksin sillä välin??
 
[QUOTE="Reetta";25810867]Useissa uimahalleissa on ruvettu käyttämään kloorin sijaan muuta puhdistavaa ainetta (en nyt muista nimeä), selviää tarkistamalla. Ja perhepukkareita löytyy, ainakin meillä saa ihan pyytämällä, ei maksa mitn lisää.[/QUOTE]

Meillä ainakin on uimahallissa vedenpuhdistuksessa UV-säteilytys. Olen käsittänyt että valtaosassa uimahalleja on tämä tai otsoni-puhdistusjärjestelmä käytössä kloorin sijaan. Saatan kyllä olla väärässäkin.
 
Viimeksi muokattu:
AP..
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;25810872:
Mielestäni tuon ikäisen voi vieläviedä naisten puolelle, ei ainakaan minua haittaisi.

Mutta tuohon 3. kohtaan, että haluat itse uimaan.. Mitä poikasi tekee sillä välin , kun itse uit?? Osaako jo uida niin hyvin että voi tulla isojen altaaseen mukaan, vai mitä tekee yksin sillä välin??
No, joo "uin". Ei lasta voi jättää valvomatta, koska esim. ei hahmota esim. veden syvyyttä. Senkin takia koen turvallisemmaksi, jos itse olen siellä.
 
Tottakai voit ottaa 7 vuotiaan pojan naisten puolelle.
En usko että yksikään lapsi tuosta pahastuu, se on vaan se aikuisten hullu mieli joka keksii vaikka mitä kauheuksia siitä että tuon ikäinen poika tulee naisten puolelle.

Oma poika on 9v ja meni nyt vasta miesten puolelle. Ihan vaan siksi on ollut naisten puolella että oppii oikein käyttäytymään siellä pesuhuoneessa/saunassa ja menee oikeasti ne rutiinit sinne takaraivoon asti. Meillä kun on kans se ongelma että mies ei voi uimahalleissa käydä.

TOTTAKAI OTAT POJAN OMALLE PUOLELLESI.
 
"vieras"
eivät kyllä ekaluokkalaiset lapsetkaan enää halua riisuutua toisen sukupuolen nähden. siksi kouluissakaanei liikuntatunnilla laiteta tyttöjä ja poikia samaan pukuhuoneeseen ja yhteissuihkuun.
 
"Mona"
Tottakai voit ottaa 7 vuotiaan pojan naisten puolelle.
En usko että yksikään lapsi tuosta pahastuu, se on vaan se aikuisten hullu mieli joka keksii vaikka mitä kauheuksia siitä että tuon ikäinen poika tulee naisten puolelle.

Oma poika on 9v ja meni nyt vasta miesten puolelle. Ihan vaan siksi on ollut naisten puolella että oppii oikein käyttäytymään siellä pesuhuoneessa/saunassa ja menee oikeasti ne rutiinit sinne takaraivoon asti. Meillä kun on kans se ongelma että mies ei voi uimahalleissa käydä.

TOTTAKAI OTAT POJAN OMALLE PUOLELLESI.
Siis sun poikaa ei häiritse/kiinnosta millään lailla jos viereisessä suihkussa olisikin saman luokan tyttö. Mä en itse ois tosiaankaan riisuutunut alasti 9vuotiaana tutun pojan edessä.

Ei se aikuisia häiritsekään.
 
[QUOTE="MintunKukka";25810753]Olen mä sen ikäisenki nähnyt. Kehitysvammaisen n.15vuotiaan pojan naisten puolella. Ja en todella nähnyt siinä mitään ihmeellistä. Vai eikö heidän kanssa saa käydä uimassa?[/QUOTE]

Ettekö tiedä että myös vammaisilla on oikeus seksuaalisuuteen?! Jos ei kerran ole järjestetty kunnallista prostituutiopalvelua, niin jossainhan sen kehittyvän teinin on päästävä niitä alastomia naisia tsiigailemaan, kun ei kerran itse voi kaljapullo kädessä perjantai-iltaisin niitä pokailla kaupungilla!
 
Viimeksi muokattu:
meak
Meidän kaupungin uimahalleissa alle 8 vuotiaat pääsee ilmaiseksi sisään ja vain aikuisen valvonnassa. Turvallisuussyistä alle 8 vuotiaita ei saa päästää yksin puku-/pesutiloihin.
 
"vieras"
Ei ole käynyt mielessäkään että jotain voisi haitata, että 7-vuotiaani on vielä mukani naistenpuolella! Varsinkin, että aikuisia haittaisi, voi huhhuh! Tuo tietysti, että jos siellä on joku tuttu samanluokkalainen tyttö...hmmm...mutta silti. Kyllä 7-vuotias vielä pieni on.
 
Olenko minä ainoa joka osasi jo ekalla luokalla olla yksin omalla puolella jos isä vei uimaan?

Olen kai.

Osa lapsista on valmiita ja osa ei. Mielestäni 7 vuotiaan ei vielä tarvitse olla niin reipas, että yksin pärjäisi ja mielestäni vielä eka tai tokaluokkalainenkin voi tulla väärälle puolelle.

Johonkin halleissa kuitenkin ne säännöt on laitettava ja varsinkin jos on jo isonnäköinen lapsi, niin omalle puolelle se on vain mentävä. Jos ei isä (pojasta kyse) pääse mukaan, niin olisiko pojalla kaveria, jonka kanssa kahdestaan voisivat mennä? (ap:n kohdalla mielestäni hänen 7 vuotias voisi vielä olla naisten puolella, mutta vuoden kahden päästä ainakin varmaan kaverinkin kanssa voisi sujua).
 
"minä"
Miksi ei muka voi? Onko siinä paljon eroa onko lapsi 6v. vai 7v?
Ei siinä olekaan, mutta siinä on, että onko lapsi koululainen vai ei. Koululaiset eivät yleensä halua enää olla alastomina vastakkaista sukupuolta olevien ikätovereidensa nähden. Ja minusta tämä on ihan normaalia.

Meidän uimahallissa raja meneekin sen mukaan, onko koululainen vai ei.
 
mielestäni jos kouluikäinen ei yksin pärjäää omalla puolellaan sitten jää uimahalli reissu väliiin täällähän on vähät välittäviä äitejä puolustamassa että tottakai poika naisten puolelle mukaan.. joo sitten ei vaan mennä uimaan, ja joitakin naisia häiritsee myös kun pojat on naistenpuolella... mulle on turha silloin tulla sanomaan ettei uima-asussa saunaan koska jos on poikia naisten puolella niin varmasti käytän kokoajan uima-asua... myöskin hakenut henkilökuntaaa paikalle kun yli-ikäisiä siis kouluikäisiä poikia naisten puolellla, josta henkilökunta poistanut lapsen omalle puolelleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;25811201:
mielestäni jos kouluikäinen ei yksin pärjäää omalla puolellaan sitten jää uimahalli reissu väliiin täällähän on vähät välittäviä äitejä puolustamassa että tottakai poika naisten puolelle mukaan.
Mun mielestä toi 7v on sellainen harmaa ja häilyvä ikäraja. Eskari-ekaluokkalaiset ovat vielä oikeastaan kovin pieniä lapsia. Mutta myönnän että mua kyllä häiritsee jo ihan 10v tyttöni puolesta tuota vanhempien (7v ->) poikien oleminen naisten puolella.
 
Viimeksi muokattu:
AP..
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;25811201:
mielestäni jos kouluikäinen ei yksin pärjäää omalla puolellaan sitten jää uimahalli reissu väliiin täällähän on vähät välittäviä äitejä puolustamassa että tottakai poika naisten puolelle mukaan.. joo sitten ei vaan mennä uimaan, ja joitakin naisia häiritsee myös kun pojat on naistenpuolella... mulle on turha silloin tulla sanomaan ettei uima-asussa saunaan koska jos on poikia naisten puolella niin varmasti käytän kokoajan uima-asua... myöskin hakenut henkilökuntaaa paikalle kun yli-ikäisiä siis kouluikäisiä poikia naisten puolellla, josta henkilökunta poistanut lapsen omalle puolelleen...
Miten sua noin paljon häiritsee, kun 7-vuotias pikkupoika on naistenpuolella..Ei se sua kattele, jos sitä pelkäät! Sen ymmärrän, jos tyttöjä nolottas.

Ja ei. Et voi olla uima-asussa, sillä perusteella :D
 
!!!!!!!
No höh! Voitte mennä uimaan ja pukuhuoneeseen naistenpuolelle.. siis oikeastikko jotain häiritsee pieni poika ?
Mitä jos ihmiset keskittyisitte siellä uimassa enemmän itseenne ja lapsiinne , eikä muihin ihmisiin ?
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;25811201:
mielestäni jos kouluikäinen ei yksin pärjäää omalla puolellaan sitten jää uimahalli reissu väliiin täällähän on vähät välittäviä äitejä puolustamassa että tottakai poika naisten puolelle mukaan.. joo sitten ei vaan mennä uimaan, ja joitakin naisia häiritsee myös kun pojat on naistenpuolella... mulle on turha silloin tulla sanomaan ettei uima-asussa saunaan koska jos on poikia naisten puolella niin varmasti käytän kokoajan uima-asua... myöskin hakenut henkilökuntaaa paikalle kun yli-ikäisiä siis kouluikäisiä poikia naisten puolellla, josta henkilökunta poistanut lapsen omalle puolelleen...
Ehkä sinun olisi hyvä jättää uiminen väliin...
 

Yhteistyössä