Eli mä en voi siis viedä mun 7-vuotiasta uimaaan?

  • Viestiketjun aloittaja luettua
  • Ensimmäinen viesti
"tiiu84"
[QUOTE="MintunKukka";25810733]Sanokaa nyt ihmeessä mikä siinä on kamalaa jos 7vuotias poika on naisten puolella?[/QUOTE]

Minä ehkä lähinnä mietin asiaa lasten näkökulmasta. Jos suihkutiloissa on pojan eskari/koulukavereita,siis tyttöjä alasti niin saattaa olla jo kiusallista tuossa iässä.
 
[QUOTE="MintunKukka";25810733]Sanokaa nyt ihmeessä mikä siinä on kamalaa jos 7vuotias poika on naisten puolella?[/QUOTE]

Mulle tulee mieleen lähinnä se, jos samaan aikaan siellä naisten puolella on joku tuon pojan tuntema tyttö (luokkakaveri, naapuri tmv.) Siis jos se tyttö tai poika kokee tilanteen nolona. Mutta kuinka usein uimahallissa sitten todellisuudessa on tällainen tilanne..?

Toiset 7-vuotiaat ovat hyvinkin valmiita ja pärjääviä ja pystyvät menemään yksin miesten/naisten puolelle. Toiset taas hyvinkin pieniä vielä.

Onkohan tuossa oikeasti mitään virallista ikärajaa? Luulen itse että noissa joustetaan joka uimahallissa.
 
Viimeksi muokattu:
madametussu
HERRAISÄ menkää kesällä uimarannalle jos on noin vaikeaa. Tuskin elämänne riippuu siitä että menette uimahalliin talvella. Talvella kuuluu hiihtää ja luistella.
 
Blue
[QUOTE="MintunKukka";25810753]Olen mä sen ikäisenki nähnyt. Kehitysvammaisen n.15vuotiaan pojan naisten puolella. Ja en todella nähnyt siinä mitään ihmeellistä. Vai eikö heidän kanssa saa käydä uimassa?[/QUOTE]

Ei varmasti ole. Siinä rikotaan jo kehitysvammaisenkin oikeuksia jos poika viedään naisten puolelle. Kehtysvammaisille pojille on miessaattajat ja naisille naiset.
 
"MintunKukka"
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;25810757:
mua voi häiritä 7 vuotias poika ja mulla siiihen oikeus, jooo ei mun tarvitse naisten puolella niitä hyväksyä...
Sinulla on vain oikeuksia muilla on velvollisuuksia?:D Oletkohan sä meidän naapuri?!
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25810773:
Eipä ole meidän uimahallissa ainakaan. Yhteinen iso pukuhuonetila vain.
Ei erillisiä ryhmäpukuhuonekoppeja ollenkaan?? Oletko aivan varma? Tämänkin pitäisi olla säädös. Tosin ap ongelmaa tämä ei ratkaise koska niistä ryhmäpukkareista mennään joko naisten tai miesten pesutiloihin.
 
"vieras"
Naistenpuolelle täytys vielä mennä, koska 1. ei osaa yksin toimia miesten puolella, mm. hahmotushäiriöt todettu 2. isänsä ei VOI mennä uimahalleihin 3. haluan myös itse uimaan.

On pitkä lapsi. Ei oo kiva, jos joku mamma tulee mussuttaan, et mitä tommosta isoa poikaa tänne raahaat, kun tytöt traumatisoituu.
Kyllä voit viedä! valitkaa rauhallinen nurkkaus pukeutumiseen!
 
Ei erillisiä ryhmäpukuhuonekoppeja ollenkaan?? Oletko aivan varma? Tämänkin pitäisi olla säädös. Tosin ap ongelmaa tämä ei ratkaise koska niistä ryhmäpukkareista mennään joko naisten tai miesten pesutiloihin.
Ei ole. Mutta löytyy kyllä erikseen kaksi sellaista pienryhmä suihkutilaa missä arvatenkin pukukaapit kuten myös noissa normaaleissa naisten ja miesten pukkareissa. Noita ryhmäsuihkuja käyttää ainakin kehitysvammaiset avustajiensa kanssa. En sitten tiedä millä muilla perusteilla noita tiloja voi käyttää. (synttäriporukka?)
 
Blue
[QUOTE="MintunKukka";25810798]Lapsi oli äidinsä kans. Ja tästä on aikaa 15vuotta,et jos silloin oltiin suvaitsevaisempia. Ja tämä lapsi ei varmaan edes tienny kenen kans saunoi.[/QUOTE]

Se ei ole pelkästään suvaitsevaisuudesta kiinni. Kehtysvammaisten oikeudesta yksityisyyteen on sitten muiden huolehdittava jos hän ei siihen kykene. Ja yksi niistä on se että miestä ei viedä naisten puolelle ja toisinpäin. Ja tämä äiti ei sitä sitten tehnyt.

Vaikka ei sitä välttämättä pystyisi ilmaisemaan niin hän voi hävetä tilannetta silmät päästään. Ei kiva asia... Tälläinen tilanne voi tulla esin cp-vammaisen kanssa jolla äly pelaa täysin mutta ulkoisesti voi olla niin vammautunut ettei pysty edes puhumaan.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25810828:
Ei ole. Mutta löytyy kyllä erikseen kaksi sellaista pienryhmä suihkutilaa missä arvatenkin pukukaapit kuten myös noissa normaaleissa naisten ja miesten pukkareissa. Noita ryhmäsuihkuja käyttää ainakin kehitysvammaiset avustajiensa kanssa. En sitten tiedä millä muilla perusteilla noita tiloja voi käyttää. (synttäriporukka?)
Ok.
 
"Tanjuska"
Hei, ne 7v ikäiset on ihan lapsia vielä, sekä tytöt että pojat! Ei voi häiritä ketään jos pieni poika on naisten puolella äitinsä kanssa!! Kiesus teidän kanssanne, ootte te kans yksiä vikisijöitä!!
 
AP..
Se ei ole pelkästään suvaitsevaisuudesta kiinni. Kehtysvammaisten oikeudesta yksityisyyteen on sitten muiden huolehdittava jos hän ei siihen kykene. Ja yksi niistä on se että miestä ei viedä naisten puolelle ja toisinpäin. Ja tämä äiti ei sitä sitten tehnyt.

Vaikka ei sitä välttämättä pystyisi ilmaisemaan niin hän voi hävetä tilannetta silmät päästään. Ei kiva asia... Tälläinen tilanne voi tulla esin cp-vammaisen kanssa jolla äly pelaa täysin mutta ulkoisesti voi olla niin vammautunut ettei pysty edes puhumaan.
15vee on vähän eri kuin 7vee kuitenkin..Murrosikä ja muuta.
 
"vieras"
Helsingin uimahalleissa seitsemän vuotta täyttäneen pojan pitää mennä miesten pukuhuoneen puolelle ja seitsemänvuotiaan tytön naisten pukuhuoneeseen.

Ikäraja tulee monelle yllätyksenä uimahallin kassalla. Vain Itäkeskuksen uimahallissa on erillisiä perhepukuhuoneita.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mä-78;25810730:
eli jos on ok tuoda kouluikäisiä naisten pukkariiin, on minulla oltava oikeus käydä suihkussa jo uimapuku päällä, ja saunassa uimapuku päällä, joo olen pyytänyt uimavalvojia poistamaan näitä kouluikäisi mamman poikia jotka ei osaa itsenäisesti toimia jooo ei sitten uimahalliiin jos ei osaa käyttäää omaaa pukuhuonetta... muillekkin annettava rauha olla...
Rauha olla?

Uimapuvun käyttökieltoon saunassa on ihan oikea syy, ja silti varsin monet keski-ikäiset naiset tuntuvat kammoksuvan alastomuuutta, koska uimapuku päällä saunaan tulevat.

Mikä alastomuudessa on niin IIIK!?
 
raappa
Se ei ole pelkästään suvaitsevaisuudesta kiinni. Kehtysvammaisten oikeudesta yksityisyyteen on sitten muiden huolehdittava jos hän ei siihen kykene. Ja yksi niistä on se että miestä ei viedä naisten puolelle ja toisinpäin. Ja tämä äiti ei sitä sitten tehnyt.

Vaikka ei sitä välttämättä pystyisi ilmaisemaan niin hän voi hävetä tilannetta silmät päästään. Ei kiva asia... Tälläinen tilanne voi tulla esin cp-vammaisen kanssa jolla äly pelaa täysin mutta ulkoisesti voi olla niin vammautunut ettei pysty edes puhumaan.
Nykyään vain on niin vähän miesavustajia. tässä kerran uimahallissa ollessani tuli tilanne, jossa kaksi erityisnuorta, poikia molemmat, joutuivat naisten puolelle. Kumpikin yli 10 vuotiaita. olivat uimassa, kuului kuntoutukseen ja molemmilla naisavustaja. Kyseisessä koulussa ei yhtään miesavustajaa, pari miesopettajaa löytyi, mutta näillä ei taitoja käsitellä kyseisiä oppilaita. Minua ei häirinnyt, en tiedä häiritsikö tilanne poikia...
 

Yhteistyössä