elatus asiaa, kohtuuton summa? vai minäkö kohtuuton??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elatuksessa katsotaan molempien tuloja. Nyt on vaan niin, ettei työttömyyttä ja sen vuoksi pieniä tuloja voidan huomioida sellaisenaan perusteeksi jättää elatusmaksu kokonaan pois. Työttömyys ei pitäisi olla pysyvä tila, siksi täytyy myös elatusmaksua maksaa. Tuo summa kolmesta ei ole paljoa.

Asumistuki on tosiaankin järjetön juttu. Kela kun laskee vaan niitä neliöitä ja jotain esihistoriallista aikaa olevaa neliövuokraa. Jos on etävanhempi ja haluaa lapsia joskus nähdä, ei voi yksiössä asua.

Toimeentulotukeen sinun kuitenkin pitäisi olla oikeutettu. Tätä kohtaa en laskelmassasi ymmärrä.

Kaikki sanoo vain että ei ole kohtuuton summa. ( no ei ,totta )
Mutta ajatteleeko kukaan paljon minulle jää elämiseen ja laskuihin???
750-450-150-50=?????
Kun mies saa kuitenkin KUNNALTA! Hän saa nytkin LISÄKSI 350e/kk

Ja tähän asti MINÄ olen ostanut lapsille vaatteita yms... Kun olemme sopineet että hankinnoista sovimme yhdessä. Kaikki sovimme yhdessä,kaikki tapaamiset ymsyms..

Nyt minusta on sitten järjetöntä että MINÄ olen se JOKA on tiukilla.

Alkuperäinen kirjoittaja minävain:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mikset vastaa onko sulla valvotut tapaamiset?

noeiole

No miten sulla on varaa matkustaa jatkuvasti yli 200 kilometrin päähän lapsiasi tapaamaan josei ole varaa maksaa edes vuokraa.
Joku tässä hommassa nyt haisee.
Kyllä mä ennen laittasin ne matkarahat siihen että hankkisin omaan kotiini lapsille viihdykettä kun että lähtisin 200 kilsan päähän tapaamaan niitä sillä verukkeella ettei ne viihdy äitinsä huushollissa kun siellä ei ole mitään mikä niitä viihdyttäis.

yksi minkä voisit tehdä, niin voisit yrittää saada tilapäisesti elatusmaksut kokonaan kunnan maksettavaksi, siis siten että katsoisivat sinun olevan varaton, ja maksaisivat ne isälle tai ainakin pienentäisivät kuluja.

750 eurosta 150 euroa on paljon.

Mitenhän noi normit menevät. Vaikka laskisivat kohtuulliseksi vuokraksi sen 270 euroa + ne lääkkeet 50 euroa summa on 320 euroa. 750 - 320 = 430 ja eiköhän se ole se summa mitä elämiseen pitäisi jäädä.

Tsemppiä, toivottavasti löytyy se halvempi ja kivempi asunto ja töitä, että asiat rupeaisivat rullaamaan.

750-450-150-50=?????

Ja tähän asti MINÄ olen ostanut lapsille vaatteita yms... Kun olemme sopineet että hankinnoista sovimme yhdessä. Kaikki sovimme yhdessä,kaikki tapaamiset ymsyms..

miten se noin paljo kunnalta saa..eikös se oli joku 120e per lapsi mutta kun säkin maksat jo 150

sä saat asumis tuen kun vaihdat siihen 40 neliön asuntoon ja vuokran ei tarvi olla tuon 279,koska se on mahdotonta löytää tuon hintaista asuntoa.Sossusta sä saat kyllä kun menet sinne ja viet liput ja laput,sähkölasku kuukausina esim.Ja sulla on oikeus vaatia tuota asumistukea sinä menet laskujen kanssa myös sinne selittämään.
Ystäväni on lapseton persehomeessa kotona makaava (rakas oot silti;)
saa sossusta ja kelasta asumistuet ja saa työttömyyspäivärahaa,asuu yksiössä missä vuokra on300e jotain..

Alkuperäinen kirjoittaja ny meni ohi:
750-450-150-50=?????

miten se noin paljo kunnalta saa..eikös se oli joku 120e per lapsi mutta kun säkin maksat jo 150

en varmaan sitten käsittänyt oikeen kun se selitti se virkailija. oisko se sitten että 350-150=200????ehkä?? saatto se kyllä sanoa 360 e... oisko tarkottanu että täys määräsenä sen verran. mua vaan niin nyppi että ei jääny mieleen

minä maksan kahdesta lapsesta 240 euroa/kk. Tuloina minulla on työttömyyskorvaus 611 euroa/kk. Asumistukea en myöskään saa, koska asunto on liian iso.
Elatusapua joudun maksamaan, koska minulla on säästöjä. Tämän vuoksi lastenvalvoja katsoi, ettei kaupunki voi maksaa lapsista.
Elatusvelvollisten liiton lakimies sanoi, että oikeudessa säästöjä ei otettaisi huomioon elatusapua määrättäessä, vaan määräksi voisi tulla pienempi kuin tuo minimimäärä.

niin joo muuten hae ittelles varattomuutta niin siirtyy kaupungille se maksu!!!!
jos ei ole elämiseen rahaa itsellä ei tarviste elareita maksaa,siihen saa hakee paperin täyttämällä muutosta!

Kuules nyt.Mitä pajunköyttä syötät?
750 raha minkä saat,siitä vähennetään vuokra 450,lääkkeesi 50,elatusmaksusi 150 ja jos lasketaan et 20 kuussa menis sähköön niin käteesi jäisi 80 euroa.
Silläkö muka elät,tapaat lapsiasi 200 kilometrin päässä jatkuvasti????
Lasketaan että vuokrasi olisi sen 300 minkä sossu hyväksyy niin käteesi jäisi siltikin vain 250 euroa.Sekin on alle toimeentulotukirajan joka on yhdelle ihmiselle noin 400 euroa mikä on jäätävä elämiseen.
En ymmärrä mitä tällä aloituksella haet.
Joku nyt mättää jos väität ettet saa toimeentulotukea ja joudut maksamaan elatusapua.

750 raha minkä saat,siitä vähennetään vuokra 450,lääkkeesi 50,elatusmaksusi 150 ja jos lasketaan et 20 kuussa menis sähköön niin käteesi jäisi 80 euroa.
Lasketaan että vuokrasi olisi sen 300 minkä sossu hyväksyy niin käteesi jäisi siltikin vain 250 euroa.Sekin on alle toimeentulotukirajan joka on yhdelle ihmiselle noin 400 euroa mikä on jäätävä elämiseen.
Joku nyt mättää jos väität ettet saa toimeentulotukea ja joudut maksamaan elatusapua.

Siksi tämän alotuksen tein,koska minun mielestäni minun kohdallani kaikki ei mennyt oikein. Ja siksi kysyinkin että onko tämä nyt kohtuullista vai onko käsitys vain minun rahan käytöstä.

Mutta tällä hetkellä näin on. Ikävä kyllä,ja näillä eväin jatkan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ni alkuperäses kirjotukses sul oli kolme lasta.Nyt mainitsit pojan.

Niin mitä epäselvää? Kolme lasta joista yksi asunut hetki sitten vielä ap:lla. Niin mä ainakin sen käsitin.

Kyllä, nuorin asui hetken mulla ja koululaiset jäi heti erossa isälle. Kunnes ikävä painoi päälle nuorimmaiselle liikkaa.......

anteeksi vaan en haluu ketään moralisoida, mutta kuinka joku äiti pystyy antamaan lapset isälle vakituisesti? Oon vaan aina halunnu tietää niitä syitä, mitkä siihen johtavat... ite en kuuna päivänä vois suostua

Siksi tämän alotuksen tein,koska minun mielestäni minun kohdallani kaikki ei mennyt oikein. Ja siksi kysyinkin että onko tämä nyt kohtuullista vai onko käsitys vain minun rahan käytöstä.

Mutta tällä hetkellä näin on. Ikävä kyllä,ja näillä eväin jatkan.

mä luulen et toi 50?/lapsi on minimi mitä joutuu/saa maksaa, jos haet vapautusta maksuista, jolloin isä saa koko elarit kunnalta, sä menetät lapsikorotukset työkkäreihin.

Eli yhden lapsen minimi on 120 euroo eli 120 x 3 olis sulla maksettavaa, oli tilanne mikä tahansa... tuttavaperheen isä ei pysty ite maksamaan kolmesta lapsesta tällä hetkellä mitään ja on saanut vapautuksen toistaiseksi maksuista. Sossu maksaa lasten äidille rapiat 100 euroo/ lapsi (tarkkaa summaa en muista) ja sit jos isä joskus pystyis ite maksaan, niin se joutuis sen 120 euroo maksaan

Yhteistyössä