Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja minävain:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja minävain:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Noh exällä vakityöpaikka, ostanut eron jälkeen asunnon ja just paremman auton. Mä taas olen opiskelija ja osa-aikatyössä ja asun vuokra-asunnossa. Mulla likka silti on.
tappelitteko oikeudessa?
Ei tapeltu vaan ollaan saatu asiat sovittua. Outoa kun vedotaan tuohon varallisuuteen, kyllä pitää miettiä muitakin seikkoja.
sitten se on täysin eri asia.Tottakait saisin lapset jos mies "antas". Mutta kun ei, jos minä ne haluan,mennään oikeuteen....
Tottakait vedottas muihinkin seikkoihin,olen jutellut sossussa kylläsymiseen asti,voi olen! Mutta me olemme vanhempina samallaviivalla, eli asian ratkaisia oikeudessa varallisuus ja se missä lapset ovat syntyneet ja asuneet.
Mikset saa puolta talon arvosta eron yhteydessä?Ei sun kuulu sieltä tyhjin käsin lähteä.Eikä varallisuus sitä määrää kumpi lapset saa.Meidän erossa miehelle jäi talo,vakituinen hyvä työpaikka,minä muutin lasten kanssa eri paikkakunnalle ja olin työttömänä ja silti sain pitää lapset vaikka exällä olisi rahallisesti ollut paremmat mahdollisuudet kasvattaa lapset taloudellisesti.
Nyt sun on enää turha lähteä oikeuteen tappelemaan kun olet jo lapset luovuttanut exälle mutta jos et olis lähteny talosta ilman lapsiasi ei exäs niitä sais jos sulla ei ole sellaista lastensuojelullista syytä ettei lapsia voi sulle antaa.
meillä olivielä velkaa talosta joten eroa helpottaakseni en ottanut mitään. Vaikka toki olisin saanut puolet talon arvosta.
Lähinnä minulla oli huoli lapsista. Ja luuletko että tuoolituulesta temmattu että en saa lapsiani? Ei. Vaan aivan asintuntijoidenmielipide, ettäminä häviän.
Oliskiko minun pitänyt uskoa ennemmin "matti meikäläisiä" jalähteä taistelemaan ja ehkä saada kymppitonnien oikeuslasku? ja tapaamiset vain 2n viikon välein?
Ja miehelle yksinhuoltajuus.
Ei, sitä riskiä en ottanut kun ammattilaiset sanoi että kun olemme vanhempina samalla viivalla, silloin katsotaan kumpi vanhempi pystyy tarjomanaan lapselle turvallisemman elämän. Ja tasapainoisemman.
Tässä tapauksessa se on mies.
Lapset saa asua syntymäkodissaan.
Ja nyt meilläon yhteishuoltajuus, ja jos tilanne muuttuu, voin aina hakea yksinhuoltajuutta.
Mutta miksi sen tekisin? Ehkä, kun vanhin lapseni täyttää 12v ja JOS hän haluaaminun luo ja on päätös velvollinen, voin samalla hakea muiden lasten huoltajuutta.
Ja nyt näen lapsiani lähes päivittäin.