Elämäntaparemontti - kuka lähtee mukaan? :)

Pidetäänhän pettymyksistä huolimatta zemppi päällä!! :hug: Itsekin olen herkutellut ja eilen sitten lähdettiin miehen kanssa vuokramökille vrk:ksi joten tuli otettua muutama siideri ja illan suussa paistettiin takassa makkaraa.Aamulla kävin tunnin lenkillä kun sää oli ihana ja isäntä nukkui puolille päivin.Tänään ruoka ei ole maistunut(varmaan krapulan poikasta..),puolen päivän maissa söin pizza palan ja leipää aamu kahvilla ja illalla vasta kaurapuuroa+leipää.Eikä vieläkään ole nälkä..Jano vaan.Veskissä saa olla,kaikki juomat ja syömät tulee pois samantien ;) Saahan nähä mitä tiistaina vaaka näyttää,ei ainakaan tunnu et ois paino menemässä alaspäin,mut sen näkee sitten..Huomenna sitten kuntopyörällä ajoa ja varmaankaan ei ole autoa tiedossa niin tiistaina kävellen kerhoilemaan.
 
Moikka!

Olin eilen niin ihmeissäni siitä vaa'an lukemasta, että mittasin tänään vielä uudestaan... Ja olihan se paino laskenut viikon takaisesta eikä noussut niin kuin eilen näytti. Oli siis vaan nesteitä taas eilen, varmaankin niistä sipseistä. Mutta kun olen päättänyt, että punnituspäivä on sunnuntai, niin en mene sitä tuohon listaukseen muuttamaan. Mulla kuitenkin nesteet vaihtelee päivän mukaan, joten ymmärtäähän sen, että paino menee keikkuen alas päin.

Tänään mennään kyläilemään illalla, joten saa nähdä miten tämän viikon urheilut menee. Tänään olisi siis jumppapäivä, mutta ehkäpä poljen iltapäivällä stepperiä ennen kuin lähdetään sinne kylään. Saa nähdä. Ulos ei taaskaan pääse vauvan kanssa, kun siellä on -20 astetta : /

Tsemppiä tähän viikkoon!! Kyllä me onnistutaan! Mullaki paino alempana ku puoleentoista vuoteen :) Pitää jaksaa vaan tsempata!!
 
Hienoa Salliina85 sulla on tahti tasaisesti alaspäin. Sipsejä ei oikeesti tarvii ees paljon syödä,kun näkyy painossa juuri tuona nesteen kertymisenä. Sen takia ite tykkään mitata painon vasta tiistaisin,kun yleensä vkl:na tulee enemmän syötyä suolasta. Ja ihan loistava motivaation antaja sulla on, kun on tuollainen tavoite! Aivan ihanaa!! :heart:

Onko muuten muilla jotain motivaation tuojia tähän urakkaan? Itselle en oo mitään ihmeellisiä lupaillu. Tosin päätin tilata kampaajalle ajan (persaukisuudesta huolimatta) heti, kun paino on 70kg. Kuontalo kaipaa uudistusta,mut oon aina ollu niin pihi etten raski kampaajalle mennä...

Mut viime vk,meni tosiaan ihan pyllylleen ja herkuttelin jatkuvalla syötöllä. Mietinki,et jättäskö huomisen puntarikäynnin välistä. Mulla huomenna koulutuspäivä ja aikainen nousu, niin voi aamupainon mittaus unohtua jo ihan kiireen takia. Mut katsotaan huomenna mikä on fiilis... Jotenki hirmu morkkis viime viikon takia, tuntuu et niin helposti lipsui taas vanhaan elämäntapaan. Karkit oli suurin kiusaus, niitä jos on yhtään kotona niin ei vaan itsekuri pidä. Mies sais piilottaa ne multa...
 
Täällä tuli +300g viikossa että mietin tässä et nytkö se paino jumittui tähän? Ilmeisesti syömisiä on enemmän kuin liikkumista.En kyllä rankempaa elämäntapaa voi viettää,koska makiat on minimissä ja liikun kuitenkin 4-5kertaa viikossa.Lapset vie oman aikansa ja kotityöt.Tänään ois se kerho ja pakkasta se -15.. Eilen ajoin kuntopyörällä,tänään aioin kävellä kerhoon ja takasin ja torstaina taas kerho jolloin meinasin lenkille lähteä+mennä kerhoon..juuh,suunnitelmat voi mennä myttyyn lähinnä pakkasten takia. Mulla ei ole sen kummempia motivaatioita.Meinasin ensin et antaisin itselleni jonkin palkinnon mut pihi minäkin..Tuo parturi on hyvä! :) Hyvää ystävänpäivää kaikille ja pinnistellään!!
 
Moikka!

horrorpop, tuo kampaaja on kyllä tosi hyvä idea! Ne on niin järkyttävän kalliita, että on kyllä hyvä palkinto. Ite kun kävin viimeksi, niin maksoi 101€ : /

haaveilija77, mulla ainakin toimii paremmin, kun on jotain mitä odottaa. Että tietää, että on ansainnu jotain. Mäkin mietin, että jos lupais itelleen jonkun mekon tai jotai... Toisaalta mitä mä sillä mekolla, jos kohta paisun takaisin jos saatais pikkukakkonen alulle :heart: Sulla kyllä kuulostaa ihan hyvältä tuo elämänrytmi, mutta se, mistä ite oon vähentänyt, on valkonen vehnäjauho... Eli meillä on pastat ja leivät vaihettu täysjyvään, myös riisit ja perunaa syön kyllä normaalisti. Leivän määrää oon vähän pudottanu vaikka joka päivä syönkin, ja tilalle on tullut maitotuotteita. Aamupala esimerkiksi ei oo mulla enää puuro vaan smoothie. Siis banaania, mustikoita, luonnonjogurttia ja vehnäleseitä... Siitä tulee hyvää :)

Täällä on tänään pakkasta vaan -10 joten aiotaan lähteä vaunuilemaan kakkospäikkäreiden aikaan. Illalla mä hoidan kans vauvaa, joten en pääse salille enkä jumppaan, mutta ehkä ehdin käydä hyvällä mäihällä lenkillä jossain välissä. Eilen kävin jumppailemassa ja huomenna on sitten salipäivä.

Venyttelettekö te miten paljon? Mä oon kyllä motivoitunu vääntämään salilla ja jumpassa, mutta lihashuolto meinaa aina jäädä välistä. Auttais varmasti lihasten palautumista... Lisäks en oo ollenkaan huolissani vaikka lihasmassa on alkanu kasvaa, nimittäin mitä isommat lihakset, sitä suurempi kulutus :) Eikä naiset oikein pysty itestään mitää lihaskimppuja tekemään ilman erityistä ruokavaliota. Ja jos syö tavallisesti, niin tulee vaan mukavia pieniä lihaksia :) Tai niin mies ainaki sanoo. Se sano myös, että on peppu pyöristyny :D Kiva kuulla vähän tollastakin välillä :D
 
Tää viikko on jo hieman ehkä menny taas paremmin kuin viime viikko. Tosin eilen piti syntymäpäivän kunniaksi vähän herkutella. Mut teinki sit kotona oikein kunnon hikijumppaa ja illalla punnersin vielä toista tuntia lumitöitä... Tänäänki kävin jo vaunulenkillä. Et ehkä ne eiliset herkuttelut on nyt sit plusmiinus nolla.

Niin käskin miehen mulle etsiä oikein kunnon kidutuskotitreenivideon ja sehän teki niinkuin pyysin. Eilen sit sitä eka kertaa kokeilin ja olin kuolla jo alkulämmittelyissä! Ihan järkkyä miten huono kunto mulla on!!! Liikkeet oli kyllä just sellasia kidutusliikkeitä, mitä nyrkkeilijät ym. tekee... Alkulämmitely kesti sen 20 min ja mulla hiki valui ihan norona ja veri maistui suussa. Koko video kestää reilu 40 min. Nyt on sit uusi pitkän tähtäimen tavoite et jos joskus sen videon sais tehtyä kokonaan läpi ja liikkeet puhtaasti, niin olisinpa itestäni ylpee. Se treeni kyllä korvaa ihan kunnon salitreeninki, oli sen verran rankkaa touhua. Ja vaikka siihen kuului myös venyttelyt, niin onhan tuo tänään koko kroppa aika hellä...

Niin tuosta venyttelystä...joskus tulee venyteltyä ihan ahkeraanki mut sit välillä tahtoo unohtua. Varsinki salitreenin jälkeen ois tosi tärkeetä just tuon palautumisen takia. Ei jumita läheskään niin paljon jos venyttelee kunnolla pari tuntia treenin jälkeen. Ja ei ne lihakset tosiaan naisille vahingossa kasva. Ite aikoinaan treenasin ihan lihasmassahakuisesti ja siinä tosiaan saa tehdä työtä, et saa kunnolla näkyviä lihaksia. Ja treenin lisäksi myös ruokavalio, palautuminen ym. pitää olla kunnossa. Ja jos treenikertoja on usein, niin kannattaa muistaa treenien jälkeen jotain palautusjuomaa tms. ottaa, et keho palautuu paremmin ennen seuraavaa treeniä. Saa ihan eri tavalla tehoja irti treenistä.

Ja puntarille en tosiaan tällä viikolla astu, ettei katoa motivaatio ihan täysin... Mietin tuossa muutenki, et pitäs ehkä lisäksi kattoo vaikka mittanauhalla tilannetta, kun painohan yleensä nousee jos lihasmassa kasvaa. Ja kiinteytyminen ois se tavoite...
 
Moikka!

Mulla on tähän mennessä mennyt viikko aika huonosti. En ole ehtinyt käydä kuin kerran liikkumassa, kun meillä on ollut tässä kaikenlaista. Lähinnä siis miehellä on ollut menoa ja minä olen ollut vauvan kanssa. Toki vaunuttelemaan ollaan päästy jo, mikä on hyvä, mutta kunnon hikitreeniä ei oikein tällä viikolla vielä ole. Yritän kuitenkin nyt loppuviikosta korjata vähän tilannetta. Paitsi että meillä on yhdet juhlat sunnuntaina, joten saa nähdä miten niiden kakkujen sun muiden kanssa käy...

horrorpop, kuulostaa hyvältä videolta :D Mikä video se on nimeltään? Kuulostaa jopa siltä, että vois olla itellekin ihan hyvä hankinta :D

Mulla olis tarkotus käydä tän viikon salit joka tapauksessa eli käytännössä kaks kertaa. Onneks mies on viikonloppuna kotona, niin pääsisi vähän helpommin lähtemään. Tänään olisi tarkoitus mennä vaunulenkille (pitäisköhän ihan hölkätä?) ainakin. Meillä tosin on vähän huonoa tuo vaunujen kanssa lenkkeily, kun poika nukkuu vaunuissa tasan 40 minuuttia, että ei siinä kävelemällä kovin suurta lenkkiä ehdi heittää ellei tahdo kantaa poikaa kainalossa takaisin kotia...
 
Salliina85 Insanity workout on se treeni. Eilen treenasin toisen kerran sen mukaan ja kyllä hiki lentää... On oikeesti melkoista rääkkiä, nuita punnerrusjuttuja en oo testaillu vielä ollenkaan. Mut hirveesti kaikkee hyppyjä ja kyykkyjä siinä tulee, mitkä on mulle just pahimpia kun oon vähän sellanen polvivammanen. Mut eikai sitä ihan helpolla oo tarkotus päästäkkään... :D Tuo ohjelma sinällään on monta eri treenivideota sisältävä ja pitäs tehdä 6 kertaa viikossa, mikä on mulle takuulla ihan mahottomuus. Mut aattelin, et teen sen minkä ehdin ja pystyn, nii kyllä luulis senki tehoovan jollain tavalla. Ainaki tuon treenin jälkeen on oikeesti sellanen olo, et on liikkunu...
Tuossa on esittelypätkä siitä.
Insanity - Body Transformation in 60 Days (1 of 2) - YouTube
 
horrorpop, näyttää kyllä hurjalta meiningiltä :D Täytyy miettiä, että tuliskohan ite tehtyä, jos tilais...

Osaisko joku kertoa mulle, että mite saisin pidettyä itteni taas kurissa... Mulla syömiset karkaa väkisin koko ajan vanhoihin tottumuksiin ja mua pelottaa, että alkaa taas näkyä niitä ahmimishäiriön oireita. Mulla ei kohtuus oikein pidä. Siis jos annan itselleni luvan ottaa jotain ylimäärästä, niin sitten menee koko loppupäivä pilalle. Mut en tahtoisi kaikkee kieltääkään. Tää on tosi vaikeaa. Miten te saatte ittenne kestämään kurissa syömisen kanssa?
 
Täytyy taas käydä ite kirjottelemassa tänne, vaikka aika hiljasta muuten... :)

Mulla onnistu eilen lenkkeilyt ekstrahyvin, ensin kävin vaunulenkillä, jonka pituudesta juoksin vartin ja illalla vielä omalla lenkillä 30min. Nää on siis saavutuksia mun juoksuvauhdilla, mutta kyllä se siitä. Tuossa puolessa tunnissa ehdin juosta jonkun 4km, ja kun mulla olis tavoitteena juosta kymppi alle tuntiin, niin ei tuosta puolen tunnin ajasta jäänyt ku kilsa :)

Tänään meen salille sitten iltapäivällä. Kunpa vielä syömiset osuis edes joskus kohdilleen :)
 
En osaa tuohon syömishäiriöön sanoa mitään mutta mulle on auttanut se noissa syömisasioissa että syön normaalisti niin painossa se näkyy sitten ja kun vähän aina jännittää puntarille nousta ja mitä se sit näyttää. Nyt olen liikkunu joka pv ja syönyt ruokaa normisti+yhden jäätelötöttelön niin 5päivässä lähti 1.3kg.Tiistaina oikea punnitus että hyvillä mielin jatkan taas niukalla makialla ja pyrin liikkumaan edes jotenkin joka pv. Isäntä oli taas sellaisen tuntimäärän töissä että nukkuu vieläkin..Illalla jos pääsis sauvalenkille sitten.Kerhopäivinä päästiin kylille autolla ja illalla sit rattailla/pulkalla.3km tuntui aika hikilenkiltä kun ei oltu pyöräteitä aurattu tai oltiin keskipäivällä kertaalleen. Nyt neiti heräs päikkäreiltä joten jokaikiselle hikisiä hetkiä!!
 
Moikka!

Tulin kiireellä tekemään viikkopäivityksen. Eli:

Vko 1: 77,1 kg
Vko 2: 76,5 kg
Vko 3: 76,9 kg
Vko 4: 74,6 kg
Vko 5: 75,5 kg
Vko 6: 73,9 kg

Kyllä tämä tästä! :D Keikkuen mennään alas päin, mutta mennään silti. Mulla on viimeksi alkanut paino 73:lla yli kaksi vuotta sitten, että olen jo tosi tyytyväinen. Lisäksi muutaman sadan gramman päästä painan 20kg vähemmän kuin 4 kuukautta sitten :D :D :D Siis toki raskausaikana tuli 15,5 kg mutta onhan tuosta jo muutakin lähtenyt kuin pelkät raskauskilot. Tuntuu kyllä hienolta sitten kun on saanut laihdutettua vaikkapa 5 kg alkuperäisestä. Sitä odotellessa.

Näköjään kyllä voi vähän herkutellakin, eikä se häiritse painonpudotusta, jos muuten elää terveellisesti ja liikkuu. Toki sitten pitää vielä vähentää, kun poika lopettaa imemisen, mutta en aio ihan vielä lopettaa imettämistä, kun on vasta sen 4kk. Tänään tulee taas vieraita ja on kakkua, mutta kun oppisi vain kohtuuden.

Mulla on nyt vähän kiire... Aion ehtiä iltapäivällä vielä salille, tulee sitten 4 hikiliikuntapäivää tällekin viikolle. Onneksi. Lisäksi vaunulenkit jne. Vaikka meinasikin alkuviikosta lipsua miten sattuu :) Mutta ei muuta kun uusia haasteita kohti ja tsemppiä kaikille!!
 
mahtusko mukkaan? täällä 6kk ikäsen vauvan äiti, pituus 166 ja painoo 79. pitäs taas saaha tosta liikunnasta kiinni ja pikkusen laihtuakki :)

pittää tää ketju lukasta läpi kuhan tässä ehdin mut kiva ois saaha vertaistukea tähä hommaan :D
 
Kirjoitan tänne kun punnitus oli aamulla ja olokin on turvonnut ja olihan sen lauantain jälkeen tullut 800g mutta loppujen lopuksi alaspäin mennään muutama satagrammaa :) Tavoite olikin et ees vähän sais aina joka kuukausi pois ja nyt 6vk aikana on lähtenyt 2.2kg joten olen tyytyväinen :) Kirjoitelkaahan tänne kun ehditte!!
 
Moikka!

Tervetuloa mukaan sara11 :) Minkälaista liikuntaa sä harrastat ja kuinka usein? Mulla tuli raskausaikan 15,5kg ja ne lähti noin 2 kuukaudessa pois. Nyt sitten on lähtenyt vähän yli 4 kg ekstraa jo. Saisi lähteä vielä se noin 4 kg ainakin, sitten olisin alle 70 kg, kun pituutta mulla on 167 cm.

Hienoa haaveilija77, 2,2kg on hyvä saavutus! Ja ite oon sitä mieltä, että jos paino lähtee hitaasti pois, niin se on myös pysyvää. Siksi en oikein usko kaikkiin dieetteihin jne.

Onko joku teistä joskus karpannut? Mä en ole eikä se mua kiinnostakaan, kun mun kaveri karppaa aina jotain 9kk ja laihtuu sinä aikana 15kg ja sitten alkaa syödä normaalisti ja lihoo 3kk aikana tuon määrän takaisin : / Se ei kuulosta mun mielestä terveelliseltä. Toki kai se paino kestäisi poissa, jos jatkaisi samanlailla syömistä kun karppausaikana, mutta mitäköhän se tekee verisuonille? :confused:

Eilen mulla tuli välipäivä liikunnasta kun piti käydä hoitamassa kiireellisiä asioita, mutta tänään on sitten salipäivä. Lisäksi teen pari vaunulenkkiä. Ilma ei ole mikään kovin mukava, mutta meillä on menoa tuossa 2km päässä niin ei viitsi autolla mennä. Ja samoiten kaupassa käytiin 2km päässä vaunuilla.

Mun pitää mennä levittämään äkkiä pyykit ennen kuin pieni mies herää, joten palaan myöhemmin kirjoittelemaan lisää!! :)
 
Vautsi! Hienosti täällä on jo porukalla alkanut kilot sulamaan!
Ja tervetuloa mukaan sara11!

Mulla tuli raskausaikana n.17kg painoa lisää,mut lähtöpaino oli jo turhan suuri. Nyt on raskauskilojen lisäksi lähteny pari kiloa pois. Tänään siis aamupaino 73kg. En oo nyt ihan varma meneekö nämä oikein, mut tuskin paljon heittää eli
1 vk: 76 kg
3 vk: 75 kg
4 vk: 74 kg
6 vk: 73 kg
Mulla puuttuu muutamia viikkoja välistä,kun en oo halunnu painoa mitata.

Minäkään en oo karppausta varsinaisesti kokeillu, tuntuu et jos meinaa yhtään liikkua niin niitä hiilareita tarvii siihen. Mut moni tuttu on sillä kyllä painoaan pudottanu. Tuota on kyllä tosi moni kironnu, et sit kun yhtään antaa löysyyttä siihen ja syö pikkasen enemmän hiilareita niin turpoaa heti. Eli kai siihen pitäs loppuelämäksi sitoutua. Minusta ei kyllä olis niin kurinalaiseen juttuun ja tosiaan ku tuntuu ettei ihan ilman hiilareita jaksa treenata.

Nyt on tuo videolta treenaus menny ihan mukavasti. On tullu jo useamman kerran treenattua sen mukaan. Sillä saa hien kyllä niin hyvin irtoomaan ja paikat mukavan kipeeksi...pakko näkyä joskus jossain. Ja syömisetki on pysyny tällä viikolla ihan kohtuudessa.

Tänään kävin (anopin hommaama synttärilahja) 1,5 h hermoratahierojalla. Voi mikä ihana autuus! Sen pitäs kai laittaa kuona-aineet liikkeelle ja parantaa aineenvaihduntaa, saa nähdä onko mitään tehoa. Pari kertaa sinne olis vielä aika...
 
Täällä olisi yksi joka tahtoisi joukkoon mukaan. Syksystä asti suunnitellut painonpudotusta mutta jäänyt aina ekaan viikkoon :( Painoa 82 ja pituutta 165. Viimeksi 2 vuotta sitten vaaka näytti 72 ja sinne tarttis taas päästä ja mikä vaikeinta saada se siellä pysymään.Tuolloin pudotin samoista lukemista kuin nyt ja paino pysyi poissa vain vajaan vuoden. Ongelmana ovat annoskoot, kun tuo ruoka on vaan niin pirun hyvää :( ja jossain määrin (viikonloppuisin) herkut sekä hikiliikunnan vähyys. Koiran kanssa kävelylenkki lähes päivittäin ( alle tunti) ja sen lisäksi 1* vko zumba salilla ja 1* vko zumba tms jumppa kotona, joskus viitsin polkea kuntopyörällä. Lisäksi ratsastan pari kertaa kuussa, mutta harvoin hikisesti (maastoilen). Maalla asun ja harrastusmahdollisuudet aikas heikot. Mies ja lapset hoikkia kuin pajun vitsat, joten yksin kipuilen asian kanssa. Se olikin syy siihen että palstailusta ajattelin saada tukea projektiini. Ai niin eka etappi olisi 1.6 ja sillo pitäis mittarissa olla alle 75. Palkintona 150 egee sisustuslikkeessä poikkeamiseen... mutta siihen on vielä monta kiloa:/
 
En ole karpannut enkä haluakaan.Ei kuullosta järkevältä.Mulle tulee muutenkin herkästi kilot takasin ni ei ois järkevää.Täältä saa tukea SOHVII,zemppiä!
Mulla oli eilen kaupungilla asiaa joten jäi kuntoilu,tosin tuli siinä käveltyä pari kilsaa muuten vaan.Jos mahakipu ei paha niin yritän jotain liikunnallista tänään tehdä.Isännällä lumipäivystys vk niin en tiedä miten onnistuu lenkkeilyt.Yks ois tietty jos mun äiti tulis näitä hoitamaan mutta voin toisaalta odottaa viikonloppuun ja vaik polkea.Auto saatiin käyttöön taas mut arvelin kävellen mennä kerhoilemaan huomenna jos sää yhtä ihana mitä nyt. Vain -5astetta eikä tuule eikä tuiskua/sada. Sohvii: tykkäätkö salaateista? Jos täytät lautasen puolilleen sitä? Ja mä monesti juon vettä ennen ruokaa jos on kurniva nälkä,ei tule ahmittua sitten.Ja näiden 6vk aikana on huomattavasti pienentynyt annokset kun ei yksinkertaisesti mahdu paljoa kerralla. Eilen sitten pääsi syömisväli menemään pitkäksi(söin kotona 15maissa ja sit ostin kotimatkalla mehua&patongin 20maissa),meinas ihan paha olo tulla.Eikä mennyt kun puoli tuntia ni pakko oli syödä uudestaan.Ehkä se vaan pitäis ostaa jemmaan jotain pientä että kun lähtee asioille tms.ni ottaa laukkuun mukaan. Tyhmä pää :/
Horrorpopille onnittelut pudotuksesta :)
 
Moi kaikille :wave:

Saako liittyä tänne?
Imetän edelleen ½v vauvaani ja siksi hyvin, hyvin rauhallisesti eteenpäin.
Makean himo vaan on kamala, johon on pakko saada jotain tolkkua.
Mulla imetykset ovat aina tuoneet painoa, tai no omaa syytähän se. Imetys aikana vaan on aikaa SYÖDÄ kaikkea :kieh:

painoa on nyt 85kg :O :mad: ja pituutta 160cm :ashamed:
 
Tervetuloa mukaan uudet pudottajat! :wave: Hienoa saada lisää tsemppaajia porukkaan, yhdessä saadaan varmasti jokainen tuloksia aikaan!!

Tänään mulla kyllä menny herkuttelun puolelle, anoppi toi ison täytetyn rinkelin ja täytekakkupalan kahville... Mut tänään on ollu syytä herkutella. Aamulla sain puhelun, että olen saanut hakemani työpaikan!!! Mullahan siis on ollu jo työpaikka ja olen tällä hetkellä vanhempainvapaalla, mutta puolet lyhyemmän työmatkan päässä oli sellainen paikka auki etten voinut olla hakematta. En olisi ikinä uskonut että työkokemukseni siihen riittää, mutta niinpähän vaan tulin valituksi. :D

Kävin sit tänään ostamassa uudet lenkkarit koiran tuhoamien tilalle, niin pääsee taas lenkille. Jos kävis tuossa illemmalla niitä testaamassa ja kuluttelemassa herkkujen kaloreita pois.

Tilasin halensilta uusia vaatteita ja tänään hain ne postista ja kyllä tuossa sovitellessa taas huomasi, että vararengasta ois syytä saada vyötäröltä pois. Nuo mun jenkkakahvat ja vatsamakkarat on niin minun ongelmakohtia, on ollu aina. Eikä tuo raskaus ainakaan helpottanu tilannetta... Ärsyttää kun maha tursuilee niin rumasti vaatteista eikä mikään paita istu nätisti päälle. Ei haluis ikuisesti missään äitiyspaidoissakaan olla...
 
Moi moi vaan!

Hienoa horrorpop! :) Hyvin on sulla lähteny paino laskemaan. Ja jos jaksat treenata kotona, niin siitä nostan hattua (kuten muillekin kotitreenailijoille), mulla jää aina ajatuksen asteelle. Paitsi stepperiä saan poljettua toisinaan.

Tervetuloa mukaan sohvii ja isokeiju :) Musta on hienoa sohvii, että sulla on tollanen tavote, jonka saat sitten jos painoa on pudotettu. Itseä se ainakin motivoi kamalasti, jos on luvannut itselleen jotakin. isokeiju, mäkin imetän vielä täysin, mun vauva on 4kk. Mä olen joutunut laittamaan itselleni aika tarkat ruokailuajat ja pitämään niistä kiinni, kun olen kotona ja on mahdollisuuksia syödä... Herkkuja ei paljon saisi kaapissa olla, koska kiusaus käy liian suureksi muuten. Mulla taustalla myös ahmimishäiriötä, niin voisi olla myös kohtalokasta pitää jotain keksejä kaapissa. Mä syön normaalisti pieniä annoskokoja, eikä ole vaikuttanut maidon määrään, vaikka alkuun pelkäsinkin niin käyvän. Pidän vain huolen, että elimistö saa ruokaa aina kun on nälkä ja juon riittävästi. Mutta nimenomaan täytyy syödä pitkin päivää. Mutta mä syön vain vähän kerrallaan. Mulla on kanssa makeanhimoa välillä, mutta karkkilakossa olen ollut jo koko tämän vuoden. Lisäksi pyrin pitämään herkkupäiviä, mutta niistä olen kyllä lipsunut :ashamed: Pyrkimys olisi kahteen herkkupäivään viikossa.

haaveilija77, mulla on käynyt samalla tavalla. Että jos ateriaväli venyy, niin sitten syön ja syön vaikka mitä. Sen takia yritänkin pitää kiinni "sovituista" ruokailuajoista vaikkei silloin olisi kova nälkäkään, kun muuten menee ahmimisen puolelle.

Mä en tällä viikolla ehdi jumppailemaan, kun miehellä on tentti perjantaina ja hänen täytyy saada opiskella... Olen luvannut siis vahtia lasta illatkin. Eilen tosin pääsin salille ja aion mennä viikonloppuna toisenkin kerran. Tässä olisi tarkoitus nyt sitten ainakin tänään käydä lenkillä hölkkäämässä tai jos joudun ottamaan lapsen mukaan, niin hölkkään vain osittain, koska se on niin raskasta vaunujen kanssa. Huomenna sitten ehdottomasti otan lapsen mukaan, jos lähden lenkille, koska perjantaina on se tentti... Sitten ajattelin, että jos ehdin, menen perjantaina jumppaan (lähes mahdottomuus, kun se on jo neljältä) ja viikonloppuna salille. Harmi ettei viikonloppuna ole hyviä jumppia tuolla missä mä käyn : /

Mulla on alkanut vaatteet käydä suuriksi, mutta tuntuu ettei tuo massu tuosta mihinkään katoa. Onko sitä edes mahdollista saada pois? Siis 4kk synnytyksestä, mutta kuitenkin. Vai jääkö tuollaiseksi löysäksi, ihan kun olis ylimäärästä ihoa ja on siihen rasvaakin kertyny...

Nyt on kyllä ollut ihanat ilmat, toivottavasti ootte päässeet ulkoilemaan! :)
 
Eka päivä meni loistavasti, intoa puhkuen ja ystäville projiktista hihkuen.Nälkäkään ei ole ollut yhtään! Asian julkiseksi tekeminenkin kannustaa, ei kehtaa jättää tekemättä :) Mies oli ihana ja lupas tsempata ja lupas jumppa seuraa;) tosin piti 7 kilon tavoitetta melko pienenä, muisteli mun painaneen 55 kun tavattiin ja se ei kyl pidä paikkaansa. Hieman on ukkokullalla dementian oireita! Tais olla 65 mittarissa kun 13 v sitten tavattiin ja 55 en edes haluaisi painaa! Mutta myönsi ehkä hieman muistavansa kilot väärin ;)
haaveilija 77 Salaatista pidän paljon ja sitä on lautasella ainakin puolet ja ilman kastikkeita. Tavan opettelin jo 15 v sitten kun ekan kerran laihdutin, tuosta asti ollut myös kahvi sokeritonta. Ne kilot pysyivätkin silloin ekaan raskauteen asti poissa , mutta sen jälkeen tuo painon alhaalla pitäminen ei vaan ole vuotta kauempaa onnistunut.
horrorpop vatsamakkara ja jenkat minunkin ongelmat. Ei ole kivan näköistä kun ne tursuilee :/ ja en edes voi pitää vaatteita jossa ne näkyvät. Niin turhamainen olen, myönnän:p
Sallina 85 Muistan joskus lukeneeni että vatsa venyy 9 kk ja kestää puoltoista kertaa sen vetäytyä takaisi, eli pitkää pinnaa. Tosin toisillehan jää löysää nahkaa jos nahka on kovin venähtänyt, yksi ystävä sai korjaus leikkauksen. Hän oli tosi hoikka ennen kolmosiaan ja sitten nahkaa tosiaan oli vaikka muille jakaa:/ mut eipä ihme jos 3 masussa kantelee joista jokainen oli reippasti yli kiloisia...
Nyt lähden tekee vielä vähän vatsaliikkeitä mut sit painun jo maate ja toivon et kova tsemppi jatkuu huomennakin sekä tulevaisuudessa :)
 
sohvii tuo on kyllä tosi tärkeetä että mies kannustaa painonpudotuksessa ja on hengessä mukana. Meillä on tästä tehty vähän niinku yhteinen urakka, niin on paljon helpompi tarkkailla syömisiä ym. Minä kun oon vähän sellanen seurasyöppö, et herkuttelen sillon jos muutki herkuttelee... Meillä ei tosin tuo liikunta mee yhtään yksiin, treenaillaan eri aikaan ja eri tavalla. Joskus harvoin käydään lenkillä yhdessä. Mieskin on nyt vuoden alusta aloittanut vanhan harrastuksensa uudelleen ja hyvä niin, puolin ja toisin kannustetaan kun molemmilla jokunen kilo ois tiputettavaa. Parisuhde lihottaa, se on fakta.

Hurjalta kuulostaa tuo et puolitoista kertaa kauemmin kestää vatsan palautua. Mut voihan se olla ihan tottakin. En vaan voi käsittää miten jotkut julkkikset on muutaman kk:n päästä synnytyksestä niin timmissä kunnossa... Mulla ainakin ihan selkeesti on sellanen ylimääräinen kerros ihraa/nahkaa jääny vatsan seudulle vaikka iho ei sinällään roikukkaan. Vyötärönympärys on noin 10 cm suurempi mitä ennen raskautta. (eikä sillonkaan ollu mikään pieni...)

Mulla meni eilinen päivä treenailujen ja syömisten kanssa oikein hienosti, mut sit illalla sorruin herkuttelemaan muutamalla keksillä. Tiedän kyllä ettei se varmaan juurikaan mun painonpudotukseen vaikuta, mut voi järkky mikä morkkis oli tänään niistä kekseistä! Siis parista keksistä!! Vissiin oon jo niin ehdottomasti asennoitunu siihen, et herkuttelen vaan viikonloppuna nii tuollanen viikolla herkuttelu tuntuu erityisen kauheelta... Tai sit mulla alkaa pää pehmetä...
 

Yhteistyössä