Elämäntaparemontti - kuka lähtee mukaan? :)

Heippa!

Tää tulee ehkä vähän väärän otsikon alle, kun kyse olisi pikemminkin elämäntaparemontista ja sen kautta laihtumisesta, ei niinkään itse laihduttamisesta. Mä olen 26-vuotias 3 kk pojan äiti enkä tahdo lähteä mitenkään kovasti laihduttamaan imetysaikana. Mitat on kuitenkin 167/79 jotka oli ennen raskauttakin, mutta nyt tekisi mieli saada liikunnan ilo takaisin ja kilojakin sitä myötä vähän karisemaan.

Mun suurimmat haasteet on se, etten syö herkkuja liikaa ja se, että löydän liikunnalle aikaa, kun joka iltakaan ei voi lenkille lähteä. Onko muita samassa tilanteessa olevia? Olisi kivaa löytää joku tsemppariporukka, niin kestäis tää karkkilakko ja muutenkin tulisi korjattua syömistottumuksia ja liikuntatottumuksia paremmaksi! :)
 
hei hei ja hyvää tätä vuotta!..Mie ainakin tahdon mukaan kun vihdoinkin olen tajunnut että omasta itsestäni on muutoksen alettava ja tuki ei koskaan ole tarpeetonta..ja painoa on kuin pienessä kylässä..:ashamed:
 
Hei Darelbeida ja kiva kun ilmottaudut mukaan! :)

Oletko sä aloittanut jo miettimään liikunta- tai syömistottumuksia? Mä olen aloittanut liikunnalla ja onneksi tiesin jo etukäteen, mitkä ovat ne itselle sopivat lajit, joita olen aiemminkin harrastanut :) Mä käyn pari kertaa viikossa jumpassa, jolla kuittaan lihaskunnon puolen ja sitten lenkillä pyrin käymään 3 kertaa viikossa. Aina ei tietenkään ehdi näin paljon pienen lapsen kanssa, mutta tämä olisi pyrkimys :) Lenkin tosin vaihdan helposti pitemmäksi vaunukävelyksi tai hiihtolenkiksi, jos näyttää tilanne muuten siltä, ettei ehdi. Pahojen päivien varalle mulla on stepperi kotona, mutta sen käyttöön ei ole tullut mitään rutiinia ja onkin jäänyt vähän vähälle... : /

Mun mielestä muutos kannattaa aloittaa pienestä ja siksi ruokavaliossa en vielä olekaan suuria muutoksia tehnyt. Ainoastaan olen käynyt karkkilakkoon. Muita herkkuja syön kyllä. Mulle tulee muuten iso retkahdus, jos kiellän heti itseltäni kaiken :D

Tavoite olisi juosta keväällä joku matka jo, ja jos paino putoaisi samalla kilon kuukaudessa, olisin tyytyväinen. Sitten keväällä paino olisi jo alle 75kg.

Laitahan mitä tavoitteita sulla on. Ja lisää porukkaa tänne vaan, me onnistutaan kyllä!! :)
 
Moi! Olen näin uuden vuoden kunniaksi alkanut toteuttaa luvattuja tavotteita ja tehnyt elämän muutoksen. Tavoittenani olisi pudottaa 10 kg kesään mennessä, niin vihdoinkin uskaltaisi laittaa ne bikinit päälle :) Olen onnistunut karistamaan jo 3 kg ja tyytyväinen saavutuksiini, sillä jostakinhan sitä on aloitettava. Olen muuttanut elämäntapojani terveellisemmäksi ja siirtynyt vähärasvaisempaan ruokavalioon sekä liikunut enemmän. Kaikkkea kunniaa en kuitenkaan voi ottaa itsekurilleni sillä olen ottanut kokeiluuni uuden laihdutuslääkkeen Orlistat Sanzosin, se oli vähän edullisenpi kuin muut vastaavat valmistee ja kuulin kaverilta että toimii, joten päätin kokeilla. Itselläni en ole havainnut haittavaikutuksia ja olen ottanut kapselin kolmesti päivässä ennen syömistä. Lääkkeen vaikuttava ainesosa estää noin neljäsosan ravinnon mukana saatavasta rasvasta imeytymästä ja jokaista laihdutettua kahta kiloa kohden voi laihtua vielä yhden lisää :) Aion jatkaa kokeilua, sillä tällä kertaa minusta tuntuu että onnistun :)
 
Heippa! Täällä kans yks raskauskiloista kärsivä vois hypätä porukkaan mukaan. Minullakin kohta 4 kk poika ja imetän. Painoa kertynyt 76 kg tähän 170 cm varteen, aikalailla alan olla siinä painossa mitä olin ennen raskautta. Mut pudotettavaa olisi silti, toiveissa päästä jossain vaiheessa ainakin alle 70 kg.
Herkut on minun suurin paheeni ja uudenvuoden lupauksena aloitin karkkilakon, joka on toistaiseksi pitänyt. Tavoitteena nyt ainakin ekaksi tän kuun loppuun olla ilman karkkia. Muita herkutteluja olen koittanu keskittää viikonloppuihin... Vanukkaat on minn pahe...:ashamed:
Liikuntaa haluaisin harrastaa enemmän kuin ehdin, reippaita vaunulenkkejä oon nyt koittanu tehä lähes päivittäin. Tyhjää parempi kai sekin...
Minua kovasti kiinnostais kans testata jotain laihdutusvalmistetta, rasvasiepparia tai nesteenpoistolääkettä (ihan järkyttävää turvotusta on jäänyt raskausajoilta) sellaisen alkusysäyksen antajana, mut en yhtään tiiä miten ne soveltuu käytettäväksi kun imetän....onko kellään parempaa tietoa asiasta?
 
Hei Anita123 ja horrorpop! Kiva, että lisää porukkaa löytyy!!

Anita123, minkälainen ruokavalio sulla on? Voisitko laittaa jotain esimerkkiä? Mä syön "normaalisti", mutta vaan ne karkit oon jättänyt pois. Mutta muuten saatan helposti ottaa teen kanssa kakkupalan tai saatetaan paistaa lettuja kun tulee vieraita kylään. Lisäksi oon ostellut välillä jotain välipalarahkoja... En tiedä, kuinka paljon noista sitten tulee lisää kaloreita... : / Lisäksi saatan juoda yhden siiderin viikossa lauantaina saunan jälkeen (joka edellyttää sitä, että maitoa pitää jaksaa sitten joka viikko pumpata pojalle valmiiksi jääkaappiin! :D)

Horrorpop, kuulostaa, että oot mun kanssa aika samanlaisessa tilanteessa! :) Ja ei ne vaunulenkit oo mitään tyhjää parempi vaan oikein hyvä juttu :) Koitapa vaikka jonkun kaverin kanssa niin, että meette pitkälle lenkille ja puolet lenkistä työnnät vaunuja ja puolet työntää kaveri. Mulla ainakin tulee paljon enemmän hiki kun itse työnnän vaunuja kävellen kun jos kävelen pelkästään yksin! Tänään viimeksi huomasin tuon :)

Kuinka paljon te liikutte? Mä pyrin liikkumaan 5krt viikossa, plus vaunulenkit päälle, mutta aina ei pääse. Onneks mun mies on liikunnallinen ja ymmärtää tarpeen päästä jumppaan tai muualle liikkumaan :) Tällä viikolla oon käynyt kahdessa jumpassa ja kahdesti hölkkälenkillä. Vielä pitäs tänään illalla mennä hölkkäilee, niin tulis kertamäärä täyteen. Hölkkälenkit on vielä huonon kunnon takia tosi hitaita enkä oo kuin jotain 20-30 minuutin lenkkejä tehnyt kun en vielä jaksa :ashamed:

Mä en ole harkinnut laihdutusvalmisteita, mutta olisi toki mielenkiintoista kuulla, että jos joku on käyttänyt, että miten ne toimii!

Mä varmaan alan pitämään tässä päiväkirjaa mun painosta kerta viikkoon (tai niin usein kun muistan), niin ei sitten voi sosiaalisen paineen takia jättää laihduttamatta :D

Tänään en ottanut aamupainoa vaan äsken kun tulin lenkiltä, mutta aloitetaan sillä:

Vko 1: 78,4 kg

Kirjoitellaan taas! :)
 
Salliina 85 kyllä itekkin oon huomannu et vaunuillessa tulee ihan eri tavalla hiki. Varsinkin nyt kun lunta on tullu muutaman päivän ihan kunnolla ja kävelytiet on ollu paikoin auraamatta.

Mulla on tuo liikkuminen rajoittunut viime aikoina aika lailla nuihin vaunulenkkeihin. Isännän omat treenit alkaa huomenna ja niiden aikataulu on ollu vähän epäselvä, mut kunhan ne varmistuu niin voi itekki lyödä lukkoon jotain viikottaista menoa. Vielä en tiiä mitä alkais harrastaa, salilla kävin aikoinaan ahkerasti niin se vois olla yks helposti aloitettavissa oleva juttu. Mikään jumppaihminen en oikein ole,ennemmin kovaa salitreeniä. Ja osittain lajivalintaa vaikeuttaa se, etten tunne tältä kylältä juurikaan vielä ihmisiä. Suurin osa kavereista asuu muualla. Ja niiden kans jotka asuu täällä, on välillä niin hankala saada aikatauluja täsmäämään, et ehtis ees näkemään... Mulle nyt muutenkin olis ensisijaista saada tuota rasvavarastoa pienennettyä, eli tuo lenkkeily on siihen varmaan yks aika hyvä keino.

Tälle aamua kävin puntarilla ja se 76 kg on siis aloituspaino... Viikonloppuna tuli taas hieman sorruttua herkkuihin, mut aika kohtuullisessa määrin jos vertaa aiempaan. Ennen kun saatoin niitä karkkeja vetää kilotolkulla viikonlopun aikana kaiken muun herkuttelun päälle ja nyt oli vaan se muu herkuttelu...Onko tää pahimman luokan itsensä huijaamista?... :ashamed:
 
horrorpop, missä päin sä sitten asut? Me asutaan aika isossa kaupungissa, että täällä kyllä riittää aika hyvin noita harrastusmahdollisuuksia. Ei mullakaan kovin montaa kaveria täällä asu, mutta jumppaan on siitä kiva mennä, että sinne kehtaa mennä yksinkin. Mäkin oon käynyt salilla joskus aktiivisesti, mutta musta tuntuu, että lihaskunto tulee paremmin tehtyä jumpassa kun joku huutaa koko ajan vieressä että jaksaa jaksaa :D :D

Ja se on hyvä alku jos on karkit jättänyt pois! :) Mullakin tulee muita herkkuja syötyä, että ehkä se pitää näin alkuun vähän itteänsä huijatakin ;) Mutta se on aina askel eteenpäin! Kyllä tää tästä lähtee! En mä sitä paitsi jaksanut edes eilen käydä sen 1,5 tunnin vaunulenkin ja siivoomisen jälkeen hölkällä. Mutta ei se mitään. Tänään on uusi päivä - aerobicpäivä :D
 
Täällä 158cm äiti aloitti taas painonpudotuksen kun vaaka näytti 69,6kg.Sain reilu 2v.sitten painon n.62kiloon ja raskauden aikana niitä kiloja tuli.Nyt viikko ilman makeaa ja vaaka näytti 67.8kg.Liikkunut olen mitä olen lapsilta pystynyt,sauvakävelyllä+kuntopyörällä ajelua+sit rattaiden kanssa+pulkkaa vetäen.Kalorimittari mukana aina kun muistan ottaa mukaan..Nyt kun lähti noin mukavasti painoa niin ansaitsen kerran viikossa herkkuja.Lisäksi kun on tuo hartiakipu niin olen keppijumpannut n.10-15min./pv.Ja jos kipu on pahana(päänsärkyä aiheuttaa)niin pitää hoidella kipeitä lihaksia buranalla,voiteilla,lämpöhoidoilla,piikkimatolla..ainakin nyt on parempana jo nuo hartiat ja toivoisin että lenkit ym.onnistuisi koska sen tietää kuinka pahaksi menee.Lapsien iät on 1.7v,5v,12v. Mutta ei siitä sen enempää.Ilmoittelen nyt tänne tiedot että sekin motivoisi jatkamaan! Hyvin olen saanu hillittyä syömisiä,aiemmin tuo 10kg lähti samalla tavalla reilussa puolessa vuodessa,joten sekin auttaa uskomaan että pystyn siihen jos haluan.Kaikille zemppiä!! Tavoitepainoni on tuo 62kg ainakin :)
 
Hei haaveilija77! Kiva kun ilmottauduit mukaan!

Täällä tuntuu tämä kirjoittelu olevan aika vähäistä, mutta jospa tämä tästä vilkastuisi. Itsestä olisi ainakin kivaa vaihdella kuulumisia.

Sullahan haaveilija77 on hieno tavoite ja vielä kun tiedät, että oot pystynyt siihen aiemminkin. Onko sulla minkälainen kuukausivauhti painonpudotustavoitteena? Mä en oikein tiedä, mikä olis hyvä.

Mä olen joskus aktiiviliikkumiskausinani painanut 65kg, mutta tuosta en uskalla edes haaveilla vielä. Ensin on tavoite saada liikkuminen elämäntavaksi ja ruokailutottumuksia paremmaksi ja paino 73kg:aan. Sen jälkeen voi sitten katsoa, että miltä näyttää.

Mulla vähän valehtelee tuo ensimmäisen viikon paino kun se ei ollut "kuivapaino" aamulla. Mulla nimittäin vaihtelee paino päivän aikana jotain jopa 1,5kg. Että pitäis aina mitata samaan aikaan päivästä. Esimerkiksi aamulla vessassa käynnin jälkeen. Tänä aamuna nimittäin näytti 77,1 kg. Joten olkoon se mun ekan viikon paino eikä se 78,4kg! :)

Toivottavasti tää kirjoittelu tästä muuttuis vähän aktiivisemmaksi :) Tsemppiä kaikille!
 
On mulla kuukausitavoite:saada aina pienempiä lukemia mitä edelliskerralla,oli se sitten 100g tai 2kg :) Mulla ei ole noista laihdutuskapseleista kokemuksia ja en oikeastaan koe sitä omaksi ja eihän niitä jatkuvaan napsita.Mieluummin ottaa sitten elämäntavakseen syödä oikein ruokaa+herkkuja.Ja se liikunta kun pysyy arjessa mukana :) Mulla punnitus on tiistai aamuisin heti kun herään.Saattaahan se päivällä pompsahtaa yläilmoihin enkä siksikään viitsi mennä vaakaan kesken viikon ettei tule masennusta ;)
 
Salliina85 asustelen Itä-Suomessa pikkukylässä. Noin tunnin ajomatkan päässä kalakukkokaupungista...

Minäkin olen itseasiassa parhaina päivinäni painanut jotain 65 kg luokkaa, mut siihen painoon en usko enää pääseväni. Eikä oo tarviskaan. Mut kunhan paino alkais 6:lla eikä 7:lla... Ja meinasin, et jos alkuviikosta koittaisin painoni aina mittailla, ja aamupainoja vertailen minäkin.

haaveilija77 loistava pudotustavoite sinulla, taidan minäkin ottaa tavoitteeksi saman, et kunhan joka kerta ees vähän olis alaspäin. Tiedän kyllä kokemuksesta,et mulla ehkä alussa lähtee jokunen kilo suht vauhdilla,kun nesteet lähtee, ja sit hidastuu reilusti.

Eilen tuli herkuteltua...:ashamed: Miehellä oli synttärit ja tein sitten juustotorttua sen kunniaksi ja pakkohan sitä oli jokunen siivu maistella... Mut kävin kyllä vaunulenkillä,et ehkä se on plusmiinus nolla.

Anoppi kävi tänään kylässä ja mainitsi minun hoikistuneen. :D Kivalta tuntui saada hieman kehuja...

Onko teillä muuten mielessä jotain aikataulua tai tavoitepäivämääriä millon olis tarkoitus tavoitepainossa olla? Itsellä ei mitään tiettyä päivää,mut olishan se kiva kesällä olla hieman kevyempi...
 
Ei ainakaan mulla ole tavoite päivämäärää mutta esim.juhannuksena olis veljeni häät että siellä ois kiva laittaa joku uusi nätti paita päälle(mä en ole hame-immeisiä)ilman että läskit paistaa ällöttävästi läpi tai sivuprofiili ois pullakka jos joku sattuis valokuvaamaan :D ei vaiskaan,mut luulen et siihen mennessä oisin hädintuskin lähellä tuota 62kiloa.. :) Ainakin silloin joskus olin ok omasta mielestäni painaessani tuon verran.

Kyllä mullekin varmaan jossain vaiheessa iskee joku makeanhimo(salmiakki)ja saattaa pakkia tulla mutta kunhan muistaa ettei se jumi päälle pitkäksi aikaa.Mulla varmaan oli nesteitä paljon ja siksi putosi melkein 2kg heti pois.Tuntuu että nyt sitten pienestä määrästä ruokaa tms.alkaa turvottaa mahaa ja voi voi sitä...jätän sanomatta! :D oiskohan tuo jotain aineenvaihdunta juttua..en muista et ois tuollaista "haju" ongelmaa aiemmin ollut :D
 
Moikka taas!

Sä sitten horrorpop asut jossain ehkä aika lähellä mua, kun mä asun Joensuussa :) Ellet sitten asu länteen päin... No, mutta kuitenkin Itä-Suomessa! :)

Mulla meni taas herkuttelun puolelle, huoh. Mä en vaan osaa syödä herkkuja oikein. Joko oon kokonaan ilman tai sitten syön kauheasti. Tänään sitten kun söin keksin, niin söin sille myös 4 kaveria : / En tiedä, kannattaisiko sitten kieltää kokonaan vai mitenkähän tässä kannattaisi toimia... Kun tuntuu, ettei kohtuus oikein pidä!

Mullakaan ei ole mitään tavoitepäivämäärää, vaan periaatteessa kuukausi tavoitteet. Aiemmin ajattelin, että kilo kuukaudessa, mutta saa nyt nähdä, että alkaako tehdä mieli nopeuttaa vauhtia... Et periaattees pitäs painaa 78kg tän kuun lopussa mut onneks se juna meni jo ;)

Minkälaista liikunt te harrastatte? Missä suhteessa lihaskuntoa ja aerobista?
 
Salliina85 tulee meiltä toista sataa km:ä Joensuuhun... Ei ihan taideta lenkille yhdessä päästä, harmi. :)

Mullakin on tuo herkuttelu se pahin vitsaus tässä urakassa. Eilen viimeksi sorruin taas... Ja oikein illalla mietin, et on se kumma et jotain pientä pitää vaan koko ajan napsia vaikka vatsa ois ihan täys. Siks juuri nuiden karkkien kans aloitin sen lakon, kun en vaan osaa niitä kohtuudella syödä...

Aloitin pitämään ruokapäiväkirjaa. Aattelin, et josko se hillitsis hieman tuota syömistä ku näkis paperilla kuinka paljon on tullu syötyä. Saa nähdä kuinka kauan jaksan pitää ja onko mitään apua...

Mä oon nyt päivittäin koittanu harrastaa aerobista jossain muodossa, vaunulenkkejä tms. Sit pari-kolme kertaa viikossa lisäksi jotain lihaskuntoa ylläpitävää, sitä lähinnä kotona punttien kans. Ja kylläpä pienellä saakin lihakset kipeiksi, kun on ollu taukoa tuossa liikkumisessa. Oon tehny jumppapallolla vatsalihaksia nyt muutamia kertoja, ai saakeli että ottaa napakasti. En muista et ennen raskautta oisin koskaan saanu vatsalihaksia niin kipeeksi. :D Venyttelyä pitäs muistaa tehdä useemmin ja huolellisemmin, se on jääny turhan vähäiseksi...
 
Meillä kalakukkokaupunkiin n.50km :) Venyttelyä joo sais olla enemmän.En tajua onko tuo keppijumppa saanu mun kropan näin kipeeksi..toisaalta en ihmettele yhtään kun sauvakävely ja kuntopyöräily ei silleen tunnu missään.Eilen poljin tuolla pyörällä ja otin enkan:10km:n aika 18.20min.Piti se saada sama tulos kun 12v.tyttärelläni :) Vauhti oli koko ajan 32-35km/h.Plääh että hiki virtasi. Tänään tai huomenna sitten ulos liikkumaan :) Ostin eilen pari siideriä mutta ei tehnyt mieli :) Kyllä ne siellä säilyy tai sit tuo vapaalla oleva mies ne juo! Tuo on harmillista kun tulee se makeanhimo ja sitä jos ei osaa hillitä.Pidän peukkuja!!
 
Hei, täällähän on oikein Itä-Suomi koolla! :)

Mä vieläkin mietin, että miten se on oikein noiden herkkujen kanssa, kun pitäis vaan osata ottaa yksi pala kaikkea mutta sitten se on niin vaikeaa... Mulla tästä tekee vaikeampaa vielä se, että mä rakastan leipomista ja uusien reseptien kokeilua! Ja en todellakaan käytä mitään kevyttuotteita leivonnaisissa :D Mutta ehkä tästä kehittyy pikku hiljaa :)

Mullakin jää venyttely liian usein väliin kun illat menee lasta nukuttaessa... : / Mutta täytyy yrittää. Eilen sentään venyttelin salireenin jälkeen ja silti oon niin jumissa tänään, että mitähän tää ois jos ei olis venytelly... :D

Tänään ohjelmassa tasavauhtinen hölkkälenkki illalla. Ja ruuat on menny ihan hyvin tänään - ainakin tähän mennessä ;)
 
Mä otin eilen ne siiderit ja oli jotenkin väkinäistä.Arvelin kuitenkin ne juoda kun päätin et sit en taas muutamaan päivään ota mitään ylimääräistä.Tänään teen kävelylenkin sitten kun eilen en käynyt.Tosin siivosin eilen et tulihan siinä liikuntaa..Otin muuten yhdesti kalorimittarin mukaan kun siivosin ja puolessa tunnissa sain lukemaksi yli sata kaloria.Onko teillä mittaria? Mä tilasin sen kun yksi kaveri puhui siitä.On ollut alle puoli vuotta ja oon todella tyytyväinen.Joskus kun pitää lähteä kiireellä ulos lenkille(ettei lapset+mies keksi mulle tekemistä!)niin se unohtuu :( Yhdesti kävelin 10km ja ne lukemat ois ollu kiva nähdä.
 
Huoh... minäkin otin sit eilen saunajuomaksi yhden normisiiderin ja yhden alkoholittoman... No mut tänään käytiin jo koiruuden ja vaunujen kans lenkillä ja jos myöhemmin koittas vielä reippailla äänestämään.

Ei oo mulle tuttu ollenkaan tuollanen kalorimittari. Huomioiko se kuinka raskaasta liikunnasta on kyse? esim. jos vertaa normi kävelylenkkiä tai vaunujen kans käytyä, niin huomioiko eron? Mihin se laskenta oikein perustuu, millanen mittari se on? Ja miten kallis laite?... Vois olla ihan toimiva juttu ainakin mulle. Aina kun sortuu herkkuihin niin voi lähtee kuluttamaan syömänsä kalorit. Vois hillitä herkuttelua ku tietäs kuinka paljon joutuu tekemään hommia niiden kuluttamiseen...
 
Moikka kaikille!

Mulla oli tänään punnituspäivä:

Vko 1: 77,1kg
Vko 2: 76,5kg

JEE! :D Eihän se paljon ole, mutta on kuitenkin! Ite oon tyytyväinen. Ja siihenkin on tyytyväinen, että vaunulenkkien lisäksi liikuin tällä viikolla viisi kertaa. Se on vähimmäistavoite. Mä oon taas alkanu käymään salillakin vähän. Mies kannustaa ihanasti, se on hienoa! Kaipa silläkin on joku kevennyskausi menossa.

Mä en kalorimittaria kanskaan omista, enkä tiedä, olisko käyttöäkään... Kun en halua kauheasti laskea kaloreita. Toki sitten jos paino jumahtaa, niin pitäis vähän kattoa mistä ne ylimääräset tulee. Tälläkin viikolla oon herkutellu varmaa joka päivä, mutta kaipa ne on poiskin kulutettu :) Kun oppis vaan sen kohtuuden - eli yksi pala rahkakakkua riittää :D

Tuossa oot horrorpop oikeessa, että saa muuten tehdä hurjasti liikuntaa, että saa vaikka jonkun viinerin kulutettua... Mä luulen, että mulla auttaa painonpudotuksessa tuo pikku jässikkä ku on viel pelkäl rintamaidol niin kuluttaa aina ne mun herkut :) Mut sit ku siirtyy osittaisimetykseen, niin pitää varmaa suhteessa vähentää ruuan määrääkin ettei painon pudotus hidastu.

Onneks sentää oli ihan kannustava viikko tää ;) Tsemppiä kaikille!
 
Mä en vielä tänään uskaltanut puntarille... huomenna sitten.

Mut hienoa Salliina85, kaikki pudotettu on aina lähempänä tavoitetta. Mullekkin monet kehui,et imetyksen aikana ei saa millään painoa nousemaan, et voi huoletta syödä mitä vaan... No minähän se joulun pyhinä söin itselleni 4 lisäkiloa silti,vaikka täysimetin. Ei meidän jätkä jaksanut äipän herkutteluja imuutella, vaikka hyvän ruokahalun omaakin. :p Nyt meillä jo testailtu vähän soseita,eli pikkuhiljaa alkaa varmaan imetyskerratki vähenemään. Meinaan kyllä imettää niin kauan,ku se hyvältä tuntuu,mut enää en luota siihen et poika kuluttaa mun syömiset.
 
Onnea pudottaneille! Itse sain tänäaamuna todeta ettei se niin helppoa olekaan pudottaa vaikka olen ankara itelle ollu,tuli viime viikosta +500g.Mutta tästä eteenpäin vaan puskettava.En tiedä miksi mä innostuin tuosta mittarista,kai halusin tietää paljonko sitä kuluu jne.Ja oon huomannu et jos vaik kävelen reippaammin tai on raskaampaa liikuntaa niin sit myös palaa enempi.Saa niitä edullisesti,ite ostin Polarin perusmittarin ja hinta n.100€.
 
Tänään aamupaino mitattu...

1. vk: 76 kg
2. vk: 75 kg

Tästä se lähtee. Tuo meidän puntari on tuollanen ikivanha, millä ei oikein tarkkoja lukemia saa, mut suuntaa antaa kuitenki...
Tänään jäi lenkki välistä, tuntui niin tajuttoman kylmältä eka kunnon pakkaspäivä tälle talvea. Ja jotenki tuntuu et koko kroppaa jumittaa, ihan kuin oisin muka tehny piilevillä lihaksillani jotain treeniä. Enkä kyllä mielestäni mitään ihmeitä oo tehny. No tein tänään sit vähän vatsalihaksia ym, ettei ihan laiskistu täysin. Ja venyttelin oikein ajan kanssa ja antaumuksella.
 
Dare tässä hei..olen oikeesti jonkin sortin alotukseen päässyt..lautasella on 'kaninruokaa' aina ja muutenkin annos koot on pienentyneet..kiitos miehen joka osti pienempiä ruokalautasia.. niillä voi 'huijata' itseään.. ja ne herkut..|O :ashamed:

liikumaan mie pääsen vaan hiukan..oikeessa jalassa on joku ihme vika lonkassa.. menen vasta huomenna näytille.. tuskin siinä mikään iso vika on mutta aika paha kävellä yhdellä jalalla...ihan hullua sinällään piellä näinkin kauan kuin yli kuukauden tätä jalka kipeetä.. mie vaan en haluais taas jollekkin lääkärinkorvikkeelle...
mutta nyt menenkin laittelemaan salaatit tulemaan..miesluas tehdä kevyempää lasagne versioo tänään...maitokastikkeeseen tulis vaan sisnistä maitoo ;) ja kevyempää juustoa (17%)

kaikille meille ihanille paljon tsemppiä t: dare 107.5kg
 
Hei kaikille ja Darelbeida - tervetuloa mukaan! :)

haaveilija77, noita aina käy... Mullakin tuntuu, että mä oon ihan turvoksissa enkä uskalla käydä mittaamas painoakaan kun pitäs olla menkat tulossa... No toivottavasti alkaa ihan pian, kun maha näyttää ihan siltä kun ois raskaus taas aluillaan :D Mutta eiköhän ne tästä parin päivän sisään ala... Pääasia, ettei lannistu vaikka tuliski joskus plussaviikko välissä.

horrorpop, muakaan ei kiinnosta lähteä pakkaseen lenkkeilee, mutta päätin että meen sitten tänään salille... Mulla ei tuu kotona kauheesti jumpattua, niin täytyy ihan ihmisten ilmoille lähteä vähän liikkumaan. Ja samalla pääsee vähän pois neljän seinän sisältä niin jaksaa taas! :)

dare, toivottavasti sun jalka paranee pian!

Mä tein itelleni lupauksen, että nyt kun on tuo karkkilakko mennyt ihan hyvin (ja oon huijannut itteäni syömällä muita herkkuja), niin vähennän herkkujen määrää sitten helmikuussa :D Käytännössä otan tavoitteeksi, että saan syödä herkkuja korkeintaan kahtena päivänä viikossa. Sit jos ne on maanantai ja tiistai, niin voi voi :D Luulen, että mun hidas painonpudotustahti johtuu juurikin noista kekseistä ja kakuista... Mutta ehkä niistäkin pääsee hiljalleen vähän vähemmälle. Mulla taitaa kuitenkin olla joku sokeririippuvuus, kun jos yrittää olla syömättä herkkuja, niin jossain vaiheessa alkaa hirveästi kuitenkin tekemään mieli jotain makeaa... Kai ne "vierotusoireet" pitäs vaan jossain vaiheessa kärsiä että pääsis niistä makeista vähän edes eroon...
 

Yhteistyössä