Elämäntaparemontti - kuka lähtee mukaan? :)

Heips!
Liittyisin myös mukaan pudottamaan painoa kun sitä löytyy reippaasti ylimääräistä :/. Olen kolmen lapsen äiti ja pienin tulee kohta 2kk joten imetän vielä osittain mutta yritän silti aloitella pudottamaan painoa..
Ajatuksena on vähentää herkkuja ja karkkeja jotka ovat varsin se suurin syy painonnousuun ja muutenkin syödä vähemmän ja kevyemmin. Liikuntaa yritän harrastaa kävelyn ja uinnin muodossa ainaskin sekä kuntopyöräilyä ja koti jumppausta voisi alkaa myös harrastamaan.
Lähtöpainon taidan antaa vasta 1.2 mutta se huitelee siellä 94kg ja pituutta kun ei ole kun 164cm..eli pudotettavaa kyllä on. Ensimmäinen tavoite ois juhannukseen mennessä jos saisi vaikka 10kg pois. Et saa nähdä kuin käy..
 
Hei Nallukka31 ja tervetuloa mukaan! :) Täällä on näköjään taas tämä kirjoittelu aika vähäistä, mutta jospa minä taas rustaisin omia kuulumisiani :D

Mulla oli tänään punnituspäivä, mutta ei oikein mennyt hyvin. Siispä:

Vko 1: 77,1 kg
Vko 2: 76,5 kg
Vko 3: 76,9 kg

Eli takaisin päin on tultu :( Tosin tuo voi olla vain normaalia nesteiden vaihtelua, mutta niin voi olla tuo pudotuskin... Eli käytännössä alkutilanteessa. Taas liikuin viisi kertaa tällä viikolla (jumppa * 2, sali * 2 ja stepperillä ½ tuntia), joten liikuntamääriin olen tyytyväinen. Juoksemassa olisi pitänyt käydä, mutta on aivan liian kylmä. Joten oletan, että kyse on syömisestä : / Täytyy siis ottaa käyttöön ne herkkupäivät, ja pian!

Musta tuntuu, että mulla on myös korvien välissä aika paljon korjaamista. Pitäis työstää niitä asioita... Mutta hankalaa se on. Mulla on vähän paha tapa piiloutua asioiden taakse tyyliin "en onnistu kuitenkaan niin en yritä". Siitä pitäis päästä eroon.

Uudella tsempillä ens viikkoon!
 
Heippa Nallukka31 tervetuloa mukaan!

Täällä on menny viikonloppu niin herkutellessa, ettei oo ehtiny kirjotella... :ashamed:
Ja on niin pirun kylmä, ettei oo päässy edes lenkille!! Kunhan ei hirmu pitkään pakkaset jatku, tyssää mun painonpudotus muuten ihan varmasti...

Tänään puntari heilahteli jossain 74 ja 75 kg välillä, eli kai sitä pikkusen on viime viikosta tippunu...

Tän viikon meinasin vielä kärvistellä karkkilakossa ja ens vkl:na sit saan luvan kans herkutella nameja. Täytyy sit taas jatkaa lakkoilua, ainakin siten etten viikolla syö karkkia. Ens vkl on muutenki sit epäterveellinen vkl. On tarkoitus lähtee rokkailemaan oman murun kans ja jättää poika eka kertaa yöksi hoitoon. Eli sen sortin kekkerit on, et tarkoitus on nauttia myös päihdyttäviä juomia... Meinasin samaan syssyyn sit juhlistaa omia 3-kymppisiä, niin ei tarvii niitä kemuja enää erikseen juhlia. Että semmosta...ens viikolla ollaanki sit varmaan taas lähtölukemissa.
 
Täällä ei tämä rouva meinaa astua puntarille huomenna sillä nyt on menkkakipuja ja sitten tuli käytyä naistenillassa..herkkuja ei niinkään mutta muutama juoma varmaan nosti painoa.Ja -30asteen pakkasetkin ja kipeät lapset on este ulkoilulle.Hohhoijaa..mietinkin että oisko joskus parempi jättää punnitus pois ettei pety lukemiin? On tosiaan turvotusta ja masun kouristeluja että varmasti olen lähtölukemissa.Mutta lopeta en missään tapauksessa tätä projektia.
 
MOI KAIKKI...
jalka edelleen kauheen kipee.. siihen kuitenkin on hivenen auttanut burana, lämpimät jyvätyynyt illalla ja rvatkkapa mikä :) salsa..siis se tanssi ja samba..siis miun 2v poika , joka kattoo ihan tikkana rio elokuvaa, sai äidinkin hytkyttelemään.. ja lonkka tuntuu hivenen enemmän liikkuvalta.
Joten liikettä ei ainakaan arastella.. ehkä hivenen varovasti veivailen että ei ihan paikaltaan lähde tuo lonkka :LOL:

ruuan kanssa olen tehnyt rauhan.. lautasmallilla ja kahdesti viikossa joku pieni herkku..yleensä viikolla joku vanukas ja karkkipäivänä samanlainen pieni namia annos kuin lapsille. :xmas:

että näillä mennään..paitsi että olen huomannut sen että mitä enemmän juon vettä, sitä enemmän turvottaa |O kai sitä sen kultaisen vesimäärän joskus oppii..

kaikille ihanille tsemppiä tavoitteiden saavuttamiseksi

Dare
 
Näyttäisi olevan aikas yleistä tuo n.3viikon kohdalla et paino jumii/tulee takasin päin.Mutta ei lannistuta! Mulla on sellainen ajatus että jos en ole liikkunut yhtään niin en ansaitse herkkuja mutta jos esim.käyn lenkillä niin voin yhden keksin syödä. Mua ei pakkaset haittaa,voin lähteä vaikka heti tuonne -32asteen lämpöön.Nyt on parempi pv kipujen osalta.Tänään on kyllä autoilua kun on kerhoon viemistä jne.ja isäntäkin iltavuorossa ettei sitten enää pääse tuulettumaan mutta onhan tuo kuntopyörä aina ja vois vaik tanssia tyttöjen kanssa ;)
 
Moikka kaikki! :)

horrorpop, välillä voi ihan luvan kanssa käydä juhlimassa :) Ite oon sitä mieltä, että pitäis löytää sellanen elämänmeno, että se jatkuu sitten tulevaisuudessakin. Siis tarkotan sitä, että jos kieltäs kaikki herkut jne. niin kuinka moni jaksais jatkaa sitä LOPPUELÄMÄN? Meinaan siis, että ainakin itellä kyse on elämäntaparemontista ja tuleehan niitä elämässä kekkereitä vastakin...

haaveilija77, mulla taas on sellanen mentaliteetti, että punnitsen kyllä viikottain. Jos tulee plussaviikko, niin mua ärsyttää se lukema niin maan perusteellisesti, että tulee kyllä seuraavalla viikolla otettua vahinko takaisin :D Eilenkin kävin sitten oikein rääkkitreenissä illalla! :D Energiat loppu ennen ku tunti loppu, mutta oli hieno olo tunnin jälkeen :D

Dare, mulla on kans nyt toi että herkkuja saa kahtena päivänä viikossa :D Mä juon kyl vettä tosi paljon, eikä se turvota...

Hmm, poika heräs, pitänee mennä imettää. Tänään mulla on ohjelmassa lihaskuntojumppa. Lenkillä en oo vähään aikaan käyny, kun on niin kylmä - ei hölkkä oikein luonnistu tuollasessa säässä, vaan käy keuhkoihin :D
 
Noh,mäkin menin puntarille kuitenkin tänä aamuna ja lukema oli sama mikä ennen menkkoja eli lähti se 500g pois. :) Ajoin eilen sen 10km kuntopyörällä. :) Jospa jossain vaiheessa pääsis ulos lenkille. Juu,pitäis olla sellainen elämä mihin kuuluis normit ruoat+herkutteluakin,siksi en ymmärrä noita ihme tabletteja ja litkuja..ehkä alussa ne voi auttaa mutta tarkoitushan on aina et sais painoa pois pysyvästi.Olen kokeillut nutrilettia mutta ei ollu mun juttu. :) Vettä yritän juoda paljon,joskus se vaan jää..mut en ole turvotusta huomannu sen aiheuttavan.
 
Mulla on tänään vuorossa kuntosaliharjottelu... Tarkotuksena olis saada myös vähän lihaksia tähän kroppaan, vaikka sehän nostaa painoa :) Mutta kiinteyttää hienosti myös. Mä käyn salilla pari kertaa viikossa ja jaan sen niin, että toisella kerralla teen alakroppaa ja toisella yläkroppaa. Varsinkin yläkropan tekeminen ärsyttää mua, kun se ei kiinnosta, mutta kyllähän se on hyvä, että tekee monipuolisesti. Ja siinä ne tuloksetkin varmaan näkyy nopeammin käsissä esimerkiksi, kun niissä on kuitenkin aika paljon vähemmän vararavintoa kun esimerkiksi noissa reisissä :saint:

Mäkin odotan, että pääsisin taas pitkästä aikaa lenkille! Nyt ei olla voitu käydä edes vaunuttelemassa, kun pakkaset hipoo sitä -25...-30 astetta. Toivottavasti säät tästä muuttus ja pakkasta olis vähemmän. Nyt olis nimittäin jo aivan ihana ilma ulkoilla, kun tuo aurinko tollei paistelee :D
 
Tänään aloitan nyt paremmin tarkkailemaan tuota painoa ja niin kun arvelinkin niin vaaka heilahti sinne 94,0kg joten siitä sitten yritystä alas päin.. Pikkasen kyl ärsyttää kun synnytyksen jälkeen ja ennen joulua se kävi jo alle 89kg :/. Mutta joulun herkkujen mässytykset ja rotina vieraille tarjoilut näkyvät.. Miul ei enää imetyskään varsin laske painoa kun alkaa hiipumaan sekin, niin vähän maitoa tullut ja korviketta annettu alusta asti..
Tosiaan sais sää muuttua ja pakkanen hieman laskea et pääsisi vaunujen kanssa lenkille.. Päivä ei ruokailujen suhteen alkanut kyllä ihan niin kun ajattelin, kiireessä jäi kunnon aamupalat välistä ja kaveri kun kävi kylässä toi yllättäen kuivakakkua kahvin kanssa niin sitä on sit tullut taas mässättyä :(. Miten voikin olla toi itsekuri huono!
Mutta tsemppiä kaikille painon pudotukseen ja mukavaa viikon jatkoa! palailen viimestään ensi keskiviikkona jolloin katson taas mitä vaaka näyttää..
 
Lenkillä kävin vaikka pakkasta se -25 mutta kunnon toppavaatteilla ja reippaalla kävelyllä sai hien.Sen jälkeen saunaan löylyihin.Aah,nyt iski sitten niin raukea olo että.Saattaahan se nukuttaa yöllä.Mulla oli ennen joulua jonkun verran painonpudotusta mutta se syöminen jäi päälle sitten jouluna ja paino vaan nousi kun söin enempi mitä kulutin.Äkkiä ne kilot tulee.
 
Moikka kaikki!

Nallukka31 ja haaveilija77, älkää lannistuko :) Välillä tulee noita kausia, kun paino nouseekin vähän takaisin, mutta mulle ainakin tulee siitä vaan isompi tsemppi että minäpä näytän itelleni mihin pystyn! :)

Mulla on tällä viikolla takana pari jumppaa ja yksi kerta salilla, pitäis varmaan stepperillä tehdä pari harjoitusta viel ja ollaa menossa viel huomenna salille miehen kanssa, joten kyllä kai tältä viikolta tulee taas riittävästi liikuntaa. Oon saanu pidettyä liikuntamäärät aika suurena jos vertaa alkutilanteeseen, että siihen puoleen oon tosi tyytyväinen.

Ruokailutkin on menneet tällä viikolla yllättävän hyvin :) Mulla oli tarkotus, että mulla on ne kaks herkuttelupäivää ja eilen oli toinen. Söin kaks Domino-keksiä ja palan juustokakkua kun oltiin kaverin kanssa kahvittelemassa sekä join yhden erikoiskahvin... Et toki aika paljon herkkuja mut siihe ne sitten jäi :) Toisen herkuttelupäivän pidän viikonloppuna sit varmaan ku tulee vieraita. Mutta muuten oon syönyt mielestäni terveellisesti ja määrällisesti vähemmän kuin ennen (joskus tosin saatan syödä yhden ruisleipäviipaleen "liikaa" mutta en usko, että painonpudotus kaatuu siihen).

Olisi kiva kuulla, mitä muut noin keskimäärin syö päivän aikana, joten jos joku jaksaa laittaa niin kirjoittakaa! Mulla on viisi ateriaa ja niistä pidän kiinni eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Lounas ja päivällinen on lähes aina lämmin ruoka, joskus lounaaksi tosin syön vain voileipiä jos ei muuta ole. Ja molemmat aina kotiruokaa, ehkä kerran kuussa syödään valmisruokaa. Aamupalalla juon smoothien sekä teetä. Välipalalla syön yhden leipäviipaleen (+voita ja juustoa päällä) ja luonnonjukurttia. Iltapalaksi on maitorahkaa jonkun hedelmän kanssa ja jos oon liikkunut paljon tai muuten kova nälkä, niin myös leipäpala. Vettä pyrin juomaan paljon päivän aikana. Joskus näistä on vaikea pitää kiinni ja syön ehkä jotain muuta kuin mitä tässä kerroin, mutta pääsääntöisesti näin. Tälläkin viikolla vain tuo eilinen herkkupäivä poikkesi kaavasta.

Mutta tsempit taas kaikille ja koittakaa jaksaa liikkua! :) Mua on auttanut syömisen suhteen ajatus siitä, että "tää ei varmasti oo viimenen kerta kun saan ruisleipää, eli ei tarvitse ottaa toista vaan saan ihan varmasti huomenna uuden" ;) Itteään pitää kyetä vähän huijaamaan :) Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Heippa! Mahtava kuulla että on noin paljon liikuntaa! Mulla nyt ois tarkoitus ajaa kuntopyörällä ja viikonlopun aikana sitten taas ulos. Syömisistä eli jotenkin näin: aamulla kahvia+2ruisleipäviipaletta jossa floraa,juustoa,kurkkua ja tomaattia(nämä vaihtelee).2lämmintä ruokaa,välipalaksi kahvia+leipää,iltapalaksi puuroa,leipää,jogurttia.Sitten on myöskin herkkupäiviä jolloin kahvin kanssa keksiä tms.Nyt olen aika vähän herkutellut kun ei maistu/tee mieli mutta sunnuntaina tulee vieraita niin vois yrittää herkutella.Lapset just toi kassillisen herkkuja ;) Täytyy ottaa piikkimatto esille ja maata siinä.On yksi tiukka ja kipeä kohta tuolla lapaluun välissä.Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
Moikka kaikki!

haaveilija77, sun ruokavalio kuulostaa musta järkevältä. Ite oon sitä mieltä, että kun syö monta ateriaa, niin ei tule syötyä "yli".

Mulla oli eilen toinen herkkupäivä tällä viikolla ja söin pari palaa kakkua ja keksin, kun kävi vieraita... Olin varma, että se kostautuu tänä aamuna vaa'alla mutta toisin kävi :D Siis:

Vko 1: 77,1 kg
Vko 2: 76,5 kg
Vko 3: 76,9 kg
Vko 4: 74,6 kg

JEE :D Tosin taitaa vähän nesteet vaihdella mulla, että oletan että ens viikolla on taas tultu takasin päin ja näin jojottelemalla mennään pikkuhiljaa alaspäin. Mutta olen varma, ettei kaikki voi olla pelkkiä nesteitä kun on 4 viikossa pudonnut 2,5kg. Olen kyllä tyytyväinen.

Mulla tulee taas liikuntaa viitenä päivänä, siispä taas kaksi välipäivää. No, se riittää, kunhan ei mene neljään päivään viikossa. Täällä on edelleen tosi kylmä, mutta ajattelin sen verran lähteä tänään ulkoilemaan, että käyn äänestämässä. Siispä vähän kävelyä. Illalla sitten voisi polkea stepperiä ja katsoa vaalivalvojaisia...

Toivottavasti ensi viikko menee yhtä hyvin kuin tämä, eli kahden päivän herkuttelut ja viitenä päivänä liikuntaa (vähintään!). Ensi viikoksi lupasi lauhtuvan ainakin vähän, niin jospa pääsisi taas vaunuttelemaan välillä.
 
Moikka kaikille!
On kyllä mennyt itseltä tämä viikko painonpudotuksen suhteen niin penkin alle et huh huh! : / Ei siis meinaa löytyä sit millään itsekuria ja herkut ovat maistuneet ihan joka päivä..Ja vielä lisänä kun on jäänyt liikuntakin niin vähiin ettei kyllä tarvitse keskiviikon punnitus päivään odottaa suuria muutoksia ainaskaan pudotuksen suhteen. Onhan se tämä alku toki hankalaa mutta jospa se itsekuri ja motivaatio alkais löytyä.. Syömiset on muutenkin viel hakusessa et pitäis yrittää ehtiä ja muistaa syödä päivän aikana vaan se viisi kertaa ja pieniä määriä kerralla. Onnea niille kenen paino on jo alkanut tippumaan =)!
 
Moikka taas kaikki :)

Nallukka31, mulla oli sellanen ongelma kanssa aiemmin tämän painonpudotuksen kanssa, ettei mulla ollut minkäänlaista motivaatiota ruveta tähän puuhaan... Niinpä siis paino on keikkunut jo monta vuotta tuolla 76kg. Nyt mulla on kuitenkin vähän erilainen asenne koko touhuun. Luulisin, että se johtuu siitä, että kun on aika pieni vauva kotona, niin tarvitsee sen oman ajan kodin ulkopuolella lähes päivittäin ja mulle liikunnasta on tullut sellanen. Siis etten ajattele sitä painonpudottamisena vaan omana aikana (ainakin pääasiassa ;) ). Lisäksi kun pikkujätkä on vielä pelkällä rintamaidolla, niin paino on lähtenyt putoamaan hyvin, niin se lisää motivaatiota ruokien suhteen. Ja tottakai sekin edes auttaa mun projektia, että en ole itteäni kohtaan niin järkähtämätön kuin ennen - saan syödä herkkuja eikä niistä tarvi potea huonoa omaatuntoa.

Mulla voi olla, ettei tule tästä alkavasta viikosta mikään huippuviikko : / Onnistuin viime yönä taikomaan itselleni järkyttävän nuhan ja nyt alkuviikon jumppapäivät jätän ainakin väliin. Salille saatan mennä pari kertaa, kun siellä voi kuitenkin mennä omaan tahtiin. Lisäksi sää näyttäisi sallivan vaunuilun huomenna, että voitais pojan kanssa käydä vaunuttelemassa joku pikkulenkki. Siis ihan silleen leppoisasti. Herkkupäivät aion pitää ehkä torstaina ja sitten viikonloppuna, kun taas ollaan menossa kyläilemään, niin siellä sitten tulee syötyä herkkuja kun toiset on varta vasten leiponeet :)

Harmittaa kyllä vietävästi tää nuha. Mutta nyt yritän keskittyä siihen, että syöminen kestää järkevällä tasolla ja ettei paino ainakaan hurjasti nousisi tällä viikolla, vaikka ei pääsisikään kauheasti liikkumaan.
 
Tämä päivä on alkanutkin hyvin, kun tuli heti aamusta käytyä vaunulenkillä ja syömisetkin menneet tähän asti hyvin =). Makeita herkkuja en kyllä saa tänään syödä, mutta kiinalaiseen lä'hden illalla syömään kaverin kanssa.

Salliina85: Toivotaan että ei nuha kestä kauaa tai iske mitään pahempia tauteja.. Miul meinas myös eilen illalla hieman nenä alkaa vuotamaan ja kirosinkin jo et just kun pakkaset hellittää niin kipeäksi tiesti tulen mutta ei tainnut nyt onneksi tulla =).
Sinäänsä on motivaatiota nyt mutta tuntuu vaan hankalalta päästä silti noista herkuista eroon ja sitten kun ei meinaa ehtiä ja päästä liikkumaan silloin kun haluis kun on noi kolme pientä lasta täällä kotosalla ja mies tekee vuorotyötä.
Nyt on kyllä ihmeen energinen olo sen aamuisen lenkin jälkeen et hyvää se teki =). Huomenna varmaan menen ainaskin uimaan ja jos kävis myös lenkillä. Tänään illalla vois vielä yrittää jaksaa polkea kuntopyörällä.
Mukavaa ja onnistunutta viikkoa kaikille! =)
 
Heippa kaikki! Täällä 4viikkoa tuli täyteen ja paino nyt se sama mikä vk sitten eli kuukauden pudotus -1.9kg. :) Eilen kävin rattailla ja pulkkaa vetäen keskustassa,n.6km yhteensä ja välillä vedin rattaitakin perässä kun tuuli niin kovasti et naperolla meinas posket paleltua. Tänään ois sitten kerhopv(mulla ei autoa nyt käytössä varmaan aikoihin)keskimmäisellä neidillä että jos saatais autokyyti sinne ja sit käveltäis kotiin.Tulis se 4km liikuntaa tälle päivälle.Huomenna välipäivä joka menee kotosalla pyykäten ja iltasella sitten kuntopyöräilyä ja torstaina sitten se kerho taas.Onneksi mun äiti ja anoppi asuu siinä kerhon lähellä ettei tartte kerhon loppumista odotella kaupoilla(3h kestää). Nuhat yms.rajoittaa normaalirytmiä eikä silloin kai ole hyväksikään rehkiä.Ja keho kaipaa lepoa silloin enempi. Pikaista parantumista Salliina85! Ja tosiaan syömiset vaikuttaa tosi paljon asiaan.Kait se pitäis tästä koneelta lähteä ruoan valmistukseen tai menee suunnitelmat ihan penkin alle.
 
Huoh...rankka vkl takana. Tuli syötyä, juotua ja herkuteltua oikein kunnolla. Mut teki kyllä hyvää! Poika oli eka kertaa hoidossa ja kaikki meni hienosti. :) Eilinenki meni vielä oloa parannellessa, sen verran huteralta tuntui.
Tänä aamuna uskalsin puntarille, jossain 74 ja 75 välillä keikuttiin, eli ainakaan vielä ei viikonlopun herkuttelut painossa näkyny.
Väsymys on edelleen valtava, ei taida enää ihan niin helposti toipua nuista rillutteluista. Edellisestä kerrasta olikin reilu vuosi. En oo jaksanu tänään tehdä kotihommia kummempaa, taitaa tän päivän lenkki jäädä välistä...Huomenna sit taas entiseen rytmiin.
 
Moikka kaikki!

Mulla ei tullutkaan kovin pahaa nuhaa, että pidin vain maanantain ja tiistain välipäiviä ja eilen uskalsin sitten jo salille lähteä. Aika hyvin jaksoi tehdä, mutta kyllä se nuha ehkä vähän vaikutti tehoon. Tällä viikolla ei siis ole vielä ollenkaan mitään aerobista liikuntaa, mutta ehkä ehdin vielä loppuviikosta polkea stepperiä. Lauantaina on taas salipäivä, mutta sunnuntaina saattaa olla jo niin lauhaa, että pääsisi ihan lenkillekin.

Mulla on herkkujen suhteen vähän vaikea viikko, kun tänään tulee ystävä käymään ja mennään illalla vielä perhetuttuja moikkaamaan. Sitten huomenna nähdään toisia perhetuttuja ja vielä lauantainakin... Ja aina kun on tapana syödä kahvin kanssa jotain herkkuja... Mulla on herkkupäivät tänään ja huomenna (kylässä ei oikein viitsi kieltäytyä), mutta lauantaina vieraat tulee meille, joten ehkä sillon vaan juon kahvia enkä ota mitään herkkuja. Toivottavasti onnistuu.

Pelottaa että tulee plussaviikko, mutta jos tulee niin tulee. Ei voi sitten mitään. Muuten oon kuitenkin onnistunut aika hyvin syömisissäni että periaatteessa voi olla tyytyväinen, ainoastaan liikunnan määrä on huono tällä viikolla.

Mutta täytyypä tästä lähteä syömään yksi uunituore muffinssi, voi voi :D
 
ja että näin....paino on kuin säkkijärvenpolkka haitarilla soitettuna...... ei oikein natsaa mikään...jospa mie vaikka huvikseni etsiskelisin ärsykkeeks kuvia joissa mjie AIKUISENA pianan 69 kg..ja sitten etsiskelen ne päiväkirja merkinnät siltä samaiselta ajalta ja opettelen elämään sen kaavan mukaisesti....mitä mie oikein tein silloin niin palojon toisin?!?
..~14 v sitten :ashamed:
 
Moikka!

dare, älä luovuta, kyllä me onnistutaan :) Huonoja pätkiä tulee kaikille!

Mulla tuli kanssa ongelmia. Meillä on ollut vähän vaikeaa vauvan kanssa viime aikoina... Ollaan tosi väsyneitä ja se saa mut vetämään sokeria ihan mielettömiä määriä. Siis leivoin niitä muffinsseja eilen, niin söin niitä pitkin päivää... Ensin yhden, sitten toisen ja illalla meni jo viides :'( Jonka lisäksi kylässä vielä paria muuta makeeta. En ala! Kiukuttaa! Tää aamu lähti samalla tavalla, pitäs ne muffinssit hävittää jonnekin. Harmittaa niin paljon, tuntuu ettei tästä taas nousta... Mulla on siis taustalla ahmimishäiriötä, sen takia tää tuntuu niin suurelta takaiskulta :'(

Tällä viikolla kävin siis salilla keskiviikkona ja eilen en siis urheillut vaan söin koko päivän. Tänään ajattelin mennä jumppailemaan, kun kerta oon jo tervehtynyt ja kyläilykuviot meni uusiksi, kun tutut on tulleet kipeeksi eikä viiti lähteä vauvaa tartuttamaan. Huomenna voisi sitten piipahtaa salilla ja jos sunnuntaina pääsisi vielä lenkille, niin olisin tyytyväinen, kun kuitenkin olin alkuviikosta kipeä ja silti voisi liikkua 4 kertaa :) Toki nuo kerrat täytyy vielä jaksaa käydä liikkumassa! :D

Mua pelottaa sunnuntain punnitus, en tiie mitä siitä tulee... :( Toivottavasti tää mun huono suuntaus loppuisi ja pian. Mä en enää halua palata siihen ahmimis-kieltäytymis-linjaan, josta seurasi vaan painon kasvua sillon muutamia vuosia takaperin.

Miten teillä muilla on viikko mennyt? Olisi kivaa kuulla kuulumisia, koitetaan pitää tämä ketju aktiivisena!! :)
 
Täällä tuntuu yhdellä jos toisellakin olevan samoja ongelmia... Mulla on kans tämä vk menny ihan plörinäksi, joka päivä jotain herkuttelua. Muutenkin on ollu jotenkin saamaton olo, enkä oo liikkunu oikeesti yhtään. Mies on ollu kipeenä ja kotona, niin tuntuu et senki takia on tullu syötyä enemmän. Mä oon vähän sellanen seurasyöppö, yksin ei tuu syötyä mut muiden seurassa kyllä... Mutta maanantaina alkaa taas ja toivotaan et tuo pakkanen oikeesti laskis niihin lukemiin et pääsis lenkkille.
Tsemppiä kaikille muillekki tuskailijoille!!
 
On jäänyt kirjottelematta, kun ei oo kyl tässäkään viikossa laihuttamisen suhteen kehumista :(. Herkkuja on mennyt kyl ainaskin joka toinen päivä kun on käynyt vieraita kahvilla ja sit kun ei vaan osaa olla niitä syömättä :ashamed:. Liikuntakin ollut ihan liian vähäistä et tiistain uinnin jälkee en oo liikuntaa harrastanut. Paino oli noussut kun viime viikon herkuttelut näkyivät..keskiviikkona kävin puntarissa ja se oli 94,6kg eli +600g oli tullut ja ei varsin ainaskaan laske seuraavaan punnitukseen mennessä... Vaikeeta siis on mutta vielä jaksan uskoa ja toivoa et kyl mie viel onnistun saamaan motivaation täysin kuntoon ja sais painoa putoamaan. Ensi viikolla jos pääsis useammin lenkillekkin jos ei kovia pakkasia enää olisi..
 
Moikka!

Viikkopäivitystä pukkaa. Siispä:

Vko 1: 77,1 kg
Vko 2: 76,5 kg
Vko 3: 76,9 kg
Vko 4: 74,6 kg
Vko 5: 75,5 kg

Hohhoi. Melkein kilo takaisin päin. Tosin tuo oli aamupaino ja illalla kun mittailin uudestaan, näytti jo 75,2 kg (siis iltapaino, ei kuivapaino!). Mittasin illalla siksi uudestaan, että söin eilen sipsejä :D niin kun niissä on suolaa, niin keräävät nestettä. Eli periaatteessa takaisin ei (onneksi!) ole ihan tuota kiloa tullut, vaan joitakin satoja grammoja.

Mulla meinasi mennä tämä viikko liikunnan suhteen huonosti, mutta onneksi nuha ei tullutkaan ja ylsin neljään urheilukertaan loppuviikosta. Kävin siis salilla kaksi kertaa, kerran jumpassa sekä kerran lenkillä (tänään pääsi pakkasten puolesta). Liikuntamääriin olen siis tyytyväinen, vaikka alkuviikosta meinasikin tulla nuha.

Ruokailuihin en ole ollenkaan tyytyväinen. Torstai meni tosi huonosti herkuttelujen kanssa, ja perjantainakin söin vähän herkkuja. Sitten lauantaina piti pitää välipäivä, mutta kun meille tuli yövieraita ja he toivat tullessaan sipsejä ja keksejä ja muuta, niin tulihan niitä syötyä... :( Jotenkin en edes kehtaa olla syömättä, kun en tahdo ihmisten tietävän, että yritän laihduttaa, koska jos en onnistu, niin nolottaa. Tyhmää, tiedän, mutta minkä sitä luonnolleen voi :(

Tänään en sitten ole syönytkään mitään herkkuja ja olen tyytyväinen muutenkin päivän syömisiini, joten onneksi pääsin "takaisin ruotuun". Huomenna tosin menemme taas kyläilemään, että täytyy katsoa mitä herkkuja siellä on... : / Mutta kun oppisi kohtuuden niissäkin, niin ei se mitään haittaisi, että niitä herkuttelupäiviäkin on.

Sitten mun täytyy paljastaa teille vielä yksi juttu. Puheltiin miehen kanssa, että kunhan saan omasta mielestäni kroppani suht kuntoon (n.70 kg) ja muutama kuukausi menee, saatetaan alkaa yrittää pikkukakkosta :) Tämä voi toimia mullakin aika hyvänä motivaattorina! Saas nähä, miten tuon projektin sitten käy!! :)

Laitelkaahan kuulumisianne. Koitetaan nyt tsempata! Hyvä me!! :D
 

Yhteistyössä