Alkuperäinen kirjoittaja miksimää:
:O Olen ihan pihalla. Mitä tuossa, muka oli? Joku käy töissä ja ei vietä joulua.
Tätä siinä oli...
"Baibai maailma!"
"Tämä viimeinen Päivikirjan teksti on jäähyväistenjättö maailmalle. Tätä lukiessanne minä olen kuollut, jollei mikään mene pahasti pieleen..
En halunnut rakkaita koiriani kiertolaisiksi, joten annoin lopettaa ne. Kissojani en raatsinut lopettaa. Toivon, että äiti ja Kosti ottaisivat ne, mutta epäilen, että näin ei käy, joten jos joku lukijoista haluaa antaa hyvän, rakastavan ja pysyvän kodin kahdelle aivan ihanalle siamilaiselle sisäkissalle, nyt on aika antaa kuulua itsestään! - Vaasan poliisi tietää, mihin Maya ja Simeon on toimitettu.
Älkää kukaan tunteko ainakaan syyllisyyttä että olisi muka pitänyt nähdä mitä aion. Olen koko ikäni ollut äärettömän hyvä peittämään todelliset tunteeni, tekoni ja ajatukseni; Heikki on ollut ainoa ihminen minun nk. elämässäni, jolle todella halullisesti ja kokonaan näytin itseni. Kaikki muut, vanhempiani myöten, ovat saaneet nähdä vain osan minusta, ja arvailla loput.
Ja PS, tiedän, että minulla on paljonkin ihmisiä, jotka välittävät minusta. Kyse on enemmänkin siitä, että itse en välitä enää mistään.
Viimeiset kuukaudet olen järjestelmällisesti kulkenut kohti kuolemaa. Jättänyt kaikki asiani hoitamatta. no joo, töissä olen käynyt. Elukat ovat olleet melko lailla hunningolla, hädintuskin päässeet ulos kolmesti päivässä. Laskut ovat jääneet kaikki maksamatta, tarkoitus on koko ajan ollut kuolla ennen kuin menevät perintään. Itsemurha-aineet on töistä varastettu. Suvusta ja ystävistä vieroituttu - anteeksi suku ja ystävät, en vaan jaksanut enää teeskennellä elämää. Olen myös sekä lihonut että alkoholisoitunut aivan vapaasti ja estoitta, ja koko ajan asiaintilan tiedostaen. mutta miksi olla selvä, jos pää pökkyrässä arki on edes vähän helpompi sietää? Ja ruokahan on hyvää.
Siis asiahan on niin, että mä olen 48 vee. Urani huipulla ja yksin.."