elämän raskaita päätöksiä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nimimerkki tuttu minulle:
Tämänhetkistä tilaa en luonnollisestikaan tiedä (onhan voinut vaikka kaatua aamulla), mutta kyseisen päivän jälkeen on todellakin ollut elossa ja kirjoitellut. Minusta on todella surullista, että kun ihminen tietyssä tilassa kirjoittelee asioita nettiin, niin kohta on jo lehden kolumnissakin tietoa asiasta. Jokainen tietysti kantaa vastuun siitä, mitä itsestään nettiin laittaa, mutta tuskinpa monikaan ymmärtää, että näin voi käydä. Toivon Päiville voimia. Ehkä hän osaa ottaa asian huumorilla. Pientä selkärankaa toivoisi ihmisille. Moni naamioi tirkistelynhalun muka välittämiseksi täällä.
No kerroppa hälle sitten että tulee kertomaan elossa olostaan!
 
Nimimerkki tuttu minulle
Äskettäin oli nettipalstalla kirjautuneena, eiliseltä edellinen viesti eli elossa on sataprosenttisella varmuudella. Toivottavasti kirjoittelee vielä blogiinsa, niin saavat muutkin selvyyden. (Mietin vielä, kehtaanko ilmoittaa, että hänestä on tullut jonkinlainen ilmiö netissä.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ripe:
ei,en jaksa uskoa että viimeisin päiväkirja merkintä olisi totta. Tulin tähän päätökseen luettuani päivikirjasta muitakin merkintöjä. Ilon aiheita paljon yms. Kirjoittaja tuskin olisi kirjoittanut niin positiivisesti,jos ajatukset noinkin synkkiä.
 
Satru
Minä uskon, että asia on totta. Kyseistä nimimerkkiä ei todellakaan ole enää niillä palstoilla näkynyt joilla tiedän kirjoitelleen. Taitaa joku nyt sotkea asioita ja pahasti.

Ja tuo, että on ollut pirteitä kirjoitteluja selittynee sillä, että on ollut pidettävä niitä kulisseja pystyssä. Tietenkin. Miten muuten olisi ikinä tuossa onnistunutkaan?
 
Nimimerkki ei olekaan tuttu minulle
Kyllä sotkin ja pahoittelen asiaa kaikilta asiaan liityviltä. Todella surullinen juttu ja ymmärrän, että tapaus herättää myötätuntoa ja kiinnostustakin.
 
ouluby
Kyllähän se teksti oli surullista. Miten itsekään jaksaisi, jos kaikki on toivotonta. Rakastettu ei reagoi, roimasti ylivelkaantunut, sukulaiset sairaita ja heilläkin outoja asioita, jatkuva riippuvasuus eläimistä mihin mnenee kaiki rahat...
 
silja
Alkuperäinen kirjoittaja ouluby:
Kyllähän se teksti oli surullista. Miten itsekään jaksaisi, jos kaikki on toivotonta. Rakastettu ei reagoi, roimasti ylivelkaantunut, sukulaiset sairaita ja heilläkin outoja asioita, jatkuva riippuvasuus eläimistä mihin mnenee kaiki rahat...
Olkaa nyt ihmisiksi. Sisareni on kuollut, juuri niinkuin blogissaan asian selvitti. Halusi meihin kaikkiin laittaa välit poikki, olimme huolissamme muttemme mitään voineet / saaneet tehdä. Sukulaiset sairaita?
Rakastin ja rakastan Päiviä, mutta kaikki kirjoittamansa ei ihan ollut maan pinnalta. Hän vain loittoni ja lähti. Vihainenkin olen, ja kaipaan.

Joku tietenkään ei usko minua Päivin sisareksi (siksi, jonka lastakin Päivillä kävi sääliksi), joten meiliä voi laittaa os. simpelilla@gmail.com

Päivin eka dallu Roope (Daluki Barabbas) oli ihana kummipoikani, Päivin tavaroista nyysin muutaman kuvan siitä. Muista roinista vaan itkin.

Jos alkaa tulla asiatonta meiliä, niin baibai, niinkuin "Pännä" lähtiäisvtextinsä aloitti.

Silja L-W
 
silja
Alkuperäinen kirjoittaja silja:
Alkuperäinen kirjoittaja ouluby:
Kyllähän se teksti oli surullista. Miten itsekään jaksaisi, jos kaikki on toivotonta. Rakastettu ei reagoi, roimasti ylivelkaantunut, sukulaiset sairaita ja heilläkin outoja asioita, jatkuva riippuvasuus eläimistä mihin mnenee kaiki rahat...
Olkaa nyt ihmisiksi. Sisareni on kuollut, juuri niinkuin blogissaan asian selvitti. Halusi meihin kaikkiin laittaa välit poikki, olimme huolissamme muttemme mitään voineet / saaneet tehdä. Sukulaiset sairaita?
Rakastin ja rakastan Päiviä, mutta kaikki kirjoittamansa ei ihan ollut maan pinnalta. Hän vain loittoni ja lähti. Vihainenkin olen, ja kaipaan.

Joku tietenkään ei usko minua Päivin sisareksi (siksi, jonka lastakin Päivillä kävi sääliksi), joten meiliä voi laittaa os. simpelilla@gmail.com

Päivin eka dallu Roope (Daluki Barabbas) oli ihana kummipoikani, Päivin tavaroista nyysin muutaman kuvan siitä. Muista roinista vaan itkin.

Jos alkaa tulla asiatonta meiliä, niin baibai, niinkuin "Pännä" lähtiäisvtextinsä aloitti.

Silja L-W
Päivin elämä oli juuri niin toivotonta, kuin hän sen itse koki ja miksi hän itse sen teki. Kuten kirjoitti: Olisi raha- ym. asioista selvinnyt, jos olisi halunnut. Oman tiensä kulkija, aina päätöksensä itse (koskaan kenenkään asianosaisen kanssa neuvottelematta) tekevä, rohkea, rakkaudessaan ehdoton, kauniita asioita ympärilleen kerännyt, suljettuna kuorena elänyt isosiskoni on poissa, vaikka hänellä oli valtavasti syitä elää ja olla onnellinen.
 
Satru
Niin, ehkä sorkin vaikeaa asiaa osallistumalla tähän ketjuun, mutta todella oikeasti haluaisin välittää osanotot läheisille, vaikka se toki voikin tuntua törkeältä jonkun mielestä.

Ja ei, en usko omaisten olevan vikapäitä tai sairaita tai muutenkaan syyllisiä tilanteeseen ja tapahtuneeseen. Itse uskon siihen, että itse pitää olla sairastunut vakavasti, että itseltään hengen riistää, eikä siihen kukaan mitään voi jos henkilö itse sulkee läheisensäkin elämästään pois. Surullista ja tuntuu, että näinä aikoina niin kovin yleistä.

Toivon todella, että jos joku mailia sisarelle laittaa niin pysyy asiallisena. Raskasta aikaa läheisille moninkin tavoin.

 
eräs asiaa seurannut
syvä osanotto kaikille sukulaisille joille vielä menettämisen lisäksi tulee tätä julkisuuden tuomaa taakkaa. Minullakin on lähisukulainen tehnyt itsarin ja se on tabu josta ei puhuta surraan vaan. Kuitenkin koen ettei täällä kukaan missään tapauksessa halua mitään pahaa sukulaisille koska tällainenhan voi tulla osaksi kelle vaan. Päivi oli harvinaislaatunen kun kirjoitti monella palstalla avoimesti kaikesta omasta ja läheisten elämästä, (nythän selvisi ettei aina totta), kommetoi aktiivisesti kaikkea ja kertoi mielipiteensä sekä kuvasi hyvin eläimiään, tuhannet varmaan tunsivat hänet ja hänen kuvaamansa asiat netin kautta. Hän oli hyvä kirjoittaja, aito ihminen ja monen nettiystävä :).
 
Poritar
Luin myös tuon tekstin silloin kun se vielä oli ja surulliseksi se teki. Syvät syvän otot Silja sinulle ja muille Päivin omaisille ja läheisille! Äitisi taitaa asua osoitteesta päätellen aika lähellä missä itsekkin asun. Toivon teille kaikille jaksamisia ja voimia! Paljon halauksia myös! Toivottavasti näet nämä viestit!
 
Pliis
Älkää enää nostako tätä aloitusta - menee jo mässäilyn puolelle! Mielestäni itsemurhan tehneeltä äärimmäistä itsekkyyttä kertoa blogissaan aikeistaan ja saada ihmiset huolestumaan asiasta mille eivät mitään mahda.
 
Silja
Alkuperäinen kirjoittaja lopettaa:
pyydä että tämäkin ketju poistetaan jos se rasittaa. turha näitä täällä pitää. ei kai nettiä olel tarkoitettu ketään surettamaan..............
Ei tää ketju rasita mua, oikeastaan toisinpäin. Jotkut viestit vain saivat karvat pystyyn. Tuntui, kuin Pämppää ei koskaan olisi ollutkaan, vaan ainoastaan hänen kuolemansa. Meillä on huomenna hautajaiset. Vasta nyt, koska Päivi tuhkattiin eri paikkakunnalla, kuin mihin haudataan.
 
eräs sh
Paljon voimia Silja huomiseen ja tuleviin aikoihinkin... :hug: :flower:

Paljon olen Päiviä ("Pännää" niinkuin häntä kutsuit ) miettinyt ja ajatellut vaikken häntä irl tuntenutkaan,kolleega olen...
 
:hug: Siljalle haluan toivottaa voimia, Päivin kanssa kirjoiteltiin samalla palstalla siellä hänet opin "tuntemaan".
En halunnut tehdä tästä ketjusta retostelua ja muiden surulla mässäämistä vaan herättää ihmiset siihen kuinka huonosti toiset ihmiset voivat jopa silloin kun muut ei sitä huomaa ja kuinka ihmiset osaavat peittää huonon olonsa. Nykypäivänä itsemurha ei ole enää tabu vaikka jotku luulevat niin ja häpeävät jos omainen sen tekee. Turhaan, ei se ole omaisten vika ja valinta vaan sen ihmisen joka siihen päätyy. Kukaan joka ei ole harkinnut vakavasti itsemurhaa ei tiedä miten loppu ihminen siinä tilnateessa on elämään ja kaikkeen, ei siinä kukaan eikä mikään auta jos on päätöksen tehnyt.
Kaikki pois menneet eivät jätä hyviä muistoja läheisilleen, te saitte sen
 
silja
Alkuperäinen kirjoittaja eräs sh:
Paljon voimia Silja huomiseen ja tuleviin aikoihinkin... :hug: :flower:

Paljon olen Päiviä ("Pännää" niinkuin häntä kutsuit ) miettinyt ja ajatellut vaikken häntä irl tuntenutkaan,kolleega olen...
Kyllä "plääh" aloittamasi keskustelu on ihku jees, noin vauvakieltä kun nykyään tykkään käyttää. Dementoidunko?

Tod.näk., niinhän me melkein kaikki ennen lähtöämme jonnekin hornan tuuttiin, vai mihin se nyt oli? -Pännä, Pämppä, Rikasruotsintäti, Päippä... Missä lie nyt, mutta luulen, että naureskelee hullun sukunsa pölhöille stressireaktioille huomenna.

t: Myös kollega, sh länsirannikolta. H.k. meiliä voi laittaa, koska tuntuu, että täällä tää Pännän kuolema on jo täällä loppuunlypsetty, ehkä vois keskustella muustakin, tai sitten tästä, mutta ilman worldwidewebbiä :) ?

 
Silja
Alkuperäinen kirjoittaja estivät:
Sukulaiset halusivat ymmärrettävästi kaikki kirjoitukset pois. Niistä oli tunnettavissa sukulaiset, joist aPL oli huolissaan heidän(kin) ongelmiensa takia.
Suvullahan ei ollut mitään tekemistä blogin raakkaamisen kanssa. Kyllä ne oli ne säännöt, jotka meillekin saneltiin. Palvelimen tai yhteiskunnan puolesta, ei kai sillä väliä.

Nyt kiitän monia niin monista objektiivisisti jakamistainne tunteista ja tunnoista. Puolestani saa olla, mulla suru näyttää vasta nyt tulevan ylleni, kun Pännä laskettiin maahan.

Lapseni laittoi enkelin hänen mukaansa, että opettaa Pännän lentämään. Todella, nyt vasta suru hyökyy päälleni.
 

Yhteistyössä